Komunalna problematika Parkiranje v naši KS posta-ja vse večji problem. Cedalje več težav je z njim: vse več avtomobilov (trend naraščanja se sicer hitro ustavlja) je in vse večja je ne-disciplina šoferjev. Se vam ne zdi, da imamo opraviti z dvoj-no moralo: drugače se obna-šamo, ko smo za volanom in drugače, ko smo pešci. Res je, več težav povzročajo vozniki iz drugih krajevnih skupno-sti. Kako pa se obnašamo mi, ko iščemo parkirni prostor izven naše KS? In kam posta-vimo svojega konjička, če je najbližje parkirno mesto zase-deno? Moramo se vprašati -kaj narediti? Vsekakor s prisi-lo ne bomo uspeli! Poiskati je treba drugačno možnost. Predlagajte, razmišljajte! Najbolj kritičen je severoza-hodni del naše KS zaradi bli-žine centra in živilskega trga. Streliška ulica je obojestran-sko tako zaparkirana, da se te-koči promet le s težavo odvija. Razširitev bi stanje prometa normalizirala. S tem pa pro-blemi niso rešeni. Kako zago-toviti parkirna mesta stano-valcem in, predvsem, kako preprečiti hrup in vse večje onesnaženje zraka? Poljanski nasip je prav tako kritična točka in nič bolje n\. na Šara-novičevi ulici. Vse bolj pa vozniki silijo v dvorišča in na parkirna mesta, rezervirana za stanovalce. Velja ugotoviti: KS Poljane ni več perifemo območje mesta. V nadaljevanju bi rad zapi-sal še nekaj besed o aktualni komunalni problematiki in urejanju prostora. Zaradi bi-stvenega zmanjšanja dotoka finančnih sredstev predvide-na dela po programu kasnijo. Za rekonstrukcijo Streliške ceste je bil julija izdelan pro-jekt in bil tudi v enomesečni javni razpravi. Pripombe so bile po sklepu komisije posre-dovane strokovni službi in izvajalcem projekta. Predvi-den začetek del pa, se je poma-knil v leto 1982. Ureditev prometnega reži-ma na območju med Kopitar-jevo ulico - Poljansko cesto -Ambroževim trgom - Poljan-skim nasipom je zahtevala več razgovorov in usklajevanj med prizadetimi stanovalci, delovnimi organizacijami_ in strokovnimi službami. Stali-šča so poenotena, izvedena tudi nekatera dela (finančne zapore), ni pa še rešen pro-blem prometa po Poljanskem nasipu in semaforizacije na Kopitarjevi ulici. Jasno je, da bo promet po Poljanskem na-sipu enosmeren od Ambrože-vega trga do Zmajskega mo-stu, ker je po njej predvidena magistralna kolesarska steza. Potrebno pa bo predvideti parkima mesta in zaščititi pločnike za pešce. Po programu je bila prav-kar izvedena obnova Lončar-ske steze. Izdelana je doku-mentacija za ureditev zelenice in parkirnih mest na križišču Roške in Streliške ulice. Zara-di pomanjkanja finančnih sredstev pa se utegne realiza-cija nekoliko zavleči. Predvideni posegi v otroška igrišča prav tako niso v celoti izvedeni - vzrok so zopet fi-nančna sredstva. Če ne bo moč letos, bomo vztrajali, da se predvidoma dela izvedejo vsaj takoj spomladi. Po javni razpravi sprejet za-zidalni načrt ob Hradeckega cesti je bil zavrnjen, ker od-stopa od centralnega urbani-stičnega plana Ljubljane. Strokovna služba obljublja nov načrt v novembru. Naj-večji problem pa je samo ce-sta in varnost pešcev. O tem smo zavzeli na komisiji ostra stališča, zadeva pa se vseeno ne premakne. Rušenje Juhorja, ki je bil pogoj za soglasje 6. roške stolpnice, je bilo predvideno in dogovorjeno za leto 1982. Po informaciji strokovne službe občine Center pa se bo zaradi pomanjkanja finančnih sredstev tudi premaknilo h koncu tega srednjeročnega obdobja. O lokaciji »88 spominskih dreves za tovariša Tita« še ni-mamo novejših podatkov. Ce-loten projekt vseh lokacij naj bi bil končan konec oktobra letos. Kasni tudi prdjektna doku-mentacija za rekonstrukcijo Roške ceste in semaforizacijo Ambroževega trga. Živino-zdravska, ki je bila za obnovo planirana že v preteklem srednjeročnem obdobju, bo tudi prišla na vrsto šele leta 1982. V preteklih mesecih pa je bilo postavljenih nekaj novih koškov za smeti pa tudi nekaj novih svetlobnih teles. Vsa ostala dela so komunalne de-lovne organizacije opravljale po programu. Vaše pripombe in predloge s tem v zvezi pa dostavljajte - najbolje pisme-no - v tajništvo KS. Peter Svetik