»Danica« izhaja vsak petek na celi poli in velja po pošti za celo leto 4 gl. 20 kr.. za pol leta 2 gl. 20 kr.. za četrt leta t gl. 20 kr. V tiskarni sprejemana za celo leto 3 g].60 kr.. za 1., leta 1 gl. 80 kr.. za ' < leta W)kr.. ako hi bil petek praznik, izide »Danica« dan poprej. Tečaj Lil. V Ljubljani, 31. marcija 1899 List 13. KATOLIŠK CKRKVEN LIST. Češčena si Marija. Speval F. S Fmžgar. Zdaj in ob naši smrtni uri. Vihar. ki drzovit čez plan prihruje, Z močjo se vpre v dreves vrhe košate In vpogne zmagovito jih do trate. Da dčbel hrun in stok se daleč čuje. Ko spet vihar razdraženi miruje. Izlije solnce mirno ž^rka zlate In vpogle dvigne rebule g« zdne brate — A v stare, strte črv zalego snuje. Vihar s^rastij do tla nas vpogne često. A žarek milosti nas sp^t ogrei^ In srečno z ve de na pršteno cesto. Gorje' Ko zadmi v nas vihar prisp^je, Tedaj za nas Marija prosi zvesto; Sicer drevo .cmo brez sadn in veje. Jezus Kristus pravi Bog. IV. Prorokhe. B Mesijanske prorckbe Proroki so dal je napovedovali n Odrešeniku: o.) Njegovo javim delovanje. Odrešeniku bo pot pripravljal velik prorok v puščavi1), in Odrešenik sam bo največji prorok, Mojzesu jednak'j, ustanovitelj nove zaveze' , etidodclnik1), učitelj vseli narodov'), svečenik (duhovnik) po ') ..Glas vpijočega v puščavi: Pripravite pot Gospodu, poravnajte v samoti steze našemu Bogu!" (Iz. 40. 3) .Glej, jaz pošljem svojega angelja. in bo pot pripravljal pred mojim obličjem. (Mal. 3, 1). -) Mojzes napoveduje obljubljenega Odrešenika, govoreč: ..In Gospod mi je rekel: Proroka jim obudim izmed njihovih bratov — tebi jednakega; in svoje besede bom Melkizedekovem redu") in kralj, katerega bodo nudili zemeljski kralji, in narodi Mu bodo služili ); nova, čista daritev se bode opravljala po njegovem prihodu od sol učnega vzhoda do zahoda.*; poli/, i! v njegova usta. in jim bo govoril vse. kar M a bom z i povedal v Moj z H. :H). -j -M-j, dnevi prid« j .. govori Gospod in naredi m /. I z i ; e 1 o v !i ^ o i n z J u d o v . hišo n o v o zavezo. np tak" z a' kak« r š n o -en bil naredil z njihovimi očeti on . dan. ko ..eni j.h bil .;;t ,oko prijel, da sem jili izpeljal iz eg p <*• n s k f d - ž. . kitero zavezo so prelomili; in z^iadi tega sem ji h pest il. piavi «.o-spod. Ampak laka bo za..za k a: :o na red ni z Izraelov . h i 5«» . n t e !t dneh. gov .n Gospod Dal j , m bom svojo j.ostav ■ v os. čj in v •rc« jin jo zapišem: in jaz ho i. .i j i h -i v llog. o ti pa bodo moj? ljud ••.«., k m-jim bom o pn,t lhuiobijo. t n n j i h o vega greli a se ne bom v>č s|> niuijal.- .Jei»n 31. .t 34,. .Bo>' -.a 111 oo a vas odreši Tedaj se odpru slepim oči. m gluhim se ušesa udinaše; tedaj bo skak.il hromet . k kor j.-len. 111 mutcem se razveže je/. 1 k (14 .'» i - . N i /.;• lin < . i pvorokbe se sklic.ije Jezu«; Krstus sam opozorujo. n.i svoje «uieže učenca, p^bna «.1 Janezi Krstnika j Mat 1 i. 4 -«". . ) V sta i. hodi lazsv'tlj.n Jeruzalem' ker prihaja tvoja 1 u. . 1 n 1.«, • j . v <• veličastvo vzhaja n a i teboj Ker glej. t 111 a pokriva zen-Iju in mrak ljudstva; nad teboj pa vzide Gospod. i -i njegova Čast se ho videla v tebi I11 narodi bo lo hodili v tvoji luči 111 ki i j 1 v svetlobi, katera tebi vzide. < Iz. #io. 1 si.). j Da«id go/ori o Mesiji: Gospod je prisegel, in ne bo se kes al: Ti si svečenik (duhovnik) na veke po Melkizedeko vem redu." (Ps 109, 4i ') ..In vladal bo od morja do morja in od reke do zemeljskih mej. In molili Ga hodo vsi zemeljski kralji; vsi narodi Mu bodo služili.