2BOT ^Hai ^^^^H OBCANOV ^^^H OLAStLO SSOt UUBLJANA-BEŽIGRAD l^^^^^^^^^^f Priloga številke 3/324,5. marca 1985 ^^^^^^^H Samoupravni sporazum o ustanovitvi Občinske skupnosti socialnega varstva Ljubljana Bežigrad Na podlagi 1. odstavka 8. člena in v zvezi z 10. eienom zakona o skupnostih socialnega varstva (Ur. list SRS, št. 8/80), so Občinska skupnost socialnega skrb-stva Ljubljana Bežigrad. Občinska skup-nost otroškega varstva Ljubljana Beži-grad, Skupnost pokojninskega in inva-lidskega zavarovanja v SR Sloveniji eno-ta v obtini Ljubljana Bežigrad, Samo-upravna skupnost za zaposlovanje Loub-Ijana Bežigrad in Samoupravna stano-vanjska skupnost Ljubljana Bežigrad sklenile SAMOUPRAVNI SPORA2UM o ustanovitvi Občinske skupnosti socialnega varstva Ljubljana Bežigrad 1. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen V Občinsko skupnost socialnega var-stva Ljubljana Bežigrad (v nada\jry)em besedilu: skupnost socialnega varstva) se zaradi oblikovanja, usklajevanja in spremljar\ja celovite politike socialnega varstva kot bistvene sestavine socialne varnosti povezujejo delavci, delovni \ju-dje in občani po Občinski skupnosti so-cialnega skrbstva Ljubljana Bežigrad, Občinski skupnosti otroškega varstva Ljubljana Bežigrad, Skupnosti pokojnin-skega in invalidskega zavarovanja v SR Sloveniji - enoti v občini Ljubljana Beži-grad, Samoupravni skupnosti za zaposlo-varye Ljubljana Bežigrad in Samouprav«-ni stanovanjski skupnosti Ljubljana Be-žigrad (v nadayryem besedilu: ustanovi-tefoice). 2. člen V skupnosti socialnega varstva delav-ci, delavni Ijudje in občani oblikujejo, usklajujejo in spremljajo uresničevarye politike na področju socialnega varstva, usklajujejo programe dela na posamez-nih področjih socialnega varstva, social-no-varstvene elemente za samoupravni sporazum o temeljih planov. osnove in merila za posamezne socialno-varstvene pravice, usklajujejo in oblikujejo osnove in merila za uresničevanje solidarnosti in i vzajemnosti in zagotavljajo enakopravno odločarvje s pristojnimi zbori Skupščine občine Ljubljana Bežigrad. 3. člen V skupnosti socialnega varstva se us-klajujejo tudi deli programov, ki se na-našajo na socialno varnost ter osnove in menla za posamežne pravice, ki imajo socialno-varstveni pomen in se delavci, delovni Uudje in občani o ryih dogovarja-jo v obtinskih samoupravnih interesnih skupnostih, ki niso ustanoviteljice (v na-daljr\jem besedilu: druge skupnosti.) 4. člen Skupnost socialnega varstva se zaradi oblikovanja, usklajevanja in spremljanja celovite politike socialnega varstva v SR Sloveniji skupaj z ostalimi občinskimi skupnostmi socialnega varstva ter s Skupnostjo socialnega skrbsta Slovtnije, Zvezo skupnosti za zaposlovarue SR Slo-venije, Skupnostjo otroškega varstva Slovenye, Skupnostjo pokojninskega in invalidskega zavarovanja v SR Sloveniji, Zvezo stanovar\)skih skupnosti Slovenije povezuje v Skupnost socialnega varstva Slovenije. 5. eien Občinska skupnost soeialnega varstva Ljubljana Bežigrad se zaradi oblikovanja in spremljania celovite politike sociatne-ga varstva mesta Ijubljana skupaj z osta-limi občinskimi skupnostmi socialnega varstva in drugimi SIS povezuje v Skup-nost socialnega varstva mesta Ljubljana. 