Vreme jim kroji prodajo (lac) — Delovna organizacija Dežnik sodi z okoli 55 zaposlenimi med manjše šišenske kolektive, vendar so njihovi izdelki — poleg dežnikov izdelujejo še senčnike in otroško konfekcijo — posebej v sla-bem vremenu izredno važni. »Prodaja naših dežni-kov je resnično odvisna od vremena,« je povedal Slavko Puzigača, direkfor DO Dežnik. »Vendar smo zadovoljni le takrat, ko dežuje na delovni dan pod-nevi, sicer to ni ,naš' dež«. Poslovanje Dežnika seveda ni odvisno satno od vremena, ampaktudi od poslovnosti, produktivnosti, kakovosti, skratka, od ekonomskih dejavnikov. V drugi polovici lanskega leta so v Dežniku zaznali stagnacijo prodaje, velik izpad dohodka in težave. V začetku letošnjega leta pa se je položaj povsem spremenil. Povpraševanje se je povečalo, izredno uspešna poslovna poteza pa je bila odkup pravice do uporabe znaka »Slovenija — moja dežela« na dežnikih in senčnikih. Povečala se je tudi prodaja drugih dežnikov z reklamnimi znaki, v podjetjih se vedno bolj odločajo za takšno trajnejšo obliko re~ klame. V Dežniku so letos uredili tudi preskrbo z repro- materiali, ki so jih dosedaj večinoma uvažali. Pove-zali so se z zasebnimi obrtniki, jeklene dele dežnikov dobijo iz drugih republik, tako da sedaj uvažajo samo še tkanino in ogrodja za klasične dežnike iz Vzhodne Nemčije. Letos se je poslovanje tako izboljšalo, da so prodali že junijsko proizvodnjo. Zato je delavski svet Dežnika sprejel sklep, da bodo do konca maja delali po deset ur dnevno in vse sobote. V Dežniku tudi razmišljajo, da bi uvedli še drugo izmeno. Lani so imeli težave zaradi velikega odliva zaposlenih, letos pa jim ne uspeva zaposliti dovolj kvalificiranih kadrov. Zato pripravijajo program priu-čevanja, s katerim bodo usposobili še okoli 10 novih proizvodnih delavcev. S tem naj bi tudi izboljšali še okoli 10 novih proizvodnih delavcev. S tem naj bi tudi izboljšali razmerje med zaposlenimi v proizvodnji in režiji, kjer sedaj dela osem delavcev. V Dežniku so si letos zastavili zahtevno nalogo: lanski skupni prihodek, 161 milijonov dinarjev, želijo povečati za polovico. Seveda pa rast proizvodnje ne pomeni, da želijo tekmovati z drugimi izdelovalci dežnikov. Doslej so svoje mesto na trgu v glavnem našli kot dopolnjevaici programov večjih izdeloval-cev, kar pa je tudi eden od ciljev drobnega gospo-darstva, kamor spadajo. »še naprej bomo poskusali čimbolj prisluhniti željam naših kupcev«, je še pove-dal Slavko Puzigača, »in prepričani smo, da uspehi ne bodo izostali.«