- ,Ps. 71, 8. 11). *) .Niste mi po volji, govori Gospod vojnih čet; in daru ne bom sprejemal iz vaših rok. Zakaj od V-soln čnega vzhoda do zahoda je moje ime veliko med t - narodi, govori Gospod vojnih čet * (Mal. 1, 10—11). • "> _ ~ • Zgodovina Jezusovega življenja in po Njem ustanovljene krščanske vere ter katoliške cerkve izpričuje. da so se izpolnile in se še izpolnujejo vse te prorokbe na Jezusu Kristusu. 4.) Njegovo božje dostojanstvo. Odrešen ik bo napolnjen z vsemi darovi sv. Duha'), On ne bo le Sin človekovi ampak tudi Sin božji in pravi Bog'). Da je Jezus Kristus res Sin božji in pravi Bog. uprav to je. kar v tem spisu dokazujemo. Pregled vseli dokazov, ki smo jih že navedli, in ki jih še navedemo, prepriča nas. da je tudi ta prorokba iz]K>lnjena na Njeni. •Vi Posamezne dogodke iz njegovega življenja. Kot kralj miru bo jezdil Mesija na osliei v Jeruzalem. 'j A nehvaležno ljudstvo zavrže svojega dobrega Pastirja: sramotno plačilo .'SO srebrnikov odloči njegovemu izdajalcu, ta i»a vrže srebrnike v hišo Gospodovo, da pridejo najHisled lončarju v roke.4) — Komu ni tu pred očmi cvetna nedelja in sramotno izdajalstvo Judovo?! •i/i Njegovo trpljenje in smrt. O Mesije vem trpljenju je napovedanih mnogo podrobnosti j — prav takih, kakoršne nam evangelisti : Spredaj navedena Izaijeva protokba (Iz. U, I—3). -) David navaja v preroškem duha Mesijo govo*eČ9ga: rGospod iK)g oče) mi je rekel: Moj Sin si Ti, danes sem Te rodil - 'Ps. 2, 7>. .Danes' pravi, ker večnost ne pozna ne preteklosti ne pnhodnjosti. ampak 1« sedanjost. Sv. apostol Pavel nanaša te besede na Kristusa, pišoč: ..Tako tudi Kristus ni sam sebe poveličal, temveč ppveličal Gaje, kateri Mu je govoril: .Moj Sin si Ti, danes sem Te rouil " (Hebr. 5. 5) Prorok Izaija pa govori — stoječ v proroškem zamaknjenja pred n >vorojenim Odrešenikom in v duhu opazujoč njegovo prihodnje delovanje. Dete nam je rojeno, in Sin nam je dan. in na njegovi rami je poglavarstvo, in imenuje se Prečudni. Svetovalec. Bog. Močni, Oče prihodnj ih časov. Poglavar miru. Njegovo kraljestvo se bo razširjalo, in miru ne bo konca; na Davidovem sedežu in v njegovem kraljestvu bo sedel, da ga bo utrjeval in podpiral s sodbo in pravico zdaj in na veke." i Iz 9. 6-7). ) Kaduj se, hči jeruzalemska! Glej. tvoj kralj pride k tebi. pravičen inOdrešenik; reven je in sedeč na oslici, in sicer na mladem oslič nem žrebetu." (Lah. 9. 91. • Prorok tst. tako žalno občutil šibo potresa, kakor ta vas. Pred malimi leti (stmi slovesno posvetili. Kmalu naprej smo prevozili dunajsko državno cesto, ki se tu prične obračati ter nadaljevati proti vshodu Ob njej sledijo zaporedoma župne vasi Dob. Brdo, Krašinja, Blagovica ter naprej deli kraji, znani z imenom „Črni graben". Posebno je baje znamenita zaradi moogih rimskih starin okolica Trojanska. (Kdor je bral starejše letnike „Novicu, vč, da se je moja malenkost rada ozirala po naši ožji domovini, in marsikaj o tem tudi zapisala. Spoznati pa moram, da so prav ti kraji za mene še „terra ineognita". po naše: neznan svet, kar je mnogokrat zbuialo v meni že opravičene želje, ogledati si enkrat tudi ta oddelek naše od lastnih