SPREMEMBE IN DOPOLNITVE OSNUTKA POSLOVNIKA SKUPŠČINE OBČINE BESEDILO V OSNUTKU ?O.Llm (1) Ns vprašaQj>,postavlj?no na seji zbora pisno ali . - ustno,ali na rprašanje,ki ga je drlegat poslal tnanj kot 1* dni prcd sejo.dobi dflegat odgovor na seji zbora. (2) Če je Tprašanjr zaupnf nsraTf lahko predlaga član izvrsnega sreta,da se da odgoTor na n?Jav-ni seji.O talcem predlogu odloči zbor br^z obrarnaTe. (5) Čr odgoTor ni dan y roku iz prTega odstavka in zbor ni podaljš«l rok» za odgoTor.lahko zbor na predlog delegata obraTaar« razloge za zamudo. 29. Jlen '1) Daleecatu zbora združenega dela in zbora kraj evnih skupncfsti lahko prekliče pooblastilo delegacije oziroma konference delegacij, ki ga je delegirala na posamezno sejo skupščine oboine. V tem primeru mora de1 egacija o tem takoj obvestiti sekretarja skupščine občine in navesti, katerega novega dele-gata je delegirala. PBEDLOG NOVEGA BESEDILA 20. člen (1) rjespretnenJfDo bes^dilo (2) nespremenjeno besedilo (5) Čc odgoTor ni dan t roku iz prvega odstarka in zbor ni podaljšal roka za odgoyor, zbor na predlog dele-gata obrarnava razlog? za zamudo. POJASNILO Of;vojen je predlog, da ee v trptjfm odstarku žrta bp-spda "lahko" 29. člen (1) nes-remenjeno besedilo (2) članu delegacije temeljne samoupravne organizacije oziroma skupnosti in delegatu družbenopolitičnega zbora preneha mandat v delegaciji oziroma v družbe-nopolitionem zboru pred potekom časa, za katerega je izvoljen, v primerih in po postopku, ki ga določa zakon. . . ¦ - V prvem odstavku 29.člena je določena možnost preklica pooblastila,s katerim je član temeljne samoupravne organizacije oz.skupnosti pridobil status delegata; doda pa se 2.odstavek, ki opredeljuje prenehanje man-data pred potekom časa,za ka-terega je član delegacije oz. delegat DPZ izvoljen 30. olen (1) Delegatu v družbenopolitičnem zboru preneha mandat v primeru in po postopku,ki ga določa zakon. Predsednik družbenopolitiSnega zbora obvesti o tem zbor. (2) Delegatu,ki je izvoljen za opravljanje funkcije v skupščini ali zboru preneha funkcija,ko mu preneha mandat <¦ člana delegacije temeljne samoupravne orga-nizacije ali skupnosti. 30. Sien (l) Članu delegacije oz.delegatu,ki je izvoljen za oprav-ljanje funkcije v skupščini ali zboru preneha fun-kcija, ko mu preneha mandat člana delegacije teme-ljne samoupravne organizacije ali skupnosti oziroma mandat delegata drulbenopolitičnega zbora. Ker so pogoji glede preneha-nja mandata delegatu v DPZ navedeni že v 29.členu, je besedilo l.odstavka 5o.člena nepotrebno. V 3o.členu je razrešeno vpra-šanje,ko zaradi prenehanja mandata preneha tudi funkci-ja,ki jo član delegacije ali delegat opravlja v skupščini obSine ali zboru. BESEDILO V OSNUTKU PREDLOG NOVEGA BESEDILA POJASNILO 1. Medsebojno sodelovanje zborov ,. •- 34.člen ¦ ''¦ Zbori skupščine sodelujejo med sebo.i. Predsednik skupščine občine s podnredsednikom in oredsedniki zborov skupščine obnine obrav-nava vprašanja usklajevanja in T>rogra činskimi družbenopolitičnimi organizacijami, občinskimi samoupravnimi interesnimi skup-nostmi,organizacijami združenega dela,drugi-*»>- mi organizacijami in skupnostmi v občini, - obravnava vprašanja v zvezi z izvajanjem do-ločil tega poslovnika, v zvezi s pravočasnim pošiljanjem gradiv delegatom in drugimi pog^-ji ej delo delegatov, - obravnava vprašanja y zvezi s tolmačenjem določll tega poslovnika glede pristojnosti zborov in delovnih teles in sprejema stališča o drugih, s tem poslovnikom določenih vpra-šanjih, ki so skupnega pomena za delo zborov, . - spremlja delo delovnih teles in obravnava z njihovimi predsedniki zadeve, ki se nanašajo na delo teh teles, - opravlja druge zadeve, določene s tem poslov-nikom". 