„Danica- izhaja vsak petek na celi poli in velja po pošti za celo leto 4 gl. 20 kr.. za pol leta 2 «M. 2o kr.. za četert leta 1 gl. 2»» kr. V tiskamici sprejen ana za celo leto gl. 60 kr.. za pol ieta 1 gl. SOkr.. za 1 4 leta90 kr.. ak<»zad<-ne na ta dan praznik, izid»- ..Danica" dan poptej. Tečaj XLV. V Ljubljani, 3. rožnika. 1*92. List 23. Hvaljeno bodi presveto Rešnje Telo! Povabljen od enega svojih duhovnih prijatljev. ki je v neki ob železnični progi ležeči vasici župnik, napravil sem ne davno večdnevni izlet v zelo prijeten gozdnat kraj. Seveda sva si zvesto vse povedala, kar se je važnega pripetilo v najinem življenju, odkar sva bila pred tremi leti zadnjič v tovaršiji: natančno in pošteno pripovedovala sva si svoje žalostne in vesele dogodke: jasno je samo po sebi. da sva oba štela le malo veselih dni. obilo pa grenkih in žalostnih. Toda ljubi Bog gotovo ve. zakaj da človeka tepe: njegovo presv. ime bodi hvaljeno na veke! Na nekem sprehodu vprašal sem svojega znanca med drugim, kako da je zadovoljen s šolsko mladino svoje tare. Oh, odgovoril mi je, s to je pa prav žalostna! Ljubi Bog naj pomaga, da se ta reč kmalu zboljša! Mladina, dejal je, dela mi največjo skerb: poslušnost in pokorščina, podlaga človeški družbi, je skoro čisto ob tla. in tega je največ kriva pri mnogih domača družina: povsod velja stari pregovor: Jabelko ne pade daleč od debla. — Ko sem mu po svoji navadi prav odkritoserčno povedal, da imam navado inične in čudne dogodke o priložnosti priobeevati v kakem katoliškem listu, poprosil sem ga. naj mi pove v ta namen kaki dogodek, ki se njemu zdi bolj znamenit. Dobro, dejal je, precej ti bom dogodek povedal, ki se je godil pred kratkim v naši župniji, in bo gotovo ginljiv za vsacega, kteri se ravna po božjih in cerkvenih zapovedih. — Sla sta se dva mladeniča, eden 19, drugi 21 let star, pred vas sprehajat: sedla sta na klop pred nekim skednjem ter se skoro dve uri kratkočasila s kvartanjem. Neutegoma zaslišita iz vasi obhajilni zvonček: g. kaplan nesel je za srnert bolnemu možu presveto popotnico. Kden teh mladenčev je precej vstal, se odkril ter pokleknil pred svojim Gospodom in Stvarnikom in sklenil roke k molitvi : drugi pa se ni premaknil : ne le. da se ni odkril, temveč vêdel se je tudi, kakor da bi ga vsa ta reč čisto nič ne brigala : ostal je čisto mirno na svojem prostoru ter med tem svoje kvarte mešal. Duhoven pa gre z Najsvetejšim zelo blizo mimo njega. — Nato igrala sta oba še kake pol ure dalje, naposled omerzne jima veselje do igre ter se verneta v vas. Zvečer istega dne. ko sva se ravno s kapelanom po vertu sprehajala. pride nenadoma sosednji bogat posestnik k nama ter naju povpraša, če bi vedela za kakega mladeniča, ki bi bil pošten, pobožen in od-kritoserčen ter mogel pri njem opravljati službo tajnika in računskega vodja. Ko bi trenil, spomnila sva se na mladega verlega dijaka, ki se je nekaj ur poprej tako pošteno obnašal, ko je šel kapelan obhajat. Priporočila sva ga kot prav sposobnega za to službo. Precej drugi dan bil je povabljen naj bi se oglasil v gradu, kjer mu je gospodar službo