TVU novlčke 1/2011 - 5. 201 16^ 1996-2011 / Hr Vs/ u 1 j) 2 0 10 ' I N Odgovorni osebi: mag. Zvonka Pangerc Pahernik, nacionalna koordinatorca TVU, Nevenka Kocijančič, urednica Oblikovanje: David Fartek Prelom in tisk: Birografika Bori, d.o.o. Naslov uredništva: Andragoški center Slovenije, Šmartinska 134a, 1000 Ljubljana Telefon: 01 5842 560 Elektronska pošta: zvonka.pangerc@acs.si nevenka.kocijancic@acs.si Spletna stran: http://tvu.acs.si Izdajo glasila TVU-Novičke denarno omogoča Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve. Naklada: 2.400 izvodov ISSN 1408-6751 TVU-Novičke (slovenska izdaja-tiskane) ISSN 1583-3746 TVU-Novičke (slovenska izdaja-online) Maj 2011 TVU-Novičke so skupno glasilo izvajalcev izobraževanja in učenja v Sloveniji, ki jih združuje zanimanje za projekt Teden vseživljenjskega učenja in aktivno sodelovanje v njem. Bilten je namenjen obveščanju o pripravljalnih, temeljnih, spremljajočih in sklepnih dejavnostih Tedna, spodbujanju in koordiniranju sodelujočih ter izmenjavi njihovih izkušenj. Tokrat preberite: / , v Teden vseživljenjskega učenja 2011 - šestnajstič! 4 Uvodne misli 4 4 Z več povezovalnimi temami do še večje pestrosti TVU 7 4 Odprtje TVU 2011 10 4 Andragoški kolokvij 2011 11 4 Mednarodni vidiki TVU 2011 in utrinki z Irske 13 Dobitniki priznanj ACS za promocijo učenja in znanja za leto 2010 21 4 O razpisnem postopku in zbiranju predlogov 4 Predstavitev dobitnikov Priznanj ACS za promocijo učenja in znanja za leto 2010 4 Napovedujemo razpis Priznanj ACS za promocijo učenja in znanja za leto 2011 4 Razpis Priznanj ACS za promocijo učenja in znanja za leto 2011 Organizacija dela za projekt TVU 2011 34 4 Nacionalni odbor za TVU 34 4 Delovna skupina za pripravo in izpeljavo TVU 2011 na ACS 34 4 Komisija za podeljevanje Priznanj ACS za promocijo učenja in znanja 35 Pomembni datumi TVU 2011 4 — Teden vseživljenjskega učenja 2011 - šestnajstič! Uvodne misli 4 Dosežki TVU 2010 so navdušujoči Pogled na lanski, jubilejni Teden vseživljenjskega učenja (TVU) nas navdaja z zadovoljstvom, saj smo dosegli najvišje kazalnike uspeha doslej. To nas utrjuje v prepričanju, da sta usmeritev in ustvarjalna moč Andragoškega centra Slovenije (ACS), nacionalnega koordinatorja TVU, ter mreže sodelujočih koordinatorjev in prirediteljev TVU prava. Verjamemo pa, da so nas le razvojni koraki, ki jih je vsako leto kar nekaj, pripeljali do rekordnega števila prirediteljev (841), kar pomeni več kot 10-kratno mrežo sodelujočih v primerjavi z letom 1996, prav tako rekordnega števila dogodkov (nad 5.470), do mreže 30 koordinatorjev, nekoliko manjšega svežnja (evidentiranih) medijskih objav (okrog 1.230) ter velike odzivnosti obiskovalcev (blizu 134.000 evidentiranih, nepreštetih pa še mnogo več). Naštejmo še nekaj vsebinskih posebnosti TVU 2010: Festival učenja je bil petnajsti po vrsti. Jubilej smo proslavili z vrsto akcij, kot so: potujoča razstava 15 let TVU, predstavljena na 12 prizoriščih po Sloveniji, anketa o razširjenosti in razumevanju termina vseživljenjsko učenje, preselitev andragoškega kolokvija na lokalno raven in še nekaterimi. V žarišču letošnjega TVU so bile prireditve, ki so osvetljevale vlogo vseživljenjskega učenja pri preseganju revščine, saj smo tako obeležili Evropsko leto boja proti revščini in socialni izključenosti (EL 2010). Druga skupna tema se je navezovala na Mednarodno leto biotske raznovrstnosti in je bila rdeča nit nacionalnega odprtja TVU. Nadaljnjih šest tem TVU 2010 je povezovalo dogodke, ki so se zgodili na posamezen dan v uradnem terminu TVU, lahko pa tudi kadar koli v razširjenem terminu. Opredeljene so bile v dogovoru z mrežo koordinatorjev in prirediteljev TVU 2010. Pri organizaciji nacionalnega odprtja TVU 2010 je ACS tokrat podprl prizadevanja Kulturno turističnega rekreacijskega centra (KTRC) Radeče. Na odlični prireditvi, ki je bila na prostem, pod Gašperjevim kostanjem v 2 0 10 75^ 10& Močilnem nad Radečami, so nastopili številni pomembni gostje, posebej 5 bogat pa je bil lokalno obarvan kulturni program, ki je trajal tja do poznega popoldneva. • Osrednji del nacionalnega odprtja TVU je bila tudi tokrat podelitev osmih novih priznanj ACS za promocijo učenja in znanja ter premierni prikaz njihovih video-portretov. • 14. andragoški kolokvij, prvič organiziran na lokalni ravni, in sicer v sodelovanju z območnim koordinatorjem, Ljudsko univerzo Slovenska Bistrica, je bil ubran na aktualno temo, tj. na vlogo izobraževanja odraslih v gospodarstvu. Še bi lahko naštevali, a predlagamo, da si preberite podrobno Analizo in poročilo o TVU 2010, objavljeno na spletni strani http://tvu.acs.si/predstavitev. • Tečejo priprave na TVU 2011 Na tem mestu bomo pogled raje usmerili v letošnji festival učenja, ki se bo ponekod neuradno začel že takoj po prvomajskih praznikih, odprtje na nacionalni ravni pa bo v četrtek, 12. maja 2011, v Domu II. slovenskega tabora -kulturnem domu v 2alcu. Uradni termin TVU 2011 bo tekel od 16. do 22. maja, neuradni pa še vse do konca meseca junija. Na ACS smo do tega trenutka opravili že večino pripravljalnih dejavnosti: • Vsebinski letni načrt TVU je dorečen, opredeljeni so najpomembnejši datumi, ki jih objavljamo na koncu glasila. Načrt je 18. februarja na svoji 20. seji obravnaval Nacionalni odbor za TVU (NO TVU), ki je potrdil tudi predlog za izvajalca nacionalnega odprtja TVU. Letos je to vlogo prevzela UPI - ljudska univerza 2alec, uspešen območni koordinator TVU. • Z mrežo izkušenih in novih koordinatorjev in izvajalcev TVU smo se prvič srečali 3. marca in si izmenjali informacije, zamisli pa tudi dobro voljo in moč za izpeljavo projekta. Razveselilo nas je veliko število udeležencev (nad 80), ki so se seznanili z načrtom TVU 2011, sodelovali so pri opredelitvi povezovalnih tem (o tem pišemo v nadaljevanju) in se odzivali na druge pobude že TVU, 4. aprila, je bil namenjen usposabljanju T^ra 2 0 11 16 ^ 1996-2011 ACS. Drugi sestanek mre-za še učinkovitejše delo z lO^T 6 mediji. Zapisi sestankov ter obravnavana gradiva so na voljo na spletni stra- ni http://tvu.acs.si/zapisniki. • Slovenska (http://tvu.acs.si/) in angleška spletna stran (http://llw.acs.si/) sta posodobljeni in nadgrajeni z novostmi, ki omogočajo še bolj neposredno in učinkovito izmenjavo z obiskovalci. Na njej so objavljene sveže informacije in napotki, prek nje pa tečeta tudi naročilo promocijskih gradiv (http://tvu .acs.si/na roci la) in prijava prireditev (http://tvu.acs.si/prijava). Slednje bodo objavljene v spletnem koledarju TVU 2011 (http://tvu.acs.si/koledar). • Grafične rešitve za TVU 2011 (različice logotipov in reklamne pasice) se ponujajo na spletnih straneh TVU (http://tvu.acs.si/gradivo/), nekaj promocijskega gradiva je bilo razdeljenega na prvem sestanku mreže TVU (marca), plakati in zloženke pa na drugem (aprila). Gradivo je mogoče naročati in prevzemati, dokler ne bo pošlo. V letu 2010 smo dobili 10 novih dobitnikov priznanj ACS, tako da je naša zakladnica navdušujočih posameznikov in skupin ter predstavnikov stroke, ki s svojim zgledom promovirajo učenje in znanje, narasla na 174 primerov. Nove dobitnike bomo prek video-portretov in osebno spoznali na nacionalnem odprtju v 2alcu, podrobneje pa jih predstavljamo v drugi polovici glasila. Jeseni bo stekel razpisni postopek za priznanja ACS 2011 in že zdaj vas vabimo, da predlagate kandidate. Tudi andragoški kolokvij ostaja stalnica festivala učenja. Letos bodo strokovnjaki 26. maja v Ljubljani razpravljali o gospodarstvu, ki je še vedno v recesiji, in izobraževanju odraslih. Naj omenimo še način sofinanciranja TVU 2011, ki bo letos drugačen: • koordinacija TVU 2011: Ministrstvo za šolstvo in šport je na predlog ACS izdalo sklepe o razmestitvi. Predlog ACS je temeljil na (do 15. marca prejetih) pismih o nameri, da posamezne ustanove prevzamejo vlogo območnega ali tematskega koordinatorja TVU (vstopni pogoj je bil najmanj 10 koordiniranih prirediteljev in najmanj 10 prireditev). Več o koordinaciji TVU na spletni strani http://tvu.acs.si/koordinatorji/. • organiziranje prireditev TVU 2011: Ministrstvo za šolstvo in šport je v začetku aprila izdalo razpis, na katerega so se lahko prijavili organizatorji prireditev (vstopni pogoj je bil najmanj 10 prireditev). O razpisu, v katerem so opredeljeni tudi drugi kriteriji, vsebine ter roki, smo poročali na spletni strani V žarišču (http://tvu.acs.si/zarisce/). Za sofinanciranje TVU 2011 je v Letnem programu izobraževanja odraslih 2011 namenjenih 65.000 EUR, od tega okrog 2/3 za koordinacijo TVU, ostanek pa za organiziranje prireditev. 