Zakaj nčenci tako radi pozabijo, kar se nauče? Večkrat vidinio, kako se učitplji z učenci in učenci sami trudijo, da bi se kaj naučili, in da potem uoenci večidel vse to, kar so si tako trudoma pridobili, kmali pozabijo, ter so zopet na prejšnji stopnji nevpdnosti. Kako bi se lo odvračevalo? Da otroci prehitro pozabijo, kar so se naučili, se zgodi 1) zato, ker starši ne podpirajo šolske odreje, in ji še večkrat celo nasproti ravnajo, in naglo pokončajo, kar je šola dolgo in dolgo trudoma zidala. Xi dosti, da starši otroke samo pošiljajo v šolo, kakor misli več staršev. Starši morajo spoznati, da šola naniestuje domačo odrpjo, da je tedaj njih dobrotnica in prijatlica, s ktero se morajo večkrat pomeniti in ž njo eno pot hodili. Toda koliko je takib staršev, ki razumejo to svojo važno dolžnost, in podpirajo učitelja pri šolski odrpji ? Xaj več staršev je takih, ki vsako malo delo in tudi živino bolj čislajo, kakor pa svojo sveto dolžnost, ki jih veže s šolo. Velikrat se tudi godi, da starši, še celo vpričo otrok, zaničujejo šolo in ueitelja, in se jeze, ker morajo plačevati učitelja, kupovati otrokom šolsko pripravo i. t. d. Tako se otroci uče od staršev, da jim je šola le nekaka teža in prisiIjena reč, ktere bi se radi odkrižali, če bi se je le mogli. Pri takih ukolisčinah naj si učitelj prizadeva, kolikor in kakor hoče: več kakor pol njegovega truda, ali pa ves gre po vodi, ki ne rodi nikakoršnega dobrega sadii. — Da otrokom šolski nauki kaj ne teknejo, nasprotujejo 2) tudi slabi zgledi drugih odrasčenih Ijudi, s kterimi se peča ndadost. Veliko je takih vnemarnežev, ki si še komaj šolski prah otresejo, pa že hočejo moževati, bahati, ter zaničujejo šolo in učitelja, da je groza. Xi tedaj čuda, da se otroci takih slabih zgledov kraali poprimejo, in tako zgube vse veselje do šole, do učenja in učitplja. Da otroci šolske nauke pozabijo, je pa večkrat kriva tudi 3) šola. Če so šolski nauki le poverhni, in se niso vkoreninili v serce, kmali pominejo in zapuste učence. Dokler se v kaki šoli godi ee po stari neumni navadi, da se morajo učenci katekizeni in druge solske nauke kakor klepotec učiti in blebetati iz bukev, in ne razumejo, kaj se uče, tako dolgo ne morejo učenci napredovati, ter se le trudijo brez vspeha in koristi. V šoli mora veljati pregovor: ,,31alo pa dobro". Tudi je napak, če se v šoli bolj obdeluje um, kakor pa serce. Um se mora omikati vzajemno s sercem. Če ima učenec zbistren um, serce pa zanemarjeno, je že na krivi poti, od ktere se bode težko vernil. — Učitelj mora vedno skerbeti, da učenci, kolikor si urijo ura, da ravno toliko si žlahtnijo tudi serce, t. j. da si z vsakim naukom pridobujejo tudi potrebnih lastnost za vsakdanje pošteno življenje. Jakostav.