Si^TviSlPl KATOIlšKEMl 700Ietnica župnije Velika Nedelja. Iz- med najlepših točk od Maribora do Čakovca je gotovo kraj Velika Nedelja. Cerkev in križniškega reda grad in šola in župnišče na majhnem in prijaznem griču nudijo čudovit pogled s vseh strani, posebej pa še z juga. Sleherni tujec, ki potuje mimo, povprašuje, kaj je ta kraj itd. in vedno je dajati pojasnila. V tem kraju praznujemo letos v dneh 6., 7. in 8. septembra TOOletnico župnije Velika Nedelja. Je izmed najstarejših župnij daleč naokoli. Proslava bo prav veličastna in tridnevna, ki bo Bogu v čast in faranom v veselje. Takrat bomo sprejeli velikega mojstra križniškega reda in prevzvišenega knezoškofa lavantinskega. V veselje naše in zahvalo Bogu bomo na predvečer kurili kresove, razsvetlili cerkev in prižgali našim rajnim lučke na pokopališču. Proslava je razdeljena na tri dni. Prvi dan je namenjen živim, drugi dan mrtvim faranom, tretji dan pa vsej dekaniji. Oba praznika, to je 6. in 8. septembra pa bomo igrali v spomin na slovanska blagovestnika Cirila in Metoda Petančičeva »Naša apostola«. Predpriprave so v polnem teku. Tako se snaži že zunanjost cerkve, urejuje tlak pred njo ter pokopališče, kjer so se že popravili spomeniki in obnovili na njih. napisi duhovnikov, ki so tukaj delovali, med katerimi leži pokopan veliki vzgojitelj in slovenski slovničar P. Dajnko. Vse farane, vse sosede in prebivalce dekanije že danes vabimo na veliki naš praznik. Železniške zveze so ugodne, kraj je pa le 8 minut oddaljen od železniške postaje. Starokatoličani razcepljeni. Starokatoličani sploh niso katoličani, ker ne priznavajo rimskega papeža, brez katerega sploh ni katoliške cerkve. To je krivoverska skupina, ki so jo pred 66 leti usta novili nekateri od katoliške cerkve odpadli nemški profesorji, ki se niso več hoteli pokoriti rimskemu papežu. Tudi v naši državi se je začela ponekod širiti ta krivoverska skupina. V njej iščejo zatočišče takšni ljudje, ki niso zadovoljni z nerazdružljivostjo katoliške zakonske zveze ter bi radi sklenili drug »zakon« z drugo žensko, odnosno z drugim moškim. Tje se tudi zatekajo takšni katoliški duhovniki, ki jim cerkvena postava o brezženju duhovnikov ne ugaja in jim okrilje etarokatoliške cerkve nudi možnost ženitve. Na čelu starokatoliške cerkve v naši državi je »škof« Kalodjera, bivši katoliški duhovnik. Zadnji čas je dobil konkurenta v osebi Antona Donkoviča, tudi bivšega katoliškega duhovnika. V nedeljo, 12. julija, se je vršila v starokatoliški župniji v Karlovcu slovesna zaprisega novega »škofa« starokatoliške cerkve Antona Donkoviča. Na to svečanost je prišlo okoli 35 delegatov (odposlancev) župnij in organizacij starokatoliške cerkve iz raznih krajev. Proti Donkoviču je nastopil »škof« Kalodiera z očitkom, da Donkovič ni bil zakonito izvoljen, da je bil leta 1933 izključen iz starokatoliške cerkve. Proti temu izjavlja »škof« Donkovič, na »škof« Kalodjera ni zakonit škof, ker je izgubil škofovski položaj z razsodbo škofovske konference starokatoliške cerkve Utrechtske zveze in s sklepom starokatoliškega cerkvenega zbora v Jugoslaviji. Tako imajo maloštevilni Btarokatoličani kar dva »škofa«, ki drug drugega obkladata z