ponudil ter mu razložil njegove opravke. Kdo more popisati veselje mladeniča in njegovih pobožnih starišev!... Ta mladeneč je sedaj zelo srečen, njegov gospodar ga ne more prehvaliti: šteje se že takorekoč k družini najbogatejšega posestnika cele okolice. Kaj pa drugi zanikarnež in mcrzlckar, ki se ni zmenil za Boga v naj častitijivši Skrivnosti 'f... Ta. verni vsi se donni. ne glede na pot. se je zvermi v neko jamo ter si zlomil desno nogo. Vsi ošabni načerti so njemu, edinemu sinu bogatih starišev. splavali po vodi : prav težko hodi s palico ter bo kraljev ostal do smerti. Pred Njim. pred kterega svetim Imenom se pripogujejo vse kolena v nebesih, na zemlji in pod zemljo, v njegovo prevzetno koleno ni pripomnilo, in zdaj krunea. kolikorkrat se prestopi, mora z ošabnim kolenom kinkniti! Zapomnite si dijaki in drugi, ktere tiče: Napuh ni zastonj pervi naglavni greh! Jan. Kepic. i Martin Skubic. (Gorečemu dušnemu pastirju v spomin.) (Dalje.) Zadnje, večje delo cerkvi je dal rajni gospod dekan izveršiti 1. 1>90: slikanje povprečne ladije. Kakor pridna čebelica je zbiral več let na tihem za tako delo potrebno svoto. tako da so se farani. ko je bilo delo doverseno. kar čudili, kje je dobil zopet toliko denarja. Glavna podpora mu je bila gotovo bratovščina sv Uršule. ki šteje v ribniški fari nad 100 možkih in ženskih venr. kamor so obernjene tudi njene oči. Nad njo sta dva angelja. ki nosita palmovo vejico in lilijo za zmagovalko. < )koli sv. Uršule je v dveh skupinah enajst družic, ki se veselo ozirajo v svit lobo. v žarkih se nad njenimi glavami razlivajočo. Spodaj na oblakih je bel golob, v znamenje, da se je po njegovi prikazni našel prej neznani grob sv. 1 ršule. Podobe so v naravni velikosti. Vsa slika je nad ."»m visoka in čez 3m široka. Na desni stranski steni pod velikim oknom je okolu 2 5 /« visoka in 2 m široka slika, predstavljajoča Jezusa v Simonovi hiši. Jezus sedi pri mizi. obloženi z raznimi jedili. Marija Magdalena kleči vsa skesana pred njim. Jezus je obernjen proti nji in razprostira svoji roki nad njo. Simon in drugi, ki so ž njim pri mizi. kažejo v obrazih, česar jim je polno serce. češ: Kdo je ta. ki grehe odpušča? V ozadju je zagrinjalo in pogled na pokrajino. Na levi stran, v križni ali povprečni ladiji nad altarjem sv. Janeza evangelista je v isti velikosti kot slika sv. Uršule in tovaršic slika sv. Frančiška Serafinskega v nebeški slavi. Sv. Frančišek kleči na oblakih z razprostertimi rokami ter gleda navzgor, na sv. Duha v podobi goloba obdanega z nebeško svitlobo. Ob straneh sta dva angelja, katerih eden nosi napis: „Regula lil. ordinis,- kakor bi hotel reči: „Glej Frančišek, to pravilo je izveličalo tebe in toliko zvestih nasledovalcev:" drugi pa ima v roki lilijo in druge cvetlice, znamenje čednosti, za katere si morajo izlasti prizadevati tretjeredniki Sv. Frančiška obdajajo pervaki tretjega reda reda: Sv. L j ud o vik. kralj francoski, sv. Anton Padovanski, sv. B o n a v e n -tura, papež Hunorij III(1216 — 1227). sv. Kazimir, in svetnice: Elizabeta. Klara. Hijacinta, Marjeta Koronska in Frančiška Rimljanska. Mariji