Oznaka poročila: ARRS-RPROG-ZP-2015/146 Ш Di ZAKLJUČNO POROČILO O REZULTATIH RAZISKOVALNEGA PROGRAMA (za obdobje 1. 1. 2009 - 31. 12. 2014) A. PODATKI O RAZISKOVALNEM PROGRAMU 1.Osnovni podatki o raziskovalnem programu Šifra programa P6-0004 Naslov programa Raziskave slovenske glasbene preteklosti Researches in the History of Mmusic in Slovenia Vodja programa 9622 Jurij Snoj Obseg raziskovalnih ur (vključno s povečanjem financiranja v letu 2014) 20400 Cenovni razred A Trajanje programa 01.2009 - 12.2014 Izvajalci raziskovalnega programa (javne raziskovalne organizacije - JRO in/ali RO s koncesijo) r.0 Znanstvenoraziskovalni center Slovenske akademije 61o znanosti in umetnosti 581 Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta Raziskovalno področje po šifrantu ARRS 6 HUMANISTIKA 6.08 Muzikologija Družbenoekonomski cilj 10 Kultura, rekreacija, religija in sredstva javnega . obveščanja Raziskovalno področje po šifrantu FOS 6 Humanistične vede 6 04 Umetnost (umetnost, umetnostna zgodovina, izvajanje . umetnosti, glasba) B. REZULTATI IN DOSEŽKI RAZISKOVALNEGA PROGRAMA 2.Povzetek raziskovalnega programa1 SLO Program je namenjen raziskovanju zgodovine glasbe na ozemlju današnje Slovenije od predzgodovinskih časov do sodobnosti. Še posebej so poudarjena naslednja področja: srednjeveško koralno enoglasje (srednjeveški koralni rokopisi slovenskih ustanov), barok na Slovenskem (osebnosti, repertoar, slogovne smeri, delovanje ustanov), operne uprizoritve v 18. stol. na Slovenskem, slovenska glasba druge pol. 19. stol. V zvezi z vsemi temi področji nastajajo razne podatkovne baze kot osnova za različne študije. Glavni cilji programskih raziskav so: 1. priprava nove zgodovine glasbe na Slovenskem; 2. izdelovanje specialnih monografij in razprav o posamičnih obdobjih, aspektih, smereh in osebnostih v zgodovini glasbe na Slovenskem, 3. znanstveokritično izdajanje del slovenskih in na Slovenskem delujočih glasbenikov. Člani programske skupine predstavljajo svoje dosežke na domačih in mednarodnih konferencah; svoje razprave objavljajo v domačih in tujih znanstvenih revijah (tudi v reviji De musica disserenda, ki jo izdaja Muzikološki inštitut, kjer poteka večina raziskav); znanstvenokritične izdaje del na Slovenskem delujočih skladateljev se objavljajo v zbirki Monumenta artis musicae Sloveniae. Nova zgodovina glasbe na Slovenskem izhaja pri Založbi ZRC. ANG_ The programme research focuses on the exploration of the history of music on the territory of Slovenia from pre-historic periods up to modern times. Especially stressed are the following research areas: medieval plainchant (plainchant manuscripts from Slovenian institutions), baroque music in Slovenia (composers, repertory, stylistic orientations, institutions), opera performances in the 18th century in Slovenia, Slovenian music in the second half of the 19th century. Several databases have been created concerning these research areas, which serve as starting points for specific studies. The main objectives of the programme research are: (i) the new history of music in Slovenia in four volumes; (ii) various articles and monographs on periods, aspects, directions and personalities in the history of music in Slovenia; (iii) scholarly editions of works of Slovenian and with Slovenia connected composers. The members of the programme group present the results of their work in Slovenian and international conferences; they publish their articles in Slovenian and international journals (as well as in the journal De musica disserenda, published by the Institute of Musicology, Scientific Research Centre of the Slovenian Academy of Sciences and Arts, where the majority of the research has been carried out); scholarly editions of music are published in the series Monumenta artis musicae Sloveniae; the volumes of the new History of music in Slovenia are issued by the Založba ZRC. 3.Poročilo o realizaciji predloženega programa dela na raziskovalnem programu, (vključno s predloženim dopolnjenim programom dela v primeru povečanja financiranja raziskovalnega programa v letu 2014)2 SLO Načrt programskega dela za obdobje 2009-2014 je bil napisan za ekvivalent ur treh raziskovalcev (3 x 1700 ur x 6); programu je bil v resnici dodeljen ekvivalent raziskovalnih ur dveh raziskovalcev (2 x 1700 x 6), kar pomeni ena tretjina manj. To poročilo podaja torej rezultate dela, opravljenega v obsegu ekvivalenta dveh raziskovalcev v šestih letih (2009-2014). Glavni cilj raziskovalne skupine je bil izdelati znanstveno sintezo o zgodovini glasbe na Slovenskem v treh obsežnejših zvezkih: I. zvezek: do konca 16. stol.; II. zvezek: 17., 18. in prva polovica 19. stol.; III. zvezek: 20 stoletje. Čeprav je bila skupini dodeljena ena tretjina sredstev manj, kot je bilo predvideno, je bil programski cilj z nekaj zamude dosežen. Prva knjiga je izšla na začetku leta 2013, druga je v tisku, tretja pa izide v letu 2015. Potem, ko so bila opravljena vsa pripravljalna dela, se je leta 2011 in 2012 oblikoval prvi zvezek zgodovine, ki je izšel na začetku leta 2013. V letih 2012 - 2014 se je pripravljal drugi zvezek zgodovine, katerega uredništvo je bilo dokončano decembra 2014 in ki je zdaj v tisku. Trenutno se intenzivno pripravlja III. zvezek, ki bo izšel konec leta 2015. Prvi zvezek nove Zgodovine glasbe na Slovenskem, ki obravnava obdobja do konca 16. stol., je delo enega glavnega avtorja (J. Snoj) in skupine osmih sodelavce, ki so prispevali posamezna specialna poglavja. Obsega 570 strani, s čimer je daleč najdaljše besedilo, posvečeno najstarejšim obdobjem slovenske glasbene zgodovine. Pri snovanju drugega zvezka se je izkazalo, da je smotrneje, da obsega le obdobja do konca 18. stol. (ne pa tudi prve polovice 19. stol., kot je bilo prvotno načrtovano). Zvezek ima glavno avtorico (Metoda Kokole) in sedem sodelujočih avtorjev posameznih poglavij. Obsega 430 strani in je daleč najdaljše besedilo, ki je bilo kdaj koli napisano o glasbi 17. in 18. stol. na