GLEDALIŠČE X CELJE 70.SEZONA Slovensko ljudsko gledališče Celje upravnica MAG. TINA KOSI svetovalec upravnice DR. BORUT SMREKAR dramaturginji TATJANA DOMA ALJA PREDAN telefon +386 (0)3 4264 208 e-naslov blagajna@slg-ce.si Blagajna je odprta vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00 ter uro pred začetkom predstav. lektor JOŽE VOLK tajništvo tehnični vodja MIHA PEPERKO vodja uprave LEA TOMAN vodja programa JERNEJA VOLFAND telefon +386 (0)3 4264 214 telefaks +386 (0)3 4264 206 e-naslov jerneja.volfand@slg-ce.si vodja marketinga in odnosov z javnostmi MAG. BARBARA PETROVIČ telefon +386 (0)3 4264 205 +386 (0)51 651 821 e-naslov barbara.petrovic@slg-ce.si koordinatorka in organizatorka kulturnega programa URŠKA VOUK telefon +386 (0)31 670 957 telefon +386 (0)3 4264 202 telefaks +386 (0)3 4264 220 centrala +386 (0)3 4264 200 e-naslov tajnistvo@slg-ce.si Ustanovitelj gledališča je Mestna občina Celje. Program finančno omogoča Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije. svet Gledališča Celje MAG. ALENKA OBRUL ZLATKA ŠOŠTERIČ ERIK SAFRAN (predsednik) PRIMOŽ POGELŠEK (namestnik predsednika) MANJA VADLA informatorka-organizatorka URŠKA ZIMŠEK strokovni svet Gledališča Celje SIMON MLAKAR (predsednik) MAG. MILENA ČEKO PUNGARTNIK MOJCA MAJCEN DR. ANTON ŠEPETAVC UROŠ GORJANC ANDREJ MURENC strokovna administrativna delavka JERICA VITEZ www.slg-ce.si e-naslov urska.vouk@slg-ce.si blagajna Slovensko ljudsko gledališče Celje Repertoarna knjižica sezone 2020/21 Repertoar 7 Ponovitve 23 Za otroke 33 Igralski ansambel 45 Nagrade 2019/20 73 Abonmaji 77 Dnevi komedije 87 Spoštovane obiskovalke in cenjeni obiskovalci Gledališča Celje, pred nami je slavnostna 70. sezo­ na našega gledališča, ki je bilo kot profesionalna institucija ustanovljeno z odlokom MLO Celje 6. decembra 1950. Sprva je igralski ansambel štel le eno članico, in sicer gospo Nado Božič, danes imamo dvaindvajset igralk in igralcev. Skozi desetletja so različne predstave našega gleda­ lišča ustvarjali številni veliki umet­ niki, igralci, režiserji, dramaturgi, scenografi, kostumografi, glasbeniki, koreografi in vsi drugi, skriti v zaodrju, ki so svoje znanje vedno znova pre­ dajali mlajšim generacijam. Številni so odšli v druga gledališča, zaščitni znak našega gledališča pa je, da smo izjemna odskočna deska za mnoge mlade umetnike. Nihče od nas si ni predstavljal, da bomo praznično sezono začeli bolj improvizirano, kot smo navajeni, bolj fleksibilno in prilagojeno razmeram, ki jih vam, drago občinstvo, in nam, ustvarjalcem, narekuje epidemija. Vendar je prednost gledališča v tem, da v njem delujemo ustvarjalni in in­ ventivni ljudje, ki imamo več idej, kot jih lahko včasih uresničimo. Čeprav smo morali sezono 2019/20 zaključiti predčasno, smo se že konec maja vrnili na delo, polni nove energije 4 GLEDALIŠČE CELJE 5 in ustvarjalnega zanosa! Tako do kon­ ca leta načrtujemo štiri nove premi­ ere – komediji Marjetka, str. 89 Lutza Hübnerja in Laž, nam že dobro znanega francoskega dramatika Floriana Zellerja, čigar uspešnico Oče še zmerom igramo, pa predstavo za naše najmlajše z naslovom Tista o bolhah slovenske avtorice Saše Eržen in večkrat nagrajeno sodobno ameriško dramo Gorazdov vozel. V drugi polovici sezone bomo uprizo­ rili še komedijo Roka Vilčnika Pravi heroji, nagrajeno z žlahtnim komedij­ skim peresom, in dramo Oblast teme Leva Nikolajeviča Tolstoja, ki je zaradi prekinitve dela nismo mogli dokonča­ ti letos spomladi. Vabimo vas, da se nam v jubi­ lejni sezoni pridružite v naši prelepo obnovljeni dvorani, na čarobnem po­ potovanju po svetu gledališke magije in domišljije. — mag. Tina Kosi upravnica Gledališča Celje 70. SEZONA SEZONA 1950/51 Mira Puc - Mihelič OPERACIJA režiser Tone Zorko na fotografiji Janez Škof, Nada Božič Repertoar Lutz Hübner MARJETKA, STR. 89 Johnna Adams GORAZDOV VOZEL komedija režiser Andrej Jus premiera septembra 2020 drama režiserka Ajda Valcl premiera decembra 2020 stran 10 → stran 16 → Florian Zeller LAŽ Rok Vilcnik rokgre PRAVI HEROJI komedija režiser Jernej Kobal premiera septembra/oktobra 2020 šarfna komedija premiera februarja 2021 stran 12 → stran 18 → Sasa Erzen Lev Nikolajevic Tolstoj OBLAST TEME predstava za otroke režiserka Ivana Djilas premiera oktobra 2020 drama režiserka Maša Pelko premiera maja 2021 stran 14 → stran 20 → Gledališče Celje si pridržuje pravico do spremembe programa. Lutz Hübner MARJETKA, STR. 89 Gretchen 89 ff. režiser Andrej Jus premiera septembra 2020 Nemški dramatik, režiser in igralec Lutz Hübner (1964) je vsestranski gledališki ustvarjalec. V devetdese­ tih letih prejšnjega stoletja je napisal več kot dvajset besedil, ki so bila uprizorjena na nemških in tujih odrih. Od leta 2001 pri pisanju sodelu­ je s Sarah Nemitz, skupaj pa sta napisala več kot dvajset dramskih besedil. Za svoje delo je prejel več uglednih nagrad in je eden najbolj uprizarjanih sodobnih nemških dramatikov od poznih devetdesetih let prejšnjega stoletja do danes. Lutz Hübner piše drame za odrasle in mladino, operne librete, leta 2015 je v kinematografe prišla filmska adaptacija uspešnice Hübnerja in Nemitzove Frau Müller muss weg (2010). Film z zvezdniško zasedbo je videlo več kot milijon gledalcev in je prejel številne nagrade. Dram­ komedija sko pisanje Lutza prevajalec Darko Čuden Hübnerja odlikuje natančen in hiter dialog, njegovo razumevanje jezika in dramske situacije pa jasno kažejo, da je gledališki praktik, ki piše z mi­ slijo na igralca. Komedija Marjetka, str. 89 (Gretchen 89 ff.) je bila krstno uprizorjena leta 1997 in je postala velika uspešnica nemških in tujih odrov. V njej je Hübner uporabil znan Marjetkin monolog iz Goethe­ jevega Fausta po njunem srečanju. S preigravanjem monologa različnih režiserjev, igralk in drugih gledaliških 11 ustvarjalcev, ki jih odigrata dva igralca, je na izredno duhovit in zabaven način prikazal zakulisno gledališko dogajanje, torej vse tisto, kar ni namenjeno očem publike. Kar je v običajnem gledališkem procesu namenjeno le gledališkim ustvarjal­ cem, v Hübnerjevi komediji postane Briljantna komedija, ki na zabaven način govori o resnih zagatah v gledališkem zakulisju. gonilo komičnih situacij. Publiki s preigravanjem monologa razkriva, kaj se sploh dogaja na vajah, kako se rojeva predstava, kaj vse je po­ trebno, da se predstava lahko rodi. Seveda ni bil prizanesljiv do glavnih kreatorjev gledališke umetnine. Po­ gosto je ustvarjalni proces odvisen od dobrega razpoloženja ustvarjal­ cev, banalnih življenjskih situacij, v katerih se znajdejo, njihove tole­ rance, dobre volje, naklonjenosti, razumevanja, od tehničnih do finan­ čnih zmožnosti gledališča. Včasih režiser vstane z levo nogo, igralka pa je prepričana, da si zasluži več spoštovanja, rekviziter ne pripravi pravega rekvizita, režiserja začetnika zgrabi nepremagljiva trema, nekomu drugemu pa ni všeč besedilo … Hübner je z Marjetko, str. 89 ustvaril briljantno komedijo, ki na za­ baven način govori o resnih zagatah v gledališkem zakulisju. 