CERKVEM IGLASMK ZA TRŽIŠkO ŽUPMIJO Izlmja zadnjo soboto v mesecu za naslednji mesec. — Posamezna številka 1'— Din LETO 1936 OKTOBER ŠTEV. 10 Katoličani in komunizem Neumorno se trudi komunizem, da l)i izvčibil v svoje mreže katoličane. Povsod napoveduje boj fašizmu, a v resnici ga napoveduje le urejenemu družabnemu redu in katolicizmu. S pomočjo ljudskih front želi v vseh deželah pridobiti predvsem delavstvo za svoje temne namene. Boljševiki znajo obljubljati tudi strpnost in včasih zvonijo v Moskvi tudi s cerkvenimi zvonovi, kolikor so jih pustili. Kaj naj k temu kot katoličani rečemo i' j\i moj nivmen razpravljati o političnih ciljih komunizma. O tem naj pišejo drugi listi. Iz verskega stališča pa moramo pogledati komunizem. Ali sme katoličan storiti kaj v prilog komunizma? Ali je komunizem skladen « cilji in nameni Cerkve? Vemo, da komunizem hoče dobiti zase celega človeka. Izraža v sebi svetovno prepričanje, za svoje privržence je neke vrste »verii«. V verskih zadevah imamo katoličani nad seboj cerkveno oblast. Papežu \ Rimu moramo bili zvesti in poslušni. In naša poslušnost ne temelji na strahu in terorju, ampak na ljubezni do Krist-usa. katerega vidni namestnik rimski papež je. 1 o pa vemo mi in komunisti, da je Kožeiivensko nobožiiost darujmo letos v mesecu oktonru za bruto in sestre v Španiji. I aut teče kri kristjanov. Komunistične tolpe divjajo, žrtve so velike. Rožni venec je družinska molitev. Če v družini utihne ta molitev, utihne I udi še kaj drugega. Mi vsi pa spadamo tudi k veliki in slavni družini katoličanov. Pokažimo I o pripadnost s tem, da za brale in sestre v stiski molimo. Vsak večer ob sedmih je v naši župnijski cerkvi pred Najsvetejšim roženven-ska pobožnosl. Obisk ujmo jo posebno letos pridno in darujmo jo za stiskane brale in sesire! sedanji papež Pij XI. odločno obsodil komunizem in ga označil za največjo sodobno nevarnost. Za pravega katoličana mora to že roditi spoznanje in obsodbo. Ogenj in voda si pač nista brata. Tako tudi komunist vidi povsod, da mu Cerkev brani razdiralni polet. Odtod kri in grozni pokol ji v Rusiji. Mehiki in v Španiji. Lepe so vabe komunizma. Je to nauk o skupnosti. Uči, da bi bilo na svetu najboljše, če bi ne bilo zasebne lastnine, ampak bi vladala skupnost. To skupnost si je mogoče misliti na več načinov: I. Nekateri mislijo, naj bi zasebne lastnine sploh ne bilo; lastnika naj nima' ne polje, ne ог(к1је. ne pridelki, ne izdelki. Vsak naj bi pa laliKo jemal, česar bi notreboval. — Otročarija! Kdo bi še notel delati, če mu lahko vsak vzame poljubno sadove dela? 2. Drugi mislijo, naj bi bilo vse skupna last. Poedini lastnik mora izginiti iz sveta, vsi naj bi vse skupno posedovali in rabili. — Deloma je laka oblika življenja tiresničena v samostanih. Pa že tam povzroča ta način precej težav, zahteva mnogo idealizma in požrtvovalnosti, da more med manjšo skupino ljudi vladati pravo bratsko ali sestrinsko življenje. Duh vere I o premore. Kaj pa bi bilo lam. kjer vere ne priznajo? — '•>. Tretji pa mislijo, naj bi bila družba ali država lastnica vsega pridelovanja in izdelkov. Delila naj bi potem družba vsakemu po delu. ali vsakemu enako ali po potrebi. — Vse take načrte so že stari modrijani imenovali »utopija«, to je kraji, ki jih nikjer ni, ali po naše deveta (ležela ali Indija Koromandija. Imamo tuuik (Cerkve, ki je nauk Kristusov. Ta nauk vzdržuje in ureja svet. Vsak delavec mora dobili dostojno plačilo. Dovoljena je zasebna lastnina, a lastniki naj vedo, da bodo za uporabo (lajali odgovor Bogu. Pravico clo lastnine mora spremljati vedno tudi dolžnost do bližnjega in ljubezen. Komunizem je že rodil neizmerno gorja, stradarije, uničil je že mnogo otroških življenj in prelil je že dosti solza in krvi. Odstavlja Boga in božji nauk, hoče se .