6. člen Občinska skupnost socialnega varstva Loubljana Bežigrad (v nadaljevanju Skupnost socialnega varstva) je pravna oseba s pravicami, obveznostmi in odgo-vomostmi, ki jih ima na podlagi ustave, zakonov, statuta obtine Ljubljana Beži-grad, družbenih dogovorov in samp-upravnih sporazumov ter drugih sploš-nih aktov. Ime skupnosti je: Občinska skupnost socialnega varstva Ljubljana BežigTad. Sedež skupnosti je v Ljubljani, Linhar-tova 13. Delo skupnosli socialnega varstva je javno. Skupnost socialnega varstva je vpisana v register pri Temejjnem sodištu v Loub-(jani. 7. člen Skupnost socialnega varstva sprejema statut, ki v skladu s tetn samoupravnim sporazumom podrobneje ureja pravice, obveznosti in odgovornosti. K statutu daje soglasje skupščina obči-ne Ljubljana Bežigrad. II. NALOGE SKUPNOSTI : SOCIALNEGA VARSTVA \ 8. tlen V skupnosti socialnega varstva se obli-kujejo, spremljajo in usklajujejo naloge in uvajanja novih oblik socialnega var-stva za območje občine Ljubljana Beži-grad. V skupnosti socialnega varstva se do-ločajo in usklajujejo /lasti: - izhodiSča za uresnitevanje dogovor-jenih oblik varstva borcev, vojaških inva-lidov ter civilnih žrtev vojne, - programi za izgradnjo sociaJnih za-vodov in invalidskih delavnic, - načrtovarye in izvajar\je usposablja-nja, varstva in zaposlovanja otrok z mot-njami v telesnem in duševnem razvoju ter odraslih invalidnih oseb, - kriteriji za gradryo ter osnove in me-rila za dodelitev stanovanj, zgrajenih s sredstvi za družbeno pomoč, - minimalni življenjski standardi pri zaposlovanju delavcev, - osnove in merila za uveUavjljanje pravic občanov do pomoči k plačilu za storitve vzgojnovarstvenih organizacij, osnovnih šol, domov učencev in študen-tov ter socialnih zavodov, - osnove in merila za uve(javyarye pravic občanov do subvenc^ k stanari-nam in za dcuga delna nadomestila, ki se priznavajo občanom z niqimi osebnimi dohodki in rvjihovim družinskim članom. - osnove in merila za uveljavjjanje so-cialnih pravic, odvisnih od dohodka in socialnih razmer posameznika in dru-žine, - osnove in merila za uveljavljanje so-cialnih dajatev, ki jih občanom zagotav-Ijajo občinske samoupravne interesne skupnosti, m - nadomestila osebnih dohodkov za čas odsotnosti z dela zaradi bolezni, poš-kodb, poroda in nege otroka tet nado-mestila in pomoči za čas brezposelnosti, - merila in prispevke uporabnikov k stroškom zdravstvenih storitev, - osnove in merila za odpis ali zniža-rye prispevka kmetom za starostno zava-rovanje, - socialno-varstvene naloge s podro-čja splošne ljudske obrambe in družbe-ne samozaščite, ki so skupnega pomena za ustanoviteljice, - naloge v zvezi z delom na področju preprečevanja vzrokov in odpravjjanja posledic alkoholizma in drugih zasvoje-nosti. 9. člen Skupnost socialnega varstva ugotavlja gmotno stanje invalidnih oseb oziroma njihovih družinskih članov po merilih, ki jih doloCi Skupnost socialnega var-stva Slovenije. • III. PLANIRANJE V SKUPNOSTI SOCIALNEGA VARSTVA 10. elen V skupnosti socialnega varstva se ustanoviteljice in druge skupnosti, v ka-terih se delavci, delovni Ijudje in občani sporazumevajo o uresničevanju social-no-varstvenih pravic, dogovorjjo o skup-nih strokovnih podlagah za oblikovarue socialno-varstvenih elementov za samo-upravne sporazume o temeljih plana. Pri tem se sporazumejo: - katere analize in drugo analitično-dokumentacijsko gradivo je potrebno pripraviti kot strokovne podlage za obli-kovar\je socialno-varstvenih elementov v posameznih skupnostih (analizc sta-rya, problematike in razvojnih možnosti po posameznih področjih socialnega varstva, analize življenjskih stroškov po-sameznih skupin prebivalstva itd.) ter kakšna enotna metodologija naj se pri tem uporabi, in - katere strokovne podlage naj se za-radi ekonomičnosti postopka pripravyo skupno v okviru skupnosti socialnega varstva. 