.. ■ -'--r f ■ -- "-«S/ "i" . rili-* fl^.v ^ ^ ' - / « red zvelicsänsztva. Poleg ednoga ZNAMENÜVANYÄ Toga nai poglaviteifega recsenya Jedro fzvetoga pi- fzma , vu kterom te Vore nai vekfi ARTIKULUSI grfintani iefzo , ravno i tak niftere kratke molitve, i pefzmi , v5n dan zato, dabi nei li fzamo drobna decza zctogaralei-ko fzpoznanya Bosjega, I JESUSSA KRISTUSSA Zaimati mogli, fzebč vuVorJ po- kreipiti, vu nevoljai troustati, nego i fztareifi bi mogli fzvoje, efche i vfza bratja vu KRISTUSSI, poleg etoga rouke pelanya, vucsiti opomi-nati, ino troustati. "'im-mi- ° -Bii'.....im- o "SS £3"-f s S3- Starapano V-HALL I Saxonfzkoi , v-leti I 747. tfci.Cbcfor^ic&fjbtAj tfc cfoc&cfc Liihlenomi filovenfzkomi Nä- rodi, steri EiDangelicsanfzko Voro •bAdlue , POglattitim ino poštenim dohro delni» kom, ino delinczam , l>fzem bratom tno fzefztram ^Velikim i malim y Milofcso na/sega Gofzpodna lESUSSA KRISTUSSA ; fzUtko lubex.nofzt Oese' Nehefzkcga , ino milofztil^no bbcsut>dnje fzVetoga Dubd, na pra-t>o J'SrDaKye y ino rfzamolDKristuS" feVo Vreidnofzt lnüpanye fzleojt po~ lofejoucsim, Na fzt)e'to (h)lenye , Na t)efzelno terpleinye Na. blafene ftmert /eteim. •gii&c o 5 1. Sto je on,kten jeN(šbo,Zem-lo, Morje, Ino vfze kai vu nyem jefz- te, fztvoro, ino escse obdersi? £(le» ' Iroji Bog , Otect^, Sün , i S^veti Duh. (a.) (a) /. Mof. /. J. 5. Vu Bog fztvoro Nebo, Zci la je bila pufztna , prazna, ino je kmitzabila vuglobocfini, iDuh Bos)i je plavau na vodi. Ino je Bog er-kal: Nai fzvetloszt bode, ino je posztanola fzvetlofzt. Sblt. Ncbefza fzo po recfi Gofz- podnovoi napravlena, ino veiz nye-gov fereg , po nycgovoga Dfiha vufztai. 2, Jelie on tudi na ime Csloveka fztvoro ? Ifi^tlnA ^ en^aje z^edne grudt »apravo, ino je vnytga ßvocfi Duh vdehno. (h) (b) I. Mof II. 7. Gofžpodin Bog je Csloveka zedne grude napravo, ino A a jc m(. o >öii8. je vdehno vu noufz nyegcv fivocse-ga Duha, ino tak je polžtavo Cslo-vik fivocfi Duh. 3. Kai je bil Cslovik po fzvojem fztvorjenyi ? Eden leipi kfif Bosji fx^vojega Jx,tvorhela T? ' 26. 2']. Bog je erkal: sloveka na nas Keip,ino „„ —, ino nai vlada na Morfzkimi ribami, ino pod Nebov letocfinii Fticfmi, ino nad marhom , ino na povfzoi ZemJi, ino navfzeni, kai naZemli lazi. I fztvoro je Bog Csloveka na fzvoikeip,na keip Bosji fztvoro je nyidva. 4. Zakaifze zoveCslovik po fzvojem pervom fztvorjenyi Bosji keip ? Ar je on rex^igrtiha ino nevole, preti tomi,frvetif pravic sni, ino blas eni bil. (d) (^d) I. jy/of. I. 3/. Bog je pogledno vfzeh,kai je on Iztvoro, iovo,vfze je dobro bilou. Predgar Salamov Vili. J 0. Pogledni OVO, jafz fžem naisal, kai je Bog Csloveka -sne-c o ' ka vu praviczi fztvoro, ali oni ifcleio dofzta meftrie. Efes. IV. 24.. Obleicste gori toga nou-voga Csloveka , fteri je po Bogi fztvorgen , vu pravoi praviczi , i fzvefztvi. 5. JelieteCslovikvu taksoi dobroi ino blafenoi fztalnofzti, vu kteroi je on Bofi keip bil, ofztano ? Net je ofijtano^ nego da je te Cslovik. po vrat-fim z,apeld»j/i J Bogi ne o\wen poz^tano^ in» je od njega edfrteupo, tida/e ono zguba, (e) i ta^e frebe, i vefz.fi>voi odvetek «4 vekiveefro fi^kyirjenye vergo, (f) (e)I. Mof. Ill.feqci. 1 kacsa je csalarneifa bila med vlžeimi polfzkirai fztvarmi , ftere je Bog fztvoro , ino je erkla k-feni: Jelie Bog erkal, kaibi zetoga ograda nikakfegä fzada ne jeU ? Teda je erkla fena katfi: Midva jeiva zetoga ograda drevja fzad. Ali p« ztoga drevja fzada na fzreidi ograda, je Bog erkal: Ne jeica fnyeg'a, ni ne doteknitefzega, dabi ne nircla. Teda je erkla kaclk kleni: Znikakfirti A 3 calora o )-eji8- talom fzraertjom ne merjeta , nego Bog zna kai vu fterom dnevi zcto-ga dreva bodeta jela , vai Ocfi Ize goriodpreio, ino bodeta kako Bog, i bodeta znala, kai je dobro ino hudo. Dare je zato fena vidila kai je ztoga dreva fzada dobro jefzti, ino je prietni-pred nyeocfnii, i poielei-nya vreidni bil, pokeidob on mod-roufzt dava, ftergnola je fnyega fzäd, i jeila je, i dala je fzvojemi nioufi , i on je tfidi jel. Teda fzo fze nyidva Ocfi odprele, ino izta zpoznala,kai fzta naga, ino fzta zfigovoga dreva lilztke vkupe plcla, ino fzta fzi fir-tuge redila. EJa. LIK. z. Vafsa bamicfija razloucfi vafzjino vaffega Boga eden od drii-go^a , ino za v-afsih grehov voljo Ižeje zkrilo nyegovo licze od vafz , kai vafz ne pofzluhne. (f) I. Maß II. 2 J. z-Dreva znayedo-broga ino hudoga ne jei, ar vu fterom dnevi fnyega bodes jel, fznier-tiom merjes. ^em. r. 12. Ravno kak je po ednom Cslo. Csloveki greih na izvcit prilel, iao ta fzniert po greihi, ravno tak je ta fzmert na vfze ludi preik prišla,po-keidob fzo po ednom vfzih pregreifili. <5. Vukom fztoi takfe fzkvärje-nye toga vu greih zpadnycaoga Csloveka ? ^ fem, i^ai/e on na, vfcth dobro nedofrtojen^ ino merttv, (g) ntt hudo pa »igliv ing nagnye»^ (^h) i Mto pjm (herditoßjti ^ im firmer ti. (i) {^g) Rom. III. 12. Vfzih fzo odpadaoli, ino fzo ne dofztotni pofzraaoH , kai ga nei , ki bi dobro cfinil, nei ni ednoga. Eph IP. 11. Sterih pamet je temna pofztanola, ino fzo tüintzi pofztanoli od fitka, lleri jc od Boga , po nenavednofzi, ftera vu nyih jeiztc, vterditofzti nyihovoga fzercza. ChJ Silt. LI. 7. Ovo jafz fzeni vu Jal-nofzti popriel, i mati moja je mene vu greihifzegreila vu utrobi iL'vojoi. ^oh. III. e. Kai fze zteila porodi, tou je Teilo, i kai fze zduha porodi, tou je Düh. l.Maf.pIII. 21. Mislenye Cslovecsanfz-A 4 koga •SIlK o >ÖIS koga fzercza je hudo od detinlžtva mau. (i) Ravno kak po ednoga greihi to fzkvarjeaye na vfze ludi prišlo jefzte, ravno tak fe tudi po eduogaPraviczi, pravicfnofzt fitka navfzeh ludi prišla. Eph. II. 3. Mi CSidovje) Izmo tfidi bili fzinove fzerditofzti ponaturi, ravno kak i ti drugi, ( poganye,} 7. Jelie pa Bog hotel, kai bi te Cslovik vu takfeni fzkvärjenyi ofzta-no , ino bi fze fzkvaro ? Bog je net hotel t»mi grehrtiki fi^merti, mgo dnhi fi.e od greha ejUobodo, ino bi fre ^.vt-licful, (k) (k) ET^ekXXXm. 11. Sivem jafz , tak veli Bog ; nefcfcm tomi grcifniki fzmerti, nego nai fze te greisnik po-verne od fzvoje hudoube, ino zakai hocsete mreiti, vi Ifzraellzka hifa? I. Ttm. II. 4.. Bog felei, nai fze vfzih lidje zvelicsaio , ino nai na pravicze fzpoznanye pridefo. II. ¥etr. in. s. Gofzpoud ne odlafa to oblubo , kako niftcri za odlasanye derfio o )e!ia- derfio nego on ma poterplenye znatni , nefcfe kai bi fze Iteri fzkvaro , nego nai fze vftih kpokori oberneio. 8. Pokom je Bog eto Izvejo Mi-lolztivno voljo tonii pregreifnomi Csloveki na znanye dal? Petem, kfii je njemi frvojega edmga fz^ina, Odkipitela ino Zvelicßtela na Zveifz,te fofziati. (/j (1)1. Mof. III. /f. Nepriatelfztvo ho-cfem pofztavit med tebom, ino med Senov: ino med tvoim fzemenom , ino med nyeh fzemenom: ono bode tebi glavo terlo , i ti nyeh bodes vpeto pikala. /. Mof XXII. IS. Blagofzlovleni bo-deio po tvoiem fzemeni vfzih narodi na Zemli, 9. Jelie Bog tou fzvoje nazveiz- cfanye obdersal, i napuno ? ^enapHtto , dare freje vreime Jhpunilo ^pojh-lal je Beg frvajega füna vu naffe leile , (m) fieri ß,e je eä fx.ve'toga Duha fopriel, ( n )i»oodblaß»edevicz^ Marie porvdo (oj ( m)Gal. If^. 4. f. Dare fze je vteime fzpu-A 5 nilo, to ■m( o _ nilo, pol'zlal je Bog fzvojega fzina, porodjenoga od edne Sene, ino ga je pod Pravdo podvergal , ( djal ) dabi on, one, kteri fzo pod Prav-(iov bili, odküpo, dabi mi Detiafztvo zadoubiii. C» ) Luc. I. ^f. Angel je rekal kMarii : Szveti Diih ober Tebe pride, ino Zmosnofzt vifzoukoga Boga te po-lencza, zato to fzveto,kaifze od tebe porodi, bode fze Bos ji fzin zval. (oj Efa. yill. i^. Ovo, edna Devicza je fmctna, ino ednoga fzina porodi, kteroga bode zvala Immanuel. Po-gledni Matth. I. 18» 23. 10. Kak fze zove on, fteroga je Bog z-takfim talom za Odkfipi-tela, ino Zvelicfitela pofzlal ? ^ESllS KRISTUS, (p) (f) Matth, h 21. Ovo , ( Maria ) ednoga fzina porodi, kteroga Imme bodes JESUS zväl: Ar on fzvoje lüfzt-VC zvelicfi od nyihovi grehov. Joh. I.2C). 36. 41. 