10^ Več o različnih vidikih TVU 2011 si lahko preberete v nadaljnjih besedilih, letnem 7 načrtu, objavljenem na spletni strani TVU (http://tvu.acs.si/nacrt), ter v odgovorih na najpogosteje zastavljena vprašanja (http://tvu.acs.si/predstavitev). Upamo, da je v tej številki TVU-Novičk dovolj informacij za vaše priprave na letošnji festival učenja, če pa se utrne še kakšno vprašanje, bomo veseli vaših telefonskih klicev, e-sporočil in osebnih obiskov. Naši kontaktni podatki so na spletni strani http://tvu.acs.si/stiki/. Delovna skupina za TVU na ACS vam želi uspešen in radosten TVU 2011! Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS % Z več povezovalnimi temami do še večje pestrosti TVU V TVU 2010 smo prvič v zgodovini projekta prirediteljem dali na izbiro večje število tem, na katere so lahko uglasili njihove dogodke. Mnogim je to pomenilo dragoceno usmeritev pri snovanju njihovega prispevka k festivalu učenja, na ACS pa smo ta korak prepoznali kot prednost pri medijski promociji TVU, saj smo predstavnike sedme sile lahko osredotočili na vsebine, ki so po eni strani dale slutiti vseprisotnost vseživljenjskega učenja, po drugi pa so opozarjale na O tematski opredeljenosti TVU 2011 smo razpravljali na prvem srečanju mreže TVU, 3. marca 2011, in prišli do zaključka, da so teme dobrodošle, vendar naj ne bodo vezane na posamezni dan v uradnem terminu TVU. Med udeleženci je krožil list papirja, na katerega so zapisali svoje predloge, člani delovne skupine za TVU na ACS pa smo jih zgostili, tako da je nastal končni seznam tem TVU 2011: • Evropsko leto prostovoljstva, • Mednarodno leto gozdov, • Branje za življenje, • Tradicija lokalnega okolja, • Sožitje generacij, • Mediji v podporo učenju, • Varujemo okolje. določena prednostna področja. Evropsko leto prostovoljstva 201 * It)1* 8 Naj opozorimo, da naštete teme niso obvezne, prireditelji so povsem svobodni pri določanju vsebin svojih prireditev. Podrobnejše informacije o tematski opredeljenosti TVU 2011 objavljamo na spletni strani http://tvu.acs.si/tematska usmerjenost in njenih podstraneh. V koledarju prireditev TVU 2011 (http://tvu.acs.si/koledar) bo objavljena statistika po izbranih temah; vzpostavljene bodo povezave do seznamov dogodkov, uglašenih na posamezno temo. Iz teh razlogov prosimo za previdnost pri prijavljanju tematsko opredeljenih dogodkov: v šifrantu Vsebina prireditve je namreč potrebno izbrati temo, na katero je prireditev vezana. 4 Pregled tematske opredeljenosti dogodkov TVU 2010 Krovna tema TVU 2010 se je že tradicionalno navezovala na vsebine Evropskega leta, tokrat posvečenega boju proti revščini in socialni izključenosti. Prirediteljem TVU smo priporočili, da na tematsko obarvanih dogodkih osvetlijo vlogo izobraževanja odraslih in vseživljenjskega učenja pri preprečevanju in/ali preseganju začaranega kroga revščine in socialne izključenosti. Tako so na prizoriščih TVU po eni strani predstavljali raznolike možnosti enakopravnega dostopa do vseživljenjskega učenja, po drugi pa poudarjali vlogo učenja in izobraževanja pri izboljšanju dostopa do dela in večji zaposljivosti, krepitvi solidarnosti, medgeneracijskem sodelovanju in aktivnem državljanstvu ter pri preseganju življenjskih stisk in osebnostni rasti posameznika. Tovrstnih je bilo 10 % oziroma okrog 540 dogodkov TVU 2010. Tema Mednarodno leto biotske raznovrstnosti je bila rdeča nit lanskega nacionalnega odprtja. Dogodek je potekal na prostem, na Domačiji Kišek, pod Gašperjevim kosta- .,...„. „. . aQWt.1<;U :J- JJUJ tlaInjlbkL-.i; ovilAnu njem, najdebelejsim domačim kostanjem v Sloveniji. O povezavi med vseživljenjskim učenjem in ohranjanjem biotske raznovrstnosti je govoril dr. Peter Skoberne iz Ministrstva za okolje in prostor. Mreža prirediteljev TVU 2010 je s 3 % oziroma okrog 150 tematsko obarvanimi dogodki izpostavila pomen vseživljenjskega učenja pri prizadevanjih za boljše razumevanje pomena in ukrepov, potrebnih za ohranitev biološke raznovrstnosti in njihovo udejanjanje. Prvič v TVU 2010 smo skupaj z mrežo koordinatorjev in izvajalcev opredelili šest dodatnih tem, in sicer za posamezen dan v uradnem terminu TVU (lahko SfiJfiO 10& pa so jih uporabili tudi kasneje, v razširjenem terminu): 9 • Ponedeljek, 17. maj: 15 let Tedna vseživljenjskega učenja - praznika učenja: ta dan je bil v mnogih okoljih namenjen otvoritvenim slovesnostim na krajevni ravni, dnevom odprtih vrat, novinarskim konferencam ter drugim dogodkom, ki dajejo uvodno noto festivalu učenja. Ti izobraževalni in promocijski dogodki so bili še posebej obogateni s kulturnimi in družabnimi vsebinami, njihova rdeča nit je bila praznovanje. Takih dogodkov je bilo v celotnem terminu TVU 2010 blizu 830 ali 15 %. • Torek: 18. maj: Vseživljenjsko učenje in bralna kultura: ta tema je med prireditelji TVU doživela največji odziv, saj je bilo dogodkov, povezanih s knjigo ter ljubeznijo do branja in učenja, blizu 930 oziroma 17 %. • Sreda: 19. maj: Vseživljenjsko učenje in osebe s posebnimi potrebami: TVU ima za osebe s posebnimi potrebami še poseben pomen, saj ravno te ciljne skupine naletijo na poti udejanjanja načela vseživljenjskosti učenja na veliko ovir - bodisi materialnih, intelektualnih, političnih in drugih. Preseganju teh ovir, stereotipov in predsodkov je bilo namenjenih okrog 300 oziroma 6 % dogodkov. • Četrtek, 20 maj: Izobraževanje po meri gospodarstva - ključ je v sodelovanju!: te tematike smo se lotili z namenom, da se uglasimo na aktualne družbenoekonomske okoliščine, ki puščajo svoje posledice tudi na področju izobraževanja, saj je slednje v mnogih okoljih izrinjeno kot nepotreben strošek. Po drugi plati pa se vse bolj uveljavlja prepričanje, da lahko prav izobraževanje deluje kot gonilna sila za preseganje kriznih razmer, zato ni dvoma o pomenu sodelovanja med izobraževanjem odraslih in gospodarstvom. Tovrstnih dogodkov TVU 2010 je bilo več kot 230 oziroma 4 %. • Petek, 21. maj, in sobota, 22. maj: Nevladne organizacije - znanje ustvarjamo, povezujemo in delimo: nevladne organizacije (društva, zasebni zavodi in ustanove) veljajo za pomembno skupino ponudnikov neformalnega izobraževanja in učenja odraslih v Sloveniji; v želji, da bi povečali njihovo vidnost in pomen, je eduAkcija - mreža NVOza vseživljenjsko učenje to področje izpostavila kot vodilno temo TVU 2010. Prireditelji so se odzvali z okrog 300 oziroma 6 % dogodkov TVU 2010. • Nedelja, 23. maj: Vseživljenjsko učenje in družina, medgeneracijsko učenje: ta dan je bil namenjen dogodkom, ki člane različnih skupnosti povezujejo in bogatijo njihovo znanje, veščine in razumevanje, prispevajo k njihovi osebni rasti ter k miroljubnemu in ustvarjalnemu sožitju v ožjih in širših sredinah. Tovrstnih je bilo okrog 400 oziroma 7 % dogodkov TVU 2010. Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS It)1* 10 Odprtje TVU 2011 Slovesno odprtje TVU je vsa leta eden od osrednjih dogodkov na državni ravni. Od leta 1997 je nepogrešljivi del te prireditve podelitev priznanj ACS z video-predstavitvijo dobitnikov. Na slovesnosti je obeležena tudi vsakokratna osrednja tema, praviloma povezana s temo Evropskega leta. V prvem desetletju je slovesno odprtje TVU snoval in izpeljal ACS, leta 2006 pa je bila njegova organizacija, do neke mere tudi vsebina, prenesena na krajevno raven. Prireditev še vedno ohranja nacionalni značaj, zato je preimenovana v Nacionalno odprtje TVU, poseben pečat pa ji dajejo lokalne vsebine, ki so iz leta v leto drugačne. ACS je pri organizaciji Nacionalnega odprtja TVU sodeloval: v letu 2006 z Organizacijskim odborom za TVU pri Občini Jesenice, v 2007 z Občino Postojna in Ljudsko univerzo Postojna, v 2008 z Andragoškim zavodom Maribor - Ljudsko univerzo, v 2009 z Razvojno izobraževalnim centrom Novo mesto in v 2010 s Kulturno turističnim rekreacijskim centrom (KTRC) Radeče (na fotografiji). Utrinki z odprtij so objavljeni na spletni strani http://tvu.acs.si/odprtje/index.php?nid=700&id=20. ^^ Šesto nacionalno odprtje TVU na krajevni ravni upi ljudska univerza žalec bo v četrtek, 12. maja 2011, ob 11. uri v Domu z/tf/t fas// II. slovenskega tabora Žalec - kulturnem domu, Aškerčeva 9a, 2alec. Pri njegovem snovanju in izpeljavi bo ACS združil moči z UPI - ljudsko univerzo Žalec (UPI - LU 2alec), dolgoletnim uspešnim koordinatorjem TVU na območju Savinjske regije. Njihova direktorica, Franja Centrih, koordinatorica TVU na UPI - LU 2alec, Mihaela Anclin, njuni sodelavci v ustanovi pa tudi drugi prireditelji iz območne mreže TVU vabijo na prireditev, na kateri bodo prikazali drobce iz njihovega življenja, učenja in ustvarjanja. Povezali jo bodo tudi s številnimi obletnicami, ki jih v letu 2011 proslavljajo: 430-letnico šolstva v 2alcu, 100-letnico zgradbe, v kateri se UPI - LU Žalec nahaja, 35-letnico njihovega delovanja, 15-letnico središča za samostojno učenje ter 10-letnico svetovalnega središča (oboje deluje pod njihovim okriljem). 