Ormož, 10.09.2004 Letnik 2 Številka 10 VSEBINA 22. ODLOK o turistični taksi v občini Ormož 23. ODLOK o spremembi in dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javne agencije 24. ODLOK o krajinskem parku Središče ob Dravi 25. ODLOK o lokalni turistični vodniški službi v občini Ormož 26. ODLOK o spremembi in dopolnitvi Odloka o predkupni pravici Občine Ormož 27. ODLOK o spremembi odloka o koncesiji za izvajanje gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki 28. Stališče Občinske uprave glede vloženega Odloka o spremembi odloka o nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč v občini Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 21/03) Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Odlok o turistični taksi v občini Ormož - osnutek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Irena Meško Kukovec, vodja Oddelka za gospodarstvo Ormož, dne 10.09.2004 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 22. 1. člen Na podlagi 26. člena Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 2/04) in 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 11/99, 7/01 je Občinski svet občine Ormož, na ____ seji, dne __________ sprejel S tem odlokom se določa višina, način plačila, oprostitev plačila, način obračunavanja in nadzor nad pobiranjem turistične takse v občini Ormož. ODLOK o turistični taksi v občini Ormož Turistična taksa je pristojbina za prenočevanje, s katero so zavezancem za plačilo na območju občine Ormož na voljo določene storitve in ugodnosti, ki 2. člen Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Created by Neevia Personal Converter trial version Poročevalec, št. 10 se jim ob vsakokratnem koriščenju ne zaračunavajo posebej. 2 10.09.2004 Obrazec "Mesečno poročilo o številu nočitev in pobrani turistični taksi" iz 2. odstavka tega člena je sestavni del odloka. 3. člen 9. člen Turistično takso plačujejo državljani Republike Slovenije in tujci, ki v občini Ormož, izven svojega stalnega prebivališča, uporabljajo storitve prenočevanja (v nadaljevanju: turisti) v nastanitvenem objektu. Turistična taksa se plača skupaj s plačilom storitev prenočevanja. Turist je dolžan plačati turistično takso tudi v primeru, ko je deležen brezplačnih storitev prenočevanja. Osebe iz 7. člena tega odloka morajo voditi evidenco o turistični taksi, ki se vodi v evidenci gostov v skladu s predpisi, ki urejajo prijavo prebivališča. Iz evidence mora biti poleg s predpisi o prijavi bivališča določenih podatkov, razvidno tudi število prenočitev posameznega turista. Če je turist oproščen plačila celotne ali dela turistične takse, mora biti vpisan razlog iz 27. člena Zakona o spodbujanju razvoja turizma v evidenci iz prvega odstavka tega člena. 4. člen 10. člen Višina turistične takse znaša 8 točk. Znesek turistične takse se izračuna tako, da se pomnoži število točk z vrednostjo točke. Vrednost točke določa Vlada Republike Slovenije v skladu z zakonom o spodbujanju razvoja turizma. Nadzor nad pobiranjem in odvajanjem turistične takse ter vodenjem evidenc opravlja pristojni davčni organ. Nadzor iz prejšnjega odstavka tega člena opravlja tudi pristojni Občinski inšpektorat. 5. člen 11. člen Plačila turistične takse so oproščeni turisti v skladu z 27. členom Zakona o spodbujanju razvoja turizma. Z dnem, kot začne veljati ta odlok, preneha veljati Odlok o turistični taksi v Občini Ormož (Uradni vestnik občine Ormož št. 10/98). 6. člen 12. člen Turistična taksa je namenski vir financiranja spodbujanja razvoja turizma in se uporablja za financiranje izvajanja dejavnosti in storitev v javnem interesu v skladu z 21. členom Zakona o spodbujanju razvoja turizma. Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Številka: Datum: Vili TROFENIK ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 7. člen Pravne osebe javnega in zasebnega prava, samostojni podjetniki posamezniki, sobodajalci in kmetje, ki sprejemajo turisti na prenočevanje, morajo pobirati turistično takso v imenu in za račun občine hkrati s plačilom storitev za prenočevanje ali najpozneje zadnji dan prenočevanja. Osebe iz prejšnjega odstavka morajo pobirati in odvajati turistično takso za prenočitev turista tudi v primeru, če mu ne zaračunavajo plačila storitev. 8. člen Osebe iz 7. člena tega odloka nakazujejo pobrano turistično takso do 25. dne v mesecu za pretekli mesec na poseben račun občine. Osebe iz 7. člena tega odloka so v roku, ki ga določa prejšnji odstavek, dolžne predložiti občini in pristojnemu davčnemu organu mesečno poročilo, iz katerega mora biti razvidno število prenočitev in znesek pobrane turistične takse. Obrazložitev: Konec lanskega leta je bil sprejet Zakon o spodbujanju razvoja turizma, ki med drugim tudi vsebuje določila glede turistične takse. Odločitev o višini turistične takse, ki se lahko giblje v razponu 3 do 11 točk, prepušča lokalnim skupnostim. Občina je dolžna pri določitvi višine turistične takse (števila točk) upoštevati vrsto turističnih gostinskih obratov, bivanje v sezonskem ali zunaj sezonskem obdobju in obseg ugodnosti in storitev, ki jih brezplačno nudi turistom. Po trenutno veljavnem odloku o turistični taksi znaša turistična taksa 10 točk, vrednost točke pa 14,70 SIT. Z novim zakonom je določena vrednost točke za naslednje leto in sicer 22 SIT, kar predstavlja glede na vrednost točke 49,7 % dvig turistične takse. Da bi omilili tako visoki dvig Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 3 turistične takse in glede na to, kaj se nudi turistom predlagamo z novim odlokom znižanje števila točk iz 10 na 8. 10.09.2004 Vsa ostala določila odloka pa so povzeta po zakonu o spodbujanju razvoja turizma. OBČINSKA UPRAVA Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Odlok o spremembi in dopolnitvi Odloka o ustanovitvi javne agencije - osnutek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Irena Meško Kukovec, vodja Oddelka za gospodarstvo Ormož, dne 10.09.2004 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 23. - Na podlagi 5.člena Zakona o javnih agencijah (Uradni list RS, št. 52/02) in 17.člena Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 60/99, 56/03) in 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01) je Občinski svet občine Ormož na svoji ____ seji dne ______ sprejel - - ODLOK O SPREMEMBI IN DOPOLNITVI ODLOKA O USTANOVITVI JAVNE AGENCIJE - 1. člen - V 1. odstavku 5. člena Odloka o ustanovitvi javne agencije (Uradni vestnik občine Ormož, št. 8/02, 1/03) se za predzadnjo alineo pred besedo "in" doda nova alinea, ki se glasi: "- spodbujanje razvoja turizma v skladu z 21. členom Zakona o spodbujanju razvoja turizma" G / 52.488 Trgovina na drobno v drugih specializiranih prodajalnah, d.n. G / 52.620 Trgovina na drobno na tržnicah in stojnicah I /63.300 Dejavnost potovalnih agencij in organizatorjev potovanj, s turizmom povezane dejavnosti K/74.810 Fotografska dejavnost O /91.110 Dejavnost poslovnih in delodajalskih združenj O /92.120 Distribucija filmov in videofilmov O / 92.310 Umetniško ustvarjanje in poustvarjanje O /92.320 Obratovanje objektov za kulturne prireditve O /92.340 Druge razvedrilne dejavnosti." 3. člen V 7. členu odloka se doda 2. odstavek, ki se glasi: "Agencija opravlja v okviru svojih dejavnosti tudi naloge Turistično informacijskega centra (TIC)". 