sinov pre malo cenjene, in še veliko manj po vrednosti opisane zemlje. Prav lahko o tem pritrjamo besedam pesnikovim: „Vse imamo, pa ne znamr>!:<) Bližnja postaja nam je bila Domžale. Ta kraj je daleč po svetu znan zaradi svoje obrtnije s slamniki in sploh slamnatimi izdelki. Sloveča domžalska godba se tudi marsikje hvalevredno oglasi — Na daljni vožnji se nam je svet na obe strani čezdalje bolj razširjal; tudi oblaki so se bili pričeli nekako l olj prijazni kazati, tako da se ni bilo bati nadlež nega dežja. Bližali smo se zdaj postaji Jarše-Mengeš, koncu naše železnične vožnje. Blizu postaje stojijo obširne zgradbe g Majdičevega parnega mlina, pri tem, ko ostane sloveči Mengeš precej dalječ na levo tam v podnožju zelenih gričev Kako. da se Meng-šani niso bolj pobrigali za to. da bi bila šla železnica bližej njihovega domovja, je res kar neumevno. Morebiti se je postopalo tudi pri grajenjn te železnice po pregovoru: „Kdor pred pride, pred melje." Lahko bi se tudi prilično reklo: „Kdor prinese več v mlin. nese več iz njega." Mislim, da je bilo blizo 7a9. ure, ko smo se pripeljali na postajo. Po skrbljivosti men-giškega g. nadučitelja L. L. pričakala nas je tu kar domača vozna prilika, takozvani „romarski voz", t. j. deske čez lojtrnice položene, pa belci čez sedeže. Se ve, da je bila taka vožnja precej različna od železnične, kjer tečejo kolesa mirno in gladko po tiru, tu pa so odskakovala po precej kamenito vogljasti cesti. Vender, — je že šlo, saj pravi stari pregovor, da je vedno bolje slabo se voziti, kot dobro peš hoditi. Prvi pot naš peljal nas je tedaj v Mengeš. NaduČitelj Joiip Levičnik. (Dalje prihodnjič.) L Bratovske zadeve molitvenega apostoljstva Nameni za mesec marcij 1899. (Spis potrjen in blagoslovljen od sv. Očeta.) a) Glavni namen: Krščansko prenašanje trpljenja. (Konec.) Ako se nam dozdeva križ tako zelo težak in že mislimo, da ne moramo več vzdržati, kaj druzega je temu vzrok, kakor to, ker ne gledamo na Odrešenika: ,,Učenec ni več kakor mojster*4, nam kliče v spomin njegov vzgled, „in hlapec ne več kakor gospodar." (Mat. 10. 24). In če je moral tisti toliko trpeti, ki je v všečnosti svojega Očeta Bkateri ni nikoli govoril neresnice", (1. Pet. 2, 22), ali more biti potem trpljenje kaj tako hudega, kakor se nam dozdeva? Vsi svetniki so se pri pogledu na Krista učili trpeti in umreti. On je oplemenitil in posvetil s svojim trpljenjem vse zemeljske bolečine, in zato svetniki niso hoteli živeti brez trpljenja, ker se jim ni zdelo prav, da bi se nam boljše godilo, kakor našemu Gospodu Bogu. Sv. Frančišku Asiškemu so se oči hudo razbolele, ker je toliko jokal iz ljubezni do tr pečega Odrešenika. Da jih ozdravijo, so mu jih žgali z razbeljenim železom, in on je imenoval ogenj svojega brata, kateremu mora biti hvaležen, ker prihaja od Boga; zdravniku je rekel: „Ako še ni dosti, pa mi jih žgite še enkrat!" — „Gospodu, je molil zvesti sin sv. Frančiška, sveti Bonaventura, Jaz tudi nočem biti brez ran. ker vidim Tebe ranjenega." Za čestilce presv. srca Jezusovega ima pa „s Kristom trpeti" še drug pomen, namreč: Kristu olajšati križ, odvzeti mu del njegovega križa, kakor je nekdaj storil Simon iz Cirene Kako je pa to mogoče ? Ali ne živi in ne vlada naš božji mojster sedaj zmagoslavno v Eebesih? Ali se morda lahko povr nemo zopet v oni čas. ko