10& Prevoz z avtobusom iz Ljubljane do 2alca bo že tradicionalno zagotovil ACS, in sicer 12. maja ob 9. uri izpred poslovne stavbe Gradis na Šmartinski cesti 134a v Ljubljani. Udeležbo je treba potrditi Olgi Varl (E: olga.varl@acs.si) do 6. maja. Podrobnejše informacije o odprtju so na voljo na spletni strani projekta TVU http://tvu.acs.si/odprtje/2011. % Andragoški kolokvij 2011 V Tednu vseživljenjskega učenja je poleg festivalskih dogodkov vedno tudi nekaj priložnosti za soočenja strokovnih mnenj. Na državni ravni je od leta 1997 osrednji strokovni dogodek andragoški kolokvij, organizira ga Andragoški center Slovenije. 4 Na andragoških kolokvijih 1997-2010 smo obdelali številne sodobne teme V prvem letu so udeleženci razpravljali o pojmih vseživljenjsko izobraževanje in vseživljenjsko učenje, naslednje leto pa so se posvetili temi socialne vključenosti izobrazbeno prikrajšanih ciljnih skupin. V letu 1999 je udeležence pritegnila tema Izobraževanje odraslih za aktivno državljanstvo, v 2000 pa je bila v središču pozornosti problematika pismenosti, participacije ter družbe znanja. Tema srečanja, izpeljanega leta 2001, je bila Izobraževanje odraslih in spreminjajoča se narava dela. Kolokvija v letih 2002 in 2003 sta bila posvečena motivaciji v izobraževanju odraslih, v zadnjem letu je bil dodan še vidik značilnosti učenja. V letu 2004 je bila osrednja tema izobraževanje in usposabljanje učiteljev v izobraževanju odraslih. Naveza vseživljenjsko učenje in aktivno državljanstvo je ponovno izzvala strokovnjake v letu 2005, leto zatem pa so udeleženci razpravljali o spodbudah in ovirah za večjo udeležbo v izobraževanju odraslih. Najširši domet je imel kolokvij leta 2007 z naslovom Za učenje ni nikoli prepozno, povezan z istoimenskim Sporočilom Evropske komisije. Zadeval je različne ovire, ki vplivajo na odločitev odraslih za izobraževanje, vidike zagotavljanja kakovosti pri učenju odraslih, problematiko priznavanja in vrednotenja znanja, pridobljenega z neformalnim in priložnostnim učenjem, ter možnosti izobraževanja in usposabljanja starejših odraslih in migrantov. Leto kasneje je bila tema precej ožja, saj so udeleženci razpravljali o stanju in izzivih v e-izobraževanju odraslih, v 2009 (na fotografiji) pa je bilo v središču pozornosti izobraževanje starejših odraslih kot ene od Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS It)1* 12 prednostnih ciljnih skupin Akcijskega načrta EU za izobraževanje odraslih (2007). V letu 2010 smo kolokvij prvič prenesli na krajevno raven, saj je pri njegovi zasnovi in izpeljavi sodelovala Ljudska univerza Slovenska Bistrica. Teme Izobraževanje po meri gospodarstva - ključ je v sodelovanju! smo se lotili z namenom, da se uglasimo na aktualne družbenoekonomske okoliščine, ki puščajo svoje posledice in postavljajo nove izzive tudi na področju izobraževanja odraslih. Pregled dozdajšnjih kolokvijev, v zadnjih letih tudi prispevkov ali predstavitev ter zvočnih zapisov, je objavljen na spletni strani http://tvu.acs.si/ak. Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS 4 Jubilejni, 15. andragoški kolokvij: Gospodarstvo v recesiji in izobraževanje odraslih V središču letošnjega andragoškega kolokvija so aktualna gospodarska kriza, njene posledice na izobraževanje ter vloga izobraževanja in usposabljanja pri reševanju problemov v tem obdobju. Dejstvo je, da se Slovenija ni mogla izogniti gospodarski krizi in recesiji, ki sta zajeli ves svet. Kažeta se tako na finančnem področju, spremenjenih razmerah na trgu dela, v sferi sociale, posegata pa tudi v človeško moralo ter družbene vrednote, kar zahteva vzpostavljanje novega vrednostnega sistema. V tem kontekstu se gospodarska kriza lahko obravnava kot čas, ko je treba zasnovati novo razmerje skladnejšega razvoja družbe. V njem se poleg ekonomskih upoštevajo tudi dobrine, kot so: zdravje, izobrazba, znanje, kultura, pravičnost ter socialna integracija, ki vsem socialnim skupinam zagotavljajo človeka vredno in dostojno življenje. Izobraževanje in učenje imata pri tem ključno vlogo. Evropski dokumenti poudarjajo, da je izhod iz gospodarske krize odvisen od tega, ali so evropski sistemi izobraževanja in usposabljanja sposobni zagotoviti dovolj visoko usposobljenih in izobraženih ljudi, ki obvladajo zahteve poklicne sfere in družbenega delovanja. Hkrati pa opozarjajo, da morajo evropski sistemi izobraževanja in usposabljanja popraviti napake dosedanjega razvoja in zagotoviti pogoje enakih začetnih položajev. 10& Polemike in razprave na to temo bodo tekle v času enodnevnega kolokvija - tako 13 v plenarnem (dopoldanskem) kot v delavničnem (popoldanskem) delu. V plenarnem delu bodo prispevke predstavili strokovnjaki, ki se ukvarjajo predvsem s teoretičnimi izhodišči problematike gospodarske krize v povezavi z izo-braževanjem. Po plenarnem delu bo razprava tekla v dveh delovnih skupinah: • Gospodarska kriza in izobraževanje ter usposabljanje zaposlenih v zasebnem sektorju in • Gospodarska kriza in izobraževanje ter usposabljanje zaposlenih v javnem sektorju. Letošnji andragoški kolokvij bo organiziran v četrtek, 26. maja 2011, v prostorih in v sodelovanju z Gospodarsko zbornico Slovenije, Dimičeva 13, Ljubljana. Podrobnosti o 15. kolokviju so objavljene na spletni strani http://tvu.acs.si/ak/2011. Mag. Jasmina Mirčeva (jasmina.mirceva@acs.si), ACS Mednarodni vidiki TVU 2011 in utrinki z Irske 4 Novi projekt v okviru Grundtvig partnerstva Osrednje dejavnosti na mednarodni ravni bodo potekale v okviru novega, dveletnega projekta Grundtvig Učno partnerstvo Širimo semena učenja (Sowing the Learning Seeds - SLS). Gre za sodelovanje predstavnikov iz sedmih držav (Estonije, Francije, Irske, Madžarske, Nizozemske, Slovenije in Turčije), katerega namen je izmenjati izkušnje ter izboljšati učinkovitost mrež in promocijskih kampanj/festivalov učenja, zato da bi se povečala udeležba v izobraževanju odraslih. Srečanja strokovnjakov, prostovoljcev in učečih se, načrtovana v letih 2010-2012, bodo zato omogočila izmenjavo primerov dobrih praks, vzpostavitev in krepitev mrež na mednarodni, nacionalni in lokalni ravni ter izdatnejše vključevanje učečih se v promocijske, animacijske in zagovorniške dejavnosti. Partnerji projekta SLS smo se od 19. do 22. februarja sestali na drugem projektnem srečanju v Dublinu na Irskem. Slovenski udeleženci, med njimi šest predstavnikov učečih se, smo za projektno delavnico z naslovom Vloga prostovoljnega dela v izobraževanju odraslih in pri organizaciji festivala učenja vnaprej pripravili gradivo, ki ga lahko preberete na spletni strani projekta http://pro.acs.si/sls/meetings/index.php?nid=330&id=65. Na samem srečanju, It)1* 14 ^^^^^■■tHHIIBIB^^^^^^H 20. februarja, pa smo naše izkušnje in poglede soočili z udeleženci iz partnerskih držav ter s predstavnico ustanove Ireland Volunteering. Irski partner, Irska državna organizacija za izobraževanje odraslih (The Irish National Adult Learning Organization - AONTAS; http://www.aontas.com/). nas je na začetku srečanja seznanil s svojimi dejavnostmi na področju izobraževanja odraslih, še posebej pa s petletnimi prizadevanji za organizacijo Festivala učečih se odraslih (Adult Learners' Festival, http://www.adultlearnersfestival.com/). V ponedeljek, 21. februarja, na prvi dan irskega festivala učečih se, smo se udeležili slovesnega odprtja ter podelitve priznanj Star Awards, dopoldne pred tem pa smo obiskali radijsko postajo NEAR fm/NEAR TV, ki medijsko podpira festivalsko dogajanje. Vodijo jo prostovoljci. Priložnost za učenje je bil tudi obisk enega od dogodkov na temo trajnostnega razvoja Green Works zadnjega dne našega bivanja na Irskem. Del projektnega srečanja je bil tudi kratek sestanek