Poštnina plačana v gotovini Izdaja Delavska univerza Domžale, Kolodvorska c. 6, telefon 72-082. -Ureja uredniški odbor. Odgovorni urednik Karel KuSar. - Tehnični urednik Franc Ravnikar. - Izhaja dvakrat mesečno. - Naklada 9.000 izvodov. - Za gospodinjstva v občini Domžale je glasilo brezplačno. Tisk: Delavska univerza Domžale. Domžale. 12. marec 11>7(> LETO XV št. J poročevalec GLASILO SOCIALISTIČNE ZVEZE DELOVNEGA LJUDSTVA OBČINE D O M 2 A L E Kaj prinaša letošnja uskladitev programov samoupravnih interesnih skupnosti? Smo v zadnjem, zaključnem krogu letošnjega dogovarjanja o obsegu sredstev za uresničitev programov samoupravnih interesnih skupnosti. Šest mesecev je trajal postopek snovanja programov, javnih razprav, uskla-jevalnih srečanj in sploh vseh prizadevanj, da se skladno z možnostmi in potrebami v naši občini dogovorimo, kaj želimo, da za delavce in delovne ljudi opravijo samoupravne interesne skupnosti z nosilci nalog in kaj naj združeno delo prispeva v ta namen. V razmerah, kakršne so pri nas, ko se potrebe delavcev in delovnih ljudi silovito povečujejo in ko naše zmogljivosti združenega dela ne morejo zagotavljati toliko, kolikor potrebujemo, je usklajevanje res huda zadeva. Ker pa občina ne more biti izločena iz skupnega samoupravnega prostora republike je bilo treba uskladitev speljati tudi med občinami na nivoju republike. Zdaj je nastopila faza, ko delovni ljudje in delavci v združenem delu sklepajo končno o programih in o sredstvih za njihovo uresničitev za leto 1976. Kaj in koliko to pomeni? Za občinske samoupravne interesne skupnosti bo treba zbrati 7 odstotkov več, kot v letu 1975. Tokrat se bodo delavci opredeljevali o tem, da se s skupnimi stopnjami prispevkov zagotovi v občini uresničevanje programov in ne bo dodatnega izven bilančnega zbiranja denarja. Tako bodo enako prispevali delavci, zaposleni v naši občini in delavci, ki živijo v naši občini, delajo pa v drugi. Za zagotovitev skupnih nalog v SRS bo treba zagotoviti 39 % več kot lani, za regijske in republiške progra me samoupravnih interesnih skupnosti pa 14 % več. Skupno se bodo sredstva v primerjavi z lanskimi za celotno skupno porabo povečala za 12 %. Delavcem so predlagane prispevne stopnje, ki znašajo skupaj 31,40% od bruto osebnih dohodkov. Ali bodo delavci oškodovani pri neto osebnih dohodkih? To je njihova odločitev. Dokler se ne sprejme zakon o združenem delu, delavci v vsakem primeru samostojno odločajo o tem, ali bodo povečane prispevne stopnje za delovanje družbenih dejavnosti pokrivali iz dohodka in na ta način povečali bruto osebni dohodek, ne da bi se jim zmanjšal osebni neto dohodek. Pri taki odločitvi so delavci dolžni upoštevati delitvena razmerja začrtana v planih in letni resoluciji o družbenoekonomski politiki in razvoju v SRS ter neposrednih nalogah v letu 1976 in aktih, ki konkretizirajo to resolucijo. Marija Ivkovič Pionirji občine Domžale za vrstnike v Vietnamu Svet za delo s pionirji Jugoslavije je novembra 19 75 pozval vse pionirje Jugoslavije, naj izvedejo solidarnostno akcijo za 10.000 šolskih torbic za otroke v Vietnamu, ki so leta 19 75 prvič p rt stopili šolski prag v svobodni domovini. Na pobudo Zveznega sveta ie Zveza prijateljev mladine Slovenije pozvala pionirje Slovenije naj v okviru te akcije zberejo 1000 torbic, v katere naj vlotijo po 10 zvezkov, pet svinčnikov, radirke, šestih, barvice in trikotnike s pozdravom ter