Leto XXII. 8. Septembra 1926. Številka 9. Cena številki 1 Dinar. Poštnina plačana v gotovini. E. BALKANYI D. LENDAVA. Nevtepeno Poprijeta Devica Marija Pobožen mesečen list. Vrejflje ga z dovoljenjom cerkvene oblasti: Klekl Jožef, vp. pleb. v Črensovcih, Prekmurje. Izhaja vsaki mesec 8. na spomin petdesetletnice razglašenja verske istine od Marijinoga nevtepe-noga poprijetja 1. 1904. dec. 8., gda je te list, kak prvi slovenski list Slovencom Slovenske Krajine do rok dani. Cena na leto: doma na skflpni naslov 10 Din., na posamez-noga 15 Din., v Austrijo i na Vogrsko 25 Din., v Ameriko z Novinami i kalendarom ,,Srca Jezušovoga" vred štiri dolare. Naročniki so deležni sada več jezerih sv. meš i dobijo k listi vsi brezplačno kalendar Srca Jezušovoga. A, a fl fJL» i Dobre knjige. Skoro za nikšo drflgo reč naš človik ne da tak žmetno peneze vo kak za knige. Si misli i pravi: Eh, ka bom s knigami, nemam časa čteti! Pa je ne tak. Dobra kniga je naj-bolši prijatel. Priporočamo sledeče knige: Sv. Alojzij, Pod zastavo sv. Frančiška, Mala skrivnost, Ura molitve za zedinjenje, Rožica s Krasa, Fantič le gor stani, Don Bosko, Dominik Savio. — V Martinišči se dobijo lepe misijonske razglednice (karte) po 1 Din. -ej« Kak čteš Marijin List? Edna velka falinga je pri vnogih lfldeh. Nikše vole nemajo, ka bi malo tfldi premišlavali to ka čtejo. Či je kaj tak bole verskoga, kaj tak za premišlavanje, za dflšo hasnovitnoga, to že vnogi vkrej vržejo včasi kak naslov prečtejo. Radi bi samo kakše zgodbe ali čflde čteli. Tfldi to je dobro pa hasnovitno za dflšo, ar vsaka dobra zgodbica ma v sebi kakši navuk za tistoga, ki zna te navuk najti. Zato pa damo v M. List zmerom kaj takših zgodbic nego trbe čteti tGdi drflgu ka je bole versko. Lepa navada je tam, gde eden čte vsi drflgi pa poslflšajo. Priporočamo tfldi, naj se M. List ne meče vkrej za papir nego gda ga vsi pri hiži prečtejo, naj se spravi v omar i na konci leta se da zvezati vse. Rojstvo matere sv. Družine. V vsakoj družini z veseljom mislijo na god, na rojstni den matere i se z radostjo v spominajo deca i cela familija tistoga srečnoga dneva, gda njim je mati, gda njim je gospodinja zaglednola beli den na zemlji. Če je to že pri ljudeh tak, pri grešnih ljfldeh, ki čiravno so napunjeni z ljubeznostjov, vendar je ta posipana, zmešana z vnogov britkov rečjov, z vnogov zamazanov rečjov, šteroj pravimo greh. Vsakša mati, kakšte je ljubila svoje, je li mela senco na toj ljubavi, mela je greh, njena ljubezen popolna ne je bila. Pa če se je deca li z zahvalnostjov spominajo i jo z dari obkladajo, o keliko bole se moremo mi, deca Marijina, veseliti njenomi rojstnomi godi, godi naše nebeške matere, štere ljubezen do nas ne samo, ka je nikdar nikaj ne otem-nilo, ni senca greha ne, nego je bila ta vekša, kak jo razum vseh ljudi more prebroditi. Rojstvo Marijino je rojstvo matere, od štere vekše i svetjše svet ne mogo meti. Veselimo se njemi i dajmo materi dar pri toj priliki. Pa kak se naj veselimo? Od BI. D. Marije je po angeli Gabrieli