45. Luc. JK D&h Gofznndnov pri meni iefzte ; _m< o )-e!io^ » jefzte, zato je on mene namazal, i pofzlal na nazveizcsanye Evangelio-ma tem nevolnim, na zvracsanye ta poterta fzercza, na predganye tem vlovlenim, kai bi fze oni ofzlobodili, ino kaibi fzleipi pogled vzeli j i tih potefeni fzloboudo. II. Sto je fe JESUS KRISTUS na nyegovo perfono gledoucs ? Fravi Bog, i pravi Cslovik. (q) (i) 1*2,.^. Vu potcsetki je bila, ReicSji ona Reics je bila priRogi, I Bog je bila ona Reics. Ona je bila od potsetka pri Rogi. Vfzah du-govänya fzo po nyeih vcfinyena, ino rezi one je nikai nei vcfinyeno, kai jevcfinyeno. r. /4. I ona ifzta Reics je bila Teilo pofztala, ino je prebivalo med nami i mi fzino vidili ny6 Diko , kako edno^a rodjenoga fzina od Otza, puno milofcse, ino pravi-cze. PogledniRom. K j. 4. IV. 5. 1. lim. III. 16. Poleg obcfinfzkogaVad-lüvänya , naflega blalenfztva velika Szkrivnofzt je eto: kai fze je Bog A 6 vu lo m( o )m nilo, polklal je Bog fzvojega fzina, porodjenoga od edne Seae, iiio ga je pod Pravdo podvergal , ( djal ) dabi on, one, kteri fzo pod Prav-dov bili, odkupo, dabi miDetiufztvo zadoubiii. C») Lw./. ^f. Angel je rekal kMarii : Szveti Duh ober Tebe pride, ino Zmosnofzt vifzoukoga Boga te po-lencza, zato to fzveto, kai fze od tebe porodi, bode fze Bos Ji fzin zval. (oJ Efa. mi. 14.. Ovo, edna Devicza je fmerna, ino ednoga fzina porodi, kteroga bode zvala Immanuel. Po-gledni Matth. I. 18.23. 10. Kak fze zov6 on, fteroga je Bog z-takfim talom za Odkfipi-tela, ino Zvelicfitela pofzlal ? ^ESUS KRISTUS, (f) (f) Matth. 1,21. Ovo , (Maria ) ednoga fzina porodi, kteroga Imme bodes JESUS zväl: Ar on fzvoje lüfzt-vo zvelicfi od nyihovi grehov. Joh. 1.20.36. 41. 45. Luc. IK D5h Gofznndnov pri meni ■ iefzte , _m< o » jefzte, zato Je on mene namazal, i pofzlal na nazveizcsanye Evangelioma tem nevolnim, na zvracsanye ta poterta fzercza, na predganye tem vlovlenim, kai bi fzeoni ofzlobodili, ino kaibi fzleipi pogled vzeli, i tih potefeni fzloboudo. II. Sto je fe JESUS KRISTUS na nyegovo perfono gledoucs ?' Pravi Bog, i fravi Cslovik. (q) (i) d^^'h J. Vu potcsetki je bila. Reics, i ona Reics je bila pri Bogi, i Bog je bila ona Reics. Ona je bila od potsetka pri Bogi. Vfzah du-govänya fzo po nyeih vcfinyena,ino rezi one je nikai nei vcfinyeno, kai jevcfinyeno. V. 14.. \ ona ifztaReics je bila Teilo pofztala, ino je prebivalo med nami i mi fzino vidili ny5 Diko , kako ednoga rodjenoga fztna od Otza, puno milofcsc, ino pravi-cze, PogledniRom. K j. 4. IV. 5. /. lim, III. 16. Poleg obcfinfzkoga Vad-luvanya , naflega blafenfztva velika Szkrivuofzt je eto: kai fze je Bog A 6 vu fž -eifg c o vu Teiii pokazal, pravicfen pofzta-no vu Duhi,izkazal Ize je Angelom, predgiivan je bil poganom , vnyega Ize je voruvalo na fzveiti , gori je vzet vu Diko. 12. Kai je pa on vcfino, kai je nafz greisnc liidih od greha,i od fzmerti odküpo , ino zvelicläl ? O» je grehovjtajßh placfo »tt ßJ vz,elf ino je M0fz,0y (r) ino je z,» nye fi^vojom ifi^tin» sz^k^m kfrvjtm placfal na krisnom elreivi.(s) (r) Efa. Lin. f. KRISTQS je za naflc krivicEe volo ranyen bil, ino zanafl fih grehov volo bicsuvan. Kaftiga naaycm lesi, dabi mi mer meli, i po nyegovi ranai fzmo mi zvracfeni. (s) Joh. /. io. Ovo, eto je Agnecz Bosji, kteri toga fzveita greihe nofzi. 2, Cor. r. 2 1. Rog je onoga , kteri Je za greihe nei znal, za naz greisnoga vcfino, dabi mi vu nyeni pravicza bili, ktera pri Bogi vala, (hafzni) (S ) Solt. LXIX. f. Jafz morem placsati kai Ižcm nei odnefzaL (vkradno ) Matth. XX. IS. Cslovecfi fzin je nei prisal __^i&c o m_Ii prisal kaibi nyemi fzlüfili, nego dabi on fzlüso, ino bi dal fzvoi fitek za vnogc, za odküpleinye. Gall. III. /5. Krillus je naz odküpo od Pravde preklefztva, dare i'e za nafz preklet bil, ar pifzano jefzte : Preklet j'e kteri na dreivi vifzi. /. lim. II. 6. JESUS KRISTUS je fzeb£ fzamdal zavfzeh Ifidiza odküplenye, dabi fze tou predgalo vu vreimeni. /. Petr. II. 24.. Kterije nafle grehe nofzo na fzvojem Teili, na drevi, dabi mi grehom odmcrli , i praviczi fiveli , po fteroga ranai fzmo ozdravleni. 13. Jeli« KRISTUS vu fztnerti ofztano ? Net, «« ']e ed fi^merü gori fi^tano r ) ifal vu Nehej'ha , ino fhi je Jhedo »a deJi>nicz^o Boijo, ( « ) dahi ßjc x,a näß, molo , ( ä ) ino bi num Duha ßjvetoga pofrlal, C 7 ) z-Nehejz, epet doli pride, frodit five in» mertve (z, ) (?) Ar fzem na eto na ime väfz vucso, ftero fzem ize i jafz vucso, kai je KRISTUS za nafsih grehovvoljo A 7 nirel, jj___°_>eff8-______ mrel,poleg pifzma,(kako pifznio fzve-docsi) i kai jeon pokopan, ino je gori fztano na tretyi den , polegpifznia. C») Marc. XFI, t s). Gofzpoud,potom kak je on fnyinii guclal,gorie vzet bil vu Nebefza,mo fzedi nadefznicziBos'oi (a:} Rom. PIII. 34. Sto hode fzkvariti, KRISTUS je tu, ki je vmrcl, eichc veliko vekfe, kteri je tudi gori obu-den, kteri je na defzniczi Bosjoi , in fze za naz moli. Htbr. Fill. 2f. Kriftus more zvelicfati vekoma (vfzigdar) one, kteri pa nycm kBogi prideo , ino vekiveko-ma five, i moli Ize za nyeh. /. ^eib. II. I. Decza moja, eta pifem vam, dabi vi ne greifili,ino ako sto grcifi , m;imo edno^a zagovornika (molgenika) pri Oczi, Jesussa Kri-stussa, ktcri je pravicfen. (^) Aä, Afofi, II. Si. Zdai on, Jesus Kristus, po Defzniczi Bosjoi zvifen jefzte, ino je vzel Oblubo fzv^toga Duha od Ocza , v5n je vleal eto , kai vi zdai vidite, ino csfiete. ^tlt, XK u, 2.7, Da te Obefzclnik pride. ^18-C o >81 g. 15 de , kteroga }afz vam pošlem o i Ocza,te Dfih te pravicze^ kteri o.I Ocza ide, on bode kazal odnif-ne. I vi bodcte tudi kizali, är fzte vi od potcsetka pd meai bili. ^oh. Xrl. 7. Dobro {e vam, kai jafz ta idem; Ar ako ialz tä neidem , te Obefzelnik ne pride kvam. A ko pa ta idem, hocfem ga kvam pofzlati. (z,) M. Ajiofi. 1. II. Vi Mos je zGali-lec, kai lzLoite,ino gledate vNebo ? Ete Jesus kteri jc od vafzgorivNebo vzet,naz3i pride, kakofzte gavidili vu Nčbefza gori iti. AÜ. Afoßr. X. 4.. 2. On,Gofzpon Jesus, jc zapovedal nam predgati tomi lüfztvi, ino kazati, kai je on od Boga rendelu-van, fzodecz fivoiltfi , ino mertvi. II. Thef.I. 7.-to. Gofzpon Jesns fze pri-kasc zNebefz, fztemi Angelmi, fzvo-je moucfi, zgorecfim plamenom, ino bode kastigal ( mafzhoval) one, ki Boga neznajo, ione, kifzo nei pokorni tomiEvangeliomi naffega Gofz-podna Jesussa Kriftussa , kteri ka-stigo bodo terpeli, to vekivecsno- (žkvar- I6 -^isc o _ fzkvarjenyc , od licza Gof^poduo-voga, i od z-Mofnofzti Dike nye-gove, da on pride, kaifze zmofiioga prikase fzvoiniifzveczi, ino csudno-ga vfzeiiu vernim. 14. Kai je pa Kriftus fzvoini kerv^-nim preleanyem, fzmertjoni, i gori fztanenyem nam zafizliiso? 0«/e »ajz, potem z^Begam x,miro, Qaa) vtkU vecsm f>ravic3jo (_hb i Jx.vetoga Diha X'aßjluß^ (cc) ftavk^p praviciuo, i mir Bosji, kakp f Vf^e dobrmte , vekive-kpma, im reza , vfivati. ( (^aa)II. Car. is. Bog je bil vu Kriftufi, ino jezmiro te fzvcit, fzam fzebom, grehe nyihove nyim je nei racsunal ( prifzoudil) ino je med nami gori pofztavo to reics, toga zmirjeinya. ( W 3 DanitL IX. 24. Szedendefzet Tjed-nouv je odlocfeno ober tvoje lufztvo, ino ober tvoi fzveti Varas , teda fze konecz vcfini hudobi, i grehiize za pecsatio, ino fze von zcfifzti hami-cfiha, i ta vekivecsna pravicza Iže naprei prinefze, ino fze zapecsati viaenye ino Profetzia , ino fze na Hiafe tc nai fzvetesnyi. Ram. __mi o )-8i ie-_^ Rom. III. if. 26. Bog je Jesussa rende-luval, ( polztavo ) na milofcso fzto-kcz , dabi on praviczo, stera pri nyem vaM , ( halzni ) prikazal ( of-feruval, ) vu torn, kai on grehe od püfzti na stere je Bog dofzehmal poterpleinye mel. Dabi vu etom vrcimeni, praviczo fzv0)0 , stera pri nyem valä ( hafzni ) pokazal, kai je on fzäm pravicsen, ino pravicsnoga vcfini onoga, kteri je te VÖre Jesussa Kristussa. Pogledni 2. Cor. V, 21. (cc) Ga/i. III. /J. 14., Kristus je nafz odküpo od preklefztva pravde, daje on preklet bil za nafz , ar pifzano jefzte : Preklet je vfzaki Cslovik , stcri na dreivi vifzi , nai blagolzlov Abrahamov med pogane pride vu Jesussi Kristussi, i mi tak toga obe-csanya fzvetoga Duha vzememo po Vor/. ^dd') Rom. V: t. 2. Zda! fefzmo mi pra-vicsnipo vSri, mir mamo pri Bogi , po nafscni Gofzpon Jesussi Kristussi, i po kteroni tudi mi prihodek mamo, 18 -eiBc o -öiia- mo, po vori vu milofcfo , vu sterol Iztoinio, i hvalimo fzc po vüpanyi od te prifefzne Dike, stero nam Bog da. v. II. Neili eschc fzamo tou , nego i vu Bogi Ize hvalimo , po naf-lem Gofzpon Jesussi Kristussi, po sterom iznio zdai eto niirjenye za-dobili, Hchr. VIIl. I o. Eto je te Zakon,steroga jafz hocfen vcsiniti zhifov Ifzraelfz-kov, po etih dnevi, veli Golzpoud : Jafz hocfemmojo pravdo vu nyih pamet polofiti, ino vu nyih fzercze ho-csem ]0 notri zapifžati, ino bodem nyihov Bog, i onih moih Ižinove. 