Magdaleni nasproti je slika zgubljenega sina. ki stergan ineršav kleči pred očetom. Obraz si zakriva z levico, oče pa hiti ga objeti. Zadej je videti nevoščljivi starejši sin in hlapec, ki nese po očetovem ukazu naj boljše oblačilo. Zgorej so trije angelji, noseč znamenja vere, upanja in ljubezni in veseleč se nad grešnikom, ki se spokori. Večji sliki sv. Uršule in sv. Frančiška sta kompoziciji g. Koželja, manjši sta kopiji po Schnorru. Drugi veliki prostori v povprečni ladiji nosijo plastična rebra z ornamenti. med njimi pa sinje nebo. Štirje obokani pasovi okoli velikih okenj so s slikanimi ornamenti olepšani. V vsaki kapeli so tudi štiri lesene po S m visoke, po katerih se vije primerna ornamentika. Druge pritlične stene so marmorirane. Pri teh delih .-e je moral slikar seveda ozirati na starejše \Volfovo delo v prezbiteriju. Priznati pa moramo. da jih je izveršil ne le v zadovoljnost faranov, ampak tudi mož v cerkveni umetnosti izvedenih. Čuditi se moramo, ko beremo o mnogih opisanih delih, kako je mogla vse to vrediti ena oseba. Še bolj pa se moramo čuditi, ko beremo te velikanske svote, kje so se dobile, kje zložile? Že pred, ko je prišel novi dekan v Ribnico, je imela fara velikanske stroške za cerkev. Prihranili so bili pri cerkvenih dohodkih polagoma 10.000 gld.; presvitli cesar kot patron je dal s.000 gld.; farani brez gradiva in staviva (kamen, apno, pesek. les) in brez tlake samo v denarju 2!1.000 gld. Vsa cerkev brez notranje oprave je stala 07.000 gld. Toliko so bili torej Ribničani zložili za cerkev že pred prihodom g. dekana Skubica in vse se je bilo že tudi porabilo. Koliko je moral torej rajni skerbeti. da je zbral one velikanske svote, katere smo prej našteli in ki znašajo krog 30.000 gld! In opomniti moram, da za vsa dela. katera je izveršil g. Skuoic, ni bilo tudi enega postuvnega sklada ali konkuren-cije, kajti vse se je nabralo z milimi darovi. Kje je pač dobil rajni g. Skubic toliko denarja? Če bi rajni še živel, menim da bi odgovoril, da je Bog sam blagoslavljal njegov trud in njegovo vnemo za lepoto hiše božje. Priznano je, da se je bil v tej dobi razlil poseben blagoslov božji nad Ribniško faro. Kupčija z leseno robo je šla Ribničanom bolj po sreči kakor kdaj poprej. Verhu tega pa se jim je odperl takrat še nov vir dohodkov: kupčija z lesom v Terst in na Laško. Težki vozovi žaganic in tramov verstili so se ona leta od Kočevja in Gotemic čez Ribnico in Sodražico proti Blokam in Rakeku. Marsikak stotak je dobil takrat Ribničan iz gojzda; zakaj bi ne dal petake za cerkev. Cerkvena darovanja „ofri,~ so bili v tej dobi vedno obilni. Vedel je rajni pridobiti si dobrotnikov za cerkev doma. Tako n pr. je volil v oporoki bivši učitelj Čelešnik 1000 gld. za orgije. Marija Lovšin precejšno svoto za slikanje cerkve itd. Od Časa -do časa pa je poterkal tudi na tujem. In res se je dobilo od cesarja Ferdinanda, imenovanega dobrotljivega strica sedanjemu cesarju 500 gld. od cesarice Karoline Avguste po posredovanju kne-zoškofa Jarneja 200 gld., in od knezoškofa J a r n e j a 1000 gld. za veliki altar. (Dalie