70. SEZONA Florian Zeller LAŽ Le Mensonge režiser Jernej Kobal premiera septembra/oktobra 2020 Zakonski par povabi drugi zakonski par na večerjo. Najboljši prijatelji so. A stvari se zapletejo, ker naj bi gosti­ teljica na cesti videla prijateljičine­ ga moža, kako se poljublja z drugo žensko. Zato želi večerjo odpovedati, saj se ji zdi, da mora prijateljici po­ vedati resnico. A mož jo prepričuje, da se je v življenju treba kdaj pa kdaj komedija tudi zlagati ali resni­ prva slovenska uprizoritev co prikriti, kot znak ljubezni in takta, prevajalka Živa Čebulj in da se v življenja drugih nima smisla vpletati. Ta načelna moralna dilema se kmalu razraste v nebrzdan klobčič resnic in laži, ko nihče ne ve več, kdo koga vara in s kom, in ali so vsi štirje akterji v resnici zvesti ali nezvesti. Slednje pravzaprav niti ni več po­ membno. Pomembno je zaupanje, ki ga človek izgubi, ko svojo ljubljeno osebo ujame na laži. Zato se igra sklene pomirjujoče, zakonci se od­ ločijo, da kljub nemara drugačnim dejstvom spet vzpostavijo medseboj­ no zaupanje, saj bi lahko vztrajanje pri resnici pripeljalo do totalne vojne. Ali kot reče eden od protagonistov, če bi vsi ljudje vsem povedali resnico v obraz, nihče na svetu z nikomer ne bi več govoril. Francoskega dramatika, roma­ nopisca in režiserja Floriana Zellerja (1979) poznamo predvsem po uspeš­ nici Oče, ki jo v našem gledališču igramo že tri leta. V Slovenskem stalnem gledališču Trst so pred 13 časom uprizorili njegovo komedijo Resnica (videli smo jo tudi na Dnevih komedije 2018), v Mini teatru v Lju­ bljani pa pred kratkim tudi dramo Sin. Zeller je dobitnik vseh najuglednješih francoskih in mednarodnih nagrad za dramatiko, od Molièrove do nagra­ de Laurenca Oliviera. Zeller se v svojih številnih igrah poigrava s tematiko laži in resni­ ce. Največkrat razčiščuje to večno zagato znotraj družinskega kroga, kjer naj bi veljalo, da je najbolj odprt in dovzeten za resnico, a se nema­ lokrat izkaže, da je še kako podvržen laži in sprenevedanju. V današnjem svetu nas družbena omrežja namer­ no preplavljajo z lažnimi novicami, da bi nekateri dosegli politične cilje in družbeni vpliv. Resnica postaja vse bolj relativna, a ne le v tistem metafizičnem, rašomonskem smislu, temveč povsem konkretno: potvar­ jajo se dejstva, razpihujejo se laži. Pomembno je zaupanje, ki ga človek izgubi, ko svojo ljubljeno osebo ujame na laži. Relativiziranje resnice pa pomeni legalizacijo laži. Etika? Kaj je že to? Se danes sprašujemo nekateri redki osamelci, ki se jim tistih prastarih deset zapovedi ne zdi zaprašena neslanost. A ko pogledamo pod odejo lastnih družinskih skrivnosti, bi mo­ goče kazalo tudi pomesti pred svojim pragom. Ali ne? Vrag ve. 70. SEZONA Sasa Erzen režiserka Ivana Djilas premiera oktobra 2020 Saša Eržen (1973) za otroke in mladi­ no ustvarja že več kot dve desetletji. Napisala je številne zgodbe, besedila in songe za otroške lutkovne pred­ stave (Ti loviš!, Karelčkove zgodbe, Ostržek, Zlatolaska in trije medvedi), scenarije za otroške in mladinske televizijske oddaje (Firbcologi, Studio Kriškraš) ter nekaj slikanic. Letos bodo po njenem scenariju posne­ li otroški celovečerni film Kapa. Za predstavo Ti loviš!, ki jo od novem­ bra 2012 uprizarjajo v Lutkovnem gle­ dališču Ljubljana in je doživela že več kot 200 ponovitev, je leta 2017 prejela posebno nagrado za dramsko be­ sedilo na mednarodnem lutkovnem festivalu Zlata iskra v Kragujevcu. Njena slikanica Tista o bolhah je bila uvrščena med pet finalistov za najboljšo izvirno slovensko slikani­ co leta 2011 in je prejela nagrado zlata hruška za kakovostno literaturo. Lani je zaživela tudi kot radijska pravljica v oddaji Lahko noč, otroci. Nekoč je za sedmimi gorami, sedmimi vodami in sedmimi miš­ jimi luknjami živela mačja kraljica. Kadar ni prirejala gostij ali parad, je najraje dremuc­ predstava kala na mehkih za otroke krstna uprizoritev žametnih blazinah in predla. Njeno avtorici življenje je bilo prav dramatizacije Tatjana Doma po mačje lagod­ Saša Eržen no in brezskrbno, avtorja dokler je nekega besedil songov dne ni nekaj prav Saša Eržen Željko Božić čudno ugriznilo, 15 potem pa začelo neznosno srbeti. In še in še jo je grizlo in še bolj srbelo. Služabnika sta jo praskala, a ni nič pomagalo. Hitro jima je postalo jasno, da ima mačja kraljica bolhe. Kraljica, da ima bolhe! Ne, to pa že ne! Ne­ mogoče! Prvega, ki je omenil bolhe, Bežanje pred težavami in problemi ni nikoli rešitev, ne za bolhe ne za druge tegobe. je nemudoma odpustila, od drugega pa zahtevala, da ji pomaga. Le kako pomagati kraljici, ki pod nobenim po­ gojem ne bo sprejela dejstva, da ima bolhe? Obupani služabnik na pomoč pokliče najboljše strokovnjake mačje­ ga kraljestva. Odpuščeni služabnik pa v preobleki zdravnika vidi možnost za novo službo. Tista o bolhah je nagajiva, iskriva in zabavna pripoved o mačji kraljici, ki si noče priznati, da ima težave in se jih zato loteva na popolnoma neuspešen način. Bežanje pred težavami in problemi ni nikoli reši­ tev, ne za bolhe ne za druge tegobe. Rešimo jih lahko le, če si jih priznamo, jih zgrabimo za vrat in se pogumno spopademo z njimi. 70. SEZONA Johnna Adams je diplomira­ la na prestižni gledališki šoli prevajalka Tina Mahkota univerze DePaul in magistrirala iz dramskega pisanja na Hunter Co­ llegeu. Napisala je več kot 20 dram. Za dramo Gorazdov vozel je prejela nagrado Steinberg/American The­ atre Critics Association Citation leta 2013. Ob tem je dobitnica na­ grade Princess Grace leta 2012. Drama Gorazdov vozel je bila objavljena v reviji American Theatre Magazine, premiero pa je doživela na Contemporary American The­ atre Festivalu v Shepherdstownu leta 2012, od takrat so jo uprizorili že več kot štiridesetkrat v različnih državah ZDA. Drama se odvija na šoli, ko pride mati umrlega učenca na sestanek k učiteljici. Ta je bil sprva mišljen kot skupni sestanek z učencem, starši in predstavniki šole, zato je učiteljica presenečena, da je mati nanj sploh prišla. Pre­ tresljiva igra govori o odnosu med žalujočo materjo in čustveno učite­ ljico. Osnovnošolec Gorazd je storil samomor na dan, ko so ga izključili iz šole. Lahko bi bil žrtev nadle­ govanja ali pa je bil on sam tisti, ki je nadlegoval druge. Skozi ču­ stveni dialog skušata mati premi­ nulega dečka in njegova učiteljica ugotoviti, kaj je fanta pripeljalo do tragičnega dejanja. drama prva slovenska uprizoritev Johnna Adams GORAZDOV VOZEL Gidion’s Knot režiserka Ajda Valcl premiera decembra 2020 17 Gre za dramo o nekaterih ključnih vprašanjih šolskega sistema, odgovornosti učiteljskega poklica, svobode izražanja … Drama govori o šolstvu, vlogah staršev in učiteljev v vedno bolj kaotičnem svetu. Aktualni problemi šolskega sistema, pravic in dolž­ nosti učiteljev, staršev in učencev sodijo med najbolj pereča vprašanja današnje družbe. Prav ta vprašanja so pomembna tudi za naše gleda­ lišče, saj skušamo vsako sezono odpreti nekatere najbolj boleče točke naše družbe, pa naj gre za demenco (Oče), sprejemanje hendikepira­ nosti (Večni otrok) ali šolski sistem (Gorazdov vozel). Drama o ključnih vprašanjih šolskega sistema, odgovornosti učiteljskega poklica, svobode izražanja. 