D»niea izhaja vsak petek načeli poli, in velja po pošti za celo leto 4 gld. CO kr., za i>..l lota 2 sld. 4o kr.. za ¿etert lota 1 gld. :»> kr i tiskarnici sprejemana za leto 4 gold., za pol leta 2gld.. začetert leta 1 gl.; ak.» zaa»-ue na ta dan praznik, izule liani«» dan f-pre.i. Tečaj ZXXIV. V Ljubljani, 16. grudna 1881. laist 50, Sto fe — «ti ga reci [Ob koncu xv. leta.) Neizrečeno milo so peli zvonovi ob koncu sv. leta 0 večernem mraku. Kdor je poslušal v mestu vse zvonove po cerkvah peti, ali kdor je na potu po deželi se znašel in slišal mile glase po Vsih farnih cerkvah, po vsih podružnicah, po gorah in dolih ne vém, kakosno sorce bi mogel imeti, da bi ga to naj globokeje ne ginilo in ne pretreslo. Kako pa je zvonilo v tvojem sercu, čitatelj? Ko-likrat si opravil sv. leto? Če ne večkrat, menda vendar saj enkrat vredno in goreče? Mnogo, prav mnogo vasi po Slovenskem je zaupljivo, po kterih so se vsi prebi-vavci očistili v sv. letu. O Bog daj, da bi vsi ostali stanovitni! Kako srečna je hiša, v kteri so vsi očišeni in zdaj v milosti božji! In kteri so večkrat opravili, kolikim dušam v vicah se je pomagalo! Kaj pa s tistimi, kteri so zavergli milosti sv. leta, ki niso opravili, se nič poboljšali, ali se v pregrehe po-vernili? Ako si izmed tacih, ali moreš veselega serca biti? Morebiti je bilo to zadnie sveto leto za te. Poglej na žepno uro, ktera minute ali celó še sekunde kaže, dobro poglej, kako naglo naglo se kazavčki naprej su čejo, in spomni se: vse tvoje minute, tudi tvoje secunde so štete. Kako škoda je za vsako, ki jo zapraviš, ako pomisliš, da vse so ti le zato dane, da bi delal za zve- 1 i canje svoje duše. Ti študiraš, učiš, pišeš, kupuješ, prodajaš, denarje šteješ, orješ. sekaš, voziš, sediš, dremlješ, po cestah in ulicah postopaš, -- pa glej: vse to je čisto zgubljeno za večnost, ako ni saj posvečeno z dobrim namenom, z namenom: — Vse Bogu na čast in duši v zveličanje! Oštej zlasti dneve in ure preteklega sv. leta in pomis'i, kako neznansko veliko si zgubil, ako se nisi z Bogom spravil v tem času velicih milost bož)ih! Ali hočeš še naprej tako prederzno delati? Nikar. Se enkrat: Nikar! Hitro pojdi in stori zdaj v Adventu, kar nisi storil v sv. letu. Si slišal, slišala, kaj se je strašnega pripetilo na Dunaju v „Ringteatru"? Zlo ob tistem času, ko se je drugod pri napolnjenih cerkvah pél „Te Deum", ali ko so pohlevno, kakor z nebeškimi glasovi zvonovi peli h koncu sv. leta, — takrat se je tudi omenjeno kaza- liše nap »Inovalo z radovednimi pledavci in poslušavci, naj veči del z močnimi in mladimi ljudmi, celo z otroci! So li ti mislili na »v. leto? Ali mar ua sodbo večnega Sodnika, pred kterega so v tako malo minutah imeli stopiti? In ko so se imeli zastran sv. leta odgovarjati, satn verni Bog ve, kako so se pri tem spraševanji izgovarjali, zagovarjali, kako obstali? Časniki pravijo, da je bilo kazališe pred kaj Časom znano po svojih poeutnih igrah. Zdaj je vse ravno radovedno čakalo, kako bodo oči in uše?a pasli, k;.ko se razvese jevali. Pa neutegoma, ko se ima igranje p ičeti, se po nesreči nekaj vname, ogenj se s toliko naglico