4. člen 2. člen V 6. členu odloka se za zadnjo alineo doda šestnajst novih alinej, ki se glasijo: " - DE /22.110 Izdajanje knjig - DE /22.120 Izdajanje časopisov - DE /22.130 Izdajanje revij in periodike - DE / 22.150 Drugo založništvo - DE /22.220 Drugo tiskarstvo - G / 52.472 Trgovina na drobno s časopisi, revijami - G /52.486 Trgovina na drobno z umetniškimi izdelki Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Številka: Ormož, dne Vili TROFENIK ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 4 10.09.2004 - BESEDILO ČLENOV, KI SE SPREMINJAJO 5. člen (Naloge agencije) - Agencija opravlja razvojne naloge, povezane z namenom njene ustanovitve, predvsem: - priprava in spremljanje občinskega razvojnega programa - sodelovanje pri pripravi regionalnih in skupnih razvojnih programov, - spremljanje, poročanje in nadzor izvajanja regionalnih in drugih razvojnih programov na območju ustanovitelja, - svetovanje in prijava projektov na razpise za dodeljevanje regionalnih in drugih razvojnih spodbud, - organiziranje in koordinacija drugih nalog s področja regionalne in občinske strukturne politike, - sodelovanje pri pripravi drugih občinskih dokumentov razvojnega načrtovanja, strategije občinskega in regionalnega razvoja in razvojnih programov, - svetovanje in opravljanje strokovnih nalog za ustanovitelja ter druge pravne in fizične osebe v okviru namena agencije, - razporejanje in dodeljevanje finančnih spodbud in drugih sredstev, - priprava programov medobčinskega in čezmejnega sodelovanja, - razvoj podjetniške infrastrukture, - sodelovanje pri oblikovanju regijskih skladov in - nadzorstvene naloge v skladu z zakonom. - Javna agencija opravlja tudi druge naloge, ki so neločljivo povezane z dejavnostmi iz prejšnjega odstavka oziroma so nujni pogoj za opravljanje teh dejavnosti. Svoje naloge agencija opravlja neprofitno. 6. člen (Dejavnost agencije) Pri opravljanju nalog iz prejšnjega člena za doseganje namena svoje ustanovitve agencija opravlja predvsem naslednje dejavnosti, ki ustrezajo standardni klasifikaciji dejavnosti: - J /65.220 Drugo kreditiranje - J /65.230 Drugo finančno posredništvo, d.n., - K /73.102 Raziskovanje in ekskperimentalni razvoj na področju tehnologije, - K /73.201 Raziskovanje in eksperimentalni razvoj na področju družboslovja - K/74.120 Računovodske, knjigovodske in revizijske dejavnosti, davčno svetovanje, - K/74.130 Raziskovanje trga in javnega mnenja - K/74.140 Podjetniško in poslovno svetovanje - - K/74.202 Prostorsko, urbanistično in krajinsko načrtovanje K/74.203 Arhitekturno in gradbeno projektiranje in z njim povezano tehnično svetovanje K/74.400 Oglaševanje K/74.851 Prevajanje K/74.852 Fotokopiranje in drugo razmnoževanje K/74.853 Druga splošna tajniška opravila K/74.871 Prirejanje razstav, sejmov in kongresov K/74.873 Druge poslovne dejavnosti, d.n. L/75.110 Splošna dejavnost javne uprave L/75.120 Urejanje zdravstva, izobraževanja, kulture in drugih socialnih storitev, razen obveznega socialnega zavarovanja L/75.130 Urejanje gospodarskih področij za učinkovitejše poslovanje M/80.422 Drugo izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje, d.n. 7. člen (Opravljanje dejavnosti agencije) Agencija opravlja razvojne ter strokovne in druge naloge za svojega ustanovitelja, v okviru namena ustanovitve pa tudi za druge pravne in fizične osebe na območju občine Ormož. Obrazložitev: Ker Lokalna turistična organizacija Ormož, ki je bila ustanovljena v obliki Zavoda za pospeševanje turizma občine Ormož leta 2000, ni bila najbolj ustrezna organizacijska oblika za vzpodbujanje razvoja turizma v občini, ni nikoli zaživela. Hkrati pa je prišlo v tem času tudi do sprejetja novega Zakona o spodbujanju razvoja turizma, ki več ne omenja lokalnih turističnih organizacij ampak daje možnost občinam, da naloge s področja načrtovanja, organiziranja in izvajanja politike spodbujanja razvoja turizma na ravni turističnega območja prenesejo na pravne osebe, ki so pridobile status za delovanje v javnem interesu v skladu s 15. členom zakona. Eden izmed pogojev za pridobitev statusa pravne osebe, ki deluje v javnem interesu na področju spodbujanja razvoja turizma je, da ima le-ta dejavnosti, ki so v javnem interesu na področju spodbujanja razvoja turizma opredeljene v svojem ustanovitvenem aktu. Zaradi racionalne izkoriščenosti obstoječega kadra, prostorov in nenazadnje finančnih sredstev predlagamo s spremembo odloka, da se dejavnosti, ki se nanašajo na vzpodbujanje razvoja turizma in s Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 5 tem tudi turistično informacijskega centra opravljajo v okviru Javne razvojne agencije občine Ormož. 10.09.2004 Po sprejetju predlaganega odloka bomo pričeli s postopkom za ukinitev Zavoda za pospeševanje turizma. OBČINSKA UPRAVA Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Odlok o krajinskem parku Središče ob Dravi - osnutek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bosta pri obravnavi odloka sodelovala: - Boštjan Najžar, vodja Oddelka za okolje in prostor - Zinka Hartman, tajnica Občine Ormož Ormož, dne 10.09.2004 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 24. družbenega plana občine Ormož in s spremembo tega odloka. Na podlagi 49. in 53. člena Zakona o ohranjanju narave (Uradni list RS št. 56/99 in 31/01) in 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož št. 11/99) je Občinski svet na svoji ____ seji, dne _____ sprejel Krajinski park Središče ob Dravi obsega območje med Ormožem in Središčem ob Dravi, na jugu sega do državne meje in severne obale Ormoškega jezera na severu pa do železniške proge Ormož - Središče. Park je razdeljen na dve varstveni območji: • I. varstveno območje ali širše območje parka in • II. varstveno območje ali ožje območje parka. ODLOK o krajinskem parku Središče ob Dravi I. NAMEN VARSTVA 1. člen Krajinski park Središče ob Dravi se ustanovi z namenom, da se z ohranjanjem ugodnega stanja habitatnih tipov in vrst ohrani biotska raznovrstnost tega območja. Krajinski park Središče ob Dravi (v nadaljnjem besedilu: park) je območje habitatov redkih, ogroženih rastlinskih in živalskih vrst, kjer je nastal tipičen obvodni ekosistem. Namen ustanovitve parka iz 1. odstavka tega člena se zagotavlja z izvajanjem varstvenih režimov in pravil ravnanja v parku. II. OBMOČJE PARKA 2. člen (varstvena območja) Meje območja parka in meje varstvenih območij so določene s tem odlokom, spremenijo se lahko z Odlokom o prostorskih sestavinah dolgoročnega in Širše območje parka (I. varstveno območje) obsega poljedelsko pokrajino južno od železniške proge. Poteka od točke prečkanja meje med k.o. Ormož in k.o. Pušenci ter železniške proge po južni meji železniške proge do ceste Središče - Trnovec parc. št. 2104/2 in naprej po južni meji te parcele do državne meje. Dalje poteka meja parka po državni meji proti jugi in proti zahodu do parcel št. 405 k.o. Pušenci in po njeni vzhodni meji do meje med k.o. Pušenci in k.o. Ormož ter po njej do izhodiščne točke ob železniški progi. Ožje območje parka (II. varstveno območje) obsega poplavne loge v vplivnem območju reke Drave ob njenem starem torku. Severna meja ožjega območja parka poteka od državne meje po meji med k.o. Frankovci in k.o. Obrež do parcele št. 651 k.o. Obrež in nato proti vzhodu, tako da so znotraj parka parcele 652/1, 648/3, 650/2, 650/1, 646/3, 642/2, 640/2, 639/3, 638/2 k.o. Obrež, prečka pot parc. št. 841/3 k.o. Obrež in se nadaljuje po južni meji parcel 406 in 405 k.o. Obrež in prečka potok Libanja parc. 852 k.o. Obrež. Dalje poteka meja proti vzhodu do