KATOLJŠK CKRKVEN LIST. uauica izhaja vsak petek na čeli poli, in velja po p..*ti za «-Ho l<-t.. 4 ari«!. Ml kr.. /.a y-.l ¿«ia "J «M. 4<» kr.. za -••«•rt l«a 1 gM. kr V tiskarnici sprejeuiana za leto 4 gold., za pol leta srld.. za .-etert leta 1 «1.; ak» za-i-ne na ta «lan praznik, izide JJamca «lan j.opnj. Tečaj XXXIV. v Ljubljani, 25. svečana 1881. List 8. Mz žietfenja Jluvricija Tomana. IX. Opazkt* o Kaferski deželi. (Dalje.) Koče imajo Kafri iz terstja in vmes nabitih kolov prav čedno sostavljetie, le vrata so po navadi zelo nizke, da se mora človek globoko pripogibali, kadar se ven in noter hodi. Koče so po podobi okrogle s tako spleteno streho, da je dež ne premoči. Pohištvo je zelo nbožno, mize, stola in postelje ne poznajo, to vse jim tla nadomestujejo. Postelja je iz nekacega bičja spletena vreča, v ktero zlezejo, kadar grejo k počitku Sukno pa, s kterim so čez dan pokriti, porabijo za zglavje. Kuhajo v velicih ilnatih loncih, vodo pa hranijo v ver-čih. Pri jedi rabijo nekake lesene ploščike, žljic in vile ne poznajo. Za orožje jim služi lok in pušica, imajo pa tudi velik nož pri sebi. Meriti znajo tako dobro, da s pušico Kafer ptico na drevesu ubije. Trideset korakov od človeka oddaljeni, ga prestrelijo skoz in skoz, in navado imajo pušice, posebno o vojskinem času, s strupom namazati, in vsakdo, zadet od take pušice, mora umreti. Vojsko ljubijo, pa se ne bojujejo dolgo, temuč gledajo, da sovražnika prekanijo, ki se potem precej v beg spusti. Zmagovavec poropa vse, požge hiše, zapuščene žene in otroke pa v sužnjost odpelje. Pridobljenega kraja je toliko časa gospodar, dokler zopet močnejši njega ne premaga. V Kaferski deželi je veliko knezov in kraljičev, rad VBemi pa je cesar Monomotapaški, ki je bil nekdaj mogočen in je imel veliko kraljestvo. Zadnje čase pa so se bratje med seboj sperli in kraljestvo razkosali. Palača černega veličanstva, kakor sera slišal, je ravno tako narejena, kakor vse druge koče. Stermeti mora človek, kako lične reči izdelujejo Kafri, ko vendar druzega orodja nimajo, kakor nekaj železnega, ktero je komaj deset soldov vredno. Pri delu sedijo na tleh in rabijo roke in noge. Na tak način izdelujejo naj lepši zlate gumbe, razne podobe, ktere Portugalci in Azijanci iz najboljših stanov nosijo. Se bolj umetni so zlati trakovi, spleteni iz zlatih šibic, ki se dajo zvijati in zložiti, kakor svilni, in imajo umetno narejene šopke na konci. Izdelujejo pa še mnogoverstne druge reči. Portugalci s Katri dobro kupčijo delajo, posebno s suknom, atekleuino, kar dostikrat denarje nadomestuje. Poglavitno bl*go za kupčijo so tudi «lonove kosti, kterih veliki» dobivajo, kajti sloni žive njih v tropah po samotah in gojzdih. Zobje imajo večkrat tako velikost, da imata enega dosti dva moža na drogu nesti. Da pa Kafri toliko zob dobijo, lovijo slone po raznih načelih, ali v jame ali pa se drugač, česar ne smem zamolčati. Lovci se naroaiejo z neko mastjo ali oljem, ki terdijo, da slone omami. Ako taki lovci samega slona na prostem dobijo, ga obstopijo z orožjem; tisti, ki za njim stoji, verže z vso močjo sulico ali pušico na nj. Slon oberne in hoče sovražnika preganjati, pa že mu drug