koordinatorjev, na katerem smo začrtali naslednje projektno srečanje, ki bo 13. maja v 2alcu, ob rob nacionalnemu odprtju TVU 2011. Osrednja tema bo učinkovitejše vključevanje medijev v festivale učenja ter uporaba novih medijev. Udeleženci projektnega srečanja na Irskem, nekateri prihajajo tudi iz vrst koordinatorjev TVU, Franja Centrih, Tatjana Gostiša, Marija Im-perl, Jože Prah, Tadej Pugelj, Ajda Turk ter Mateja Pečar svoje vtise predstavljajo v nadaljevanju. Prisrčno se jim zahvaljujemo za njihovo sodelovanje. Mag. Zvonka Pangerc Pahernik (zvonka.pangerc@acs.si), ACS 10& 4 Prostovoljstvo in izobraževanje odraslih 15 Pred kratkim sem bila na Irskem. Še nekaj mesecev nazaj se mi niti sanjalo ni, da se bom tako kmalu sprehajala po ulicah Dublina in spoznala toliko različnih ljudi iz tujih dežel, ki se ukvarjajo z enakimi izzivi na področju izobraževanja odraslih, s poudarkom na prostovoljstvu, kot mi v Sloveniji. Hvaležna sem, da so se mi spet razširila obzorja, bogatejša sem pa tudi za stike, ki smo jih vzpostavili in nam bodo v spodbudo in pomoč pri nadaljnjem delu. Izobraževanje odraslih je zelo pomemben del koncepta vseživljenjskega učenja, kot ga razvijamo v zadnjih letih v našem podeželskem okolju. V času, ko hitimo številnim obveznostim naproti, ko nam zmanjkuje energije, časa in volje, ima prostovoljstvo večji pomen kot kdaj koli prej. Ljudje smo socialna bitja, ki globoko v sebi čutimo potrebo po druženju, povezovanju, sodelovanju in ustvarjanju. Prav tako pomembna pa je tudi potreba po tem, da prispevamo svoj delež pri snovanju in realizaciji nekaterih skupnih ciljev. To nam daje občutek, da smo vredni, koristni, potrebni in da smo del sebe darovali drugim. Posvečanje svoje energije doseganju skupnih ciljev brez pričakovanega plačila nas bogati in krepi. Na podeželju je takšen način razmišljanja še vedno prisoten. Včasih je bila potreba prva gonilna sila, ki je spodbujala prostovoljstvo s ciljem pomagati tistim, ki so bili pomoči potrebni. Kljub temu da niso pričakovali plačila, so bili prostovoljci bogato nagrajeni s spoštovanjem drugih ljudi in bogatejši za vezi, ki so se spletle med njimi. Občutek, da bo nekdo priskočil na pomoč tudi tebi, če jo boš potreboval, daje človeku upanje in zaupanje do sebe in drugih. Prostovoljstvo lahko uvrstimo med pomembne vrednote, ki osmišljajo življenje. V korak gre vedno tudi z ostalimi vrednotami: poštenjem, delavnostjo, solidarnostjo, empatijo in drugimi. Pogosto je prostovoljstvo tudi most med osamljenostjo in dejavnim vključevanjem v družbo. Odnosi med prostovoljci pogosto postanejo prijateljski in so gonilo napredka posameznika in družbe kot celote. Izobraževanje v vseh svojih oblikah je resna reč. Ima veliko moč in globoko vpliva na tiste, ki mu sledijo. Dotika se sleherne pore našega življenja, navdihuje naše želje in hrani našo dušo. V nas prebuja radovednost in radoživost. Navdaja nas z novimi upanji in pred nas postavlja vedno nove izzive. Pomaga nam, da premagujemo težave, iščemo odgovore na mnoga vprašanja in v nas zbuja našo ustvarjalnost. Povezuje nas, plemeniti, druži in bogati. Na poti It)1* 16 vseživljenjskega učenja srečujemo nove ljudi, a spoznavamo tudi sami sebe. V svojih prizadevanjih smo včasih kot otroci, pogosto se z otroki tudi družimo in skupaj z njimi ustvarjamo. Vsaka naša zgodba je drugačna, vsaka posuta z biseri doživetij, okrašena s spoznanji in z modrostmi. Iz malih semen vzklijejo veliki sadovi, ki takrat, ko jih delimo z drugimi, postanejo še večji. Učenje, druženje, veselje, izzivi in uspehi, tovarištvo in nesebičnost so luč na koncu predora. V današnjem času, ko se življenje odvija tako hitro, v času sodobne IKT, ko se srečujemo z velikimi izzivi in krizami na vseh področjih življenja, je družba prepoznala potrebo po novem razvoju družbenih tokov, po razvoju socializacije in odnosov med ljudmi kot predpogoj za osebno rast posameznika in družbe. Bolj kot kdaj koli poprej si posamezniki želimo načrtovati svoje življenje. Od nas se pričakuje, da bomo dejavno doprinesli k družbi. Uveljavljati se je začela nova paradigma, ki stremi k osebnostnemu razvoju posameznika v povezavi z drugimi ljudmi, od katerih se uči in na katere tudi sam vpliva. Merilo za uspeh niso več le materialne dobrine, temveč kakovost razmerij in odnosov med ljudmi. Odgovor na vprašanje, kako ljudi izobraziti in jih usposobiti za življenje v vseh obdobjih njihovega življenja, najdemo tudi v filozofiji vseživljenjskega učenja, v katero je vpeto tudi prostovoljstvo. Nepogrešljive značilnosti uspešnega človeka so zagotovo vseživljenjska vedoželjnost, učljivost, ustvarjalnost, delavnost, inovativnost in odgovornost za nenehen lastni razvoj, čut za sočloveka in širšo skupnost. Zato je pomembno, da se srečujemo, povezujemo, delimo skupna prepričanja in vrednote ter da kakovostno preživljamo svoj prosti čas. Vsi imamo notranjo potrebo, da se dejavno vključujemo na tista področja, ki so za nas pomembna. S tem oblikujemo svoj značaj, obzirnost, rahločutnost, človečnost - skratka, kot je dejal Goethe - svojo srčno kulturo. V življenju želimo biti uspešni. Uspeh pa ni vedno vezan le na moč, ugled in obilje. Uspeh je mnogo več. Vključuje odnose, ki nas osrečujejo, veselje do dela, izražanje lastne ustvarjalnosti, družbene stike, prežete z obzirnostjo in spoštovanjem do ljudi, ter pripravljenost, da nekaj storimo za sočloveka. Vsi si želimo zaupnih in iskrenih odnosov, medsebojnega spoštovanja in ustvarjalnega sodelovanja. Prostovoljstvo je zagotovo pomemben most med ljudmi vseh starosti in poklicev pri njihovih prizadevanjih za medsebojno pomoč, skrb za okolje in človekove pravice ter za zagotavljanje dostojnega življenja. Marija Imperl (marija.imperl@ktrc.si), KTRC Radeče 10^ 4 Irski festival učenja 17 AONTAS je letos petič zapovrstjo organizirala svoj Festival učečih se odraslih (Adult Learners' Festival - ALF; http://www.adultlearnersfestival.com/), ki je trajal od 21. do 25. februarja 2011. Vsak dan v tednu je bil uglašen na različno temo. Po dnevih so si sledile: praznovanje učenja, učenje o ekologiji (green learning), učeče se skupnosti, učenje za delo ter povzdignite glas za učenje odraslih. Irski prireditelji festivala učenja vsako leto po vsej državi pripravljajo številne dogodke. S prireditvami praznujejo učenje odraslih in dosežke učečih se odraslih. Predstavljajo delo izobraževalcev odraslih in promovirajo delo AONTAS-a ter sektorja za izobraževanje odraslih. Njihov namen je tudi zagotavljati trdno umeščenost izobraževanja odraslih v politično dogajanje. Izvajalci promovirajo festival z objavami v časopisju, na televiziji in radiu ter preko socialnih medijev na internetu (Twitter, Facebook). Njihov namen je predvsem predstaviti zgodbe učečih se ter učenje odraslih čim bolj približati ljudem. Hkrati želijo dati ljudem informacije o izobraževalnih programih, ki jih lahko obiskujejo med letom, in o tem, kako se lahko vrnejo v proces izobraževanja (na Irskem se namreč soočajo s 14 % osipništvom). Spoznavanje irskega festivala učenja mi je dalo spoznanje o tem, kako uspešen je slovenski TVU. Dejstvo, da ga pri nas letos organiziramo že šestnajstič, je zagotovo prednost. Organiziramo več dogodkov in nekateri (pa ne malo njih) so namenjeni tudi otrokom. Dobitnike priznanj ACS predstavljamo v kratkih video filmih, kar daje občinstvu in širši javnosti boljšo predstavo o tem, zakaj so priznanje sploh prejeli. Zavedam pa se, da se od drugih držav lahko še veliko naučimo. Promoviranje TVU prek socialnih omrežij in You-tube strani so zagotovo tisti komunikacijski kanali, ki jih v Sloveniji še nismo izkoristili. Tudi ozaveščanje ljudi o tem, kaj lahko storijo na svoji učni poti, se mi zdi pomemben vidik, na katerega je potrebno opozarjati tudi po končanem festivalu. Potepanje po Dublinu je bila dobra izkušnja, predvsem zaradi spoznavanja kulturnih razlik/podobnosti med Irsko in Slovenijo. »Each one can teach one.« (»Vsakdo lahko uči vsakogar.