Ormož, 15.12.2004 Letnik 2 Številka 16/I VSEBINA 41. PRORAČUN Občine Ormož za leto 2005 – dopolnjen predlog Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Proračun Občine Ormož za leto 2005 - dopolnjen predlog V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bo pri obravnavi predloga proračuna sodeloval: - Mirko Šerod Ormož, dne 15.12.2004 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 41. Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99 in 3/01) pošiljam občinskemu svetu v obravnavo dopolnjen predlog proračuna Občine Ormož za leto 2005. PRORAČUN OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2005 PREDLAGATELJ: Župan Občine Ormož Vili TROFENIK l.r. odločba US, 74/98, 59/99 – odločba US, 70/00, 100/00 – sklep US, 28/01 – odločba US, 87/01 – Zsam-1, 16/02 – Sklep US, 51/02 in 108/03 odločba US), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, štev. 79/99, 124/00, 79/01 in 30/02) ter 16. in 104. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 11/99 in 7/01) je Občinski svet Ormož na ______ seji, dne ________ sprejel ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2005 I. SPLOŠNA DOLOČBA 1. GRADIVO PRIPRAVIL: Občinska uprava Oddelek za finance Mirko ŠEROD Na podlagi 45. člena Zakona o financiranju občin (Uradni list RS, štev. 80/94, 45/97, 56/98, 59/99, 61/99 in 89/99), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, štev. 72/93, 6/94 – odločba US, 57/94, 14/95, 20/95 – odločba US, 63/95 – obvezna razlaga, 73/95 – odločba US, 44/96 – odločba US, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98 – člen S tem odlokom se za proračun Občine Ormož za leto 2005 (v nadaljnjem besedilu: proračun) določajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna, obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine ter nadzor. II. VIŠINA PRORAČUNA 2. člen Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih: Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I 2 A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV Skupina / Podskupina kontov I. 15.12.2004 v tisoč tolarjev Proračun leta 2005 SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) 2.922.027 TEKOČI PRIHODKI (70+71) 2.922.027 70 DAVČNI PRIHODKI 1.056.421 700 Davki na dohodek in dobiček 659.346 703 Davki na premoženje 267.570 704 Domači davki na blago in storitve 129.505 71 NEDAVČNI PRIHODKI 741.111 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 145.717 711 Takse in pristojbine 712 Denarne kazni 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 714 Drugi nedavčni prihodki 566.472 72 KAPITALSKI PRIHODKI 115.100 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja 107.500 74 TRANSFERNI PRIHODKI 740 78 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE 979.059 979.059 780 Predpristopna sredstva Evropske unije II. SKUPAJ ODHODKI 2.885.024 40 TEKOČI ODHODKI 593.263 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 156.744 401 Prispevki delodajalca za socialno varnost 402 Izdatki za blago in storitve 403 Plačila domačih obresti 409 Rezerve 41 TEKOČI TRANSFERI 410 Subvencije 311.650 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 577.370 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 124.599 413 Drugi tekoči domači transferi 363.101 42 INVESTICIJSKI ODHODKI 820.934 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 820.934 43 INVESTICJSKI TRANSFERI 94.106 430 Investicijski transferi 94.106 10.821 3.101 15.000 7.600 30.336 30.336 23.850 309.061 8.405 95.202 III. PRORAČUNSKI PRESEŽEK (I.-II.) Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 1.376.720 37.004 Poročevalec, št. 16/I 3 15.12.2004 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB Skupina / Podskupina Proračun leta 2005 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN KAPITALSKIH DELEŽEV 34.591 75 Prejeta vračila danih posojil 34.591 750 Prejeta vračila danih posojil 32.600 752 Kupnine iz naslova privatizacije V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 15.353 44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev 15.353 440 Dana posojila 14.500 1.991 441 Povečanje kapitalskih deležev in naložb 442 Poraba sredstev kupnin in naslova privatizacije VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe kapitalskih deležev (IV.-V.) 0 853 19.238 C. RAČUN FINANCIRANJA Skupina / Podskupina Proračun leta 2005 VII. ZADOLŽEVANJE 47.123 50 ZADOLŽEVANJE 47.123 500 Domače zadolževanje 47.123 VIII. ODPLAČILA DOLGA 103.365 55 ODPLAČILA DOLGA 103.365 550 Odplačila domačega dolga 103.365 IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.VIII.) IX. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) -56.241 X. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) -37.004 STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31.12.2004 0 Splošni del občinskega proračuna, sestavljen po funkcionalni klasifikaciji, posebni del sestavljen po ekonomski klasifikaciji in načrt razvojnih programov so priloga k temu odloku. III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 3. člen Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. 0 člena Zakona o javnih financah, tudi naslednji prihodki: I. Prihodki proračuna 1. prihodki požarne takse 2. prihodki iz naslova namenskih sredstev iz državnega proračuna in drugih javnih skladov, ter iz EU za investicije; 3. taksa za obremenjevanje vode; Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov; prihodki od premoženja; prihodki iz naslova sponzoriranja; prihodki iz naslova vodarine; prihodki iz naslova čiščenja odpadnih voda; prihodki iz naslova kanalščine; prihodki iz naslova števnine; prihodki iz naslova pobiranja komunalnih odpadkov taksa za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov drugi namenski prihodki sofinancerjev in prihodki iz naslova vodnih povračil. II. Prihodki ožjih delov lokalnih skupnosti 1. prihodki iz naslova najemnin za grobove; 2. prihodki iz naslova opravljanja storitev pogrebne dejavnosti; 3. prihodki iz naslova samoprispevka, 4. kapitalski prihodki in 5. drugi namenski prihodki sofinancerjev. 