očitki. Starokatoliške postojanke v Sloveniji imajo izbiro med obema, kateri bi bil boljši. Ako se kmalu ne odločijo, bi mogel priti še tretji »škof«. Morda pa si v Slovenijo postavijo posebnega škofa. Katerega? O tem ima besedo pokrovitelj starokatoliške krivoverske skupine v Sloveniji — mariborsk' »Večernik«. Iz angleškega katoliciziaa, Angleški katolicizem je zadel težki udarec s smrtjo svetovno-slavnega pisatelja Chestertona, ki je nedaviio umrl. Rojen je bil v protestantovski veri, s 16. letom je zgubil vero ter se včlanil v brez- in protiverska društva. Postal je brezbožnež. Njegova duša ni bila mirna. Iskala je resnico in jo končno našla v Bogu. Po raznih študijah in težkih borbah je Chesterton leta 1922 vstopil v katoliško cerkev ter postal njen veren in globoko vdan član. S svojim ostrim razumom, široko izobrazbo in izredno pisateljsko sposobnostjo je postal najodličnejši angleški bojevnik za Kristusa in katolicizem. Vršil je laiški aposto lat peresa s toliko spretnostjo in s tolikirn uspehom, kakor noben drug njegovih sodobnikov. — Število spreobrnjencev na Angleškem vedno narašča. Nedavno je vstopil v katoliško cerkev znani letalec v Avstralijo lord Sempill, star 41 let. V grofovini Surrey je ves anglikansko-protestantovski samostan se pridružil katoliški cerkvi ter se spremenil v benediktinski samostan. — Na orjaški ladji »Kraljica Mary« so prirejene tri katoliške kapele za daritev sv. maše. — V britskem i -uzeju v Londonu je razstavljena duhovniška štola iz 10. stoletja. To je štola sv. Kutberta, ki se shranjuje v prestolni cerkvi v mestu Durhamu ter je bila najdena v grobnici tega svetnika leta 1827. Je iz svile z vtkanimi zlatimi nitmi. Boljševiška borba proti veri. Boljševizem se že 18 let bori zoper Boga in vero. Uspel je po večjih mestih, kjer se ljudje bojijo hoditi v cerkev. Na deželi pa še svojega cilja ni povse dosegel. Zato je znova sklenil, da morajo biti do konca leta 1937 v Rusiji vse cerkve zaprte. Vsaka cerkev mora plačati visok davek. če verniki tega davka ne plačajo, se cerkev takoj zapre. Vsi boljševiški napori, da bi se med Ijudstvem uničila vera v Boga, so zaman. Verski pokret se zadnji čas v Rusiji ojačuje. Versko življenje se tajno razvija. Nedavno je neki poznavalec Rusije zopet obiskal to državo, da preuči versko življenje. Njegovo poročilo ugota- vlja zanimivo dejstvo, da vedno bolj raste število oltarjev v skritih. barakah in podzemeljskih zasilnih kapelah. Duhovniki opravljajo tajno službo božjo. Vedno večje je število duhovnikov, ki potujejo od kraja do kraja ter tudi obiskujejo delavce v industrijskih središčih. Omenjenemu poročevalcu je neki ruski kmet to-le rekel: »Poglaviten naš namen je, da ohranimo, čeprav tako tajno, obred sv. krsta in sv. obhajila. Ljudje se v malih skupi- nah zbirajo v kleteh ali po gozdih. Duhovnik prečita sv. evangelij. Ljudje se na pamet naučijo molitve, od njih se jih naučijo otroci. Cerkvenih ali verskih knjig namreč ni dovoljeno natisniti.« Boljševiški list »Pravda« v Moskvi potrjuje to poročilo ter dostavlja, da je policija odkrila dve tajni tvornici sveč za službo božjo. Tvornici sta bili v bližini Moskve ter sta sveče za službo božjo pošiljali po vsej državi.