«) Ajda Turk (ajda.turk@acs.si), zunanja sodelavka ACS Find u5 on: a*ONTU.....i ■■ ■ ____, ¿u* HonU -Lt w«u L um t It)1* 18 4 Slovesno odprtje in podelitev priznanj Slovenska ekipa je čakala predvsem ta dan, saj smo želeli videti in občutiti, kako to delajo Irci. Primerjavam se nismo mogli - niti hoteli - izogniti. Našli smo kar nekaj skupnih točk z našim nacionalnim odprtjem TVU, hkrati pa tudi velike razlike. Presenetila nas je togost in majhnost. Ob vstopu v prireditveni prostor so nas organizatorji posedli za eno od 26 okroglih miz z bogatim pogrinjkom ter še bolj pestrim menijem kasnejše pogostitve. Oder je bil okrašen s plakati. Očitno je modra barva v pravem pomenu 'modra', saj jo tako Irci kot tudi mi uporabljamo za osnovno podlago. Na našem se bohotijo bele marjetice, Irci pa so si izbrali zvezdice, ki dopolnjujejo njihov slogan tovrstne prireditve Star Awards. Sam protokolarni del (nagovor ministra za vseživljenjsko izobraževanje ter predsednice in direktorice organizacije AONTAS) je podoben našemu. Pri tem pa se lahko pohvalimo, da je naš obogaten s kulturnim programom, ki ga Irci očitno ne pogrešajo. Z razliko od naših vnaprej znanih dobitnikov priznaj, sem v dvorani čutila veliko napetost kandidatov, ki do povabila na oder ne vedo, kdo je dobitnik. Očitno je ameriški sistem podeljevanja Oskarjev kar pravi za anglosaksonski svet. Prav tako je razlika v načinu prijave. Irske organizacije se prijavljajo same s konkretnimi projekti v različnih fazah izvedbe in raznolikimi vsebinami. Razvrščeni so po smiselnih skupinah, v vsaki so trije nominiranci, priznanje dobi le ena organizacija. Čudovito je prisostvovati - v bistvu isti - ideji, ki pa se občutno razlikuje v načinu in izvedbi. Čas je, da k nam pridejo Irci ter seveda drugi predstavniki projektne skupine, da pokažemo, kako pri nas slovesno začnemo festival učenja in predstavimo zgledne učeče se. Po mojem prepričanju smo vsaj za nekaj korakov pred Irci, predvsem v vedno bogatem kulturnem in dovršenem tehnično-vizualnem programu. Torej - pokažimo Ircem naše marjetice! Tatjana Gostiša (info@vitra.si), VITRA, Center za uravnotežen razvoj, Cerknica 10& 4 Zanimiv način sodelovanja prostovoljcev v lokalni skupnosti 19 Ena od priložnosti, ki so nam jo organizatorji ponudili, je bil tudi ogled radijske postaje Near90,3FM. V bistvu gre za skupnostni medijski center, ki združuje 24-urni radijski program, televizijsko produkcijo in spletni portal. Poleg informiranja lokalne skupnosti o dogodkih v njihovem okolju (in širše) nudi tudi možnosti za usposabljanje prostovoljcev (Community media volunteer). Ti prostovoljno opravljajo medijsko delo: spremljajo dogajanja in poročajo s terena, zbirajo in objavljajo novice, pripravljajo intervjuje, kritično presojajo dogajanja v skupnosti in podobno. Glavni namen neprofitnega projekta (ko-operative), ki jo upravlja okoli 800 članov lokalne skupnosti, je razvoj medijske pismenosti, promocija socialnih pravic in upravljanje skupnosti z mediji. V okviru tega so brezplačni izobraževalni programi za odrasle na področju uporabe IKT opreme, radijske in TV produkcije. Zadnji dan obiska smo imeli priložnost sodelovati na dogodku v okviru Festivala učečih se odraslih. Ustanova The Greenhouse je organizirala Green learning Day (http://www.green-works.ie/green-learning-day), na katerem je udeležencem predstavila možnosti za razvoj 'zelenih' podjetniških idej. Program je vseboval kratke filmčke (The Power down Show), ki so udeležence nagovorili, na katerih področjih lahko uresničijo svoje podjetniške ideje. Strokovnjaki so izzive, predvsem za brezposelne in tiste z nižjimi kvalifikacijami, povezali z izobraževanji (Green Works), ki so del nacionalnega ogrodja kvalifikacij FETAC. Poleg omenjenega je Greenhouse tudi sedež okoljske organizacije ECO UNESCO. Udeležence so s številnih polic k sodelovanju vabili tudi živobarvni letaki na temo okoljskih programov za mlade. Tadej Pugelj (tadej.pugelj@gmail.com), Zveza tabornikov Slovenije It)1* 20 Izobraževanje odraslih na Irskem Uresničevanje koncepta izobraževanja odraslih na Irskem lahko spremljamo skozi 40-letno delovanje državne organizacije AONTAS. Je nevladna organizacija, ki jo financira Oddelek za izobraževanje in strokovno znanje, vodi pa jo izvršni odbor prostovoljcev. V združenje je včlanjenih približno 600 posameznikov, organizacij in združenj. Aktualne strateške naloge AONTAS-a so povzdigniti glas o izobraževanju odraslih s pomočjo usposabljanja, mreženja, predstavitev in lobiranja, doseči večjo prepoznavnost izobraževanja odraslih s pomočjo promocije, medijskega izobraževanja in irskega Festivala učečih se odraslih ter ovrednotiti in poudariti pomen socialnih in ekonomskih ugodnosti izobraževanja odraslih. Združenje pripisuje velik pomen tudi vlogi nevladnih organizacij na področju izobraževanja odraslih, saj v svojem poslanstvu poudarja, kako želi vsakemu odraslemu nuditi dostop do vseživljenjskega učenja. Omeniti velja, da je za reševanje problemov pismenosti odraslih AONTAS ustanovil Nacionalno agencijo za pismenost odraslih (NALA). Ponudniki izobraževanja odraslih na Irskem so Odbori za poklicno izobraževanje (VECs), ki nudijo drugo priložnost za pridobitev izobrazbe in tečaje za brezposelne. Svojo vlogo na tem področju odigrajo tudi Nacionalna agencija za usposabljanje (FAS), neformalni sektor (na primer izobraževanje v skupnosti), sindikati ter ponudniki na tretji ravni šolanja (tehnološki inštituti in univerze). Med študijskim obiskom sem ugotovila, da se na Irskem soočajo s podobnimi izzivi in težavami na področju izobraževanja odraslih kot v Sloveniji. Pestita jih razdrobljenost in neprepoznavnost področja izobraževanja odraslih. Na nacionalni ravni je izobraževanje odraslih podrejeno formalnemu šolskemu sistemu in kot tako nima 'pravega glasu'. V obeh državah je zaznati vpliv prepovedi zaposlovanja v javnem sektorju na delovanje strokovnega osebja v izobraževanju odraslih. Navsezadnje pa smo tako na Irskem kot v Sloveniji priča težavam pri financiranju izobraževanja odraslih. Kljub splošni gospodarski recesiji, ki se odraža tudi v izobraževanju odraslih, so moje izkušnje s tega študijskega obiska pozitivne in koristne. Mednarodna udeležba in pripravljenost deliti svoje izkušnje, sta nam omogočila tako potrditev našega dosedanjega dela kot soočanje z novimi izzivi, kot sta vlogi prosto-voljstva in učenja v skupnosti. Mateja Pečar (mateja.pecar@acs.si), ACS 10^ Priznanj Andragoškega centra Slovenije za promocijo učenja in znanja za leto 2010 Priznanja bodo podeljena na Nacionalnem odprtju TVU 2011, v Žalcu, 12. maja 2011. 22 O razpisnem postopku in zbiranju predlogov Od 15. septembra do 14. oktobra 2010 so lahko predlagatelji iz vse Slovenije in iz zamejstva predlagali posameznike, skupine ter ustanove, podjetja in lokalne skupnosti za priznanja ACS za promocijo učenja in znanja za leto 2010. V času trajanja razpisa smo na Andragoškem centru skrbeli za medijske objave, predlagateljem pa svetovali pri pripravi. V razpisnem roku je prispelo 25 predlogov (dva sta bila neveljavna). Sledilo je zbiranje, urejanje in dopolnjevanje gradiv, za kar je kot vodja skupine za izvedbo razpisa za podelitev priznanj ACS 2010 skrbela Slavica Borka Kucler. Člani komisije za podeljevanje Priznanj ACS so med 23 veljavnimi predlogi izbrali 10 dobitnikov priznanj. V prvi kategoriji priznanje prejme sedem posameznikov za posebne dosežke na področju vseživljenjskega učenja, v tretji kategoriji pa prejmejo priznanje dve ustanovi in eno podjetje za posebne strokovne dosežke ter za dosežke pri bogatitvi lastnega znanja in znanja drugih. V drugi kategoriji, kjer gre za priznanja učečim se skupinam, priznanje za leto 2010 ni bilo podeljeno. Dobitnikom bodo priznanja podeljena na slovesnosti ob nacionalnem odprtju TVU 2011, ki bo 12. maja v 2alcu. Ajda Turk (ajda.turk@acs.si), zunanja sodelavka ACS Predstavitev dobitnikov Priznanj ACS za promocijo učenja in znanja za leto 2010 4 Ciril Horjak iz Ljubljane Predlagatelj: Darijan Novak, Andragoški center Slovenije Ciril Horjak je risar stripov in ilustrator, ki umetniške stripe vešče kombinira z izobraževanjem. Danes se njegov talent odraža v številnih domačih in tujih publikacijah, objavah v časopisih in na spletnih straneh. Ciril svoje slušatelje predavanj na fakultetah, v podjetjih ter v spletnih video predstavitvah vedno znova navduši. Hkrati pa preseneča moč njegovih stripov tudi v izobraževalne namene. 