POTA ŠOLSKE SAMOUPRAVE Na stežaj odprta vrata Le malokatera ustanova tako imenovane družbene nadgradnje je doživela v povojnem obdobju tolikšno preobrazbo kot šola. Pri tem ne mislimo /e na mnogotere reforme vseh stopenj šol, pa na »malo šolo« in usmerjeno izobraževanje. Na stežaj so odprta vrata šole in učno vzgojni proces že dolgo ni več samo stvar učiteljev, temveč nanj ustvarjalno vplivajo tudi starši učencev in širša družbenopolitična skupnost. In tudi učenci, seveda. Na prvem roditeljškem sestanku ob vsakoletnem začetku šolskega le-ta je (ponavadi čisto ob koncu) še naloga, da izberejo predstavnika v svet staršev. Potem ko dobijo starši od razrednika zagotovilo, da so se-stanki le nekajkrat letno, se le najde kakšen »prostovoljec«. Tako je najbrž na vseh osnovnih in srednjih šolah, in ne le na OŠ Toneta Čufarja, kjer smo se pozanimali, kakšna so pota šolske samouprave. Rado Hlebec, ravnatelj šole, in Pe-ter Dimnik, predsednik sveta šole, sta povedala, da svet staršev (sestav-ljajo ga predstavniki vseh oddelkov) obravnava vprašanja 6 delu in življe-nju šole, najprej seveda delovni načrt šole, svoje predloge in pobude pa po-sreduje prek petih delegatov v svetu šole. Poleg teh sestavljajo svet šole še delegati - člani delovne organizacije, delegat uporabnikov iz zbora upo-rabnikov skupščine občinske izobra-ževalne skupnosti, delegat družbeno-političnih organizacij in delegat Skupščine občine Ljubljana Center ter dva delegata krajevne skupnosti! Po besedah delegatov KS so dele-gati sveta staršev v tem šolskem letu izredno dejavni, saj so v prvem pol-letju že dali zanimive, strokovno ute-meljene predloge za izboljšanje pe-dagoškega dela, popestritev časa, ko so učenci v podaljšanem bivanju in obogatitev izvenšolske dejavnosti. Vse to pa nedvomno prispeva tudi k boljšerftu učnemu uspehu, kar je končni namen tovrstnih samouprav-nih oblik v šoli. Seveda pa vse možnosti za ustvar-jalno sodelovanje v življenju in delu šole še niso izkoriščene, čeprav je gradivo, ki ga v šoli pripravljajo za seje, izčrpno, pa vendar jedrnatd po-dano. Povezanost z okoljem, v katerem šola živi, je tudi nadvse pomembna in, kar je najbolj spodbudno, korist-na. ,Ob pomoči KS Kolodvor so tako v lanskem letu uredili šolsko igrišče, popravili ograjo, želijo pa »oživiti« tudi park, ki naj bi bil na prostoru, kjer so sedaj RTV barake. Seveda pa so to le želje. V zameno za tovrstnd pomoč pa pripravljajo učenci OŠ Tone Cufar programe za kr^jevne in druge praz-nike in pomladijo srečanja krajanov z iskreno pesmijo in prisrčnostjo. M. Z.