lovec zopet sulico ali pušico zasadi; to toliko časa počenjajo, da se slon mertev zgrudi. Največi slonov sovražnik je nosorog ali rinoceros, ki ima nad nosnicami skoraj vatel dolg r«»g, s kt**rim skuša »Iona v trebuh napasti, in mu ga preterga. Ako ga zmaga je po slonu; ako pa zgreši, nosoroga slon podere, z zobmi prebode in z nogami do mertvega pohodi. Nosorogov rog je černkast in rabijo ga za zdravih» v raznih boleznih. Tudi delajo iz njega kozarce, perstane in tak»»r^či. Od slonovih lastnost bi se dalo še marsikaj povedati, ravno tako tudi o morskem konju, o krokodilu in velikih želvah. Znamenita je tudi električna riba, ktero Portugalci „tremador" imenujejo. Nahajajo se po ondotnih gojzdih razne ropne živali, mnogotera divjačina za lov, vmes tudi veliko ptic. Veliko se dobiva tudi zlatega peska, kterega vsak lahko nabira ... Srebra ni lahko dobiti. Med sitne in nadležne živali štejejo tudi komarje in druge sitne muhe, pa mravlje, pred kterimi se ne da nič skriti in obvarovati. Omenim naj še, da se je nečistost in gerdo življenje med zamorci zelo vkoreninilo... Tega so tudi Portugalci krivi, ki slabe zglede dajejo in tako življenje je vzrok, da se dajo ti divjaki tako težko spreoberniti... Vendar hera pa v kratkem času svojega bivanja med zamorci več odraščenih in veliko otr^k kerstil. Obnašanje Jezuitov bilo je vselej tako, da so jih zamorci, kakor tudi drugi Evropejci spoštovali in častili. (To spricuje tudi David Livingstone, ki je 1. 1854 obhodil portugalske naselbe v južni Afriki London 1H57, p. 382). Pa kako se svet spreminja! V enem trenutku bili so jim (jezuiti) najboljši ljudje, v drugem že najhudobnejši, in ravnali so ž njimi, kakor s hudodelci ? Da pa bralcem ne bom nadležen • pripovedovanjem navadnih reči, hočem zopet 6voje življenje nadaljevati. r Dalje sledi.) Jožef. (Dalje.) Kdor bi hotel svetega Jožefa vsaki mesec en dan posebej ali sam, še bolje združeno s celo hišo častiti, bi si lahko odbral te le naslednje dneve, kakor berem v starih bukvicah, že pred 1 SJuV^flMk^SI! «.¿opfoi li Ljub I j a ne. (0v. Petra, je po papeškem letniku (Annuario Pontificio) 263 z vladajočim Leonom XIII vred. Kacih osemdeset ima češenje na altarjih, so tedaj med svetnike slovesno prišteti. Med temi je 35 mučencev in 42 spoznovavev. Evgenij III, učeuec sv. Bernarda (vladal od 1. 1145 do 1153i in Urban V (1362 do 1370) se od starodavnih časov štejeta med „blažeue", in njuno češenje je bilo priznano in poterjeno pod papežem Pijem IX. Tudi Urbanu II, ki je v Klermonškem cerkvenem zboru 1185 okiical pervo križansko vojsko za rešenje ss. mest iz rok nevernikov, ¡e bilo dano ime „blaženi", in tako ga imenuje Kuinart, ki je popisal njegovo življenje. V preteklem stoletji pod Benediktom XIV se je pričelo preiskovanje „častitljivega" lnocen-cija XI (1676 do 1680), da bi se prištci med svetnike. K temu bodi pristavljeno, da sovražniki papežev in katoliške Cerkve so zgodovino papežev siino presilno pokazili in mnogim grozne pregiehe jiripisovali, ki so do čistega izmišljene ali pa strahotno zvikšanc. Celo v katoliške zgodovinske bukve, leksike itd. se je iz nevednosti in nemarnosti splazilo veliko tacih pošastnih