razširja, da se vsim v glavi meša in ne mislijo s pre-vdarkom, kako bi se tisuč ljudi rešilo. Bilo je že vse v ognjenem morji, ko so na gornjih mostovžih še le zvedili, da g'»»i. Malo primeroma se jih je rešilo. — njih večino je ogenj zagernil, plinov smrad zadušil, veliko se jih tudi med seboj peterlo, ko se je vse dervilo k vratam in so izhoda iskali. Blizo 1000 jih je končanih. O prežalosten konec sv. leta za te nesrečne! Reveži! Bog hotel, da bi bili saj kesanje (grevingo) čez svoje grehe obudovali. Časniki nemški popisujejo telesne nesreče, ki so se zgodile, nikjer pa nismo čitali, da bi kdo omenil, kaj in kako je z dušami teh revežev? To je današnjega Časa lastnija, to je liberalna era! Razdraženje nad zadolženimi, pravi eden dunajskih listov, je strašno; nič pa ne omenja greha, če ni tudi le-td kriv! Svet se rad posmehuje Čednosti, zatajevanju, sploh keršanskemu življenju. Tudi ni brez tacih, ki se norčujejo z opravili sv. leta. Prašajmo pa umetle obojnega plemena: kteri so zdaj srečniši? Kteri se ne kesajo? Kteri 80 zadovoljni: ali tisti, ki so vse svoje želje spol-novali in mesenosti služili, ali pa oni, ki so zatirali hude nagnjenja ter živeli po duhu in nauku sv. evangelija? „Spominjaj se poslednjih reči pri vsih svojih delih", — ali ni to naj boljše zdravilo? — Iu zdaj še dober nauk ob koncu sv. leta. Kaj je storiti v nevarnosti? *) V nevarnosti beži otrok k očetu ali materi, pišček pod kokljine peruti, celo sicer plahe živali se rade za- *) Gl. ,,Das grosse Gnadcnmittel", Heiur. Kreuzberg, Mainz 1881, str. 437 -439. tečejo k človeku v nevarnosti; človek pa naj v nevarnosti iše brambe in pomoči pri svojem Bogu. a) Ako smo v dušni nevarnosti, ako se bliža skušnjava : moramo moliti. Po nauku nekega pušavnika bodi kristjan kakor človek, ki ima ogenj v eni roki, pa v drugi roki vedno vodo nosi, da jo ob času sile zamore na ogenj vliti." Ogenj je skušnjava, voda pa molitev. Ako vžiga ogkor so ga tudi iskali, mu vendar nikakor niso mogli na sled priti, ter so že nekteri sumili, da je nalašč na Koroško ušel, ker domd ni živel prav zadovoljno. — Zadnjo nedeljo po Binkoštih, 20. novembra letošnjega leta, pa je prav po nevedoma nek gospodar v svojem gojzdu naletel na popolnoma suhe in razpadle človeške kosti brez glave, ki se je pred ko nc po plazu v prepad potakala, kjer jo je pesek zasul. — Neizstreljena puška, ki je staia zraven prislonjena, ura in ostanki obleke so pričali, da je to nedvomno pogrešani, nesrečni lovec. Komisija, ki ga je ogledat prišla, ni mogla nič spozuati in določiti, kakšne smerti je ranjki umeri. Pred ko ne ga je mertvud zadel, ali mu je kaka druga slabost prišla in ker pomoči ni bilo blizo, je tako žalosten konec ssoril in čez dve leti nepokopan ležal. Pravijo, da je tudi rad žganje pil in da je bil še večer pred smertjo do 11 v kerčmi. — 25. novembra smo potem ranjcega kosti brez glave zagrebli na tukajšnem pokopališču. — Toraj čujte, ker ne veste, kdaj in kje vas smert čaka. Ped Gavnom. (O rimskem popotvanji. [Dalje ]) Ostal sem zadnjic pri avdijenci. Terpela je, kakor sem omenil, blizu štiri ure, t. ¡e. od p<>li