državne meje tako, da so znotraj območja parcele 852/2, 602, 851/18, 851/49, 851/40 in 852 k.o. Obrež, nato po državni meji do parcele 573 k.o. Obrež in po njeni zahodni meji proti severu ter nato proti vzhodu in jugovzhodu tako, da so znotraj Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 območja parcele 570, 568, 567, 564, 563/3, 562/2, 591/6, 851, 853, 481, 474/2, 474/1, 465/3, 472/2, 469, 465/2, 371, 367, 384, 387/2, 390/1, 391/1, 391/2, 396, 395 do železniške proge in po njeni južni meji do meje s k.o. Grabe pri Središču ter po tej meji proti jugu do parcele št. 362 k.o. Grabe. Od tod poteka meja proti jugovzhodu po severni meji parcel 371, 372/3, 381/4, prečka parcelo 546/2 in se nadaljuje po severni meji parcel 454, 467, 466 k.o. Grabe do meje k.o. Središče ter po njej do potoka Trnava in ga prečka. Dalje poteka meja proti severu po vzhodnem bregu Trnave do parcele 2128/1 (stara struga Trnave) in po njeni severni meji proti vzhodu do parcele 2107/2, jo prečka in se nadaljuje po severnem robu parcele 2128/6 in 2128/7 do parcele 2125/2. Tu se usmeri proti jugu tako, da so znotraj območja parcele 1478/1, 1478/2, 1478/4, 1227/1, 2126 in se zaključi na državni meji. 3. člen (kartografski del) Območje parka, meje parka varstvena območja se označijo na preglednih katastrskih načrtih v merilu 1:5000 oz. drugem ustreznem merilu, ki omogoča določitev meje na parcele natančno. Kartografski del se izdela tudi v digitalni obliki. Kartografski del je sestavni del tega odloka in se hrani na Občini Ormož in na Zavodu RS za varstvo narave. III. VARSTVENI REŽIM 4. člen (varstveni režim) V parku je prepovedano izvajati posege, opravljati dejavnosti ali ravnati na način, ki bi lahko škodljivo vplival na habitatne tipe, vrste in biotsko raznovrstnost parka in spreminjal ali ogrožal njegovo krajinsko vrednost. Na celotnem območju parka (širšem in ožjem območju) je prepovedano: 1. spreminjati vodni režim oz. izvajati regulacijska dela na vodnih tokovih 2. izvajati gradbena in zemeljska dela, ki spreminjajo značilno podobo poplavnega gozda ali značilno kulturno krajino ter spreminjajo namembnost zemljišč 3. izvajati nadaljnje kmetijske melioracije in spreminjate travnike v njive brez prejšnjega soglasja pristojnega Zavoda RS za varstvo narave 4. požigati travniške in pašniške površine ter izsekavati in zmanjševati obseg mejic 5. poškodovati ali uničevati gnezdišča, mrestišča, drstišča in prostore, kjer se živali zadržujejo oz. razmnožujejo 6 10.09.2004 6. nabirati prosto rastoče rastline in njihove dele v komercialne namene 7. vznemirjati, loviti, ubijati in zadrževati v ujetništvu prosto živeče živali 8. uporabljati agrokemična sredstva za uničevanje in zatiranje rastlin in živali zunaj obdelovalnih zemljišč 9. odlagati odpadke vseh vrst zunaj za to določenih ter ustrezno urejenih krajev ter onesnaževati vodo, zrak in zemljo s škodljivimi trdimi, tekočimi ali plinastimi snovmi 10. povzročati eksplozije 11. postavljati reklamne panojev razen informacijskih oznak za potrebe parka 5. člen Na ožjem območju parka (II. varstvenem območju) je prepovedano: 1. sekati, obsekovati, lomiti, ruvati ali kako drugače posegati v vodno in obrežno rastlinstvo 2. odvzemati zemljo, pesek ali gramoz z obrežja, prodišč ali dna struge izven za to določene in ustrezno urejene lokacije 3. spreminjati naravno sestavo rastlinskih in živalskih vrst ter vnašati neavtohtone vrste 4. izvajati skupinske love in ribiška tekmovanja 5. jezditi razen za potrebe mejne kontrole 6. prosto puščati pse in druge domače živali 7. kuriti, taboriti in parkirati 8. vožnja z motornimi vozili 9. gibati se zunaj določenih poti IV. PRAVILA RAVNANJA 6. člen (posegi v parku) Vsak poseg, dejavnost ali ravnanje v parku je potrebno izvajati v obsegu in na način, ki najmanj ogroža naravno ravnovesje in stanje naravnih vrednot v parku. 7. člen (prijava posegov) Vsak poseg v parku je potrebno predhodno prijaviti upravljavcu parka in si pridobiti predhodno soglasje Zavoda RS za varstvo narave. Varstveni režimi in pravila ravnanja po tem odloku se upoštevajo v postopku izdaje dovoljenja za poseg v prostor kot usmeritve, izhodišča in pogoji za ohranjanje biotske raznovrstnosti in varstvo naravnih vrednot v parku in se določijo v skladu z načrtom upravljanja parka. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 V. UPRAVLJANJE 8. člen Upravljanje parka se izvaja na podlagi koncesije za upravljanje parka. Koncesijo iz prejšnjega odstavka podeli občina pravni ali fizični osebi, ki izpolnjuje pogoje za upravljanje parka določene z zakonom, s tem odlokom in s koncesijskim aktom. Pravna ali fizična oseba mora za upravljanje parka izpolnjevati po tem odloku naslednje pogoje: 1. da je ustanovljena po pravilih pravnega reda Republike Slovenije oziroma, da je državljan Republike Slovenije 2. in druge pogoje določene z koncesijskim aktom. 9. člen Koncesionar za upravljanje parka (v nadaljnjem besedilu: upravljavec parka) upravlja park na podlagi načrta upravljanja parka in letnega programa dela parka. Občinski svet sprejme načrt upravljanja parka kot programski akt na predlog upravljavca parka. 10. člen V načrtu upravljanja parka se podrobneje določi: • program opravljanja dejavnosti in izvajanje rabe, ki so v skladu z 4. in 5. členom tega odloka • program obnove in vzdrževanja infrastrukturnih objektov v parku glede na njihovo namembnost • uskladitev programov gospodarjenja in upravljanja v varstvenih območjih • operativne kratkoročne in srednjeročne cilje upravljanja parka • območje, kjer se pričakujejo vplivi na park in se stalno spremlja stanje narave in naravnih pojavov • raziskovalni program • pogoje za uporabo vozil v območju parka • oblika poročila o izvajanju načrta upravljanja parka iz prejšnjega člena • program izvajanja neposrednega nadzora. 11. člen Upravljavec parka na podlagi načrta upravljanja parka sprejme letni program dela parka, ki ga potrdi pristojni organ občine. Letni program dela parka se določi za posamezno koledarsko leto. Z letnim načrtom upravljanja parka se podrobneje določi terminski plan izvedbe nalog iz načrta 7 10.09.2004 upravljanja parka tako, da se za posamezno vrsto del in nalog upošteva najugodnejše obdobje glede na pričakovano stanje v parku ter finančne vire za izvedbo del in nalog v parku. Upravljavec parka mora vsako leto poročati pristojnemu organu občine o izvajanju letnega programa dela parka. VI. FINANCIRANJE 12. člen (Finančni viri) Finančni viri za izvajanje naravnih vrednot v parku so: 1. občinski proračun 2. vstopnine 3. donacije in dotacije ter drugi viri 4. prihodki od prodaje blaga in storitev upravljavcev parka. VII. NADZOR 13. člen (organi nadzora) Inšpekcijski nadzor nad izvajanjem tega odloka opravljajo inšpektorji pristojni za ohranjanje narave, občinska inšpekcija in komunalno nadzorstvo. VIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 14. člen (veljavnost) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Številka: Ormož, dne Vili TROFENIK ŽUPAN Obrazložitev: Reka Drava med Ormoškim jezerom in Središčem ob Dravi predstavlja značilen primer nižinske reke z območjem prelaganja in ohranjenimi spremljajočimi hidrološkimi in morfološki pojavi, ki so osnova za razvoj izredno pestrih in številčnih habitatnih tipov, ki omogočajo obstoj mnogih redkih in ogroženih rastlinskih in živalskih vrst. Celotno predlagano območje je edinstven preplet funkcionalno povezanih naravnih vrednot in v nacionalnem in mednarodnem merilu redek ekosistem z veliko pestrostjo habitatov in vrst, ki jih varuje tako domača kot mednarodna zakonodaja. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 Zaradi nesporno ugotovljenega izrednega naravovarstvenega pomena, nacionalne strategije varstva narave in obvezujoče mednarodne zakonodaje menimo, da območje predvidenega Krajinskega parka Središče ob Dravi izpolnjuje vse pogoje za zavarovanje. Zaščita je nujna zaradi ohranitve značilne krajinske podobe, visokovrednih habitatov številnih vrst, varovanja številnih živalskih in rastlinskih vrst ter smotrnega izkoriščanja naravnih dobrin. Območje ima izjemno ekološko in tudi estetsko vrednost, ne le za občino, ampak ima tudi za regijo, državo in širši evropski prostor. Površina širšega območja krajinskega parka bi bila 1023 ha, ožjega območja pa 409 ha. Od jezu Ormoškega jezera do Središča ob Dravi, kjer Drava dokončno zapusti Slovenijo, ima na razdalji 9 km 7 m padca, tvori številne zavoje, 17 brzic v skupni dolžini 1600 m, ima številne rokave, zalive in otoke ter mnoga prodišča in trstišča. V obsežnem poplavnem obrečnem prostoru mehkolesni loki, obrobljeni z mnogimi plodnosnimi grmovnimi vrstami, je poleg lagun Tovarne sladkorja še več kot 50 mrtvic, ki jih napajajo podtalnica in potoki. Ekosistem se odlikuje z veliko biološko pestrostjo habitatov ter številnimi ogroženimi in redkimi rastlinskimi in živalskimi vrstami, zavarovanimi z Uredbo o zavarovanih prostoživečih rastlinskih vrstah in Uredbo o zavarovanih prostoživečih živalskih vrstah. Med številnimi rastlinami je zanimivo pojavljanje pionirskih vrst prodišč, kot sta močno ogrožena rakitovec Hippophae rhamnoides (Središče ob Dravi - rastišče rakitovca) in nemški strojevec Myricaria germanica. V gramoznicah pri Obrežu uspeva redek trirobi biček Schoenoplectus triqueter. Omeniti pa velja še druge redke vrste: trobelika, močvirska logarica, polegli petoprstnik, kobulasta vodoljuba ter mnoge redke kislice. Samo na tem območju živi v reki Dravi in njenih pritokih ter mrtvih rokavih poleg potočnega piškurja preko 40 vrst rib, med njimi tudi sedemnajst ogroženih vrst rib. Izmed številnih dvoživk omenimo pojavljanje česnovke Pelobates fuscus in številnih drugih kot so: mali pupek, nižinski urh, hribski urh, sekulja, plavček, navadna krastača, zelena rega, debeloglavka, pisana žaba, zelena žaba in rosnica. Med plazilci pa je najzanimivejše opazovanje izjemno ogrožene želve močvirske sklednice Emys orbicularis. Tukaj živeči predstavniki ogroženih plazilcev so še: kobranka, navadni gož, slepec, smokulja, belouška, martinček, pozidna kuščarica in navadni zelenec. Njive nad dosegom poplav v okolici Središča ob Dravi so edino bivališče hrčka Cricetus cricetus v Sloveniji. Poleg številnih sesalcev, živečih v pragozdnem tipu poplavnega gozda in na njegovem robu, omenjamo 8 10.09.2004 tukaj tudi stalno prisotno vidro Lutra lutra, ki je zaradi uničevanja vodotokov najbolj ogrožen sesalec v Evropi in je marsikje izginila že pred mnogimi leti. V potoku Trnava je bogato zastopan potočni rak, v zalivih in v mrtvicah najdemo tri vrste školjk, zelo pogosti so školjka brezzobka in polža veliki mlakar ter roženi svitek, ki so prav tako vsi zaradi svoje ogroženosti zakonsko zavarovani. Opaženih je bilo izredno veliko (40) vrst kačjih pastirjev. Izjemno bogastvo tega dela Slovenije nedvomno predstavlja svet ptic. Doslej je bilo okoli 270 vrst gnezdilk, med njimi velika bobnarica, kvakač, črna štorklja, kreheljc, žličarica, sivka, grahasta tukalica, breguljka, rečni cvrčalec, trstni cvrčalec, tamariskovka in škrlatec ter izjemno redke: črnogrli ponirek, veliki žagar in polojnik. Ugotovljena je tudi stalna pristonost orla belorepca, ki tukaj verjetno tudi gnezdi. po zaslugi čiščenja zaraščenih peščenih rečnih sten pa tukaj ponovno gnezdi okoli dvesto parov breguljk Riparia riparia. Na severnem robu omenjenega območja, v neposredni bližini Ormoškega jezera ležijo bazeni odpadnih vod Tovarne sladkorja Ormož, znani tudi pod imenom Ormoške lagune. Specifične ekološke razmere privlačijo velike množine rac, pobrežnikov in drugih vodnih ptic. V sodelovanju s Tovarno sladkorja Ormož in DOPPS - Birdlife Slovenija, poteka tod program košnje in vzdrževanja vodnih površin za številne gnezdilke. Ormoške lagune predstavljajo bivališče številnim ogroženim vrstam ptic, med drugim je tukaj edino gnezdišče močno ogroženega polojnika Himantopus himantopus v kontinentalni Sloveniji, edino gnezdišče konopnice Anas streptera v Sloveniji, na umetnih splavih pa gnezdi nekaj deset parov navadne čigre Sterna hirundo. Prav tako kot z gnezdilkami je območje bogato s pticami, ki tu prezimujejo. Pozimi so bile ugotovljene vrste in med njimi tudi zelo redki prezimovalci ko sto: beločela gos, konopnica, dolgorepa raca, kostanjevka, rjavka, zimska raca, črna raca, beloliska, mali in srednji žagar, mali galeb, vrbja listnica, brkata sinica in plašica. Na tem območju se v času ptičjih selitev na preletu ustavljajo in krajši čas zadržujejo številne ptice. Najbolj značilni in opazni preletniki so rjavi lunj, pepelasti lunj, rdečenoga postovka, črni škarnik, rjavi škarnik, ribji orel, sivi žerjav ter številni pobrežniki. Območje ob Dravi torej spada v Sloveniji med najbogatejša ornitološka območja in je tako tudi uvrščeno na seznam mednarodno pomembnih ornitoloških lokalitet (IBA). V skladu s podano obrazložitvijo menimo, da je zaščita opisanega območja v celoti utemeljena. Zavarovanje območja v sklopu krajinskega parka Središče ob Dravi bo pomenilo pomemben korak k uresničevanju slovenske strategije na področju Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 9 varstva narave. Omogočalo bo ustrezno, tradicionalno gozdarsko in kmetijsko rabo ter takšne aktivnosti in urejanje vodnih površin, ki so v skladu z njihovimi ekološkimi in krajinskoestetskimi značilnostmi. Obstoj krajinskega parka in zavest o obstoječih naravnih bogastvih bo, tako 10.09.2004 kot povsod po svetu, občini v ponos, pomeni pa tudi močan in vedno bolj cenjen naravoslovni turistični potencial. OBČINSKA UPRAVA Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Odlok o lokalni turistični vodniški službi v občini Ormož - osnutek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Irena Meško Kukovec, vodja Oddelka za gospodarstvo Ormož, dne 10.09.2004 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 25. Na podlagi 40. člena Zakona o spodbujanju razvoja turizma (Uradni list RS, št. 2/04) in 16. člena statuta Občine Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 11/99, 7/01) je Občinski svet občine Ormož na ____seji dne ______ sprejel ODLOK o lokalni turistični vodniški službi v občini Ormož I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Ta odlok določa pogoje za izvajanje lokalne turistične vodniške službe, način pridobitve licence za opravljanje dejavnosti lokalnega turističnega vodnika na območju Občine Ormož, nadzor nad izvajanjem odloka ter kazenske določbe za kršitve določil tega odloka. 