nas! ) Ivan bogoslovec, vojak. (Dalje.) Nov poklic. V tem času, ko se verši naša povest, pokazala se je nesrečna posledica preganjanja sv. Cerkve od strani laške vlade, vzlasti v tem, da je povsodi primanjkovalo duhovnov. Tako je bil škof prisiljen precej novoposvečeniin mašnikom izročati župnije v osker-bovanje. Zato je bil tudi Ivan nekaj dni po novi maši imenovan za župnika nekje v pogorji, precej daleč od njegove rojstne vasi. Župnija že več časa ni imela svojega duhovnega očeta in zato ni čuda. da so ga željno pričakovali. In ko je prišel, ljubili in spoštovali so ga kot svojega očeta in on jih je ljubil kot svoje ljube ovčice in otroke. Njegova želja je bila župljanom zapoved; spolnili so precej ko so opazili, da kaj želi. Cela župnija je bila podobni dobri kerščanski družini, a hišni oče je bil mladi župnik Ivan. Le-ta je več let srečno in zadovoljno živel v svojem novem stanu, kar pride nenadoma od vojnega ministerstva ukaz, da pridejo vsi vojaki onega nabora v katerem je b 1 tudi Ivan, za nekoliko časa spet v aktivno uljanskoj službo. Tudi za Ivana ni bilo ni-kake izjeme. Da bi ne razžalostil svojih župljanov, povedal jim ni o vsem tem ničesar. A kmalu se je razvedelo po fari in pred župnijskim dvorom nabrala se je množica ljudi, ki je hotela videti svojega spoštovanega župnika in iz njegovih lastnih ust zvedeti, je-li kaj resnice v tej vesti, ali ne. Ivan se jim sicer v začetku ni nameraval pokazati, a naposled se jim je vendar le moral. In priznal jim je, da je res, kar se govori, a da se bode v kratkem nazaj povernil. Opominjal jih je, naj bodo mirni, naj ne govore nič proti t^j naredbi itd., kajti sicer bi ga najberže ne bilo več nazaj. Na njegove besede se je ljudstvo, žalostno sicer, a vendar nekoliko potolaženo razšlo in bilo je mirno. Da bi ne dal nikacega povoda nemirom, sklenil je skrivaj odpotovati. In res nekega jutra je to še na vse zgodnj storil, a na mizi pustil je list. v katerem je povedal, da je sam prostovoljno odpotoval in zakaj da je to storil. Ljudstvo se je obnašalo pri tem razjasnilu mirno. Ivana so namestili v bolnišnici, kot vojaškega kapelana, tako da mu ni bilo treba sleči duhovske suknje. A on ni samo skerbel za dušno zdravje njemu v oskerb izročenih bolnikov, temuč tudi za telesno. Ko je opravil svoja duhovska opravila, hodil je od bolnika do bolnika. Tolažil jih je, vravnal jim posteljo, dajal jim piti, deval jim obklade na rane ter jih jim izpiral, ob kratkem, z vojaškim kapelanstvom vzel je nase tudi vse dolžnosti bolniškega strežnika. Kavnal je tako, kot pred leti. ko je bil poterjen k vojakom, in kar smo že prej videli. Marsikateri bolnikov bili so zaradi njegove ljubeznjivosti do solz ginjeni. In le neradi bi bili videli, če bi bil Ivan zopet zapustil bolnico. Najljubše bi jim bilo. če bi Ivan vedno pri njih ostal. Ko se je bližal dan odhoda, postavil si je verli župnik najlepši spomenik s tem. da je sklenil z bolniškimi strežniki in z onimi izmed bolnikov, ki so že okrevajoči zamogli poslušati, obhajati tridnevne duhovne vaje. In ker je bil Ivan tako priljubljen, spovedal se je vsakdo in