ene do poli pete. — Ko ves vesel in zadovoljen od poljuba zopet na svoje mesto pridem, stopim s svojim tovarišem nekoliko po dvorani proti giavneu.u vhodu. Tu si ogledam prelepo in krasno papeževo nosilnico (sella gestatoria) in se začnem pogovarjati z enim izmed častne papeževe straže. Bil je, mislim, iz stare rimske, tako imenovane straže palatinske (guardia palatina>. Bil je človek jako priljuden in učen, pa tudi, kakor se je vidilo, močno zaslužen, ker s svetinjami in križci kaj obilno dekoriran. Na vprašanje, kako in iz kakega namena oni sv. Očetu služijo, mi odgovori, da oni to službo opravljajo brezplačno in edino le iz ljubezni — do sv. Očeta in sv. vere. „Noi serviamo qui al S. Padre gratis et amore." Poprašujem ga dalje to in uno, in na vse mi kaj rad odgovarja; slednjič pride govor tudi na sedanje okoli ščine papeža in sv. Cerkve. In zvesti katoliški mož mi *i Pretergano zarad osebne vdeležitve pri Bleiweisovem pogrebu. v ozir tega prav resno in jasno reče: „Signore mio, coai non pu6 andare avanti, č impossibile, speriamo un cam-biamento in breve! Dragi gospod, tako ne more dalje, je nemogoče, upamo spremembe v kratkem." Bog ga daj kaj kmalu, sem si mislil. Povč mi potem, da še ceI6 oni niso si življenja gotovi, in da se morajo vselej, ko gredč iz Vatikana, preobleči v mestno obleko — abito borghese, kakor pravi Rimljan. *) Še bi bil kaj zvedel, pa poljubovanje je pri kraju. Zadnji romarji stopajo po stopnjicah od sv. Očeta. Tihota nastane po vsej dvorani. Straže stopijo vsaka na Bvoje mesto. Vseh oči oberujene so na sv. Očeta. Preteče nekaj minut in sv. Oče vstanejo. Gro-moviti in navdušeni trikratni „Živijo" zadoni zopet po dvorani iz sto in sto ust. Kardinali, prelati, škofje, ko-mornikl itd. postavijo se v versto, kakor so prišli, in tedaj se papež podajo kakor oče med ve-ele otroke in dober pastir med svojo čedo, in stopajo do konca dvorane. Zopet nastane velika gnječa. Vse hoče in želi viditi še enkrat blazega Očeta, ljubega Kristusovega namestnika. Tu sem, opazil ginljiv prizor. Prileten duhoven, mislim, da Ceh, steguje izmed množice svojo roko in napenja vse moči, da bi se sv. Očeta po izgledu v sv. evangeliju dotaknil ali jim roko podal. Kardinali pa in častna straža duhovna le nazaj odvračajo. To zapazijo sv. Oče: „Lasciatelo, lasciatelo", pravijo, stegnejo svojo roko in jo podajo, kak» r prijatelj prijatelju, presrečnemu duhovnu. I udi jaz povzamem vse moči, da bi premilega Očeta Leuna še enkrat vidil. In res, posreči se mi viditi jih še za par trenutkov. Ko do konca dvorane pridejo, pristopijo nosivci. Se enkrat se sv. Oče ozrejo po ljubljenih svojih sinovih, zvestih Slovanih, še enkrat jih milo pozdravijo in blagoslovijo, na to sedejo v nosilnico. Nove solze polivajo nam oči. Sv. Oče nas zapustijo. Dolgo že stopamo za njimi in derhte-čega serca gledamo za veličastnim sprevodom, dokler nam spred oči ne zginejo. Molče in vendar vsi veseli in kakor po čudoviti prikazni oživljeni zapustime Vatikan. {Dalje sledi.) Amerika. Iz Kaledonije. („Da sad zemlji daj in ohrani, te prosimo, vslisi nas!1) Morda je že veliko let minulo, da