2. člen Izvajanje lokalne turistične vodniške službe po tem odloku pomeni spremljanje in vodenje domačih in tujih obiskovalcev, raziskovanje in strokovno pojasnjevanje naravnih znamenitosti, kulturnozgodovinskih spomenikov, pomembnih dogodkov, umetniških del, etnografskih in drugih znamenitosti na območju Občine Ormož. Lokalni turistični vodnik (v nadaljevanju: vodnik) je oseba, ki opravlja dejavnost, navedeno v prejšnjem odstavku. II. POGOJI ZA IZVAJANJE LOKALNE TURISTIČNE VODNIŠKE SLUŽBE 3. člen Lokalno turistično vodniško službo lahko opravljajo osebe, ki izpolnjujejo pogoje, ki jih določa zakon o spodbujanju razvoja turizma in sicer: imajo najmanj srednjo strokovno izobrazbo in znanje vsaj enega tujega jezika za stopnjo najmanj srednje strokovne izobrazbe ter opravijo tečaj strokovne usposobljenosti za vodnika in se vpišejo v register lokalnih turističnih vodnikov, ki ga vodi Javna razvojna agencija občine Ormož v okviru Turistično informacijskega centra Ormož (v nadaljevanju: TIC Ormož). Turistični vodnik, ki ima licenco Gospodarske zbornice Slovenije, lahko pridobi licenco za vodnika brez izpolnjevanja pogojev iz prvega odstavka tega člena z vpisom v register lokalnih turističnih vodnikov, ki ga vodi Javna razvojna agencija občine Ormož, TIC Ormož. Strokovni delavci v muzejih, galerijah in drugih objektih na območju Občine Ormož, lahko opravljajo vodniško delo v okviru svojih službenih del in nalog. Na območju Občine Ormož lahko opravlja turistično vodenje le vodnik, ki je registriran v skladu z določili tega člena. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 10 4. člen Lokalna turistična vodenja se izvajajo v obliki rednih in občasnih ogledov in programov na območju Občine Ormož. Naročila za vodenje sprejema TIC Ormož. Za svoje goste lahko naročila sprejemajo tudi turistične agencije in druge fizične in pravne osebe, ki se ukvarjajo s turizmom, angažirajo pa lahko samo vodnike iz registra lokalnih turističnih vodnikov Občine Ormož. 5. člen Vodnik mora v času izvajanja nalog turističnega vodništva nositi priponko, ki mu jo izda Javna razvojna agencija občine Ormož v okviru TIC Ormož in mora biti primerno urejen in oblečen. III. USPOSABLJANJE ZA LOKALNO TURISTIČNO VODNIŠKO SLUŽBO 6. člen Za izpolnjevanje pogoja strokovne usposobljenosti iz prvega odstavka 3. člena tega odloka, mora kandidat obiskovati tečaj, ki ga za usposabljanje vodnikov opravlja izobraževalna ustanova, registrirana za izobraževanje v turizmu in po opravljenem tečaju uspešno opraviti preizkus znanja. Kandidat, ki preizkusa znanja ne opravi uspešno, lahko preizkus ponovi v roku 30 dni. 7. člen Znanje tujega jezika se dokazuje s spričevalom zaključene najmanj srednje strokovne šole ali s potrdilom o uspešno zaključenem tečaju tujega jezika, ki ga izda pooblaščena organizacija za opravljanje tovrstnih izobraževanj. IV. REGISTER LOKALNIH TURISTIČNIH VODNIKOV IN PODELITEV LICENCE 8. člen Register lokalnih turističnih vodnikov vsebuje naslednje podatke: - ime, priimek, telefonsko številko in naslov vodnika (morebitni elektronski naslov), - kontaktne številke, - zaporedno številko licence, - davčno številko, - podatek o znanju tujih jezikov, - dokazila o usposobljenosti, strokovnem 10.09.2004 - podatke o številu dni oziroma ur vodenja za preteklo leto. Register lokalnih turističnih vodnikov vodi Javna razvojna agencija občine Ormož v okviru TIC Ormož. 9. člen Po vpisu v register lokalnih turističnih vodnikov, pridobi kandidat licenco za vodnika, ki jo izda Javna razvojna agencija občine Ormož za obdobje petih let. Licenca vsebuje: - ime,priimek in naslov vodnika, - datum izdaje izkaznice, žig in podpis odgovorne osebe Javne razvojne agencije občine Ormož, - rubrike za podaljšanje veljavnosti izkaznice (velja od – do). 10. člen Licenca se vodniku avtomatsko podaljša, če je aktiven. Vodnik je aktiven, če v petih letih izvede vsaj deset vodenj. Kolikor v petih letih opravi manj vodenj ali sploh nobenega, se z odločbo Javne razvojne agencije izbriše iz registra lokalnih turističnih vodnikov in nima več pravice vodenja na območju Občine Ormož, dokler se ponovno ne vpiše v register. Na odločbo o izbrisu je možna pritožba na župana Občine Ormož. Svojo aktivnost vodnik dokazuje s poročilom o opravljenih vodenjih, ki jih posreduje TIC Ormož, in sicer najkasneje do 31. januarja tekočega leta za preteklo leto. Če vodnik poročila ne poda v predpisanem roku brez upravičenega razloga, se izbriše iz registra lokalnih turističnih vodnikov in nima več pravice vodenja na območju Občine Ormož, dokler se ponovno ne vpiše v register. Vodnik, ki v svojih poročilih navaja vodenja, ki jih ni izvedel, se izbriše iz registra lokalnih turističnih vodnikov in nima več pravice do vpisa v register. V. NADZOR 11. člen Nadzor nad izvajanjem tega odloka izvaja pristojen občinski organ ter v skladu z zakonom o spodbujanju razvoja turizma, pristojen tržni inšpektor. Vodnik se je pri opravljanju lokalne turistične vodniške službe dolžan predstaviti z veljavno vodniško izkaznico. Pri izvajanju pooblastil iz prejšnjega odstavka so plačane kazni prihodek občinskega proračuna. znanju in VI. KAZENSKE DOLOČBE Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 11 12. člen S kaznijo 10.000 tolarjev se kaznuje fizična oseba, ki ni vpisana v register lokalnih turističnih vodnikov, ki ga vodi Javna razvojna agencija občine Ormož v okviru TIC Ormož, in opravlja dejavnost turističnega vodnika na območju Občine Ormož. S kaznijo 50.000 tolarjev se kaznuje pravna oseba in samostojni podjetnik posameznik, ki ne zagotavlja turističnega vodnika, ki je vpisan v register lokalnih turističnih vodnikov, ki ga vodi Javna razvojna agencija občine Ormož v okviru TIC Ormož in izvaja dejavnost vodenja na območju Občine Ormož. S Kaznijo 20.000 tolarjev se za prekršek iz prejšnjega odstavka kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe. VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 13. člen V roku 60 dni od uveljavitve tega odloka izvede TIC Ormož naslednje naloge: - določi obliko in vsebino izkaznice ter obliko priponke za vodnike, - vzpostavi register lokalnih vodnikov, - pripravi obrazec za vodenje opravljenih turističnih vodenjih. evidence o 10.09.2004 14. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Št. Ormož, dne Vili TROFENIK ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Obrazložitev: Dejavnost turističnega vodnika je strokovno vodenje obiskovalcev po vnaprej določenem programu. Turistični vodnik je lahko oseba, ki opravi preizkus znanja iz programa strokovne usposobljenosti, ki ga določi Gospodarska zbornica Slovenije v soglasju z ministrom, pristojnim za delo, družino in socialne zadeve, ministrom, pristojnima za kulturo in ministrom pristojnim za turizem. Podrobnejše pogoje za opravljanje dejavnosti turističnega vodnika določa Zakon o spodbujanju razvoja turizma. 4. člen zakona pa daje tudi možnost občinam, da lahko z ustreznim aktom predpišejo program turističnega vodenja na turističnem območju, ki obsega specifična znanja. OBČINSKA UPRAVA Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Odlok o spremembi in dopolnitvi Odloka o predkupni pravici Občine Ormož - predlog V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Zinka Hartman, tajnica Občine Ormož Ormož, dne 10.09.2004 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 26. Na podlagi 85. člena Zakona o urejanju prostora (Uradni list Republike Slovenije, št. 110/02, 8/03) in 16. člena statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01) je Občinski svet občine Ormož na ____. seji dne _______ sprejel ODLOK o spremembi in dopolnitvi odloka o predkupni pravici Občine Ormož 1. člen V 2. členu Odloka o predkupni pravici Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 15/03) se Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 12 v 2. odstavku pri Krajevni skupnosti Ormož za 9. alineoo doda nova alinea, ki se glasi: "-k.o. Ormož, parc. št. 169/1, 169/2, 169/3, 169/4, 169/5, 178/2, 179/2, 249/1, 255, 258/1, 262, 329/2, 330/2, 332/2, 335/1, 335/2, 337, 340, 336, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245/1, 245/2, 246, 247, 222, 359/1, 359/2, 359/3, 359/4, 359/5, 359/6, 359/7, 359/8, 318, 253, 254, 220/2, 221/1, 219/2, 230, 226, 229, 227, 228, 223, 225, 224, 1144/2, 1145/1, 1144/3, 1148, 1147/2". 