Slovenskem. Do zamude pri izdaji tega zvezka je prišlo zato, ker je bila programu dodeljena ena tretjina raziskovalnih ur manj, kot je bilo predvideno. Zaradi pomanjšanja števila ur je morala raziskovalka M. Kokole s sorazmerno večjim deležem ur sodelovati na drugih projektih, zlasti na mednarodnem projektu Music migrations in the early modern age: the meeting of the European East, West and South v okviru HERA, ki se izvaja od sredine leta 2013 dalje. Ker je drugi zvezek nove Zgodovine glasbe na Slovenskem segel časovno do konca 18. stol., se je moral spremeniti tudi časovni okvir tretjega zvezka, ki obravnava zdaj glasbo 19. stol. do prve svetovne vojne. Z izdajo III. zvezka, ki je predviden za konec 2015, bo prvotni načrt v celoti realiziran. Ob pripravi nove Zgodovine glasbe na Slovenskem so se raziskovalci v zadnjih petih letih posvečali še številnim drugim temam: deloma v povezavi z raziskavami, ki so bile potrebne za novo zgodovino, deloma pa tudi sledeč temam mednarodnih konferenc. Baza SICRIS šteje ok. 700 njihovih del; med temi je 16 monografij, 80 razprav in 58 poglavij v raznih večavtorskih monografijah. Njihove pomembnejša dela so: Katarina Šter je izdelala monografijo o najstarejšem glasbenem kodeksu žiške kartuzije (Gradec, Univerzitetna knjižnica, 273). Ta monografija, ki se je uvrstila med »znanstvene dosežke« za leto 2013, temelji na vsebinski, paleografski in glasbeni analizi kodeksa, ki je tudi v mednarodnem smislu pomemben. Študija o tem rokopisu zapolnjuje vrzel v poznavanju glasbene kulture monastičnih ustanov v srednjeevropskem prostoru. Metoda Kokole je pri ugledni znanstveni založbi Lang izdala monografijo Isaac Posch: "diditus Eois Hesperiisque plagis praised in the lands of Dawn and Sunset". Monografija je plod dolgoletnega raziskovanja tega pomembnega skladatelja zgodnjega 17. stol. in glasbe njegovega časa. Na 350 straneh razkriva skladateljevo življenjsko pot in analizira njegovo glasbo, ki jo postavlja v evropski kontekst. Delo je v mednarodni periodiki doživelo pohvalne ocene. Maruša Zupančič je izdelala monografijo, ki obravnava razvoj violinske pedagogike in violinske igre na Slovenskem v 19. in v prvi polovici 20. stol. Razprava, ki temelji na doslej še nepoznanih virih, v podrobnosti rekonstruira širjenje violinske igre (in s tem violinske glasbe) kot enega zelo pomembnih segmentov vsake glasbene kulture. Nataša Cigoj Krstulović je ob študiju glasbe druge pol. 19. stol. na Slovenskem zasnovala obsežno monografijo o Glasbeni matici, ključni glasbeni ustanovi v omenjenem času. Monografija predstavlja zgodovino te ustanove, ki jo umešča v širši kulturnopolitični kontekst. Delo je trenutno v tisku. Druge raziskave, ki so jih izvedli programski raziskovalci, so razvidne iz njihovih osebnih bibliografij (COBISS). 4.Ocena stopnje realizacije programa dela na raziskovalnem programu in zastavljenih raziskovalnih ciljev3 SLO Po načrtu iz leta 2008 je bilo glavno delo članov programske skupine zasnova in izpeljava nove zgodovine glasbe na Slovenskem. Delo je bilo zastavljeno za ekvivalent ur treh raziskovalcev (3 x 1700 ur x 6); programu je bil v resnici dodeljen ekvivalent raziskovalnih ur dvehraziskovalcev (2 x 1700 x 6), kar pomeni ena tretjina manj. Kljub temu so bili zastavljeni cilji v veliki meri realizirani, kolikor pa jih ni bilo mogoče realizirati, so bili preneseni v naslednje programsko obdobje. V letih 2011 in 2012 se je pripravljal prvi zvezek nove Zgodovine glasbe na Slovenskem (do konca 16. stol.); dela so bila končana leta 2012 in zvezek, ki obsega 570 strani, je izšel na začetku leta 2013. V letih 2012 - 2014 se je pripravljal drugi zvezek nove zgodovine, ki je trenutno v tisku. Priprave za tretji zvezek so v polnem teku in zvezek bo izšel konec leta 2015. To pomeni, da bo do konca leta izšel tretji zajetni zvezki nove Zgodovine glasbe na Slovenskem, kot je bilo načrtovano. S tem bodo cilji, zastavljeni leta 2008 v celoti realizirani; kot omenjeno, je do zamude prišlo zaradi prenizkega števila odobrenih raziskovalnih ur. Poleg nove Zgodovine glasbe na Slovenskem so programski raziskovalci v zadnjih petih letih objavli še 16 monografij, 80 razprav in 58 poglavij v raznih zbornikih. Če upoštevamo, da je precejšnji del tega nastal v ekvivalentu ur dveh raziskovalcev, je mogoče zaključiti, da je bila realizacija zastavljenih ciljev tako v kvantitativnem kot kvalitativnem smislu znatno presežena. 5.Utemeljitev morebitnih sprememb programa raziskovalnega programa oziroma sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave programske skupine v letu 20144 SLO_ Programske raziskave so potekale po predvidenem načrtu. Do manjšega zamika pri pripravi nove zgodovine glasbe na Slovenskem je prišlo zaradi dodelitve premajhnega števila raziskovalnih ur. Dela, ki jih zaradi tega ni bilo mogoče opraviti, so se prenesla na naslednje šestletno obdobje. Jedro programske skupine je bilo v vseh šestih letih v glavnem konstantno. Leta 2014 je bila med programske raziskovalce vključena še dr. Maruša Zupančič, ki se je konec leta 2013 ponovno zaposlila na ZRC SAZU. Vključila se je v pripravo III. zvezka nove zgodovine glasbe na Slovenskem. Kar je bilo drugih sprememb, so bile v zvezi s prihajajočimi in odhajajočimi mladimi raziskovalci. 