4. člen Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v posebnem delu proračuna. Ne glede na določbo prejšnjega odstavka tega člena v finančnem načrtu neposrednega uporabnika ni možno prerazporejanje s postavk namenskih sredstev države in sredstev Evropske unije. Župan v skladu z 38. členom Zakona o javnih financah poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2005 in njegovi realizaciji. Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna. 4 15.12.2004 transfere ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega: 1. 60 % odobrenih pravic porabe v letu 2006 2. 20 % odobrenih pravic porabe v naslednjih letih. Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 25 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika. Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami. 6. člen Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu prevzame in plačuje obveznosti za realizacijo načrta razvojnih programov v breme pravic porabe na ustreznih postavkah v finančnem načrtu za tekoče leto, v breme proračunov prihodnjih let pa lahko prevzame in plačuje navedene obveznosti skladno s prejšnjim členom. Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika, razen ožjih delov lokalnih skupnosti lahko župan, na podlagi spremenjene dokumentacije, odloča o spremembi vrednosti projektov ali programov iz načrta razvojnih programov. 7. člen Proračunski skladi so: 1. račun proračunske rezerve, oblikovane po Zakonu o javnih financah, 2. račun stanovanjskega sklada, ustanovljen na podlagi Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 7/2001) in 3. stanovanjski rezervni sklad. Svet krajevne skupnosti odloča o prerazporeditvah pravic porabe med postavkami finančnega načrta za krajevne skupnosti v okviru posameznega področja porabe in je o prerazporeditvah dolžan obveščati župana. Proračunska rezerva se v letu 2005 oblikuje v višini 18.386.956,00 tolarjev. Svet krajevne skupnosti trikrat letno poroča županu o izvrševanju veljavnega finančnega načrtu za tekoče proračunsko leto in sicer do 20. julija za prvo polletje, do 20. oktobra za obdobje prvih devetih mesecev in do konca februarja prihodnjega leta o realizaciji preteklega leta. Na predlog občinskega organa, pristojnega za finance, odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena Zakona o javnih financah do višine 1.500.000,00 tolarjev župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. 5. člen V drugih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve, ki presega višino, določeno v prejšnjem odstavku tega člena, odloča občinski svet na predlog župana Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I 5 15.12.2004 8. člen 12. člen Sredstva splošne proračunske rezervacije, kot nerazporejeni del proračunskih prejemkov, so namenjena za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Za delo občinske uprave in izvajalskih organizacij se v proračunu za leto 2005 zagotavljajo: - sredstva za plače in druge izdatke zaposlenih; - sredstva za prispevke delodajalca; - sredstva za letni dopust; - sredstva za povračila in nadomestila; - sredstva za premije kolektivnega dodatnega pokojninskega zavarovanja - sredstva za odpravnine; - sredstva za izdatke za blago in storitve; - sredstva za investicijska vlaganja v opremo in obnovo in - sredstva za investicijsko vzdrževanje opreme in objektov. 9. člen Neposredni in posredni proračunski uporabniki (v nadaljnjem besedilu: uporabniki) so dolžni uporabljati sredstva občinskega proračuna le za namene, ki so opredeljeni v posebnem delu občinskega proračuna, ki je sestavni del tega odloka. Uporabniki ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegle z občinskim proračunom določena sredstva za posamezne namene. 10. člen Če se v teku izvrševanja proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna dela ali storitve, ki jih ob sprejemanju proračuna za leto 2005 ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali za izvršitev storitev, se dodatni izdatki poravnajo v breme drugih postavk v skladu z zakonom. 11. člen Kadar je občina naročnik blaga, storitev ali gradbenih del, lahko župan sklene pogodbo za izvedbo naročila le, če je predhodno izveden postopek za izvedbo javnega naročila v skladu z Zakonom o javnih naročilih (Uradni list RS, štev. 39/00, 102/00 in 2/04). Za oddajo javnih naročil se v skladu s 124. členom Zakona o javnih naročilih (Uradni list RS, štev. 39/00, 102/00 in 2/04) Zakona o javnih financah (Uradni list RS, štev. 79/99, 124/00 in 79/01) ter Zakona o izvrševanju proračuna RS za leti 2004 in 2005 (ZIPRS, Uradni list RS, štev. 130/03) kot najvišji vrednosti, do katerih se javno naročilo lahko oddajo naročila male vrednosti, določijo naslednje vrednosti: - 10.000.000,00 SIT za oddajo naročil za blago in storitve ter - 20.000.000,00 SIT za oddajo naročil za gradnjo. Župan lahko izvede javno naročilo le, če so za ta namen predvidena sredstva v proračunu občine. O sklepanju pravnih poslov glede pridobivanja v last oziroma odtujevanje nepremičnin odloča občinski svet. Sredstva za plače delavcev in funkcionarjev se zagotavljajo mesečno, glede na zasedeno število delavcev in funkcionarjev v načrtu delovnih mest, koeficiente za določanje plač za posamezne skupine delovnih mest oziroma funkcij, osnovo za obračun plač, dodatke za delovno dobo in druge dodatke in uspešnost oziroma dodatno obremenjenost. Sredstva za izdatke za blago in storitve in druge odhodke občinske uprave in izvajalskih organizacij se določijo v okviru potreb in možnosti občinskega proračuna. Sredstva za namene iz prejšnjega odstavka se v letu 2005 zagotavljajo v znesku, določenim s proračunom in se dodeljujejo na podlagi pisnih zahtevkov za izplačilo sredstev iz proračuna oziroma na podlagi sklenjenih pogodb za sofinanciranje dejavnosti. 13. člen Sredstva za sofinanciranje programov posrednih proračunskih uporabnikov se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja in merili, ki so sestavni del proračuna. Poraba sredstev za sofinanciranje programov posrednih proračunskih uporabnikov se dogovori s pogodbo. Sredstva za posamezno nalogo se izplačajo na podlagi obračuna za izvršeno nalogo oziroma računa. 