2. člen Ta odlok začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem vestniku Občine Ormož. Številka: 465-62/2004 7 10 Ormož, dne ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Vili Trofenik Obrazložitev: Občinski svet je dne 23.7.2004 sprejel osnutek Odloka o spremembi in dopolnitvi odloka o predkupni pravici. Navedeno spremembo odloka o predkupni pravici uveljavljamo v k.o. Ormož z namenom, da pritegnemo čim več investitorjev v našo občino. 10.09.2004 V predlogu odloka smo namesto parcele 258 uvedli parcelo 258/1 zaradi izvedene parcelacije. Prav tako smo v predlogu odloka zajeli del parcel, za katere predvidevamo razširitev obrtne cone. Da bi lahko lokalna skupnost ponudila potencialnim investitorjem komunalno opremljeno zemljišče je potrebno, da je občina lastnik zemljišč. Komunalna oprema je vezana na velika finančna sredstva. V letu 2004 se nam je pojavila možnost, da kandidiramo na razpis iz Evropskega strukturnega sklada za prenovo, modernizacijo javne in komunalne infrastrukture v okviru poslovnih con iz ukrepa 1.4. enotnega programskega dokumenta Slovenije 2004-2006. Eden izmed pogojev razpisa so tudi pravnomočna gradbena dovoljenja za vse prijavljene gradbene objekte. Pogoj za pridobitev gradbenega dovoljenja pa je lastništvo zemljišč. V kolikor občina ne bo sprejela predloga odloka in na podlagi njega uveljavlja predkupne pravice ter s tem pridobila lastnino nad parcelami je zelo malo verjetno, da bomo uspeli pridobiti gradbeno dovoljenje za objekte v obrtni coni. S tem pa bo že vnaprej onemogočena možnost kandidature na navedeni razpis. OBČINSKA UPRAVA Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 13 10.09.2004 Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 14 10.09.2004 Na podlagi 79. člena Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99, 3/01) pošiljam Občinskemu svetu Ormož v obravnavo: - Odlok o spremembi Odloka o koncesiji za izvajanje gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki-skrajšani postopek V skladu z 78. členom Poslovnika občinskega sveta Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99, 3/01) bo pri obravnavi odloka sodelovala: - Irena Meško Kukovec, vodja Oddelka za gospodarstvo Ormož, dne 10.09.2004 Vili TROFENIK l.r. ŽUPAN OBČINE ORMOŽ 27. - Na podlagi 32. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93), 18. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v občini Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 26/94, 9/96, Uradni vestnik občine Ormož, št. 3/98, 7/98, 10/99, 4/03), 5. člena Odloka o načinu opravljanja gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki (Uradni vestnik občine Ormož, št. 7/02) in 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01) je Občinski svet občine Ormož na svoji _______ seji, dne __________, sprejel - ODLOK o spremembah odloka o koncesiji za izvajanje gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki - da razpolaga z zadostnim strokovnim kadrom za izvajanje koncesionirane dejavnosti; da pripravi in predloži program ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami v skladu z 2. odstavkom 23. člena Odredbe o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe ravnanja s kumunalnimi odpadki (Ur. l.RS št. 21/01); da pripravi in predloži program zbiranja komunalnih odpadkov s cenikom da pripravi in predloži program zbiranja ločenih frakcij s cenikom; da pripravi in predloži program zbiranja kosovnih odpadkov s cenikom; da pripravi in predloži program zbiranja nevarnih frakcij s cenikom da ima poravnane davke in druge obvezne dajatve; da je finančno usposobljen za izvajanje dejavnosti. " 1. člen V 2. členu Odloka o koncesiji za izvajanje gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki (Uradni vestnik občine Ormož št. 10/02) se črta 2. odstavek, ki glasi: "Javno službo lahko opravlja en koncesionar ali več koncesionarjev po posameznih vrstah del". 2. člen 3. člen odloka se spremeni tako, da se glasi: "(pogoji za opravljanje koncesije) Koncesionar mora za opravljanje koncesije iz 2. člena tega odloka izpolnjevati naslednje pogoje: - - da je gospodarska družba ali samostojni podjetnik posameznik registriran za opravljanje dejavnosti ravnanja s komunalnimi odpadki da je ustrezno tehnično opremljen za izvajanje koncesionirane dejavnosti in razpolaga z vozili, katerih osna obremenitev ne presega predpisane osne obremenitve na občinskih cestah; 3. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. Številka: Ormož, dne Vili TROFENIK ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Obrazložitev: V postopku izbora koncesionarja za izvajanje gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki je prišlo do sprožitve upravnega spora s strani neizbranega ponudnika zaradi različnega tolmačenja 1. alinee 3. člena Odloka o koncesiji za izvajanja gospodarske javne službe ravnanja s komunalnimi odpadki (Uradni vestnik občine Ormož št. 10/02), ki zahteva, da mora biti koncesionar gospodarska družba ali samostojni podjetnik posameznik, registriran za opravljanje dejavnosti ravnanja s komunalnimi odpadki in ima za izvajanje Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 15 dejavnosti vsa potrebna dovoljenja pristojnih organov v skladu s predpisi. Navedena dovoljenja na žalost nekateri istovetijo z določili 24. členi Pravilnika o ravnanju z odpadki, po katerem lahko zbiralec začne zbirati odpadke ko pridobi potrdilo Ministrstva o vpisu v evidenco zbiralcev. Za pridobitev navedenega potrdila pa mora zbiralec izpolnjevati tehnične in druge predpisane pogoje za zbiranje odpadkov, ki jih Ministrstvo za okolje in prostor povzema po Odredbi o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe Ravnanja s komunalnimi odpadki. Da bi se izognili napačnemu tolmačenju odloka na eni strani in pravilnika na drugi strani, predlagamo spremembo koncesijskega akta. 10.09.2004 - - - OBČINSKA UPRAVA BESEDILO ČLENOV, KI SE SPREMINJAJO 2. člen (predmet in območje koncesije) - Predmet koncesije so naslednje vrste del: I. zbiranje komunalnih odpadkov, ki obsega: - - - - prevzemanje komunalnih odpadkov, ki jih povzročitelji komunalnih odpadkov prepuščajo na prevzemnih mestih za komunalne odpadke, oddajanje prevzetih komunalnih odpadkov v sortirnico, nabava in vzdrževanje posod, v katerih povzročitelji komunalnih odpadkov prepuščajo komunalne odpadke, nabava in prodaja tipiziranih vrečk za prepuščanje komunalnih odpadkov, nabava in vzdrževanje vozil za prevoz komunalnih odpadkov, nabava in vzdrževanje opreme in vozil za pranje posod, v katerih povzročitelji komunalnih odpadkov prepuščajo komunalne odpadke, posredovanje registra uporabnikov javne službe za pretekli mesec izvajalcu obračuna storitev zagotavljanje podatkov ter sporočanje podatkov o zbranih komunalnih odpadkov po predpisih na področju ravnanja z odpadki. - - - III. zbiranje kosovnih odpadkov, ki obsega: - II. ločeno zbiranje frakcij, ki obsega: - - prevzemanje ločenih frakcij, ki