70. SEZONA Rok Vilcnik rokgre PRAVI HEROJI premiera februarja 2021 Rok Vilčnik rokgre je pisatelj, pesnik, dramatik, režiser, scenarist in drama­ turg. Za svoje literarno ustvarjanje je med drugim prejel tri Grumove nagrade za najboljšo slovensko dramo, Glazerjevo listino za književ­ nost in dve žlahtni komedijski peresi, drugič prav za komedijo Pravi heroji. Pogrebna dejavnost je lahko v potrošniški družbi donosen po­ sel in tega se zaveda Ingemar Ferš, ki želi svoje privatno pokopališče v Mariboru Večno razkošje spre­ meniti v najbolj monden grobarski resort v Evropi. Pokopališče mora zaradi ureditve množičnega grobišča za domobrance preseliti na novo lokacijo, tam pa odkrijejo tudi jamo, polno partizanskih kosti. Težaško delo ločevanja in selitve šarfna komedija kosti mora opraviti krstna uprizoritev enonogi Canek. Lačni psi mu odne­ žlahtno komedijsko sejo domobranske pero 2020 kosti, zato se Ferš spomni, da bi v do­ mobransko grobišče pač prenesli partizanske kosti, ki jih je Canek našel na novi lokaciji. »Kosti so kosti in ne ljudje in zaradi njih je samo prepir,« pravi Ferš, »zato je čas, da jih zakopljemo.« Avtohtona črna komedija Pravi heroji se brez dlake na jeziku loti mnogih nevralgičnih točk sodobne družbe – razprodaje državnega pre­ moženja, divje privatizacije, nenehne delitve na leve in desne, na naše in vaše, nerazčiščenega odnosa 19 do polpretekle zgodovine, izkorišča­ nja malega človeka, sumljivih poslov, podivjanega potrošništva, pohle­ pa po bogastvu, našega večnega hlapčevstva in manjvrednostnega kompleksa in popolnega razvred­ notenja politike, ko je na oblasti lahko vsak, ki si to zaželi. Komedija, Pogrebna dejavnost je lahko v potrošniški družbi donosen posel. napisana v mariborskem pogovor­ nem jeziku, skozi oči malega človeka, ki se bori za preživetje, postavlja ogledalo sodobni slovenski stvarno­ sti, kjer je vse naprodaj, kjer ni več jasno, kdo so rablji in kdo žrtve, kjer ustvarjanje dobička postaja bistvo našega bivanja in se na človeka gleda le še kot na strošek. Živ človek je breme, mrtvec predstavlja do­ biček. Malemu človeku v krutosti vsakdana preostane le še, da verjame v superheroja in nas ob vsem tem še nasmeji do solz. 70. SEZONA Lev Nikolajevic Tolstoj OBLAST TEME ali Samo s krempeljčkom se ujame, pa je ptička cela v pasti Власть тьмы, или Коготок увяз, всей птичке пропасть režiserka Maša Pelko premiera maja 2021 Misleca, pisatelja, politika in publi­ cista grofa Leva Nikolajeviča Tolstoja (1828–1910) je njegov biograf Pavel Basinski v izvrstni drama biografiji Pobeg iz raja označil prevajalka Tatjana Stanič za eno najbolj mitologiziranih figur v ruski literaturi. Tolstoj je pri dvaino­ semdesetih zapustil ženo Sofijo An­ drejevno, s katero je preživel osemin­ štirideset let in mu je rodila trinajst otrok, se odpovedal življenju plemiča in zadnjih sedem dni svojega življenja preživel na zakotni železniški postaji Astapovo, 300 kilometrov oddaljeni od Moskve, kjer je umrl za pljučnico. Tolstoj je želel izboljšati življenje kmetov in njihovih otrok ter znal pri­ sluhniti socialno ogroženim ljudem. Zasnoval je svoj socialno-moralistični nauk – tolstojanstvo. Je mojster realizma in eden največjih svetovnih romanopiscev, najbolj znan po svojih najdaljših ro­ manih Vojna in mir (1865–69) in Ana Karenina (1875–77), ki sodita med najboljše kdajkoli napisane romane. Dramo Oblast teme ali Samo s krempeljčkom se ujame, pa je ptička cela v pasti je Tolstoj napisal leta 1886, v obdobju, ko je pisal filozofsko-religiozne spise, v kate­ rih je opisoval tolstojanstvo. Drama je bila v Rusiji prepovedana do leta 1902, kljub temu pa je v tem času do­ živela številne neuradne uprizoritve. Ruski gledališki režiser Konstantin Sergejevič Stanislav­ski je želel dramo 21 uprizoriti leta 1895 in je Tolstoja prepričal, da je po njegovih navodilih na novo napisal četrto dejanje, kljub temu pa do uprizoritve ni prišlo. Sta­ nislavski je dramo uprizoril leta 1902 v Moskvi in nastopil v vlogi starega hlapca Mitriča. Hlapec Nikita je mlad in neod­ govoren, rad ima ženske. Zapelje in zapusti mlado siroto Marinko in se zaplete z gospodarjevo ženo Anisjo. Anisja s pomočjo Nikitove mame Matrjone, ki bi za sina nare­ dila vse, umori svojega moža Pjotra in se poroči z Nikitom. Ko Nikita izve za Anisjin zločin, se mu žena zagabi. Zapelje pastorko Akulino, ki zanosi. Akulina rodi otroka, Anisja pa prisili Nikita v nov zločin. Oblast teme je pretresljiva upodobitev revščine in neizobra­ ženosti ruskega kmeta, je strašljiva in pre­tresljiva slika ruske družbe konca 19. stoletja. Drama v ospredje Drama o tem, kako se zlo, ki ga stori en človek, razraste in vpliva na življenje mnogih drugih. postavlja vprašanje oblasti zla v življenju posameznika. Kako se zlo, ki ga stori en človek, razraste in vpliva na življenje mnogih drugih. Tragič­ nost življenja kmetov ni posledica prirojenega zla, temveč »oblasti teme«, ki prežema njihova življenja od rojstva do smrti. 70. SEZONA Ponovitve SEZONA 1975/76 Ivan Cankar POHUJŠANJE V DOLINI ŠENTFLORJANSKI režiser Mile Korun na fotografiji Anica Kumer, Radko Polič - Rac Elaine Murphy Florian Zeller LJUBI MOJ OČE Little Gem drama prva slovenska uprizoritev režiser Andrej Jus premiera 15. septembra 2017 uspešnica z več kot 60 ponovitvami Le Père » Sploh ne dvomimo, da bo tudi slovenski Ljubi moj še dolgo na repertoarju. Predstava, ki bo dolgo polnila dvorano.« — Petra Vidali, Večer, 22. 9. 2017 Zgodba o ljubezni, izgubi, osamljenosti in odtujenosti skozi oči treh generacij. » Anica Kumer kot babica je pravzaprav najmanj zagrenjena in zapletena; težave prenaša s hu­ morjem in domiselnostjo; je topla in iskriva. Liza Marija Grašič (Živa Selan, op. ur.) z veliko energi­ je in natančnosti igra vnukinjo Neli, ki niha med zadržanostjo in jezikavostjo, med upornostjo in žalostjo, na koncu pa pokaže veliko osebne moči in željo po spravi in sožitju. Največji ču­ stveni razpon in osebni razvoj pa mora pokazati Barbara Medvešček v vlogi hčerke Lidije.« — Mirjam Novak, Ženska, 6. 11. 