CELODNEVNI POUK V OSNOVNI ŠOLI TONE TOMŠIČ NA POLJANAH Bolj prijetno učenje Vlogo sogovornice pri mojem obisku na osnovni šoli Tone Tomšič je nehote prevzela zelo prijazna socialna delavka, tovarišica Majda Gorjanec. Bila je pač prva »tršica« na katero sem naletela, ko sem prekoračila šolski prag. Najprej sva se odpravili na šol-sko dvorišče, kjer so se veselo po-dili učenci drugega razreda, ki so že preteklo šolsko lexo iinell celo-dnevni pouk. Barbari, Ireni, Nata-ši in ostalim »taka šola« zelo ugaja, saj naloge naredijo že v šoli in prav nič jih ne moti, da zapustijo šolo šele v popoldanskih urah. Obiska-la sem tudi prvošolčke, ki so mi povedali, da je v šoli »zelo lepo« in da si želijo, »da bi še dolgo hodili v šolo«, nikomur se ni mudilo do-mov. S celodnevnim poukom so v OŠ Tone Tomšič pričeli lansko leto, vendar le v prvih razredih. Letos so v ta sistem vključili tudi druge razrede, naslednje leto sledijo tret-ji in nato četrti razredi. Kako na-prej? »To bomo še videli,« mi je povedala tovarišica Gorjančeya,t »saj smo že lansko leto želeli v celodnevni pouk vključiti vseh osem razredov, vendar smo ugoto-vili, da je to nemogoče, ker nima-mo niti ustreznih rekreacijskih prostorov. Vztrajali smo, da s celo-dnevnim poukom pričnemo vsaj v prvih razredih.« V preteklem letu je pouk trajal tjado 15,20; ugotovili so;dajetoza otroke le preveč naporno, njihov delovni dan je vsebova) preveč de-javnosti in kot pravi tovarišica Gorjančeva: »To je bilo narobe tu-di s pedagoškega vidika: učiteljice so se prepogosto menjavale, otro-ci niso vedeli, na koga naj se nave-žejo, vemo pa, koliko je prav ta navezanost pomembna pri prvih šolskih korakih.« Tako so letos, v skladu z lanskoletnimi izkušnja-mi, pouk skrajšali - konča se ob 14,30. »Kaj pa starši, kakšno je njihovo mnenje?« Tovarišica Gorjančeva pravi, da so bili ob zaključku pre-teklega šolskega leta starši zelo zadovoljni. Kljub začetni skepsi se je med njimi in šolo kmalu ra-zvilo pristno sodelovanje in pro-bleme so reševali s skupnimi moč-mi. Seveda, brez finančnih težav ni šlo - kar je na žalost pri nas pogost pojav. OS Tone Tomšič je prisko-čila na pomoč krajevna skupnost Poljane - z denarnimi sredstvi, ki jih je prispevala, so kupili ustrez-no pohištvo in drug material in tako vsaj delno uredili prostore, kjer se odvija celodnevni pouk. Z upanjem gledajo v OŠ Tone Tom-šič v prihodnost - oktobra se bo začela nova gradnja - dobili bodo sodobnejše prostore in staro mleč-no kuhinjo bo zamenjala nova. Probleme imajo tudi s kadrom. V štirih razredih (dva prva in dva druga), kjer imajo celodnevni pouk, poučuje šest učiteljic, kar tri pa imajo neustrezno izobrazbo; tudi tu so na šoli optimisti in upa-jo, da se bo stanje kmalu izboljša-lo. Se nekaj me je zanimalo; kakšna \e pravzaprav razlika med celo-dnevnim poukom in podaljšanim bivanjem? Torej, pri celodnev-nem pouku se obravnavana snov utrjuje takoj naslednjo uro, pri po-daljšnem bivanju pa šele popol-dne, po končanem pouku - seve-da pa vmes otroci marsikaj poza-bijo. Poslovila sem se od svoje sogo-vornice in ji pred odhodom zažele-la še veliko uspehov in manj težav. Vesna Vlajki