6.Najpomembnejši znanstveni rezultati programske skupine5 Znanstveni dosežek 1. COBISS ID 266035712 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Zgodovina glasbe na Slovenskem I ANG History of Music in Slovenia I Opis SLO Delo je prvi zvezek nove Zgodovine glasbe na Slovenskem, ki na 570 straneh obravnava obdobja do konca 16. stol. Ima enega glavnega avtorja in vrsto sodelavcev. Monografija izhaja iz sodobnih znanstvenih izhodišč in ima zato tudi izvirno znanstveno zasnovo in razporeditev snovi. Je najdaljše doslej napisano besedilo o najstarejših obdobjih slovenske glasbene zgodovine. ANG This is the first volume of the new History of music in Slovenia. On ca. 570 pages it discusses the periods up to the end of the 16th century. It has one main author and several collaborators. The discussion proceeds from modern scholarly premises and has therefore an original conception and an original dispositions of the topics. The book is the largest ever written text on earliest periods of Slovenian music history. Objavljeno v Založba ZRC, ZRC SAZU; 2012; Snoj Jurij XVII, 570 str.; A': 1; Avtorji / Authors: Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 2. COBISS ID 30595629 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Isaac Posch ANG Isaac Posch Opis SLO Monografija, ki obsega ok. 350 strani, je sodobna historiografska predstavitev življenja in dela zgodnjebaročnega skladatelja Isaaca Poscha, obenem pa tudi zgodovinski oris glasbe v prvih desetletjih 17. stol. v srednji Evropi. Prinaša vrsto novih dognanj, in tako je pomemben prispevek k poznavanju glasbene zgodovine 17. stol. Monografija je v mednarodni periodiki doživela ugodno oceno. ANG A monograph, encompassing ca. 350 pages, is a modern historiographic presentation of life and work of this early Baroque composer as well as a discussion of early 17thcentury music history in central Europe. It presents a host of new data and is therefore an important contribution to the 17th century music history. The monograph was well reviewed in international periodicals. Objavljeno v P. Lang; 2009; 349 str.; A'': 1;A': 1; Avtorji / Authors: Kokole Metoda Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 3. COBISS ID 266327040 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Srednjeveški koral v kartuzijiŽiče ANG Plainchant in medieval Žiče/Seitz Opis SLO Monografija obravnava glasbeno prakso kartuzije Žiče v srednjem veku, in sicer na osnovi analize najstarejšega žiškega antifonarja (Gradec, Univ. knjiž. 273, konec 13. stol.). Kodeks je analiziran tako s paleografskega, vsebinskega in glasbenega stališča. Dosledno izpeljana monografija je pomemben prispevek k poznavanju monastičnih glasbenih tradicij v poznem srednjem veku. ANG On the basis of the analysis of the oldest music manuscript from the Charterhouse Žiče/Seitz (Graz, UB 273, late 13th c.), the monograph discusses musical practices of this monastery in the Middle Ages. The analyses of the manuscript focus on its notation, contents and music. The methodologically strictly carried through discussion is an important contribution to the knowledge of monastic music practices in the later Middle Ages. Objavljeno v Muzikološki inštitut ZRC SAZU; 2013; A': 1; Avtorji / Authors: Šter Katarina Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 4. COBISS ID 277404416 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Tre sonate, op. 26 ANG Tre sonate, op. 26 Opis SLO Klavirske skladbe Francesca Pollinija (Ljubljana 1762 - Milano 1846) so vredne večje pozornosti, kot jim je bila doslej namenjena. Med zgodnjimi deli tega v svojem času dobro znanega in priljubljenega virtuoza izstopajo sonate za klavir - v tej izdaji tri, ki so leta 1812 izšle kot priloga skladateljevemu učbeniku klavirske igre. To so izrazito virtuozna salonska dela, ki pa še danes lahko služijo tudi svojemu prvotnemu glasbenopedagoškemu namenu. Francesco Pollini se je rodil v Ljubljani, kjer je do svojega dvajsetega leta v okviru Zoisovega kulturnega kroga pridobil glasbene osnove in si izoblikoval okus za tedaj modno glasbo. The piano compositions of Francesco Pollini (Ljubljana 1762 - Milan 1846) are of greater worth than has been recognised up to this time. Among early music works by this widely known virtuoso of his time piano sonatas hold a special place. The three sonatas published in this volume, originally ANG conceived in 1812 as practical part to the composer's manual for piano playing, are virtuo pieces that can, however, still today serve as a useful pedagogical tool. Francesco Pollini was born in Ljubljana where - living in a cultural circle around the famous local patron of arts Sigismund Zois - he acquired till about his twentieth birthday the musical basics and developed a taste for fashionable music of the time. Objavljeno v Založba ZRC, ZRC SAZU; 2014; 2 zv. (XLV, 89 str.); A': 1; Avtorji / Authors: Pollini Francesco, Škrjanc Radovan, Kokole Metoda Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 5. COBISS ID 35769389 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Glasbenozgodovinsko in glasbenoestetsko ozadje fenomena "salonska glasba" na primeru meščanske glasbene prakse na Kranjskem ANG The music-historical and music-aesthetical background of the phenomenon "salon music": the case of the bourgeois musical practices in Carniola Opis SLO Razprava obravnava fenomen salonske glasbe 19. stol. na Kranjskem, in sicer tako v poustvarjalnem kot recepcijskem pogledu. Pomen razprave je v tem, da tematizira nov vidik slovenske meščanske glasbene kulture. ANG The article discusses the phenomenon of salon music in Carniola (now the central part of Slovenia) in the 19th century, observing both the performed repertoire itself and its reception. The importance of the article lies in its thematizing a hitherto unobserved aspect of the Slovenian bourgeois music culture. Objavljeno v Znanstvena založba Filozofske fakultete; Muzikološki zbornik; 2013; Zv. 49, [št.] 1; str. 5-23; A': 1; Avtorji / Authors: Cigoj Krstulović Nataša Tipologija 1.01 Izvirni znanstveni članek 7.Najpomembnejši družbeno-ekonomski rezultati programske skupine6 Družbeno-ekonomski dosežek 1. COBISS ID 262412544 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Nacionalna glasbena zgodovina ANG National music histories: metamorphoses in the second half of the 20th century Opis SLO Člani raziskovalne skupine so organizirali mednarodni znanstveni simpozij, posvečen vprašanju nacionalnega glasbenega zgodovinopisja v drugi pol. 20. stol. Simpozij, organiziran ob stoti obletnici rojstva akad. Dragotina Cvetka, je bil odmeven, saj je na njem sodelovalo ok. 25 referentov iz raznih evropskih držav. ANG The members of the research group organized in 2011 an international conference discussing questions concerning writing national music histories in the second half of the 20th century. Being organized on the occasion of the hundredth anniversary of the birth of Prof. Dragotin Cvetko (the initiator of musicological studies in Slovenia), it was a successeful and influential event, as ca. 25 scholars from various European countries took an active part in it. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v Slovenska akademija znanosti in umetnosti;Založba ZRC; 2012; 236 str.; A': 1; Avtorji / Authors: Kokole Metoda, Zupančič Maruša Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 2. COBISS ID 272600832 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Gregorijanski koral: od rokopisa do glasbe ANG Gregorian chant: from manuscript to music Opis SLO Kot dvojna številka revije De musica disserenda je izšel zbornik 15 razprav eminentnih mednarodnih znanstvenikov, specialistov za srednjeveško monodijo. Zbornik, ki ga je uredila Katarina Šter, je posvečen J. Snoju ob njegovi šestdesetletnici. ANG As a double issue of the journal De musica disserenda, a collection of articles of 15 internationally renowned scholars on medieval plainchant has been prepared. Edited by Katarina Šter, it was dedicated to J. Snoj, on the occasion of his sixtieth birthday. Šifra C.01 Uredništvo tujega/mednarodnega zbornika/knjige Objavljeno v Založba ZRC; 2013; 274 str.; A : 1; Avtorji / Authors: Šter Katarina Tipologija 2.01 Znanstvena monografija 3. COBISS ID 269493248 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Novi Slovenski biografski leksikon ANG The new Slovenian biographical dictionary Opis SLO J. Snoj, član raziskovalne skupine, je urednik za glasbo pri Novem slovenskem biografskem leksikonu. Leksikon je temeljno slovensko leksikografsko delo. ANG J. Snoj, a member of the research group, is a member of the editorial board of the New Slovenian biographical dictionary, in which board he is responsible for musicians. The mentioned dictionary is a basic Slovenian reference work. Šifra C.06 Članstvo v uredniškem odboru Objavljeno v Založba ZRC; 2013; Zv. <1->; Avtorji / Authors: Šterbenc Svetina Barbara, Grum Martin, Bobič Pavlina, Cimerman Franc, Grdina Igor, Holz Eva, Kranjc Andrej, Lavrič Ana, Meden Ahac, Resman Blaž, Snoj Jurij, Testen Petra, Vidmar Luka, Ambrožič Matjaž Tipologija 2.06 Enciklopedija, slovar, leksikon, priročnik, atlas, zemljevid 4. COBISS ID 33909805 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Glasba naj živi! ANG Let music live! Opis SLO Nataša Cigoj Krstulović je za Televizijo Slovenija pripravila scenarij za enourni znanstvenodokumentarni film o delovanju Glasbene matice. Film, ki je bil na nacionalni televiziji večkrat predvajan, je imel lep sprejem in pozitiven odmev. ANG Nataša Cigoj Krstulović wrote a scenario for an one-hour documentary on the Glasbena matica musical society (the central Slovenian musical society in the second half of the 19th and the first part of the 20th century). The documentary which was broadcast several times on the national TV, was well accepted and won general approval. Šifra B.06 Drugo Objavljeno v TV Slovenija; 2011; 1 video DVD (ca 52 min); Avtorji / Authors: Cigoj Krstulović Nataša Tipologija 2.18 Raziskovalni ali dokumentarni film, zvočni ali video posnetek 5. COBISS ID 275879424 Vir: COBISS.SI Naslov SLO Poti glasbenih rokopisov in tiskov v novodobni Evropi ANG Itineraries of musical manuscripts and prints in modern Europe Opis SLO Člani raziskovalne skupine so leta 2014 organizirali mednarodni znanstveni simpozij, posvečen vprašanju, kako so se v novodobni Evropi širili posamezni glasbeni rokopisi, tiski in glasbene zbirke. Na simpoziju je sodelovalo 20 referentov iz sedmih evropskih držav. ANG In 2014 the members of the programme group organized an international conference discussing questions concerning writing itineraries of music manuscripts, prints and music collections in modern Europe. 20 researchers from seven European countries took an active part in the conference. Šifra B.01 Organizator znanstvenega srečanja Objavljeno v Založba ZRC SAZU; 2014; 55 str.; Avtorji / Authors: Zupančič Maruša Tipologija 2.25 Druge monografije in druga zaključena dela 8.Drugi pomembni rezultati programske skupine7 Na Muzikološkem inštitutu, kjer poteka večina programskih raziskav, je že ves čas sedež slovenske sekcije Repertoire internationale des sources musicales (RISM); trenutno jo vodi član programske skupine K. Grabnar. V zadnjem programskem obdobju so se popisovali glasbeni rokopisi posameznih slovenskih hranišč, zlasti: rokopisi v Škofijskem arhivu Koper, v Frančiškanskem samostanu v Novem mestu, v Frančiškanskem samostanu v Ljubljani, v Pokrajinskem arhivu Maribor itd. S koncem leta 2014 je bilo v javno dostopni bazi RISM vsega skupaj ok. 4000 opisov glasbenih rokopisov, hranjenih v slovenskih ustanovah. Prav tako je na Muzikološkem inštitutu, kjer poteka večina programskih raziskva, že ves čas sedež slovenske sekcije RILM, ki jo vodi članica programske skupine Metoda Kokole. Skupina vsako leto pripravi ustrezne popise in izvlečke relevantnih del slovenskih muzikologov. Od sredine leta 2013 so trije raziskovalci (Metoda Kokole, Maruša Zupančič in R. Škrjanec) sodelavci mednarodnega projekta v okviru HERA z naslovom Music migrations in the early modern age: the meeting of the European East, West and South. Raziskave so že prinesle prve rezultate. Zasnovana je bila podatkovna baza, ki bo zajemala vse podatke o glasbenikih migrantih. Doslej zbrano gradivo je že omogočilo prvo specialno študijo, ki je bila predstavljena na bienalni konferenci o baročni glasbi leta 2014 v v Salzburgu. Omeniti velja, da so člani programske skupine redni sodelavci velikih mednarodnih enciklopedičnih projektov: Grove Music Online, Die Musik in Geschichte und Gegenwart, Oesterreichisches Musiklexikon in še nekaterih drugih, za katere redno prispevajo gesla o slovenskih glasbenikih in drugih temah v zvezi z glasbo na Slovenskem. 