prejel sv. Rešnje Telo ter se tako odpovedal hudobnemu duhu in zopet zedinil z Bogom. In ko je prišel dan, kterega so se bolniki tak«'« močno bali, namreč dan Ivanovega povratka med njegove župljane. obiskal je vsacega posebej, podal mu roko ter se ginljivo poslovil. Bolniki so jokali, a tudi Ivanu se ni godilo boljše: marsikatero solzo si je moral z rokavom otreti iz oči ! Dalje nasl.) Ogled po Slovenskem in dopisi. Z Dolenjskega. (Čudovito o te nje na pri-prošnjobl. Device Marije in sv. angeljev varhovl Naj naznanim tudi jaz resnično in čudežno do-godbo, ktera se je pripetila pretekli petek v K na Dol., to je. 27. maja t. 1. po o. uri popoldne, da naj svet izvč in vidi, kako čudovito vlada nad nami previdnost Božja na priprošnjo Device usmiljene pri ljudčh, zlasti pa pri otrocih, na priprošnjo angeljev varhov, sv. Jožefa in dru/.ih svetnikov. Odmolivši s svojo družinico žalostni del rožnega venca (na kratki načini, kakor tu običajno molijo, kadar zvoni v petek ob H»'*h popoldne, stopita mi v sobo po naročilu šolarčka Jože in Janezek, pervi Pl-drugi 11 leten, da bi mi iz podstrešja vzela klopičico ter jo prenesla na odločeni kraj. z navadno otročjo nado in veseljem, da njihovo delce ne bo zastonj. Dečka takoj prikoračita po stermih gredicah ištengi01etnica smerti sv. Alojzija Gonzage 1. 1891 je postala nekaka slavnost presv. Serca Jezusovega, kajti sv. Alojzija častimo kot posebnega prijatelja presv. Serca. otroci pa in kerščanska mladina je porabila priliko, da se je ne samo zročila v posebno varstvo tega z nebes danega ji patrona. temuč tudi se posvetila presvetemu Sercu Jezusovemu, Sercu Boga detoljuba. Sploh je pa tako nekako naravno, da se vsako močnejše in čversteje gibanje v skrivnostnem telesu Gospodovem, njegovi sv. Cerkvi, tudi v njegovem Sercu razodeva, da pobožnost. ki se njemu v čast opravlja, kaže iste napredke kakor kerščansko življenje, kajti v nji je bistvo kerščanstva. Zahvalimo torej dobrot-Ijivost in usmiljenest božjega Serca. da se je tako godilo tudi zadnja leta, da je sv. Cerkev pod njegovim znamenjem terpela in se bojevala, da živi od njegove ljubezni in od dne do dne bolj narašča njegovo kraljestvo. Toda naprej! Še nas čaka dolga pot. predno zamoremo biti zadovoljni; še manjka mnogo, predno bode uslišana molitev: Ljubljeno bodi povsod presv. Serce Jezusovo, in se bodo popolno dopolnile njegove besede: Vladal bodem. če mi tudi satan in njegovi pomočniki nasprotujejo; še mnogo se pogreša, da bode, kakor je obljubljene, presv. Serce Jezusovo z nova srednik med Bogom in med ljudmi. Kje pa je zapreka? Gotovo ne v Gospodu in v zadnjem naporu njegove ljubezni, kakor on sam imenuje razodenje pobožnosti svojega presv. Serca. Torej je zapreka v nas ljudeh. Pa tudi tukaj nečemo preiskovati onih. ki Gospoda nečejo sprejeti, ko pride v svoje kraljestvo, temuč sami sebe, ki smo ga sprejeli, ki smo njegovo ljubezen spoznali in ji verjeli, ki mu hočemo tudi pri drugih spoznanje, vero in sprejem pridobiti, ki nas je izvolil za apostole svojega Serca. Presodimo sami sebe. če smo v pobožnosti Serca Jezusovega kaj zrasli če