10& Umetniško žilico je prepoznal že v otroških letih. Takrat sta z bratom risala in pisala 23 revijo Packa od črnila. Svojo umetniško pot je začel s povsem samostojnim učenjem risanja. Da bi lahko svoj talent razvijal, se je vpisal in uspešno zaključil Srednjo šolo za oblikovanje in fotografijo v Ljubljani, kjer je začel sodelovati pri ilu-stratorskih in oblikovalskih projektih. Danes je samozaposlen študent Akademije za likovno umetnost, ki poleg družine skrbi za številne druge projekte s področja stripa. Naj navedemo le nekatere rezultate njegovega ustvarjanja: prvi slovenski učbenik stripa Najmanjša velika enciklopedija stripa, ki jo je pohvalil tudi znani Miki Muster; kratki animirani film Aleša 2emlje Ljubezenska znamenja, za katero je zrisal like in ozadja, publikacija ob 60. obletnici Koroške osrednje knjižnice, strip za projekt Temna stran mavrice, izobraževanje s stripom v podjetju Slorest. Z zavodom PiP je pripravil strip na temo Lizbonske pogodbe. V zadnjih letih svoje znanje prikazuje na Radiu Študent, ko v živo riše v oddaji Risanka. Sodeluje tudi s časopisno hišo Večer, za Rdeči Križ je pripravil strip Zgodilo se je čisto blizu nas itd. Uspehi pri delu ga motivirajo za iskanje možnosti poučevanja o stripu in s stripom. Ciril je zagotovo umetnik in aktivist, ki po besedah predlagatelja, Darijana Novaka, »s svojim poglobljenim delom z različnimi ciljnimi skupinami omogoča dostopnejše usposabljanje in izobraževanje.« 4 Janez Košir iz Begunj pri Cerknici Predlagatelj: Bojan 2nidaršič, VITRA, Center za uravnotežen razvoj Cerknica Janez Košir, Notranjcem bolje znan kot Janko iz Sel-ščaka, je znal brezposelnost ob stečaju podjetja obrniti sebi v prid. Priložnost je videl v turizmu, zato se je začel s pomočjo Zavoda RS za zaposlovanje usposabljati za turističnega vodnika. Na delavnicah se je učil javnega nastopanja, rabe računalnika in drugih uporabnih veščin. Po upokojitvi se je začel posvečati raziskovanju lokalne zgodovine in ljudskega izročila, naravoslovju in druženju z ljudmi. Janezovo delovanje se odlikuje po prostovoljstvu in medgeneracijskem sodelovanju. V okviru študijskih krožkov (Tradicionalna kulinarika, Retorika, Zbiranje pripovedi ljudskega izročila) je bil vedno poln zanimivih pobud, poskrbel pa je tudi, da so bili vsi projekti izpeljani do konca. Sad študijskih krožkov je tudi trasiranje Kolesarske poti in Naravoslovne učne poti. Obe sta opremljeni z obvestilnimi tablami. Pot Po medvedovih stopinjah še danes vzdržuje povsem It)1* 24 prostovoljno. V Turističnem društvu Menišija, katerega soustanovitelj in dejavni član je, so za vse te poti pripravili tudi prospekte. S svojim delom vedno znova pritegne številne druge prostovoljce - vaščane, s katerimi skupaj očistijo javne površine, zasadijo cvetje. S svojim bogatim znanjem rad pomaga mladim pri izdelavi diplomskih in seminarskih nalog. Tu pa se Jankova dejavnost še ne konča. Še vedno se izobražuje. Odlično se počuti kot mentor študijskih krožkov, pa tudi kot vodja turističnih ogledov in delavnic. Na taboru UNESCO šol vsako leto vodi delavnico Narava za nas. Je tajnik Turističnega društva Menišija. Ima izjemen občutek za sočloveka in skupino. »Janez Košir je poučen primer človeka, ki je osebno travmo brezposelnosti vzel kot odskočno desko v življenje, kjer z 'veliko žlico' zajema in daje,« je zapisal predlagatelj, Bojan Žnidaršič. 4 Ana Kruder iz Slovenske Bistrice Predlagateljica: mag. Brigita Kruder, Ljudska univerza Slovenska Bistrica Biti dejaven tudi v tretjem življenjskem obdobju ... Ana Kruder, dobitnica priznanja ACS za leto 2010, s svojo osebno zagnanostjo in uspehi dokazuje, da je to še kako mogoče. Ana se je namreč po upokojitvi vključila v številna izobraževanja in pozitivno prispevala k učenju drugih. S tem se uresničuje njena mladostniška želja - postati učiteljica. 2e v času službovanja v Elektro Maribor, PE Slovenska Bistrica, je bila pobudnica za vrsto dejavnosti, po upokojitvi pa se je dejavno vključila v študijske krožke ter razne tečaje in neformalne programe na Ljudski univerzi Slovenska Bistrica: slikanje, slikanje na svilo, digitalna fotografija, šivanje uporabnih predmetov idr. Poleg tega je končala formalna programa Angleščina za starejše odrasle in Računalniška pismenost za odrasle. Vse znanje je usvojila do te mere, da lahko zdaj samostojno poučuje druge. Njena največja vrednost je prav prenašanje znanja na druge udeležence izobraževanj. V veliko veselje ji je motivirati, jih spodbujati in pomagati premagati njihove ovire v okolju, kjer ni bilo nobene izobraževalne ponudbe. Prav tako rada sodeluje pri izvedbi ustvarjalnih delavnic, razstav, vodenju študijskih krožkov (Točka vseživljenjskega učenja na Pragerskem je nastala ravno na njeno 10& pobudo) ter izvajanju krajših delavnic za otroke in odrasle. Pripravlja gradiva za 25 udeležence in spremlja njihove dejavnosti. »To, kar druge običajno odvrne od učenja: nove učne situacije, novo učno okolje in lokacije, njej predstavlja izziv, s katerim se spoprijema, in seveda tudi uspešno izpelje,« je o Ani zapisano v predlogu za priznanja. Pri svojih poznih šestdesetih letih ostaja dejavna - kot predavateljica, udeleženka ali prostovoljka je vključena v različne oblike izobraževanja in usposabljanja. 4 Štefka Kustec iz Črenšovcev Predlagatelj: Zvonko Kustec, Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer »Prav zaradi odpovedi v službi sem se po tolikih letih vrnila k maturi. Nisem človek, ki čaka na rešitev, saj sama nikoli ne pride,« so besede Štefke Kustec, zlate matu ra ntke iz Črenšovcev, zapisane v reviji Ona (27. julij 2010). Po izgubi zaposlitve v tekstilnem podjetju Mura se je po tehtnem razmisleku odločila, da izpolni svojo otroško željo in se vpiše v srednješolski program Predšolska vzgoja. Zaključila ga je kot zlata maturantka in si pridobila naziv vzgojiteljica predšolskih otrok. Močna volja, predanost in obenem podpora družine so ji pomagale premostiti marsikatero oviro pri doseganju zastavljenega cilja. Med šolanjem se je ponovno zaposlila v 'novi' Muri. S tem pa so bile tedenske obremenitve veliko večje. Poleg skrbi za družino in ustvarjanje novega doma so bili vikendi namenjeni predvsem učenju. Prostega časa ni imela. Vstajala je ob 4.30, ob koncu tedna pa domov prihajala v poznih večernih urah, po končanem pouku. Pa vendar ji je uspelo in to odlično! Na maturi je dosegla najvišje možno število točk in se s tem zapisala med zlate maturante leta 2010. Štefka je zgled mnogim - svojemu sinu in tudi sodelavkam iz tovarne Mura. Marsikatera med njimi se je odločila za podobno pot. V letih šolanja je rada pomagala svojim sošolkam ter jih spodbujala in prepričevala, da zmorejo končati program, prav tako kot ona. A zanjo uspeh ni pomenil le zadostne ocene, temveč odlično znanje. Danes si želi čim prej zamenjati poklic in delati kot vzgojiteljica predšolskih otrok, za kar se je tudi usposabljala. Razmišlja tudi o nadaljevanju šolanja v It)1* 26 visokošolskem strokovnem programu. Prepričani smo, da bo tudi tokrat našla pot do uresničitve svojega cilja. 4 Alojz Lipnik iz Solčave Solčavsko je leta 2009 prejelo prestižno nagrado Evropske komisije EDEN - Evropska destinacija odličnosti. Veliko zaslugo pri tem ima prav Alojz Lipnik, inženir gozdarstva, domoljub in župan Občine Solčava. Svojo usposobljenost za mentorja študijskih krožkov in drugo neformalno znanje, s katerim nenehno nadgrajuje svojo formalno izobrazbo, zna izkoristiti za povezovanje ljudi v občini. Predvsem pa prispeva k razumevanju in spoštovanju načel trajnostnega razvoja. Oče štirih otrok je na naravo navezan že vse svoje življenje. O sebi pravi: »Moje delo, ki se udejanja v številnih projektih, se je začelo z izobraževanjem za mentorja študijskih krožkov.