razglednicami in prospekti svojega kraja. Akcija v Sloveniji je lepo uspela, saj so pionirji Slovenije zbrali nad 1900 torbic. V to akcijo so se vključili tudi pionirji naše občine, ki sc zbrali iz z ladjo, ki je odphtla z Reke, poslali svojim vrstnikom v Vietnamu 55 torbic. Največ torbic so poslali pionirji iz Radomelj in sicer 21, pionirji iz Mengša pa 1 7. Vrednost poslanih torbic poslanih torbic znaša okrog 13.000 din. Vsem pionirjem in učiteljem, ki so znali učencem pravilno prikazati pomen solidarnosti, se Občinska zveza DPM Domžale iskreno zahvaljuje. Že ta mesec pa bo stekla nova solidarnostna akcija za pomoč otrokom Angole, ki tudi letos stopajo v šoki v osvobojeni domovini Zveza prijateljev mladine Slovenije poziva vse pionirje Slovenije, da z nakupom nalepk, ki ponazarjajo črnskega otroka, pomagajo svojim vrstnikom v Angoli, ki je zlasti zadnje mesece preživljala hude čase. Nalepke bodo pionirji prodajali po tri dinarje. Nalepke Pionirski odredi lahko naročijo direktno na ZPM Slovenije, Ljubljana, Miklošičeva 16/11 ali pa na Osnovni Soli Radomlje (tov. Hafner). Rajko Hafner Predsednik Občinske zveze DPM Domžale V DANAŠNJI ŠTEVILKI OBJAVLJAMO: ŠTIPENDIJSKA PROBLEMATIKA V OBČINI 11. SEJA OBČINSKE KONFERENCE ZKS DOM2ALE KATERI POKLIC NAJ IZBEREM? PREDLOG OSNUTKA PRORAČUNA ZA LETO 1976 OBČANI - VABIMO VAS K SODELOVANJU/ Danes vam pošiljamo zopet novo številko našega glasila OBČINSKI POROČEVALEC in vam v tem sestavku želimo povedati nekaj tistega, o čemer smo razpravljali na seji uredniškega odbora. Beseda je tekla o tem, kako doseči to, da boste tudi vi sodelovali z glasilom, da boste na njegovih straneh našli del tistega, kar se dogaja v krajih, kjer živite in delate. Skratka radi bi videli, da nam pišete. Prepričani smo, da imate veliko misli, da opažate to in ono, o čemer bi radi nekaj napisali in na kar bi radi opozorili tudi druge. Nikar ne mislite, da mora biti pisanje brez „napak", da mora biti že tako oblikovano, da bo šlo lahko naravnost v tiskarno. Verjemite, da nam bodo drobne novice še kako prav prišle in da jim bomo skušali dati primerno obliko tako, da bodo zanimive tudi za druge občane. In kaj nas zanima? Preveč bi bilo, če bi naštevali vse, vendar naj vas opozorimo samo na nekatere stvari: Kaj je novega v vaši krajevni skupnosti? Kaj ste naredili v svojem kraju? Kako poteka življenje in delo v organizaciji ali društvu, v katerem delate? Kakšne akcije pripravljate? Kaj se dogovarjate in kakšne sklepe sprejemate? Se bi lahko našteva/i, saj smatramo, da lahko spregovorimo o vseh stvareh, ki so in bodo kakorkoli zanimive. In še nekajl čim več bo uredništvo dobilo vaših sestavkov in dopisov, toliko bolj bo glasilo postalo domače in manj ..uradno". Uredniški odbor si bo prizadeval, da bodo v POROČEVALCU uvedene nekatere stalne oblike, kot so: IZ NAŠIH KRAJEVNIH SKUPNOSTI, OBČANI NAM PIŠEJO in druge. Poleg tega bomo skušali posredovati strokovne odgovore na tista vprašanja, za katere smatrate, da bodo zanimiva tudi širšem krogu bralcev. Uredniški odbor je prepričan, da mu boste posredovali čim več novic, s katerimi bomo navezali medsebojne stike. Prosimo pa vas, da na prispevkih navedete svoj polni naslov, čeprav morda želite, da objavimo članke s kratico. Vse objavljene članke bomo tudi honoriralil Pričakujemo vašo pošto na na slov: Delavska univerza. Občinski poročevalec, Kolodvorska 6, Domisle. Uredniški odbor 11. seja