2017 tragična farsa režiser Jernej Kobal premiera 28. septembra 2018 uspešnica z več kot 40 ponovitvami nagrada za najboljšo moško vlogo na XXV. mednarodnem božičnem gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu Branku Završanu igralska nagrada ZDUS Duša Počkaj Branku Završanu 24 GLEDALIŠČE CELJE 25 » Branko Završan je pretresljiv Oče v splošnem in velikem planu in v vsakem detajlu uprizoritve. Z držo, gestami, mimiko. V zavzeti komunikaciji z negovalko, pri raztresenem trančiranju kurjega bedra in držanju kavne skodelice. Ne ubog, ampak šarmanten, kot reče negovalka, odločen, pokon­ čen in sploh ves čas jasno artikuliran, pri močeh, skratka, zato je njegova demenčna nemoč še bolj sugestivna. Absolutno dominira ne le v dramski in uprizoritveni, ampak tudi igralski konstelaciji …« — Petra Vidali, Večer, 17. 11. 2018 Izmuzljiva pripoved o bolezni in družinskih odnosih. » Premišljeno in koncizno uprizorjena dramska miniatura, ki nudi refleksijo, ki ni nujno povezana zgolj z določeno izredno situacijo, temveč je v za­ snovi in predvsem zaradi protagonistov obenem univerzalna analiza medčloveških odnosov.« — Peter Rak, Delo, 21. 11. 2019 70. SEZONA Nava Semel Goran Vojnović VEČNI OTROK RAJZEFIBER ‫הילד מאחורי העיניים‬ drama krstna uprizoritev režiserka Anica Tomić koproducent Prešernovo gledališče Kranj premiera v Gledališču Celje 4. oktobra 2019 premiera v Prešernovem gledališču Kranj 14. septembra 2019 monodrama prva slovenska uprizoritev režiser Yonatan Esterkin angleška premiera 7. septembra 2019 slovenska premiera 13. septembra 2019 » Drama dobro ujame kompleksnost te prego­ vorne brezpogojnosti: očetovo sprejetje je res takojšnje in za večno, vendar mora pred/pod težo bremena vsakič znova zbežati in postane obsesiven tekač, materina resnica pa je še bolj skruniteljska: prav ona, prva, ki bi morala otroka nahraniti in potolažiti, ga ne more niti pogledati.« — Petra Vidali, Večer, 30. 9. 2019 » Po drugi strani pa ima druga generacija priseljen­ cev, kar sem sam in je tudi Saša v drami Rajzefiber, drugačne probleme. Pripadniki prve gene­ racije pridejo nekam z zavedanjem, da prihajajo kot tujci, in njihovo tujstvo je vsaj do neke mere izbrano, zato ga lažje sprejmejo. Drugače pa je, če se v tujstvo rodiš, če si tujec v lastni državi, v državi, ki je tvoja edina možna domovina.« — Patricija Maličev, Delo, Sobotna priloga, 14. 9. 2019 Nisem se hotel ukvarjati z begunci in imigranti, ampak z nami, ki jih pričakujemo. » Gre za skromno, globoko in toplo predstavo, skozi katero tandem Tomić/Kovačić ne le odpira, temveč tudi sočutno zdravi naša številna vsiljena izseljevanja, nepripadanje in izgubo temeljev.« — Nataša Govedić, Novi list, 16. 2. 2020 Na rojstvo otroka z motnjo v duševnem razvoju moramo gledati kot na enega kritičnih trenutkov v življenju matere. nagrada za najboljšo žensko vlogo na XXVI. mednarodnem božičnem gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu Manci Ogorevc 26 » Slikarski metje je tudi argument za vključitev dobrega videa in animacije, vseeno pa ne za­ režeta bistveno v uprizoritveni tok oziroma ga ne okrepita.« — Petra Vidali, Večer, 30. 9. 2019 GLEDALIŠČE CELJE 27 70. SEZONA Iza Strehar Nikolaj Vasiljevič Gogolj VSAK GLAS ŠTEJE PLAŠČ Шинель komedija žlahtno komedijsko pero 2018 krstna uprizoritev režiserka Ajda Valcl premiera 29. novembra 2019 » To preigravanje stereotipov se dogaja hitro, kratke replike in kratki prizori so bili tudi dobra podlaga za to, da je uprizoritvena ekipa z Ajdo Valcl na čelu naredila dinamično predstavo. Na dobri javno-zasebni sceni se v pravem tempu in brez zastoja vrstijo igralci in igralke, ki znajo iz vsake svoje replike potegniti maksi­ malen komedijski učinek.« — Petra Vidali, Večer, 5. 12. 2019 Mogoče je spremeniti vsak razpis, zamajati vsakega novinarja, podkupiti vsakega kritika, vplivati na vsak medij. » Avtorica kritične osti ne usmeri le v politične vr­ hove, ampak tudi v kulturno in umetniško sfero, naravnost in brez sprenevedanja.« — Vilma Štritof, Radio Slovenija 1, 30. 11. 2019 pripoved z glasbo avtorja dramatizacije Tina Kosi, Juš A. Zidar režiser Juš A. Zidar premiera 24. januarja 2020 » Ne bi hotela narediti krivice igralcema, Brane Završan ima navsezadnje zavidljivo glasbeno kariero, ki jo je kronal njegov Jacques Brel, am­ pak v Plašču je glavna muzičarka za klavinovo in z glasom – Beti Strgar. Zato pa ima Završanov inštrument, harmonika, močnejšo uprizoritveno vlogo, dejansko je samostojni akter, ki reflektira modus nosilca – interpreta Akakija Akakijeviča. Zapomnili si bomo zlasti nesrečno vzdihovanje nesrečne akakijevičevske harmonike, zagotovo gre za eno najbolj posrečenih uporab inštru­ menta na gledališkem odru.« — Petra Vidali, Večer, 13. 2. 2020 To je zgodba o usodi malega človeka, nemočnega in nebogljenega v odnosu do togega in dehumaniziranega birokratskega družbenega ustroja. 28 GLEDALIŠČE CELJE 29 70. SEZONA Sofi Oksanen OČIŠČENJE Puhdistus tragedija prva slovenska uprizoritev režiser Jari Yuutinen koproducent sadsongskomplex:fi premiera 21. februarja 2020 » Predvsem pa uprizoritev zaznamujeta odločitev za to, da mlado … in staro … protagonistko igra ista igralka … Živa Selan. Njene transformacije so … vsakič naznačene z istimi elementi, do po­ tankosti naštudirano in disciplinirano izvajano, starosti primerno gibanje je eno od gonil uprizo­ ritve. Kljub predpisanemu kalupu pa je njena igra ne le prepričljiva, ampak na pravih mestih tudi pretresljiva. To je res herojski podvig.« — Petra Vidali, Večer, 29. 2. 2020 Preteklosti se ni mogoče odkrižati – naseljuje nas vsaj toliko, kot smo mi naseljevali njo. » Nenavadna odločitev, da vlogi Aliide v različnih življenjskih in zgodovinskih obdobjih dodeli eni sami igralki, je mladi Živi Selan v primerjavi z drugimi igralci na odru nadela velikansko bre­ me. Nosila ga je z vso silo in intenzivnostjo.« — Vilma Štritof, Radio Slovenija 1, 22. 2. 