11. člen Na osnovi strokovnih podlag, priprav-Ijenih v skladu z dogovorom iz prejšrye-ga člena tega sporazuma, oblikujejo ustanoviteljice in druge skupnosti ele-mente za svoje samoupravne sporazume o temeljih plana. 12. člen V skupnosti socialnega varstva sklene-jo ustanovite^jice in druge skupnosti po-seben samoupravni sporazum, s katerim uskladijo zlasti: - socialno-varstvene elemente za sa-moupravne sporazume o temejjih planov, - obseg socialno-varstvenih pravic, - pogoje, kriterije in merila, po kate-rih se bodo uveljavljale socialno-varstve-ne pravice, - programe socialno-varstvenih pra-vic, za katere združujejo sredstva po načelu solidarnosti in vzajemnosti, - prednostne naloge na področju so-cialnega varstva, uvajanje novih oblik socialnega varstva in druge naloge, ki so skupnega pomena za celovito in usklaje-no uresničevarye socialnega varstva. 13. člen Ko delavci, delovni ljudje in občani sklenejo poseben sporazum iz prejšr\je-ga člena tega sporazuma, oblikuj^jo sa- moupravne sporazume o temeljih pla-nov samoupravnih interesnih skupnosti s področja socialnega varstva in druge samoupravne sporazume, s katerimi do-ločijo: - obseg socialno-varstvenih pravic ter pogoje in načine njihovega uresniče-varya, - merila za ugotavljanje upravičenosti do socialno-varstvenih pravic, - medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti, - način zagotavljanja materialnih in drugih pogojev za uresničevanje dogo-vorjenih nalog in ciljev. 14. člen Če ustanovite^jica oziroma druga skupnost ne izvaja usklajevanja social-no-varstvenih delov satnoupravnega sporazuma o temeljih plana, jo skupnost socialnega varstva opozori o tem. Ustanoviteljica oziroma druga skup-nost zavzema stališče o opozorilu in o tem obvesti skupnost socialnega var-stva. Skupnost socialnega varstva v prime-ru nadaljnjega neustreznega ravnarga ustanoviteljice oziroma druge skupnosti obvesti o tem temeljne delegacije, druž-benopolitične organizacije, družbenega pravobranilca samoupravljanja in preko sredstev javnega obveščanja tudi širšo javnost. Skupnost socialnega varstva hkrati predlaga ukrepe proti odgovor-nim organom in posameznikom, s kate-rimi bo zagotovljeno uresničevarye us-klajenih socialno-varstvenih elementov. 15. člen Postopek usklajevanja socialno-var-stvenih elementov natančneje ureja sta-tut skupnosti socialnega varstva. IV. UPRAVLJANJE SKUPNOSTI SOCIALNEGA VARSTVA a) Skupščina 16. člen Skupnost socialnega varstva upravlja skupščina SKupščino sestavljajo delegati, ki jih delegirajo skupščine ustanovitetjice izmed uporabnikov in izvajalcev. 17. člen Skupščino skupnosti sestavlja 30 dele-gatov. Vsaka ustanoviteljica delegira 6 dele-gatov, in sicer: - Občinska skupnost socialnega skrbstva Ljubljana Bežigrad - 3 delegate iz zbora uporabnikov in 3 delegate iz zbora izvajalcev, - Skupnost pokojninskega in invalid-skega zavarovanja v SR Sloveniji - eno-ta v občini Ljubljana Bežigrad 6 dele-gatov, - Samoupravna skupnost za zaposlo-varye Ljubljana Bežigrad 6 delegatov, - Samoupravna stanovanjska skup-nost LJubljana Bežigrad 3 delegate iz zbora uporabnikov in 3 delegate iz zbora izvajalcev. Način delegiranja delegatov v skupšči-no in iyene organe, kakor tudi način nji-hovega odpoklica, posebej oprede^jujejo ustanoviteljice v svojih splošnih aktih. 