šopiriti in zavladati sodobnemu svetu. Cerkve ne bo uničil. Njen rešilni nauk bo ostal do konca sveta. Bodo med nami vedno reveži. a ne bomo jih zavrgli kot zavrže komunizem cele trope otrok, da divjajo. Paradiža na zemlji ne l)o nihče doživel in ga odpira tudi komunizem samo neumnežem, ki se utegnejo kmalu znajti v lakoti, v kateri ne smejo ne zabavljati in še manj štrajkati. Stisko današnjih dni hoče komunizem porabiti zase. Kakop nočni tat se plazi po svetu. Ima načrt, zna povzročiti gibanja, išče žrtev povsod, prikrade ne kamorkoli, zna se hliniti. Ko se uveljavi. pa udari po vsem. kar je božjega. Kdo upa z njim — proti samemu Bogu^! Lastninska pravica Težko je bilo ob dneh predilniškegu štrajka in teža teh t i h je t u d i že- g II a n s k o o 1) r a v i 1 o v cerkvi sv. Jurija nad Bistrico z darovanje m. JI. God sv. Uršule. Ob šestiii je orglana sv. maša za bratovščino sv. Uršule. 25. XXI. nedelja po Binkoštih, zapovedan praznik Kristusa Kralja in god sv. Krispina, pa-trona čevljarjev. Ob .šestih in desetih je sveta maša pred .Najsvetejšim. Ob desetih je peta sv. maša. Pri popoldanski sfu/bi božji je slovesna posvetitev Kristusu Kralju. ^ 28. Sv. Simon in Juda, apostola. Ob šestih je orglana farna sv. maša. >1. Vigilija k prazniku Vseh svetnikov. Zapovedan je strogi post. Shodi cerkvenih organizacij: III. red: shod, sv. maša in vesoljna odveza 4-. Dekliška Marijina družba: shod 18.. skupno sv. obhajilo 25. Marijina družba za žene: shod in skupno sv. obhajilo II. Bratovščina sv. Uršule: sv. maša 21., letni shod 25. Otroška pobožnost: prv/) nedeljo po pri-četku šole. Marijina vrtca: po oznanilu. šolska sv. spoved bo obvezna in označena v o/nanilu in v šolah. Župnijska kronika Avgusta v naši župniji rojenih: II. .\vgusta v naši župniji poročeni: 1. Umek Anton, poslovtxlja konzuma. 1 r/ič, Olavni trg <>, in Bratušek Otilija, zasebnica, Tržič, Ljubljanska cesta 22, poročena 2. avgusta. 2. Furlan Krnest, delavec pri Peko«, Tržič, Usnjarska ulica I, in Langus Marija, preililni-ska delavka, 1 ržič. Usnjarska ulica I. poročena 2. avgusta. "i. Biihm Anton, asistent v predilnici. Tržič, Ljubljanska cesta 24, in Fucelj Silva, uradnica v predilnici, Tržič, Dekliški dom, poročena 15. avgusta. •Avgusta v naši župniji pokopani: 1. Dornik Marija, žena posestnika, gospodinja, rojena 2. 12. IK()5 v Zvirčah, poročena 14.8. I8. Pretnar Jakob, predilniški delavec, rojen na Bistrici 25.7. 1881. poročen 51.5. I<>25, umrl v ljubljanski bolnici 2*). avgusta in pokopan v Tržiču >1. avgusta. Avgustovska poročila od drugod: I. Demšar Ljubomir, rojen v Tržiču 155 dne 5.4. I'M2, poročen v Zemuiui 8. I')5fi z Mat-keis Marjeto. Za predstavnika in založnika: .Anton \Ovk, župnik v Tržiču. — Za uredniku v Ljubljani: Dr, P. (Jviilo Hant. O. I'. M. — Za Zadružno tiskarno v Ljubljani; Maks Blcjec