15. Odkedfzevfzah etahvucfimo? Od VHCse»yafjLVctogaEvangeliomay(^ee') fe sterom nafi. Bog v» ß^voja tuvartstvo , ( faidistvo, Gmamfii.tvo ^ trn vßvanje vfi^eimi dobroutami , nam od Kristmsa ßjfravlenim , fi,terd»im takm , da notri («) Rom. /. 16,17. Mene je nei fzram Kristusfevoga Evangelioma, ar je on Moucs Bosja . ktera vfze zvelicsi, ki _■8Ü8C o -5119-_^ ki vu nyem vör]'eo,Sidove na ime, potom i Gerke. Ar fze vu nyem po-käse ta pravicza, scera pred Bogom vala , C hafzni) stera zhaja zv5re , vu voro , kako pifzano jefzte : Tc pravicsni bode (zvoje vore sivo. Po-gledni 2. Tim. I. 10. (/) /. Cor. /. s. Verni je Bog, po kte-rom fzte pozvani vu tiivarostvo ( gmaino ) nyegovoga fzina Jesussa Kristussa, nafsega Gofzpodna i.foh.I. i.z. J, Kai je od potcsetka bilo, kai fzmo mi csüli, kai Izmo mi znafsirai Ocsmi vidili i nafse roke fzo slatale, od reicsi sitka. Ar sitek fze je pokazal, i mi fzmo vidili, iao fzvedofztvo csinimo od nyega , i hazveizcsamo vam sitek , steri je veki. vecsni, steri je bil pri Oczi, iao fze je nam prikazal, i nafse tuvarostvo nai bode z-Oczom , ino fnyegovim feinom Jesussem Kristussem. j6. Ali kagda r6d käse nam Bog kfzvojemi tüvärostvi, ino ksivlenyetn fayegovomi darmi,ali dobrotami? jDai^i mi ttafio greifro tuvonlt ^ ino frkv^- jenj« 20 'SllßC o )Sli§-_ fenye z,prave pokonre z^foz^nali, ino ^esHSi* Krittftssa k'iko nafstga odkßpitela im Zve-licsittla gori v^eli. (^gg ^ {gg } Lhc. XXiy. 47. Etak jefzte pi-fzano , i etak Je mogo Kristus ter-pcti, i na tretyi dčn od fzmerti gori fztanoti, i predgati pufztiti vu fzvc-Jem IinmenI, pokoro , i odpüfchanyc grehov.Poglednina dale.^9/3.// GaJl. III. 26. 27. Vi fzte vfzih fzinove Bosfi, po Vori vu Kristussa Jesussa. Ar kteri godi fzte okerfcseni, Kristussa fzte gori oblekli. 17. Kai zadobi potom Cslovik, ako fze ztaksim talom, vu Redi Gofzpoclnovom dersf ? Milofifi Bosjo, im Detinfrtvt t (^hh ) Kri' ttussevo pravicz,9 y i i) im z,a toga volo greihu odpufisanye Jhyetogu Duha, (//^ i site^ekivtcsm. (mm) (i>b) Eph. 1. u g[;9. 21 bfztom piietae vcsino , vu tom lu-blenom. Joh. I. 12. Kteri fzo , Jesussa Kristus-sa gori vzeli, onim je dal moiics , kaibi Bosj: Izinove bili , kteri vu nyegovom Imeni vori'eo. (iiS Philif, III. s. S' Jafz vfzah za kvar (krfim za volio velikoucsega fzpoz-nany a mojegaGofzpodna Jesussa Kri-stiissa , za steroga voljo fzcm jafz vfzah za kvar racsnnal, ino za drek derfim, dabi Kristussa mogo dobiti, ino bi fze vu nyem naifal, kai jafz nei--mam moje pravicze, stera je zpravde, nego stera zvore, po Kristussi , zhaja, trebei je znati, ta pravicza , stero Bog vori racsuna. Pogledni Rom. III. 24. 25. (^kk.) I' 7. Vu Kristussi mamo mi Odküplenye po nyegovoi kervi, tou je tou, odpus.csanye grehov, po bo-gafztvi nyegove Miloscse. I. Joh. L Ako mi nafse grehe vadlu--jemo, verni je on, i pravicsen, kai on nam grehe odpüfzti, ino ocfifzti nafž od vlzeh hfidoube. (O -mi o __ QU) Eph I. i^. Po Kristiissi fzte tudi vi, da fzte vSrvali, za pecsatcni fzvetini Duhom toga obecsanya. Po-gledtii odzgora 14. Pitanye. Eto is'^ pa ro Zvelicsanfztvo, trebei je znati, kair.am je Bog fitek vekive-cs ii dal, i oaifzti fitek vu ayegovom fzini ieRte. Steri mä fziiiä Bosjega, Oil mä te ilzti fitek,steri neima izina Bosjega, on neima fitka. Eta fzem jafz vam pifzal, ki vorjete vu Bosjega f'ina Imeni, dabi vi znali, kai vi fitek vekivecsni mate, ino dabi vorvali vu Bosjega fzina Imeni. Ig. Kak fze pa more Cslovik ponašati , dabi täkfe dobroute, ino blasenfztva nezgübo, nego bi vu nyih täla mogo meti ? Cslovik ffore poleg ß^vojega ker/htnoga obecsanya, po f^ri vtt KristHSsi ojhtamti, (««) ino Ravnanyeßjve'toga Duha naz,leduvati, Qoo^fe vugodmmfivle»yemfx.vete Vecserje^ (pp) ino ^ipremislavanyem Reicsi Bosje jhve'te, fiehe' kreipiti, ( ^^ ) vßjtgdar vo» rftß.tHVati , ino yi.e molili, proti grehi , Jhvciti^ ßjveiti^ino vragi ßue bojuvati ^ (j;^ ivf^t MtvottU etoga Jz>vtita Utrfkinyem no-ßUti. { r r } Qnn) ^oh. XV. 4., Ofztanite vu nieni, i jafz vu väfz: Ravno kak rozga fzama od [i6be , neniore fzada prinefzti , ako ne ofztane na terfzi, tak i vi neniorere,ako vu meni ueofztanete. I. Joh. II 28. I zdai, decza moja, ofztanite vu nyem,nai,däre fze on pri-kase, bodemo radolzt meli, ino fze ne ospotamo odnyega, pred nyego-vim prisefzryem. (üo) Rom. 12. ij. 14. Zäto draga bra-tja, dusni fzmo, nei teili, kaibi poleg teila fiveli, nego poleg Duha. Ar ako vi poleg teila bodte fiveli, mer-jete. A ko pa po Dühi telovna dela morite , bodte aveli. Ar stere Dfih Bosji ravna , ( goni ) oni fzo Bosji fžinove. Gal. r.2S- A ko mi vu Dühi fivemo , tudi vu Dühi hodimo. (p p') I. Cor. XI. 26. 2 p. Koliko godi krat zetoga kruha jeite , ino zetoga Ke-lihapiete jfzmert Gofzpodnovonaz- veiz- 24_-P'fS-C o }•§![§•_ veizcsävaite ( oznanuite ) doklen pride. Zato kteri godi znevreid-nim talomzetoga kruhajei, ino zpe-haraGoupodnovoga pie, on vgrelsi proti Kristusevonii Teilii protinye-govoi kervi. Nai fze zato vfzaki Cslovik fzebe fzkufzi ( vardene ) ino nai rak jei ztoga krüha ,ino pie zto-pehara. Ar kteri nevreidno jei, i pie, on jei, i pie fzam fzebi na fzoudbo. ^eh. m. f4. f7. Kiteilo moje jei, i kerv niojo pie, on ma fitek vekivecsni, i jafzga na pitan den gori obfidim. Ar teilo moje jefzte prava jeifztvina, i kerv moja prava pitvina. Ki teilo moje jei, i kerv moio pie , on ofz-tane vu meni, i jafz vu nyeni. Kako je mene polzlal te fivoucsi Bog, I Jafzfiv^mzaOcze volo : tak i kteri mene jei, on bode tudi fivo za mojo volo. Pttr, II. 2. Kako zdai porodjena riecza, reicsi Bosje ono cfiizto mlei-ko feleite , dabi po nyeni gori rafzli. 2. Petr. I, t p. Mi mamo terdno Profe-tinfzko reics, i vi dobro csinite, kai na na nyou pafzko mate, kako na izvet-lofzt, (fzveicso) stera vukniecsuom mefzti fzveiti, doklen Ize denprefz-veiti, izorjanfzkazveizda, fDenicza) gori zide vu vasfih fzerczai. Bilt.I.1.2. J. Blafen je Cslovik ki ne hodi vu tanacsi teh neveraikov, i nc fztoupa na pout teh greisnikov, ino ne (zidi, gde fpoth'vczi fzcdijo; nego radofzt ma vu pravdi Gofzpodnovoi, ino fzi premislava fnyegove pravde vnocfi, i vudnye. On je kako edno dreivo vfžadjeno poleg vodenoga potoka, ktero Izvoi fzad da vfzvojem vreimeni, steroga lilztje nc vehue , i kai on dela, ton dobro grata. J. Tttr. s. Treizni boidite , i vurofz tuite, (zhuite) ar vas nepriatel, Vrag, okouli hodi , kako eden erjüoucfi orofzlany , Ino iicfe, koga bi mogel pofireiti, ononii proti fztoite ter^hio V!i v6ri. Mmh. I'll. 7. 8. Profzite, i da fze v im izdite, iao naidete, k!oup.-j"tc, iac fze vam odpre. Ar ki pro/zi, cij 5 i O VZ( :i]C, _^ -gl^C o vzeme , i ki ifcfe, on naide , ino ki trüpa , onomi Ize odpre. (ss) üal. V. i6. 