15.SPLOŠNA PORABA Sredstva proračuna (splošna poraba) se bodo oblikovala z letni-mi planskimi akti o izvajanju družbenega ekonomskega razvoja, vsekakor pa bodo naraščala počasneje od rasti družbenega pro-dukta. Iz občinskega proračuna bomo zagotovili materialna sredstva za kvalitetnejše pogoje za delo upravnih organov obenem za delo orga-nov mitice s tem da bomo zagotoviti izgradnjo ustreznih delovnih prostorov ter uvedli mehanizacijo v delo upravnih organov. Na področju davčne politike se bomo zavzemali za selektivno obdavčitev ob upoštevanju ekonomskih, socialnih in drugih po-gojev delavcev, delovnih Ijudi in občanov. 16. KADROVSKA POLITIKA Družbeno dogovorjena kadrovska politika opredeljena v dolo-čilih družbenih dogovorov o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike ter v družbenem dogovoru in samoupravnem sporazumu o štipendiranju zavezuje udeležence dogovora za njeno dosledno izvajanje od vgrajevanja določil v samoupravhe splošne akte do odgovornosti in obveznosti, ki jih sprejemajo s temi dogovori. Razvid del in nalog kot samoupravni splošni akt mora vsebovati takšen opis posameznih del in nalog, da bo služil za osnovo za racionalno in smotrno delitev dela oziroma nalog ter razmejitev obveznosti in odgovornosti, za dolgoročno in srednjeročno plani-ranje kadrov, programiranje novih profilov kadrov in njihovega znanja, smotrno organizacijo in izvajanje varstva pri defu in uredi-tev drugih organizacijskih in kadrovskih postopkov. Razvid del in nalog bomo stalno dopolnjevali glede na organizacijski in tehno-loški razvoj temeljnih organizacij združenega dela in drugih samo-upravnih organizacij in skupnosti. S sprejemanjem planov kadrovskih potreb v skladu z razvojnimi programi bomo sprejemali ukrepe: — za razporejanje delavcev na osnovi njihove strokovne izobrazbe oz. z delom pridobljene delovne zmožnosti, delovnih izkušenj in doseženih delovnih rezultatov; — za dopolnilno in funkcionalno izobraževarjje delavcev in njihovo strokovno usposabljanje, pri čemer bomo vključevali tudi izobraževanje v zvezi z varstvom pri delu; — za stalno izobraževanje delavcev v skladu s potrebami združenega dela, za preusmerjanje in prekvalifikacijo delavcev v zvezi z načrtovanimi modernizacijami in prestruktuiranjem proizvodnih procesov; — za poklicno usmerjanje mladine; — za štipendiranje v skladu s potrebami združenega dela in usmer-janje štipendistov v deficitarne poklice — predvsem v pedagoške šole; — za preusmerjanje podeljevanja štipendij iz združenih sredstev v kadrovske štipendije; na osnovi dogovorjenih meril in kriterijev predlagati najuspešnejše mlade delavce in učence za štipendiste Titovega sklada in Kraigherjevega sklada. — za ugotavljanje psihof izičnih sposobnosti delavcev za opravljanje opravil in nalog; — za pridobivanje novih delavcev v okviru dogovorjene stopnje rasti zaposlovanja, pogojih zaposlovanja, ob doslednem izvajanju določil samoupravnega sporazuma o zaposlo.anju in minimalnih standardih; — za izvajanje pripravništva; — za zaposiovanje invalidov, rehabilitaciji in prekvalifikaciji ob sodelovanju SIS družbenih dejavnosti ter zagotavljanju socialne varnosti delavcev; — za uresničevanje pogojev za postopno in organizirano vračanje delavcev, ki so na začasnem delu v tujini. S sodobnejšo organizacijo dela, pospeševanjem inovacijskih dejavnosti in ustreznejšim vrednotenjem in nagrajevanjem po delu bomo zmanjšall odliv kadrov iz proizvodne v neproizvodno dejav-nost. Zaradi omejevanja fluktuacije kadrov na področjih družbenih dejavnosti bomo hitreje reševali zagotavljanje stanovanj tem delav-cem. Spremljali bomo in mesečno ocenjevali izrabo načrtovanega letnega sklada delovnega časa ter si prizadevali za zmanjševanje bolniškega staleža. Na področju usmerjenega izobraževanja iz vidika poklicnega usmerjanja bomo usklajevali vsebine vzgojno-izobraževalnih progra-mov in kapacitet šol v skladu s potrebami združenega dela. Udeleženci družbenega dogovora o oblikovanju in izvajanju kadrovske politike bomo zagotovili vsestransko, pravočasno in objektivno informiranje delavcev in občanov o vseh problemih in nalogah s področja kadrovske politike ter jim tako omogočali, da bodo lahko tvorno sodelovali pri oblikovanju samoupravnih odloči-tev na področju kadrovanja in oblikovanja kadrovske politike. Udeleženci dogovora bomo pri izbiri delavcev za odgovorne funkcije poleg strokovne usposobljenosti enakopravno vrednotili tudi družbeno-politična in moralnoetična merila ter samostojnost in uspešnost opravljanja del oziroma nalog. Ob koncu mandatnega obdobja bomo ocenjevali delovanje de-legatskega sistema ter delovanje delegacij in delegatov in izvršili vse kadrovske priprave za izvedbo novih volitev v letu 1982 v skupšči-no družbenopolitične skupnosti in samoupravnih interesnih skup-nosti. Na osnovi enotno oblikovane kadrovske evidence in enotne metodologije bomo zagotovili stalno ažuriranje, spremljanje in posredovanje podatkov o kadrih uporabnikom kadrovske evidence. V samoupravnih splošnih aktih bomo opredelili določila o zavaro-vanju in zaščiti podatkov kadrovske evidence. V samoupravnih splošnih aktih bomo opredelili določila o zavarovanju in zaščiti podatkov kadrovske evidence. Udeleženci dogovorci in uporabniki kadrovske evidence bomo na osnovi potreb vplivali na postopno razširitev kadrovske evidence. Za učinkovito in dosledno uresničevanje načel kadrovske politi-ke in za učinkovito izvajanje kadrovske funkcije se moramo zavze-mati za oblikovanje kadrovskih služb s strokovno usposobljenimi delavci v teh službah. Zagotavljali bomo tudi stalno strokovno izpopolnjevanje teh delavcev. Izhaja od leta 1964 namesto Občinskih razgledov, ki jih je leta 1961 začel izdajati občinski odborSZDL Ljublja-na-Šiška - Naslov: ,,Javna tribuna", Ljubljana, Trg prekomorskih brigad 1, soba 405 - Priprava za tisk: BEP Dnevnik, tisk: tiskarna Ljudske praVfce - Po mnenju sekretariata za informacije izvrinega svetaSRSit. 421/1/72 z dne 7. II. 1974 je Javna tribuna oproSčena prometnega davka. pnprava 2a tisk: [JBflSfl bep - Tisk: G@ tiskarna Ijudske pravice