9.Pomen raziskovalnih rezultatov programske skupine8 9.1.Pomen za razvoj znanosti9 SLO Raziskave evropske glasbene zgodovine so v porastu. Nove najdbe in interpretacije, ki se predstavljajo na raznih konferencah, dopolnjujejo in postopoma spreminjajo že obstoječe vedenje. Raziskave, ki so potekale v okviru programa, predstavljajo integralni del mednarodnih znanstvenih prizadevanj, saj dopolnjujejo vedenje o zgodovini glasbe v srednjeevropskem prostoru. Slovenija leži med evropskim vzhodom in zahodom, severom in jugom. V zgodovini je bila dežela prehoda in uveljavljanja različnih vplivov. Slovenske glasbene preteklosti se ne da raziskovati brez poznavanja dogajanja v sosednjih deželah; to pa tudi pomeni, da poznavanje srednjeevropske glasbene zgodovine ne more biti popolno brez slovenskega deleža. (Npr.: študij kartuzijanskih glasbenih praks ne more obiti rokopisov iz samostana Žiče; funkcioniranje opernega uprizarjanja v 18. stol. ne more biti popolno, če se ne upoštevajo predstave v Ljubljani, ležeči med Gorico in Gradcem itd.). V tem smislu pomenijo vse opravljene raziskave poglabljanje poznavanja srednjeevropske glasbene in kulturne zgodovine. Poudariti je treba, da so bile številne razprave, nastale v okviru programa, objavljene v angleščini, nemščini ali italijanščini, in da so bile vse slovenske opremljene z daljšimi angleškimi povzetki, kar omogoča njihovo široko dostopnost. Vse te ugotovitve veljajo v polni meri tudi za znanstvenokritične izdaje virov (v zbirki Monumenta artis musicae Sloveniae). Številni skladatelji, katerih dela so bila objavljena v zbirki Monumenta artis musicae Sloveniae, so bili aktivni tudi v drugih evropskih okoljih, kar pomeni, da njihova glasba ni zanimiva le za slovenski prostor. Zbirka Monumenta artis musicae Sloveniae je strogo dvojezična (slovensko-angleška); poleg tega je treba poudariti, da poteka izdajanje zbranih del nekaterih skladateljev v zbirki pod mednarodnim uredniškim odborom. ANG_ The extent of research into history of music is on the increase. New findings and interpretations, presented at various conferences, complete and gradually change the existing knowledge. The results of the research carried out within the programme represent a portion of this international scholarly undertaking; they upgrade the knowledge and improve the understanding of the history of music in (central) European regions. Slovenia lies between European East and West, North and South. It was a country of transfer and subject to various influences. The Slovenian musical past cannot be explored without keeping in view what was going on in neighbouring regions. This also implies that the study of central European musical past cannot be complete without the Slovenian portion (e.g., discussions of Carthusian musical practices cannot ignore the collection of plainchant manuscripts from the Charterhouse Žiče/Seitz; functioning of 18th-century opera companies cannot be understood without taking into account their visits to Ljubljana, lying between Gorizia/Gorica and Graz, etc. etc.). The research carried out improved the already existing knowledge of central European musical and cultural history. It must be stressed that many articles written by the members of the programme group were published in English, German or Italian, and that those in Slovenian are equipped with larger English summaries, enabling thus a wide accessibility. The above observations fully apply also to scholarly editions of music (in the series Monumenta artis musicae Sloveniae). Many composers whose complete works have been published in the Monumenta, were active in other European regions as well; their music thus enjoys interest that surpasses the Slovenian boundaries. It must be mentioned that the series Monumenta is strictly bilingual (Slovenian and English), and that the editing of complete works of Gorzani and Puliti is overseen by an international scholarly board. 9.2.Pomen za razvoj Slovenije10 SLO Z znanstvenega stališča sodijo programske raziskave v področje znanstvenega preučevanja (srednje)evropske glasbene zgodovine. Obenem imajo kulturno razsežnost, saj se ukvarjajo z glasbo kot bistvenim segmentom slovenske kulturne zgodovine. Slovenska kulturna zgodovina ne more biti popolna brez glasbe, ki se je zavestno gojila tu vse od srednjega veka dalje. Številni kulturni pojavi so bili in so še zmeraj ozko povezani z glasbo, zaradi česar jih ni mogoče razlagati brez upoštevanja njihovega glasbenega vidika. Nova Zgodovina glasbe na Slovenskem, ki nastaja znotraj programa, je zanesljiva osnova za vsako interdisciplinarno obravnavo specifičnih obdobij ali pojavov v slovenski kulturni zgodovini. Tudi vse druge raziskave, ki so nastale znotraj programa, so na določeni način vezane na slovenski prostor in njegovo kulturno zgodovino, kar pomeni, kar pomeni, da predstavljajo prispevek k boljšemu poznavanju slovenske kulturne zgodovine. Poudariti je treba, da je serija Monumenta artis musicae Sloveniae, ki izhaja vse od leta 1983, močno prisotna v slovenskem kulturnem prostoru. Številni glasbeniki (zbori, ansambli) izvajajo glasbo, objavljeno v zbirki, in ta glasba je tako prisotna v glasbenem življenju prav po zaslugi te zbirke. ANG_ As a scholarly undertaking the programme research makes part of the scholarly exploration of (central) European music history. Yet at the same time it possesses a cultural dimension as it deals with music as an essential part of Slovenian cultural history. The Slovenian cultural history cannot be complete without music, cultivated consciously in Slovenian lands from the Middle Ages onwards. Many cultural phenomena were and still are inextricably bound up with music and cannot be explained properly without consideration of their musical aspects. The new History of music in Slovenia, prepared as a part of the programme research, provides a reliable basis for any interdisciplinary approach to specific periods and phenomena of Slovenian cultural history. All the articles and monographs written as results of the programme research relate somehow to Slovenian territory and its cultural history. Thus they represent a contribution to a better understanding of the Slovenian cultural history. It must be stressed that the series Monumenta artis musicae Sloveniae, published since 1983, makes an integral part of modern Slovenian culture: many musicians (choirs, ensembles) perform music edited in the series, which fact must be credited to its existence. 