« K sodelovanju v študijskih krožkih je pritegnil raztresene visokogorske kmete in jih tako navdušil, da je njihovo sodelovanje preraslo v društvo. Na delavnicah in seminarjih je vedno dejaven udeleženec, pa tudi voditelj, moderator in predavatelj. Zasnoval in vodil je več uspešnih domačih in mednarodnih projektov, kot so: Solčavski gorski les, Turistična infrastruktura Solčavskega, Delta - reševanje prometa v turističnih območjih, Nature Experience, Stara & Nova Rinka idr. Alojz se z novim znanjem, ki ga je pridobil v študijskih krožkih, loteva tudi županskih nalog. Ve, kaj je dialog. Zna poslušati in najti močno plat vsakega občana oziroma sodelavca. V razvojnih načrtih daje vseživljenjskemu učenju osrednji pomen. Solčavske visokogorske kmetije so svojo izvirno turistično ponudbo zasnovale v študijskih krožkih. Sad dela v krožkih je tudi Solčavska panoramska cesta, ki te kmetije povezuje. V resnici je razvojna vizija Alojza Lipni-ka zahtevna in zasnovana dolgoročno. Posebno mesto v njej zavzema skrb za mlade, zato že pripravlja občinski podjetniški inkubator in spodbude za mlade družine, saj se zaveda, da brez njih ne bo prihodnosti. Predlagatelj: Jože Prah 10^ 4 David Pavlič iz Novega mesta 27 Potočar, Razvojno izobraževalni center Novo mesto, Velik ljubitelj glasbe, David Pavlič, je po dveh letih obiskovanja vzgojiteljske šole popolnoma izgubil motivacijo in željo, da bi šolanje zaključil. Pomoč je poiskal v Razvojno izobraževalnem centru Novo mesto. Vključenost v program Projektno učenje za mlajše odrasle (PUM) mu je pomagala najti pot iz osebne krize in ga usmerila na novo pot. Našel je nove prijatelje, novo zaposlitev in si zastavil nove življenjske cilje. David se je sprva vpisal v program biotehniške gimnazije na Kmetijski šoli Grm Novo mesto. Ker ga področje ni veselilo, se je po končanem 2. letniku prepisal na srednjo vzgojiteljsko šolo. Sledile so družinske težave in potreboval je čas za premislek. Odločil se je za podporo mentorjev v programu PUM, ki so mu pomagali pridobiti naziv Vzgojitelj predšolskih otrok in uspešno opraviti poklicno maturo. Njegova izobraževalna učna pot se tu ni končala. Ker je po končanem šolanju hitro našel zaposlitev v vrtcu kot spremljevalec gibalno oviranih otrok, je uspešno opravil vrsto izobraževanj za ta poklic, v katerem zelo uživa. Zaključil je tudi nacionalne poklicne kvalifikacije za maserja. Danes prostovoljno deluje v okviru društva Sonček - Društva za cerebralno paralizo Dolenjske in Bele krajine. Vsako leto se udeležuje njihovih kolonij, kjer nudi pomoč in spodbudo otrokom in mladostnikom s posebnimi potrebami. Pomaga tudi njihovim staršem in ljudem v širšem okolju. »Njegova predanost temu delu in vedoželjnost dokazujeta, da nobeno vedenje in znanje ni dokončno, zato se splača vlagati energijo in čas v učenje,«je zapisano v predlogu za priznanja. Davidova zgodba nas uči, kako pomembno je poiskati pomoč takrat, ko jo zares potrebuješ, in tam, kjer ti jo lahko uspešno nudijo. Ker jo je sam znal poiskati, ga je to pripeljalo do novih ljudi, izzivov, ciljev, zato z veseljem sodeluje tudi pri promoviranju programa PUM. Predlagateljica: Zvonka program PUM It)1* 28 4 Jože Perme iz Grosupljega Predlagatelj: dr. Zoran Jelenc Definicija vseživljenjskega učenja izvira iz prakse. To potrjuje življenje Jožeta Permeta. Na številnih področjih se je izobraževal vse svoje življenje. Paleta njegovega usvojenega znanja je raznovrstna. Z leti jo dopolnjuje in prepleta z novimi vsebinami. Hkrati pa je dejaven upokojenec, ki je za svoje zasluge prejel različna priznanja. Po končani Vajeniški šoli lesne stroke je v 60. in 70. letih prejšnjega stoletja delal kot mizar. Med delom je zaključil Ekonomsko srednjo šolo in si pridobil srednješolsko izobrazbo. Pri 31. letih se je v popoldanskih tečajih naučil nemškega jezika. V vsem tem času je pridobival dodatna znanja na delovnih mestih - kot mizar, računovodja, kasneje kot direktor finančno računovodskega sektorja v podjetju, direktor banke, finančni direktor ter kot direktor finančne službe. S formalnim izobraževanjem je nadaljeval, ko je pri 38. zaključil višješolski študij na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Še večji korak je naredil po upokojitvi, ko je pri 65. letih diplomiral na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, Visoki poslovni šoli, z oceno 9. Istega leta se je tudi samostojno učil angleškega jezika, kar mu je prišlo prav na potovanju na Kubo. Leta 2007 je opravil še intenzivni tečaj prve stopnje angleščine. Gospod Perme ni napredoval le na poklicnem področju, na področju računovodstva in financ, kjer redno spremlja predpise in zakonodajo, temveč tudi kot dejavni član Čebelarskega društva Grosuplje. Za svoje zasluge je prejel priznanje Antona Janše III. stopnje in odličje II. stopnje. Njegova življenjska učna pot nazorno prikazuje, kaj pomeni vseživljenjsko učenje - v vseh življenjskih obdobjih in na različnih področjih. »Vse, kar je dosegel, sije ustvaril z uspešnim in nenehnim učenjem. Pri tem ga niso ovirale niti časovne niti krajevne ovire ter različne obveznosti. Niti njegova telesna hiba - slepota na enem očesu od 25. leta starosti,« je zapisal dr. Zoran Jelenc v predlogu za priznanje. 10^ 4 Program Projektno učenje za mlajše odrasle, Ljudska univerza 29 Radovljica, direktorica: Mateja Rozman Amon Predlagateljica: Lili Kozinc Ljudska univerza Radovljica (LUR) ima pomembno vlogo na področju izobraževanja odraslih v svoji občini in regiji. Med kakovostnimi izobraževalnimi programi izstopa program Projektno učenje za mlajše odrasle (PUM), ki ne krepi le vključenih posameznikov, ki so se zaradi osebnostnih ter družinskih težav znašli na robu družbe, ampak spreminja tudi odnos okolice do udeleženih v tem programu. LUR izvaja program PUM od leta 2000. Vanj je vsako leto brezplačno vključenih do 24 posameznikov, starih med 15 in 25 let, ki niso končali šolanja. Program temelji na projektnem delu, pomemben pa je tudi individualni pristop. Osnovni cilj programa je pripeljati mladostnike nazaj v šolski sistem oziroma povečati njihove zaposlitvene možnosti. Mlade skuša opremiti z oblikami znanja, ki jim pomagajo reševati osebne stiske in negotovosti ter jih spodbuditi, da si zastavijo prave cilje v življenju - se osamosvojijo, odkrijejo speče talente, najdejo zaposlitev in postanejo odgovorni. PUM Ljudske univerze Radovljica je v zadnjih letih izvedel nekaj odmevnih projektov: posneli so dokumentarec Mladost za ogledalom, filmsko parodijo Kekec se vrača, videospot Rejverski Kekec; z gledališko igro Ljubezen je ljubezen so nastopili v Linhartovi dvorani Radovljica in drugod. Njihovo delo pa ni pritegnilo le domače javnosti, opazili so ga tudi drugod po Evropi. Leta 2010 so PUM Ljudske univerze Radovljica predstavili kot primer dobre prakse v Bruslju, v Radovljici pa so gostili mnoge strokovnjake in predstavnike evropske politike, ki so želeli PUM spoznati 'v živo'. Program PUM spodbudno vpliva tudi na javno mnenje. »Vedno več ljudi spoznava udeležence kot uspešne, nadarjene, spodobne. Izginjajo predsodki, da so leni, nesposobni, da iz njih 'nikoli nič ne bo',« je zapisano v predlogu za podelitev priznanja. It)1* 30 * Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, direktor: Štefan Grosar Predlagatelj: Bojan Žnidaršič, VITRA, Center za uravnotežen razvoj Cerknica Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije (OZS) odločilno prispeva k izobraževanju odraslih na področju obrti in podjetništva. Ima dobro domišljen sistem mojstrskih izpitov, ki omogoča dvigovanje izobrazbene ravni znotraj posameznih strok ter obujanje redkih poklicev (npr. sodarski mojster). Pri tem uspešno uveljavlja novosti, ki obrtnikom olajšajo pot do cilja (npr. e-učenje in priznavanje predhodno pridobljenega znanja). Izobraževalno središče Obrtno-podjetniške zbornice od leta 2008 krepi sodelovanje z različnimi izobraževalnimi ustanovami. Oblikoval se je t.i. e-vozel -mreža več kot 150 ponudnikov izobraževanj in usposabljanj za področje obrti in podjetništva. Razvili so usposabljanja in preverjanja nacionalnih poklicnih kvalifikacij na področju cestnega prometa, pripravljajo e-gradiva za sodoben način pridobivanja znanja, izdajajo pa tudi tiskane publikacije (Obrtnik, Podjetnik ipd.). Na področju izobraževanja in usposabljanja je zbornica nosilec ali partner v kar 25 domačih in mednarodnih projektih. V izobraževalnem središču skrbijo tudi za izobraževanje in strokovni razvoj zaposlenih. Sekcije pri OZS vsako leto organizirajo strokovna srečanja, kongrese in usposabljanja za različna področja. S pripravo orodij za iskanje znanja v drugih okoljih spodbujajo mobilnost in odprtost za novosti. OZS bi lahko poimenovali kar obrtna univerza. Oblike, vsebine in tehnike posredovanja znanja ter informacij razvija - upoštevajoč potrebe gospodarstva - že 40 let. Pomembno prispeva k ohranjanju znanj in veščin poklicev, ki 'izumirajo'. Predvsem pa v družbi dviguje zavest o pomembnosti vlaganja v znanje zaposlenih. Njeno odličnost je predlagatelj, Bojan 2nidaršič, jedrnato izrazil z besedami: »da ima OZS izdelan popoln izobraževalni načrt, s katerim obrtnik poslovno uspešno shodi.