2020 30 GLEDALIŠČE CELJE Za otroke SEZONA 2012/13 Jacqueline Wilson SKRIVNOSTI režiserka Mateja Koležnik na fotografiji Minca Lorenci, Manca Ogorevc ABONMAJČEK Kajetan Kovič, Jerko Novak MAČEK MURI Ljubi naši otroci in starši! Letos nam je epidemija prekrižala načrte, onemogočila idejo o novem Abonmajčku, ki smo ga snovali, in otežila gostovalne in gostujoče načrte. Da vi, naše zvesto in radoživo najmlajše občinstvo, ne bi ostali brez kakovostnih predstav, smo se odločili v letošnji korona Abonmajček uvrstiti dve naši domači uspešni­ ci iz preteklih let – Mačka Murija in Heidi – ter letošnjo premiero Tista o bolhah. Veselite se z nami, podprite naše gledališče in uživajte v čudežnih uprizoritvah! Kajetan Kovic, Jerko Novak režiser Matjaž Latin Johanna Spyri gledališka predstava avtorica dramatizacije Romana Ercegović režiser Matjaž Latin premiera 6. oktobra 2007 Zgodba o mačjih ljubezenskih pripetljajih in dobrodušnem roparju. režiserka Ivana Djilas Sasa Erzen se prepleta z zgodbo o mačjem roparju Čombi, ki s svojimi vragolijami ne da spati policajema Muclju in Maclju. In ne samo to – Veliki Čombe prijateljuje z Muco Maco in dela Mačka Murija prav pošteno ljubosumnega. V predstavi bodo v živo odpeti songi Jerka Novaka, ki so danes skorajda že ponarodeli. režiserka Ivana Djilas Predstave bodo na sporedu ob sobotnih dopoldnevih, opoldnevih in popoldnevih. Le kdo ne pozna črnega simpatičnega mačkona Murija, ki se v svojem mačjem življenju spopa­ da tudi z resnimi težavami, kot je zaljubljenost. Muri je prav po mačje zatrapan v najlepšo izmed vseh muc, Muco Maco. Kako osvojiti srce »prave mačje Parižanke«, predstavlja za Murija prav posebno trd oreh. Zgodba o lju­ bezenskih pripetljajih med Murijem in Maco Cena Abonmajčka je 15 €. več na strani 80 → 35 70. SEZONA Johanna Spyri Saša Eržen HEIDI TISTA O BOLHAH gledališka predstava avtorica dramatizacije Tatjana Doma režiserka Ivana Djilas premiera 27. septembra 2019 Heidi je zgodba o svobodi, ki jo lahko obču­ timo le v naravi, o sproščenosti, ki jo človek najde v povezanosti z naravo, o uporništvu, vztrajnosti in pogumu, ki so gonilo življenj­ skih sprememb. Je zgodba o ljubezni in moči ljubezni in priča o tem, da so družina ljudje, ki se imajo radi, si pomagajo in skrbijo drug za drugega, ne glede na to, koliko članov jo sestavlja. Heidi je zgodba o dveh različnih principih vzgoje, o vzgoji, ki otroka spodbuja, da postane samostojno in odgovorno bitje, gledališka predstava avtorici dramatizacije Tatjana Doma Saša Eržen avtorja besedil songov Saša Eržen Željko Božić režiserka Ivana Djilas premiera oktobra 2020 čeprav je pot do tja včasih boleča, in vzgoji, ki otroka ščiti do te mere, da iz njega naredi psihičnega in fizičnega invalida. GLEDALIŠČE CELJE Bežanje pred težavami in problemi ni nikoli rešitev, ne za bolhe ne za druge tegobe. blazinah in predla. Njeno življenje je bilo prav po mačje lagodno in brezskrbno, dokler je ne­ kega dne ni nekaj prav čudno ugriznilo, potem pa začelo neznosno srbeti. In še in še jo je griz­ lo in še bolj srbelo. Služabnika sta jo praskala, a ni nič pomagalo. Hitro jima je postalo jasno, da ima mačja kraljica bolhe. Kraljica, da ima bolhe! Ne, to pa že ne! Nemogoče! Zgodba o svobodi, prijateljstvu, solidarnosti in ljubezni. 36 Nekoč je za sedmimi gorami, sedmimi voda­ mi in sedmimi mišjimi luknjami živela mačja kraljica. Kadar ni prirejala gostij ali parad, je najraje dremuckala na mehkih žametnih ← več o predstavi na strani 14 37 70. SEZONA PONOVITVE Kajetan Kovič, Jerko Novak MAČEK MURI gledališka predstava avtorica dramatizacije Romana Ercegović režiser Matjaž Latin premiera 6. oktobra 2007 uspešnica z več kot 160 ponovitvami 39 » … na srečo pa znajo dobro peti tudi celjski protagonisti. To je velik plus zanje. Vse skupaj je torej izzvenelo v dobrem ritmu, z obilo zabave in smeha iz prepolne dvorane. Mimo­ grede: razprodani sta bili tako predpremiera kot prva uprizoritev in najbrž na ponovitvah ni nič drugače.« — TomaS, Novi tednik Celje, 16. 10. 2007 Zgodba o mačjih ljubezen­ skih pripetljajih in nespora­ zumih se prepleta z zgodbo o dobrodušnem roparju, ki ne da spati policajem. 70. SEZONA Svetlana Makarovič Johanna Spyri KOSOVIRJA NA LETEČI ŽLICI HEIDI gledališka predstava režiser Matjaž Latin premiera 5. oktobra 2018 uspešnica z več kot 60 ponovitvami » Znana potovalna fantazija dveh zvedavih bitij, katerih perspektiva se menja od zgoraj navzdol in od spodaj navzgor, na Kosovirski radovedni pogon delujoči leteči žlici namreč razbirata podatke povsem nemogočih geografskih ko­ ordinat, motnja, ki za potujoči dvojici pomeni začasne pristanke v svetu realnega, in srečanja s skoraj usodnimi preizkušnjami ter grenkimi razočaranji, čeprav se smer skoraj nedoseglji­ vega cilja severojugovzhod na koncu izkaže kot vsaj delno mogoča potovalna izbira.« — Magda Tušar, Radio Slovenija 1, 6. 10. 2018 Popotna dogodivščina navi­ hanih in radovednih kosovirjev s številnimi nepričakovanimi preobrati in nezgodami s sreč­ nim koncem. gledališka predstava avtorica dramatizacije Tatjana Doma režiserka Ivana Djilas premiera 27. septembra 2019 uspešnica z več kot 50 ponovitvami 40 GLEDALIŠČE CELJE 41 » Ob predstavi v SLG Celje v režiji Ivane Djilas se je smejalo mladim in starim … V uri in deset minut ni bilo niti minute priložnosti za dolgočas­ je … Teme, ki jih celjska Heidi nezateženo odpira v domišljeni otroški veseloigri, so danes enako ali še bolj pomembne, kot so bile konec 19. sto­ letja … Predstavo vsem veselo priporočam.« — Petra Vidali, Večer, 18. 10. 2019 Zgodba o svobodi, ljubezni, prijateljstvu in naravi. 70. SEZONA DODATNI PROGRAM V našem gledališču za otroke poleg gledaliških predstav že tradicionalno organiziramo gledališko vzgojo za vrtce in šole, pri nas pa lahko praznujete tudi rojstni dan. Gledališka vzgoja Praznovanje rojstnega dne Pripravite otrokom nekoliko drugačen rojstni dan in jih pripeljite na prazno­ vanje v Gledališče Celje. Slavljenec skupaj s prijatelji išče gledališki zaklad in odkriva magični svet gleda­ lišča. Otrokom predstavimo proces nastajanja predstave – od izbora teksta, režiserja, bralnih vaj, aranžirnih vaj do finega izdelovanja predsta­ ve, procesa nastajanja scenografije in kostumov, glasbe, oblikovanja luči. Praznovanje obišče še maskerka, ki slavljenca naliči v gledališko masko; tako dobijo otroci občutek za gledališ­ ko transformacijo. V Gledališču Celje za vrtce, osnovne in srednje šole ter zaključene skupine organiziramo brezplačno gledališko vzgojo. V šolski uri predstavimo de­ lovanje gledališča in poklice v njem. Obiskovalce popeljemo v čarobni svet gledališkega odra in zaodr­ ja. Predstavimo vse korake, ki nas pripeljejo do premierne uprizoritve predstave: izbor teksta in režiserja, bralne vaje, aranžirne vaje, proces nastajanje scenografije in kostumov, glasbe, oblikovanja luči. Obiskoval­ cem podrobno opišemo zadolžitve in naloge vseh, ki se ob nastajanju predstave in med predstavo skriva­ jo v zaodrju in jih nikoli ne vidimo, a so v gledališču nepogrešljivi (npr. vodja predstave, šepetalka, rekviziter, tonski mojster, lučni mojster, odrski delavci …). Program je primeren tudi kot vsebina kulturnega dne za vrtce in osnovne ter srednje šole, vsebino in dolžino sklopa pa prilagodimo sta­ rosti in interesom udeležencev. Če bi nam ukrepi za zajezitev epidemije to storitev onemogočili, se ji bomo morali na žalost odreči. Prosimo za razumevanje. 