obrekovanj in laži. Preslavni zgodovinar Alojzij Tripepi v Rimu torej že nekaj let z bistro kritično pilo in z obširn»» učenostjo po vsih virih preiskuje zgodovino pa-jDežev. Iz njegovih periodičnih zvezkov „II Papato" sije zdrava resnica in prečudna luč za prijatle resnice. Tega dela poslednji zvezek ima zazuamnjano: „Anno VI. Vol ume XII. Quaderno LXVIII-LXXII." Bogosiovski profesorji, zlasti cerkvene zgodovine, bogoslovske bukvarne, in sploh zgodovinarji naj bi si delo naročili in ga študirali. Se posebno pa take, ki so papeže obrekovali ali pomagali jih obrekovati, ve3t in poštenje veže, resnice iskati in jo razširjati, da bodo popravljali, kar so skazili in pohujšali. Kdor bi želel to delo dobivati, sc utegne oberniti do: ,,šig. Francesco Biagioli, Roma, via delle Muratte 29, ultimo piano." Vsaka versta (Serics) za prenume-racijo ima 24 sošitkov: cena ene verste je za Italijo 15 lir, za drugo Evropo itd. 18 lir in 60 centezimov. Posamezni zvezki so po 1 liro in 50 centez. Iz Ljubljane (Predstavljanje Kristusovega terpljenja v gornjem Amergavu na Bavarskem. | Dal je. J Jezus k smerti obsojen; Jezus nese težki križ.) Pilat je zopet vprašal, obernjen proti ljudstvu: Kterega naj vam iz pustim, Baraba ali Jezusa, in vsa drulial je na en glas zavpila: Ne Jezusa, proč ž njim! Baraba nam izpusti! Pismouki so spoznali, da Pilat Jezusa izpustiti želi, zato so ga začeli tudi v tem smerti vrednega tožiti, da se je Sina Božjega imenoval. Mi imamo postavo, so vpili, in po tej postavi mora umreti, ker Sinu Božjega se je delal. Ko je Pilat to slišal, se je še bolj bal Jezusa obsoditi; seboj v dvorano ga pelje, ter ga začne izpraše-vati, od kod da je, kaj so njegovi starši; toda Jezus mu na to ni nič odgovoril. Pilat mu reče: Kaj, meni ne odgovoriš? Ali ne veš, da imam oblast križati te, ali pa izpustiti. Jezus mu je na to odgovoril s simo slovesnim glasom, rekoč: „Res imaš oblast me križati ali pa izpustiti, toda te oblasti bi ne imel, ko bi ti ne bila od zgoraj dana. Gospoda, od kterega prihaja vsa oblast, ti ne poznaš, naši starašini in pismouki pa ga poznajo, zato imajo veči greh kakor ti." — Te besede so očiten vtis naredile pri vseh poslušavcih in gledavcih. Pilat je šel po teh Jezusovih besedah zopet na pomolje. Fa pismouki z oslepljenim in razdivjanim ljudstvom so komaj Pilata zagledavši na vse gerlo že naproti mu vpili: „Ti nisi cesarjev prijatelj, če tega izpustiš! Zakaj kdor se kralja dela, se upira zoper cesarja" Ko je Pilat to slišal, se mu je vidilo, da je pri kraju s pravico; zakaj pri cesarju veljavo imeti, mu je bilo čez vse. Pilat je spoznal Jezusovo nedolžnost, zato ga še enkrat poskusi rešiti. Postavil ga je proti ljudstvu in nekako to rekel: Poglejte tukaj svojega kralja! Spodobilo bi se ga spoštovati in ljubiti, ne pa tako neusmiljeno z njim ravnati. Zdivjano ljudstvo pa zavpije: Križaj ga, križaj! Kaj? vpraša Pilat, vašega kralja bom križal? Cesarja imamo in nobenega kralja! zavpilo je zopet ljudstvo. In to vpitje ljudstva, pismoukov, judovskih duhovnov in sta-rašin je bilo tako narastlo, da Pilata ni bilo več razumeti. Pilat vidi, da tega zapeljanega ljudstva ne more potolažiti, in