17. Vii Dühi hodite , tedatelovno hüdo pofeleinye iie do-konciate ( ne dopernefzete. ) Ar teilo felei ( bori ^ tere fze ) proti. Duhi, i Duh proti teih". Ona fzta' eden drügomi prouti, kai neniorete cfiuiti, kaibi vi steii. Uthr. XU. 4. Vi fzte efcfe nei do kervi proti fztali vu boi], proti greihi. I. ^oh. K 4. f. Vfze, kai je od Boga po-rodjeno, premaga (obläda) te fzvcit, I vora nalsa je to premaganyej'ot-i läizt, stera te Izveit premaga. Sto je pa, steri te fzveit premaga, nego on, ki vöruje, kai je Jesus Kwstus fzin Kosi. £ph. yj. 10. IS. Na konecz, draga Jsrä-tja,mocini boidite vu Gofzpodni , ino vu zmofnolzti nyegovc moucfi. Obleieste gori vfze Bosje rosje, kai vlzoi vrailoi jälnofzti proti fztanoti morete. Ar neimamo mi boine proti kervi ino teili, nego proti poglavni-kom, ino zmosnimi, trebei je znati, proti o _ prott etoga fzvcitd Golzpode, Ijteri vil kmiczi ccoga fzveita gofzpodiiio, zhiidi'mi Dühmi pod Nebov. Zato vzemite gori vlze Bosje rosje, kai da ono hudo vreime pnde , proti fzta-noti morete , i vfze dobro donkon-csate , ino obladate. Sztaite zato zpretpazanimi ledevjami pravicze , ino oblecseni fztem pcrfznim fele-zom te pravde, ino na nogafobudt/, kako gotovni te Evengelium toga mera goniti, (glafziti) da bote per-pravleni. Ober vfzega dugovanya pa, primite, (z^rabte) pays te Vore, zsterim vgalziti morete vfze gorecse fztreile toga hidida. Poleg toga vzemite gori zvelicsanfztva Sijsak , ( felezni klobfig ) ino mecs Duhovni, steri je reics Bosfa. ( « ) Hehr, XII. j ^. Terplenye ie pa vam potreibno, nai vi Bosjo volo cfinite, ino öbecsanye vzemere, Hehr. XII. t. Zato imi,pokeIdob toh'ko vnoiina zvedouk okouli nalz mamo,polofimo doli vfzeh grehe, steri fze nafz vfzelei,(vrzigdar jderfio, B 2 ino 28 o }e!f8-_ itjo nafz vtraglive cfinio, ino beifi-mo po terpleinyi vu boyno, kteraje nam rencle uvana, i gledaimo na Je-siissA, sterije zacsetek i dokancsa-nye Vore. Kteri ako je glih dobro vefzelje leiko mogo meti, je on kris preterpo, i nei je maral za Ipot, ino je fzedo na defzno fztran, na fžco-lecz Gofzpodnov. Szpomentefze ztoga, kteri je on, ki je edno takfe proti govorjeye, proti fzebi odgreis-nikov preterpo, da vi vu vafsifamifzli trudni nepofztanctp, ino nenehate (nenienkate.) ^Mok V. 7. 8. Poterpleinye nieite draga brätja, do prifefznya Gofzpodno-voga. Ovo,Orats,tsakazemleidra-gifzad,ino je terpesJiv, doklenrani, ino vecserasni, (pofni) defch na nyou prime. Boidite tudi i vi poterpeslivi, ino poterdite vaffa fzercza : är Gofzpodnov prihodek bluzi jelzte. Morejo ]i verni ino bogabo-jecfi Kerfzcseniczi na etoni fzveiti terpeti ? Ifi.tw4, mor go ^ mri Krismtv f^/tcßmk, hocjt biti, hiti, n^ore fz,am fische z,ataiti ßjvoi kr i s vfrak^de» na fi.c vx,eti, i tak Kriflussa Kafi.Ud£vati. (uft) (^uft) Lm. IX. 21. Stert mene fese naz-lediivati, nai fzam fzebe zataij,i kris fzvoih vfzak den na fzebe vzeme , i mene nafzleduje. Hebr. XII S, Ako fzte vi rezi kasti^e , vu steroi vfzih majo tala, zaifztino fotivge fzte, i nei fzinouve. 20. Zakai pa pifzti Bog na fzvoje verne kris ino nevoie ? Dahi probaljem ^ Vff Jhvefijtvi favekftni, i Kristnjsevami keifi, steri fc tudi po »evol-jai VH fz^voje Kralefijtvo notri iptl, glihni bili. ( XX ^ (XX) Fetr. /. 6.7. Vu sterom C pofzleid-iiyera vreimeni) bodete fze vi vefze-lili, steri zdai edno malo vrelme, (ako tak more biti) falofzni Jefzte vii vnoge fele nevoljai, nai fze V5ra vafsa pravicfncifsa, i draga naide , kako je zlato, steroie preidoucfe, stero ize po ognyi probälie, na Diko, hvalo, i posteinye, da pride Jesus Kristus. B J r. Petr, 50 o >e!|5 /. Petr, IK 12. Lublcni moi , ne iztra-stefzc , ako valž te nevoule hicza fzrecfš, ( stera fze vam zgodi, dabi fze ofzkufzlli ) kako dabi Izc vam kai reitko prigoudilo. Hehr. XU. to. Ar oni, (telovni Ocscv-je) fzonafz malo vreimena, kiik fze . nyim vidilo , kastigali: ete pa ( tc Dufevni Otecz ) nafz na nas hafžek kastiga, dabi mi talniczi mogli biti nyegovoga fzvefztva. VIII. Ar stcre je od vekivcko-ma znal, one je i odebral, dabi nyegovoga Izina keipi glihni bili, C podobni) kai je tc ilžti te pervi rodje. ni med dofzta bratmi. 21. Majo pa gvifno i czeilo odku- plenye zonih tfakati? Ml^ä, Gofz.po» Kristus je trousta, neili fz^amo tti VH nevoljki, Cj!7 } ^'i," ' koncz^i hs-cfe nye od v/Lega hudoga odkupiti, ino po blifinoi fz^merti, i£i>ri fi,ta»e»jfem od frmer-ti, vu ji,voi orfz^kg gori vx.eti, J gde enih, od -vfheih nevtl eioga fiveita o/hla-bodni, k^ik, o» je/hte, Nß^a vidili bodejo , o >fi||8 »10 nyega rtz,i koncx^a vßvttli bodeis, Q aaa ) . cd vekiveknma do vekivekoma , Amm. {jy) Silt, CXIX. 92. Da'oip avda tvoja raoi troust neblla , fe bi preifo vii itiojoi nevoli. Jl.Cor.L 7 f. Ravno kak mi tcrplciaya Kristussevoga dofzta mamo, tak i ni dofzta trousta bodemo meli po Kristuisi. II. 7tm. IV. Ig. Gofzpoiid mene ofzlobodi, od vfzega hudega, ino ne obdcrsi na IzvoiNebefzkiOrfzag, komi boidi Dika od vekivekoma, do vekivekoma, Amen. Afoc.VII. 14. 17. Eto fzo onih , steri fzo prišli zveliki nevoljai, ino fzo nyihov gvänt prali, ino obcilili vii kervi Agneczovoi. Zato fzo pred fztolczcm Bosjim, i fzlufio nyemi ynocfi i viidnye vn nyegovom Tcm-plonii, ino steri na fztolczi fzetii, bode fnyimi prebival. Oni nebodo )otom lacfni, ni seali, i fzuncfcna licza , ali kakla druga hicza nebo nyim skoudila. Ar te Agnecz, steri je nafzreidi vu fztolczi bode nye B 4 Pifzo, 32 -gii&C o )-g!i8-__ palzo, ino peial do fivoucfega fzru-ticacza , i Bog obrife vfze fzkiizeod nyih ocsih. (aaa) fob, XIX. ^f. 27. Jafz doDto znani, kai inoi Odkupirel five , Ino mene porom, dare cfervje teilo moje poczcirajo , zemle gori obudi, /no mene potom eta moja koufa okouli vzerae, ino bodem vu tcili mojem Boga vidil, ono ga jafz fzam fzebi vi-dil bodem, iocsfh moje bodo nycga gledale , i nei luczke, ( tuinfzke. ) Sd/t. XI'II. if. Jafz bodem vidil t^oje licze vu praviczi, jafz hocfem fzit biti, sko fze zbudim, ( gori obü-(lim) po tvojem keipi. /. Jih lil. 2. Lubleni raoij, mi fzmo zdai Hosji fzinouve, ino fze je efcse nei fzkazaio , kai mi bomo. A vei-mo pa, kai da fze on fžkafe, kai nve-mi glihni bomo; ar mi nyega vidili bodemo, kako on jefzte. ZNAMENüVANYE, ^ Toga Recfenya nai poglaviteife jedro izvetoga pifznia, vu sterom te te Vöre naivekfi Artikiilusi , vu pofz-leidnyem leipom redi grüntani jelzo. Kerfzcsäafzke Vore Vucfenyc nafz viicfi I. Od Boga. {i.) Zobcfinfzkim Zakonom gledocs na nyegovo A.) Iztälnofzt. ^oh. ll^. 24.. B. ) Dofzcoinofzt, kai ize Boga fzamoga dofztoy , kai je rezi zacset-ka, i koncza. Efa. XLir. 6. Neober-genolzt, na stcro gledocs Je Bog vfze eJeu vu fzvojoi f^talnofzti, voli, i vfzeni, kai Ize nyega dofztäja. Jac. 1.17, Zniosnofzt, po steroi vfzah , stera hocse, cfini. Luc, /. Vfza-znajoufzt, Süt, CXXXIX. i. 4. 11.12. Modroufzt. £fit, XL. /5. /4. Pov-fzudfztanye. Aä. Apefi. XVll 27. ig. Praviczo, po steroi vfzeh, kai je vu fzvojoi reicfi oblubo , ino kai je pri-tiu, gvifno fzpuni. Sblt. XXXIII, 4. Szvefztvo. Efr.Vl.'i.t. ^ok.L f.Zakon pravde. Rom, IL f. 12. Dobrouto i Milofztivnofz. L ^oh.I^, i€. Zpo--znaoye etih Dofztoiaofzti Bosji opo-B 5 nii- o )en8- niiiiati iao obüdjävati näfz more na nyegovo liibeznofzt, aa fzträih , i vüpafzriofzt, i kai vu vizeih nalsih nevoljai pri nyem moremo troust ifž-kati. C.) Keip. 1. Joh. F. 7. C 2.} Ofzebuinom Zakonom, gledoucs na Tri kcipe , A.) na Oczo,koga fzc dofztaia , a ) Sztvori'einye Sölt. XXXIII. 6. Kama fzlifsi Vucsenye od Angelov, Aohr'i^Hebr. I. 14.. inohudi, jr. Petr. II. 4. I. Petr. V. 8. b ) Obdcr-savanye, rahnenye, ravnanye, tou fc toil, kai vfze, kai je fztvoro , efcse obdcrsf,rahni,inoravna. ^oh.Ki?» Sou. CXLVIJ. 7. 10. c ; Te vekivecs-nc miiofcse Odebranye. Bfh. i. j. B. j Na Kristussa, na nyegovo, a) Perfono , vii steroi fzta dvei Naturi, . BosiajiCslovecsanfzka. Rom. 1.1.4. [ b) na nyegovo Csefzt zObcsinfzkim Zakonom. Mmh.I.21. Olzebuinim ■ Zakonom , na Profetinfžko Csefzt, i po steroi je nam Boga, i nyegovo I volo oznano. Aä. Ap. Ill, zz. Na Veliko Popovfzko Csefzt vu steroi fee Bogi offeruvajoucfi, za nafz jc ^ za- zadofzta vcfiiio, nyega je znamizmi-ro, grehom odpüfcihnyc , fzvetoga Duha, i fitek vekivccfni aäm je za-doubo. Ar fze za uafz moli, ino je fzamo eden fzreidbcnik , i moljenik pri Oczi Bogi, poleg stcroga nam drügoga nei trebel. /. Jim. II. f,Na Kralefztvo Csef/r, po steroi fzveto Mater Czirkev pläata , bräai , i te Izvoje vfzeimi dabroiitami napuni. Salt. It. 6. 11. c ) To dvoje vreimc , Poniznofzti, Phil. II. 6. /1. Zvifeaya. Phil. II. p. 11. C. )Szvetoga Dühä , steri nafz prefzveifzti, zovc, Voro obüdi, kreipi, obdersf, troiista, ve-Izelih, i vu näfz zdihava. Joh. XIF, II, Od Csloveka,steroga pogltžd-nemo na nyegovo vreime. Ci.) Pred pregreifenyem, I. Mof.I. 16. 