52 Hrvaški dirigent, zborovodja in skladatelj Josip degl' Ivellio (roj. 1969) je presenetil z glasbenim didaktičnim kompletom Kućica od nota/Hišica iz not. Delo sestavljata dva zvezka: parti- ture in parti in samo parti. Poleg glasbenika Ivellia sta pri ome- njenem projektu sodelovali še Vesna Brebrić in Ljubica Kolarić Dumić, ki sta prispevali besedila za vseh osemnajst objavljenih pesmi. Avtor degl' Ivellio je študiral glasbo v rodnem Dubrovniku in v Italiji. Dolgoletni dirigent je vodil ali pa še vodi kar več zborov naenkrat: Mešani pevski zbor cerkve sv. Pavla v Zagre- bu (od 2003), Zborovsko pevsko društvo Slavulj (od 1995) in Mestni otroški zbor v Petrinji (od 2008), Zborovsko pevsko druš- tvo Jeka v Samoboru (od 1996; tukaj prireja nazadnje /od leta 2011/ bienalno mednarodno zborovsko tekmovanje in nate- čaje za zborovske skladbe Samoborsko zborsko protuletje) in Mestni otroški zbor v Samoboru (od 2010), Mešani pevski zbor Emil Cossetto v Zagrebu (od 2003), Akademski zbor Veterinar- ske fakultete Univerze v Zagrebu Ab ovo idr. Posnel je več deset zgoščenk, največ seveda z deli hrvaških skladateljev, za več kot 1200 minut (ok. 18 ur) glasbe. Je avtor treh glasbenozgodo- vinskih knjig in petih zbirk skladb. V njegovem opusu je več maš in na stotine drugih del. Piše ali ureja glasbene rubrike za več svetovnih spletnih portalov, poleg tega pa je še soavtor več Franc Križnar franc.kriznar@siol.net Josip degl' Ivellio, KU»ICA OD NOTA/ HIŠICA IZ NOT/Zbirka pesmi za otroke, Hrvatsko pjevaËko društvo Slavulj, Petrinja/Hrvaška, 2012 knjig. Je redni član več strokovnih društev, kot npr. Prvega raz- reda hrvaške glasbene zveze, Hrvaške zveze glasbenih knjižnic, arhivov in dokumentacijskih centrov, Hrvaškega glasbenega za- voda, Hrvaškega društva cerkvenih glasbenikov, Hrvaškega dru- štva skladateljev, Matice Hrvaške, Hrvaškega plemiškega zbora in Družbe Bratov hrvaškega Zmaja (veliki Mojster obrednik); očitno kar precej zaslužen tako za hrvaško ustvarjalno kot po- ustvarjalno glasbo, ker pa se zadnja leta (od 2008) ukvarja tudi z zborovodstvom najmlajših, mu je bil omenjeni projekt zago- tovo neke vrste utilitaristične, koristnostne narave. Prvi zvezek Hišice iz not je večjega formata(A4, 72 str.) in je namenjen zborovodjem otroških zborov. V njem najdemo partiture zborov, klavirske parte in zborovske parte, drugi del zbirke, ki je manjšega formata(A5; 48 str.) pa je namenjen otro- kom od tretjega leta starosti naprej in je opremljen z notnimi slikami in besedili. »Otroški« zvezek je bogato okrašen z otro- škimi risbami, z risbami članic in članov Mestnega otroškega zbora Hrvaškega pevskega društva Slavulj (iz Petrinje) ter s še nekaterimi (drugimi) ilustracijami. Za vsebino pesmi Domovi- na to je veselje, Razigrani dnevi, Mama, Visibaba, Maškaradni ples, V živalskem vrtu, Ko odrastem, bom otrok, Biti priden ni nikoli prepozno, Rad imam božič, Note, Golob miru, Velikonočni zajček, Pomlad, Poletje, Jesen, Zima, Naša muca in Zobna vila se 53 Ocene na posebnost, saj večina tovrstne literarne in glasbene umet- nosti ne nastaja tako. Kljub temu da avtor večino izvedbenih posebnosti zapiše tako v partiture