87. člen Pri uresničevanju naloge iz 86. člena sodeluje pred-sednik izvršnega sveta,sekretar skupščine,predsedniki občinskih samoupravnih interesnih skupnosti, kadar gre za zadeve,o katerih te skupščine enakopravno odločajo s pristojnimi zbori skupščine ter dmgi udeleženci, ki jih določi predsednik skupščine. 88. člen Predsednik skupščine,podpredsednik skupščine.pred-sedniki zborov in predsedstvo skupščine občine imajo pravlco predlagati delovnim telesom skupščine, da ob-ravnavajo posamezne zadeve z njihovega delovnega po^ dročja in lahko sodelujejo pri razpravljanju o vseh zadevah, ki so na dnevnem redu sej teh teles. 87. člen (l) Predsedniku skupščine občine pomaga pri delu podpred-sednik skupščine,ki opravlja v dogovoru s predsednikom posamezne zadeve z njegovega delovnega področja in ga nadomešča,kadar je zadržan. če je zadržan tudi podpredsednik skupščine občine, na-domešča predsednika skupščine predsednik družbenopoli-tifinega zbora. (?) če je tudi predsednik družbenopolitičnega zbora zadržan, nadomečča predsednika skupščine občine predsednik zbora združenega dela. V primeru njegove zadržanosti, pa pred-sednik zbora krajevnih skupnosti. . 88. olen , Predsednik skupščine in predsedniki zborov imajo pravico predlagati delovnim telesom skupščine, da obravnavajn posanezne zadeve z njihovega delovnega področja in lahko sodelujejo pri razpravljanju o vseh zadevah, ki so na dnevnem redu sej teh teles. če posamezni akt oziroma gradivo, ki je predloženo skup-Š5ini,ni pripravljeno v skladu z dolocbami tega ^oslovni-ka, lahko predsednik skupščine tako gradivo zadrzi in zahteva od predlagatelja, da ga dopolni. Na ponovno za-htevo predlagatelja predsednik skupščine dodeli gradivo v obravnavo pristojnim zborom. člen •Podpredsednik skupščine pomaga predsedniku skupščine občine in ga nadomešča (9o.člen osnutka oz. 87.člen predloga poslovnika). Zato se v prvem odstavku 88. člena črta podpredsddnik skupščine. 89. Predsednik in podpredsednik skupšoine občine ter prddsedni-ki zborov (v nadaljnjem besedilu:predsedstvo skupščine)skrbi jo za učinkovito uresničevanje skupnih nalog zboro^za uskla-jevanje dela med njimi in za opravljanje s statutom in tem poslovnikom določenih nalog. Predvsem skrbijo za usklajeno delo skupščine in njenih zborov in pri tem zlasti: - obravnavajo vprašanja usklajevanja zborov in delovnih teles ter njihovo sodelovanje s skupščinami občinskih samoupravnih interesnih skupnosti,ki enakcpravno odločajo s pristojnimi zbori skupščine občine in skrbijo za uresni-čevanje sprejetih nalog v skladu s delovnim programom, - skrbijo za sodelovanje skupšoine občine s skupščino mesta Ljubljana,Slcupščino SE Slovenije ter z drugimi občinskimi skupšcinami, - skrbijo za sodelovanje skupščine občine z občinskimi druž-benopolitičnimi organizacijami, samoupravnimi interesnimi skupnostmi.organizacijami združenega dela, drugimi samo-upravnimi organizacijami in skupnostmi v občini, V skladu z naslovom poglavja in da bi jasneje opredelili vlogo predsednika in podpredsednika skupščine občine ter predsednikov zborov in njihovo medsebojno sodelovanje predvsem na predsed-stvu skupščine kot izključno koordinacijskem telesu, je v 89. členu predloga poslovnika izpo-stavljena funkcija predsednikov in ne predsedstva skupščine. BESEDILO V OSNUTKU PREDLOG NOTCGA BESEDILA POJASNILO Če posamezni akt oziroma gradivo, ki je pred-loženo skupščini, ni pripravL jeno v skladu z določbami tega poslovnika, lahlco predsedstvo skup-ščine tako gradivo zadrži in zahteva od predlaga-telja, naj ga dopolni. Na ponovno zahtevo predla-gatelja predsednik skupščine dodeli gradivo v obravnavo pristojnim zborom. 