bi utegnil še punt vstati, reče si v posodi vode prinesti, in vpričo vsega ljudstva si roke umiva. Zdaj je vpitje nekoliko potihnilo, in vse v Pilata zre. Pilat pa reče: ,.Jaz sera nedolžen nad kervjo tega pravičnega; vi glejte. Vse ljudstvo pa je zavpilo: Njegova kri naj pride na nas, in na naše otroke! Nato je sedel na sodnji stol in s trepečo roko zapisal: „Jezus je smerti vreden." — Strašna krivična sodba! Nesrečni Pilat! spoznal si nedolžnost Jezusovo, spoznal krivico; pa si ga vendar iz strahu pred ljudmi v smert obsodil! — Ko je Pilat v Jezusovo smert dovolil, je berzo nekaj beričev in oslepljenih hlapcev Jezusa popadlo in potegnili so škcrlatasti plašč z njega; drugi beriči in vojaki so hiteli po križ, kteri je bil zbit iz težkih brunov; drugi grejo po vervi in lestve, po kladva in žeblje, po gobe in kisa, — z eno besedo, oskerbeli so se z vsem, česar so potrebovali pri križanju. Zagrinjalo je padlo. Pevski kor stopa zopet na oder; med tem godba milo igra. Godba utihne in pevci so pričeli to-le peti: Zbor: O naj svet bi ga častil!... Že je kelh ljubezni pil, Zdaj na križu pa razpet Rešil bo vesoljni svet. Alt arija: Kakor derva Izak nesel Je za dar na Morijo, Jezus s trudom križ zdaj nese Na goro Kal varijo. Zbor: O naj svet itd. (kakor zgoraj). Po spevu se zagrinjalo vzdigne in zagledali smo Izaka na poti proti gori Morija; nesel je derva, na kterih ima sam darovan biti. Izak je bil predpodoba Jezusa, obloženega s križem na poti proti gori Kalvariji. Druga predpodoba je kazala bronasto kačo v puščavi, ktero je bil Mojzes povzdignil na visok les; tako je bil tudi Kristus na križu povišan. Pri tej predpodobi so pevci to le peli: Bas: Glej, pribija in vzdiguje Tam der hal že Jezusa, V kači Mozes pojasnuje S predpodobo Križan'ga. Zbor: O naj svet itd. (kakor zgoraj). Tretja podoba je pa pred oči stavila Mozesa, kteri je kazal na bronasto kačo, opominovaje ljudstvo, naj se zaupljivo na kačo ozira, in kakor je ljudstvo od strupenih kač pikano pri tem pogledu zdravje zadobivalo, tako bodo vsi pri pogledu na kr žanega Jezusa, kteri vanj verujejo, svojih grehov očišeni. Pevci so pri tej podobi prav razumljivo to-le peli: Sopran-arija: Ljudstvo se na les ozira, Kač ne škod'je pikanje; S križa pa za nas izvira Blagor in zveličanje. Zbor: O naj s vet itd. (kakor zgoraj). Zagrinjalo je padlo, in godba se zopet oglasi. Nekoliko smo se oddahnili, ter se jeli o krasoti teh pred-podob pogovarjati, kar se zagrinjalo vz-iigne in zagledali smo na tleh težak križ, na kterem ima Jezus umreti. Zveličar, ko so ga pripeljali, milo na križ pogleda, h križu poklekne in ga ljubeznjivo objame; med tem so vojaki pripeljali dva raztergana razbojnika iz temnili ječ. Vsa sta bila umazana in razkoarana, in vsakemu križ na ramo nalože. Pri tem tako silo žalostnem prizoru je vendar nekaterim pri pogledu teh dveh gerdunov smeh ušel Jezus vzame radovoljno križ na ramo, ra-beljni vzdignejo Jezusa s križem, in ga peljejo med razbojnikoma iz Pilatove hiše skoz mesto proti Kalvariji. (Dalje sledi.) Kolednik sv. Miklavža za hišo Gospodovo. Ne vemo boljšega pripomočka za pomoč pri nekem lepem delu, kakor da tu postavimo malo verstic