LIKOVNI SVET BORISA ZAPLATILA Žival kot simbol Risbe, kola/e, slike in kipe Borisa Zaplatila, 25-letnega štu-denta Akademije za likovno umetnost v Ljubljani, smo imeli priložnost spoznati že na razstavi v kulturnem domu Španski bord lani septembra. Od takrat pa do danes je umetnik razstav-Ijal še na 1. bienalu študenlovske risbe v Beogradu, na 4. triena-lu jugoslovanske grafike, pred neda vnim pa se je vrnil n Ivanice, kjer je bilo 15. srečanje mladih slikarjev, ki se ga vsako leto udeležijo po trije študenti iz vsake od osmih jugoslovanskih akademij za likovno umelnosl. Ob letosnjem kulturnem praz-niku 8. februarja pa je Boris Zaplatil prejel na Ijubljanski Aka-deiniji za likovno umetnost študentovsko Prešernovo nagrado, ki jo podeljujejo visokošolske delovne organizacije. Udeležba na zgoraj omenjenih razstavah in nagrada so priznanje in hkrati spodbuda mlademu umelniku, ki je ludi naš občan, za njegovo nadaljnje delo. Boris Zaplatil se spominja, da je opazil sam, povedali pa so mu tudi drugi, da njegove slike ne sodijo v moderno sli-karstvo. Ne po tehniki ne po vsebini se ni mogel prištevati k modernistom, vendar ni vedel, kam pravzaprav spada, kje je njegovo mesto. Ko pa je imel priložnost videti raz-stavo slikarjev transavant- Boris Zaplatil pri delu v ate-Ijeju na akademiji (Foto: M. ZAPLATIL) gardne smeri, ki prihaja iz Ita-!ije, še sploh pa, ko se je sez-:ianil s tako imenovanim sli-karstvom nove podobe, ra-zvija se predvsem v ZDA, je v teh likovnih delih našel po-dobnost s seboj. s svojim na-činom slikanja in mišljenja. »Umetnost, ki se pojavlja v mladi generaciji, je drugačna od te. ki jo poznamo,« je ra-zloži! Boris Zaplatil. »Mo-derna umetnost se je izčrpala. v njej ni moč odkriti nekaj povsem novega, zato je bolj smiselno iskati vsebino, du-hovno vrednost stvarem. Moja pripoved v slikah je vedno individualno obarvana, je humoristično in sarkast'čno gledanje na bivanje kot s .tso-Iutni pojav.« Čeprav na slikah Borisa Zaplatila ni ljudi in se zato zdi, da jih pri svojem ustvar-janju sploh nima v mislih, pa to ni tako. Že zanimivi naslovi njegovih slik, kot na primer Opazovalec kač, Razbesnela erotika, Človek pes, Ritual ubijanja, Hudič je, hudiča ni, nam povedo, da se, zlasti za živalskimi figurami, pogosto-krat so to kače, odkriva člove-ško ravnanje in njegove last-nosti. Avtor nam je ta svoj način označil kot nekako sim-bolno figuraliko. Zaradi samosvojega načina slikanja in neprilagodljivosti študijskim načrtom akade-mije je imel Boris Zaplatil sprva nekoliko težav. Toda ker ni popustil in se je v delo resnično poglobil, mu zdaj na akademiji pomagajo, tako da mu v četrtem letniku ni treba študirati figure in akta, kar sicer sodi v program na tej stopnji, temveč se lahko uk-varja s svojim načinom dela. Najljubše mu je slikanje z olj-nimi barvami. pravi. Tudi veliko riše. Zunaj študijskega progrania se ukvarja z izdelovanjem šiva-nih krpažev. V zadnjem času dela na podoben način kot kipe tudi figure. na primer kače in glavo-nožce. ki jih sam imenuje »objek-te«. ker ne stojijo na (leh, temveč lebdijo. naslonjeni morda le na buciko, na steni. Tudi v letošnjem letu bo Boris Zaplatil sodeloval na več razsta-vah. Med drugimi bo imel že marca samostojen prikaz svojih del v mladinskem razstavišču Avla v Mariboru, v Kočevju bo razstavljal šivane krpaže, spo-mladi pa bo v Meslni galeriji sku-paj že z drugima študentoma, ki sta tudi dobila nagrado visokošol-skih delovnih organizarij na Akademiji za likovno umelnost, prikazal nagrajena deta. Tam bo visel tudi šivani krpaž Rdeči hu-diči, kjer je na zeleni podlagi, se-šiti iz krpic (velikost je 300cm x 250 cm) postavljeno milijon in 104 tisoč rdečih pikic. DARJA JUVAN