89. člen Predsedstvo skupščine se sestaja na sejah. Za or-ganiziranje in pripravljanje sej skrbi predsednik skupščine; pri tem mu pomaga sekretar skupščine, ki skrbi tudi za zapisnike in za izvajanje sprejetih sklepov. , . - • ¦ ' . . 90. Slen Predsedniku skupščine pomaga pri delu podpredsed-nik skupščine, ki opravlja v dogovoru s predsed-nikom posamezne zadeve z njegovega delovnega po-dročja in ga nadomešča, kadar je zadržan. če je zadržan tudi podpredsednik sJmpščine občine, nadomešča predsednika skupščine predsednik družbe-nopolitičnega zbora. če je trudi predsednik družbenopolitionega zbora zadržan, nadomešča predsednika skupščine oboine predsednik zbora združenega dela. V priraeru njego-' ve zadržanosti pa predsednik zbora krajevnih skupnosti. - ebraTrtjavago vprašanja v zvezi z izvajanjem določil tega poslovnika v zvezi s pravočasnim pošiljanjem gradiv dele-gatom in drugimi pogoji za delo delegatov, - obravnavajo vprašanja v zvezi 6 tolAačenjem določil tega •" poslovnika glede pristo jnosti zboic v in delovnih teles in sprejemajo staliSča o drugih, s tem poslovnikom dolo-čenih vprašanj, ki so skvpnega pomena za delo zborov, - spremljajn delo delomih teles in obravnavajo z njih-^vimi predsedniki zadeve, ki se nanašajo na delo teh teles, - obravnavajo druge zadeve, določene s tem poslovnikom. 90. Slen Pri uresničevanju nalog ia 89. člena sodelujejo predsednik izvršnega sveta, sekretar skupščine, predsedniki občinskih ¦ sanoupravnih interesnih skupnosti, kadar gre za zadeve, o katerih te skupščine enakopravno odločajo s pristojnimi zbori skupščine in dmgi udeleženci, ki jih dolooi predsednik skup-ščine. . ¦ . ' ..•¦..-...• -. . ¦ ¦ ¦ . 91. člen Predsedstvo skupščine se sestaja na sejah. Za organiziranje in, pripravljanje sej skrbi predsednik skupščine; pri tem mu pomaga sekretar skupščine, ki skrbi tudi za zapisnike in za izvajanje sprejetih sklepov. XII. JAVNOST DELA SKUP3ČIKE 189. člen , Skupšoina občine obvešča javnost o svojem delu, o delu zborov in delovnih teles ter o odlooitvah in stališčih glede zadev, ki jih obravnava. 190. člen •-, ' Način objavljanja aktov, ki se ne objavijo preko sredstev javnega obveščanja, ali na drugi ustre-zen naoin, določi predsednik skupščine oziroma predsednik zbora oziroma predsednik delovnega telesa. 191. člen Delovni ljudje in občani so lahko v skupščini navzoči na skupni seji zborov, na sejah zborov in na sejah delovnih teles. Zbori in delovna telesa lahko sklenejo, da se bo dolooeno vprašanje obravnavalo brez navzočnosti javnosti. XII. JAVNOST DELA SKUPŠČIKE 189. člen ¦ - " -... . - nespremenjeno besedilo ' . •-' ¦ '¦ . 190. č.len . ¦ . ..•¦¦•.¦"¦¦ Delovni ljudje in občani so lahko v skupščini navzoči na skup-ni seji zborov, na sejah zborov in na sejah delovnih teles. Zbori in delovna telesa lahko sklenejo, da se bo določeno vprašanje obravnavalo brez navzočnosti javnosti in predstav-nikov sredstev javnega obveščanja. 