smo tudi že vterjeni; če nas je sv. Duh. kakor pravi apostol, v notranjem človeku s svojo močjo tako vterdil. da vsled vere Kristus prebiva v naših sercih; če smo v ljubezni že toliko vstanovljeni. da razumemo ves um presegajočo ljubezen Kristusovo in da nas napolnuje milost božja. Treba je, da nas napolni duh močne vere. kajti povsod slabi in zginja kerščansko življenje, da tudi nas ravno tista slabost ne napade in ne ukonča; dobro se moramo vterditi. drugače nas odnese že skoro vse obsegajoči val odpada od Kristusa. Odpad od Jezusa Kristusa se je že silno razširil, zlasti tudi med reveži, katere je še pred vsemi prišel klicat. Prištevajo se v družbi med dedščine oropane, pa v resnici sami zapravljajo svojo dedščino v grešnem življenji, prodajajo dedščino človeške časti za lečnato jed nasladnega uživanja, zamenjajo delež kerščanske pobožnosti in zadovoljnosti za lakomnost, odvračajo od sebe delež večnega življenja z ošabno nevero. Imenujejo se po božji jezi v zasramovanje kraljestva po božji milosti, v sramotenje kerščanstvu. ki je popolnoma po božji milosti kraljestvo milosti. Pač naj le bodo po božji jezi, ker jih morda Gospod v svoji jezi rabi za šibo. s katero nas hoče udariti, pa gledati bi morali, da ne zaslužijo božje jeze sami s svojo brezbožno ošabnostjo in nevero, zakaj brez dvoma bo Gospod, potem ko bo nas po njih šibal, nje same končal in v ogenj vergel. Sami sebi hočejo pomagati, prav imajo, kajti slednjič je vendar le vsak sam sebi prepuščen; toda pot. po kateri nameravajo hoditi, pot sile. ni prava in ne more voditi do cilja. Na koncu te poti imamo zopet le zmagavce in premagance, in zopet bodo zmagavci zatiravci premaganih, in če se bo o tem kdaj v vgodnem trenotku premenila zmaga, tudi ne bodo nič bolje delali. Pomagati si hočejo, pa brez Boga in brez Kristusa; tako pa ne gre; brez Boga ni blagoslova, ni sreče brez Kristusa. Pomagati si pa hočejo tudi zoper Boga in njegovega Maziljenca v brezbožni in protikerščanski svetovni vredbi. in celo v najbolj nespametnem prevratu vsega dosedanjega. kajti brez Boga ni pravice razun one. ki jo ima močnejši, brez Kristusa ni ljubezni Ljubezen je tista, pravi Leon XIII. ki mora rešiti soc-ijalno vprašanje Jezus Kristus — on oznanjuje postavo ljubezni, novo zapoved: presv. Ser«-e Jezusovo je tisto, ki nam je najpopolnejši predpodoba te postave, popolna podoba ljubezni. t Km..... nad i Molitev. Gospod Jezus Kristus! V edinosti z onim božjim namenom, s katerim si sam hvalil Boga na zemlji v svojem presv. Sercu in ga še zdaj hvališ brez konca v zakramentu sv. Kešnjega Telesa po vsem svetu, in v posnemanje presv. Serca brezmadežne Device Marije. Tebi darujem danes vsak trenotek vse svoje namene in misli, vse čutila in želje, vsa dela in besede, l loo dni odpustka enkrat lia dan Lun XIII 1885.j Posebno pa ti jih darujem za razširjanje pobožnosti presv. Jezusovega Serca. kakor tudi za vse zadeve, ki so priporočene udom molitvenega apostoljstva v tem mescu in današnji dan. O sladko Serce mojega Jezusa, daj. da te vedno bolj ljubim. Amen. i Vsakrat 3oo dni odpu-tka in ce se vsak dan