kot v parte, pa je pri petju teh pesmi še vedno predvidene nekaj svobode, morda celo več kot je zapisano oz. natisnjeno zdaj na papirju, npr. petje solistov in zbora. Tudi oznake za ponavljanje so prirejene tem, neke vrste variantnim načinom izvedb posamičnih zborov. Četudi je se- veda v prvi vrsti (tudi želja avtorjev), da se objavljene pesmi iz- vajajo v celoti, s ponavljanji (refrenov) pa včasih to tudi ni mo- goče. V časih in zlasti še v zadnjih objavljenih skladbah avtor pri tem namiguje tudi pri hitrih zborih ali samo v njihovih hitrih delih – ploskanje, udarjanje z lesenimi palčkami ipd. Za kla- virsko spremljavo so najbolj pomembne predigre in medigre, partitura in parti pa omogočajo celo kitarsko spremljavo, kar je seveda odvisno od pogojev delovanja (otroških) zborov, npr. v vrtcih. Kjer ni predvidena oz. zapisana klavirska predigra, avtor svetuje izvajalcem, naj v ta namen sami odigrajo vsaj en refren z enim od mogočih glasbil. Sledi še nekaj čisto didaktičnih na- vodil zborovodjem in drugih priporočil. Vse to je zagotovo še kako dragoceno, še zlasti zato, ker J. degl' Ivellio govori in piše v imenu vseh treh (so)avtorjev kot praktik, izkušen zborovodja z delom v vsej vokalni piramidi (od otroškega prek mladinske- ga vse do mešanega pevskega zbora) in seveda, kar je najpo- membnejše: preprosto je »obremenjen« s tovrstnim delom z ljubitelji. T o otroci zagotovo so, poleg tega pa so v vsej piramidi najbolj občutljivi, hkrati pa tudi že tudi kritično neobremenje- ni. Morda pa kaj od tega velja tudi za zborovodje (otroških) zborov, ki zagotovo vsi po vrsti niso (glasbeni) profesionalci. Za lično izdani pesmarici, zbirki pesmi za otroke Kućica od nota/Hišica iz not, je prispeval notografijo kar avtor sam, gra- fično oblikovanje in prelom je opravil Danijel Iveta, natisnjeni pa sta bili v Stega tisak, d. o. o., v zgledni nakladi 2500 izvodov. Omembe vredno in zgledno delo sosedskega skladatelja, zbo- rovodje in spretnega organizatorja je lahko v tem primeru tudi neke vrste pobuda ali celo zgled njegovim slovenskim kolegom, saj gre v tem primeru za dokaj enovito glasbo, za besedila pa bi bilo v primerjavi z izvirnimi hrvaškimi besedili pri nas treba dodati še njihove prevode. Ker gre za krajša (pesemska) bese- dila, za neke vrste kratkosapne pesmice, tudi to ni nemogoče. skrivajo številni dogodki, časovna obdobja, prazniki in radosti. Ob njih otroci odraščajo tako v družinah kot v šoli vse leto. Od osemnajstih zborov jih je šestnajst v durovi in samo dva v mo- lovi tonaliteti, pa še to le v prvem delu teh (dveh) skladb. Kot piše v uvodni besedi njen avtor, je poleg starostnega začetka (tri leta, torej gre za vrtčevsko populacijo in starejšo) prišel v praksi do spoznanja, kako je mol nerazumljiv ali/in tudi težje sprejemljiv za otroke te starosti. Tudi besedila so se avtoricama L. Kolarić Dumić in V . Brebrić porajala v praksi, torej ob njuni pedagoški dejavnosti oz. delu z otroki. Zanimivo je tudi to, da je vse skupaj nastalo v praksi, torej šele po (otroških) recitaci- jah besedil in ob petju glasbe, torej je bilo že predhodno vse objavljeno sprejeto v »malih glavicah«. Morda je tudi v tem nje-