jih povzročitelji komunalnih odpadkov prepuščajo v zbiralnicah ločenih frakcij in v zbirnih centrih, prevzemanje ločenih frakcij, ki nastajajo v proizvodnih in storitvenih dejavnostih prevzemanje ločenih frakcij, ki nastajajo pri kulturnih, športnih in drugih javnih prireditvah in aktivnostih na prostem prevzemanje nevarnih frakcij, ki jih povzročitelji komunalnih odpadkov oddajajo v zbirnem centru prevzemanje kosovnih odpadkov, ki jih povzročitelji komunalnih odpadkov prepuščajo v zbirnem centru, prevzemanje gradbenih odpadkov manjših količin, ki nastajajo pri vzdrževanju stanovanjskih prostorov, in jih povzročitelji komunalnih odpadkov prepuščajo v zbirnem centru oddajanje odpadne embalaže, ki je prevzeta v okviru ločenega zbiranja frakcij v zbiralnicah ločenih frakcij in zbirnih centrih, v predelavo skladno s predpisom, ki ureja ravnanje z embalažo in odpadno embalažo, zagotavljanje predelave in oddajanje v predelavo ločenih frakcij, ki so prevzete v okviru ločenega zbiranja frakcij v zbiralnicah ločenih frakcij in zbirnih centrih in niso odpadna embalaža oddajanje nevarnih frakcij, prevzetih v zbirnih centrih, izvajalcu zbiranja nevarnih frakcij oddajanje v zbirnih centrih prevzetih kosovnih odpadkov izvajalcu zbiranja kosovnih odpadkov zagotavljanje predelave in oddajanje v predelavo in odstranjevanje gradbenih odpadkov manjših količin, ki nastajajo pri vzdrževanju stanovanjskih prostorov in so prevzeti v zbirnih centrih od povzročiteljev komunalnih odpadkov nabava in vzdrževanje zabojnikov za prepuščanje odpadkov v zbiralnicah ločenih frakcij nabava in vzdrževanje zabojnikov in druge opreme v zbirnih centrih, ki je namenjena prepuščanju in oddajanju ločenih frakcij in nevarnih frakcij, kosovnih odpadkov in gradbenih odpadkov manjših količin v zbirnih centrih nabava in vzdrževanje zabojnikov in vozil za prevoz ločenih frakcij v predelavo, urejanje in vzdrževanje prostorov, na katerih je nameščena oprema zbiralnic ločenih frakcij in zbirnih centrov, in zagotavljanje podatkov ter sporočanje podatkov o zbranih ločenih frakcijah po predpisih na področju ravnanja z odpadki. - - občasno prevzemanje kosovnih odpadkov na prevzemnih mestih za kosovne odpadke, kjer po vnaprej dogovorjenem urniku povzročitelji komunalnih odpadkov prepuščajo večje kose ločenih frakcij, redno prevzemanje kosovnih odpadkov, ki jih je izvajalec ločenega zbiranja frakcij prevzel v zbirnem centru, obdelava kosovnih odpadkov, zagotavljanje predelave in odstranjevanja obdelanih kosovnih odpadkov, nabava in vzdrževanje zabojnikov in vozil za prevzemanje kosovnih odpadkov, Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 - nabava in vzdrževanje opreme za obdelavo kosovnih odpadkov in zagotavljanje podatkov ter sporočanje podatkov o količinah in vrstah ločenih frakcij po obdelavi kosovnih odpadkov po predpisih na področju ravnanja z odpadki. 16 10.09.2004 - - IV. zbiranje nevarnih frakcij, ki obsega: - - - prevzemanje nevarnih frakcij, ki jih povzročitelji komunalnih odpadkov oddajajo v premičnih zbiralnicah nevarnih frakcij, redno prevzemanje nevarnih frakcij, ki jih je izvajalec ločenega zbiranja frakcij prevzel v zbiralnici nevarnih frakcij, nameščeni v zbirnem centru, začasno skladiščenje zbranih nevarnih frakcij, oddajanje v odstranjevanje in predelavo prevzetih nevarnih frakcij zagotavljanje odstranjevanja in predelave prevzetih nevarnih frakcij nabava in vzdrževanje zabojnikov in vozil premičnih zbiralnic nevarnih frakcij nabava in vzdrževanje zabojnikov za začasno hranjenje in vozil za prevoz nevarnih frakcij in zagotavljanje podatkov ter sporočanje podatkov o zbranih nevarnih frakcij po predpisih na področju ravnanja z odpadki; V. izločanje ločenih frakcij z razvrščanjem zbranih komunalnih odpadkov v sortirnici, ki obsega: Javno službo lahko opravlja en koncesionar ali več koncesionarjev po posameznih vrstah del. Koncesija se izvaja na območju celotne občine Ormož. 3. člen (pogoji za opravljanje koncesije) Koncesionar mora za opravljanje koncesije iz 2. člena tega odloka izpolnjevati naslednje pogoje: - - - - - - - - - razvrščanje zbranih komunalnih odpadkov, ki so namenjeni za odlaganje, oddajanje neonesnažene odpadne embalaže, ki je izločena v okviru razvrščanja komunalnih odpadkov v sortirnici, v predelavo skladno s predpisom, ki ureja ravnanje z embalažo in odpadno embalažo zagotavljanje predelave in oddajanje v predelavo ločenih frakcij, ki so izločene v okviru izločanja ločenih frakcij z razvrščanjem komunalnih odpadkov v sortirnici in niso odpadna embalaža oddajanje nevarnih frakcij, ki so izločene v okviru izločanja ločenih frakcij z razvrščanjem komunalnih odpadkov v sortirnici, izvajalcu zbiranja nevarnih ločeno zbranih frakcij oddajanje ostankov komunalnih odpadkov, ki nastajajo pri razvrščanju komunalnih odpadkov v sortirnici, v odlaganje oziroma v obdelavo pred njihovim odlaganjem, zagotavljanje odlaganja ostankov komunalnih odpadkov po predpisih na področju ravnanja z odpadki, nabava in vzdrževanje opreme v sortirnici za razvrščanje komunalnih odpadkov nabava in vzdrževanje zabojnikov in vozil za prevoz z razvrščanjem komunalnih odpadkov izločenih ločenih frakcij v predelavo, urejanje in vzdrževanje prostorov, na katerih je nameščena oprema sortirnice, in zagotavljanje podatkov ter sporočanje podatkov o izločenih ločenih frakcijah po predpisih na področju ravnanja z odpadki. - da je gospodarska družba ali samostojni podjetnik posameznik registriran za opravljanje dejavnosti ravnanja s komunalnimi odpadki in ima za izvajanje dejavnosti vsa potrebna dovoljenja pristojnih organov v skladu s predpisi; da je ustrezno tehnično opremljen za izvajanje koncesionirane dejavnosti in razpolaga z vozili, katerih osna obremenitev ne presega predpisane osne obremenitve na občinskih cestah; da razpolaga z zadostnim strokovnim kadrom za izvajanje koncesionirane dejavnosti; da pripravi in predloži program ravnanja z ločeno zbranimi frakcijami v skladu z 2. odstavkom 23. člena Odredbe o ravnanju z ločeno zbranimi frakcijami pri opravljanju javne službe ravnanja s kumunalnimi odpadki (Ur. l.RS št. 21/01); da pripravi in predloži program zbiranja komunalnih odpadkov s cenikom da pripravi in predloži program zbiranja ločenih frakcij s cenikom; da pripravi in predloži program zbiranja kosovnih odpadkov s cenikom; da pripravi in predloži program zbiranja nevarnih frakcij s cenikom da ima poravnane davke in druge obvezne dajatve; da je finančno usposobljen za izvajanje dejavnosti; da ima ustrezne reference s področja izvajanja dejavnosti; da se zaveže v okviru izvajanja del iz 2. točke 2. člena tega odloka zgraditi in opremiti zbirni center ter postaviti zbiralnice ločenih frakcij. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 17 28. Stališče Občinske uprave glede vloženega Odloka o spremembi odloka o nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč v občini Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 21/03) Ocena predloga odloka z vidika poslovniških določil Koalicija Slovenije je dne 09.08.2004 posredovala predlog Odloka o spremembi Odloka o nadomestilu za uporabo stavbnih zemljišč v Občini Ormož (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 21/03). Ugotavljamo, da odlok ni bil vložen v skladu z 77. in 78. členom Poslovnika občinskega sveta (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 13/99 in 3/01), ki določata kakšna mora biti vsebina odloka in kdo je lahko predlagatelj odloka. 