Z vp/^o k 1 Jaz Tebe samo bom ljubil gorko. Usmiljeni Jezus, ozn se na me, Iskrene se vzdigajo k Tebi željč: Jaz Tebe samo Bom ljubil gorko, Ki Svoje razkrivaš Srce mi lepo. Po zemlji si Jezus cvetlice sejal, Pa zase nobene si nisi odbral; Jaz Tebe samo Bom ljubil gorko, Ker zase si vstvaril le dušo krasno. Najbliže pri Tebi bo prostor za me, Če lilijo varjem — nedolžno srce; Jaz Tebe samo Bom ljubil gorko Nedolžnosti cvetje mi varješ skrbno. Če joka sirota, tolažbo deliš Za ovco zgubljeno pa sam se solziš: Jaz Tebe samo Bom ljubil gorko, Usmiljen jo vzdigneš na ramo Svojo. Ko v družbo nebeško boš srca jemal, Ljubezen največo najviše boš djal; Jaz Tebe samo Bom ljubil gorko, Pokliči še mene v veselo nebo. Dr. Gr. Pečjak. Pismo sv. Očeta Leona XIII. o shodih in družbah v čast svetemu Resnemu Telesu. Božja previdnost, ki s krepko in ob enem milo roko vlada svet, skrbi še posebej za sveto cerkev; ko se zdi, da je nevarnost naj veča, Rog kar nenadoma obrne vse cerkvi v tolažbo. To se je videlo vže pogosto, opazuje pa se lahko zlasti v razmerah, v katerih sta sedaj cerkev in človeška družba. Po resnici, prav sedaj, ko sovražniki družabnega reda dan za dnevom bolj drzno nastopajo in z vsakdanjimi, najhujšimi napadi poskušajo, da zatrt) krščansko vero in preobrnejo vso človeško družbo: je bilo všeč božji dobroti, da razburjene valove zajezi z najlepšimi pobožnostimi. To Nam jasno kaže razširjanje pobožnosti do presv. Srca Jezusovega, gorečnost, s katero verniki po vsej zemlji pospešujejo slavo Marije Device in češčenje njenega sv. ženina ; pričajo Nam to razne družbe, katere ustanavljajo katoličani veri v obrambo, in mnoge naprave, katere snujejo ali oživljajo, da z njimi množe čast božjo in podžigajo srca s krščansko ljubeznijo do bližnjika. Dasi so vsi ti pojavi krščanskega življenja Našemu srcu v sladko veselje, vender mislimo : največa milost, ki nam jo je Bog storil, je ta, da v krščanskih narodih raste pobožnost do presv. Rešnega Telesa, in sicer po pogostnih shodih, pri katerih se verniki zadnji čas v ta namen zbirajo. Zakaj, kakor smo rekli ob drugih prilikah, nič tako spešno ne vnema katoličanov za živo spoznavanje njih vere in lepo čednostno življenje, kakor če goje in množe pobožnost do te čudovite zastave ljubezni, ki je zveza miru in edinosti. Vže večkrat smo pohvalili shode in družbe v čast presv. Rešnemu Telesu; ker pa je stvar nad vse imenitna in Nam zato pri srcu, ker poleg tega od rečenih shodov in družb v prihodnje še lepših sadov pričakujemo: se Nam je zazdelo potrebno, da jim damo nebeškega zavetnika; izbrali smo ga mej onimi svetniki, ki so posebno goreli v ljubezni do presv. zakramenta Mej onimi, ki so kazali najbolj gore jo pobožnost do presvete skrivnosti naše vere, se zlasti odlikuje Paskal Bajlon. Živo hrepenenje po nebeških rečeh mu je bilo vrojeno; mladostna leta je sveto preživel kot pastir pri svoji čredi na paši, hotel pa je bolj strogo živeti in šel zato k bosonogim frančiškanom. S premišljevanjem o prazniku sv. Rešnega Telesa si je zaslužil toliko bogoslovnega znanja, da je mogel odgovarjati k najtežim vprašanjem o sveti veri, in je celo pisal nabožne knjige. Sredi krivovercev je očitno in odkrito spoznaval vero v sv. Rešno Telo, dasi je moral radi tega mnogo trpeti. Večkrat je bil v nevarnosti, da umrje kot mučenik za sveto Rešno Telo, kakor sv. Tarzicij, katerega je goreče posnemal. Vidi se, kakor da njegova ljubezni polna pobožnost celo s smrtjo ni prenehala; pripoveduje se namreč, ko je ležal v cerkvi na mrtvaškem odru, je mej povzdigovanjem dvakrat odprl oči. Zato mislimo, da družb, o katerih govorimo, ne moremo izročiti nobenemu boljemu