Delitev dela med cesto in železnico Predsedstvo Gospodarske zbornice Slovenije je na seji, dne 11. oktobra, med drugim obrav-navalo poročilo, stališča inpred-loge koordinacijskega odbora za integralni transport o izvajanju srednjeročnega plana razvoja javnega cestnega prometa v SB Sloveniji za obdobje 1976-1980 ter sprejetih smernic in ukrepov za usmerjanje razvoja in delitve dela na področju protneta. V poročilu je ugotovljeno, da so vse dosedanje razprave o usklaje-vanju srednjeročnega razvoja pro-meta v SR Sloveniji potekale v glavnem le med dvema nosilcema prometnih storitev - med železni-škim in javnim cestnim transpo-rtom. V te razprave pa nista bila vključena tudi ostala dva nosilca prometa in secer OZD, ki oprav-ljajo prevoz z lastnim režijskim voznim parkom in z vozili zaseb-nih prevoznikov, ter zasebni pre-vozniki. Po podatkih opravijo na-mreč režijski in zasebni prevozni-ki več kot dve tretjini celotnega tovornega prometa, javni cestni promet pa le 20 odstotkov vseh prevozov po cesti. To ilustrirajo tudi naslednji podatki: v letu 1975 je bilo po železnici prepeljanih 19 milijonov ton blaga, v javnem cestnem prometu 14 milijonov, v režijskem cestnem prometu 48 milijonov in v privatnem cestnem prometu, po oceni, 29 milijonov ton blaga. V istem letu je biio od skupno registriranih tovornih av-tomobilov v javnem cestnem pro-metu 15,8 odstotka, pri režijskih prevoznikih 52,4 odstotka in pri privatnih prevoznikih 31,8 odstot-ka. Zakon o združenem delu daje prevoznikom in uporabnikom nji-hovih storitev možnost, da začne-jo dolgoročneje urejati medseboj-ne odnose na podlagi združevanja dela in sredstev za doseganje čim-bolj racionalnega in družbeno smotrnega opravljanja prometnih _storitev. Na seji je bilo ugotovljeno, da so se predstavniki javnega cestnega prometa in železniškega gospo-darstva, v okviru komisije za pri-pravo samoupravnega sporazuma o delitvi dela med javnim cestnim transportom in železniškim pro-metom, sporazumeli(da so osnove za izdelavo tega sporazuma uskla-jene in dani vsi pogoji za njegovo izdelavo, podpis in verifikacijo. Komisija mora uskladiti le še stopnje rasti javnega cestnega prometa. Stališča in predlogi, ki so ]ih sprejeli predstavniki javne-ga cestnega prometa in železni-škega gospodarstva pa so vendar-le dobra podlaga za izvajanje reso-lucije o skladnem razvoju prome-ta v SR Sloveniji. Magda Breznikar