14. člen Namenski prihodki iz 2.točke 3. člena tega odloka morajo biti zajeti v finančnih načrtih krajevnih skupnosti, ki so sestavni del občinskega proračuna. Krajevne skupnosti se ne smejo zadolževati. Krajevna skupnost v okviru svojih nalog in finančnega načrta sklepa pravne posle, o čemer odloča svet krajevne skupnosti. Krajevna skupnost si mora pridobiti soglasje župana za: Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I - - izbiro izvajalca in sklepanje pravnih poslov, ki se financirajo iz sredstev občinskega proračuna in katerih vrednost presega 500.000,00 SIT; izbiro izvajalca in sklepanje pravnih poslov, ki se financirajo iz sredstev krajevnega samoprispevka ali najemnin za grobove in katerih vrednost presega 2.500.000,00 SIT; Župan oziroma od njega pooblaščena oseba je sopodpisnik takšnega pravnega posla iz četrtega odstavka tega člena. 15. člen Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni pristojnemu upravnemu organu predložiti poročila o namenski porabi proračunskih sredstev za leto 2005 do 28. februarja 2006. 6 15.12.2004 19. člen Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Če prihodki, ki so v posebnem delu proračuna razporejeni za posamezne namene, ne pritekajo v predvideni višini, lahko župan v skladu s 40. členom Zakona o javnih financah začasno zmanjša porabo ali prerazporeja sredstva v okviru sprejetega finančnega načrta. Župan lahko začasno zadrži izvrševanje proračuna, če se med proračunskim letom zaradi nastanka novih obveznosti ali spremenjenih razmerah povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki. Za izvrševanje proračunov krajevnih skupnosti je odredbodajalec predsednik sveta krajevne skupnosti. Za proračunske postavke, ki so namenjene delovanju nadzornega odbora, je odredbodajalec predsednik nadzornega odbora. 20. člen 16. člen Vsi uporabniki proračuna ter druge pravne osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Ormož, so dolžni oddajati javna naročila v skladu z zakonom. Sredstva za blago, gradbena dela in storitve, ki so predmet javnega naročila, se uporabnikom zagotavljajo le na podlagi dokumentacije, iz katere je razvidno, da je bil izveden postopek v skladu z Zakonom o javnih naročilih (Uradni list RS, štev. 39/00, 102/00 in 2/04). Vsi uporabniki proračuna ter druge pravne osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Ormož, morajo za izbiro izvajalca in sklepanje pravnih poslov, ki so sofinancirani oziroma financirani iz sredstev občinskega proračuna in presegajo vrednost 2.500.000,00 tolarjev, pridobiti soglasje župana. Zaradi tehnične izvršitve proračuna lahko proračun in neposredni uporabniki izplačujejo sredstva za plačilo svojih obveznosti še prva dva delovna dneva v januarju naslednjega leta. IV. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 21. člen Občina lahko objekte in omrežja, ki so zajeti v načrtu razvojnih programov in so opredeljeni kot javna infrastruktura gradi v skladu z določili 26. in 40. člena Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2004 in 2005 (Uradni list RS št. 130/03). Javni zavodi, katerih ustanoviteljica je občina, se smejo zadolževati le s soglasjem ustanovitelja. O soglasju k zadolžitvi odloča občinski svet. 17. člen Premoženjsko bilanco občine sestavi občinska uprava na podlagi premoženjskih bilanc vseh uporabnikov občinskega proračuna. O začasni uporabi tekočih likvidnostnih proračunskih presežkov zaradi ohranitve njihove realne vrednosti in zagotovitve tekoče likvidnosti odloča župan. 18. člen Župan lahko na predlog Oddelka za finance dolžniku do višine 15.000,00 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše plačilo dolga, če bi bili stroški postopka izterjave v nesorazmerju z višino terjatve. Obseg poroštev občine za izpolnitev obveznosti javnih zavodov in javnih podjetij, katerih ustanoviteljica je Občina Ormož, v letu 2005 ne sme preseči skupne višine glavnic 15.000.000,00 tolarjev. Občina Ormož se v letu 2005 zadolži v višini 47.123.336,00 SIT, od tega 25.000.000,00 SIT za financiranje projekta »Izgradnja raziskovalne vrtine v Ormožu«, 9.050.586,00 SIT za modernizacijo lokalne ceste Lahonci-Mekotnjak in 13.072.750,00 SIT za modernizacijo javne poti Vičanci. V. NADZOR Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I 7 15.12.2004 22. člen 24. člen Nadzor nad proračunsko porabo v občini izvaja nadzorni odbor. Občinski organi, javna podjetja in javni zavodi ter druge osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica je občina ter drugi uporabniki sredstev občinskega proračuna, so dolžni omogočiti članom nadzornega odbora vpogled v finančno dokumentacijo in jim nuditi vse potrebne podatke v zvezi s porabo sredstev občinskega proračuna. Član nadzornega odbora mora pri opravljanju posameznih dejanj nadzora predložiti sklep nadzornega odbora, na podlagi katerega je pooblaščen opraviti finančni nadzor. Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož, uporablja pa se od 1. januarja 2005. Zraven odloka se v Uradnem vestniku občine Ormož objavi tudi splošni in posebni del proračuna in načrt razvojnih programov. Odlok, splošni del proračuna, posebni del proračuna in načrt razvojnih programov se objavijo tudi na spletni strani Občine Ormož. Številka: 40300-00007/2004 0001 80 Ormož, dne _________________ VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 23. člen V primeru, da bo v letu 2006 potrebno začasno financiranje, se v tem obdobju uporablja ta odlok in sklep župana. OBČINA ORMOŽ ŽUPAN Vili TROFENIK Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I 8 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 9 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 10 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 11 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 12 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 13 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 14 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 15 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 