varihu. In kakor smo učečo se mladino izročili sv. Tomažu Akvinskemu, dobrodelna društva sv. Vincenciju Pavlanskemu, bolnike in tiste, ki jim strežejo, sv. Kamilu Lelisu in sv. Janezu od Boga: tako s Svojo naj-višo oblastjo in s tem pismom določujemo in proglašamo v nadi, da bode Naša določba krščanstvu v prid in blaginjo, — svetega Paskala Bajlona za posebnega zavetnika vsem shodom in družbam presv. Resnega Telesa, ki so vže ustanovljene ali se bodo v prihodnje ustanovile. Želimo in upamo, da bode zgled in varstvo tega svetnika pomnožilo število pobožnih vernikov, ki vsak dan svojo gorečnost, svoje misli, svojo ljubezen posvečujejo Kristusu, studencu vseh dobrot. Dano v Rimu pri sv. Petru, v 28. dan novembra 1897. Pobožni častivci presv. Resnega Telesa! To je prelepo pismo, ki so vam je poslali sv. oče iz Rima za božične praznike. Slišali ste, česa žele sv. oče in kaj od vas pričakujejo. Veseli jih, da se mej nami razširja pobožnost do presv. Srca Jezusovega, češčenje Matere božje in sv. Jožefa; v največo tolažbo pa jim je, da pobožno častimo presv. Rešno Telo : da češčenje presv. zakramenta v krščanskih narodih bolj in bolj raste in se razvija, to se sv. očetu zdi največa milost, ki jo jim je Bog naklonil v žalostnih sedanjih časih. Izbrali so nam posebnega zavetnika, sv. Paskala, da bi pod njegovim zavetjem to češčenje v prihodnje še lepše uspevalo. Predragi čitatelji! Poslušajmo sv. očeta in storimo, kar so nam pisali! Zadnji dan tega leta, 31. decembra 1897, bode minilo šestdeset let, kar so bili sv. oče Leon XIII. posvečeni v mašnika. In gotovo ni brez pomena, da so prav sedaj poslali vsem vernikom pismo v čast presv. Resnemu Telesu. Kaj jim čemo dati za demantno sv. mašo? Molimo za nje, da jih nam Bog še dolgo ohrani: molimo pa, kakor sami žele, pred sv. Rešnim Telesom. Zbirajmo se torej krog tabernaklja in častimo neprenehoma presveto Rešno Telo. Če ob delavnikih ne utegnete, prihajajte ob nedeljah in praznikih tem raje k Jezusu v presv. zakramentu. Znova kličemo, posebno vas, krščanski možje, bodite Jezusova častna straža. Če posvetne kralje stražijo vojaki noč in dan, po zimi in po leti, v snegu in dežju, mrazu in vročini, zakaj ne bi mi vsaj eno uro vsak mesec dali te časti našemu nebeškemu Kralju, Jezusu Kristusu. Častivci in častivke presv. Resnega Telesa. (Piše Jo\ef Benkovič.) XIII. Herman Kon. (f 20. jan. 1871.) „Jaz luč sem na svet prišel, da nobeden, ki v me veruje, ne ostane v temi." (Jan. 12,46.) Tako je govoril Zveličar o samem sebi, ko je hodil še po zemlji; tako govori tudi sedaj iz tabernaklja, kjer je skrit v podobi l* kruha. Ta luč je razsvetlila vže marsikakega trdovratnega grešnika in mnogega krivoverca privedla v naročje sv. katoliške cerkve. To se je zgodilo tudi Hermanu Konu (Cohenu). Rojen je bil 10. novembra 1. 1821. v Hamburgu kot sin bogatega židovskega bankirja. Vže v zgodnji mladosti je kazal posebno nadarjenost za muziko; v tej umetnosti je tako hitro napredoval, da se je vže kot dvanajstletni deček očitno pokazal pravega mojstra. Pozneje je šel v Pariz, prehodil Angleško, Švico, Laško in Nemško. Povsod so ga občudovali in slavili kot velikega umetnika. Toda v njegovi duši je bilo tedaj silno žalostno. Vdal se je bil vsakovrstnim strastem in pregreham, katere pa mu nepokojnega srca niso mogle umiriti in utolažiti. L. 1847. je v Parizu v cerkvi sv. Valerija vodil pri šmarnicah petje, dasi je bil še Žid. Ko je nekoč duhovnik dal blagoslov z Najsvetejšim, se je čutil Herman, tako sam pripoveduje, nepopisno vznemirjenega. Drugi dan so bili ti srčni občutki še silnejši. Nehote se je moral skloniti in zoper svojo voljo pripogniti koleno pred skritim Bogom. Klic milosti božje se je glasil vedno močneje. Meseca avgusta istega leta je potoval Herman v Ems. Prvo nedeljo po svojem dohodu je šel k sv. maši. In tu ga je obsvetil žarek božje milosti. On sam piše o tem dogodku tako-le : ,.