Predlog Na podlagi 2. in 44. aiena zakona o temeljih sistema družbenega planiranja in o družbenem planu Jugoslavije (Uradni list SFRJ, št. 6/76) sklepajo delavci v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela in delovnih skupnosti, delavci v delovnem razmerju pri zasebnih deloda-jalcih, delovni Ijudje, ki opravljajo samostojno delo s sredstvi v lasti občanov, drugi delovni ljudje, ki so po zakonu obvezno zavarovani za pokojninsko in invalidsko zavarovanje ter upokojenci, združeni v društvu upokojencev ter skupnost pokojninskega in invalidskega zavarovanja v SR Sloveniji (nadalje: udeleženci) SAM0UPRAVNI SPORAZUM O OSN0VAH PLANA SKUPNOSTI POKOJNINSKEGA IN INVALIDSKEGA ZAVAROVANJA V SR SLOVENIJI ZA OBDOBJE 1976-1980 i. Skladno z zakoni, samoupravnim sporazumom in statutom skupnosti so udeleženci sporazumni, da si zavarovanci in upokojenci v skupnosti zagotavljajo pokojninsko in invalidsko zavaiovanje in v ta namen dolo-aajo zase in za svoje družinske člane: - pravico do starostne pokojnine v starosti; - pravico do invalidske pokojnine in pravico do poklicne rehabili-tacije in zaposlive z ustreznimi denarnimi nadomestili za primer izgublje-ne ali zmanjšane delovne zmožnosti (invalidnost); - pravico do poklicne rehabilitacije in zaposlitve z ustreznimi denai-nimi nadomestili - za primer neposredne nevarnosti za invalidnost v zvezi z delom na doloaenem delovnem mestu (neposredna nevarnost za invalidnost); - pravico do denarnega nadomestila (invalidnine) - za primer telesne okvare; - pravico do družinske pokojnine v primeru zavarovanaeve ali upokojenaeve smrti; - pravico do dodatka za pomoa in postrežbo, varstvenega dodatka, povračila potnih in selitvenih stroškov in enkratnega letnega zneska prispevka za rekreacijo; - dmge pravice, opredeljene v zakonu in splošnih aktih skupnosti. 2. Udeleženci se bodo v svojih organih samoupravljanja zavzemali za naslednje cilje: - v skladu z novim družbenoekonomskim in samoupravnim polo-žajem delavca v združenem delu, da razpolaga z ustvarjenim dohodkom, in pravico upokojencev, ki jo uveljavljajo na podlagi minulega dela, je treba oblikovati nov sistem pokojninskega in invalidskega zavarovanja, ki bo uveljavil tudi nove odnose med zakonsko in samoupravno regulativo tei zagotovil dolgoiočnejše stabilno financiranje skupnosti; - ohranitev reaine vrednosti pokojnin in njihovega razmerja do osebnih dohodkov zaposlenih glede na minulo delo upokojencev in opiedelitev značaja pokojnin kot nadaljevanje izplačevanja osebnih dohodkov; - v celotnem sistemu je treba stimulirati daljše aktivno delo, z ukrepi na področju invalidskega varstva, rehabilitactfe in zaposlovanja pa zmanj-ševati rast invalidskih upokojitev; - z ukrepi preventive, učinkovitejšo rehabilitacjjo in zaposlovanjem delovnih invalidov naj bi bil manjši porast invalidskih upokojencev, ob relativno večjem porastu izdatkov za rehabilitacjjo in za zaposlovanje delovnih invalidov; - sredstva sklada za gradnjo domov in stanovanja upokojencev naj bi se pretežno upoiabljala za gradnjo oziroma razširitev domov za ostarele in za kieditiranje družbenih stanovaitf v trajni uporabi upokojencev in delovnih invalidov; - zavarovalna doba, ki se šteje s povečanjem, naj bo določena samo za tista delovna mesta, na katerih je delo posebno težko in za zdravje škodljivo, kjer znatneje delujejo na zdravstveno stanje in delovno zmožnost delavca škodljivi vplivi neposredno ob viru škodljivih vplivov, če kljub vsern varstvenim in tehnološkim ukiepom ni mogoče zboljšati delovnih razmer. 3. V obdobju srednjeiočnega plana pričakujemo, glede ngibanja v zadryih letih, naslednje: - poprečen prbast starostnih upokojencev 3,2 odstotka letno, po-prečen prirast družinskih upokojencev 4,0 odstotka letno, popiečen priiast invalidskih upokojencev 4,2 odstotka letno; - sprotno valorizacijo pokojnin in denarnih dajatev na podlagi poprečne rasti realnega osebnega dohodka zaposlenih po stopnji 3,0 odstotka letno in ustieznejše razmerje pokojnin glede na poprečni osebni dohodek; - da bodo prispevki za zdiavstveno varrstvo upokojencev, otroški dpdatek, otroško varstvo ,ter stanovanjski sklad znašali skupaj 16 od-stotkov od pokojnin. * 4. Kbt izhodišče za sestavo srednjeročnega plana so upoštevani z družbenim dogovorom za leto 1976 predvideni dohodki iz prispevkov v lealni vrednosti iz leta 1975 v višini 6621,6 mio din in sicer: - iz dohodka TOZD in zasebnega sektorja - 1102,4 mio din, - iz prispevka od OD zavarovancev - 5519,2 mio din. Na takšnih osnovah se za leto 1980 predvideva 8338,3 mio din dohodka in sicei: - iz dohodka TOZD in zasebnega sektorja - 1339,9 mio din, - iz prispevka od OD zavarovancev - 6998,4 mio din. 5. Udeleženci ugotavljajo, da moia skupnost za uresničevanje s tem sporazumom opredeljenih nalog in ciljev v celotnem planskem obdobju zbrati vključno z rezervo - obratnimi sredstvi - 41.802,9 mio din. Predvideva se, da bosta federacija in republika prispevali za pravice borcev NOV sredstva v višini - 4.829,7 mio din. Udeleženci tega sporazuma se zavezujejo zbrati - 36.973,2 mio din, in sicei: - iz dohodka TOZD in zasebnega sektorja - 6.091,4 mio din, - iz prispevka od OD zavarovancev - 30.881,8 mio din. 6. K> bo skupščina skupnosti določala konkretne prispevne stopnje, bo upoštevala takiatni delitveni sistem dohodka in ekonomska gibanja ter splošne ocene in cilje, določene z družbenimi dogovori. 7. V primeru odstopanj v planskih predvidevanjih ali ob spremembah v obsegu pravic bo skupnost predlagala udeležencem ustrezne ukrepe. O izpolnjevanju tega sporazuma bo skupnost obveščala udeležence. Ijubljana, dnel2. 5. 1976