se na te besede v litanijah, saj v naši sicer rodovitni deželi ni veliko gledalo. Drugač je bilo letos. Spoznali smo živo potrebo te prošnje, in se bolj kot kedaj spominjali besedi sv. Pavla, ki pravi, da ne ta je kaj, kteri sadi ali seje, tudi ne uni, ki priliva, ampak Bog. ki rast daje. Ljudje so tudi letos sejali in sadili; žeti pa niso kaj imeli, ker Bog ni dal rasti. Ves mesec majnik ni bilo trohice dežja, in junija je le par-krat malo poškropil; zato se žito ni moglo prav razrasti. In še to malo, kar je bilo, zlasti pšenico, ki je tukaj poglavitni pridelek, je neki merčes že več let spodjedal; vendar nobenkrat dozdaj je ni tako uničil, kakor letos. Ta merčes je prav majhen keberček ali zeželka, ki ga tukaj chinch bug (izreči: čine bog = Ge-treidewanze) imenujejo. Ta zeželka v zemljo ravno k žitnim koreninicam nastavi svojo zalego, iz ktere se že mesca majnika, ako je gorak, izvale mladiči, ki prav požrešno spodjedajo koreninice in tako v kratkem neizrekljivo veliko škode narode. Te živalice je bilo to leto toliko, če je človek na pšeničnem polju na tla pogledal in sternišče malo poberskal, da je vse mergolelo. Ko je ta merčes pšenico pokončal, je prelezel v tursic", da so bile stebla čeme od tal do verha. Serkale so te *) I)a si sv. Oče življenja niso svesti že 11 let, to je znano. Naš voznik nam je iz terga sv. Petra nekega dne pokazal na okna papeževe iu rekel, da še celo na ti.li niso varni, da bi jim krogla ne priletela. Bog pomagaj! iivalice iz njih sladki sok in v kacih dveh tednih je bila turšica na marsikacem polju popolnoma suha, se preden je odcvetela. * Slabih je bilo tu že 6 letin; toda tako slabe kot letos, se ni bilo. Marsikdo še semena ni pridelal. Tudi za ječmen in oves, kterega pa tu le malo sejejo, je bila letos slaba. Le krompirja je bilo veliko; ali kaj pomaga, ker prav hudo gnjije. Že 4. list. je zapadel sneg skor 2 decim. na debelo, ki je mnogim tudi krompir pokril. Naglo je bil sicer zopet skopoel, precej pa je nastal mraz in ponuja se nam drugi. Še ene nadloge moram omeniti, s ktero je Bog letos našega kmeta obiskal. Ta je — bolezen prešičja. Imenujejo jo „svinjsko kolero". Poznam kmete, ki so po 10 do 20, tudi '30 prešičev po tej bolezni zgubili, — med njimi že take, ki so tehtali po 3 do 4 cente stare v«ge. Zato so dragi, kar jih ostane, da menda pri nas še nikdar tako: žive plačujejo že po 5 do 6 dolarjev stari cent. (Dolar nekaj čez 2 gl) Kakor sem zvedil, poginja ta žival tudi pri vas, in sicer za vrančnim pri-sadom. Vse kaže na to, da bomo morali tu in tam moliti in povsod bolj goreče: „Vsega hudega, reši nas o Gospod!" in ,,Da sad zemlji daj in ohrani, te prosimo, usliši nas! Pristave k. Sveto leto je ravno minulo, pobolj-šanja pa je blezo premalo, zlasti povsod tožijo, koliko ee strupenega žganja pije; če ne bo vse nič pomagalo, morajo hude šibe priti. Božičnica. (Po starem napevu.) V podnebju douijo angelski glasovi: „Slava Bogu na višavah, Mir narodom po nižavab, — Vse naj se veseli, Karkolj na svet' živi!" Stermite nebesa! raduj se vsa zemlja! Najsvetejša zdaj Devica Božja nam je porodnica. Vse naj se