Šel sem k sv. maši. Kakor vselej, sem bil tudi ta pot ves zamaknen v masne obrede. Ko sem poslušal svete molitve in petje ter čutil v svoji bližini nevidno nadčloveško moč, me je spreletavala sveta groza, vedno bolj sem bil vznemirjen in zbegan. Skratka : Bog je svojo milost šiloma nad-me razlil. Pri povzdigovanju svete hostije so se mi kar hipoma vroče solze udrle po licih. O blaženi trenotek ! O trenotek, večno pomenljiv za mojo dušo ! Ti si mi še vedno v živem spominu z vsemi nebeškimi občutki, ki jih je bilo polno moje srce. Spominjam se, da sem v mladosti časih jokal, toda nikoli, nikoli nisem poznal takih solza. Solze so se vsipale po mojih licih, in vest me je grozno pekla radi mojega preteklega življenja... Toda kmalu se je duša tako umirila, da takega pokoja v srcu nisem še čutil; navdajalo me je sladko upanje, da mi bo usmiljeni Bog prizanesel in mi odpustil moje grehe. Čutil sem. da mu je moja pokora všeč, in sklenil sem trdno, njega poslej ljubiti nad vse in le njemu služiti. Ko sem stopil iz one cerkve, sem bil vže kristijan, tak kristijan, kakršen more človek biti, če tudi ni še prejel sv. krsta." Herman Kon je bil krščen še isti mesec, dne 28. avgusta, v god svetega Avguština. Malega Šmarna dan je prejel prvo sv. obhajilo. Bil je tedaj v 26. letu svoje dobe, torej v cvetju življenja. O prvem svojem sv. obhajilu je rekel nekdaj pozneje: „Bratje! Vabim vas vse k obedu sv. obhajila. Odkar sem ga okusil, se mi zdi vsaka druga hrana neokusna. Mladeniči! Poznam vaše goljufive naslade, poznam veselje, za katerim drvite, saj sem ga tudi sam okusil. Pa jaz vam rečem : „Ce hočete po pravici govoriti, mi morate priznate, da vam vse uživanje pušča v srcu le prevaro in stud. Da, odkar se je razlila po mojih žilah kri kralja vseh kraljev, se mi velikost tega sveta zdi smešna. Odkar Jezus Kristus prebiva v moji duši, se mi vaše palače vidijo kot uboge koče. Odkar sem našel luč tabernaklja, mi je vsa modrost le neumnost. Odkar sem se udeležil pojedine Jagnjetove, se mi vaše veselice zde zastrupljene." Goreči častivec presv. Rešnega Telesa je naredil pozneje mnogo krasnih pesmi v čast te presv. skrivnosti. Zbral jih je v knjigo, v kateri v početku tako-le piše: „0 Jezus, naj se moje pesmi združijo s spevi, kateri se ti v Parizu prepevajo. Zakaj v tem velikem mestu si mi ti, skrit v zagrinjalu presv. zakramenta, odkril večne resnice. In prva skrivnost, katero si mi razodel, je bila tvoja resnična pričujočnost v presvetem zakramentu ... Da bi te po svoji želji premišljeval, so mi po dnevu ure prehitro potekale. Zbiral sem vernike, katere je vnemal isti plamen, in šli smo v cerkev, da bi tam culi po noči. Pobožen mašnik nas je vodil. Zvečer te je njegova roka postavila na oltar, in jutranja zarja nas je našla še sklonjene na kolenih. O nepopisne noči! V teh nebeških nočeh si me, o moj Jezus, s tako nepremagljivo silo, s tako sladkim, nežnim in ljubeznivim čarom nase potegnil, da se je pretrgala zadnja nit mej menoj in mej svetom. In jaz sem hitel, da sem se vrgel v tvoje roke, da cel, nerazdeljen, za vselej popolno le tebi živim." Kon je kmalu po svoji izpreobrnitvi stopil v strogi red bosonogih karme-ličanov in sprejel samostansko ime ,.Avguštin Marija presv. zakramenta". Velikonočno nedeljo 1. 1851. je daroval svojo novo mašo in še isti teden je pridigoval o pogostnem sv. obhajilu. O presv. Resnem Telesu je celo svoje življenje govoril najraje in s posebno gorečnostjo. Ko se je 1. 