občinske konference ZK3 Domžale Na XI. seji Občinske konference ZKS Domžale sta bili osrednji točki dnevnega reda: — ocena uresničevanja sklepov Predsedstva CK ZKJ in izvršnega komiteja Predsedstva CK ZKS o snoštovaniu zakonitosti. — ocena o poteku volilnih konferenc v osnovnih organizacij?h ZK. Iz poročila, ki ga je na konferenci podal družbeni pravobamilec samoupravljanja tovariš Marjan Kaliman, je bilo razvidno izpolnjevanje priporočil in sklepov, ki so jih sprejeli organi Zveze komunistov na posameznih zasedanjih. Ravno tako je bilo ocenjeno prizadevanje delovnih ljudi in občanov za zakonitost, za spoštovanje samoupravno dogovorjenih norm ter za nadzorstvo nad njihovim izvajanjem. Poročilo je zajelo tudi vprašanje boja zoper razrednega sovražnika in s tem tudi varstva pridobitev revolucije, zagotovitve varnosti in stabilnosti pravnega reda in varstva pravic delovnih ljudi, občanov, organizacij in skupnosti. Razveseljivo je, da je bilo v letu 1975 mladoletnih storilcev kaznivih dejanj manj, kot v prejšnjem letu. Glede na vrsto kaznivih dejanj pa prednjačijo kazniva dejanja zoper družbeno in zasebno premoženje odvzem motornih vozil in neka- Iz poročila povzemamo tere bistvene ugotovitve: V letu 1975 je občinskemu javnemu tožilstvu pripadlo občutno več zadev, ki so jih sproti reševali. Pri svojem delu so dajali prednost družbeno pomembnejšim zadevam, oziroma pojavom nezakonitosti, t. j. zlasti gospodarskemu in političnemu kriminalu. V preteklem letu je bilo vloženih ovadb zoper 1039 oseb, od tega jih je dobra tretjina zaradi kaznivih dejanj ogrožanja javnega prometa. To je ob hitrem povečanju motorizacije v občini Domžale in velikem povečanju tranzitnega prometa na magistralni cesti tudi razumljivo. Se vedno so zelo pogosta kazniva dejanja zoper življenje in telo ter primeri nasilniškega obnašanja in preprečitve uradnega dejanja uradnim osebam. Iz podatkov občinskega javnega tožilstva je razvidno, da so dejanja zoper narodno gospodarstvo, oziroma družbeno premoženje v primerjavi z gospodarsko razvitostjo majhna, vendar velja ugotovitev, da je v primerjavi z letom 1974 opaziti naraščanje. Med dejanja gospodarskega kriminala sodijo predvsem tatvine, zatajitve, poneverbe, goljufije, zlorabe uradnega položaja, nevestno gospodarsko poslovanje, nedovoljena trgovina, davčne utaje itd. Prevladujejo predvsem tatvine po tovarnah, deloviščih in samopostrežnih trgovinah. Zelo številne so tudi obratne nezgode, ki imajo za posledico hude telesne poškodbe in invalidnost delavcev in v zvezi s tem je povzročena velika materialna škoda. Čeprav gospodarski kriminal glede na močno in hitro se razvijajočo industrijo na našem območju ne predstavlja posebnega družbenopolitičnega problema, odkrivanje gospodarskega kriminala kljub zaostreni borbi zoper družbeno negativne pojave še vedno ni dovolj učinkovito. V letu 1975 je javno tožilstvo obravnavalo le dva primera političnega kriminala, oba storilca sta bila nekvalificirana delavca in sicer kaznivo dejanje širjenje lažnih vesti in kaznivo dejanje žalitve države, njenih organov in predsednikov. Občinsko sodišče pa je obravnavalo primer zbujanja verske nestrpnosti. ogrožanje javnega prometa. Sodišču je letu 1975 pripadlo 11 zadev s področja gospodarskega kriminala in sicer 2 kaznivi dejanji davčne zatajitve po čl. 235 KZ, 3 kazniva dejanja poneverbe po členu 322/1 KZ, 3 kazniva dejanja zlorabe uradnega položaja