16 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 17 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 18 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 19 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 20 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 21 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 22 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 23 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 24 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 25 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 26 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 27 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 28 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 29 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 30 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 31 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 32 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 33 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 34 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 35 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 36 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 37 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 38 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 39 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 40 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 41 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 42 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 43 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 44 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 45 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 46 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 47 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 48 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 49 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 50 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 51 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 52 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 53 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 54 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 55 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 56 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I MERILA ZA VREDNOTENJE PROGRAMOV V LETU 2005 IZOBRAŽEVANJE 1. Stroški za izdatke za blago in storitve 57 15.12.2004 1.1. Stalni (fiksni) materialni stroški - za oddelek osnovne šole v 1. izmeni - za oddelek podružnične šole v 1. izmeni Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 317.365,00 SIT 251.432,00 SIT Poročevalec, št. 16/I 58 - za oddelke podružnične šole – kombinirani oddelek 251.432,00 SIT - za oddelek osnovne šole s prilagojenim programom 161.918,00 SIT - za oddelek podaljšanega bivanja 64.085,00 SIT - za oddelek glasbene vzgoje 88.778,00 SIT - stroški vode na učenca v oddelku osnovne šole 1.698,00 SIT - stroški vode na učenca v oddelku podaljšanega bivanja 170,00 SIT 1.2. Splošni (programsko odvisni) materialni stroški - za oddelek glasbene vzgoje 56.116,00 SIT 1.3. Interesne dejavnosti - na učenca v oddelku osnovne šole 1.033,00 SIT 2. Štipendije in druge oblike študijskih pomoči Vrednost točke za izračun štipendije se določa na podlagi Pravilnika o štipendijah in drugih oblikah študijskih pomoči (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 5/001) glede na rast izhodiščne plače za prvi tarifni razred (količnik 1,00) v skladu z veljavno kolektivno pogodbo za negospodarske dejavnosti v Republiki Sloveniji. OTROŠKO VARSTVO Priznavajo se: - mesečni stroški v višini razlike med ekonomsko ceno vzgojno-varstvenih storitev v skladu s sklepi občinskega sveta in izračunanimi prispevki staršev k oskrbnini v vrtcih na podlagi Sprememb in dopolnitev Pravilnika o plačilih staršev za programe v vrtcih (Ur.list RS, štev. 44/96, 1/98, 84/98, 102/00, 111/00, 92/02 in 97/03). 15.12.2004 1.3. Pihalni orkester (prizna se maksimalno 80 vaj na sezono, 3 šolske ure za honorar za dirigenta, pavšal za materialne stroške) do višine 1.040.588,00 SIT; 1.4. Gledališka skupina (prizna se maksimalno 45 vaj na sezono, 3 šolske ure za honorar strokovnega sodelavca na vajo, pavšal za programske stroške, pavšal za materialne stroške) do višine 469.917,00 SIT; 1.5. Lutkovna skupina (prizna se maksimalno 30 vaj na sezono, 3 šolske ure za honorar strokovnega sodelavca na vajo, pavšal za programske stroške, pavšal za materialne stroške) do višine 335.059,00 SIT; 1.6. Recitacijska ali literarna skupina (prizna se maksimalno 20 vaj na sezono, 2 šolski uri za honorar mentorju na vajo, programski stroški, pavšal za materialne stroške) do višine 105.637,00 SIT; 1.7. Folklorna (tamburaška skupina), plesna skupina (prizna se maksimalno 45 vaj na sezono, 2 šolski uri za honorar vodji na vajo, programski stroški, pavšal za materialne stroške) do višine 312.172,00 SIT; 1.8. Likovna, fotografska, filmska skupina (prizna se maksimalno 50 mentorskih vaj na sezono, 2 šolski uri za honorar mentorju na vajo, programski stroški, pavšal za materialne stroške) do višine 457.042,00 SIT. 1.9. Skladu Republike Slovenije za ljubiteljske kulturne dejavnosti, Območni izpostavi Ormož se zagotavljajo sredstva v višini 20-ih odstotkov priznanih sredstev za sofinanciranje kulturnih društev in skupin za ljubiteljsko dejavnost. 2. - KULTURA 1. ŠPORT Ljubiteljska kultura 1.1. Odrasli pevski zbor (prizna se maksimalno 80 vaj na sezono, 2 šolski uri za honorar zborovodji na vajo, programski stroški, pavšal za materialne stroške) do višine 375.847,00 SIT; 1.2. Otroški pevski zbor (prizna se maksimalno 40 vaj na sezono, 2 šolski uri za honorar zborovodji na vajo, programski stroški, pavšal za materialne stroške) do višine 269.963,00 SIT; Vzdrževanje kulturnih domov (dvoran) 535.600,00 SIT za eno (1) dvorano v krajevni skupnosti, razen Kulturnega doma Ormož, za katerega se zagotavlja dvakratni znesek. - 1. - priznana cena ure dejavnosti vadbene skupine znaša 3.824,00 SIT, od tega 2.632,00 SIT za objekt in 1.193,00 SIT za strokovni kader; priznani stroški nezgodnega zavarovanja na vadbeno skupino v tekmovalnem športu znašajo 23.429,00 SIT. Šport otrok in mladine priznava se 80-urni program vadbene skupine; v vadbeni skupini je 20 udeležencev; pri programih otrok do 7.leta starosti se prizna strošek strokovnega kadra in objekta; Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I - pri programih otrok od 7.do 15.leta se prizna strošek strokovnega kadra in objekta ter stroški izvedbe občinskih prvenstev. 