veseli, Karkolj na svet' živi! Kar zdavnej narodi željno so čakali, To nocoj se je spolnilo: Rajsko Dete se rodilo. Vse naj se veseli, Karkolj na svet* živi! Tam v revnemu hlevcu je rojen Mesija — Vidit' je otrok človeški; Pa je Jezus, Bog nebeški. Vse naj se veseli, Karkolj na svet' živi! Poglejte pastirce tje k staji hiteti! Jezusu dari nesejo, Ino z angelci pojejo: Vse naj se veseli, Karkolj na svet' živi! Hitimo s pastirci še mi k Betlehemu! Dete Jezusa molimo, S serca tudi mi zdihnimo: Vse naj se veseli, Karkolj na svet' živi! Podratitovski. Razgled po »velo. Rimsko. Sv. Oče so 12. t. m. sprejeli nadškofe in škofe, ki so bili prišli v Rim na veliko slovesnost 8. t. m. Kardinal Švarcenberg je v imenu pričujočih povdaril priserčno edinost škofov s sv. Stolom in zahvalil sv. Očeta za povzdignjenje novih svetnikov in obžaloval, da nesrečne okolišine niso dopustile slovesnost obhajati z navadno sijajnostjo v šenpeterski baziliki; upanje pa je naznanil, da na priprošnjo novih svetnikov bo Gospod potolažil svojo Cerkev. Sv. Oče so se nato zahvalili posebno za tolike občutke verne vdanosti in terdne zveze s sv. Stolom, ktera je dan danes bolj kot kdaj potrebna, ko sovražniki Cerkev in od Boga postavljeno oblast sv. Stola huje napadajo kot kdaj poprej. In vender je ta oblast tolikanj zmožna berzdati človeške strasti in vpokojiti razdražene ljudstva. Po ravno toliki ne «pameti, kolikoršni derzovi-tosti tajé dobrote, ktere sv. Stol skazuje vsim narodom. Naj bi Italija vender spoznala, da to, kar bi storila za prostost in pravice papeštva, bi teknilo v korist Italiji. Po Kristusovem zgledu pa mor^mu vsim, prijatlom in sovražnikom, dobrote skazovati, jih toliko bolj ljubiti, kolikor bolj so sovražljivi. Bratovske zadeve. Koledar za prihodnji teden: 19. grudna. S. Nemezij m. — 20. S. Dominik ik. — 21. S. Tomaž ap. — 22. S. Cenon m. — 23. S. Viktorija dev. — 24. (Post.) Ss. Adam in Eva. Sveti večer. — 25. Nedelja. Božič, Sveti dan ali Rojstvo N. G. J. Kr. V molitev priporočeni: Neka Obeba za pomoč v očeh. — Duhoven za pomoč v telesnih slabostih, da bi se na žive prošnje N. Ij. G. presv. Serca v korist sv. Cerkve prav dobro pozdravil in vterdil. — Prav priden dijak v Dobrotniku, da bi ga Bog na mile prošnje N. Ij. G. presv. Serca rešil hude vratne bolezni. — Hudo bolna soproga in velika dobrotnica človeštva, posebno ubožnih, je prav gorko priporočena N. Ij. G. presv. Serca za ljubo zdravje, če je sveta volja Božja, kakor tudi za potolažbo in vsaktero pomoč, dušno in telesno. — živo priporočen mož, ki živi v terdovratnem so..^šivu s svojim bližnjim, za pomirjen je in keršansko spravo. — Hudo bolan redovnik za pomoč. — Oseba v dušnih in telesnih potrebah na dober namen. Zlate zerna za vsaki dan mesca. 19. grudna. Brez pritežnosti ni nobene čednosti; le pregreha ima lahko pot, ker gre navzdol. 20. Ni na to gledati, kolikim, ampak kakošnim si po volji. 21. Vadi se vsak dan v zderžljivosti, v dareilji-vosti, v vojski zoper nagnjenja. 22. Ho^es sam od sebe dobrega slišati, ne govori o druzih slabega. 23 Kolikor skerbnise streže« telesu, toliko bolj zanemarjaš dušo. 24. Sam sebe vselej bol| ostro »odi, kakor druge. 