,,Šola naj iie bo oMnski pašnik!" Dne 9. svečana napravili so »rakovski sarnci" veselico na Rakeku. Prvotno bi se imela vršiti ta veselica v šolskih prostorih na Rakeku — ako smo prav inforraovani, po dovoijenji šol. vodje v sporazumljenji c. kr. okr. šol. sveta — in čisti dohodek te veselice je bil tudi namenjen revni šolski raladini, katera bi prav krvavo potrebovala podpore. Toda ,samciil so obračali, cerkniški kaplan, recte rakovski katehet je pa obrnil. V nSiovencaK je ta gospod poslal nekakov ,,Poslano% v katerem je na dolgo in široko razkladal in tolraačil razne postave, ki govore, da predsednik krajnega šolskega sveta nima nikakor na svojo pest odločevati, kako naj se vporabljajo šolski prostori. Dalje je trdil in dokazoval oni isti gospod katehet, koliko pohujšanja (?!) utegne nastati raed šolsko mladino, ako zve, da se je po noči v istih prostorih, kjer se po dnevi poučuje, pleše, kjer se ,,najčešče pričenja nenravnost" ter zaključil svoje poslano s klicem: š o 1 a ostani kraj za vzgojo mladine. Gez dva dni, ako se še prav sporainjamo, zagledalo je v »Slovencu" zopet neko »Poslano" beli dan, v katerem pa protestujejo rakovški župaa in dva odbornika zoper to, da bi se šolsko poslopje, katero vzdržuje in oskrbuje oboina, vporabIjalo za druge namene kakor za onega, za katerega je namenjeno. Ako smo prav poučeni, je c. kr. okraj. šol. svet uničil svoje dovoljenje ter prepovedal imeti veselico v šol. prostorih. Deputacija rakovških nsamcev" se je na to podala osebno k referentu c. kr. dež. šol. sveta, da intervenuje, a ta se je izrazil, da terau ne more nikakor dovoliti, šola ostani šola. Zastopali smo že od nekdaj to stališce, da šola ostani šola, da naj šola ne bo -občinski pašnik" in radi tega se popolnoma strinjarao z g. katehetora iz Cerknice in se mu še zahvaljujerao, da je spravil to pereče vprašanje pred ,_forum". Vendar opozarjamo pri tej priliki vse tovariše nadučitelje oziroma šolske voditelje na ono odredbo, katero je prejelo vrlo ,,okraj. učiteljsko društvo logaškega okraja" v to svrho od c. kr. dežel. šol. sveta za Kranjsko dne 12. sušca 1900, št. 297, glaseoa se : »Der k. k. Landesschulrath hat mit dem Erlasse vom ll.Marz 1900, Z. 297 eroffnet, dass im Hinblicke auf die Bestimmung im zweiten Absatze des § 29 der Schul- und Unterrichtsordnung vom 20. August 1870, R. G. Bl. Nr. 105 die Erlassung eines besonderen Verbotes, betreffend die Beniitzung von Schulrauraen fiir einen ihrer Bestimraung zuwiderlaufenden Zweck nicht nothwendig und vorkommenden Palles es Sache der Schulleitung ist, auf die Befolgung dieser Bestimraung zu sehen und eventuell Fall fur Pall Abhilfe beim k. k. Bezirksschulrathe zu suchen". Na podlagi tegajasnega besedila ima torej edino le šolski voditelj pravioo razpolagati s šolskimi prostori, nikakor pa ne predsedniki krajnih šol. svetov in ne občinski zastop. In ravno vsled tega pa pozivljerao vse šolske voditelje, da se postavijo vže enkrat na lastne noge i n na ono stališče, ki jini veleva, ako imajo še kaj stanovskega ponosa v sebi, da Šola bodi namenjena edino le svojej vzvišeni nalogi, vzgoji i n pouku šolske raladine. Zaprite pa vrata vsem onim ljudem, ki so si prisvajali nadnaravno moč do šol in vaše veljave. Prepovejte torej v šolskih sobah vsako zborovanje, bodisi političnih ali nepolitičnih društev, istotako prepovejte v šolskih sobah tako imenovano velikonočno izpraševanje, oziroma zborovanjern raznih bratovščin, zakaj »enake pravice" vsern. Ne bojte se zaraere! Zamera gor' ali dol'! Kakor sraatramo mi cerkev za svet. kraj, kjer se opravljaj edino le božja služba in oznanjaj božja beseda, istotako smatramo šolo za svet kraj, kjer se čuj le vzgojevalna beseda učitelja. Da pa ne pride raed učiteljstvora in merodajnirni faktorji, ki si laste kljub jasnosti postav, še nekake nadpravice nad šolo in sploh nad vsem javnim življenjem, do kakib nepotrebnih prask, prosimo visoki c. kr. dežel. šol. svet, da izda podrobno navodilo vsem šolskim voditeljstvom, katere korporacije, oziroma osebe smejo vporabljati šolske prostore vT svoje namene.