O prometni dejavnosti in varstvu okolja Zadnja seja občinske skupščine 27. junija je imela resda le sedetn točk dnevnega reda, vendar so delegati obravnavali dve pomembni zadevi: govorili so o problematiki in razvojnih vprašanjih prometnih organizacij združenega dela in o uresničevanju nalog s področja var-Stva okolja; še pred tem pa so poslušali informacijo o poslovanju naših ozdov v prvih štirih mesecih letošnjega lela. Kot jc povedala Nina Jevšnik, članica našega izvršnega sveta, je hila analiza o organizacijah zdru-ženega. dela. ki se ukvarjajo s prometom, pripravljena zato. da bi dclesiati dobili širši pogled v to dejavnost, saj je razvitost pro-metnega sistema eden pomemb-nih dcjavnikov razvoja našega gospodarstva. V naši ohčini je registriranih 10 ozdov s področja železniškega in javnega cestnega prometa ter skladiščno preto-vorne dejavnosti, Ta veja je lani ustvarila 3.2 odstotka celotnega prihodka gospodarstva občine, v njej pa dela 10 odstotkov vseh delavcev. zaposlcnih v gospodar-skih delovnih organizacijah. Vse te orsanizacije so večinoma deli večjih sistemov, zato svojo pro-blematiko rešujejo predvsem zunaj naše občine. Ozdi s tega področja se sreču-jejo predvsem s težavami, ki izhajajo iz neskladja med cenami goriv in končnih storitev, neu-strczno orizaniziranostjo in slabo -Jtadrovsko strukturo. Te neure-jenosti pa potem botrujejo še drugim napakam. kot na primer slabi kakovosti dela in podobno. Zato so ukrepi našega izvršnega sveta usmerjeni predvsem v izboljšanje poslovanja samih ozdov in v reševanje sistemskih vprašanj s tega področja v širši družbenopolitični skupnosti. • TEŽKO DELO NA ŽELEZNICI Nl VABLJIVO Kot jc bilo pričakovati, so se v razpravi oglasili predvsem dele-gati prometnih organizacij; tako je 9. konferenca delegacij ŽG-Tozd za transport Moste med drugim opozorila na po-manjkanje voz, velike tečajne razlike in na zaostajanje cen že-lezniških storitev za drugimi ce-nami. V letih 1975 do 1983 so cene v železniškem prometu rasle z indeksom 25 odstotkov, zdaj pa le s 16. Ta delegacija je postavila tudi delegatsko vpra-šanje, in sicer: Zakaj se skiepi. ki jih je sprejela skupščina SRS, ne izvajajo in zakaj cene železniških storitev rastejo za 8 odstotkov počasneje, lcot je N(o pmtvfde-no. Hkrati s tem pa jih pesti Še dejstvo. da za delo na železnici ni mogoče dobiti dovolj ustrezno kvalificiranih delavcev. O samoupravnih in organiza-cijskih težavah Turbusa je spre-aovoril predstavnik te delovne organizacije. ki je obenem tudi povedal, da se izguba. ki so jo za-beležili ob prvem trimesečju, zmanjšuje. Več pripomb 12. konference delegacij. in sicer temeljne organizacije Ceprom. je prebral predsednik zbora združenega dcla Bojan Kovačič; predstavnik ŽG-Tozda za tran-sport pa je predlaeal, da se nji-hova" organizacija in tozd Ce-prom pogovorijo o oreanizaciiji transporta na kratke razdaljte. Delegati so to zamistl podprii.. Težave pri kadrovanju želez-niških delavcev je orisal delegat ZG — Centralne delavnice; predstavnik BTC pa se je po-novno zavzel za to, da bi bili oni nosilci pretovorne dejavnosti v prosti carinski coni. ki naj bi bila kmalu ustanovljena na Letališki cesti. Podprli so jih delegati Sa-turnusa. saj so menili. da je prav ta industrijska cona tista. kjer poteka pretežni del blagovme menjave našeaa mesta. • ZA VAROVANJE OKOLJA BOTREBAVEČ DENARJA Ceprav je bilo uresničevanjje nalog s področja varstva okoijja uvrščeno na dnevni red kot dru.ea točka, to ne pomeni, da je skrb za čisto in zdravo okolje, v katerem živimo in delamo, manj po-membna od prometne dejavno-sti. Vendar besede podpredsed-nika našega izvršnega sveta Jo-žeta Leskovška. ki je delegatom opisal prizadevanja in naloge ob-čine na tem področju, niso zve-nele pomirjujoče in optimistič-no. Stvari se izboljšujejo, a ne tako hitro, kot bi si želeli. in ne ustrezno vloženemu denarju. V prihodnjem srednjeročnem ob-dobju naj bi občina na to po-dročje vložila veliko sredstev, prednost pa bo imelo varstvo zraka. zaščita voda, proizvodnja nevarnih snovi in rijihovo odla-ganje. Res pa je tudi, da občina kot del Ljubljane ne more sama učinkovito in celovito reševati te problematike. Predsednik naše občinske skupščine Niko Lukež je dele-gate obvestil. da bo prihodnji samoprispevek namenjen prav varstvu okolja; predlagal je tudi, naj varstvu vode. zraka in ravna-nju z nevarnimi snovmi dodamo še varstvo gozdov. K besedi se je na zboru zdru-ženega dela oglasilo še nekaj de-lemitov; iz Arba so opozorili na uporabo in shranjevanje nevar-niJi keniičajli. >no\i; mciiiii\..so tudi. da imajo delovne organiza-cije v ta namen premalo denarja; dclegat Saturnusa jc prcdlagal. da sredstev za ureditev odlaga-lišča nevarnih odpadkov ne bi zbirali le tisti. ki so v konzorciju. marveč vsi, ki take odpadke imajo; širši družbeni interes pri reševanju varnosti v železniškem prometu so pocrešali delegati ŽG-Tozda za promet Zalog: de-legata Tozda za transport Zalog pa je zanimalo, kam bo speljana kanalizacija (kar direktno v Ljubljanico?), ko bodo gradili (nadaljevanje na 2. strani) (nadaljevanfe s 1. s(rani) nov fužinski most. Na vprašanje Saturnusa, kdaj bo odpravljen hrup, ki ga povzroča Toplarna, pa je bilo z odgovorom postre- ženo že kar na seji; to se bo zgo-dilo takrat, ko bodo nasploh re-ševali problem onesnaženja zraka zaradi Toplarne. Zato je potrebno veliko denarja, kate-rega za zdaj še ni. Za razliko od prejšnjih sej zborov tokrat na seji zbora kra-jevnih skupnosti ni bilo nikakrš-nih razprav; v zvezi s prometom se ni oglasil noben delegat, pri varstvu okolja pa so deiegati po- stavili nekatera vprašanja, ven-dar ni šlo za dopolnitev gradiva ali pripombe nanj. marveč le za informacijoo nekaterih ncjasno-stih. DARJA JUVAN