25. Bodi prepričan, da naj bolj te ljubi On, ki ja z nebes za-te prišel. Listek za raznoterosti. Obdarovani otroci, v praznik čistega spočetja M. D. ob 11 dopoldne je bilo tudi letos bO šolskih otrök ob-darovanih in osrečenih z novo obleko. Delila sta otrokom obleko blagoserčni gospod deželni predsednik dečkom, in njegova preblaga gospa soproga deklicam. Govorila sta prav primerno gg.: vodja A. Praprotnik pred delitvijo, in katehet Ant. Keržič za sklep. Na čelu tej prelepi napravi so blage gospe: Bleiweisova, Murnikova, Robičeva i. dr. Dobrotfii skriti Miklavž, ki že dokaj let nosi za deklice uršulinskih ubožmh šolane obleko, se je zopet letos prav dobro skazal: trikrat dvanajstero trojna te obleke je bil v pred vežo trešil, pa je šel. Kaj ti Bog v čezobilni meri plačuje, lepa duša! Devetdoevoica pred Božičem (ginljivo prenočevanje Marije Dev.) se danes pričenja, naj bodo opomnjeni p<-božni častivci sv. Družine. ?. č gg. udje duh. podpornega društva, ki niso letnega doneska izroč li p. n. dekanijskemu poverjeniku, bo vljudno proseni, naj ga blagovolijo do konca leta poslati gosp. predsedniku ali tajniku tega društva. Ha Dovjem, 11. grudna 1£81. (Nesramen potepuh.) Ena usmiljenih sester iz Bosne, ki ste včeraj tukaj mi!e darove pobirali, je na poti od postaje do farovža, ne pa na Dovjem, kakor je ona mislila, svojo cilinder-uro zgubila. Tukajšen posestnik, ki je o '/„ 12 memo privozil, je uro najdel. Ali po nesreči je bil tam blizo popoten rokodelec, in ko moža uro pobrati vidi, vesel k njemu prileti in pravi: Hvala Bogu, se je vender ura dobila; jaz sem jo zgubil in s tovaršem sva je že dolgo iskala, pa je nisva mogla dobiti; tovarš je šel zdaj v farovž na Dovje po nji barat. Dajte mi toraj uro, tovaršu pa recite, če ga böte srečali, da je ura že najdena in da naj hitro za mano pride. Mož mu je verjel in uro izročil; potepuh pa je z uro proti Kranjski gori popihal, in je zdaj gotovo že na Koroškem. Ko je bilo danes s prižnice zavoljo ure oznanjeno, se je mož ze!6 ustrašil in spoznal, da je bil opeharjen. Mi smo hitro žendarjem v Kranjsko goro in ti unim na Koroškem naznanili; pa bo vendar težko kaj. Ce jo dobimo, jo bomo poslali, da jo sestra dobi. J. A. ■ilg. dr. Stadler, Sarajevski vikši škof, se je vernil iz Rima naravnost v Zagreb in perve dni prosinca se pod£ na svoje mesto, kjer bode 15. pros. (v praznik presladkega imena Jezusovega) vmeščen. Na DUBajtt je 10. t. m. umeri g. V a i. Blei weis, brat r. dr. Jan. Bleiweisa vit. Tersteniškega. Bog mu daj večni mir! Grosoviti požar v dunajskem „Ringteatru" vsi časniki popisujejo in vae sterroi nad 900 žertvami. Nekoliko o tem glej v pervem članku; drugi pot dopis, ko tudi duhovni ogenj malo potihne in nastane čas za pre-▼darjanje. Dobrotni darovi. Za pogorelce v Knežaku: M. d. J. K. 10 gl. — Z Dovjega po č. g. žnpn. Jan. Ažmanu 5 gl. Za pogorelce v Dobračevi v Žirovski fari: M. d. J. K. 10 gld. ~ Z Dovjega po č. g. župn. Jan. Ažmanu 5 gld. Za pogorelce v Cerkljah: M. d. J. K. 10 gl. — Z Dovjega po č. -g. župn. J. Ažmanu 5 gl. Koledniku