moli, enkrat v im-seu popoleii ..din-t-k Pij IX. 26. I. 1 S7t» > Sladko serce Marijino, bodi moje rešenje. „kiat 300 dni odpustka. Pij IX 1SÔ2.) Sv. Jožef, prijatelj najsvetejšega Serca. prosi za nas. i 100 dni odpustka enkrat na dan l'ij IX ls 74.i Sv. nadangelj Mihael, sv. Bonifacij, zvel Peter Kanizij. prosite za nas! b) Posebni nameni: 7. Blnkcštnl torek. Zvesta vdanost proti našim dušnim pastirjem. Dušna in telesna mot* za važna poklicana dela Stanovitnost za nove spreohernjen«e. 8. t S. Medard. Posvetovanje mašnikov. Xeki katoliški shod. Ohranitev poljskega sadeža. Neki katoliški pisatelj. 9. S. Gotš&lk. Pravoznanci. Oprostitev mučnih dvomov. Težavne skerbi starišev. Zadeve sirotišnic. 10. S. Marjeta, škotsko. Sprava med ve«* razpertum družinami. Srečna razrešitev težavnih kupčijskih zadev. 11. S. Barnaba. Oznanjevavci vere. Dušni pastirji in redovniki v stiski. Moč za odstranitev razvad in pohujšanja 12. Praznik presv. Trojice Hvaležnost za pokli« k pravi veri. Pervo sv. obhajilo. Priprave za praznik sv. liešnj. Telesa 13. S. Anton Padnvanskl. Razširjanje tretjega reda. Veliki križi v zakonu in družini. Otroška zavetišča in delavske šole 14. S. Bazlllj. Sv. Cerkev na Jutrovem. Cversti razvoj re-dovniškega življenja. Važno znanstveno podjetje. 15. S. Vid. Bazširjanje pobožnosti do presv. Serca Jezusovega na Oškem. Matere pijanke in očetje brez poklica. Bedovniške naselbine. 16. St. Režnje Telo. Navdušena vdeležba pri slavnostnem sprevodu sv. B»ršnjega Telesa. Obilen poki i« vrednili mladeničev v du bovški stan. Dalje nasl.) JI. Bratovske zadeve N. lj. Gosp6 presv. Jezusov. Seroa. V molitev priporočeni: Na milostljive priprošnje N. lj. G. presv. Jezusovega Serca. sv. Jožefa, sv. Nikolaja, ss. Hermagora in Kortunata. naših angeljev varhov in vsili naših patronov. Bog dobrotno odverni od naše dežele poboje. umore in samomore, odpad, in brezverstvo. prešest-vanje in vse nečistosti, sovraštva, preklinjevanja in vse pošastne pregrehe in velike nesreče. — Na duhu bolna oseba za pomoč. — Za srečo pri domači živinici. »Brat in sestra živela sva v lepi edinosti; ali ko blisk vnel s«* je hud ognej sovraštva. Moja želja je. se zopet spraviti; ali to bo težko. Le ona. ki je mati lepe ljubezni, nam /anion- nekdanjo lepo bratovsko ljubezen zopet od ljubega Bo»a sprositi. O Marija, usliši mojo ponižno prošnjo.- — Dve sestri prosite Marijo pomoči, da bi zamogli dolg splačati, in v Ijuljezni skupaj živeti. Listek za raznoterosti. Ijubljana. Močno priljubljene „šmarnice", ki so bile po vseh cerkvah z nenavadno gorečnostjo obiskovane, so bile zadnji dan majnika slovesno dokončane z zahvalno pesmijo. Vsakdanji jutranji govori gosp. vik. A. Kalana so bili zelo hvaljeni in cerkev je bila vedno napolnjevana. Tako tudi o večerih pri P. Loingerji. V stoljni cerkvi so milostni gosp. prost zvečer ob Tih po navdušenem zadnjem govoru P. Loingerja med azistenco imeli litanije z blagoslovoma in Te-Deum-om. šmarnična kraljica, tako živo češčena skoz petih z navadnim darovanjem za uboge i/. Vincencijeve družbe K obilni vdeležitvi vabi vljudno društveni