Katfoličani — enakopravni na Japonskem Katoliška vera ae je zafiela v 16. Btol. prav lepo razvijati na Japonskem. Njen uatanovitelj je sv. Frančišek Ksaver, ki se je L 1549. lzkrcal na japonskem ozemlju. Stevilo katoHčanov je nagloma rastlo. Redovni tovariši bv. Frančiška (jezuitl) so z uspehom širili Kristusov evangelij. Od leta 1587. jo začela protiakcija poganov, kl se je kmalu razdivjala v najbolj krvavo preganjanje, kl Je leta 1637. prenehalo, ker je krščanstvo bilo skoraj popolnoma iztrebljeno. Sredi preteklega »toletja so zopet prišli prvi misijonarji na Japonsko, ki so na svoje začudenje našli mnogo tajnih krlstjanov. Misijonsko delo Je dobilo večji razmah, ko je bila leta 1889. uzakonjena verska svoboda. S tem pa še ni do»eglo krščanstvo v javnem žlvljenju enakopravnosti z drugimi verami, osobito ne z vlaaajočima veramat z budizmom, kl Je indlj»kega izvora, in z domačim poganskim Sintobmom (šinto = pot bogov, češčenje narave). Nedavno pa je japonski parlament sprejel »akon, kl je po njem postalo krščanstvo enakovredno budizmu In šintoizmu. Krščanstvo jedaj uživa zaščito zakona. Če kdo kristjana lali v njegovih verskih čustvih, se sme obrnlti za pomoč na sodišče. Krščanska društva so dobila pravico javnega delovanja. Cerkve in cerkvena posestva so prosta davkov. Da je prišlo do enakopravnosti krščanstva na Japonskem, je glavni razlog v delovanju katoličanov. Organizacija in udejstvovanje katollške dobrodelnosti uživa občudovanje japonskega ljudstva. Katoliškim misijonarjem se najbolj Steje v dobro, ker so prinesli na Japonsko prave kulturne dobrine. V Tokiu, glavnem mestu Japonske, deluje katoliško vseučilišče, ki ga po večini obiskujejo sinovi in hčerke budističnih in šintoističnih družin. Otroci teh družin tudi dajejo glavno število učencev katoliških misijonskih šol. šole, ki jih vodijo katoliške misijonske sestre, veljajo na Japonskem kot najboljši vzgojni zavodi za žensko mladino.