1870. vnela nemško-francoska vojska, je šel oče Avguštin na Nemško in bil dušni pastir francoskim jetnikom v Spandavu. Črne koze, za katerimi je pomrlo mnogo vojakov, so tudi njega umorile. Padel je kot žrtev svojega poklica 20. januvarja leta 1871. Zdaj gleda v nebesih Njega, katerega je na zemlji v podobi kruha tako zelo ljubil, in moli za izpreobrnjenje svojih rojakov. Kaj hoče apostolstvo svete molitve? \ „iskricah presv. Srca Jezusovega" sem ti, prijazni čitatelj, lani razlagal pobožnost do presv. Srca Jezusovega. Učil sem te razpoznavati najlepše ■Srce in ti pripovedoval, kako je moreš tudi ti častiti in ljubiti. Morda je padla v tvoje srce kaka iskrica in vžgala v tebi čisti plamen svete ljubezni. Prijatelj dragi, če se je to zgodilo, prosim te samo še ene stvari: skrbi, da ogenj ljubezni do presv. Srca nikdar več ne ugasne v tvoji duši. Čuvaj ga, kakor so v starem zakonu izraelski duhovniki čuvali sveti ogenj v templju. Jaz ga bodem s teboj čuval in ti kazal, s čim moreš netiti ta ogenj božje ljubezni, da bode lepše gorel. Kakor lani, govoril ti bodem tudi letos o presv. Srcu, razkrival ti njega lepoto in dobroto, in ti priporočal to in onoj kar bi mogel storiti presv. Srcu v čast. Verno me poslušaj, in kar ti bode ugajalo, to tudi v dejanju izvršuj. Če hočeš, da ti je po zimi gorko v sobi, moraš vsak dan kuriti in peč dobro zalagati; drugače te zebe, če tudi imaš cele skladavnice drv. Besede, katere jaz zate pišem, so kakor drva, in pa še slaba drva. Če hočeš, da te bodo vsaj nekoliko grela, jih moraš devati na ogenj svojega srca, to se pravi, tisto, kar bereš v ..Vencu ", moraš časih sam pri sebi malo premišljevati in preudarjati. Prosi pa tudi dobrega Jezusa, da vname tvoje srce za svoje presveto Srce! Prva stvar, o kateri bodem letos govoril, je apostolstvo svete molitve.1) V „Vencu" bereš vsak mesec o pobožnem namenu, ki ga sveti oče priporoča apostolom molitve, in morda niti ne veš, kaj je molitveno apostolstvo. Zato se mi zdi potrebno, da ti to reč malo pojasnim. Vže lani bi bil rad kaj povedal o tem, pa mi ni bilo nikoli prilično. Kaj je apostolstvo svete molitve? Na kratko lahko rečem: apostolstvo svete molitve je družba, ki s presv. Srcem Jezusovim moli za zveličanje duš. Svojo molitev, delo, trpljenje združuje z nameni, ki jih ima presv. Srce v zakramentu presv. Rešnega Telesa. — Ce hočemo torej umeti, kaj prav za prav hoče apostolstvo sv. molitve, moramo najprej vedeti, kaj se pravi: moliti s presvetim Srcem Jezusovim. Kaj pa dela Jezus v najsvetejšem zakramentu ? Tiho, skrivnostno življenje Jezusovo v zakramentu presv. Rešnega Telesa je prav isto kakor je bilo njegovo očitno, zemeljsko življenje. Za svojega zemeljskega življenja je ,.okolo hodil in delil dobrote", tako pravi sveto pismo v dejanju apostolov (10, 38.). In prav to dela tudi sedaj. Zato živi mej nami skrivnostno v pre-svetem zakramentu, da nam pomaga, kjerkoli in kadarkoli je treba; njegovo presv. Srce z nami čuti naše trpljenje in našo bedo. Tukaj zdravi duševno bolne, tolaži žalostne, krepi slabotne, daje slepim videti, uči nevedne, milosti grešnike, oživlja duševno mrtve in hrani duše s svojim Telesom. Glavno njegovo delo v presv. zakramentu pa je neprestana molitev. Kakor je nekdaj po cele noči premolil, tako tudi sedaj moli, prosi in hvali nebeškega Očeta in daruje samega sebe za nas. Kako všeč je Bogu molitev presv. Srca Jezusovega in koliko milosti nam po njej dohaja, tega mi ne moremo umeti. Rečem ti pa to-le: Ko bi mi Jezusa slišali, kako neprenehoma moli za zveličanje duš, za izpreobrnjenje nevernikov, krivovercev, razkolnikov; za svojega