191. olen Predstavniki sredstev javnega obveščanja imajo pravico biti navzoči na sejah zborov in delovnih teles ter obveščati javnost o njihovem delu. Zbor oziroma delovno telo lahko sklene,da so predstavniki sred-stev javnega obveščanja lahko navzoči na seji trudi,kadar na njej obravnavajo doloSeno vprašanje brez navzočnosti javnosti. V skladu s sprejetim predlogom, da naj se v poslovniku točno opredeli vprašanje ravnanja z gradivi zaupne narave, sta v XII.poglavju črtana olena 190. in 195, njuna vsebiaa pa opredeljena v novem poglavju XIII."RATOANJE Z GRADIVI ZAUPNE KARAVE. Spremenjeno je tudi zaporedje Slenov Žll.poglavja. BESEDILO V OSmJIEU PEEDLOG NOVEGA BESEDIIA POJASNILO 192. člen Predstavniki sredstev javnega obveščanja imajo pravico biti navzoči na sejah zborov in delovnih teles ter obveščati javnošt o njiho-vem delu. Zbor oziroma delovno telo lahko sklene, da so predstavniki sredstev javnega obveščanja lahko navzoči na seji tudi, kadar na rijej obravnava-jo določeno vprašanje brez navzočnosti javno-sti. 0 takein vprašanju pa smejo dajati za javnost le tista obvestila, za katere tako sklene zbor oziroma delovno telo. Zbor oziroma delovno telo labio sklene, da . se smejo dati obvestila o takem vprašan,ju šele po preteku določenega roka. . ' . . ¦ '. 193. člen Predstavnikom sredstev Javnega obvešoanja "So na voljo informativna in dokumentacijska gradi-va, predlogi aktov skupščine občine in zborov, obvestila in poročila o delu ekupščine občine in zborov in njihovih teleš, stenografski zapis-niki in druga gradiva, ki jih izdaja skupšči-na. _ t ,.--.. 19*. člen ' ¦¦''•'"¦.¦¦ , ' ZbOri in delovna telesa lahko sklenejo, da se o seji izda uradno porocilo za sredstva .javne-ga obveščanja. Uradno poročilo za sredstva javnega obvešoanja se da zlasti o sejah zborov in o sejah delovnih teles, ki so bile brez navzočnosti javnosti ozi-roma brez navzocnosti predstavnikov sredstev javnega obveščanja ter v drugih primerih, ko to sklene zbor ali delovno telo. Ce besedilo uradnega poročila ni bilo določeno ¦ na seji zbora ali delovnega telesa, določi be-sedilo predsednik zbora oziroma predsednik delovnega telesa. ' ... 195. člen ' ' . Vsakokrat ko se gradiva pošilja delegatom, dolo-či predsednik skupščine občine,predsednik zbora ali dimgega delovnega telesa, katero gradivo velja za uradno tajnost, kakor tudi način ravna-nja s tem gradivom. .. -. ¦•-•¦¦. 0 takem vprašanju pa smejo dajati za javnost le tista obvestila, za katere tako sk.lene zbor oziroma delovno telo. ¦ _ Zbor oziroma delovno telo labio sklene, da se smejo dajati ob-vestila o takem vprašanju šele po preteku določenega roka. : 192. člen Predstavnikom sredstev javnega obveačanja so na voljo informativ-na in dokumentaoijska gradiva, predlogi aktov skupščine občine in zborov, obvestila in poročila o delu skupšoine občine in zborov in njihovih teles, stenografski zapisniki in druga gradiva, ki jih izdaja skapščina. 193. člen ¦ .. . :- ¦-•'¦ ¦,..'• , ¦¦¦' •••'" --. - .. .¦¦¦ ¦'¦' Zbori in delovna telesa lahio sklenejo, da se o seji izda uradno poročilo za sredstva javnega obveščanja'. Uradno poročilo za sredstva javnega obveščanja se da zlasti o sejah zborov in o sejah delovnih teles, ki so bile brez navzočnošti Jav-nosti oziroma brez navzočnosti predstavnikov sredstev javnega obveščanja ter v drugih primerih, ko to sklene zbor ali delovno telo. če besedilo uradnega poročila ni bilo določeno na seji zbo.ra ali delovnega telesa, določi besedilo predsednik zbora oziroma pred-sednik delovnega telesa. 