43 70. SEZONA Po dogovoru s starši se lahko otroci na praznovanju okrepčajo (za pribor, prigrizek in pijačo poskrbijo starši). Praznovanje rojstnega dne organizira­ mo med delavniki, traja lahko največ 2 uri. Prisoten mora biti vsaj eden od staršev. Slavljenec lahko povabi največ 10 prijateljev. Praznovanje in predstavitev gledališča prilagodi­ mo starosti otrok. Cena vstopnice za praznovanje (starši slavljenca jih prevzamejo pred praz­ novanjem) je 8 € na otroka. Igralski ansambel SEZONA 1975/76 Dušan Jovanović IGRAJTE TUMOR V GLAVI IN ONESNAŽEVANJE ZRAKA režiser Ljubiša Ristić na fotografiji Bogomir Veras, Branko Grubar, Jana Šmid, Janez Starina Luka Bokšan Žan Brelih Hatunić Tanja Potočnik Tarek Rashid David Čeh Jagoda Igor Sancin Živa Selan Renato Jenček Aljoša Koltak Beti Strgar Mario Šelih Rastko Krošl Urban Kuntarič Damjan M. Trbovc Bojan Umek Barbara Medvešček Andrej Murenc Branko Završan Igor Žužek Manca Ogorevc Lučka Počkaj LUKA BOKŠAN ŽAN BRELIH HATUNIĆ Vloga v sezoni 2019/20 Hans Pekk, Ingelin mož OČIŠČENJE 48 GLEDALIŠČE CELJE 49 70. SEZONA DAVID ČEH JAGODA Vloga v sezoni 2019/20 Vloga v sezoni 2019/20 Mestni učitelj HEIDI Gospodična Rottenmeier HEIDI Vloge v ponovitvah Vloge v ponovitvah Gunnar, Lif ERAZEM IN POTEPUH Kraguljevka; Gospa Hedberg; Tamala Sara ERAZEM IN POTEPUH Ptič Kivik; Cepetalo; Vrabec KOSOVIRJA NA LETEČI ŽLICI Dr. Elvira Szádeczky; Agí NAŠE SKRIVNOSTI Mnenje; Herostrat; Poncij Pilat ALARMI! 50 GLEDALIŠČE CELJE 51 70. SEZONA RENATO JENČEK ALJOŠA KOLTAK Vloga v sezoni 2019/20 Vlogi v sezoni 2019/20 Novak, Danilo VSAK GLAS ŠTEJE Hren, Robert, predsedniški kandidat VSAK GLAS ŠTEJE Martin Truu, Aliidejin mož, partijski organizator OČIŠČENJE Vloge v ponovitvah Lenski ONJEGIN Szujó NAŠE SKRIVNOSTI Oront, Celimenin ljubimec; Klitander, marki; Gardist maršalskega sodišča Francije LJUDOMRZNIK Red ALARMI! 52 GLEDALIŠČE CELJE 53 70. SEZONA RASTKO KROŠL URBAN KUNTARIČ Vlogi v sezoni 2019/20 Vlogi v sezoni 2019/20 Klarin oče HEIDI Peter HEIDI Pavel oz. Paša, dvajsetletni ruski mafijec OČIŠČENJE Nastopajoči PLAŠČ Vloge v ponovitvah Taveliki Peter; Uradnik ERAZEM IN POTEPUH Pevec; Pogany NAŠE SKRIVNOSTI 54 GLEDALIŠČE CELJE 55 70. SEZONA BARBARA MEDVEŠČEK ANDREJ MURENC Vlogi v sezoni 2019/20 Vloga v sezoni 2019/20 Teta Deta; Klarina babica HEIDI Lesjak, Martin VSAK GLAS ŠTEJE Vlogi v ponovitvah Vloge v ponovitvah Imre Tatár NAŠE SKRIVNOSTI Lidija LJUBI MOJ Pierre OČE Kata NAŠE SKRIVNOSTI Demokracija; Krt; Psihologinja; Jezus ALARMI! 56 GLEDALIŠČE CELJE 57 70. SEZONA MANCA OGOREVC LUČKA POČKAJ Vloga v sezoni 2019/20 Vloga v sezoni 2019/20 Maya VEČNI OTROK Mama RAJZEFIBER Vloge v ponovitvah Vloge v ponovitvah Greta; Kmetica; Točajka; Martina ERAZEM IN POTEPUH Laura; Ženska; Martine OČE Arsinoa, Celimenina prijateljica; Bask, Celimenin sluga LJUDOMRZNIK Bea Zakariás NAŠE SKRIVNOSTI Anne, Andréjeva hčerka; Ženska OČE NAGRADA ZA NAJBOLJŠO ŽENSKO VLOGO za vlogo Maye v uprizoritvi Večni otrok Nave Semel v režiji Yonatana Esterkina na XXVI. mednarodnem božičnem gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu PRIZNANJE ŽUPANA OBČINE BLED za bogato gledališko delovanje in ustvarjanje izjemnih umetniških vlog 58 GLEDALIŠČE CELJE 59 70. SEZONA TANJA POTOČNIK TAREK RASHID Vlogi v sezoni 2019/20 Vlogi v sezoni 2019/20 Daša RAJZEFIBER Nuri RAJZEFIBER Bizjak, Jasmina, novinarka VSAK GLAS ŠTEJE Moder, novinar VSAK GLAS ŠTEJE Vloge v ponovitvi Vloge v ponovitvah Kosovir Ghul, učitelj; Sova; Vohljač KOSOVIRJA NA LETEČI ŽLICI Tatjana ONJEGIN Kosovirinja Glili KOSOVIRJA NA LETEČI ŽLICI Elianta, Celimenina prijateljica LJUDOMRZNIK 60 GLEDALIŠČE CELJE 61 70. SEZONA IGOR SANCIN ŽIVA SELAN Vloge v ponovitvah Vloge v sezoni 2019/20 Trgovec; Liander ERAZEM IN POTEPUH Heidi HEIDI Andreja, Hrenova hči VSAK GLAS ŠTEJE Natakar; Konkoly; Borbíró NAŠE SKRIVNOSTI Aliide Truu, stara približno 70 let; Aliide Truu, stara približno 20 let OČIŠČENJE Vloge v ponovitvah Albin; Služkinja Anastina ERAZEM IN POTEPUH Neli LJUBI MOJ Timike NAŠE SKRIVNOSTI Napad ALARMI! VEČEROVA NAGRADA za igralske dosežke v sezoni 2018/19 za vlogo Timike v Naših skrivnostih in vlogo Napada v Alarmih! 62 GLEDALIŠČE CELJE 63 70. SEZONA BETI STRGAR MARIO ŠELIH Vlogi v sezoni 2019/20 Vloga v sezoni 2019/20 Klara HEIDI Vaški učitelj HEIDI Nastopajoča PLAŠČ Vloge v ponovitvah Trgovčeva žena; Bergkvist ERAZEM IN POTEPUH Vloga v ponovitvi Ferenc Tatár NAŠE SKRIVNOSTI 64 Gos; Krokodil; Deževna teta KOSOVIRJA NA LETEČI ŽLICI GLEDALIŠČE CELJE 65 70. SEZONA DAMJAN M. TRBOVC BOJAN UMEK Vlogi v sezoni 2019/20 Služabnik Sebastian HEIDI Lavrentij oz. Lavruša, nekdanji častnik v KGB, zdaj mafijec OČIŠČENJE Vlogi v ponovitvah Kosovir Glal KOSOVIRJA NA LETEČI ŽLICI Akast, marki LJUDOMRZNIK 66 GLEDALIŠČE CELJE 67 70. SEZONA BRANKO ZAVRŠAN IGOR ŽUŽEK Vlogi v sezoni 2019/20 Vloga v sezoni 2019/20 Ded HEIDI Jež, predsednik v odhajanju VSAK GLAS ŠTEJE Nastopajoči PLAŠČ Vloga v ponovitvi Vloge v ponovitvah Tovariš Pánczél NAŠE SKRIVNOSTI Oskar ERAZEM IN POTEPUH André OČE Oče; Belolasi; Medved ALARMI! 68 GLEDALIŠČE CELJE 69 70. SEZONA GOSTJE IN ZAPOSLENI V SEZONI 2019/20 Lina Akif Anica Kumer članica ansambla od 1. 6. do 31. 12. 2019 Roza LJUBI MOJ Amina RAJZEFIBER Minca Lorenci Nejc Cijan Garlatti Filint, Alcestov prijatelj LJUDOMRZNIK Blaž Dolenc Erazem ERAZEM IN POTEPUH Alcest, Celimenin ljubimec LJUDOMRZNIK Olga ONJEGIN Miha Rodman Igor RAJZEFIBER Aljoša Ternovšek Saša RAJZEFIBER Prihodnost ALARMI! Maša Grošelj članica ansambla od 10. 12. 2018 do 31. 8. 2020 Sandra, Lesjakova ljubica VSAK GLAS ŠTEJE Zara OČIŠČENJE Viktorija ALARMI! Nataša Keser Celimena LJUDOMRZNIK 70 GLEDALIŠČE CELJE Nagrade 2019/20 SEZONA 1996/97 Heiner Müller EKSPLOZIJA SPOMINA režiser Eduard Miler na fotografiji Milada Kalezić, Janez Bermež ŽIVA SELAN BORUT BUČINEL Večerova nagrada Borštnikova nagrada nagrada za igralske dosežke v sezoni 2018/19 za vlogo Timike v Naših skrivnostih in vlogo Napada v Alarmih! nagrada za oblikovanje svetlobe v uprizoritvi Ljudomrznik MARJAN BAČKO MANCA OGOREVC zlati grb mesta Maribora nagrada za najboljšo žensko vlogo nagrada za dolgoletno delo na področju kulture, posebej za dosežke na področju gledališkega ustvarjanja in za osebni prispevek k razvoju mesta Maribora nagrada za najboljšo žensko vlogo za vlogo Maye v uprizoritvi Večni otrok Nave Semel v režiji Yonatana Ester­ kina na XXVI. med­ narodnem božičnem gledališkem festivalu v Sankt Peterburgu priznanje župana Občine Bled za bogato gledališko delovanje in ustvarjanje izjemnih umetniških vlog 74 GLEDALIŠČE CELJE 75 70. SEZONA SEZONA 2015/16 Gerhart Hauptmann ROSE BERND režiserka Mateja Koležnik na fotografiji Liza Marija Grašič, Barbara Medvešček, Tanja Potočnik, Manca Ogorevc, Pia Zemljič, Damjan M. Trbovc, David Čeh Abonmaji KAJ ABONMA VKLJUČUJE VPIS ABONMAJEV VRSTE ABONMAJEV 5 premiernih uprizoritev 1.–17. september 2020 PREMIERSKI Družinski abonma Vljudno vabimo k vpisu abonmajev, ki vam zagotavljajo ogled premiernih uprizoritev 70. jubilejne sezone Gledališča Celje. STARI ABONENTI 1.