odbor. Duhovni pastir. Od tega dela g. profesorja Ant. Kcržiča je ravno priš<-l na svitlo 0. zvezek devetega letnika in obsega cerkvene govore od binkoštne nedelje do praznika (vštetega) ss. Petra in Pavla. Potem nadalje: Pogled na slovstvo, in: Zbirko izgledov. Založba . Katol. bukv.a in tisk nKatol. tiskarne". Naročnina 4 gld. Skupščina gg. učiteljev v Zranji o velikih bin-koštnih praznikih ima gosto oskerbljena opravila in vedrila za vsak dan od 7. ure zjutraj naprej; — na programu (gl. nSlov.a) so: posvetovanja, zborovanja, slavnost v proslavo Komenskega. pojedina, ogledovanje kranjskega mesta, izlet itd. 0 kaki Božji službi tako velike praznike pa ni ne duha in ne sluha v programu! In ali ne utegne marsikteremu vdeležniku, vdeležnici tesno prihajati vsaj zadostovanj»* cerkveni zapovedi v naj tesnejšem pomenu, k čemur je vsak katoličan pod smertnim grehom zavezan? Poreče se ne mara. da to more vsak storiti zjiuraj zgodaj... Toda obširni program v predvečer ti kaže, koliko se je na to zanašati. Kakošen vtis do vernih Gorenjcev cd gg odgojiteljev katoliških otrok utegn-> to narediti in zapustiti!... Zato nnj bi katoliškoinisleči gg. učitelji k naj manjšemu vsaj to zahtevali, da med glavno službo Božjo naj se opusti vse zborovanje ter naj se skupščina vdeleži službe Božje. — _Dixi e. s. a. m.4 Iz bosanske Dubice ima „Slovenec" to le naznanilo: ..Nedavno so zaperli tri Bosance pravoslavne vere (gt-rške razkolnike). ker so na sumu. da so se pred f> leti vdeležili umora našega misijonarja (č. g. Val. Lah-a). Ovadil jih je neki tovarš na smertni postelji. ki je umeri v zaporu v Zenici. Iščejo tudi moža, ki je oni čas služil za kuharja pri g misijonarji; pa j«' bojda umeri. Vožnji red gorenjske železnice bode od 1 rožnika (jun.) ta-le: Dohajali bodo v Ljubljano s Terbiža vsak (lan 1 vlaki na južni kolodvor, in sicer: cb r>. ur. 55 min. zjutraj; — ob II. u. 34 m. dopoldne. — ob 4. u ."».") m. popoldne, — in ob i), u. 27 m. zvečer. — Odhajali pa bodo vlaki iz Ljubljane na Gorenjsko: ob «I. u. :».s rn. zjutraj; ob 11. u. 55 m dopoldne; — ob 4. u. 11 rn. popoldne, — in ob 12. u. 5 m. po noči. Iz Bombaja naznanjajo, da v Srinagaru se kolera vedno širi; od 1732 bolnikov je v 4 dneh umerlo njih 1)9«): samo zadnje dni jih je 1600 umerlo. Dobrotni darovi. Z/ iii/'i.i!.-o i,tizo: Z Vipavskega 2 gld. — C. g. župnik Mart. Narobe 5 gld. — Č. g. župnik Ant. Kerčon 2 gld. — Neimenov. 20 kr. — Nektere dobre roke 4o kr. — V. č. g. župnik J. Jare 1 gld. Zt sr. D-tinstro: Z Dola po v. č. župniku l gld. iS kr. — Iz Badolice po Barbi Lukan 5 «Id. — M. Berčič H gld. Z t b,iitor*šino S. li T.: Z Bakitine *« gld. 50 kr. po č. g. župniku. Smarjeta po č. g. župniku 2o gld. »>0 kr. Zt «r. Oñfo: Z Bakitine 2 <_'!d. 25 kr. Zt vst'inoriftr stal ur in rn\ji #vciV/< nee čč. oo Jezuitov t' Ljubljani nam- gld. Zo ¡"»loh't sr. Ju to za Sr/tomaka nriiv«»l< s Naslednji darovi, ki so dani za naše dijake, so v štev. 22. po pomoti stavljeni pod napis: ..Za Deto-Ijuba." namreč: ..Pre<\ g. zlatomašnik J. Potočnik 5 gld.; Neimen. dobrotnik 5 «Id.: drugi 5 irankov v sr.: drugi 2 gld."