2. Šport nadarjenih otrok in mladine usmerjenih v vrhunski šport v vadbeno skupino je vključenih 15 udeležencev; - a/ Priznani stroški obsegajo: - stroške objekta; - stroške strokovnega kadra; - stroške nezgodnega zavarovanja; - materialne stroške v višini 20% za starostno skupino od 15.do 17.leta starosti; - stroške meritev za starostno skupino od 15.do 17.leta. b/ Priznava se: - 240 ur vadbe za starostno skupino do 11.leta starosti; - 240 ur vadbe za starostno skupino od 11.do 15.leta starosti; - 320 ur vadbe za starostno skupino od 15.do 17.leta starosti; - 320 ur vadbe za starostno skupino od 17.do 19.leta starosti. 3. - Kakovostni šport odraslih vadbena skupina obsega 15 udeležencev v kolektivnih športih, v individualnih športih pa sorazmerni del; priznava se: 360-urni program redne vadbe letno v 2. državni ligi;. 480-urni program redne vadbe letno v 1. državni ligi Priznani stroški obsegajo: - stroške objekta; - stroške strokovnega kadra; - stroške nezgodnega zavarovanja; - materialne stroške v višini 100% priznanih stroškov za strokovni kader in objekte na vadbeno skupino, razen za vadbene skupine s področja kakovostnega športa odraslih kjer se priznava dodatek za materialne stroške v višini 200% priznanih stroškov za strokovni kader in objekte. 4. Športno rekreativna dejavnost - v vadbeni skupini je 20 udeležencev; - prizna se 80-urni program vadbene skupine. Priznani stroški obsegajo: - stroške objekta in - stroške strokovnega kadra. Po merilih za vrednotenje programov športa nadarjenih otrok in mladine usmerjenih v vrhunski šport ter kakovostni šport odraslih (člani) se 59 15.12.2004 sofinancirajo športne panoge, ki imajo vzpostavljeno popolno tekmovalno piramido, vključeno v redna tekmovanja za državno prvenstvo v okviru športnih panožnih zvez, članska moštva pa so uvrščena najmanj v drugo državno ligo. V kolikor člansko moštvo ni uvrščeno najmanj v drugo državno ligo, se sofinancirajo vadbene skupine do starostne skupine, ki je dosegla rang, primerljiv z drugo državno ligo v članski konkurenci. V individualnih športnih panogah se sofinancirajo stroški udeležbe v zaključnem delu tekmovanja za državno prvenstvo. ZNANOST Sofinancirajo se: - raziskovalni projekti za območje občine Ormož; - raziskovalni programi in znanstveni projekti srednješolcev, študentov in samostojnih raziskovalcev od 50% do največ 70% stroškov projekta. KMETIJSTVO Sredstva za pospeševanje razvoja kmetijstva se dodeljujejo v skladu s Pravilnikom o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje razvoja kmetijstva v občini Ormož. DROBNO GOSPODARSTVO (PODJETNIŠTVO) Sredstva za kreditiranje malega gospodarstva se dodeljujejo v skladu s Pravilnikom o dodeljevanju proračunskih sredstev za pospeševanje malega gospodarstva v občini Ormož. CESTNO GOSPODARSTVO 1. Tekoče vzdrževanje krajevnih cest A/ MAKADAM: 127.308,00 SIT/km) B/ ASFALT: 82.256,00 SIT/km 2. Zimska služba po programu A/ Pluženje: - pluženje asfaltne javne poti širine do 3m - pluženje asfaltne javne poti širine do 3 m – naklon večji od 6% - pluženje makadamske javne poti širine do 3 m - pluženje makadamske javne poti širine do 3 m – naklon večji od 6% B/ Posip: 1,20 materialom) SIT/m2 ceste Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana (s 1.772,00 SIT/km 2.328,00 SIT/km 2.235,00 SIT/km 2.905,00 SIT/km posipnim Poročevalec, št. 16/I 60 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004 Poročevalec, št. 16/I 61 15.12.2004 NAČRT DELOVNIH MEST ZA LETO 2005 Skladno z določili 24. člena Zakona o javnih financah je župan pripravil predlog načrta delovnih mest za leto 2005. Načrt delovnih mest zajema število sistemiziranih delovnih mest na dan 15.12.2004, število zasedenih delovnih mest na dan 15.12.2004 in predvideno število delovnih mest za leto 2005 pri neposrednih proračunskih uporabnikih za proračunsko leto 2005. Župan sprejme načrt delovnih mest, ki mora biti usklajen s proračunom za leto 2005 v 30 dneh po uskladitvi proračuna za leto 2005. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I 62 15.12.2004 OBRAZLOŽITEV K DOPOLNJENEMU PREDLOGU PRORAČUNA ZA LETO 2005 bosta višina finančne izravnave in primerna poraba usklajeni. UVOD Pri pripravi dopolnjenega predloga proračuna občine Ormož za leto 2005 so bili ponovno preverjeni in ocenjeni proračunski prihodki in razporeditev le-teh za posamezne namene po področjih porabe. Po vložitvi predloga proračuna za leto 2005 je bilo potrjeno sofinanciranje treh investicij iz državnega proračuna (raziskovalna vrtina in modernizacija dveh cest) medtem ko določene investicije še vedno ostajajo odprte in jih bo potrebno prav tako vnesti oziroma dopolniti z rebalansom v kolikor bodo vloge pozitivno rešene. Do vložitve dopolnjenega predloga proračuna za leto 2005 vlada še vedno ni uskladila višine finančnih izravnav z zakonsko opredeljeno višino primerne porabe za leto 2005. Zaradi tega bo potrebno v letu 2005 pripraviti rebalans s katerim V skladu s Poslovnikom občinskega sveta in terminskim načrtom za sprejemanje proračuna za leto 2005 so bile predlagatelju proračuna posredovane naslednje pripombe na predlog proračuna za leto 2005: 1. Krajevna skupnost Ormož Hodnik za pešce Pušenci 1 . faza Avtobusno postajališče Pušenci Rekonstrukcija ceste Hum-Fekonja Hodnik za pešce Pavlovci 2. Zdravstveni dom Ormož Povečanje sredstev namenjenih za sofinanciranje reševalnega vozila 3. Nogometni klub Ormož Izdelava projektne dokumentacije za tribune na stadionu Ormož Izgradnja 1. faze tribun na stadionu Ormož 1. V