sv. Miklavža (za novo cerkev v Bohinjski Odgovorni rrednik: Luka Jerao. Bistrici): M. d. J. K. 10 gld. — Po č. P. gvard. Ign. Stavdaherji jz Nov. mesta 3 gl. nabr. mil. sv. leta. — Iz Godoviške fare po č. g. župn. Nik. Križaju 7 gl. — Neimenovana iz Loke po Č. g. V. Erženu 1 gl. Za cerkev Jezusovega presv. Serca v Ljubljani: M. d. J. K. 10 gl. — Z Dovjega po č. g. župn. J. Ažmanu 10 gl. — Iz Godoviške fare po č. g. župn. Nik. Križaju 28 gl. 74 kr. — Po č. P. Ign. Stavdaherji iz Nov. mesta 5 gl. nabr. mil. za sv. leto. — Družina H. v Blagovici po č. g. BI. Petriču 1 gld. 30 kr. - Č. g. Fr. Boncelj 1 gl. — Iz Mekin neirn. 1 gl. Za studentovsko kuhinjo: M. d. J. K. 10 gld. — C. g. župnik BI. Artelj 3 gl. — Iz Godoviške fare po Č. g. župn Nik. Križaju 1 gl. 20 kr. — Neimenovana iz Loke po č. g Val. Erženu 1 gl. — T. V. 2 gl. Za sv. (Meta: M. d. J. K. 10 gld. — Z'Dovjega po č. g. župniku Jan. Ažmanu 15 gl. (med temi 5 gld. Helena Pintar). — Dar Kranjskogorskih faranov po č. g. župniku BI. Arteljnu 21 gl. — Iz Šmartna pri Kr. po č. g. J. Kraševicu zadnja nabirka za sv. leto 8 gl. — Iz Sežane po č. g. župn. Jož. Komanu s prošnjo sv. blagoslova za zadnjo uro in za spreobernjenje terdo-vratnih grešnikov 21 gl. 50 kr. Za sv. leto po papeževem namenu: Iz Godoviške fare po č. g. župn. Nik. Križaju 7 gl. — P. F. ubogim 1 gl. — Oseba GO kr. za kak dober namen v dušni prid svoje družine. Za Bosno: Po č. P. Ign. Stavdaherji iz Nov. mesta 2 gld. Za novo cerkev in samostan redov. Trapistov v Bosni: M. d. J. K. 10 gl. Za redovnice presv. Kervi v Bosni: M. d. J. K. 10 gld. Za bulgarski katol. misijon v Adrijanopolu: M. d. J. K. 10 gl. Za afrikanski misijon: M. d. J. K. 10 gl. Za misijone oo. Trapistov med Kafri: T. V. 2 gl. — C. g. M. V. 1 gl. 6 Za milijon g Ign. Tomazina: Z Dovjega po č. g. župn. Jan. Ažmanu 10 gl (5 gl. teh naj bo za njegovo materi Za katoliške misijone v Kini: Č. g. J. Eder 5 gl. Za sv. Detinstvo: M. d. J. K. 10 gl. — T. V. 1 gl. — C. g. M. V. 1 gl. — Z Jesenic po č. g. župn. J. Ker-šiču 16 gl. — Gnja. F. BI 5 gl. — Po č. g. J. Porentu 1 gld. — Iz Gorice č. g. J. Kos 2 gold. 60 kr. — Iz Srednje vasi po č. g Jož. Poklukarji 2 gld. 40 kr. — C. g. vik. M. Barbo 1 gl. Za francosko bratovsino za verne duše v vicah: M. d. J. K, 10 gl. - Udje z Zlatopolja 2 gld. 75 kr. — Neimenovan 5 gl. — Golmajer brat in sestra 1 gl. Za bratovsino Naše ljube Gospe presv. ¿Serca: M. d. J. K. 10 gl. Za bratovsino Čist. Spočetja: C. g. vik. Mih. Barbo 1 gld. Za bratovsino sv. Leopolda: M. d. J. K. 10 gl. ^ Za bratovsino sv Bonifacija: M. d. J. K. 10 gld. — C. g. župn. BI. Petrič 3 gl. Pogovori z gg. dopisovalci. Na spisek, ki se začne: „Zgodil ee je leta 1879" itd.: Tacih reči si ne upamo sprejemati, ker ne vemo, od koga so? Morate imč povedati. — G. A. na Dun.: Serčna hvala za toliko skerbljivost! Vse prav pride; spis prih — G. L. v Ž.: Zastran prašanega gl. štev. 45; za vse iskrena hvala. — P. H.: Ravno prav za prih.; gratias! — G. A. M—č v G.: Odgovor došel: Bog plati! — G. Ž — k r Prav vSeČ; le večkrat. — Tiskarji in založniki: Jožef Blaznifeofi nasledniki v Ljubljani.