2S. (2.) Vu pregrelfeuyi, ^.om. j-. 12. (3.) Po Kristussi nazai prinefenom Miiofcse vreinieni, kama izlilsio, B 6 A)Bo- ^__o ym A. ) Bos)i dari kak ton jefzo, a J temi-lofcse pozvanye. 2. 7im.I.j>. b ) te niilafcseprezveizcsanye,^. Petr. J. C 3 Nouvo porodiemye, /. Petr.I, d) Pravicsnofzt. Rom. III. 23, e) Vjedinofzt zBogom ino zKristus-som. I. Cor. VI. ti. Ig. ^oh. t. €. f) Poiiouvlenye jPofzvecsenye , /, Ihef r. 2^, Eph. ir. 21. 24. B.) Bos je milolcse ponioucs, a) reics Bosfa, stera jc vu fzvetom pifzmi, 2. Tim. III. 1;. f7. Ino fze rafztala na Pravdo, Gal. III. ip. 22. lao Evangelium. Kom. I, 16. 17' Kama fzcracgu-na Vucfenye Nebefzkoga Orfzaga K-löcfov, ali Moiics Czirkevna. Matth, XVI. 10. xnil. I f. 20. b) Sacramen-conia, fzveti kerfzt. Matth. XXFIII, I g. 20. I fzveta Vecserja. r. Cor. XI. ž J. 2fi. C. ) Red Bosji, na fztran Cslovecfi , kama fzlisfi , a) Pokoura , ino Po-\cn\cnyCyJB.XXf7. 17. /^.b)Vöra. Joh. h II. t z') Dobra Dela, Efh.II. t. 10. Matth. V. J* 12. d) Te kris. L Petr.IK 12.16. c) Mqlitwe. Matth, m. 7. ti. D.) _o ymB- D.) Sceri vu Milofcfi tal ma, kako a) zObcfinfzkim Zakonom Czerkev Kcrfchanfzka, /. Petr. JI. 9. 2. lim. IL IS. b) Ofzeboinom Zakonom , Csefžt predganye Evangelioma, Äoa». Kill. i. 7' Csefzt hišnikov, K 2f. J J. Ca^. r/. 19. (4.) Na nyegovo prifefzno Diko , gde nierkamo. A.) Ta naprei hodecsa dugovanya , kakfa Jelzo, a j Ta fzmert, Prtdgar. Sal. XII. 7. b) Tih mcrtvi gori fzta-neaye, ^fok xg. i^. c) Ta pri-fefzna Szoudba, Cor, K g. 10. I izteim navküp fzklenyenim ali pri kapcscnim konczom ecoga fzveita , J. Petr, III. 10. 14., B. ) To Diko fzarao, ali te fitek veki-vecsni, fch.XlX. 1^27. AH. VII. 13.17. 1. Jcli vorjes kai fzi ti greisnik ? Od- govor. Kr onto, i Jako vor jem, k^i fx^m jafx.gr*ii^ ftik. 2. Odkud tl tou znäs? Odgovor. Ä. Defrettre Bosje Zttpevedi, ttertftJtBijajh »ei oHcrfal. B 7 S.Jeli 38 -fiJPC o J. Jeli Ize salofztis, nad tvoimi greihi? S^tamvito ß.e Jalofi.ttm, /^«i ßjcm proti mojemi Bogi pregreißL 4. Kai fzi pa ti pred Bogom fztvoimi greihi zafzlulo ? Nyegovo fx^rditofi^t, Jhtrafio k^stigo : tt-lovm Jhmert, ino vekivecfrofrkvarjettye, 5. Vüpas fze efcfe zvelicfati ? Kroto , (jakfi fi>e vupam, 6. Kagda, ino pokom fze vüpas ? fo. mojem Gofrpen Jamsi Kristnssi, 7. Sto je Kristus ? Boß frin^ pravi Bog ^ ino pravi Csltvik. 8. Ko iko je Bogouv? Stvarno eden, ali tri ßjo perfine, aH vtroim /ekeipif OtecTj, fi^in, i fi^veti Duh. 9. Kai je Kriftus za tebe vcfino, kai fze vu nyem vüpas ? On je x>a mene mrtl, ino je fi,vojo k""!' na Krisnom dreivi, z,a voljo grehov moi, •von preleal. 10. Jelie tudi Bog otecz za tč mrel? Nei^ ar je Bog Otecx, Itprai pravi Bog , /i^ve'ti Dih je tidiBog, ino mreitinemore^ aH frin Bosi je pravi Bog, i pravi C>lo-vil^ z,a mne mrtl ^ im je fi,vojo kfrv von fr deal. II. _m< o )g|l8- B9 11. Odkuda znas ti tou ? z,Sz,vctoga Evangelioma, im x.reksi fzjve- togA Sacramentoma , kah i fryegovog* Jx,vet»ga Ttila, i kervi, stero je meni VH Sftcramentomi i^klog dano. 12. Ktere fzo one reicfi ? Nas Gofz.fm Jesus Kriflus vu omiNocß^ VH k ter 01 je bil predan ^ vx,eh vrokekruh, hlagofz.loviga, raz,lomiga, i dJiga vucfi' ttikoi» fiveim, etak^^rekpcß: Px^emite , im jeite, te Je moje letlo, kfero vafiu hode dam, ton vcßnite m moje frfomi-nanye. Fnßcpod(Amm tUom gdabi bil veaserjal, vx^äje vroke pehar, i gdabi hvalo z^dal bil^ nftmga poda, rekocß: Pite i^tog* toie mojakcrv N:vogA leflamen-toma^ ktera fre z,a vJfi,, i z,a vmgt von prelie na odpußsanye grehov, 7» koliko godi krat bodete pilt, vcßnitt n* moie JLpeminanje. 13. Jeli vorjcs ti, kai je vufzvetom Sa-cramentomi pravo Kristussevo Teilo , ino prava kerv ? ^ak? » i kl^OHta vor jem. 14. Kai 40 -^&c o m • . 14. Kai te na to Voro podigava? Ta reics Kristusseva : gde on eta^ fravi : Pz^emite, ino jstes, tcH je »toie leilo : Fite vfi,i z,toga, ton je mota ker v, 15. Kii nam je potrebno cfiiiiti, gda mi njegovo fzveto Teilo jeinio, ino r?veto kerv pienio , i tak te Nebefzki Zalog knäm vzememo ? Njegovo /Lmerty ino kervno prele^je morem» nax-vtßsavati, ino ßje frfomiHuti z,onoga, »om 1 huclom pofeleinyi, zmisleinyem, zgo-vorjeinyem , zcfineinyem , zpogleda-nyem, z-fzlifanyem, i zdrügim vizako-vacskim diigovanyem , bole nafzlcdü-val, kako tvojo dobro, i Izveto voljo. Dai mi milofcfo, kai jafz ovo mojo glo-boiiko fzkvarjenye zczeiloga fzercza f poznam, ino odiirim. A neidi pa zmcnom, Ižtvoim nevolnim detetom , na fzondbo , nego boidi meai milofz-tiv, po Kristussi tvojem lüblenom Izi-ni, mojem odkupiteli, ino poleimojo dmiio (3ücbefzki, profzim Tebc, dai meiii tvojega fzvčtoga Duha , da jafz vu pokoriiofžti fitka mojega , tc fzveti Sacramcitcom pravoga ttila, 1 kcrvi Tvojega iSblc--noga fzina , nafsega Gof podna fao zvelicfitela Jesi.issa Kristussa kfzebi vzcmem , ipo nycm Cze Vara moja poi kreipj, Jafz vu ribczuofTti', vtipanvi, i vu vfzakom dobrem cfincnvcni, ral^ tern, i fztalni, dokoncza fitka mojega VII Tvojoi.hvali i pokoren »fzc uicm C* » po 50 -ena-c o )-0f8- po ononi tvojem Itiblenonilžinijesussi Kristussij Golzpodni nafsem , Amen. Po fzv^toi Vecs^rji. T-JValo Tebi dajem Gofzpon Jesu« Kriftus, kai Izi ti mene po etih bla-fcni dari tvojega teila, ikervi razvcfže-Jo, iprofzim tvojo niilofzt, nai meni onih darihafznio na terdno voro kte-| bi, i na gorecfo lubefznolztmed vfzci-ni! nami, na poterplenye vu nafsih krifi,I falolžtai, nevoljai,i preganyenyi, kteri i zOczomBogom,vu ledinoufzti fzvetc-' ga Duha, fives i kralues vfzigdar , i na-j vfze vekke 3 Amen. I Otecz nas , ki fzi vu Nebefzih , &c. ! Dika boidi Bogi Oczi, &c. | Molitt>e, Tfu sterci je czeili Red Zzeli» csinfuva Mkltftyet-CZveti Otecz , ti fzi moje perve rodi-tele na tvoi glihni kcip, modre , Izvete, ino ne mertehie fžtvoro,ino (zi uyim zadofzta moiicfi razdeilo, po stcroi bi te mogli lubiti, ino tebi po-korni biti. Ah ali pa oni fzo vu etom blafenom fztali nei ofztanoli, nego fzo üe __o >5I[§ 51 fzc od fatana döli zapelati, za voljo vekfega blafenfztva po cleinya, ino fzlo-bodnofzti , fzo tvojo Zapovid prelomili , ino fzo od tebe odpadnoli. Po steroni dugovänyi fzo tvoi leipi keip , ino vfzo moncs k-dobromi vfzegaveics zgubili, ino fzonevolni greisniczi, iiio fzinove Izmcrci pofztaaoli. Stero fzk var-jenye i veliko nevouio fzo i takaife na fzvoje pokoleinyc zafžadili; odnod i jafz edno fzkvarjcno naturo z-uroka fzem zadoubo , stera je na vfze dobro nedofztoina, i na vfze hiido nignyena. Ah kak jako je mislcnye, i cfiaeinve Izer-cza mojega hfido od mladofzti! Ah kak vnofinacfineisnyigrehov fzem jafz vcfi-nopollerifzem tvoje Izerditofzti, i ve-kivecfnoga fzkvarjcnya dufen pofztano. Ali dregi Otecz nebclzki, Tcbi boidi Dika, ihväla däna, kaifzi fze ti nad tim ncvolnim fzpadnycnim Cslovekom zopet fzmikival, ino fzi dokoncsal, k.ii nyega po tvojem ednom rodjenom fzi-ni, od Satana Zmofaorztl odküpis; kako fzi i toga ifer iii'zkoga tvojega fzina, ia iiztino pofzlal, iao fzi ga za msse C 2 Zve- 52 -e/s-f o ).si{e. Zvtlicsanye voljo, za nalz na fzmert dal. I tebi takaife Gofzpon Jesus, boleli Dika i hvala dana, kai fzi ti zpokor-nofzti k-tvojemi Oczi vu Teilo prifal, kai fzi za m^ae to pravdo na punorna ' placfal, kai fzi placfo ( solt) grehov mor za placfal, kai fzi preklefztvo moje, ino fzmert mojo na tebe vzfl, ino preter-po 5 i takaife po tvojem gori fztanenyi, Izi menez-Bogomzmiro, meni fzi pravi-(zo, i vekivecsni fitek zafzlufo, i potom kai fzi vu Nebefza gori ifal, na üefzni-czo Bos jo fzi gori fzcdil, tvojega fzvd-i toga Duha fzi doli pofzlal, i mene fzi takai vu tvoi orfzag po Evangeliomi dal pozvati, i stero elcse včkfe jefzte, kai jzi meni vefž kints tvojega zafzlfi-ienyä f Vreidnofzti) vu mojem kerfztl zoblžtom fenkal. Ah dai mi eto drago Prilofenye (Zalog ) dokoncza fitka; mojega obderfati, vfza Vraifa dela odu-riti, ino nyih fze häbati, ino tebi dd fzmerti veren ofzt.moti. Ako bi pagda znemocsnofzti teila mojega, ali pa po zapelavanyem etoga fzveita kerfztno moja obecsanye, ali oblubo mojo