i/, kori-stoljubja po členu 314 a/l KZ in 1 kaznivo dejanje nevestnega gospodarskega poslovanja po členu 313 KZ. Poleg zadev s področja gospodarskega kriminala pa je sodišče obravnavalo nekaj primerov manjših tatvin in nasilniškega obnašanja. Številčno najmočnejša pa so bila kazniva dejanja ogroženja javnega prometa, saj predstavljajo kar 30 % več kaznivih dejanj. Naglo naraščanje prometnih delikventov nalaga pravosodnim organom, da ustrezna kaznovalna politika v čim večji meri pripomore k disciplini in varnosti prometa. Med prioritetne civilne zadeve sodišča se štejejo tudi delovni spori, preživninski spori, stanovanjski spori in motenja posesti. Sodišče je organiziralo spremljanje odnosov in pojavov, ki jih ugotavlja pri svojem delu, tako še posebej do družbeno negativnih pojavov. Sodišče tudi pri svojem delu ni ugotovilo večjih nepravilnosti in pomanjkljivosti v poslovanju TOZD in drugih organizacij in skupnosti. Po 21. seji predsedstva ZKJ, po pismu IB PCK ZKJ ter 29. sejiCK ZKS lahko ugotavljamo, da je tudi na področju dela sodišč prišlo do izboljšanja, predvsem pri skrajševanju postopkov, vendar z uspehi še ne moremo biti zadovoljni. Inšpekcijske službe pri SOb Domžale opravljajo z zakonom določene funkcije, t. j. varujejo zakonitost s tem, da opravljajo v skladu s posebnimi zakoni nadzorstvo ali se organizacije združenega dela in druge samoupravne organizacije in skupnosti, družbeni organi ter občani ravnajo po zakonu in drugih predpisih in tudi po družbenih dogovorih in samo- upravnih sporazumih. Zato so inšpekcijske službe neprestano delovale na varovanju in utrjevanju zakonitosti ter odkrivanju negativnih pojavov. Tržna inšpekcija je v preteklem letu opravila skupno 603 preglede, vložila 62 predlogov sodniku za prekrške, 4 ovadbe gospodarskih prestopkov, 1 ovadbo kaznivega dejanja, za odpravo pomanjkljivosti je izdala 23 odločb in izrekla 114 mandatnih kazni v znesku 10.050 din Poleg tega je tržna inšpekcija izločila 655 kg živil v skupni vrednosti 5.972 din in tehničnih predmetov v vrednosti 21.450 din. Skupaj s postajo milice je bilo organiziranih 26 skupnih pregledov pri odkrivanju nezakonitosti, v sodelovanju z inšpekcijo dela je bilo opravljenih 97 pregledov, s sanitarno 129, kmetijsko 16, gradbeno pa 2. Od vloženih pregledov sodniku za prekrške je že kaznovanih 29 oseb v znesku 29.050 din in pravna oseba v znesku 3.500 din, premoženjske koristi pa je odvzete v znesku 23.670 din. Občinsko javno tožilstvo je za vse predlagane ovadbe gospodarskih prestopkov vložilo predloge pri sodišču. Od skupaj 114 mandatnih kazni je izrečenih 80 v trgovini, 21 v gostinstvu in 13 v obrti. Struktura kršitev je naslednja: prekoračitve obsega registracije, kaznivo dejanje ponarejanja listin, prekrški v blagovnem prometu, nedovoljena prodaja, kršitve cen, opravljanje nedovoljene obrti in kršitve odloka o poslovnem času. V primerjavi z letom 1974 je razviden porast nezakonitosti, vendar je i/, strukture nezakonitosti razvidno, da so v porastu dejanja, ki so manj nevarna za družbo, saj to trditev potrjuje dejstvo, da je bilo izrečenih veliko mandatnih kazni in vloženih predlogov sodniku za prekrške. Inšpekcija dela je ugotavljala, kako se izvajajo določila zakona o medsebojnih razmerij delavcev v združenem delu in delavcev pri zasebnih delodajalcih. Ugotovila je večje število kršitev določb ZMRD in kolektivne pogodbe, kršitve zakona o poklicnem