je On še trpel, ko je omahoval pod križem, in ko se je zgrudil na Oljski gori bolesti na tla? Da in ne. Za nas je pač trpljenje Kristovo nekaj, kar se je godilo v davni preteklosti, toda bili smo z vsim. kar sedaj delamo, dobro ali slabo, vedno prisotni pri Odrešeniku. Kot Bog in Človek je vedel za. vsa prihodnja dejanja tako natančno, kakor bi se bila godila takrat. Vedel je za vso nehvaležnost. s katero bodo ljudje plačevali ono neskončno ljubezen, vsled katere je umrl tako sramotne smrti, vedel je za vse grehe, s katerimi ga bodo žalili ljudje vseh narodov in vseh vekov. Pregrehe iz vseh časov so se kakor po vodenj vlile nadenj in padale z neizmerno težo na njegovo srce, da je mučijo in trapijo. Trpel torej ni le vsled ne hvaležnosti grešnikov, ki so tedaj živeli, temveč tudi onih, ki bodo v vseh prihodnjih časih zlorabljali njegovo dobroto. Prav tako mu je pa bilo tudi vse znano, kaj bodo nekdaj zveste duše iz ljubezni do njega in njemu v tolažbo trpele in prenašale; in to je bilo njegovemu srcu kakor balzam v kelih bolesti. Saj plemenitemu srcu n - dene nič tako dobro kakor sočutje. Dvojno vesel je ta, s komur se drugi veseli, a bolečina polovico manjša, če drugi z njim trpč. — Ubog, pobožen redovnik je imel v svoji sobici leseno podobo sv. križa, katero je nad vse ljubil. Tej podobi je položil nekoč na glavo velik venec iz gostega trnja, z dolgimi, ostrimi bodicami, in ko je ogledoval tako s trnjem venčanega Odrešenika, pretakal je britke sočutne solze. Kadarkoli je slišal ta pobožni kapucinec pripovedovati o kakem plemenitem dejanju, o kakem zatajevanju i. dr., tedaj je tekel žarečega obraza k svojemu križu, izdrl jeden trn iz krone in dejal: „Hvaljena bodi milost, božja, že zopet jedno malo veselje za Tebe, o Jezus; že zopet jeden trn manje v Tvoji kroni!" Ali ne bi hoteli biti tudi mi Odrešenikovi tolažniki? Vsak udarec, ki ga potrpež ljivo vsprejmemo, vsaka bolezen, katero prenesemo v hvaležnem spominju na Krista, vsaka njemu darovana zguba. vsaka duševna bol. ki jo prebijemo na njegovi strani, izdre takorekoč po jeden trn iz venca, ki se je vil okoli najsv srca Jezusovega. Slednjič se pravi „krščansko" trpeti, tuii za Krista trpeti, da pospešujemo njegovo čast in razširjamo njegovo kraljestvo na zemlji. Čas trpljenja je najboljši čas, ne le zatj, da nabiramo sebi zaslug, temveč tudi zato. da pospešujemo zveličanje drugim. Vsled pregrešne nasladnosti se je človeški rod po-gubil, in le po bolestipolnem zadoščenju je obdaril Bog grešno zemljo zopet z bogatimi nebeškimi darovi. Zato je hotel Odrešenik vse svoje zemsko življenje mučeniško trpeti. Že jasli so mu bile prvi križ, ko je bil zapuščen od Ijudij. ko se je tresel mraza in ležal na trdi slami. — Več kakor na telesu je trpel že v svoji mladosti na duši kajti mnogo prej predno se je vzdigoval na Golgati križ. je vedel to v svojem srcu. v svoji duši, kakor sam toži s psalmistom; „Moia bolečina je vedno pred mojim obrazom" (Ps 37 18». S Kristovim trpljenjem moremo združiti vse. kar nam Bjg neprijetnega pošlje, in darovati Bogu s tistim namenom, s katerim je božje srce Jezusovo darovalo nebeškemu Očetu svoje trpljenje. Da to storimo, ni nam treba prevzemati na svoja ramena izvanrednih pokoril, temveč porabiti nam je treba samo vse neprijetnosti in bolesti, katere nam prinaša skoro vsaka