Andragoška spoznanja/Studies in Adult Education and Learning, 2019, 25(1), 113-114 DOI: http://dx.doi.org/10.4312/as.25.1.113-114 Knjižne novosti Regina Egetenmeyer, Sabine Schmidt-Lauff, Vanna Boffo (ur.) ADULT LEARNING AND EDUCATION IN INTERNATIONAL CONTEXTS: FUTURE CHALLENGES FOR ITS PROFESSIONALIZATION Comparative Perspectives from the 2016 Würzburg Winter School Frankfurt am Main, Peter Lang, 2017 Monografija Adult Learning and Education in International Contexts: Future Challen- ges for its Professionalization (213 str.) združuje 14 prispevkov udeležencev zimske šole Würzburg 2016. Zbrani prispevki so eden od rezultatov širšega prizadevanja za razvijanje mednarodnih, transkulturnih in primerjalnih raziskovalnih kompetenc strokovnjakov za izobraževanje in učenje odraslih, predvsem doktorskih študentov in mladih raziskovalcev. Izobraževanje in učenje odraslih sta v zadnjih dveh desetletjih postali mednarodni in tran- snacionalni fenomen, kar ima posledice za razvoj izobraževanja odraslih kot stroke in tudi za zahteve po strokovnih znanjih vseh posameznikov, ki delamo na področju izobraževa- nja odraslih. V okviru evropskih programov Erasmus+ in njegovih predhodnikov se nam »mednarodni« prostor izobraževanja odraslih pogosto zreducira na Evropo ali celo ožje, na Evropsko unijo. Pričujoča monografija to omejitev preseže. Združi namreč avtorje in prispevke o izobraževanju odraslih iz mednarodnega prostora v najširšem smislu – iz Kanade, Brazilije, Južne Koreje, Kitajske, Malezije, Nigerije, Nemčije, Italije, Srbije, Portugalske, Avstrije … Prispevki predstavljajo izobraževanje odraslih iz zelo različnih kontekstov, tako z vidika tradicije, kulturnih in gospodarskih značilnosti, politične ure- ditve in podobno kot tudi iz organizacijskega vidika – od univerzitetnega izobraževanja strokovnjakov do neformalnega izobraževanja in priložnostnega učenja. Avtorji poiščejo skupne točke, podobnosti in razlike ter pokažejo (z)možnosti primerjalne andragogike tudi z vidika strukturiranosti primerjalnih analiz. Prispevki so razporejeni v tri vsebinske sklope. Prvi – izobraževanje odraslih v kontekstu mednarodnih (javnih) politik – vsebuje pet prispevkov o medsebojnem vplivanju medna- rodnih, nacionalnih in lokalnih politik izobraževanja odraslih, izobraževanja odraslih kot stroke in njegove profesionalizacije. Prispevek o zaposljivosti mladih odraslih na Kitaj- skem, v Južni Koreji in na Portugalskem je primer besedila o tem, kako se med seboj zelo raznolike države soočajo z enakim problemom – zaposljivostjo mladih odraslih. Nadalje AS_2019_1_FINAL.indd 113 14.2.2019 14:01:36 114 ANDRAGOŠKA SPOZNANJA/STUDIES IN ADULT EDUCATION AND LEARNING 1/2019 je izpostavljena potreba, da imamo strokovnjaki za učenje in izobraževanje odraslih spo- sobnost razvijati omrežja in sodelovati s strokovnjaki z drugih področij izobraževanja. Eden od prispevkov analizira karierne perspektive izobraževalcev odraslih v luči možno- sti, ki jih prinašajo javne politike izobraževanja odraslih – nove zaposlitve, kot so delovna mesta, povezana s prepoznavanjem in priznavanjem kompetenc, svetovanjem in informi- ranjem v izobraževanju odraslih, koordinatorji izobraževalnih centrov. V drugem vsebinskem sklopu – okviri profesionalizacije v izobraževanju odraslih – so štirje prispevki o tem, kako aktualni širši družbeni kontekst vpliva na institucije, akterje in profesionalizacijo izobraževanja odraslih v izbranih državah. Prispevki analizirajo in primerjajo kontekste in kurikule v univerzitetnem izobraževanju izobraževalcev odraslih; prehod doktorskih študentov izobraževanja odraslih na trg dela; kontekst, zakonodajo in možnosti, ki določajo poklicno udejstvovanje strokovnjakov za izobraževanje odraslih; zadnji prispevek pa se osredotoča na vprašanje, kako lahko strokovnjaki za izobraževanje odraslih podpiramo odrasle pri njihovih življenjskih tranzicijah. Tretji vsebinski sklop – dimenzije profesionalizacije izobraževanja odraslih – v ospred- je postavlja posledice internacionalizacije družbe za izobraževanje odraslih na makro-, mezo- in mikroravni v izbranih državah in tudi širše. Avtorji raziskujejo aktualne perspek- tive izobraževanja odraslih; subjektivne teorije poučevanja in učenja odraslih ter njihovo povezanost s teoretičnim znanjem in praktičnimi izkušnjami; didaktiko neformalnega iz- obraževanja in izobraževanje izobraževalcev. V zaključnem delu sta seznam avtorjev z njihovimi zaposlitvami in kontaktnimi podatki ter seznam vseh del iz zbirke »Studies in pedagogy, andragogy and gerontagogy«, v okvi- ru katere je kot 69. zvezek izšla tudi ta monografija. Monografija in proces njenega nastajanja sta tudi praktičen zgled, kako lahko izobra- ževalna institucija svoje programe (v tem primeru zimsko šolo in programe izmenjav z drugimi univerzami) prek nadnacionalnih programov (v tem primeru v okviru evropskega programa iz strateškega partnerstva Erasmus+ »Comparative Studies in Adult Education and Lifelong Learning – COMPALL«) dopolni z dodatnimi vsebinami, sodelovanji in dejavnostmi. Celotna monografija je dostopna na: https://bit.ly/2Fo4XzH. Simona Šinko AS_2019_1_FINAL.indd 114 14.2.2019 14:01:36