18. člen Kadar skupščina obravnava posamez-na vprašanja iz pristojnosti druge skup-nosti, sodeluje pri delu skupščine tudi delegat te skupnosti. Delegat iz 1. odstavka tega člena ima enake pravice kot delegat ustanoviteljic, nitna pa pravice sprejemaivja odločitev. 19. člen Skupščina ima naslednja pooblastila in odgovornosti: - usklajuje socialno-varstvene pro-grame s posameznih področij socialnega varstva in spremlja njihovo izvajanje, - obravnava problematiko posamez-nih področij socialnega varstva, - usklajuje programe razvoja posa-meznih področij socialnega varstva za območje občine, - opredeljuje skupne prednostne na-loge socialnega varstva in spreemlja di-namiko ryihovega izvajanja, - sprejema skupna izhodišča za ure-sničevanje solidarnosti na posameznih področjih socialnega varstva, - sprejema statut in druge splošne akte skupnosti, - sklepa družbene dogovore in samo-upravne sporazume, - sprejema sklepe in akte v zvezi s svojim delom za področje ljudske obrambe in družbene samozaščite, - sprejema načrt dela skupnosti so-cialnega varstva, - .obravnava in upravlja s sredstvi, združenimi za njeno dejavnost, - voli in razrešuje predsednika sku-pščine in njegovega namestnika ter predsednike in člane skupnih organov ter odborov skupnosti socialnega var-stva, - opravlja druge naloge, določene z zakonom, družbenimi dogovori, s tem samoupravnitn sporazumom in drugimi sporazumu ter statutom skupnosti. 20. člen Skupščina enakopravno s pristojnimi zbori SKupščine občine Loubljana Beži-grad odloča o politiki socialnega varstva in o razvoju posameznih področij social-nega varstva ter o drugih pomembnih vprašanjih s področja socialnega, ki so v pristojnosti zborov Skupščine občine Loubljana Bežigrad. Kadar skupščina odloča enakopravno z zbori Skupščine občine Ljubljana Bežigrad, se za njeno delo smiselno uporabljajo določbe statu-ta Skupščine občine Ljubljana Bežigrad. 21. člen Skupščina ima predsednika skupščine in njegovega namestnika, ki ju lzvoli za dobo dveh let z možnostjo enkratne po-novitve. Predsednik skupščine opravlja svoje delo v sodelovanju s predsedniki in člani skupnih organov v skladu z do-ločbami statuta in poslovnika. 22. člen Skupščina zaseda in odloča na sejah. Skupščina veljavno sklepa, če je na se- ji navzoča večina delegatov ustanovite-ljic. 23. člen Skupščina obravnava posamezna vprašanja na lastno pobudo, na pobudo katerekoli ustanovite^jice ali druge skupnosti. Zaradi enotnega pristopa k uresničevar\ju socialno-varstvene politi-ke v občini lahko da pobudo za obravna-vo posameznih vprašar\j tudi organ družbenopolitične skupnosti, predvsem pri pripravi in usklajevanju izhodišč za socialno-varstvene dele programov usta-noviteljic ter drugih samoupravnih inte-resnih skupnosti, pri določanju pred-nostnih nalog in pri drugih nalogah. 24. člen Sklep, stališče, priporočilo ali mnenje skupščine je sprejeto, če se tako spora-zume večina vseh delegatov ustanovite-Ijic. Sporazum večine vseh delegatov ustanoviteljic je potreben tudi ob spreje-manju samoupravnih aktov oziroma izvolitvah ali imenovanju članov orga-nov skupščine. Kadar pa se v skupščini usklajujejo programi dela na posameznih področjih socialnega varstva, socialno-varstveni elementi za samoupravne sporazume o temeljih planov, osnove in merila za po-samezne socialno-varstvene pravice in drugi socialno-varstveni korektivi, je za sprejetje sklepa potrebno soglasje vseh ustanovitejjic. 