10.Zaključena mentorstva članov programske skupine pri vzgoji kadrov v obdobju 1.1.2009-31.12.201411 10.1. Diplome12 vrsta usposabljanja število diplom bolonjski program -1. stopnja 10 bolonjski program - II. stopnja univerzitetni (stari) program 55 10.2. Magisterij znanosti in doktorat znanosti13 Šifra raziskovalca Ime in priimek Mag. Dr. MR 31853 Tjaša Ribizel o ® 0 24433 Špela Lah o ® 0 25584 Jernej Weiss o ® 0 18952 Lidija Podlesnik Tomašik< ® o □ 23445 Katarina Bogunović Hoče o ® 0 27509 Katarina Šter o ® 0 29393 Maruša Zupančič o ® 0 21448 Alenka Bagarič o ® 0 0 Urška Šramel o 0 □ 0 Domen Prezelj 0 o □ Legenda: Mag. - Znanstveni magisterij Dr. - Doktorat znanosti MR - mladi raziskovalec ll.Pretok mladih raziskovalcev - zaposlitev po zaključenem usposabljanju14 Šifra raziskovalca Ime in priimek Mag. Dr. Zaposlitev 31853 Tjaša Ribizel o 0 A - raziskovalni zavodi v 24433 Špela Lah o 0 A - raziskovalni zavodi v 25584 Jernej Weiss o 0 A - raziskovalni zavodi v 23445 Katarina Bogunović Hočeva o 0 A - raziskovalni zavodi v 27509 Katarina Šter o 0 A - raziskovalni zavodi v 29393 Maruša Zupančič o 0 A - raziskovalni zavodi v 21448 Alenka Bagarič o 0 D - Javni zavod v Legenda zaposlitev: A - visokošolski in javni raziskovalni zavodi B - gospodarstvo C - javna uprava D - družbene dejavnosti E - tujina F - drugo 12.Vključenost raziskovalcev iz podjetij in gostovanje raziskovalcev, podoktorandov ter študentov iz tujine, daljše od enega meseca, v obdobju 1.1.2009-31.12.2014 Šifra raziskovalca Ime in priimek Sodelovanje v programski skupini Število mesecev 1 v Legenda sodelovanja v programski skupini: A - raziskovalec/strokovnjak iz podjetja B - uveljavljeni raziskovalec iz tujine C - študent - doktorand iz tujine D - podoktorand iz tujine 13.Vključevanje v raziskovalne programe Evropske unije in v druge mednarodne raziskovalne in razvojne programe ter drugo mednarodno sodelovanje v obdobju 1.1.2009-31.12.201415 SLO Posamezni člani programske skupine so aktivni člani mednarodnih študijskih skupin in združenj, tako npr. skupine Cantus planus, ki deluje v okviru Mednarodnega muzikološkega društva, skupine MedRen, ki se posveča zgodovini glasbe srednjeveškega in renesančnega obdobja, skupine Baroque Music, posvečeni glasbi v obdobju baroka. Redno se udeležujejo simpozijev in drugih strokovnih prireditev, ki jih prirejajo ta združenja. Na Muzikološkem inštitutu, kjer poteka večina programskih raziskav, je že ves čas sedež slovenske sekcije Repertoire internationale des sources musicales (RISM); trenutno jo vodi član programske skupine K. Grabnar. V zadnjem programskem obdobju so se popisovali glasbeni rokopisi posameznih slovenskih hranišč, zlasti: rokopisi v Škofijskem arhivu Koper, v Frančiškanskem samostanu v Novem mestu, v Frančiškanskem samostanu v Ljubljani, v Pokrajinskem arhivu Maribor itd. S koncem leta 2014 je bilo v javno dostopni bazi RISM vsega skupaj ok. 4000 opisov glasbenih rokopisov, hranjenih v slovenskih ustanovah. Prav tako je na Muzikološkem inštitutu že ves čas sedež slovenske sekcije RILM, ki jo vodi članica programske skupine Metoda Kokole. Skupina vsako leto pripravi ustrezne popise in izvlečke relevantnih del slovenskih muzikologov. Od sredine leta 2013 so trije raziskovalci (Metoda Kokole, Maruša Zupančič in R. Škrjanec) sodelavci mednarodnega projekta v okviru HERA z naslovom Music migrations in the early modern age: the meeting of the European East, West and South. Raziskave so že prinesle prve rezultate. Zasnovana je bila podatkovna baza, ki bo zajemala vse podatke o glasbenikih migrantih. Doslej zbrano gradivo je že omogočilo prvo specialno študijo, ki je bila predstavljena na bienalni konferenci o baročni glasbi v Salzburgu leta 2014. Omeniti velja, da so člani programske skupine redni sodelavci velikih mednarodnih enciklopedičnih projektov: Grove Music Online, Die Musik in Geschichte und Gegenwart, Oesterreichisches Musiklexikon in še nekaterih drugih, za katere redno prispevajo gesla o slovenskih glasbenikih in drugih temah v zvezi z glasbo na Slovenskem. 14.Vključenost v projekte za uporabnike, ki so v obdobju trajanja raziskovalnega programa (1.1.2009-31.12.2014) potekali izven financiranja ARRS16 SLO V zadnjem programskem obdobju je zaživel ciklus koncertov z naslovom Harmonia concertans -stara glasba na Novem trgu. Ciklus je nastal kot podaljšek raziskovalnega dela, saj se na koncertih med drugim izvajajo tudi kompozicije, ki so predmet programskih raziskav. Koncerti se prirejajo v sodelovanju z zavodom Harmonia Antiqua Labacensis. (Koncerte sofinancirata Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana.) Po štirih uspešnih sezonah poteka trenutno peta, ki vključuje pet koncertov. Sporedi koncertov, na katerih se uporabljajo le zgodovinska glasbila, so programsko zaokroženi. Poleg glasbe angleških, francoskih in nemških mojstrov so letos na sporedu tudi redko izvajane klavirske skladbe, povezane z ozemljem današnje Slovenije, in glasba širše regije, posvečena avstrijskemu nadvojvodi Ferdinandu. Muzikološki inšitut, ki izdaja zbirko Monumenta artis musicae Sloveniae, je v zadnjih šestih letih izdal ok. 2500 kopij 35 licenčnih izvodov posameznih skladb iz zbirke Monumenta artis musicae Sloveniae. Naročali so jih tako slovenski kot tuji izvajalci. 