Gibanje učiteljske omladine. —uc V nedeljo 7. t. m. je naprednemu učiteljskemu naraščaju predaval skladatelj, iprofesor Emil Adami5 »O razvoju glasbe pri Srbih. Hrvatih in Slovencih«. V svojem predavanju je v potankosti orisal glasbeni riaizvoi od počet- ka pa do najnovejše dobe. Navajal je -mena skladateljev, skiciral njih življenjepis in ainaliziral glasbene kompozicije važnejših glasbenikov ter pokazal na njih monstrum umetniških vrl'n na eni. in šablonsko tehniko na drugi strani. Predavanie je bilo zanimivo in je želo radi tegiai mnogo odobravanja od strani mnogobrojnega 51anstva. •— M. Č. uč Majniški zlet mariborskih učiteLiščn'kov in učiteljiščnic v Rajhenburg in v Krško. Pestra je bila slika in ves spored akademije, katero je priredil mar^borskim u5iteljiš5nikom 23. maja t. 1. Podmladek Rdečega križa na meš5anski šcli v Krškem. Deset raznovrstnih, zanitnivih točk, izmed katerih je bila najlepšia, mladinska opera »Šumska kralj ca«. Videli smo, da se da izobraziti lzven šolskega dela osnovnošolska in meščanskošolska mladiniai do najvišje točke, iako jo vzgojuje mojster. Gospod ravnatelj Vutkovič se je kot takega pokazal. Sestavil je iz učencev meš5anske šole orkester, ki nas ie takoi v začetku razveselil s kora5nico :z opere »Prodana nevesta«. Potem so spremljali z igranjem »Šumsko kraljico«, najboljš: del akademije. Deklice in dečki so tako pfecizno igrali in nehibno peli — kakor mladi igralci. Strmeli smo! Tudi dekliški zbor je pokazal, kaj premore. S spremljevanjem orkestra so pele deklice Parmovi »Le rajaj« in »Zimska«. Recitacijia »Tolminski punt« (spesnil Al. Gradnik, je bila čustvena. Omeniti je treba dekl.ški rajalni nastop s soln5niki ter telovadiii nastop dečkov na napev »Jug. mladima,« G. strokovni učitelj T. Gaspari ie predaval o zgodovini Krškega. Krška osnovna šola pa je predstavila II. dejanje igre »Dve Mairioki« tako lepo. da so se vzradovala naša srca. Akademijo je zaklju5il meš5anskošolski crkester s kora5nico »Triglia.v«. Videli smo, da mladina lahko napreduje in da se lahko v vseh smereh, posebno v glasbi. ki je najve5ji vzgojni 5in:telj, izpopolnjuje. Bili smo zadovio_jni in navdušeni. Pozneie smo si še ogledali risbe in slike mliadih umetnikov Krške meš5anske šole. Da imajo otroci in najmlajši takšne velike duše, si doslej nismo predstavljaliIn ta dan je bil za nas šola. — Hudinjski.