izobraževanju in urejanju učnih razmerij. Ustrezno je tudi podala predlog za omenjene kršitve za izvedbo postopka. Iz inšpekcijskih pregledov požarne inšpekcije je ugotovljeno, da je v organizacijah združenega dela v naši občini še vedno veliko takšnih, ki imajo sicer interne pravilnike o varstvu pred požarom, ki pa so po večini že zastareli in zaradi tega neuporabni. Ugotovljeno je tudi, da je ustrezna služba v organizaciji združenega dela večinoma neustrezno kadrovsko zasedena. Veliko proizvodnih oddelkov je v organizaciji združenega dela v neustreznih prostorih, še kritične je pa je kar se tiče skladiščnih prostorov. Najbolj pereč problem je seveda skladiščenje lahko vnetljivih snovi. Nasploh velja ugotovitev, da je požarno varstvo v obiskanih in kontroliranih organizacijah nezadovoljivo. Gradbena inšpekcija je ugotovila več nepravilnosti, t. j. črnih gradenj, saj so investitorji - graditelji - gradili brez ustrezne dokumentacije oziroma so jim dovoljenja pretekla. V kakšni meri se v organizacijah združenega dela spoštujejo pravice delavcev v združenem delu in ali jih le-ti lahko uveljavljajo je težko reči, saj imenovani družbeni pravobranilec samoupravljanja še ni začel z delom, konkretnih podatkov sodišča združenega dela za občino Domžale pa ni. Veliko bi na tem področju odkrivanja nezakonitosti lahko naredila samoupravna delavska kontrola, vendar še vedno lahko velja ugotovitev, da ni aktivna, da je premalo samoiniciativna in da je pod vplivom raznih posameznikov ali organov. Z uveljavitvijo vseh treh, t. j. družbenega pravobranilca sama upravljanja, sodišča združenega dela in tudi samoupravne delavske kontrole v organizacijah združenega dela bo tudi na tem področju storjen korak naprej. Družbeno dogovarjanje in samoupravno sporazumevanje v občini Domžale postaja vse bolj odločujoč faktor v razvoju naše družbe. Sprejemanje dogovorov in sporazumov poteka brez večjm težav, le pri realizaciji so manjši zastoji, kar kaže na nepravilen odnos do izredno pomembnih družbenih dejavnosti, ki sc urejajo z njimi. V razpravi je bilo dosti povedanega o tem, da se na območju občine pojavljajo nekatere zadeve, ki družbeno niso upravičene in jih je potrebno stalno zasledovati. Gre v prvi vrsti za to, kako bomo prevzemali funkcije, ki postajajo sestavni del družbene samozaščite in kako se bomo zoperstavili nekaterim pojavom, ki prodirajo tudi na območje naše občine, kot so narkomanija in vedno večji pojav kriminala. Ravno tako je bilo načeto vprašanje delovanja komisije za izvor premoženja in vprašanje aktivnosti na tem področju. Ponovno je bilo načeto vprašanje delovanja klera in njihove vloge in vpliva na šolo ter na doraščajočo mladino. Konferenca je ocenila tudi stanje v osnovnih organizacijah in predvsem spregovorila o tem, da bo moralo biti delo vseh tistih, ki so odgovorni za zakonitost poslovanja povezano med seboj in da bo potrebno pravočasno ukrepati na posameznih področjih. Le tako bo mogoče sproti odstranjevati negativne pojave, poživiti delo samoupravne delavske kontrole v vseh sredinah in doseči to, da bo družbena samozaščita postala sestavni del življenja vseh delovnih ljudi in občanov. V tej smeri so bili tudi sprejeti sklepi, ki morajo biti izhodišče za nadaljnje delo vseh članov ZK in osnovnih organizacij v naši občini. MELODIJA MENGEŠ ZNAK KVALITETE Zaključki 11. seje občinske konference ZKS Občinska konferenca ZKS Domžale je obravnavala oceno o uresničevanju sklepov P CK ZKJ in IK P CK ZKS o spoštovanju zakonitosti in sprejela naslednje zaključke: 1. Občinska konferenca ZKS soglasno sprejema oceno o spoštovanju zakonitosti v občini Domžale. 