15.Ocena tehnološke zrelosti rezultatov raziskovalnega programa in možnosti za njihovo implementacijo v praksi (točka ni namenjena raziskovalnim programom s področij humanističnih ved)17 SLO 16.Ocenite, ali bi doseženi rezultati v okviru programa lahko vodili do ustanovitve spin-off podjetja, kolikšen finančni vložek bi zahteval ta korak ter kakšno infrastrukturo in opremo bi potrebovali možnost ustanovitve spin-off podjetja DA NE potrebni finančni vložek EUR ocena potrebne infrastrukture in opreme18 17.Izjemni dosežek v letu 201419 17.1. Izjemni znanstveni dosežek Nova Zgodovina glasbe na Slovenskem. Programska skupina je začela z izdajo nove zgodovine glasbe na Slovenskem, ki bo v štirih knjigah predstavila glasbeno dogajanje in glasbeno ustvarjanje na Slovenskem od prazgodovinskih časov do konca 20. stol. Nova zgodovina, ki je večavtorsko delo slovenskih glasbenih zgodovinarjev, ima izvirno zasnovo in novo izvirno periodizacijo oz. vsebinsko razporeditev. Doslej je izšel I zvezek, drugi pa je v tisku. I. zvezek obravnava obdobja do konca 16. stol. Med drugim vključuje tudi področja, ki jih doslejšnji zgodovinski preglede niso zajemali: tako arheološka pričevanja o glasbi, pričevanja o plesu ter predstavitev bogate zbirke glasbenih kodeksov iz srednjeveških Žič. Nova zgodovina je zasnovana kot znanstvena sinteza, ki omogoča širša kulturološka razmišljanja in primerjave o kulturi zvočnosti in glasbe v preteklih obdobjih slovenske zgodovine. 17.2. Izjemni družbeno-ekonomski dosežek Ciklus koncertov z naslovom Harmonia concertans - stara glasba na Novem trgu. V okviru programske skupine so se v sodelovanju z zavodom Harmonia Antiqua Labacensis začele prirejati sezone koncertov stare glasbe z naslovom. (Koncerte sofinancirata Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana.) Po štirih uspešnih sezonah poteka trenutno peta, ki vključuje pet koncertov. Sporedi koncertov, na katerih se uporabljajo le zgodovinska glasbila, so programsko zaokroženi. Poleg glasbe angleških, francoskih in nemških mojstrov so letos na sporedu tudi redko izvajane klavirske skladbe, povezane z ozemljem današnje Slovenije, in glasba širše regije, posvečena avstrijskemu nadvojvodi Ferdinandu. C. IZJAVE Podpisani izjavljam/o, da: • so vsi podatki, ki jih navajamo v poročilu, resnični in točni; • se strinjamo z obdelavo podatkov v skladu z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov za potrebe ocenjevanja in obdelavo teh podatkov za evidence ARRS; • so vsi podatki v obrazcu v elektronski obliki identični podatkom v obrazcu v papirnati obliki; • so z vsebino poročila seznanjeni in se strinjajo vsi izvajalci raziskovalnega programa. Podpisi: zastopnik oz. pooblaščena oseba vodja raziskovalnega programa: matične RO (JRO in/ali RO s in koncesijo): Znanstvenoraziskovalni center Jurij Snoj Slovenske akademije znanosti in umetnosti ZIG Kraj in datum: Ljubljana 13.3.2015 Oznaka poročila: ARRS-RPROG-ZP-2015/146 1 Napišite povzetek raziskovalnega programa v slovenskem jeziku (največ 3.000 znakov vključno s presledki - približno pol strani, velikost pisave 11) in angleškem jeziku (največ 3.000 znakov vključno s presledki - približno pol strani, velikost pisave 11). Nazaj 2 Napišite kratko vsebinsko poročilo, v katerem predstavite raziskovalno hipotezo in opis raziskovanja. Navedite ključne ugotovitve, znanstvena spoznanja, rezultate in učinke raziskovalnega programa in njihovo uporabo ter sodelovanje s tujimi partnerji. V primeru odobrenega povečanja obsega financiranja raziskovalnega programa v letu 2014 mora poročilo o realizaciji programa dela zajemati predložen program dela ob prijavi in predložen dopolnjen program dela v letu 2014. Največ 12.000 znakov vključno s presledki (približno dve strani, velikosti pisave 11). Nazaj 3 Realizacija raziskovalne hipoteze. Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 4 V primeru bistvenih odstopanj in sprememb od predvidenega programa dela raziskovalnega programa, kot je bil zapisan v predlogu raziskovalnega programa oziroma v primeru sprememb, povečanja ali zmanjšanja sestave programske skupine v zadnjem letu izvajanja raziskovalnega programa, napišite obrazložitev. V primeru, da sprememb ni bilo, navedite: "Ni bilo sprememb.". Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 5 Navedite znanstvene dosežke (največ pet), ki so nastali v okviru izvajanja raziskovalnega programa. Raziskovalni dosežek iz obdobja izvajanja programa vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Nazaj 6 Navedite družbeno-ekonomske dosežke (največ pet), ki so nastali v okviru izvajanja raziskovalnega programa. Družbeno-ekonomski dosežek iz obdobja izvajanja programa vpišete tako, da izpolnite COBISS kodo dosežka - sistem nato sam izpolni naslov objave, naziv, IF in srednjo vrednost revije, naziv FOS področja ter podatek, ali je dosežek uvrščen v A'' ali A'. Družbeno-ekonomski dosežek je po svoji strukturi drugačen kot znanstveni dosežek. Povzetek znanstvenega dosežka je praviloma povzetek bibliografske enote (članka, knjige), v kateri je dosežek objavljen. Povzetek družbeno-ekonomskega dosežka praviloma ni povzetek bibliografske enote, ki ta dosežek dokumentira, ker je dosežek sklop več rezultatov raziskovanja, ki je lahko dokumentiran v različnih bibliografskih enotah. COBISS ID zato ni enoznačen, izjemoma pa ga lahko tudi ni (npr. prehod mlajših sodelavcev v gospodarstvo na pomembnih raziskovalnih nalogah, ali ustanovitev podjetja kot rezultat programa ... - v obeh primerih ni COBISS ID). Nazaj 7 Navedite rezultate raziskovalnega programa iz obdobja izvajanja programa v primeru, da katerega od rezultatov ni mogoče navesti v točkah 6 in 7 (npr. ker se ga v sistemu COBISS ne vodi). Največ 2.000 znakov vključno s presledki (približno 1/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 8 Pomen raziskovalnih rezultatov za razvoj znanosti in za razvoj Slovenije bo objavljen na spletni strani: http://www.sicris.si/ za posamezen program, ki je predmet poročanja. Nazaj 9 Največ 4.000 znakov vključno s presledki (približno 