pre- lomo. lomo, iiio nazäi grehe polübo; teda priiiafzi me po Pokäranyi Düha tvojega, vu Reci te Pokoure ino Vore, po jreroi fze jafz fzteboni vjedinara, ino tvojega Zveh'csanfttva tala zadobim. Dai meni o lublčni Bog , to globouko Zkyarjenye moje nature vfzeimi grehi moje mladofzti,zpokornim talomzpoz-natijinodai dabi tvojega fzfna, stero-ga fzi ti meni na Praviczo vcfino, vu Vori ffori vzčti, ino za voljo nyegovc kervi ino fzmerti pri tebi milofcso naiti. Odpüfztinii vfze moje grehe, i reczi me fzlobodognsod vfzc,po grehizafz-iufene, kasti^e. Dai mi i takaife po pomoiicsi tvojega Izvetöga DuIia,Ob-lafzt nad grehi, ino Ttoust vii vfzoi nc-voh'. Dai dabi toga fztaroga Cslove-kal, i vfzo nyeMvo kudoiibo, necfe-mur nofztjfzerditofzt, po vfzak denes-nyoi Pokori doli mogel obieicsi, ino na tvoi keip fze zopet poaouviti: Dai dabi Voro, ino Dušno zpoznanye mogel obarvati, reics tvojo lubiti, proti grehi fze boriti, ino fzerczi moliti. Dai mi Kerfzcsanfzko fivieinyc, poterplei-C i RfC 54_^IS^C o nye terpen", i na konczi blafeno nireiti, iia pofzleidni dea blaltno gori fztancye, dabi z-teilom ino s-Däfsom blafenfztva tvojega vekivekoraa mogel vlivati. Bog Otecz, ki Tzi mene fztvoro, Bog fzin, ki fzi mene odkupo, Bog fzvčti Düh, ki izi mene pofzveto, tebi borciiDika, i hvala na vfze vekke, Amen. Molitve »d Vadlütianye greboTf, milo fesa z>a nje od Boga profrecsi VH pti^r» dersanp, Q Vfzamogocsi, Vekivecsni, dobri i milofztivni Gofzpodne Bofe, mi ncvolni greisniczi fzvedoclaniztvo csi-nimo, pred tvoim fzvetim Bosanfžvom, kai fzmo mi pregreifili, proti tvojcmi fzvetomi Bosaafztvi . vnevernoszti , vfzerditofzti, vu tebi avojecsi, tvojega Ižvetoga imena na pomocs nczvanyem, ino vfzakoni nepokornofztjoni, zreics-jom , zhotenyem, zpogledanyem, zfzli-sanyem, znenavidnofztjom, fzerdicofžt-jom , zkrivim prifzeganvem, ino tvo;e fzvete Zapoveidi ne zdersävanyem , i Tfzacskovitui vnogimi greihi. Saluiemo vfzeh •ei^c o )9i's- 55 vfžch nafse hüde ino teske grehe,' iao tc profzimo Golžpodne Bosje za K.R.I-STÜSSEVO kerviio preleänye, boidi nam niilofztiv nevolnim greisnikom, i od-)Lifzti nam vfzeh nafse z!e, i teske grei-le , zktcrimi fzmo tvoie zmofno, i Izvetolniezbantuvali vfzedni fitka naf-fega dofze dobe. Dai nam Gofpodiie Bosi'e tvoiega fzvetogaDuha, dabirao-g'i prav nafse greihe od&riti, tebe Boga nafsega ober vfzei fztvari nai vifse 1Ü-bici, ino bhTnye|a nafsega, kako fzanii fzebe. Dai Gofžpodnc Bosje , da mi tebe iia torn fzvelti dicsimo , a' po etom fzveczkom kratkoin fitki, vu torn veki-vecsnomKralefztvi vckivekoma vidimo inodicsimopo Jesussi Kristussi,Amen, gZlisi nasz Vfzamogocsi, Vekivecsni, dobri, milofztivnijGofzpodneBosje, Ocsa nas dragi Nebelžki, vu vfzeih nafsih dufsevni,i telovni potreibcfinai, iprofnyal, za vreidnofžt, i zadofztoi-nofzr tvoiega predragega fzina , a' naf-fega Gofzpodna, i Zvedicsitela Kri-stiissa JesLissa, tak boidi Amen, O Jesus, Jesus, Jesus! Amen. C 4 ^etdC; 56__)m ßet^snoga Csloveka molitve. Perva. 0 Gofzpodne Hosje, nas dobri Otecz ^ Ncbdzki, ki nedas nafz vifsefzku- , savari, nego leprai nakoL'ko moremo ' preterpeti, ino i zküsavanyem navkup J moucs dales na preterplcyne. Prolžim te vu vezdafnyoi moioi nevoli, i bolezni, danedai, kai bi Ize ete krisnadme-nom odvilse posmehcsal. Pokreipi me, da mirovno preterpim, ino vn tvoi- 01 miiofcsi uigdar nezcivoini. O Jesus Ktirtus, fivoga Boga fzveti izin, ki fzi za mena krisno moko, ino fzmert is-fal, profzini te zponiznoga fzercza , bo.id{ mi na poumocs. Szniilui fze nad menoiu nevolnim greisnikom, odpufz-ti mi vfzemoie grcihe,zkemi fzemvfze dni fitka nioiega tebe zbantuval. Ne- , d^i mioi Vori vu meni pomenkati. O batrivitel fzvčti Duh Golzpodin Bog ! varni me vu vizcih moih nevoljai, da mirovno terpim , i tebe prav napomocs | zovem. Däi mi pravo vupazen,ino vu pofzleidnyoi moioi potreibcfini od me-Ue ne odfztopi, nego rae zovoga placs noga __________-^B-C o öogadols vu Nebefzk» vekivecsao domovino pripeiaijÄmen.Otecz nas ki&c. Druga. ^ Vfzaniegocsi Otecz Gofzpon Bo; Nebefzki, kl fzi nam zapovedal, govoreefi: Zovi mcne na poniocs vu vreinieni tvoje nevolie, jafz teofzlobo-dim, ti bos pa mea6 dicsil. Zato vu ovoi moioi velikoi nevoh", (^teskocsi) tcbe zovem na pomocs, po tvojem pre-dragom fzini, nafscm Golzpodnf Jemssi Kristussi , nc ofztavime nevolnoga greisnika , i ako je eta niola nevolia (beteg) nei fzmertna , dai mi pomocs tvoiOjdä ozdravim, za tvoio milolčso te profzim, da tvoio zmosnolzt i ob-Jafzt, ko nad menomzkafes, povlzud glafzim, i gori zvisavim. A koie pa feolje meni to tclno fzmert zdai kostati, ( fzterpeti j kako vu tom placsnom doli viuievoljai fzveczki diife fiveti, boidi volja tvoia , kako na Nebi, tak i na Zemli. Leprai däimi proizim te, tvoio milofcso, da ja fzam fzcbe vizegavdcs na tvoio volio, kaievfzigdar nai boisa, zavupam. Zderfi me vu pravoi Vöri, C 5 tvu ?8 mginoti onomi,ko fziti fzam for-miliival, i fztvoril, .ar fze vu tebi vii-pam. Ti fzi moi pomocsnik , i moi Bog. OKriftus nas dragi ZveÜcsftcl! ti Izi pn Agnecz, Bosi, ki odimlestogafzvei-ta grehe, ti fzi nienč fzvoiom dragom kerviooi opral, i ocsifztll. Molim fze tebi za tvoio bntkomoko,ktero fzi na ime teda imel, gda fze je tvoia DQfša od fzvecogateiiaprocs loucsila: boidi milofztivittoioi Dulsi, i gda fze odtcL C 6 h id odlocsi, pelai Jo vu fitck vekivecsni. 0 fzvetiDuh GolzpodiiiBog I obatori moje Izercze proti nioie^a nepriatela vizake fele fzkusavanya: Poveklaiipo-krcipi moio Voro, da grehom moim od-piifcsanvc i fitck vekivecsni fztalno v5- ' rujcm, ?:cUi zato odicseiio puno fzvč-to Troifztvo , vu tvoie roke prepora-csam Düfso moio, moi Bog ti Izi me od kupil J ti me zvelicsi, ki fives i kra-lues na vizc veke , Amen. P/fa. Gofzpodne Bosje otez nas dragi Nebelkki, profzimteza tvoicfzve-to Ime, boidi milofztiv meni grešniki^, 1 zvracsi me, ar fzem vgrtfsil prot tebe. Nemam nikai, zkimbi za moie grehe zadofzta vcsinil, a tifzi pa Gofzpodne za grešnikov volio tvoiga fzvetoga ' fzina na fzveit pofzlal. Poveksai moio : Voro, ipokreipi vöpazen, da fztalno j vSrujem, kai fzi ti meni za nyega volio j milofztiv otecz. Zato fze fzmilui, i boidi milofztiv meni za tvoiega liible-noga Izina Gofzpodna nalTega Jesussa Kristussabritko moko,nedusno fzmert, • i za O i za nyega drage kervi preleanya, stere czeina je tak draga pred teboiu , da le-prai edna kraplicza vfze moie grehe more odvzeti, i odcprati. Zato Gofz-podne ne gledai moih grehov vnoiina, nego gledai tvojega fzvetoga fziiiamo. ko, i za nyega voljo odpulztimi moie grehe. Dai mi fzvetoga Duha Bo'gä : dai mi bllfeno ztoga fzveita premine-nye, i fitek vekivecsni. Amen. Orecz nas ki &c. MoUffe 9ksU betismg* mcrjeouaega fuajaucß ludi, Q Dobri, 1 vfzaraogocfi Bog, ki nafž vu fzmerti ne ofztavis, profzimote, zglednifze milofztivno na ovoga naiTe-ga beresnoga , ino ga i vu Teili i vu Diifsi ponovi C potrostai) i vfzeh grehe mu odpufzti. Dai da naffega Gofzpodna Jesussa Kristussa tvoiega lublaioga fzina ncdufne fzmerti Aldov, bode za-dovolnofzt za nycgo^c grehe. Arievu Imeni nyegovom iokerfzcsen: fnyego-vora fzvetom kervjom jc odpran, i ocsi-ztea. Obderfiga milofztivno proti nyc-<^7 ga gg -giia-c o . ^ gaDufhe vefztitosbi,i broti vfzeih ne-priatelov fzkufavanya, da fze po Vod niocsno vojvuie, i da oblada , Dai mu vu fitek vekivecsni preik idenye, posli tvole fzvete An<^ele, daga vu vlzeh An» O 7 O gcIov,i verniTuvarostvo noter pelaio (nefzdio) po Jesiissi Kristussi, Amen. Otecz nos ki fzi 8(c. MoUtlfe Tou Vremeni Dujfe dSh pcpufc-cse>tyem, Agnccz Bosi Jesus Kristus, ki fzi po tvojoi kervi odevzeltoga fzveita greihe : boidi milofztiv meni greisniki. Gofzpon Jesus , vfzemi kfzebi moio Dulfo, Amen. Drug* molift>e, ^ Vfžeh milofcse Bog i Otecz! ki fzi nam zapovedal za bctcsnike moliti, i ti fzi nafz obecsal milofzt^vno pofzluhnoti. O o n,i nevolni greis-niczi tvoioi zmofznofzti fze ponižno molimo,zaovoga na fzraertnoipofzte-li lefecsc;?a naffeg-i brata ( fzefžtre. ) Gorpodne pole^j; tvoie velike milofcse «gledni fee na nyega, Gofzpodne vu tvoioi m,A, iiic obzčla befse, verno vuaka ofzlobo-oil in na gnciz gori zbudil. 