ura To so sicer večinoma malenkosti, slabo klasje, katero pjteptamo kakor malovredno slamo z nogami toda napolnilo nam bode žitnice. ako se potrudimo, da je zberemo in mu damo nadnaravno vrednost. In marsikatera otožna ura. marsikatera britka poskušinja na.n bode oslajena, če mislimo: „za Boga trpim", in če se spomnimo, da s svojo potrpežljivostjo in udanostjo rešujemo duše, spreobračamo grešnike in častimo Boga „Mnogo bi lahko trpeli, in mnogo tudi res trpite", je rekel P. Ravignan princ^zinji G. ko je zgubila svojega moža, „ koliko tolažbe pa Vam daje misel, da se s tem vdeležujete bojev vojskuioče se cerkve na zemlji!" Ako bi prav mnogo duš trpelo vsak dan za Boga in za cerkev, koliko blagodejnih učinkov bi doseglo to skupno požrtvovanje pri Bogu! Zapišimo si torej v sv. postnem času globoko v srce! Križ je moja rešitev, Križ je moja sreča, Križ je moj delež. Križ je moja usoda. Križ — sramota tu na zemlji, Križ — plačilo v nebesih Glavni namen za mesec aprilj: Cboge redovnice v Italiji. b) Posebni nameni: 1.) t Velika sobota. Spreobrnitev krivovercev in never-nikov. Nevarno bolni in umirajoči. — Židje, ki so se spreobrnili. Ve«* družinskih očeh v in mater. J. > Velika no6 Duševno vstajenje iz groba pregrehe in mladosti. Katoliško gibanje na Dunaju. Več umobolnih. :{.) Velikonočni ponedeljek. Dušni blagor mnogih mož in mladeničev v veliki nevarnosti. Da bi se premnogi odlotno uprli vsaki bližnji grešni priložnosti. Bolni duhovniki. 4.i Velikonočni torek. t>a bi spoznali nekateri, ki delajo nen.ir med katoličani, kako zelo bodo odgovorni za svoje početje. Važni izpiti. Pravda glede razglašenja nekega svetnika. :> » Sv. vincenclj Ferer. Gojitev krščanskega duha v semenarni Pospeševalci molitvenega apostoljstva Nemški katoličani v Braziliji. •» Sv. Sikst. papež. Pomnoževanje Petrovega novčiča Vrnitev neverne znanosti k Bogu. Ljudski n isijoni in duhovne vaje. iY. Raznoterosti. Dvorni svetnik Ivan Krst žl. Weiss, imenitni spipovateli velike svetovne zgodovine, je 8 t m. umrl v G r;? tiči tet. star Blagoslovil je mrliča prelat «!r Hebenstreit ori^o graškfga knezškcfa dr Leopolda .Vhuster bivšega rvs namestnika barona Kiibeck in druge vi«okp gospode Bil jp Weiss s kmPtskega domu na Balenskpm, odlično je skončal gimnazijo v Fribnrpu t obiska val tam na vseučilišči modro-sl"V^k» in boguslovsk" poukp Spopolnovat svojih vhiI jp šel šh v Tibingn. He;delberg in Mm«1, .ovo. Vstajno 1 >4> leto jp izgubil profesorsko sto« jo v Fnburgu in moral časnikarit« V» dnostna usposol je nost ga )*> privedla potpm na graško univerzo * Avstriji Bil j*' v pismu in 1 esedi odločen katolik. Če ga „l)anica on enja obilnpjo besedo krt grp njpnemu prostoru. ;e vzr< k. kpr p b;l slovanskim dijakom vselej pravičen utl profesorskega graškega zbora m pa. kpr ga ob smrti v mil spomirj želi poklicati m m nmt gobrejnim Alojznikom ki so prpd leti ob povfčerjinib nrah prebrali vplik oddplek Weissove v v klasični nemški bespdi r isane r svetovne zgodovine" in iz tega n^inšk»'ga berila p tem zastavljenim vprašanjem rdg< varjali v svojpm materinem jeziku — Tudi veljak tujega jezika je pripomogel torej Vaši mladostni pravi izobrazbi v tej vzvišeni „učiteliici živenja11: v zg« dovini in v dveh jezikih. — Bodite umrlemu hvaležni! Listek. Leonu XIII. je vsled prošnje kranjskega deželnega zbora