–12. september predstave ob petkih ob 19.30 NOVI ABONENTI 14.–17. september TOREK VEČERNI Abonma je namenjen staršem, ki bi si radi po ugodni ceni skupaj z enim ali več otroki, mlajšimi od 26 let, ogle­ dali naše predstave. Starši plačajo redno ceno abonmaja, prvi otrok ima 50 % popusta, vsakemu nadaljnjemu otroku pa Gledališče Celje podari abonma brezplačno (predložiti je tre­ ba otrokov osebni dokument). Lutz Hübner MARJETKA, STR. 89 ← stran 10 Florian Zeller LAŽ Zaradi epidemije je letos odpadel junijski predvpis abonmajev, zato pa bo vpis potekal prve tri tedne v septembru. Ob vpisu nudimo 10 % slavnostnega popusta. Abonma lahko plačate na tri obroke. Abonmajska izkaznica ni prenosljiva. ← stran 12 ČETRTEK VEČERNI predstave ob četrtkih ob 19.30 PETEK VEČERNI predstave ob petkih ob 19.30 SOBOTA POPOLDANSKI Novi abonenti Ker v gledališče ne zahajamo sami, temveč v družbi svojih najdražjih, nu­ dimo novim abonentom 20 % popusta ob nakupu drugega abonmaja. predstave ob sobotah ob 17.00 Johnna Adams GORAZDOV VOZEL SOBOTA VEČERNI ← stran 16 predstave ob sobotah ob 19.30 Rok Vilčnik rokgre PRAVI HEROJI Urnik blagajne v času vpisa ← stran 18 VSAK DELAVNIK 9.00–12.00 in 15.00–18.00 Lev Nikolajevič Tolstoj OBLAST TEME OB SOBOTAH 9.00–12.00 ← stran 20 78 predstave ob torkih ob 19.30 GLEDALIŠČE CELJE Termini abonmajev veljajo za Veliki oder, medtem ko predstave na Malem odru nimajo stalnega dne, obstoječi sedežni red ne velja, pričetek predstav pa je ob 17.00 oziroma 19.30. 79 V primeru, da si predstave ne morete ogle­ dati v terminu, predvidenem za vaš abonma, je treba vstopnico predhodno odpovedati. Samo na podlagi zabeležene odpovedi vam lahko izdamo nadomestno vstopnico. Po začetku predstave vstop v dvorano ni mogoč. 70. SEZONA ABONMAJČEK POPUSTI Abonma je namenjen otrokom, starej­ šim od 3 let, in vključuje 3 predstave Gledališča Celje – dve uspešnici iz preteklih let in letošnjo premiero. Za odrasle Za upokojence ¶ 10 % slavnostnega popusta v času vpisa; ¶ 20 % popusta za nove abonente pri nakupu drugega abonmaja; ¶ 20 % popusta za Večerove na­ ročnike (Klub Večer) pri nakupu kateregakoli abonmaja Gledališča Celje (z izjemo festivala Dnevi komedije in Abonmajčka); ¶ 20 % popusta za člane knjižnega kluba Svet knjige pri nakupu vstop­ nic za predstave Gledališča Celje; ¶ 20 % popusta za invalide, člane Zveze društev slepih in slabovidnih Slovenije pri nakupu neabonmaj­ skih vstopnic; ¶ 100 % popusta za študente AGRFT in člane ZDUS-a (ob predložitvi veljavne izkaznice); ¶ 100 % popusta za Društva gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije; ¶ 100 % popusta za brezposelne (brezplačne vstopnice za brez­ poselne so na voljo pol ure pred predstavo, če so v dvorani še prosti sedeži; za prevzem brezplač­ ne vstopnice je treba predložiti potrdilo Zavoda za zaposlovanje RS, ki ni starejše od enega me­ seca; popust ne velja za pre­ miere, festival Dnevi komedije in Ekskluzivna gostovanja). ¶ 50 % popusta pri nakupu abonmaja razen Premierski v času vpisa; ¶ 20 % popusta pri nakupu neabonmaj­ skih vstopnic. 3 predstave za otroke za 15 € 3 možni termini Abonmajčka Kajetan Kovič, Jerko Novak MAČEK MURI ABONMAJČEK DOPOLDANSKI ← stran 35 predstave ob sobotah ob 10.00 Johanna Spyri HEIDI ABONMAJČEK OPOLDANSKI ← stran 36 predstave ob sobotah ob 12.00 Saša Eržen TISTA O BOLHAH ABONMAJČEK POPOLDANSKI ← stran 37 predstave ob sobotah ob 17.00 80 GLEDALIŠČE CELJE 81 Za otroke in mladino ¶ 50 % popusta za prvega otroka, mlaj­ šega od 26 let, pri nakupu družinske vstopnice ali družinskega abonmaja, vsak nadaljnji otrok 100 % popusta; ¶ 50 % popusta za študente in dijake pri nakupu abonmaja razen Premierski in Abonmajček v času predvpisa; ¶ 20 % popusta za študente in dijake pri nakupu pri nakupu neabonmaj­ skih vstopnic. Opombe ¶ Abonmajček in otroške predstave nimajo popustov. ¶ Predstave na festivalu Dnevi komedi­ je nimajo popustov. ¶ Predstave z oznako Ekskluzivno gostovanje nimajo popustov. ¶ Silvestrska predstava nima popustov. ¶ Popusti se ne seštevajo. 70. SEZONA CENIK ZA SEZONO 2020/21 VELIKI ODER ABONMA 5 predstav 75,00 € POSAMEZNA VSTOPNICA* Veliki oder Mali oder otroška predstava 18,00 € ODPRTA VSTOPNICA 10 predstav** 140,00 € DNEVI KOMEDIJE veliki abonma srednji abonma mali abonma posamezna predstava 110,00 € 4 predstave 3 predstave 2 predstavi posamezna predstava 20,00 € ŠOLSKI ABONMA 2 predstavi posamezna predstava 10,00 € ABONMAJČEK 3 predstave 15,00 € PRAZNOVANJE ROJSTNEGA DNE na osebo MLADINSKI ABONMA parter 15,00 € 6,00 € 70,00 € 1 1 1 40,00 € 13,00 € 2 1 20,00 € 15,00 € 2 1 3 2 2 1 7,00 € 3 4 4 3 3 2 2 5 4 1 8 7 3 1 9 8 4 2 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 6 3 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 7 5 4 8 6 5 9 7 6 10 11 12 13 14 15 16 8 7 9 8 10 11 12 13 9 10 11 12 8,00 € balkon levo V primeru izgube ali poškodbe abonmajske izkaznice za izdelavo nove zaračunamo 5 €. 2 3 2 4 3 1 5 4 2 1 GLEDALIŠČE CELJE 10 11 12 13 14 15 16 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 9 4 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 9 5 8 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 9 8 3 7 9 8 7 2 6 8 7 6 1 6,00 € 7 6 5 5 7 6 2 1 82 6 5 4 4 6 5 1 * Gledališče Celje si pridržuje pravico do višjih cen vstopnic ob gostovanjih zahtevnejših produkcij. ** Ne velja za premiere in Dneve komedije. 5 4 3 3 6 5 3 2 7 6 4 3 8 7 5 4 9 8 6 5 10 11 12 13 14 15 16 9 7 6 desno 10 11 12 13 14 15 8 7 9 8 10 11 12 9 10 11 DODATNE INFORMACIJE Rezervacije vstopnic Rezervirano vstopnico je treba pri gledališki blagajni prevzeti najkasneje dva dni pred predstavo. V primeru, da vstopnice ne prevzamete pravočas­ no, bo odtlej na voljo v prosti prodaji. Darilni boni Podariti ogled gledališke predstave ali abonmaja je nekaj neprecenljive­ ga, predvsem pa drugačnega in ino­ vativnega. V Gledališču Celje vam omogočamo, da z darilnim bonom obdarite svoje najbližje, prijatelje, sodelavce in poslovne partnerje. Vi sami določite vrednost bona, blagajničarka Gledališča Celje pa vam izda lepo izdelan in oblikovan darilni bon. Gostujoče predstave Za predstave z oznako Gostovanje veljajo obstoječe cene vstopnic in ob­ stoječi popusti. Abonenti si lahko eno predstavo izberejo kot šesto predsta­ vo, ki jim jo Gledališče Celje podari brezplačno. Abonmajski red ne velja, vstopnico je treba rezervirati in pre­ vzeti najmanj dva dni pred predstavo. Za predstave z oznako Prijateljsko gostovanje velja, da je vstop za vse obiskovalce prost. Abonmajski red 84 ne velja, vstopnico je treba rezer­ virati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. Za predstave z oznako Ekskluzivno gostovanje obstoječe cene vstopnic in popusti ne veljajo. Gledališče