proračunu za leto 2005 je vključena postavka 04.5.1.3.1.1.1.23. Izgradnja pločnika Pušenci 1. faza, ki je po projektni dokumentaciji ocenjena na 8,4 mio SIT. Sporedno s pločnikom se bo gradila tudi javna razsvetljava katera je v proračunu planirana na proračunski postavki 06.4.2.1.1.23. Izgradnja javne razsvetljave Pušenci 1. faza in je ocenjena na 3,6 mio SIT. Celoten projekt izgradnje pločnika Pušenci z avtobusno postajo in javno razsvetljavo je ocenjen na 73,0 mio SIT, od tega 50,4 mio SIT izgradnja hodnika za pešce z avtobusno postajo in 22,6 mio SIT izgradnja javne razsvetljave. Po projektih je izgradnja razdeljena na 4. faze, realizacija le-teh pa je predvidena postopno do leta 2008. Za rekonstrukcijo ceste Hum – Fekonja v tem trenutku glede na razpoložljiva finančna sredstva ni realnih možnosti. Izgradnja pločnika z javno razsvetljavo je predvidena v letu 2006, ker v letu 2005 za ta namen ni razpoložljivih sredstev. 2. Zdravstveni dom Ormož je pristopil k nabavi reševalnega vozila v skupni vrednosti 33,0 mio SIT. Od tega bi naj 13,0 mio SIT zagotovil Zdravstveni dom Ormož, 10,0 mio SIT občina Ormož za razliko 10,0 mio SIT pa se je občina Ormož prijavila na razpis za sofinanciranje investicij na primarni ravni zdravstvene dejavnosti v republiki Sloveniji katerega je pripravilo Ministrstvo za zdravstvo. Za 10.000.000,00 4.000.000,00 10.000.000,00 5.000.000,00 10.000.000,00 3.000.000,00 20.000.000,00 znesek 10,0 mio SIT se na prihodkovni strani povečajo prihodki iz tega naslov in za enak obseg na odhodkovni strani sofinanciranje nabave reševalnega vozila. 3. Za izdelavo projektne dokumentacije in izgradnjo tribun na nogometnem stadionu v Ormožu v tem trenutku glede na razpoložljiva finančna sredstva ni realnih možnosti. Potrebno je povedati, da v tem trenutku ni bilo možno v proračun vključiti investicije obnova atletske steze v Ormožu, ker občina kljub odobrenemu sofinanciranju države (8% vrednosti investicije) ne more zagotoviti lastnega deleža. PRIHODKI A. Bilanca prihodkov in odhodkov Skupni obseg prihodkov občinskega proračuna za leto 2005 je v dopolnjenem predlogu v bilanci A ocenjen na 2.922,0 mio SIT in je večji za 141,2 mio SIT oziroma za 5,1 odstotek od predloga. 1. Davčni prihodki V dopolnjenem predlogu proračuna so davčni prihodki manjši za 3,5 mio SIT, od tega je 5,0 mio SIT zmanjšanje prihodkov iz naslova nadomestilo uporabe stavbnega zemljišča, kar je posledica vloženih zahtev za spremembo namembnosti zemljišč po odmeri za leto 2004, 1,5 mio SIT pa Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I 63 predstavlja povečanje prihodkov iz vodnih povračil. Do leta 2004 so določeni gospodarski subjekti bili direktni zavezanci za plačilo vodnega povračilo. Od leta 2005 naprej pa se vsa vodna povračila obračunavajo z vodarino vsem uporabnikom in potem naprej odvajajo posredno v državni proračun preko upravljavca vodovodnega sistema. Gre za namenske prihodke za enak obseg pa se na drugi strani povečajo odhodki za plačilo vodnih povračil. 2. Nedavčni prihodki Nedavčni prihodki so v dopolnjenim predlogom večji za 24,8 mio SIT. Za 10,8 mio SIT so višje najemnine za stanovanja, kjer gre za uskladitev vrednosti točke in letnih stopenj najemni z Uredbo o metodologiji za oblikovanje najemnin v neprofitnih stanovanjih ter merilih in postopku za uveljavljanje subvencinoranih najemnin. Prihodki iz naslova števnin se od prvotnih 25,0 mio SIT zmanjšajo za 3,5 mio SIT zaradi manjšega obsega dviga cen kot je bilo prvotno načrtovano. Prihodki iz naslova odlaganja komunalnih odpadkov so večji za 7,0 mio SIT, del predstavlja prenos sredstev iz proračunske postavke 1.2.5.1.17. Prihodki iz naslova odlaganja odpadkov, ki niso predmet koncesije za katere je bilo prvotno predvideno, da se evidentirajo na svoji postavki, ostali del 4,7 mio SIT pa predstavljajo prihodki iz naslova odlaganja komunalnih odpadkov. 10,0 mio SIT predstavlja povišanje prihodkov iz naslova komunalnih 15.12.2004 prispevkov. Po predlogu proračuna sta bili s strani države potrjeni dve investiciji za modernizacijo cest (Lahonci-Mekotnjak in Vičanci). Znesek 10,0 mio SIT predstavlja plačilo prispevkov prebivalcev, ki živijo oziroma imajo premoženje ob navedenih cestah. Iz proračunske postavke 1.2.5.1.31. Sofinanciranje projekta »Izgradnja raziskovalne vrtine v Ormožu« se del sredstev v višini 42,4 mio SIT prerazporedi na novo proračunsko postavko 1.2.5.1.32. Drugi namenski prihodki na kateri so planirana tudi sredstva od sofinanciranja obnove fasade zadružnega doma pri Veliki Nedelji s strani Telekoma in Pošte Slovenije v višini 2,8 mio SIT. 3. Kapitalski prihodki Kapitalski prihodki so v primerjavi s predlogom proračuna višji za 100,5 mio SIT. Zaradi zagotovitve realizacije planiranih investicij je predvidena prodaja tržno zanimivih stavbnih zemljišč. 4. Transferni prihodki Transferni prihodki so večji za 7,4 mio SIT. Gre za nepovratna sredstva Javnega sklada RS za regionalni razvoj in ohranjanje poseljenosti slovenskega podeželja za že omenjeni modernizaciji cest Vičanci in Lahonci – Mekotnjak. Od skupnih 7,4 mio SIT nepovratnih sredstev je odobreno 4,4 mio SIT za cesto Vičanci in 3,0 mio SIT za cesto Lahonci-Mekotnjak. Struktura proračunskih prihodkov za leto 2005 - dopolnjeni predlog sredstva EU 1,0% transferni prihodki 33,5% kapitalski prihodki 3,9% davčni prihodki 36,2% nedavčni prihodki 25,4% Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I 64 15.12.2004 Primerjava prihodkov predlog proračun z dopolnjenim predlogom za leto 2005 1.200.000.000 predlog 2005 1.000.000.000 dopol.predlog 2005 800.000.000 600.000.000 400.000.000 200.000.000 0 davčni prihodki nedavčni prihodki B. Račun finančnih terjatev in naložb V računu finančnih terjatev in naložb na prihodkovni strani ni sprememb in ostaja enaka predlogu to je 34,6 mio SIT. C. Račun financiranja Prihodki v bilanci C se povečajo za 22,1 mio SIT. Gre za povečanje zadolževanja za namen modernizacij cest Vičanci in Lahonci-Mekotnjak. Pri tem je potrebno povedati, da gre za zadostitev razpisnim pogojem v katerih je bilo predvideno, da se del sredstev zagotovi na podlagi ugodnih kreditov pri Javnem skladu RS za regionalni razvoj in ohranjanje poseljenosti slovenskega podeželja. ODHODKI A. Bilanca prihodkov in odhodkov Skupni obseg odhodkov v bilanci A je ocenjen na 2.855,0 mio SIT, kar predstavlja povečanje za 159,6 mio SIT oziroma za 5,9 odstotkov glede na predlog proračuna. 