25. člen Če ni prišlo do sprejema sklepa, sta-lišča, priporočila ali mnenja oziroma sa-moupravnega akta, ali če ni prišlo do izvolitve oziroma imenovanja po 24. čle-, nu tega sporazuma, se prične med usta-noviteljicami usklajevalni postopek, kot ga določa statut skupnosti. Če ni prišlo do sprejema sklepa, sta-lišča, priporočila ali mnei\ja o zadevi, ki jo je skupščini skupnosti predložila dru-ga skupnost, sodeluje v usklajevalnem postopku na način, ki ga določa statut, tudi ta skupnost. Če tudi v usklajevalnem postopku ni doseženo soglasje in bi bila s tem resno ogrožena uresničitev posameznih social-no-varstvenih delov programov, lahko Skupščina občine Ljubljana Bežigarad na predlog svojega izvršnega sveta zača-sno uredi to vpraSarye. 26. člen Za izvrševarye skupnih nalog ter za izvrševaiye sprejetih sklepov oblikujejo ustanoviteljice stalne ali začasne skupne organe izmed delegatov ustanoviteijic: za izvrševar\je nalog, pri katerih sodelu-jejo tudi druge skupnosti, pa tudi izmed delegatov skupnosti. Člane skupnih organov izvoli skupšči-na za dobo štirih let. 27. člen Stalni skupni organi skupščine skup-nosti so: - komisija za vprašanja socialne var-nosti borcev in invalidov, - komisija za usklajevanje programov socialnega varstva, - komisija za splošne in administra-tivne zadeve. ¦ 28. člen Komisija za vprašanja socialne varno-sti borcev in invalidov usklajuje skupna izhodišča za uresničevarye dogovorjenih oblik varstva borcev, sprem\ja izvajanje programov usposabljarvja in zaposlova-iya invalidov, delo invalidskih pravic za delo pod posebnimi pogoji in zavodov za usposabUanje ter pripravlja predloge za izdajo soglasij za njihovo ustanovitev, sodeluje z invalidskimi organizacijami (in društvi in obravnava druge zadeve s področja socialne varnosti invalidov. 29. člen Komisija za usklajevanje programov socialnega varstva usklajuje socialno-varstvene elemente programov občin-, skih samoupravnih interesnih skupnosti ¦ in prednostne naloge socialnega varstva. I 30. člen m Komisija za splošne in administrativ- I ne zadeve obravnava vprašanja tekočega poslovanja, problematiko združevaiya in razporejaiija sredstev skupnosti social-nega varstva, razmerja do strokovne službe in druge splošne in administrativ-ne zadeve. 31. člen Ustanoviteljice lahko oblikujejo tudi druge stalne ali občasne skupne organe za preučevanje določenih vprašary ali za izvrševarje določenih nalog ali sklepov. 32. člen Način dela skupnih organov podrob-neje določa poslovnik skupnosti social-nega varstva. V. ODBOR ZA LJUDSKO OBRAMBO IN DRUŽBENO SAMOZAŠClTO TER ORGANIZACIJA IN DELOVANJE SKUPNOSTI SOCIALNEGA VARSTVA V IZJEMNIH RAZMERAH 33. člen Skupnost socialnega varstva ima od-bor za Ijudsko obrambo in družbeno sa-mozaščito. Odbor za Jjudsko obrambo in družbe-no samozaščito skrbi za izvrševaiye na-log s področja ljudske obrambe in druž-bene samozaščite, ki so skupnega pome-na za ustanovite\jice in za delovarye skupnosti socialnega varstva v izjemnih razmerah. Predsednika in člane odbora izvoli skupščina izmed delegatov ustanovite-Ijic. 34. člen Natančnejše doloCbe o sestavi in delu odbora za Uudsko obrambo in družbeno samozaSčito vsebuje statut skupnosti so-cialnega varstva. 