2. Da bi učinkoviteje premostili sedanjo prakso in nove pojave nezakonitosti, moramo dosledno spoštovati določbe veljavnega kazenskega zakonika in drugih zakonov ter zaostriti kaznovalno politiko. Vsi delovni ljudje in občani, krajevne skupnosti in družbenopolitične organizacije pa so dolžne komisiji nuditi vso podporo in pomoč. 7. Občinska konferenca ZKS ugotavlja, da komisija za prošnje in pritožbe že dalj časa ni dala nobenega poročila o delu. Zato predlaga, da se to poročilo pripravi z vsemi problemi, na katere naleti komisija pri svojem delu. 8. Zveza komunistov se mora preko svojih članov odločneje boriti proti izkrivljanju politike ZK in zato zaostriti odgovornost posameznikov v upravi skupščine Namen te analize je ustvariti in zagotoviti take delovne pogoje, da bodo s tem preprečene nesreče pri delu, zdravstvene poškodbe delavcev in materialna škoda. 10. Vse osnovne organizacije ZK so dolžne obravnavati to poročilo, sprejete sklepe občinske konference in naloge, ki izhajajo iz tega, vključiti v svoje delovne programe. Občinska konferenca ZKS je obravnavala oceno volilnih konferenc ZK v osnovnih organizacijah ZK in sprejela naslednje: 1. Občinska konferenca ZKS je v celoti in soglasno sprejela oceno o poteku volilnih konferenc v občinski organizaciji ZKS Domžale, o njenem vsebinskem, organizacijskem in kadrovskem delu. 2. V skladu zli. členom statutarnega sklepa o organiziranosti in delovanju zveze komunistov v občini Domžale se ustanove osnov- Udeleženci 11. seje občinske konference ZKS so razpravljali o delu članov ZK v delovnih organizacijah in krajevnih skupnostih ter o tmlogah, pred katerimi se nahajajo 3. Samoupravna delavska kon- občine, inšpekcijskih službah trola, kot temeljni samoupravni obrambni mehanizem sistema družbene samozaščite, še ni prevzela vodilne vloge. Zaradi tega ni mogoče več dopuščati, da ostaja prepuščena sama sebi, da se člane ne usposablja, da ne dobiva predloge in nima ustrezne podpore pri družbenopolitičnih organizacijah, strokovnih službah in delegatih v organizacijah združenega dela. 4. Da bo delo vseh služb in organov pregona (postaje milice, občinskega sodišča, občinskega javnega tožilstva in inšpekcijskih služb) uspešno in učinkovito zlasti v smeri preventivnega in svetovalnega delovanja, je potrebno rešiti in zagotoviti prostorske, kadrovske in materialne pogoje. 5. Nesporna je ugotovitev, da je vse več udeležencev samoupravljanja in dogovarjanja, ki ne izpolnjujejo obveznosti iz že sprejetih družbenih dogovorov in sporazumov. Občinska konferenca predlaga vsem udeležencem sporazumevanja in dogovarjanja, da ob sprejemu zaključnih računov obvezno poravnajo vse obveznosti iz sprejetih družbenih dogovorov in sporazumov. 6. Občinska konferenca daje vso podporo delu komisije za ugotavljanje izvora premoženja s tem da čimpreje konča že začete pa stopke in pospeši nadaljnjo delo za hitrejše in učinkovitejše reševanje. Zato je potrebno vse delavce ob teh službah idejnopolitično usposabljati v smeri etike, morale in odnosa do družbenopolitičnega življenja. 