2/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 10 Največ 4.000 znakov vključno s presledki (približno 2/3 strani, velikost pisave 11). Nazaj 11 Upoštevajo se le tiste diplome, magisteriji znanosti in doktorati znanosti (zaključene/i v obdobju 1.1.2009-31.12.2014), pri katerih so kot mentorji sodelovali člani programske skupine. Nazaj 12 Vpišite število opravljenih diplom v času izvajanja raziskovalnega programa glede na vrsto usposabljanja. Nazaj 13 Vpišite šifro raziskovalca in/ali ime in priimek osebe, ki je v času izvajanja raziskovalnega programa pridobila naziv magister znanosti in/ali doktor znanosti ter označite doseženo izobrazbo. V primeru, da se je oseba usposabljala po programu Mladi raziskovalci, označite "MR". Nazaj 14 Za mlade raziskovalce, ki ste jih navedli v tabeli 11.2. točke (usposabljanje so uspešno zaključili v obdobju od 1.1.2009 do 31.12.2014), izberite oz. označite, kje so se zaposlili po zaključenem usposabljanju. Nazaj 15 Navedite naslove projektov in ime člana programske skupine, ki je bil vodja/koordinator navedenega projekta. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 16 Navedite naslove projektov, ki ne sodijo v okvir financiranja ARRS (npr: industrijski projekti, projekti za druge naročnike, državno upravo, občine idr.) in ime člana programske skupine, ki je bil vodja/koordinator navedenega projekta. Največ 6.000 znakov vključno s presledki (približno ena stran, velikosti pisave 11). Nazaj 17 Opišite možnosti za uporabo rezultatov v praksi. Opišite izdelke oziroma tehnologijo in potencialne trge oziroma tržne niše, v katere sodijo. Ocenite dodano vrednost izdelkov, katerih osnova je znanje, razvito v okviru programa oziroma dodano vrednost na zaposlenega, če jo je mogoče oceniti (npr. v primerih, ko je rezultat izboljšava obstoječih tehnologij oziroma izdelkov). Največ 3.000 znakov vključno s presledki (približno pol strani, velikosti pisave 11). Nazaj 18 Največ 1.000 znakov vključno s presledki (približno 1/6 strani, velikost pisave 11) Nazaj 19 Navedite en izjemni znanstveni dosežek in/ali en izjemni družbeno-ekonomski dosežek raziskovalnega programa v letu 2014 (največ 1000 znakov, vključno s presledki, velikost pisave 11). Za dosežek pripravite diapozitiv, ki vsebuje sliko ali drugo slikovno gradivo v zvezi z izjemnim dosežkom (velikost pisave najmanj 16, približno pol strani) in opis izjemnega dosežka (velikost pisave 12, približno pol strani). Diapozitiv/-a priložite kot priponko/-i k temu poročilu. Vzorec diapozitiva je objavljen na spletni strani ARRS http://www.arrs.gov.si/sl/gradivo/, predstavitve dosežkov za pretekla leta pa so objavljena na spletni strani http://www.arrs.gov.si/sl/analize/dosez/. Nazaj Obrazec: ARRS-RPROG-ZP/2015 v1.00b 21-F4-FD-E1-CA-71-73-EA-4D-B0-49-70-EA-1C-E3-8F-04-D9-21-47 Priloga 1 HUMANISTIKA 6.08 Muzikologija Zgodovina glasbe na Slovenskem I Snoj, Jurij. Zgodovina glasbe na Slovenskem. 1, Glasba na Slovenskem do konca 16. stoletja. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU, 2012. XVII, 570 str., ilustr. ISBN 978-961-254- 432-4. [COBISS.SI-ID 266035712] Slovenski glasbeni zgodovinarji smo se odločili, da prvič po izidu Zgodovine glasbene umetnosti na Slovenskem D. Cvetka (1958-1960) pripravimo novo obsežno znanstveno sintezo, ki bo zajela vse, kar je bilo na slovenskem prostoru glasbeno relevantno od prazgodovine do sodobnosti. V letu 2012 smo s skupnimi močmi pripravili prvi zvezek, ki zajema obdobja do konca 16. stoletja. Nova zgodovina ima originalno zasnovo: glasbo opazuje v realnem družbenem kontekstu, v katerem prepoznava soobstoj različnih glasbenih zvrsti. Prvi zvezek nove zgodovine ima enega glavnega avtorja, ki je tudi avtor njegove zasnove, ter osem avtorskih sodelavcev, strokovnjakov za različna področja sodobnega glasbenega zgodovinopisja. Obsega 490 strani avtorskih besedil, ki jim sledijo obsežna bibliografija, imensko in stvarno kazalo v skupnem obsegu 80 strani. Besedilo vključuje ok. 70 slik in faksimilov ter številne preglednice. Ob tradicionalnih temah obravnava tudi področja, ki v slovenskem glasbenem zgodovinopisju doslej še niso bila tematizirana, med katerimi so: glasba v arheoloških najdiščih, glasba slovenskih kartuzij, ples, organografija. Nova Zgodovina glasbe na Slovenskem je zamišljena kot strnjena pripoved o glasbenem dogajanju na Slovenskem od predzgodovinskih obdobij do sodobnosti. Glasbo in glasbeno dogajanje opisuje v zgodovinskih in kulturnih kontekstih, in je tako namenjena vsakomur, ki se zanima za slovensko kulturno zgodovino. Priloga 2 HUMANISTIKA 6.08 Muzikologija Harmonia concertans - stara glasba na Novem trgu Kot umetniška aplikacija programskih raziskav so zaživeli koncerti stare glasbe pod skupnim naslovom Harmonia concertans - stara glasba na Novem trgu. Koncerte prireja Muzikološki inštitut ZRC SAZU, kjer poteka večina programskih raziskav, v sodelovanju z zavodom Harmonia Antiqua Labacensis. Na koncertih se izvajajo dela angleških, francoskih, italijanskih, nemških mojstrov od 16. do 18. stol., poleg tega pa tudi dela njihovih na Slovenskem delujočih sodobnikov. Izvajanje glasbe, ki je pred stoletji zvenela na Slovenskem, je umetniška aplikacija programskih raziskav, hkrati pa tudi njihova praktična preverba, saj je bila večina te glasbe predmet muzikoloških raziskav, opravljenih znotraj programske raziskovalne skupine. Posebej velja omeniti, da so bila nekatera na koncertih izvedena dela doslej povsem nepoznana in odkrita šele v sklopu sistematičnega študija, kot ga predvidevajo programske raziskave. Po štirih uspešnih sezonah poteka trenutno peta, ki vključuje pet vsebinsko zaokroženih koncertov. Posnetek je s koncerta dne 13. 2. 2015, na katerem je nastopila svetovno znana pevka stare glasbe Emma Kirkby. V okviru ciklusa koncertov Harmonia concertans - stara glasba na Novem trgu se med drugim izvaja tudi glasba, ki je predmet muzikoloških raziskav, potekajočih v okviru raziskovalnega dela programske skupine.