1 dncsayi den varni mene, po tvojem fzvetom fzini, od hude Vraisc aolzti, i nyega fztrel ognyeni. Rav- m< o 6? Ravnal ti mol fitek ftlabi , da bom mogel hoditi, ifiveti natotn fzveiti poleg tve fzv^te volje. Tebi poracsam mo Dufso, Ino ne-niocsno teile , dnesz, i vu vlzem mojem fitki, pomozi me vpotreibi. Da nad menom Vrag tsalarnl, fzvoi-mi fzkusnyavami, nikai oblafzti ne \zc-me, i ne zapela mene. Neiga na fzveiti prelz tebe, kibipo-fliogel mene, zmosno od jakofzti nye-ga, i huda fzkusavanya. Posli zato tve Angele , nai varujo tve fžluge, i poterejo moucs Vraisa, vfze ladanye nyegovo. Da meni škodil nebode, od tebe ne vtcrgne me, arbi tak moral zginoti, i jia fzkvarjenye priti. Znam dobro cfinecsiBogmoi,lžlis-fis me prosnye ti, vpotreibi me ne -ofztavis, nego me vön pomores. Za stero te vfzigdar hvalil, i bom gori zvisaval, fetvoim dragi fzvetini Izinom , navkup i zDuhom ižvctira , Atuen. Pefzen 66_üLiiif_ Pefzen Vecserasnya. Kristus kf vagj nap, es vilkg, ^c, tf Rristiis ki fzi den , i fzvctlofzt, ki prefzvcicis nocsiio temnolzt,ti fze zovcs fžvetla fzvctloizt, prefzveiti ti naflb paingt, prefzveiti ti naffb pamet. Mo imoTze tebi Gofzpon Bog, pi'i-fefzno noucs nafz obarai, da uam bo. \ru tcbi pokoi, po koino noucs vezdai dai, bis. Da Inid fzen na nafz ne preide,nida, nälz protivnik nezmore , da tcilo naffe pebode podano nyega hudobe, bis. Telovne Ocsi nai Izi fzpio, fzercze nai ktebi fzkofznue, abarui )e defzni-czom fzvom, kifze vu tebi vüpaio, bis. Obranitel poglei na nalz , odveriai protivnike od nafz, ti fzani ladai , i {zleduyc nafz , ke fzi ztvon kervjona odkupil, bis. Szporaenifze zaafz Gofzpodne, da (zmo mivu ceskom teili, ki fzi branitel Dufsevni, boidi nam vezdai na pomocs^ bis. Ne fzpozabiß;e Gofžpodnc,znevol- ai J -8)f8-C o 67 .........................I ■ ■ , ■ ..... ni liidimolitve, kteriktebi den,inoucs kricse, pofzlulmi, ne ofžtavi nyc, bis. Hvala boidi Oczu Bogu, Dika nye-govonio fzino, zObefzelnikoni Duhom fzvetim, vczdai i vckivekoma vezdai , i vckivekoma, Amen. Pefzen pokorna. t>u meine @ce{e, iu Esuki fzimojo Du(ro,po tvojoi brit-koi fzmerti :h fzpek enfzke temne temnicze, i fnyeh nevoi preteski, zmos-no vunka olžlobodil , ino fzi nazve-ifžtil meni, po tvojoi fzvetoi reicsi, bojdi i zdai Hog pafzter nioi. Verno fzi poilzkal gori tve blodccfc Ovcsicze :1: ke fzo vu ogen peklenfzki, vfze isle na {zkvarjenye, ti fzi Satana obladal, i nevolne gi eisnike zval, leipo yfze na pokoro, vredno Diko i hvalo» I jafz fzem fzin grehov vnogih,i Jafr blodim zdai dalko :1: Vu meninikaido-bfa nei, nego jalnoižti zlo delo , zmo-ini mislenyem , i fanyem, mega Boga zbantuval fzem, hüdo vu vfzeni meni fitki, livcl Ižeai vinerfzki grcihi. Vad- _mt o _ Vadlüjem moi Bog dobri, da neiga dobra vumni :I: ko bi nahajal vu fzcbi, ar fivera proti Dulsi,teilo i kerv,Duf-fo mantra, ino na fzladnofzt Izpunya--ra, kak bi hotel, ne fiv^m, neg ko nef-«sem, tou cfinim. Ali jafz neznam Gofzpodnemoih grehov velikoucse :1: vfza pamet mi je po-terta, od greihov nyih bremena, fzer-cze je fzlabo od mifzli, od pufzti mi }e Bog dobri, ne racsunai knyim mene, ke fzem vcfinil prod tebe. Jesus ti fzi vfzeh me grehe procs vzel po tvojoi kervi :1: Dai dabi jafz zvelicsanye, vu nyei mogel dobiti, ti gda fzi fpotan i bit bul, nalfe duge fzi vfzeh platil, mentui me na pokonczi» da bodem tvoi lafztivni. Pokeidob fze mi Vrag grozi, i pekel fzvom befznocsom :1: dofzta krat me fche poterti, i pobiti fze zmenom , ali gda glih fchem opafzti, Jesus napo-mocs pridi mi o ti mOjc vupanye, ne-dai zdvoiti meni. Tvoja rane prekervave , veinecz , csvoczi, i grob tvoi :1; tvoje koleni pre- ver. o ... gg vertane, tva rebra i pot kervavi, tvc bittye, i kervni slaki, oh Jesus vize tve nic:ke obefzeKo mene. Giia pridem na fzodbo tvojO, gde nebom mogel vuiti:!: zagovarjai me mirovno ,ino me kfzebi primi,ti melžam mores ognoti^da prekk-fztvo tvo ne fzlifsim, na tvo defzno pclai mc , i boi-di poleg mene. Ti zgruntavas me bolezni, ti znii moje fohkofzti :I: vu mojem fterczi drugo nei, nego tvoja fzmert britka , Ovo me falolzno fzerze preporacsani tebi vroke, ko fzi opral fztvom kerr-jom na krili v6n zleano. Znam da mo Dušno Zvefzt vtffis, ki od ziK)tra toll :1; i na punitio hocses zdarom tvc vfipafrnofzti, kako fzi i, fzam bil rekel, ki bode vu meni vörva\ nefchem kaibi poginol, neg dabi znie-nom fivel. Gofzpodne pomozi mene,nedaifže mi fzkvariti :1: ti kreipiti mores mene, gda fzem vizerdni fzkusnjravai, vu tebi fze bodem vupal^ dokle te vefzel bonj gledal, Jefuspo etora fitki» vuvccsnoi lepoi Diki, Amen. Sluf TO_ -mcom- 2(uf meinen lieben k. I. ^U mem dragom Bogi Vupamfže vnc-voli, on-me vfzigdar pomocsi mori znevoi i huda, nefzrecso obernoti na | dobro vfzigtlar more. 2, Ako me glih fztrafsi greih,dono^k ne zdvoim, vu Kristussi fze bodem vu-pal, i troustal terdno, Nyemi fze jafž podavan, vu fitki, i vu fzmerti. Ako glih jafz merjem, fzmert mi je dobitsek , Kristus je moi fjtek, Tomi fze jafz poracsara , cfi gnefz al' vü-^ tro nicrjem, Bog fzlierbi za mo Duffo. 4. O moi Gofzpon Jesus! kifzitak terpHv bil, na krifi fzl za me mrel, Zve-licsanfztvo mi fzpravil, i vfzcim takai navkupe, Orfzag nebfzki dobil. 5. Zato ti hvalo dara, z-fzercza A-men resem ,Ravnai me tak Gofzpodne, da vu tebi dokoncza Ofztanem, i vNe-befzi Te dicfim vekvekouia. Sx^ivcm keserKseget ^fremorit j &c, I. CZrc^a mega brftkofzti,Tusnemoke, falo zti, Pofzlfiihni, Gofzpon, moje Prevnougepregänyauye. . Z. m( o 71 2. Ocsimoje tecsejo, fzkuze me po-lelvajo. Oh ti csudno Bosinfztvo ! ftifai eto teskoucso. 5. Szt^lno tve pbccsanyc, Sztälno tve govorjeinye. Bläseni Bong za izi-na Blagofzlovi me tvega, 4. Voi moi boi i obramba; Vidis ne imam nikoga, Gedebi mogo fztan meti, Ino fzi pocsinouti. 5. Moi Izmilcni PofzpodnCj Profzim te, ne ofztav' me, Breme moje zleih-konti, Ino vzemi me kfzebi. 6. Ocsaki fzo mi- m.rli; Kak jafz bougfi fzo bili: Dopufzti , nai odhajam fayimi prebivam. 7. Čsi fze pa tebi vidi, csi mi na dobro fzlufi, nai trpim vteih' mojem, nai fiv6ii zpreganyaiiyem. 8. Li dai mi moucs, nemarSm; Vfze-' gaveics fze ti podam. Zvohiim fzcr-czombom nofzo, li'poveksai mi voro. 9. Dobro, kaiponizavas, Dobro mi )e,kai fcsukas: Tak ztoga tvojefzoud-be Szpoznam, i moje greihe. lo.OhmojOcsaNebefzkil Moje proa-nye pofzlühni; Vzemi kfžebi mo düfo, gda olztavi fzvc teilo. Amen. Od 7«_mc'^^m Od zadovolnofztu Noma: Ki füt vh visnyent Boff^i^^e» JAfz na Bogi neham , nai csini, kak zaa, i kak fzc mi vidi :1: Vnyega voulo fze fcsem zroucsiti, Dokecs bom, fiv natora fzveiti. K. Neznam dobro jalž nevolen: On da , fzkim bom za dovolen. 2. Csi gli fzem nel tnk plemeniti , kak driigi, i tak bogati 'A: Donok fzc vüpam Ii vuBoiigi, kak dabi bil te nai' včkfl. ßl. Meni je moi tal odlOcsen ^ j fzteini Tzem jafz zadovalen. i' 3. Ka uam hafznio vnouge mifzli,za' bogalztvo fzc fzkrbeti :l: Mcrj^mo ; i vfza ofztaviti naffä drugim bomo mogli. m. Csi mi Ii kruh dA Bong zmofen; Ah fzteim fzem jafz zadovolcm, 4. On öcfinfzko na md fzkrb nofzi J Csi gli kai na me gda pifzti :1: vuctom .fziromaskom skki cfi kris teilo moje trpi. Bž. Boug me zmore , on je zrno» 5en, i tak fzem fztcm zadovolcn. 5. Nai fzi Satan i vefz fzveti troubi, nai zija fzmcrt, pekel hudi Dönok a C •«'far o )Qf!8-_7j ne opadnem vu dvoinolzt, kak ste fzi bounyih okornolzt. B?. Boug jeznio-fen ino veren Snyim fzem prouči nyim jafz mocsen. 6. Tak fžem jafz vu v fzem zadovo-len, kakoli mi da Boug veren. :1: Ni-kakfa fztvarmene odloucsi.od Jesusse ve lubezni. K. Sterov fzem jafž zado-volen Eti i vnebefzai. Amen. @olt e^ glei^ btöroeilen fcöetncn /iü fiävtm kfscrusege, ^Si fze glih nam csafzividi, kaiBoug fzve verne ofztävi: Donok vöriem i znam tou, Nyim na konecz pomoucs bou. 2. Ka fe do eti mau nei dal; Tou je na bougsi czait nehäl. Csi ne pomore vlžaki hip ; pomore vnevouli. 