9. Osnovne organizacije ZK in sindikata morajo skupno analizirati delovne pogoje z vidika službe varstva pri delu, v povezavi s tem tudi oceniti odgovornost strokovnih delavcev do te službe. ne organizacije ZKS v delovni organizaciji Avtoservis Domžale, Osnovni šoli Radomlje, Osnovni šoli J. Kersnik Brdo pri Lukovici in Poklicni šoli v Domžalah. 3. Za povezovanje in usklajevanje političnega delovanja komunistov v krajevni skupnosti občinska konferenca ZKS Domžale predlaga, da se sveti ZK izvolijo v Krajevni skupnosti Domžale, ki bo povezovala 15 00 ZK, v Krajevni skupnosti Mengeš, ki bo povezovala 7 00 ZK, in v Krajevni skupnosti Vir, ki bo povezovala 5 00 ZK. 4. Občinska konferenca ZKS zahteva, da se volilne konference v upravi SOb Domžale, Osnovni šoli Šlandrove brigade in v Moravčah opravijo do 29. 2. 1976 v skladu s sklepi komisije za kadre in komiteja občinske konference ZKS in s tem, da podajo točno obrazložitev, zakaj konference še niso bile opravljene. Komite OK ZKS DOMŽALE VELIKO USPEHOV, TOVARIŠICA PREDSEDNICA! Dne 3. marca je Občinska konferenca SZDL Domžale po zaključenem volilnem postopku soglasno izvolila za novega predsednika tov. Marijo IV KOVIC. Kdo je ne pozna? Za njeno ime je še posebno vezano otroško varstvo, ne samo domžalsko, ampak tudi slovensko. Bila je prva predsednica izvršilnega odbora republiške skupnosti otroškega varstva in je orala zato tudi prve brazde za varstvo mladih pokolenj. Trinajst let je delala v različnih republiških institucijah, zlasti na področju samoupravne organiziranosti. Bogate izkušnje je vedno znala prenašati na najrazličnejša področja naše občine. Bila je član vodstev najbrž že vseh občinskih DPO in tudi prva predsednica DPZ skupščine občine Domžale. Ko je zapuščala, zaradi sprejema novih dolžnosti, funkcijo predsednice DPZ skupščine občine Domžale, ji je med drugim v zahvalo predsednik tov. Lenič rekel: „ V tem času smo se od tebe naučili delavnosti, poštenosti, odkritosti, upornosti in vztrajnosti . . " Te lastnosti tov. Marija imal Zanje je prejela tudi mnoga odličja v občini in najvišje priznanje, ki ga daje SZDL: „Priznanje Osvobodilne fronte slovenskega naroda/' Tovarišica Marija, veliko uspehov ti želimo tudi v vlogi predsednice Občinske konference SZDL Domžale/ Marijan STOPAR Marija IVKOVIC, novoizvoljena predsednica Občinske konference SZDL Družbeni pravobranilec samoupravljanja tov. Marjan KALIM AN je poročal o negativnih pojavih v naši občini, o čemer je konferenca sprejela tudi ustrezne sklepe JAVNA ZAHVALA Krajevni odbor Rdečega križa Moravče se prisrčno zahvaljuje za denarna sredstva, s katerimi je pogostil in obdaril starostnike v Moravčah. Zahvala velja naslednjim darovalcem: Občinski odbor RK Domžale 1.160 din Krajevna skupnost Moravče 4.252 din KO SZDL Moravče 1.000 din OŠ Jurij Vega Moravče 600 din AMD Moravče 500 din Mizarstvo Moravče 500 din KO Wl Moravče 300 din Društvo upokojencev Moravče 200 din RAŠICA Moravče (po zaključ. rač.) 1.200 din TERMIT Moravče (po zaključ. rač.) 1.000 din Vsem darovancem se v imenu Krajevnega odbora RK in obdarovan ctv iskreno zahvaljujem za njihovo humanost. Dr. Đurić Nova vodstva v osnovnih organizacijah ZKS VOLILNE KONFERENCE V OSNOVNIH ORGANIZACIJAH ZK so bile od 15. decembra 1975 do 25. januarja 1976. Priprave na konference so potekale že od začetka novembra, ko so vodstva osnovnih organizacij ZK bila zadolžena, da pripravijo vse potrebno o tem, da bi konference v resnici pomenile pregled dejavnosti samih organizacij, spremljanje posameznih dokumentov in da bi skušale delovati