01 Občinski organi in občinska uprava V primerjavi z predlogom proračuna so odhodki za to področje večji za 15,3 mio SIT. Manjši del to je 1,4 mio SIT predstavlja povečanje sredstev namenjenih za plačilo obresti za kredite (raziskovalna vrtina in modernizaciji cest), za 3,4 mio SIT predstavlja povečanje sredstev namenjenih za oblikovanje proračunske rezerve občine. V skladu z Zakonom o naravnih nesrečah morajo občine oblikovati proračunsko rezervo v višini 1,5 % odstotkov ocenjenih prihodkov tekočega leta, v nasprotnem primeru občine niso upravičene do sredstev iz državnega proračuna v primeru naravnih kapitalski prihodki transferni prihodki sredstva EU in drugih elementarnih nesreč. Izdatki za stanovanjske namene se povečajo za 10,8 mio SIT, gre za povečanje namenskih sredstev iz naslova stanarin. Glede na predlog proračuna za leto 2005 je v skladu s stanovanjskim zakonom odprta nova proračunska postavka 01.2.3.2.1.1.3.1. Sredstva rezervnega stanovanjskega sklada v višini 7,5 mio SIT, za razliko 3,3 mio SIT pa se povečajo sredstva proračunskih skladov za stanovanjski namen. Podrobnejša prerazporeditev je razvidna iz finančnega načrta stanovanjskega sklada za leto 2005. 04 Gospodarske dejavnosti Sredstva namenjena za področje gospodarskih dejavnosti so v primerjavi s predlogom večja za 56,9 mio SIT oziroma za 10,1 odstotek. Za sofinanciranje promocijske dejavnosti obrtne zbornice Ormož se zagotovijo dodatna sredstva v višini 0,5 mio SIT. Sofinanciranje Centra za informiranje in poklicno svetovanje je manjše za 0,2 mio SIT, kar je posledica novega razdelilnika, ki je bil s strani Centra za informiranje in poklicno svetovanje poslan s pogodbo o partnerstvu 1. decembra 2004. Prvotni znesek je bil predviden na podlagi obveznosti iz leta 2004. Na področju kmetijstva se na predlog odbora za kmetijstvo povečajo sredstva namenjena za vlaganje v izobraževanje v višini 0,6 mio SIT. Potrebno je povedati, da pri tem ni bilo možno zadostiti predlogu odbora, ki je predlagal, da se naj v dopolnjenem predlogu zagotovijo dodatna sredstva v višini 1,2 mio SIT kar bi ohranjalo raven iz leta 2004. Prav tako ni bilo možno zagotoviti dodatnih nepovratnih sredstev za finančne Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I intervencije v kmetijstvu v višini 2,0 mio SIT, tako da sredstva ostajajo na ravni predloga 10,7 mio SIT, kar je enako kot znaša ocena realizacije iz leta 2004. Za nakup zemljišč na vodovarstvenem območju se zagotovi dodatnih 1,0 mio SIT. Izdatki namenjeni za modernizacijo cest se povečajo za 55,0 mio SIT. Največji delež predstavlja vključitev dveh novih proračunskih postavk kateri sta bili že omenjeni na prihodkovni strani in sicer: 04.5.1.3.1.1.1.28. Modernizacija lokalne ceste Lahonci – Mekotnjak v višini 24,6 mio SIT in 04.5.1.3.1.1.1.29. Modernizacija javne poti Vičanci v višini 35,6 mio SIT. Sredstva iz proračunske postavke 04.5.1.3.1.0.1. Izdelava cestnega katastra v višini 3,0 mio SIT se prenesejo v področje 06 Stanovanjske dejavnosti in prostorski razvoj, kjer se odpre nova proračunska postavka 06.2.0.1.1.1.6. Izdelava digitalnega komunalnega katastra I. faza v višini 14,0 mio SIT in se na njo prenesejo tudi sredstva namenjena za izdelavo digitalnega katastra vodovodnega omrežja v višini 8,0 mio SIT in sredstva namenjena za izdelavo digitalnega katastra kanalizacijskega omrežja v višini 3,0 mio SIT. Investicija iz proračunske postavke 04.5.1.3.1.1.1.19 Izgradnja pločnika Mihovci 2.a faza je bila zaključena v letu 2004, tako da so odhodki za leto 2005 na ta račun nižji za 2,2 mio SIT. 05 Varstvo okolja Izdatki za varstvo okolja so v primerjavi s predlogom proračuna večji za 28,5 mio SIT, od tega pomeni povečanje v višini 23,6 za skupino Zbiranje in ravnanje z odpadki in 5,0 mio SIT v skupini Ravnanje z odpadno vodo. V skupini Zbiranje in ravnanje z odpadki se najprej ukine proračunska postavka 05.1.02.1.1.3. Nadomestilo za odvoz odpadkov v višini 1,0 mio SIT. Glede na to, da je bila ukinjena občinska taksa za odlaganje odpadkov od leta 2005 naprej koncesionarju ni potrebno več plačevati nadomestila za zbiranje le-te za katere se je nadomestilo evidentiralo na tej proračunski postavki. Proračunska postavka 05.1.0.2.1.1.11. Nadomestilo za odlaganje odpadkov se zniža za 18,0 mio SIT. Prvotno je bilo planirano, da se sredstva za sanacijo deponije nakažejo upravljavcu z dopolnjenim predlogom je v proračunu odprta nova proračunska postavka 05.1.0.3.1.1.7. Nadaljevanje sanacije deponije komunalnih odpadkov Dobrava v višini 24,4 mio SIT. Sredstva namenjena za proračunsko postavko 05.1.0.3.1.1.5. Sanacija 2. faze deponije komunalnih odpadkov se uskladijo z namenskimi prihodki v višini 18,9 mio SIT (sredstva po projektu LIFE), tako da se sredstva za ta namen znižajo za 6,8 mio SIT. Odpre pa se nova proračunska postavka 05.1.0.2.1.1.11. Izgradnja centra za ravnanje z odpadki in ekoloških 65 15.12.2004 otokov v višini 25,0 mio SIT. Gre za zagotovitev namenske porabe zbrane takse za obremenjevanje okolja zaradi odlaganja odpadkov v višini 30,0 mio SIT, ostalih 5,0 mio SIT od zbrane takse pa je namenjeno za odplačilo kredita za sanacijo deponije komunalnih odpadkov. Sredstva namenjena za skupino Ravnanje z odpadno vodo se povečajo za 5,0 mio SIT, za 2,6 mio SIT se zmanjšajo sredstva na proračunski postavki 05.2.0.3.1.1.7. Izgradnja kanalizacije v naselju Lenta v Ormožu I. faza, ker so za ta obseg bila realizirana dela v letu 2004. Odpre se nova proračunska postavka v 05.2.0.31.1.13. Izgradnja kanalizacijskega zadrževalnika v Ormožu I. faza v višini 10,6 mio SIT. Gre za zagotovitev zadostnega obsega namenske porabe sredstev iz naslova takse za obremenjevanje voda. Sredstva