35. «en V primeru, da bi nastopile izjemne ra-zmere (izredne razmere, neposredna voj-na nevarnost, vojna) prilagodi skupnost socialnega varstva svojo organizacgo in delo načrtom za delo v teh razmerah in ukrene vse potrebno za nemoteno delo ter odstraryevanje posledic takega starua. 36. člen Skupnost socialnega varstva se za us-klajeno in učinkovito načrtovai\je orga-nizacije in dela v izjemnih razmerah po-vezuje z drugimi samoupravnimi intere-snimi skupnostmi, družbenimi in druž-benopolitičnimi orgamzacijami in kra-jevnimi skupnostmi. VI. SREDSTVA SKUPNOSTI SOCIALNEGA VARSTVA 37. CJen Delavci, delovni Ijudje in občani po ustanoviteljicah zagotovijo materialne pogoje za delo skupščine skupnosti so-cialnega varstva in njenih organov in za oprav]jarye strokovnih opravil. Sredstva za delo skupnosti socialnega varstva zagotovijo ustanoviteljice na podlagi delovnega načrta skupnosti so-cialnega varstva. VII. STROKOVNA SLUŽBA 38. člen Za opravljanje strokovnih, administra-tivnih, tehničnih in tem podobnih del, ki so potrebna za nemoteno delovanje sku- m pščine in ivenih organov, obliktge skup-nost socialnega varstva skupaj z ostalimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi v občini strokovno službo. Zagotovitev določenih opravil si skup-nost socialnega varstva lahko uredi tudi z dogovorom z drugo skupnostjo, orga-nizacijo ali upravnim organom. 39. člen K določbam statuta delovne skupnosti strokovne službe iz prejšnjega člena tega sporazuma, ki se nanašajo na uresniče-vanje nalog, zaradi katerih je bila obliko-vana, programu njenega dela ter k razvi-du del in nalog, je potrebno soglasje skupščine skupnosti socialnega varstva. VIII. NADZORSTVO 40. člen Delavci, delovni Ijudje in občani nad-zorujejo delo skupnosti socialnega var-stva preko svojih delegatov v skupščini in ryenih organih. 41. člen . Nadzorstvo nad izvajaAJem tega spora-zuma in drugih aktov skupnosti social-nega varstva, nad uporabo sredstev, nad delovanjem organov skupščine skup-nosti in ryene stopkovne službe opravlja odbor samoupravne delavske. Člane odbora izvolijo skupščine usta-novite^jic izmed svojih delegatov. 42. člen Natančnejše določbe o sestavi in delu odbora samoupravne delavske kontrole vsebujeta statut skupnosti socialnega varstva in poseben pravilnik. 43. člen Zakonitost poslovanja in dela organov skupnosti socialnega varstva nadzoruje pnstojni upravni organ Skupščine obči-ne Ljubljana Bežigrad. IX. JAVNOST DELA n 44. člen ™ Skupnost socialnega varstva redno ob- vešča ustanovitejjice o uresničevax\ju delovnega načrta skupnosti socialnega varstva in o njenih pobudah v skupščini občine Ljubljana Bežigrad ter drugih skupnostih ter poroča o problematiki s področja socialnega varstva. 45. člen Skupnost socialnega varstva sodeluje pri izvajar\ju nalog s Skupnosijo social-nega varstva Slovenije, z drugimi skup-nostmi ter družbenopolitičnimi skup-nostmi in organizacijami in društvi. X. KONČNE OOLOČBE 46. člen Ta samoupravni sporazum je sklenjen, ko ga sprejmejo vse ustanoviteljice, ve-Ijati pa začne, ko da k njemu soglasje Skupščina občine Ljubljana Bežigrad. Samoupravni sporazum se lahko spre-meni oziroma dopolni po postopku, ki ve^ja za iyeno sklenitev. 47. člen Ta samoupravni sporazum se objavi v glasilu OK SZDL LjubJjana Bežigrad »Zbor občanov«.