Celje določi posebno ceno. Abonmaj­ ski red ne velja, vstopnico je treba rezervirati in prevzeti najmanj dva dni pred predstavo. Obveščanje o programu Dnevne objave so v časopisu Večer, spletni strani www.slg-ce.si in na profilih Gledališča Celje na Facebooku in Instagramu. Tedenski program lahko preberete ob so­ botah v Večeru, ob četrtkih pa v časopisu Novi tednik. Abonentom pošiljamo tedenski program na elektronski naslov in mesečni program na dom. O spremembah programa abonmajskih predstav vas bomo obveščali v dnevnem časopisju, po radiu in na naši spletni strani (pod Aktualno). Kontakt Za vse dodatne informacije se obrnite na blagajničarki Jerico Vitez in Urško Zimšek po telefonu 03/4264-208, e-pošti blagajna@slg-ce.si ali pa se oseb­ no oglasite pri blagajni vsak delavnik od 9.00 do 12.00 in od 15.00 do 18.00 ali uro pred začetkom predstav. GLEDALIŠČE CELJE Dnevi komedije SEZONA 1974/75 Tone Partljič ŠČUKE PA NI režiser Dušan Jovanović na fotografiji Marjanca Krošl, Ljerka Belak, Stanko Potisk, Ivo Ban, Anica Kumer MARSHALL BRICKMAN, RICK ELICE, ANDREW LIPPA Addamsovi MESTNO GLEDALIŠČE LJUBLJANSKO IZA STREHAR Vsak glas šteje SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE TAMARA DAMJANOVIĆ PO MOTIVIH FILMA Popolni tujci DRAMA SNG MARIBOR PETR ZELENKA Odhodi vlakov MESTNO GLEDALIŠČE LJUBLJANSKO ANDREJ ROZMAN ROZA Obuti maček SLOVENSKO MLADINSKO GLEDALIŠČE GLEDALIŠČE KOPER IZTOK MLAKAR Tutošomato SNG NOVA GORICA, GLEDALIŠČE KOPER HEINRICH VON KLEIST Razbiti vrč SNG DRAMA LJUBLJANA PO MOTIVIH LIV STRÖMQUIST Živela vulva! ZAVOD IMAGINARNI, MINI TEATER Los hermanos muy simpáticos KONCERT ZA KOZARCE IN ROBČKE Festival Dnevi komedije je postal zaščitni znak mesta Celja. V sezoni 2020/21 bi morali slaviti njegov trideseti rojstni dan. Ker so nam epidemija in z njo pove­ zani ukrepi tik pred zdajci prepre­ čili izvedbo 29. Dnevov komedije, smo se odločili, da jih prestavimo za leto dni. Potekali bodo od 10. do 21. marca 2021. PROGRAM Program je zasnovala selektorica Alja Predan. Sestavlja ga osem tekmoval­ nih uprizoritev in sklepni koncert. NAGRADE Predstave tekmovalnega programa se potegujejo za nagrade za žlahtno predstavo, žlahtnega režiserja, žlahtno komedijantko in žlahtnega ko­ medijanta leta, ki jih podeli strokovna žirija, sestavljena iz treh članov. Tek­ movalne predstave ocenjuje tudi ob­ činstvo, ki izbere najboljšo predstavo po svoji oceni. Poleg tega občinstvo vsak večer izbere še komedijantko ali komedijanta večera. DNEVI KOMEDIJE 2022 Prijave za jubilejne 30. Dneve komedije bodo možne do 15. sep­ tembra 2021, prijavitelji pa bodo imeli izjemoma možnost prijaviti predstave, premierno uprizorjene v sezonah 2019/20 in 2020/21. NATEČAJ ZA ŽLAHTNO KOMEDIJSKO PERO 2022 ŽIRIJA POGOJI NAGRADA • komedija mora biti napisana Avtor_ica najboljše izvirne komedije prejme nagrado žlahtno komedijsko pero v višini 6.000,00 € bruto, ki jo podeljuje Mestna občina Celje. • • • • • • v slovenskem jeziku in ne sme biti objavljena ali uprizorjena; avtor_ica mora poslati tri izvode komedije pod šifro in zraven priložiti zaprto kuverto, označeno z isto šifro, v katero vloži list s svojimi podatki (ime in priimek, naslov, telefonska številka in elektronski naslov); pravico do krstne uprizoritve nagrajene komedije ima Gledališče Celje; nagrada ne pogojuje uprizarjanja; nagrada ne izključuje avtorskega honorarja; članstvo v žiriji izključuje možnost sodelovanja na natečaju; za izvirnost komedije moralno in pravno jamči avtor_ica. ROK ZA ODDAJO 30. SEPTEMBER 2021 poštni žig Svoje komedije pošljite na naslov: Slovensko ljudsko gledališče Celje Gledališki trg 5, 3000 Celje s pripisom »Za natečaj« Prejetih besedil ne vračamo. Odločitev žirije bo objavljena v medijih. Nagrada bo podeljena na 31. Dnevih komedije 2022. www.vecer.com Tričlansko žirijo imenuje Gledališče Celje. Žirija ne upošteva: • besedil, ki ne ustrezajo pogojem natečaja; • besedil, ki so bila že poslana na kateregakoli od preteklih natečajev za žlahtno komedijsko pero; • nelektoriranih besedil. Časnik Večer, d.o.o., Ulica slovenske osamosvojitve 2, Maribor Gledališče Celje razpisuje javni anonimni natečaj za izvirno slovensko komedijo z nagrado žlahtno komedijsko pero 2022. Časopis, ki mi je blizu. Slovensko ljudsko gledališče Celje Gledališki trg 5 3000 Celje centrala +386 (0)3 4264 200 tajništvo +386 (0)3 4264 202 faks +386 (0)3 4264 220 +386 (0)3 4264 206 e-naslov tajnistvo@slg-ce.si spletna stran www.slg-ce.si Uprava upravnica MAG. TINA KOSI svetovalec upravnice DR. BORUT SMREKAR vodja uprave LEA TOMAN vodja programa JERNEJA VOLFAND vodja marketinga in odnosov z javnostmi MAG. BARBARA PETROVIČ glavni računovodja MATJAŽ ČASL Umetniški ansambel umetniška vodja MAG. TINA KOSI dramaturginji TATJANA DOMA ALJA PREDAN lektor JOŽE VOLK igralke in igralci LUKA BOKŠAN ŽAN BRELIH HATUNIĆ DAVID ČEH JAGODA RENATO JENČEK ALJOŠA KOLTAK RASTKO KROŠL URBAN KUNTARIČ BARBARA MEDVEŠČEK ANDREJ MURENC MANCA OGOREVC LUČKA POČKAJ TANJA POTOČNIK TAREK RASHID IGOR SANCIN ŽIVA SELAN BETI STRGAR MARIO ŠELIH DAMJAN M. TRBOVC BOJAN UMEK BRANKO ZAVRŠAN IGOR ŽUŽEK vodja predstav ANŽE ČATER ZVEZDANA KROFLIČ ŠTRAKL šepetalki BREDA DEKLEVA SIMONA KROŠL koordinatorka in ogranizatorka kulturnega programa URŠKA VOUK Tehnični ansambel strokovna delavka JERICA VITEZ pomočnik tehničnega vodja RAJNHOLD JELEN informatorka-organizatorka URŠKA ZIMŠEK odrski mojster GREGOR PRAH tehnični vodja MIHA PEPERKO tehnični koordinator RADOVAN LES vzdrževalec VOJKO KOŠTOMAJ vrviščarja SIMON KOŠTRIC DANI LES scenski delavci FILIP KAČ ŠELIH BRANKO PILKO RADO PUNGARŠEK DAVID VITEZ DOMEN OCVIRK mojstri luči UROŠ GORJANC JERNEJ REPINŠEK DENIS KRESNIK manipulant – tonski tehnik DRAGO RADAKOVIĆ tonski tehnik MITJA ŠVENER rekviziterja ROMAN GRDINA MANJA VADLA krojačica MARIJA ŽIBRET šivilja IVICA VODOVNIK oblikovalki maske MARJANA SUMRAK ANDREJA VESELAK PAVLIČ Repertoarna knjižica Gledališča Celje letnik 70, sezona 2020/21 številka 0 izdajatelj SLOVENSKO LJUDSKO GLEDALIŠČE CELJE za izdajatelja MAG. TINA KOSI urednica ALJA PREDAN lektor JOŽE VOLK fotografi JAKA BABNIK (str. 4, 28, 29, 33, 48, 49, 51, 55, 56, 58, 59, 62–65, 67) VIKTOR BERK (str. 22, 44, 87) UROŠ HOČEVAR (str. 24–26, 30, 40, 41, 50, 52–54, 57, 60, 61, 66, 68, 69, 74 zgoraj, 75 spodaj, 76) DAMJAN ŠVARC (str. 39, 72) TINA VRBNJAK (str. 75 zgoraj) NADA ŽGANK (str. 27) ARHIV MOM (str. 74 spodaj) scenski garderoberki MOJCA PANIČ MELITA TROJAR Starejše fotografije hrani Zgodovinski arhiv Celje (SI_ZAC/900 SLG Celje). čistilke MARIJA DOKLER ESMA LIPOVŠEK MARIJA SUBAŠIĆ oblikovalca ANJA DELBELLO in ALJAŽ VESEL / AA vratarja METOD KROFLIČ DIANA PAVIČ ilustrator DAVID KRANČAN avtor črkovnih vrst FLORIAN RUNGE Vse pravice pridržane. Celje, Slovenija julij 2020