,,Šola in dom.u Od tega društva, o katercm smo poročali v našem listu glede programatičnih smernic njegovega delovanja že ob njegovi uštanovitvi, smo prejeli in priobčujemo nastopni dopis: Predvsem si štejemo v prijetno dolžnost, da se uredništvu vašega stanovskega glasila toplo zahvalimo za blagohotno informacijo cenjenemu učiteljstvu o ciljih našega društva ter za iskreno zanimanje, ki ga obljubljate poslej vsem našim ukrepom. Mislimo, da temu interesiranju pridemo najbolje naproti, 5e vam zlasti sedaj, ob začetku šolskega leta, ko se bo naše društveno delovanje poživilo, sporočimo nekaj svojih misli. Že takoj ob ustanovitvi je bilo društvo »Šola in dom« postavljeno pred zelo važna vDrašanja, ki zelo živo zadevajo nas starše in ki so tudi dala neposreden povod za ustanovitev našega društva. Vprašanje deljenega al'i nedeljenega 'pouka je še vedno aktualno. Ako bi bil vpeljan deljen pouk, bi onemogočal obisk srednjih šol vsem onim dijakom, ki prihajajo z vlaki iz okoliških krajev, ter iz te določbe logično izvirajoče odredbe, da morajo stanovati poslej vsi dijaki srednjih šol na sedežu svoje šole. Društvo je takoj ob ustanovitvi organiziralo glasovanje staršev. Rezultat tega glasovanja je bil v odločilni višini zato, da ostane na vseh naših šolah nedeljen dopoldanski pouk in da se učencem, ki stanujejo pri svojcih izven kraja, še dalje dovoli vožnja za obisk šole. Ukinitev nekaterib srednjih šol je prav neljubo prizadela nekatere starše. »Šola in dom« je mnenja, da je kakršnakoli ufcinitev škodljiva. Naše šolstvo je bilo zgrajeno v težkem boju z vladajočo tujo gosposko in je vsaka ukMtev šol v nacionalni državi ukinitev naših kulturnih potreb, posebno pri nas, ob križišču nemške in romanske kulture. Nasprotno je naša želja, da se naše šolstvo kolikor mogoče izpopolni in dogradi po potrebah naroda in sedanje dobe. V teh težkih časih čutimo starši podvojeno potrebo, da damo svojim otrokom kolikor mogoče dobro in vsestransko izobrazbo, ki jim bo omogočila uspešen boj za eksistenco. Razlog. da bi šolstvo v dosedanjem obsegu le množilo brezposelnost učenega proletariata, ne more biti merodajen. Veljal bi le, če bi v ostalih panogah narodnega produkcijskega aparata ne vladala nikaka brezposelnost. Če pa se kaže brezposelnost tu in tam, imamo starši sveto dolžnost, pre&krbeti svojim otrokom temeljito izobrazbo za uspešnejšo ž'ivljenjsk-0 borbo. Uvedba šolnin v srednje in v zadnjem času tudi v meščanske šole je občutno povečala bremena, ki jih imamo starši pri šolanju svojih otroik. To breme pa je tem težje, ker je treba plačati Solnino že pri vpisu, toraj ob začetku šolskega leta, ko so že izdatki za učne knjige, šolske potrebščine, obleko in drugo, posebno za uradniške in manj premožne sloje prav občutni. Naloga druŠtva bo. delati na to, da se šolnina po možnosti zniža ali pa vsaj plačevanje šolnine olajša z odplačevanjem v določenih rokih. V mesecu juliju je društvo sklenilo, da poživi svoje društveno delovanje v jeseni z novim šolskim letom. Njegova skrb bo, da se včlanijo v društvu vsi starši in skrbniki šolo obiskujočih otrok, pa tudi učitelji in prijatelji učeče se mladine, da s skupnim in složnim delom dosežemo svoje cilje. Vemo, da leži uspeh le v združenju staršev, vseh kulturnih delavcev in društev Dravske banovine. Iz potrebe po poglobljeni izobrazbi sedanjega naraščaja si bo prizadevalo društvo »Šola in dom«, da doseže v bližnji bodočnosti posebno sledeče: Da se čim prej vpeljejo v naše šole enotne učne knjige, ki naj bodo kolikor mogoče stalne, da ne bomo obremenjeni vedno z novimi izdatki celo med šolskim letom. Pobiranje denarja med dijaki v kakršnekoli svrhe naj se v bodoče opusti, ker slabo vpliva na vzgojo mladine. Učni načrti naj se ne izpreminjajo, ker to škoduje pouku in napredku učencev. V zakonu določene počitnice in odmori naj se ne podaljšujejo, da imajo učenci in profesorji dovolj časa za pouk. Učna snov na srednjih šolah naj se prilagodi praktičnim potrebam, ker čisto teoretične znanosti more in sme dajati le univerza. Gradivo naj bi se omejilo, a ikoncentriralo. Priporoča se kompleksni pouk. Novi učni načrti za vse kategorije šol naj se sestavijo s sodelovanjem roditeljskih organizacij.