URN_NBN_SI_DOC-QZWD7TWG

IZOBRAŽEVANJE KNJIŽNIČNIH DELAVCEV V SLOVENIJI mag. Melita Ambrožič, Narodna in univerzitetna knjižnica, Ljubljana UDK 023(497.12):377 Povzetek Prvi del prispevka podaja zgodovinski pregled razvoja strokovnega knjižničar­ skega izobraževanja pri nas. Čeprav imajo knjižnice na prostoru sedanje Slovenije že dolgo zgodovino, srečamo prve poskuse organiziranih oblik izobraževanja poklicnih knjižničarjev šele po drugi svetovni vojni. Omenjena sta petmesečni knjižničarski tečaj in enoletna šola za knjižničarje in arhivske pomočnike ter prikazan potek prizadevanj za uvedbo rednega študija (najprej na višješolski in kasneje visokošolski stopnji).a bibliotekarstva predstavljen je tudi Program red­ nega študij. V drugem delu se seznanimo z nekaterim i oblikam i permanentnega izobraževan­ ja in strokovnega izpopolnjevanja ter problem atiko pripravništva v knjižnicah. Prikazan je tu d i sistem pridobivanja kva lifika cij bibliotekarske stroke (t.i. strokov­ ni iz p iti in strokovni nazivi), ki je poseben način dodatnega izobraževanja knjižničarjev. UDC 023(497.12);377 Summary The first part of the contribution offers a historial overview o f profesional library education in Slovenia. A lthough libraries in o u r country have a long history, we place first intents of lib ra ry education no earlier than after the w orld w ar II. The one-month lib ra ry courseand one-year lib ra ry school are mentioned. Endeavours for the introduction o f lib ra ry science into the unive rsity curriculum aredescribed. The undergduate program in lib ra ry science is presented too. The second part inform s us about some form s o f permanent education and training, and issues o f lib ra ry probationership. The system o f attaining professional qualification (professional examinations and titles), a special form o f complementary education, is presented too. AM BRO ŽIČ, Melita: Professional Education o f Librarians in Slovenia. Knjižnica, Ljubljana, 38(1994)3/4,55-73

RkJQdWJsaXNoZXIy