iz osebnega pisma, in zanašamo se, da ne bodo za zlo jemali ne gospod pisavec, in ne blagoserčni bravci; sej reč je čisto in zgoli dobri vol ji prepušena. Pismo se glasi: Prečastiti gospod! Prav veliko ste v svoji blagoserčnosti pripomogli že za našo cerkev in sem Vam iskreno hvaležen za vse. Potreba je še velika in kaže se še prav mnogo stroškov, če jo hočemo letos le do posvečenja pripraviti. Fara ie žfi flelo terpel a in nepričakovano veliko darovala, da mi je tpftkn jn za vse še nadlegovati: zato se oziram tudi še po pomoči od drugod, in se v pervi versti ober.:eiu spet do Vas in ponižno prosim, naj Vas je še draga volja, enemu ali drugemu dobrotniku (dobrotnici) oberniti misel tudi na našo cerkev za kaki milodar. Kakor naj bolje veste in znate, mi skusite dobrotljivo še kaj pridobiti. Ne štejte mi v zlo te prošnje, ki izvira le iz resnične potrebe itd. V Boh.nski Bistrici, 18. sveč. 1881. Janez Mesni', župnik. Pristave k. Znano liatn je že davno, da vsi g«» spodje, kteri cerkve zidajo, imajo velike pritežnosti in silne skerbi, ter pridejo včasi v take zadrege, da skoraj ne vedo, kaj početi ali kam se oberniti. Ravno v tem je pa prav draga priložnost zasluženia za gospode zida vce same in pa za tiste, ki jim iz zadreg pomagajo. Sv. Nikolaj, patron v Bohinski Bistrici, ki je sam v sv. »mu življenji tako rad pomagal družinam iz težave, bo gotovo pomagal tudi tistim iz njihovih pritežnost, kteri se bodo spomnili njegove nove hiše, cerkve v Boh. Bistrici, da se doverši in ozališa. Vr. Bosanske zadeve med Avstrijo in Rimom, kakor pišejo, so srečno dognane. Trije škofje z nadškofom v Sarajevu imajo katoliško Cerkev vravnavati v Bosni in Ercegovini. — O vzhodnji od Rima ločeni cerkvi je tudi dogovor med vlado in cangraškim patrijarhom; upajo pa, da Bosna-Ercegovina dobi samovpravnost. to je, da ne bode podveržena razkolnemu patrijarhu v Carigradu, kakor je tudi v Bulgariji, ki ima zdaj svoj lastni tako imenovani „eksarhat". Tako se gerška razkolna cerkev vedno bolj drobi, in to je novo upanje za katoliško Cerkev, ki na Jutru pri novih okolišinah in pii vsih zaderžkih vendar novo moč dobiva, kakor se tudi sv. Oče Leon XIII z vso Cerkvijo z vidnim vspehom silno pečajo za Slovane r.a vzhodu. Morebiti od časov sv. Cirila in Metoda do zdaj se ni toliko v Rimu delalo za Slovane, kakor ravno zdaj. Sv. Oče govore v encikliki in o drugih prilikah, akademije v rimskih zborih, bukve in brošure o Slovanih prihajajo na svitlo, dogovori z veliko Rusijo vspešujejo. Čas velikega zedinovanja prihaja, kakor je upati: Bog daj srečo! Y Berber-n, 24. pros. 1881. V 25 dneh sem iz Kaire do sem prišel s tovaršijo 16 oseb, in tu sem našel parobrod, ki mi je poslan po prevzvišenem povelji ke-divovem (namestnega kralja), ki me ima v 3 dneh v IU rtu m pripeljati. Našel sem tukaj St. (nekdanjega gojenca v Ljubljani), ki ga bom seboj vzel in oskerbel z Božjo pomočjo. Iz Hartuma Vam bom pisal. Med tem moltva-rem dohaja Cerkve kras''. Spit: Trojna boija pot a aa. Stopnjicaai na Kranj- akem prinaša „Danica". Spisavec gosp. Ant Zloga r je v začetku povedal, kaj je s spisom namerjal in iz dosedanjega morejo čast. gospodje že nekoliko