naznano Bog: „Ne boj se Marija, ar si miloščo najšla pri Bogi," Zato se veselimo, ka je miloščo najšla pri Bog;; najšla jo je najmre za nas. Ona je bila „milošče puna", kak je sam dober Bog naznano, njoj za sebe zato več ne trbelo iskati milošče, iskala i najšla jo je za nas. Tomi se veselimo. Veselimo se, ka je naša mati takša mati, ka gda se rodila, ne mela nikšega zamazka. Naša mati, gda se je rodila, je bila puna vseh milošč, je bila svetejša, kak vsi svetniki skflpno pri svojoj dovršeno]' svetosti, gda so se z toga sveta vu večno domovino preselili. Naša mati, gda se je rodila, je mela lepšo dflšo, kak so lepi vsi angelje i svetniki. Našoj materi, gda se je rodila, se je tro-edimi Bog, Oča, Sin i sveti Dflh bole veselio kak celomi sveti, kak celoj nebi, kak vsem ostalim dušam skflpno. Ja, rojstvo Marijino, šteroga god 8. sept. na Malo mešo obhajamo, je nebo bole razveselilo, kak angelska pesem pri Jezušovom rojstvi „Dika Bogi na višini i mir na zemli IjOdem, ki so dobre volje", — ar se ta pesem ne bi mogla glasiti, če se Marija ne bi bila poro-d la. Samo ona je mogla poroditi Jezuša, našega miloga Žveli-čitela. Veselimo se zato mi tfldi rojstvi naše nebeške matere i veselimo se njemi zato, ar smo po njem dobili najsvetejšo dušo za mater. I gda se tak razveselimo nad rojstnim godom nebeške matere, njoj pokloni v dar to prošnjo: „Prečista Dev. Marija/dobra nebeška mati, na tvoje presveto rojstno prosim, posveti mojo dOšo. Mali apostol. i. V srednjoj polovici pretekloga stoletja je živo v taljanskom varaši Murialdo dečarec po imeni Ivanček, dika i ponos svojih roditelov. — Edne nedele je tudi naš Ivanček šo s pobožnim IjOdstvom v cerkev k večernoj pobožnosti. Komaj je prišeo na plač, šteri se je raztegao notri do cerkve, opazi, da je bilo zbranih vnogo moškoga i ženskoga sveta, starih i mladih, ne da idejo v cerkev, nego — Bog se smilOj 1 — da plešejo. Jako se je raz-žalostio, kda je vido, kak je peklenski greh razgrno^ svojo mrežo i že zgrabo tolko dOš. Se bole ga je bolelo, da ščejo tej nesrečniki plesati pri cerkvi, v štero je že prihajao smeh i krik mladine i je moto v molitvi mešnika i vernike. No ka naj napravi ?! On dečkec kak si naj vflpa postaviti se proti velkim ?! A iObezen se nikoj ne boji. Ona najde način, kak pride do cila. Tak je bilo tfldi z lflbavjov našega Ivančeka. Ja, on zna s kem ma poseo, a spoštovanje do bože hiše i lflbezen do krščanskih dOš sta ga prisilila, da bi tem nesrečnikom povedao, da se tak ne sme delati. Zdaj je viditi našega maloga. kak ide od ednoga do drOgoga i jih nagovarja, da pustijo to peklensko špilarijo. Prosi jih, naj idejo z njim v cerkev na pobožnost, štera se zdaj začne. Meo je malo sreče. Njegovi tanači so šli na edno vOho notri, na drflgo v(5. No — ka je še hOše — malo je falilo, da Ivanček ne dobo tOdi po plečaj. „Gledajte to motovilo — krikne čemerno eden — komaj je hlače oblekeo i nam že pamet soli." Drugi njemi pravi zaničlivo: „Prosim te, dečko, što te je postavo nam za spovednika?" Tretji zakriči