194. člen ^ Predsednik skupščine občine in predsednik zbora lahko skličeta tiskovno konferenco in določita predstavnika, ki jo bo vodil. . , ¦ 195. člen Sodelovanje s predstavr.iki tiska i~ obveščanja javnosti organizira in opravlja sekretariat skupščine občine. ... 195- člen v tem poglavju se Srta, prvi odstavek pa prena-ša v novo XIII.poglavje kot 196. člen. BESEDILO V OSHUTKU PREDLOG NOVEGA BESEDILA POJASNILO Za uradno tajnost velja tudi gradivo, ki ga izvršni svet ali drug državni organ oziroma predlagatelj pošlje skupščini obuine in je označeno kot uradna tajnost, piav tako pa tudi podatki, ki jih zve delegat na seji teles skupšcine občine v zvezi z zadevo, ki se na seji obravnava brez navzočnosti javnosti. Delegat je dolžan varovati državno ali uradno tajnost. S področja dela skupščineobčine in njenih zborov so tajni in se ne smejo objaviti: - podatki iz načrtov in programov dela teritorialne obrajibe, - podatki o organizaciji civilne zaščite, - podatki o strateških objektih, - podatki o opremi ljudske obrambe. ;. , '.. XIII. RA.VHANJE Z GHADIVI ZAUFME NAHAVE 196. člen . ; ; : ' Tsakokrat, ko se gradivo pošlje delegatom, določi predsednik skupščine občine, predsednik zbora ali drugega delovnega telesa, katero gradivo velja za gradivo zaupne narave, kakor tudi na5in ravnanja s tem gradivom. 197. člen ¦-.'::• . . •\. ..- ,'•-.¦¦ . ^. ¦ Za gradiva zaupne narave se štejejo gradiva, ki so državna tajnost, uradna tajnost ali vojaška tajnost in katerih od-kritje bi utegnilo škodovati varnosti države, ljudske obrambe ali oboroženim silam oziroma bi lahko povzročilo škodljive politične in gospodarske posledice. . ' . ..¦ ' 198. 21en ' . • Po stopnji zaupnosti se gradiva zaupne narave razvrščajo na strogo zaupna, na zaupna in na gradiva za interno uporabo. Vsa 'feSadiva zaupne narave morajo biti oštevilčena in se na seji ^ zbora ali delovnega telesa vrnejo pooblaščenemu delavcu. -'¦- : 199. Slen „"....,...-.. Gradiva, ki so državna, uradna ali vojaška tajnost s stop-njo strogo zaupno, se ne objavljajo, navedejo se v predlogu dnevnega reda. Delegati se z njimi seznanijo na sejah. 200. člen . '-• ; • , . Gradiva, ki so na dnevnem redu seje zbora ali delovnega telesa -in so označeni s stopnjo zaupno ali za interno uporabo, se pošljejo vodjem delegacij ia konferenc delegacij, delegatom . družbenopolitičnega zbora ter predsednikom delovnih teles po pošti priporočeno v zapečateni ovojnici. _ . *. V zvezi s sprejetim predlogom, da se naj v poslovniku preciz-neje opredeli ravnanje s vprašan-ji zaupne narave, je predlagano podZIII.poglavju besedilo, ki to precizno določa. 201. člen -.... • '..: : » Prejemniki zaupnih gradiv so dolžni v skladu s pravicami in -dolžnostmi zagotoviti varovanje podatkov zaupne narave. . Postopek za ugotovitev odgovornosti zaradi kršitve varovanja \ ¦•'-.. zaupnih podatkov prične za delegate oziroma drage prejemnike . '. gradiv predsednik skupšoine občine. .. " . 202. člen Gradiva zaupne narave se obravnavajo na sejah zborov in delovnih teles brez navzočnosti javnosti in pfedstavnikov sredstev javnega obveščanja / Poglavje XIII.DEL0 SEUPŠČINE OBČIHE V IZEEDNIH kaZMERAH,OB KEPOSREDNI VOJNI HE-YAENOSTI.m V VOJNI in poglavje XIV.KON-CTffi DOIOCBE osnutka poslovnika se glede na vključitev novega,XIII.poglavja ošte-vilčita s }fIV.in XV.,hkrati pa se na novo oštevilčijo 3 členi obeh poglavij.