iz proračunske postavke 05.2.0.3.1.3.1. Digitalni kataster kanalizacijskega omrežja v višini 3,0 mio SIT se prenese na že omenjeno proračunsko postavko 06.2.0.1.1.1.6. Izdelava digitalnega komunalnega katastra I. faza. 06 Stanovanjska dejavnost in prostorski razvoj Sredstva namenjena za področje Stanovanjske dejavnosti in prostorskega razvoja so v primerjavi s predlogom proračuna večja za 34,8 mio SIT in se odražajo v skupini 062 dejavnosti na področju prostorskega načrtovanja v višini 14,0 mio SIT in 063 Oskrba z vodo v višini 20,0 mio SIT, ter 064 Cestna razsvetljava v višini 0,8 mio SIT. V skupini 062 Dejavnosti na področju prostorskega načrtovanja se odpre nova proračunska postavka 06.2.0.1.1.1.6. Izdelava digitalnega komunalnega katastra I. faza v višini 14,0 mio SIT. V tej postavki so združeni projekti; izdelava cestnega katastra (3,0 mio SIT), izdelava katastra kanalizacijskega omrežja (3,0 mio) SIT in izdelava katastra vodovodnega omrežja (8,0 mio SIT). Skupina 063 Oskrba z vodo se poveča na račun vodnih povračil za 1,5 mio SIT kar je posledica večjih prihodkov iz naslova zbranih vodnih povračil na prihodkovni strani (gre za strogo namenska sredstva). Sredstva namenjena za zamenjavo vodomerjev se zmanjšaj skladno za 3,5 mio SIT skladno z manj prihodki iz naslova zbranih števnin. Za 30,0 mio SIT pa se poveča proračunska postavka 06.3.0.2.2.1.8. Umetno bogatenje podtalnice za vodovodno zajetje v Mihovcih II. faza – etapa A – I. podfaza. Ta investicija je bila realizirana v letu 2004 del obveznosti pa se prenese v breme leta 2005. Poglavitni razlog je manj zbranih prihodkov iz naslova vodarine in zamika prejema sredstev iz programa SAPARD iz leta 2004 v leto 2005. Premik oziroma popravek je predviden tudi v skupini 064 Cestna razsvetljava. Investicija na proračunski postavki 06.4.2.1.1.3. Izgradnja javne razsvetljave Obrež – Grabe II. faza je bila zaključena v letu 2004 zaradi tega v letu 2005 ni Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I 66 potrebno zagotoviti sredstev za ta namen, medtem pa se zamakne realizacija investicije Izgradnja javne razsvetljave Kog v leto 2005, tako da je potrebno zagotoviti dodatna sredstva v višini 1,4 mio SIT. 07 Zdravstvo Izdatki za zdravstvo se v primerjavi s predlogom proračuna povečajo za 10,7 mio SIT. Proračunska postavka 07.6.02.2.1.2. Območna organizacija Rdečega križa Ormož se glede na omejene vire prihodkov poveča za 0,7 mio SIT, občina Ormož zagotavlja 50 % materialnih stroškov za delovanje Rdečega križa Ormož, med katere spada tudi najemnina poslovnih prostorov. Rdeči križ Ormož se je pred dvema letoma preselil v nove prostore za katere je bilo potrebno plačevati višjo najemnino kot je bila le-ta za stare prostore, do letošnjega leta Rdečemu križu Ormož ni bila priznana razlika med staro in novo najemnino. Za 10,0 mio SIT se poveča proračunska postavka 0.7.6.03.1.2.1. Sofinanciranje nabave urgentnega vozila za ZD Ormož. Gre za sredstva, ki bi jih naj za sofinanciranje zagotovilo Ministrstvo za zdravstvo. 08 Rekreacija, kultura in dejavnosti neprofitnih organizacij, združenj, društev in drugih institucij V primerjavi s predlogom proračuna se sredstva za področje Rekreacije, kulture in drugih dejavnosti povečajo za 10,7 mio SIT. Gre za povečanje na področju vlaganja v obnovo gradu Ormož v višini 2,0 mio SIT (nujni delni oplesk fasade in hodnika v drugem nadstropju) in dodatna sredstva za obnovo fasade na zadružnem domu v Veliki Nedelji za 2,8 mio SIT. Povečanje je pokrito iz naslova 15.12.2004 sofinanciranja Pošte Slovenije in Telekoma, ki sofinancirata sorazmerni del obnove glede na njuno površino. Odpreta se tudi dve novi proračunski postavki; 08.2.0.1.4.1.3.1. Obnova spomenikov v privatni lasti v višini 1,5 mio SIT in 08.3.0.2.1.1.3. Bilten. Gre za občasno izdajo glasila namenjenega obveščanju občanov. 09 Izobraževanje Na področju izobraževanja se za investicije zagotovijo dodatna sredstva v višini 13,0 mio SIT. Odpre se nova proračunska postavka 09.1.2.3.1.2.6. Obnova šolske zgradbe v Središču ob Dravi 1. faza v višini 20,0 mio SIT. Sredstva so namenjena za nujno potrebno zamenjavo stavbnega pohištva katero je dotrajalo (preperelo) in ne zadošča več nobenim kriterijem in predpisom. Proračunska postavka 09.1.2.3.1.2.4. Investicijska vlaganja v opremo in objekte pa se zmanjša za 7,0 mio SIT. V tej postavki je bila prvotno predvidena tudi zamenjava stavbnega pohištva v šoli Središče vendar se je pokazalo da bo k temu projektu potrebno pristopiti bolj sistematsko, zaradi tega je za ta namen tudi odprta nova proračunska postavka. 10 Socialna varnost Izdatki za področje socialnih varnosti se zmanjšajo za 8,0 mio SIT, kar je posledica zmanjšanja sredstev, ki jih mora občina zagotoviti za subvencije stanarin. V predlogu proračuna je bilo načrtovano, da bo za ta namen potrebno zagotoviti 15,0 mio SIT, po obdelavi vlog za subvencioniranje stanarin je bilo ugotovljeno, da bo zadostovalo 7,0 mio SIT, kar pa je še vedno za 4,0 mio SIT več kot znaša ocena izdatkov za ta namen v letu 2004. Struktura proračunskih odhodkov za leto 2005 - dopolnjen predlog investicijski odhodki 28,5% tekoči transferi 47,8% investicijski transferi 3,3% tekoči odhodki 20,5% Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I 67 15.12.2004 Primerjava proračunskih odhodkov predloga proračuna z dopolnjenim predlogom za leto 2005 1.600.000.000 1.400.000.000 predlog 2005 dopol.predlog 2005 1.200.000.000 1.000.000.000 800.000.000 600.000.000 400.000.000 200.000.000 0 tekoči odhodki tekoči transferi investicijski odhodki investicijski transferi B. Račun finančnih terjatev in naložb Glede na potrebe se izdatki namenjeni za dana posojila na področju drobnega gospodarstva povečajo za 1,5 mio SIT. C. Račun financiranja Za odplačilo najetih kreditov za modernizacijo cest Vičancih in Lahonci-Mekotnjak je potrebno v letu 2005 zagotoviti 2,2 mio SIT. Ormož,14.12.2005 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Poročevalec, št. 16/I 68 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana 15.12.2004