2 Uvodnik v rokah imamo tematsko številko revije. Tokratna tema je formativno spremljanje. V prvem prispevku dr. Leonida Novak osvetli nekaj teoretičnih dognanj v povezavi s for- mativnim spremljanjem. Tema je tako široka, da smo bili postavljeni pred velik izziv, kje začeti in kako najbolj ustrezno predstaviti formativno spremljanje kolegom šolskim knjižničarjem. Ne samo predstaviti, ampak skozi primere dobre prakse opisati in prika- zati, kako elemente formativnega spremljanja vpeljati v delo in prakso šolskega knjižničarja. Res je formativno spremljanje že drugo leto tema naših študijskih srečanj in tudi po šolah kar precej vpeljujete takšen način dela, ki vključuje elemente formativnega spremljanja. Prepričana sem, da ste o tem doslej že nekaj slišali. Več pomislekov se je pojavilo ob odločanju, ali se sploh vključiti v razvojno nalogo For- mativno spremljanje, ki jo je zastavil ZRSŠ. Šolska knjižnica in v njej šolski knjižničar je v specifičnem položaju. Cilje in vsebine našega kurikula dosegamo v medpredmetnih povezavah, na voljo nam je omejeno število ur pouka v razredu, otrok ne spremljamo ves čas in še kak ‚izgovor‘ bi se lahko našel za naše nesodelovanje v tej razvojni nalogi. Po drugi strani pa lahko izpostavimo tudi pred- nosti našega dela. V knjižnici se lahko veliko več individualno pogovarjamo z učenci, jim vsakemu posebej svetujemo pri izbiranju gra- diva, se pogovarjamo o prebranem in iščemo nove zanimive naslove za nadaljnje branje. Naše delo je osredotočeno na posameznega učenca ali na delo z manjšo skupino in tako lahko uresničujemo načela formativnega spremljanja. Pa še eno zelo pomembno dejstvo se je izpo- stavilo ob vpeljevanju kakršnihkoli novosti v šolsko prakso. Šolski knjižničar je po nava- di na tekočem z vsemi informacijami in je podpora vzgojno-izobraževalnemu procesu, učiteljem posreduje informacije in gradivo ter vire, ki jih potrebujejo pri svojem delu. Šolska knjižnica je informacijsko središče šole. Tudi zaradi tega mora biti šolski knjižni- čar seznanjen z vsemi novostmi na področju izobraževanja. V razvojno nalogo Formativno spremljanje se je vključilo 10 šolskih knjižničark – 8 z osnovnih šol in 2 z gimnazije. Vse so se v preteklem šolskem letu najprej poglobile v spoznavanje formativnega spremljanja, zastavile smo načrt, kako preizkusiti najprej posamezne elemente formativnega sprem- ljanja, vendar so vse po vrsti kar hitro ugoto- vile, da tako ne bo šlo. Elementi se med seboj zelo prepletajo in prehajajo eden v drugega in tako jih je bilo smiselno povezati več med seboj. Na primer, če želimo vrednotiti izdelek učenca, so nujno potrebni kriteriji za vred- notenje in zbiranje dokazov. Ko so kolegice začele načrtovati posamezne učne ure, so glede na vsebino učne ure vključile več ele- mentov. Vesela sem, da se je teorija potrdila. V središču takih ur so bili učenci in njihovo znanje. Res je več dela ob samem načrtovanju dejavnosti, vendar pa so učenci ves čas aktiv- ni in sami prevzemajo odgovornost za svoje učenje. Zanimiv je odziv učencev ob takih urah. V večini primerov jim je tak način dela všeč in se po njihovem lastnem vrednotenju veliko naučijo. Kolegice so izvedle hospitacijske ure in na podlagi priprav za te ure so potem nastali UVODNIK Pozdravljeni, spoštovani bralci in bralke, ROMANA FEKONJA, odgovorna urednica V NasleDNjI šteVIlKI NaPOVeDUjemO: - poročilo s Konference šolskih knjižničarjev; - utrinki z okrogle mize ob 25-letnici izhajanja revije Šolska knjižnica; - prispevki Stroka in praksa – formativno spremljanje. Zbornik tudi na: http:/ /www.zrss.si/pdf/zbornik-konference-solskih- knjiznicarjev-2017.pdf 3 Šolska knjižnica, ljubljana, 26 (2017), 1, 2-3 zapisi primerov dobre prakse – prispevki, objavljeni v tej tematski številki. Nekaj jih še čaka za objavo v naslednji številki, saj je bila ta kaj hitro napolnjena. Na našem področju se je veliko dogajalo, kar dokazujejo tudi odmevi, katerih večina bo objavljenih v naslednji številki. Na tem mestu naj vas povabim, dragi bralci in bralke, da tudi vi zapišete, kaj se dogaja v vaši knjižnici, šoli, kraju, kar bi zanimalo bralce naše revije. Tudi ti zapisi služijo kot dobrodošla spodbu- da za izvedbo raznih dejavnosti v knjižnici in na šoli. Želim vam prijetno branje.