soditi, k a- košno jc delo. Stavljena tvarina čaka za posebni odtis ter bodo majbne bukvice, pripravne za obiskovavce omenjenih božjih potov in posebej za pobožnost na ss. Stopnjicah, za kar pridejo na koncu posebne premišljevanja in molitve. Prav bode, ako se čč. gg., ki so na krajih ss. Stopnjic, oglasijo in vredništvu naznanijo, koliko iztisov bi hotel vsak vzeti, ker po tem se bode ravnalo število iztisov. Se vč, da knjižica bo toliko ce-neji, kolikor več se jih bo oddalo. Zamore se pa tudi še stavek razdjati, ako bi se nihče ne oglasil. Oibičevi podobi ffl&rije Device ste bile v poprešnji številki „Zgod. Danice" na tanko popisani. Zdaj ste ti dve prelepi podobi viditi v prodajalnici Ane Hofbauer-jeve, in sicer ena je zunaj za steklom, druga pa znotraj v prodajalnici. Kdor bi enako podobo (kip iz angleškega marmor-cementa) želel imeti, n. pr. za Smarnice, se lahko oberne do g. Matija Ozbiča v Kamniku in poslal mu bo dotične fotografije. — Opomnimo naj o tej priliki še to, da gospd Hofbauerjeva ima v svoji obilni zalogi tudi masnih mnogoterih paramentov, masnih pUjšev, pa raznih druzih cerkvenih reči na prodaj. Skerb za nravnost (čednost) mladine. V shodu srenj -skega zbora na Dunaju se je pritožil dr. Lindner zarad mnogoterih načinov, po kterih se po Dunaju mladina zapeljuje in pohujšuje. Med drugim je zavračal na izložbe po štacunah, po kterih se prikazuje naj ostudniši nespodobnost z razuzdanimi in nečistimi teksti. Lindner nasvetuje, naj bi šolski odbor to stvar prevdarjal. kako bi se dala visi opravičena oblast nagniti, da odvrača vae, kar pači občinstvo. — Dunajska liberalna šola je preveč grešila; nekaj je že sicer to. če nevarnost spoznava, če prepad vidi; ni pa še verjeti, da bi jo bila volja resno pogledati, za kterim germom škrat tiči, ter ga panati. Lahko zaslužil! Akademija v Čikagi je bila postavila darilo 100 dolarjev za naj boljši pomoček, kako pregnati miši? Darilo je bilo prisojeno nekomu, ki je odgovoril z besedicama: „Pomnožiti mačke". Kako dela skopuh svoj testament. Skopuh na smertni postelji pokliče svojega pisarja, si popravi vajšnico io reče: Zapišite vvod, drugo bom vam sam narekoval. Pisar zapiše vvcd: „Zapustim, dim, izročim, prepustim ..piše in ob enem govori mož postave. Kaj pa še! kaj pa še! kriči skcpuh in mu urno besedo preseka. Vsega tega nič! Nikoli ne bo moja volja, da bi komu kaj „zapustil, dal, izročil..Tega bi ne mogel nikakor storiti! Prav modro, odgovori notar, in malo pomisli, kako bi navadni vvod spremenil. Ali naj morebiti postaviva: „Posodim do sodnjega dne? ' To pa, to! zakliče skopuh, — pritežnost je odmaknjena in poslednja volja se doverši brez prideržka. Kaj praviš pa, spoštovani bravec, kakošno pohvalo in plačilo je dobil pa pri precej nasledujoči sodbi skopuh za tako ljubezen do bližnjega, ki še na smertni postelji nikomur nič ne privoši? Iz katoliške dinžbe. Tombola poprejsno nedeljo je bila dobro obiskana, vse živo in veselo. Gospod Flis je preizverstno popisoval, v čem je prava veljava ali pa ne veljav a pri človeku. — Poprejšnjo sredo — večer je gospod Keržič dokončal ginljivo razpravo o r. Kolpingu. To sredo pa je g. prof. Mam prav živo