nad njim: „Hajdi, mali, idi svojo pot i ne mešaj se v tisto, ka ne tvoj poseo. Si razmo? inači! . . Naš Ivanček pa se ne prestrašo. Na pamet njemi pride dobra miseo. Meo je jako lep glas. „Pravi angelski glas!" — so znale praviti stare ženkice, kda se je Ivanček oglaso na koruši farne cerkve. Malo stopi na stran i zaspevle, kak je mogeo, nekšo lepo cerkveno pesem. LObi Bog! — kak da bi angelček odpro zlata vOsteca. Komaj se je Ivanček oglaso, je vse vtihnolo: prenehalo je spevanje, igranje i kričanje. V ednom hipi je bio ves narod okoli Ivančeka. Mali je dale spevao i se pomali ino ne-opaženo vzmikao proti cerkvi. Narod ide z njim notri do cerkve i celo v njo. Naskori je ves plač prazen. Kda se je narod po-miro, je župnik začno večerno pobožnost. — Tak je Ivanček do-segno, ka je želo. II. Komaj je bio v cerkvi konec, peklenski sovražnik znova nagovori narod, da pleše. Cerkvene pobožnosti zdaj toti neso motili, a nas Ivica je znao, da je drOgi boži hram, več vreden od kamenitoga; da je človeško telo i dOša, šteriva te peklenski ples onečistOje. Za to se odloči, da včini vse, da se te večer več ne bi plesalo. Oddaleč dobro premeri vse plesalce i kak orel, kda se s sigurnim letom ^vrže na svoj plen, poleti k nešternim i jim odločno govori: „Cas je, da se razidete, ples ježe jako pogibelen, ar prihaja noč." Zavolo njegovih reči si ne nihče razbijao glave' Nato se znova poslflži sredstva, s šterim je prle meo srečo: znova začne spevati. Vsi plesalci se taki zberejo okoli njega. Ivanček je dugo, dugo spevao, ar je znao, ka bi bilo, če bi hitro obstao. Kda je dokončao, so vnogi vzeli naprej peneze i njemi jih ponOvali, proseč ga, naj šče speva. On je dare odklono, a spevao je naprej. Oni, ki so ples priredili, so bili jako čemerni i so škripali z zobmi na maloga pesmara, ar odtegno jim je dobiček, šteroga so že skoro v rokaj držali. Prerinejo se skoz narod, pomivajo malomi puno penez veleč njemi: „TQ ti nemaš mesta. Vzemi te peneze i zgiibi se, ali pa boš bit, kak šče nikdar ne." — Dečak njim pa batrivno odbriisi: »Zakaj si zaman brflsite zobe? Ali sam v vašoj hiši i vas moram bogati? Ali ne smem delati, ka ščem? TO mi je rod, šteroga čakajo doma? Ali je krivo, če ga ratam domo? Roditeli se vsikdar bojijo, da se pri takšoj priliki zgodi kakša nesreča. Ali ne prav, da je dnes rešim te bojazni? Ali znate, da bi se v tom nočnom časi lehko zgodilo kaj slaboga, ka bi tiidi vam bilo neprijetno. Jaz želem, da je naš varaš na dobrom glasi. Ali mate vi kaj proti tomi?" Oni so vtihnoli tak nemi, zbrani narod pa se je mirno razišeo, hvaleč dobroga i junaškoga Ivančeka, maloga apoštola svojih varašancov. Iz „Gospe sinjske." Rojstvo Marijino. Kak da so se odprla nebeška vrata, kak da se je prikazao sveteo žar i bi obino zemlo z žarečim bleskom, kak da se je začOla iz nebeških višav milodoneča pozdravna pesem, tak lepa, kakša more priti le iz vflst angelskih trflm ino bi napunila člo-veča srca z zadovolnostjov i bi podignola njilve duše proti višinam . . , tak je moglo biti v t