na osnovi sklepov, ki so bili sprejeti na 5. seji CK ZKS. Posebna pozornost je bila v teh pripravah posvečena kadrovskim vprašanjem, predvsem evidentiranju možnih kandidatov za vodstva ZK. Tako lahko zaključimo, da so konference pokazale veliko prizadevnost članov ZK na posameznih področjih dela in da so skušale reševati tista odprta vprašanja, ki so vedno prisotna v sistemu njihovega delovanja. Tako lahko ugotovimo nekaj značilnosti, ki so jih pokazale same volilne konference: 1. Na podlagi opravljenih volilnih konferenc, predloženih poročil in zapisnikov lahko ugotovimo, da so bde v večini osnovnih organizacij sprejete ocene razmer in stanja v 00 ZK, s tem tudi pokon-gresne aktivnosti, vsebinsko dobro opredeljene in tudi kritične. Tako je bil podan objektiven in celovit prikaz vsebinskega delovanja komunistov v večini 00 ZK (npr. Vir, Papirnica, Helios, Črni graben itd.). Ne glede na pozitivne rezultate v delovanju osnovnih organizacij ZK, pa ugotavljamo tudi nekatere pomanjkljivosti, ki se kažejo predvsem v počasnosti, neučinkovitosti same osnovne organizacije, kot tudi brezbrižnosti v (Universale, Moravče, Trzin. Mengeš). Zaradi takega načina delovanja ZK, pa seveda ta ne more uživati ugleda, njena stališča in predlogi niso akcijski in zato take 00 ZK niso v središču dogajanja. Prav tako ugotavljamo, da so programe dela že sprejele le nekatere 00 ZK kot Slovenijales Radomlje, Trak, Zdravstveni dom, Oljarna in Vir. V poročilih o preteklem delovanju osnovne organizacije ZK so volilne konference dale poudarek: - organiziranosti in delovanju ZK; - idejnopolitičnemu usposabljanju članstva; - uresničevanje ustave; preverjanju v letu 1975 sprejetih akcijskih programov za stabilizacijo gospodarstva in s tem v zvezi dograjevanje novih družbenoekonomskih odnosov, uveljavljanju kadrovske politike in obveznosti ZK, da razpravlja in sprejema sklepe o konkretnih kadrovskih problemih; - delu delegacij za občinsko skupščino in SIS v delovni ali v krajevni skupnosti in sploh o samoupravni organiziranosti; - v cilju doseganja čimboljših rezultatov poslovanja je bilo posebno vprašanje - krepitev delovne discipline in zavesti delovnih ljudi; - kritično so ocenili delovanje organov delavske kontrole in informiranje kot pogoj za uveljavitev samoupravnih pravic delovnih ljudi za učinkovito delavsko samoupravljanje; - s posebno pozornostjo je bilo obravnavano področje druž- bene samozaščite in krepitve ljudske obrambe ter sprotnega odklanjanja negativnih pojavov in izpadov posameznikov; — o 5. seji CK ZKS in njenih sklepov kot osnovo za nadaljnjo delo. Na volilnih konferencah je prevladalo tudi spoznanje, da je osnovna organizacija ZK akcijska, uspešna in učinkovita le takrat, kadar prav tako aktivno delujejo tudi ostale družbenopolitične organizacije in samoupravni organi ter drugi. Pomembno je tudi to, da so na precejšnje število volilnih konferenc 00 ZK vabili tudi predstavnike drugih družbenopolitičnih organizacij (v krajevni skupnosti Vir, Črni graben) in samoupravnih organov (v delovnih organizacijah) ter s tem poudarili odprtost dela osnovnih organizacij ZK in vključevanje dela ZK v fronto SZDL. Od 45 osnovnih organizacij ZK, so bile volilne konference opravljene v 34. 4 osnovne organizacije, ustanovljene v letu 1975, so imele delovne seje s pregledom dela in doseženimi rezultati v tem obdobju; 4 osnovne organizacije so bile ustanovljene ob volilnih '