Kdo bo odgovoril? Vožnja z dvigali ni več varna, pa vendar se jih vsi otepajo Samoupravna stanovanjska skupncvst Bežigrad je zago-tovila sredsfcva za popravilo 38 divigal — vsa ta zdaj vozi-Jo breiz uporabnega doivolje-nja in če primerjamo to šte-villko s številoni vseh druž-benih dvigal v naši obdini "=-teh je 93, se lahko zgrozi-mo. Pravilnik o uporabi dvd-gal je dovolj strog in natan-6em: skrbnik dvigala — naj bo to hišnik all katerikoli drug — ga mora prav vsak dan pregledati, vsak mesec morajo strokovnjaM opraviti servis in odpravuM morebit-ne pomanjkljivosti, na 3 le-ta pa je obvezen genralnl pregled in podališanje upo-rabnega dovoljenja. Stanje z našimi dvigali pa je zdaij več kot klavmo, na drugi strani pa gradimo stolpnice, ki imajo vedrao več nadstrapij. rn hodifci peš v najvišja nadstropja ni za vse ravno šala — pa še časa gre preoej. Vendar pa mnogi, ki se vozijo z dvigali, tudi mno-go tvegajo. Se najmanj, kar se lahko zgodi je to, da osta-raejo v dvigalu in ker so alarmne naprave praviloma potevarjene oziroma niso prav napeljane (avonec bi moral bita v hišnikovem stanavainju ta v jašku dvigala) je morda bolje, da.se z dvigali vozi-mo samo, če imate s seboj odejo (noči so mrzle) in ne-kaj hrane — hišnika morda ne bo doma. Pravzaprav se ne smemo šailiti, saij je na vrsti že nov podatek, prav tako neprije-ten: letos bo spet poteklo uporabno dovoljemje precej dvigalom in bržkone ga nih-6e ne bo podaijšal. V stano-vamjiski skupnasti in njihavl strokovni sliižbi si sicer pri-zadevajo. zbirajo sreds-fcva (imajo že 2 milijona) in iš-6a]o način, kako bi dobili nekaj denarja fcuda od etaž-nih lastnikov, kd se vozijo ra-di, potem pa se kmalu za-takne. Vendar več kot opo-zarjati in naročati ne more-jo. Naročajo nainred redne serviane pregilede, vendar jih nihfie ne opravlja. PraTOa-prav pri nas ne bi smeli go-voriti o mosnapolu, vendar na tem padročju najbrž je. V vsej državi so le tri detov-ne organizacije, kii prolsjvaja-jo in popraivljajo dvigala — David Pajič, Rade Kom6ax In TOZa3 IMP Dvigalo. In ti se popravljanja otepajo, izredno dragi so, i$a Se z roki zamiu- jajo. Sioer pa pri- ljubljan-skem Dvtigalu pravijo, da se bolj izplača proizvajati to-vorna dvigala. In ker je to bežigrayska delavna organl-zacija bodo naijbrž poja&nili, zakaj nima prednosti naša varnost. Seveda pa ti proiz-vajalci popravljajo vsak le svotja dvigala in če se zgodi, da naletijo na »tuje« diviga-lo, to še nekaj časa ne bo vozrilo, sa-j s popravilom na- ODLIKOVANJA Ob Dnevu republike so bili Janez Pirnat, Franc Zupan-čič m Raflko Kovačie odliko-vaai e nedom republike s srebrnim vencem. Pred krateim pa je pred-sedinik Zveze združenj borcev NOV Slovenije Janko Rudolf podelil odlikovanja nasled-njim Bežigrajčanom: Stanislav Zerovnik (red za-alug za narod z zlato zve-zdo), Leopold Gnad, Anton Kež, Jože Penca, Ivan Raz-drh, Jože Simšič, Vladiniir Stojnar, Mirko Sdndie, Zora Turk-Badujko, Bogomir Ve-sel in Jože Zagorc (red dela z rdečo zastavo). vadno ni nič (gre predvsem za rezervne dele). In kje so ta dvigala, ki so potencialno nevarna: pratetič-no so to vsa divigala, starej-ša kot tri leta — saj jih v tem času ni nihče vzdirževal — večina divigal je v Sav-skem naselju, pa na Brinju predvsem v Sarhova ulici, v Glavarjevi ulici in še kje — saj ni treba prav vsom za-greniti vožnje z dvigaili, kaj-ne? Kdo je tisti, kd bi moral ukrepati r tem primeru? Vseskakor inšpekcija, ka pa prihaja šele takrat, ko dviga-lo res ne gre ved ali pa je že tako oditno nevarno, da stanovalci sami . zahtevajo prepaved vožnje z njimi. Za-to tudi našim inšpektorjem velja vprašanje, zakaO več-lcrat ne pogledaijo v bo naše favno prevoano sredstTO. Morda živijo vsi inšpektorjd v htšah brea dvigal? Vprašatnj je toreg dovolj. Zakaj ne želijo popraviti čsvi-gal, zakarj ni servisov, kje hodijo inšpektorji in ne na-ladnje — kdo bo odgoirar-jai, ko se bo agodilo kaj resnega?! STANE' DROLJC