namestnika, papeža, in vse duhovnike; za nedolžne in pravične, da bi bili stanovitni; za mlačne, da bi bili zopet goreči, za umirajoče; kako hvali nebeškega Očeta za vse dobrote in milosti, ki jih je naklonil njegovi človeški naravi, prečisti Devici Mariji, angelom in svetnikom ; ko bi mi videli, kako sc za nas daruje Bogu v čast, hvalo, spravo — bi nas to ganilo v srce in začeli bi z njim moliti, Boga častiti, hvaliti, dajati mu zadoščenje za svoje grehe in grehe celega sveta. ') Glej Gaudentius, Apostolat des Gebetes. Innsbruck 1891. Pobožni čitatelj! Z očmi sicer ne vidimo našega Odrešenika na oltarju in njegove molitve ne slišimo z ušesi, a naša sv. vera nam pravi, da je res tako. Kako bi mogli bolje moliti, kakor če svojo molitev združujemo z molitvijo presv. Srca in molimo po njegovih sv. mislih in namenih? Tako so molili svetniki. In Gospod želi, da mi ž njim molimo. To je razodel sveti Mehtildi. Nekoč namreč je ta svetnica vprašala Gospoda : ..Povej mi vender, presladki Jezus, kako bi mogel človek najbolje moliti in opravljati svoje delo?" Jezus ji je odgovoril: ..Človek naj svojo molitev združuje z mojo molitvijo; tako je moja in njegova molitev ena molitev, in je všeč mojemu nebeškemu Očetu. Če se razne dišave ob enem zažgo, se vzdiguje kvišku en sam oblak dima : tako je tvoja molitev, združena z mojo, Bogu sladka, prijetna dišava. Če človek drugače moli, njegova molitev sicer tudi prodira oblake, a je Bogu manj všeč. — Prav tako naj človek svoje delo opravlja združno z mojim delom. S tem dobiva njegovo delo pravo plemenitost ni ceno.'1 — Zato pa piše zveličana Marjeta Alakok : ^Zgledujte se po ponižnem in krotkem Srcu Jezusovem in združite se z njegovimi sv. mislimi. Kadar molite, združite svojo molitev z molitvijo presv. Srca v zakramentu svetega Rešnega Telesa, in kadar Bogu prepevate hvalo, združite svoje hvalospeve s hvalo, ki jo v presv. zakramentu daje Jezus nebeškemu Očetu. Če ste pri sv. maši, bodi vaš namen tisti, ki ga ima Jezus na oltarju. Ljubite Boga z ljubeznijo božjega Srca, delajte v onih sv. mislih, ki jih je Jezus imel pri svojem delu, in ničesar ne storite razen po njegovih mislih." Na tu nekatere zglede, ki te uče, kako se moraš pri delu in molitvi združevati s presv. Srcem. Predno začneš moliti, si lahko misliš ali rečeš: „0 Božje SrceJezusovoi združno z ono ljubeznijo in pobožnostjo, s katero si Ti sam molil in še, vedno moliš v presv. zakramentu, hočem sedaj tudi jaz moliti." Kadar greš mimo cerkve, v kateri je presv. Rešno Telo, lahko rečeš sam pri sebi: ..Molim Te, najsvetejši zakrament, združno z ono ljubeznijo, s katero Ti, o božje Srce! k nebeškemu Očetu moliš in ga poveličuješ." Pred jedjo si lahko misliš: ..Ljubi Jezus! združno z ono ljubeznijo Tvojega presv. Srca, s katero si mi dal jesti in si nekdaj sam na zemlji užival hrano, hočem sedaj tudi jaz svojo hrano užiti." Ko greš na delo, reci: „Ljubi Jezus, združno z ono ljubeznijo Tvojega Srca, s katero si nekdaj na zemlji delal, hočem sedaj tudi jaz delati Tebi v večno hvalo in v zveličanje celi cerkvi. Priporočam Ti to delo, da se vrši po Tvoji presveti volji in je Ti privedeš do konca." Kadar si hočeš kaj odreči, si misli: „Dobri Jezus ! združno z ono ljubeznijo, s katero si Ti svoje počutke zatajeval, se hočem sedaj tudi jaz zatajiti." Podobno lahko govorimo pri vsem, kar počenjamo: ko vstajamo al gremo spat, ko delamo in počivamo. Popolnoma moramo biti združeni s presv. .Srcem, kakor mladika s trsom, kakor udje z glavo. Kakor Jezus čuti in misli, moramo tudi mi čutiti in misliti: z Njim in v Njem, po njegovih svetih mislih in namenih moramo delati in trpeti, bojevati in darovati se,