skazoval, kako se v vsem katekizmu, v vsih cerkvenih obredih, v vsi cerkveni zgodovini razodeva povsod -trojstvo*', presv. Trojice znamnja. t č. g. Fr. Svetličič, župnik v pok., je 22. t. m. v Ljubljani umeri. R. I. P. Novo armensko semenišče v Rima bode na povelje sv. Očeta vstanovil novi kardinal Hassun. V tem vstavu se bodo gojenci, zveršivši nauke patrijarhovega šemeniša v Carigradu, učili modroslovja, bogoslovja in cerkvenega prava. — V Carigradu se bliža konec zadnjega ostanka armenskega razkoistva. Sveto leto. Dvajstega te/a meseca je sv. Cerkev obhajala obletnico izvoljenja Leona XIII. Ta dan so sv. Oče v Rimu, ko so jim kardinali častitali, napovedali, da bodo oklicali veliko sveto leto za odver-njenje stisk, ki Cerkvi žugajo, in za razširjenje misi-jonov. Dunaj. Dobro znamnje za boljši razmere v prid katol. Cerkve je to, da je dr. Karol Werner, profesor na bogoslovskem oddelku dunajske univerze, dobil naslov ministerijalnega svetnika. S tem je zopet obstav-ljena služba posebnega poročevalca za katoliške zadeve v ministerstvu za bogočastje in nauke. Do zdaj od delj časa je bilo v tem oziru slabo oskerbljeno za cerkvene in duhovske zadeve. Dobrotni darovi. Za študentovsko kuhinjo: Po čast. g. Ž. Bohincu 10 gld. - Ms. MvPotočnik 5 gl. - Pn. g. kan. A. Za-mejic 5 gld. — C. g. zakristan Jak. Dolenec 3 gl. — Iz Železnikov po č. g. Koblarji 1 gl. — C. g. J. A. 2 gl. — Č. g. J. P. 1 gl. — Več oseb 70 kr. — J. O. 1 gl. Za katol. družbo: Z Brezovice po č. g. župniku 3 gl. 60 kr. Za Zagreb: C. g. Lomberger 2 gl. Za bosniške sirote: Železniška šolska mladina 73 kr. Za bratovšino N. lj. Gospe presv. ¡$ei'ca: Jan. Mar-čič 1 gl. Za Bosno: Marija Otoničar 30 kr. Za sirotišnico v Banjaluki: Neimenenovan duhoven 2 gld. Za s». Očeta: Iz Selc po č. g. župniku 6 gl. 2 kr. star. den. in 36'/2 kr. n. v. — Od duhovnije Zlatopoljske 4 gl. 10 kr. — Iz Železnikov 1 vel. in 4 mali tol. po č. g. Koblarji. — Preč. g. prof. J. K. 3 gl. — Horjul-ska fara 4 gl. Za bulgarski katol. misijon v Adrijanopolu: Iz Železnikov za tab. 1 gld. — Naročniki „Cvetja" 105 gld. izročenih po č. P. Jožefu pn. g. kan. Urhu. — Gospa Hel. Fajenec 2 gl. Za afrikanski misijon: Z Brezovice č. g. župnik J. Potočnik 2 gl. — Č. g. Andr. Balant 5 gl. — Vranja peč 1 gld. 15 kr. — Zlatopolje 1 gl. 30 kr. — Gospa Hel. Fajenec 3 gl. Za misijone oo. Trapistov med Kafri: 0. g. J. A. 1 gld. Za Ratisbona v Jeruzalemu: Neimen. duhoven 1 zlat. Za sv. Detinstvo: Iz Žaline po č. g. župniku 4 gl. 20 kr. — Z Iga neimenovan 2 gl. 40 kr. — Deležniki iz bohinske Bistrice 20 gl. — Iz Presarja 4 gl. 55 kr. — Iz Cerkljan po č. g. dr. Marinku 14 gold. — J. O. 1 gl. — Iz Železnikov po č. g. Koblarju 1 gl. Za bratovšino presv. Rešnjega Telesa: Po preč. g. kan. P. Urhu 54 gld. 85 sld. — Iz Osilnice 10 gld. — Župnija Preska V gl. — Župnija Stari Terg pri Ložu za lansko in predlansko Jeto 60 gl. 40 sld. — Župnija Raka 36 gl. 35 sld. — C. g. J. Jerič 1 gld. — Marija Jerič 50 sld. — Župnija Lesce 5 gl. — Darilo iz Leš o č. g. župniku 20 gl. — Duhovnija Zlatopolje 8 gl. " sld. Mifuvurni vrednik: Luka Jerau. — Tuucarii in aaiožniki: .i )ie>f Rlaxnlkofi nasledniki v Ljubljani.