3. Kako ocsa fzvofoi deczi, kou ga profzi,ne da preczi: Tak i Bougmer-tik derfi; Gdafcse, da ino vcei[8 §7 5. Teili i Dussi daie hrano vpotreib-novreime,ako na nye glih fzmertnc opadneio kasti^e. 4. Nam ie dani eden vracs,koterie sitek nas, Kristus je za nafz vfzeih vnirel, i sitek nam je fzpravil. 5. Kerfzt i vetserja nyega , proti fzmerti nam hafzni , Izkoterirai nafz vucsi, fzveti Duh Bog po vori. 6. Po nyem fzo vnogi nassi nam grehi odptischeni, i sitek vuNebefzi, nanj je fzpravlen, Bog dragi! 7. Profzimo leipo tebe, obarui nafz tvc verne , veh'ke ino male, ki voruio; vu tebe. 8. Zdersi nafz vpravoi vori , dal nam sitek vekvecsni, da^'^icsimo ime tve, po Jesussi Kristussi, Amen. Od Defriteri Bwi Zapovedi. I. pOfziuhni vlzak Cslovik Bosje Zapo-veidi, ako scses videti ino doper-nefzti, koje Bogu drago i ludem pri-ctno. 2. Nemai drfigi Bogov nego kteri !a-da , nebom ino zemlora vfzigdarfza bpi nye> 88 o m nyega, vfzake nyega reicsi obecsanyu vörui. 3. Nyega fzv^to ime dersi vu puste^ nyi, nyegova imena zaman nefzpomeni vu vfzakoi nevoli Bosje ime zovi. 4. Za nyegovo ime vfze hudo pre-tcrpi, vu postenom sitki ti imei siveti, volno vu pokoro vfzigdar pred nyim fztati. 5. To kai godi fzvcti pofzluhni kai veli, ino kai te vucsi predikator pravi, csi gBosjemu fztolo seles pravi priti. 6. Blisnyega fzvofega vbogoga ob-leicsi, nevolno fziroto leipo priodeti, fzvoiega pravoga älmosnya na deili. 7. Oczo ino mater ti vfzigdar rad postui, diiKIlJvne, orfzacske, Gofzpo-defze ti boi, ako dugi sitek ti scles imeti. 8. Vorui da ne vmoris Csloveka zo-rusiem , ni zlim govorjenycm , ni zbudim vcsineiiyem, jala fžcrda nemai dobro csiniti vfzeim. 9. Praznofzti lotrie ti kroto varuifže, zavoly toga greiha fzveit potolpil (žeje , hibi zakon Izveti, fztala ne premeni. JO. Ako mu o )-.3!i8- S^ 10. Ako szi vu deifztvi ali vu de-tinfztvi, vkaksem godi redi vfednoin fztoi dokoncza, ne rafzerdi Boga, boi fze vlzigdar nyega. 11. Ne kradni, ne kani tak kaigodi dobiš brez škode vfzei Iiuii kruhafzi dobivai, {žprave moke Ižvoje vBogž ti nadel iai. 12. Kriva fzvedocsanfztva ti kroto variize, praviczo govori ni neztrasilže-je, kairecses, i csinispraviczo obdersi, 13. Ncniarai za luczko nikokovo blago, ne selci luczki sen, ni fzlugo lüczkoga, csivsalolžc opadnesvolnojo preterpi. 14. To fzo Defzetere Bosje Zapo-veidi, koterivlzakCsIovik more dobro znati, kak Ize Bogu fzlusi i greihov varuje. 15. Potomtoga vorui vjesussi Chri-stussi, onti rad za obfzton greihe vfze odpufzti arje on vfzei verni greihe fzmertyora platil. 16. Zato imei Cslovik vlže dobro mifzliti dobro govoriti i dobro csiniti, vlžacskovoga greiha vfeigdarfze csu-vatf. 17. Oh 90 mc o -eng- 17. Oh Kristus Boug zmosni ino Cslovik pravi boidi vfzemu lufztvu ti joniocsnik dobri, vodi Iztvoim duhom ufztvo napot pravi. 18. Da tvoie pravicze mi nepozabi-mo, ni tvoie dobrote mi ncpozabimo, neg vniilofzti tvoje da vfzigdar bodemo. 19. Hvala boidi Bogi Oczi Nebcfz-komi, i nyega fzinovi Jesussi Kristus-si, i fzvetomi Duhi vek vekoma, Amen. ©te^ l)tc bin tc^ Äbnig, k* 1. Q Kral Dike , Ovo iafz fzem , lesim ^predtvemthronusom,Britkefzkuze, Zdinavanye, davam tebi fzin Bosi: dai fze naiti, dai Ize naiti Meni ki fzem praih, pepeu. 2. Pogled name, Gofzpon profrim ! Verni me na pamet tvo; Szamo tebe , H jalz seleim , tvoie odkuplenye fzcm: Dai fze naiti, Dai fze naiti, Meni, ino vlzem me ta. 3. Vecs ne profzim, O Gofzpodne I Nego tvoio miloscfo, stero davas , ste-re lubis, i steri te prav lubi; Dai fze naiti, IB 91 naiti, Dai fze naiti , on ma vlža, ki tebe nia, 4. Szimcze nebe , Diisicz radofzt , Agiiecz bosinedusni! Vu nevoli,Dus-sa moia , Iscse tcbe Zarocsnik. Dai fze naiti , Dai fze naiti, Zmosni Bog fzin Davidov, 5. Ah polzhihni ] Kak drcfzelno , Verna Diissa tebi fzpeiva, kak ponižno, iao tiisno , tvega Ižinka gläfz kri-csi: Dai Jze naiti, Dai Iže,naiti, ar me f'zercze tebc scse. 6. Toga fzveita, ta preidocsa, Blago, Izrebroinoradofztjfzo bolefznofzt, Menui l'zerczu, stero ta nebelzka iscse: Dai fze naiti, Dai fze naiti, Zmosni Bog jafz Izem gotov. Szvetoga David Kmla, iPro- feta nisteri Soltari. Pervi Soltar. Navuk^ od blasenfrtva ti vcrni, im kafiige t i hidouhnikov. 1. DLasen je on Cslovik, ki ne hodi vu 92 -^I'^C'O-Pli^ vu hudi hidi tanacsi, i po potiti prcis-nikov ne hodi, ino ne uedi gde Ipot-livczi fzcdi'o. 2. Neso vil pravdi Gofžpodnovoi Ize veTzeli, i vnocsi, i vudnye od nye-govc pravde fzefzpomina. On fe kako edno vfzadieno drevo poleg potoka, s.ero fžvoi fzad pri-ne Czi vu fzvoietn vreimeni , i steroga lilztfe ne povčhne, i kai on dela, tou dobro grata. 4. Ali nei fzo tak ti hudi, nego fzo kako pleva, stero veter raznofzi. Zato tihudineofztaneio vulžod-bi, ni greisniczi vu fzpraviscsi ti pra-vicsni. 6. ArGofžpodzna pout tipravicsni, ali ti hudi pout preide. 25, Soltar. Davidovafomxitia melitiv. I. Davidov Soltar. Gofzpodne ktebi gori zdignem Dfis-so moio. 2. Moi Bog, vupam fze vu tebi, nai (že ne ospotam, nai fze nepriatelje moi ne vefzelio nad menora. 3. m. o m-_^ 3. Ar Ize niscse neospota,ki tebe csaka, nai Tze ospotaio kteri hidou csi» nio rezi zroka. 4. Gofzpoviiie pouti tvoie kasi mcai, vucsi mene tvoie Izreze. 5. Vodi me vu tvoioi praviczi, ino vucsi me, ar ti fzi on Bog, kteri meni pomaga , vlžak den csäkam tebe. 6. Szpomenisze, Goižpodne, fztvo-ie niiiofzti, i fztvoie dobroute j stera je od vekvekoma bila. 7. NeCzpomeailze zgrehov mladofz-timoie, iprefztouplenya moiega ; nego fžpomeniize znične poleg tvoie milol'z-ti, za volio dobroute tvoie, 8. Dober, ipravicsen je Gofzpod zato vucsi te greisnike na pravo pout, 9. On prav vodi tc nevolnc, i vucsi nye na fzvoio pout. 10. Vfžeh poti Gofžpodnove fzo czeila dobrouta , i pravicza, onim , kteri nycgov zavezek, i pravdo dersio. 11. Za tvojega Imena volio , Go(z-podne, boidi milofztiv moimi grehi , steri (zo veliki. 12. Scoie Cslovik ki fže boji Gofzpo- 94 -SI&C o 3-§f|g- da ? On bode takse vucsil nato nai bol-so pout. I?. Onoga Dussa bode vii dobrora )recsivala, inyegov odvetek bodezein- 0 zürocsinye dersal. 14 .Zkrivnofzt Gofzpodnova fze o-nim da ki Iže nyega boijo; i zavezek Ižvoi da nyim poznati. 15. Ocsi moie vfzigdar na Gofzpod-na gledaio , ar on noge moie zmiese ofzlobodi. 16. Pogledni na me, i boidi mi mi-lofztiv, ar fzera jafz fzam , i nevolen. ly.Szerczanevolia moiegajefzte velika ,fzpelai me von fzpotreibcsinaimoih. 18. Zgledni fze na moio boleznofzt, 1 nevolio, i odpufzti vfzeh moie greihe. 19. Zgledni fze na nepriatele moie, sterie dolzta, i rezi zroka mene odür-javaio. 20. ObdersiDusso moio, i ofzlobodi me; ne dai me ofzramutiti, ar fze jalz vu tebi vupam. 21. Csiiztoucsa i pravicza obdersio mene, ar jafz tebe csakam. 22. Kog ofzlobodi Israels vfze nye-gove nevolie. 23.Sol- '3[!8Co>8Ii8- 9? 32. Soltär. Od blitsenoga z,velicsanfr,tva. I. Davidov Navuk, Blasen je, steroga Jalnofzt jefzteod-püscsena , steroga grehi fzo pokriti. 2. Blasen je Cslovik , steromi Gofz-poud greihe ne racsiina , vsterogaDus-si neiga csalarie. 3. Da fzeni jafz stel zamiicsati, onied-leilc fzo csotite moie; po czeiloga dneva plakanyi. 4. Arjc rouka tvoia vnocsi, i vudnye smetna na meni bila,kai jeniokroulzi: moia fzüha pofztanoda, kako fze vleti godi. Sela. 5. Zato vadluem teb/ raoie greihe , i ne zakrihem jahiofzt mo'io. Ino fzem-erkal : Vadlucni jalnofzt moio Gofz-podni proti meni, teda odpufztis ti jähiofzt moih grehov. Sela. 6. Za stere bodo te vfzi fzveczi molili vu pravom vreimeni, zato, da vno-sina povoden pride , one do nyih ne dofzegneio. 7. Ti fzi moja obraaiba, ofzlobodis inc ..96- v-e'fg-c-q Hi^ , me od nevol, da jaCz ofzlobodjcii , vei'zelen tebe hvalim. Sela 8. Jafz bodem te vucso, ino tcbi pouc kazal, po steroi bodes hodil, jafz te hocsem zmoimi ocsmi voditi. C». Ne boidite kako kony ino Oszel,, šteri neiraaio razuma, sterim Cslovik more vüzdo ino kaatar vu lauloke po-losiri (diati) akoieklžebi fese meti. " lo. Te neverni dofzta baute ma, stefi fze pa vu Gofzpodni vupa, onoga ^ dobrouta okouli vzeme. II. Vefzelteize vu Gofzpodni, i vcfzclui boidite vi pravicsni, i radui-telzc vfzin verni. •4 ■Š i Hg