telegrafoval knezškof Anton Bonaveutura naslednjim besedilom: „Danes, 14. marcija, v prvo-krat zbrani deželni zbor kranjske vojvodine — ki je prav tako velika, kot je velika ljubljanska škofija — izraža vsled predloga svojega prvomestnika po podpisanem Vaši Svetosti najgloblejih čestitanj k zopet-nemu ozdravljenjn s to željo, naj bi božja previdnost Vašo Svetost še dolgo ohranila katoliški nerkvi in vsem ljudstvom v prid". Dne 16 marcija pa je prejel čestitujoči knezškof papeževo tako-le zahvalo deželnemu zboru: -Sveti Oce je želje in voščila deželnega zbora za Kranjsko preradostne duše vsprejel. Da pa posvedoči svojo dobrohotnost, podeljuje vsem po-edinim zborovim članom prav iz srca apo-stoljski blagoslov." Kranjski deželni zbor je do slelnjega svojega uda s tem vošči lom sam sebe počastil najbolj; sv. Oče pa je sopet priliko dobil Kranjcem razoieti svoje milo srce — Dne 27. t m pripovedujejo poročila iz Rima. da se papežu zdravje stopnjema boljša Ob enem se javlja, kako je zelo obžaloval, da se širijo napak poročila o njegovem stanju in pa. kakor da bi ga bili iz nova morali operirati na nogi. — Dne 17. marcija je bil francoski škof Turinaz iz mesta Nancy pri sv. Očetu v pohodih Časniki pišejo da je ob tem zaslišanji sedel papež v visokem rdečem naslanjači, spodnja telo skrbno zavarovano rdečim ogrinjalom. Ko je posijalo pa sc lnce v to sobo bralnico, zazdela se je papeževa znežnobela koža po obrazu skoraj kot steklo prozorna. V govoru s škofom se je sv. Oče ves oživil in kot ogfnj se mu je od časa do časa zablisketalo v očeh. Govoril je tudi o svoji operaciji rekoč: „123 kardinalov je umrlo za mojega papeževanja; mislil sem sedaj, da sem svojemu živenju na konci. A božja previdnost — kot se vidi — me hoče ubozega starčeka. še ohraniti. Ko so mi ob operaciji jeli ginjevati čuti, molil sem k Materi Božji in ona mi je pomagal«u Nato je Leon XIII dvignil belo roko in škcfa blagoslovil. To poročajoči časnik no<*e trditi pristnosti vsake teh zapsamh besedi; a to dejstvo, da je bil sploh pripuščen k sv. Očetu tuj škof v zaslišanja — to samo dosti spričujp: kako se sv Očetu vračajo nepričakovano hitro njega telesna m^či — Tudi Vaše velikonočne molitvp. Slovenci naj bodo darovane Njega Svet »sti! Premilostni knezškof dr Anton Bonaventura Jeglič je nadzoroval preteklo sredo. 22 marcija, krščanski nauk na c. kr. realki. Petek, 24 t m je maševal ob 8ih pri sv Fkrijanu radi praznika „Žalostne Matere Božje„ Saboto, 25 t m. ob devetih je imel slovesno službo božjo ir pridigo pri frančiškanih radi praznika „Marijinega oznanenja". Saboto 2~> t. m. popoludne, se je odpeljal v Idrijo, kjer je spovedoval in slovesno završil s pridigo in apostolskim blagoslovom sv. misijon, kateri sta ves prejšnji teden vodila častita oo. jezuita^Doljak in Vrhovec. Ponedeljek. 27 t m, se je premilostni povrnil v Ljubljano. Veliki teden se udeležuje cerkvenih pobožnostij in veliko nedeljo podeli papežev blagoslov s popolnim odpustkom po slovesni sv. maši krog 11. ure. Bratovščina vednega češčenja presvetega Rešnjega Telesa ima svojo navadno pobožnost v uršulinski cerkvi v četrtek po velikonočni nedelji, to je G. aprilja. Ob petih je pridiga, in potem med sveto mašo skupno sveto obhajilo. Odgovorni urednik Tomo Znpan. — Tiskarji in založniki Jožef Blasnikovi nasledniki v Ljubljani.