10.09.2004 na obroke. Vlogo je potrebno podati na davčni upravi. Odlok ne more učinkovati za nazaj. Davčna uprava je izdala odločbe na podlagi podatkov, ki jih je Občina Ormož posredovala do 30.03.2004. Glede na to, da so bile odločbe izdane v juniju 2004 in so po večini že pravnomočne, razen tam, kjer se vodi pritožbeni postopek, odločb na podlagi sedaj veljavnega zakona ni mogoče spreminjati oz. dopolniti. Stališče Občinske uprave k spremembi 14. člena odloka Predlagatelji predlagajo spremembo formule za izračun nadomestila za nezazidano stavbno zemljišče v skladu z 2a in 2b točko 2. člena veljavnega odloka in spremembo korekcijskih faktorjev k2, k3 in k4. 1. nezazidano stavbno zemljišče v skladu z 2a in 2b točko 2. člena tega odloka Na = (Pp – Pgp) x k4 ali Na = (Pp – (Tzg x 1,5)) x k4 V predlogu odloka so naslednje pomanjkljivosti: - ni navedena zakonska podlaga, na podlagi katere bi občinski svet sprejel odlok; - v besedilu odloka ni navedena veljavnost odloka, ampak je to predlagatelj navedel v obrazložitvi; - niso upoštevana določila poslovnika glede predlagatelja odloka. Kot predlagatelja je Koalicija Slovenija določila župana Občine Ormož; - ni naveden predstavnik, ki bo sodeloval na obravnavah; - niso navedene finančne posledice sprejetja odloka. Navedeno pomeni, da odlok ni bil pravilno vložen. Predlagatelj zopet ne upošteva določbe 155. člena Ustave Republike Slovenije, ki določa, da zakoni, drugi predpisi in splošni akti ne morejo imeti učinka za nazaj. Glede na to, ugotavljamo, da niso izpolnjeni pogoji za obravnavo predlagane spremembe odloka. Problematika plačila V skladu s 1. odst. 191. člena Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, štev. 18/84 s sprem.) odmeri davčni organ davek od premoženja na podlagi uradnih podatkov oziroma napovedi zavezanca z odločbo do 31.03. za tekoče leto. Občina Ormož je posredovala podatke davčnemu uradu v roku, ki je bil določen s strani Ministrstva za finance in Ministrstva za okolje, prostor in energijo ter s strani Glavnega davčnega urada. Zapadlost obrokov določi davčni urad in ne občina. Vendar pa plačujejo zavezanci, ki imajo znesek obremenitve večji kot 50.000,00 SIT, nadomestilo v štirih obrokih. Prav tako pa imajo zavezanci na podlagi zgoraj navedenega zakona možnost plačila Predlagatelji so pozabili v formulo vnesti število točk in vrednost točke, zato ni mogoče dobiti zneska obremenitve. 2. sprememba korekcijskih faktorjev a) k2 = 0,6 k2 - se uporablja za razbremenitev nezazidanih stavbnih zemljišč, kjer izvedbeni prostorski akt določa gradbene parcele Predlagana sprememba pomeni dodatno obremenitev za zavezance v obrtni coni. Primer: parc. v velikosti 1301 m2 - po veljavnem odloku: 1301 m2 x 360 točk x 0,5826 x 0,5 x 0,5 = 68.216,00 SIT oz. 52,4 SIT/m2, pri čemer je 0,5826 vrednost točke za leto 2004, faktor 0,5 (prvič) pomeni razbremenitev nezazidanih stavbnih zemljišč, kjer izvedbeni prostorski akt določa gradbene parcele, faktor 0,5 (drugič) se uporablja za postopnost obremenitve za zavezance, ki se jim odmeri nadomestilo od celotne površine nezazidanega stavbnega zemljišča (Sklep o postopnosti obremenitve za odmero nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 21/03)) - po predlagani spremembi: 1301 m2 x 360 točk x 0,5826 x 0,6 x 0,5 = 81.859,90 SIT oz. 62,9 SIT/m2 Predlagatelj skače iz ene skrajnosti v drugo, saj je pri spremembi odloka z dne 14.07.2004 predlagal zmanjšanje korekcijskega faktorja k2 iz 0,5 na 0,05, tako bi obremenitev znašala 5,2 SIT/m2, zdaj pa predlaga obremenitev 62,9 SIT/m2. Navedena sprememba se nam ne zdi sprejemljiva glede na to, da so najbolj obremenjeni zavezanci – fizične osebe, prav tisti, ki so lastniki zemljišč v obrtni coni. b) k3 = 0,01 k3 - se uporablja za razbremenitev nezazidanih stavbnih zemljišč, kjer izvedbeni prostorski akt ne določa gradbene parcele Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com Poročevalec, št. 10 Primer: parc. v velikosti 1301 m2 - po veljavnem odloku: 1301 m2 x 80 točk x 0,5826 x 0,3 x 0,5 = 9.095,50 SIT oz. 6,9 SIT/m2 pri čemer je 0,5826 vrednost točke za leto 2004, faktor 0,3 pomeni razbremenitev nezazidanih stavbnih zemljišč, kjer izvedbeni prostorski akt ne določa gradbene parcele, faktor 0,5 se uporablja za postopnost obremenitve za zavezance, ki se jim odmeri nadomestilo od celotne površine nezazidanega stavbnega zemljišča (Sklep o postopnosti obremenitve za odmero nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 21/03)) - po predlagani spremembi: 1301 m2 x 80 točk x 0,5826 x 0,01 x 0,5 = 303,20 SIT oz. 0,23 SIT/m2 Temeljni namen nadomestila za uporabo nezazidanih stavbnih zemljišč je zaščita kmetijskih zemljišč in racionalna raba prostora. S tem ko smo uvedli različne korekcijske faktorje smo želeli doseči ravnotežje oziroma usklajenost med različnimi kategorijami zavezancev. b) k4 = 0,25 k4 - se uporablja za razbremenitev nezazidanega stavbnega zemljišča pri stanovanjskem, počitniškem in poslovnem namenu Primer: ostanek nezazidanega stavbnega zemljišča pri stanov. objektu v velikosti 334 m2 - po veljavnem odloku: 334 m2 x 280 točk x 0,5826 x 0,1 = 5.448,50 SIT oz. 16,30 SIT/m2 pri čemer je 0,5826 vrednost točke za leto 2004, faktor 0,1 pomeni razbremenitev nezazidanega stavbnega zemljišča pri stanovanjskem, počitniškem in poslovnem namenu - po predlagani spremembi: 334 m2 x 280 točk x 0,5826 x 0,25 = 13.621,20 SIT oz. 40,80 SIT/m2 Predlagana sprememba pomeni dodatno obremenitev za nezazidana stavbna zemljišča na parcelah na katerih že stoji stanovanjski, počitniški in poslovnem objekt. 18 10.09.2004 Finančne posledice predlaganih sprememb Predlagatelj ni opredelil finančnih posledic odloka. Predlagana sprememba korekcijskega faktorja k3 iz 0,3 na 0,01-ki se uporablja za razbremenitev nezazidanih stavbnih zemljišč, kjer izvedbeni prostorski akt ne določa gradbenih parcel, bi povzročila 30 kratno zmanjšanje sredstev v masi (cca 23 milijonov). Predlagana sprememba korekcijskega faktorja k4 iz 0,1 na 0,25 -ki se uporablja za razbremenitev nezazidanega stavbnega zemljišča pri stanovanjskem, počitniškem in poslovnem namenu, bi povzročila abnormalno povišanje v masi (cca 70 milijonov). Predlagana sprememba korekcijskega faktorja k2 iz 0,5 na 0,6 -ki se uporablja za razbremenitev nezazidanih stavbnih zemljišč, kjer izvedbeni prostorski akt določa gradbene parcele, bi povzročila abnormalno povišanje v masi (cca 2 milijona). Navedena povečanja so nesprejemljiva, kajti z navedeno spremembo bi prišlo do porušitve notranje usklajenosti obremenitve za različne zavezance. Ker predlog s strani predlagatelja ni usklajen in je pripravljen nestrokovno, predlagamo občinskemu svetu, da predlaganega odloka ne sprejme. Občinska uprava Dodatna obremenitev zavezancev iz 10. člena odloka Predlagatelji predlagajo, da se v kolikor bo izpad prevelik bolj obremenijo zavezanci iz 10. člena odloka. Zavezanci iz 10. člena odloka so tisti, ki izkoriščajo rudnine (glinokop, peskokop,..) in zavezanci, ki imajo bazne postaje mobilne telefonije. Navedena ideja ni razdelana kot sprememba 10. člena odloka in zato o njej ni možno razpravljati, niti odločati. Poleg tega pa je kakršnokoli povečevanje obremenitev zavezancev v danem trenutku nesprejemljivo. Uradno glasilo Občine Ormož, Ptujska cesta 6, 2270 Ormož. Izdajatelj: Urad župana Created by Neevia Personal Converter trial version http://www.neevia.com