« 10** 4 AHA EMMI predelava aluminija d.o.o., direktor: Roman Stegne 31 Predlagatelj: mag. Brigita Kruder, Ljudska univerza Slovenska Bistrica »Ustvarjamo delovno okolje, ki spodbuja učenje. To je okolje, kjer imajo zaposleni občutek pripadnosti ter možnost za osebni razvoj, kjer so za učenje ustrezno motivirani ter primerno nagrajeni za posebne dosežke,« je zapisano v predlogu za priznanja ACS. Uspešno podjetje AHA EMMI v času gospodarske krize ni zmanjšalo vlaganj v novo znanje zaposlenih. Občutek pripadnosti podjetju je s tem le povečeval. Direktor podjetja, Roman Stegne, daje svojim zaposlenim priložnost, da uresničujejo svoje karierne in osebne cilje: podpira jih pri pridobivanju formalne izobrazbe na področjih strojništva, metalurgije, elektroenergetike in ekonomije, vodjem omogoča usposabljanja na najvišjem nivoju v veščinah coachinga, uvaja model kompetenc za boljše spremljanje in načrtovanje kompetenc zaposlenih, omogoča redna usposabljanja na področjih medosebnega komuniciranja, reševanja konfliktov ter osebnega razvoja. Večje število zaposlenih v proizvodnji vključuje v projekt Usposabljanje za življenjsko uspešnost - Moje delovno mesto (UŽU - MDM). Podjetje v kriznem letu 2009 stroškov za usposabljanje ni zmanjšalo. V času, ko so potrebovali večje število ljudi, ki jih na trgu dela ni bilo, so znali poiskati rešitev. Zaposlili so brezposelne, ženske slaščičarke, in jih ustrezno usposobili za delo v industriji. Z izgradnjo kotlovnice na lesno biomaso so uspešno rešili tudi potrebo po zmanjšanju izpustov v okolje. V podjetju AHA EMMI predelava aluminija d. o. o. se zavedajo pomena povezave med učečim se podjetjem in poslovno uspešnostjo. Ob tem pa skrbijo tudi za okolje ter naravno in kulturno dediščino. Vse ukrepe izvajajo skrbno in premišljeno - predvsem pa uspešno. Ajda Turk (ajda.turk@acs.si), zunanja sodelavka ACS Slavica Borka Kucler (borka.kucler@acs.si), ACS It)1* 32 % Napovedujemo razpis Priznanj ACS za promocijo učenja in znanja za leto 2011 Dobitniki Priznanj Andragoškega centra Slovenije za promocijo učenja in znanja, ki bodo priznanja prejeli na otvoritveni slovesnosti festivala učenja 12. maja v 2alcu, so bili izbrani v okviru razpisa za leto 2010. Letošnji razpis bo odprt med 15. septembrom in 14. oktobrom 2011, a že zdaj vabimo vse potencialne predlagatelje, ki sprejemajo kulturo učenja kot vrednoto, da se ozrejo okrog sebe in s prijavo na razpis izrazijo priznanje bodisi posamezniku, skupini, podjetju, ustanovi ali lokalni skupnosti za poseben vložek v učenje, izmenjavo znanj, izobraževanje ali za vlaganje v spopolnjevanje in razvoj izobraževalnih programov v lastnem okolju ali širše. Besedilo razpisa objavljamo že v teh TVU-Novičkah, dosegljivo bo pa tudi na spletnih straneh TVU in ACS (http://tvu.acs.si/priznanja/razpis/ ter http://www.acs.si/). Na spletni strani bo objavljena razpisna dokumentacija, omogočena pa bo tudi spletna prijava, ki bo marsikomu olajšala delo. V prihodnje bo za razpis Priznanj ACS za promocijo učenja in znanja zadolžena Ajda Turk, zato vas prosimo, da za pomoč in informacije pokličete njo (T: 01 5842 547, E: ajda.turk@acs.si). Zgledne primere kulture učenja, ki jih predstavljajo dobitniki priznanj iz minulih let, si lahko ogledate v videu in besedi na spletni strani http://tvu.acs.si/priznanja/dobitniki. Slavica Borka Kucler (borka.kucler@acs.si), ACS 10^ RAZPIS PRIZNANJ ACS ZA PROMOCIJO UČENJA IN ZNANJA ZA LETO 2011 Andragoški center Slovenije vabi vse morebitne predlagatelje, da se udeležijo javnega razpisa, s katerim zbiramo predloge za podelitev Priznanj ACS za promocijo učenja in znanja za leto 2011. Razpis je odprt od 15. septembra do 14. oktobra 2011. Priznanja, ki so predmet tega razpisa, se podeljuje v treh kategorijah: 1. posameznikom za posebne dosežke na področju vseživljenjskega učenja; 2. skupinam za posebne dosežke na področju vseživljenjskega učenja; 3. ustanovam, podjetjem ali lokalnim skupnostim za posebne strokovne ali promocijske dosežke ter za dosežke pri bogatitvi tako lastnega znanja kot tudi znanja drugih. V vseh treh kategorijah bo podeljenih skupno do 10 priznanj. Predloge lahko oddate prek spleta ali v tiskani obliki na obrazcih za prijavo, ki bodo skupaj z navodili v času trajanja razpisa objavljeni na spletni strani http://tvu.acs.si/priznanja. Predlagatelji, prav tako pa tudi kandidati, so lahko: državljani RS, Slovenci v zamejstvu in izseljenstvu, skupine, društva, ustanove ali družbe v RS, zamejstvu in izseljenstvu ter lokalne skupnosti v RS. Pravilnik o podeljevanju priznanj ACS objavljamo na spletni strani http://tvu.acs.si/priznanja/pravilnik/. Za pomoč in informacije lahko pokličete oziroma pošljete sporočilo Ajdi Turk (T: 01 5842 547, E: ajda.turk@acs.si) ali Katarini Šešet (T: 01 5842 560, E: info@acs.si). Predloge, oddane prek spleta in po pošti, sprejemamo do 14. oktobra 2011 (velja tudi poštni žig s tem datumom). Predloge na tiskovinah in priloge pošljite v zaprti ovojnici, s pripisom Za Priznanja ACS 2011, na naslov: Andragoški center Slovenije, Šmartinska 134a, 1000 Ljubljana. Nad objavo razpisa, izborom kandidatov in organizacijo slovesne podelitve priznanj bdi posebna komisija, ki jo imenuje Svet ACS. Komisija zaseda (in opravi izbor) v roku 60 dni po končanem razpisu. It)1* 34 v / Orgamzacija dela za projekt TVU 2011 Nacionalni odbor za TVU Člani NO TVU, imenovani s sklepom ministra za šolstvo in šport, štev. 0121 -13/2010/3 (04207) z dne 11. 3. 2010, so: • mag. Vinko Logaj, predsednik (Ministrstvo za šolstvo in šport, Direktorat za srednje in višje šolstvo ter izobraževanje odraslih) • mag. Nataša Bucik (Ministrstvo za kulturo) • Darja Čot (Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve) • Tatjana Gostiša, predstavnica izvajalcev TVU (Vitra, Center za uravnotežen razvoj, Cerknica) • Slavica Borka Kucler (Andragoški center Slovenije) • mag. Zvonka Pangerc Pahernik (Andragoški center Slovenije) • Ema Perme (Ministrstvo za šolstvo in šport) • mag. Andrej Sotošek (Andragoški center Slovenije) • Branimir Štrukelj (Sindikat vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije) • Barbara Vrhovnik (Obrtna zbornica Slovenije) lf- Delovna skupina za pripravo in izpeljavo TVU 2011 na ACS Vodja projekta: mag. Zvonka Pangerc Pahernik, nacionalna koordinatorica TVU Nacionalna koordinacija TVU 2011: • Konceptualno-razvojne naloge - vodi mag. Zvonka Pangerc Pahernik, sodelujejo Erika Brenk, Nevenka Kocijančič, Slavica Borka Kucler, Darijan Novak, Mateja Pečar, Ajda Turk ; • Sodelovanje z izvajalci - vodi mag. Zvonka Pangerc Pahernik, sodelujejo Erika Brenk, Nevenka Kocijančič, Slavica Borka Kucler, Franci Lajovic, Mateja Pečar, Ajda Turk; • Nacionalna promocija TVU: • Stiki z javnostjo in medijska promocija - vodi Ajda Turk, • Skupno promocijsko in informativno gradivo - vodi Nevenka Kocijančič, • Informacijski sistem TVU - vodi mag. Zvonka Pangerc Pahernik, Pri vseh treh nalogah sodelujejo David Fartek, Franci Lajovic in vsi člani delovne skupine; • Mednarodno sodelovanje - vodi mag. Zvonka Pangerc Pahernik, sodelujejo Mateja Pečar in drugi člani delovne skupine za TVU. 10^ Organizacija prireditev TVU 2011 na nacionalni ravni: 35 • Priznanja ACS 2010 in 2011 - vodi Slavica Borka Kucler, sodelujejo David Fartek, Franci Lajovic, Darijan Novak, mag. Zvonka Pangerc Pahernik, Ajda Turk; • Nacionalno odprtje TVU 2010 na krajevni ravni (soorganizacija) - vodi mag. Zvonka Pangerc Pahernik, sodelujejo vsi člani delovne skupine; • 15. andragoški kolokvij: • programski odbor vodi mag. Andrej Sotošek, sodelujeta mag. Jasmina Mirčeva in mag. Margerita Zagmajster; • organizacijski odbor vodi mag. Zvonka Pangerc Pahernik, sodeluje Mateja Pečar. % Komisija za podeljevanje priznanj ACS za promocijo učenja in znanja Člani komisije, imenovani na 8. redni seji Sveta ACS, 4. novembra 2010, za obdobje do 4. novembra 2014, so: • Irena Kuntarič Hribar, predsednica (Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve) • mag. Zvonka Pangerc Pahernik, namestnica predsednice (Andragoški center Slovenije) • dr. Nevenka Bogataj (Andragoški center Slovenije) • Darja Čot (Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve, Sektor za vseži-vljenjsko učenje in štipendiranje) • Alenka Grželj (Svet Andragoškega centra Slovenije) • Gorazd Jenko (Služba Vlade RS za lokalno samoupravo in regionalno politiko) • mag. Vinko Logaj (Ministrstvo za šolstvo in šport, Direktorat za srednje in višje šolstvo ter izobraževanje odraslih, predsednik NO za TVU) • Ema Perme (Ministrstvo za šolstvo in šport, Sektor za izobraževanje odraslih) • mag. Andrej Sotošek, pridruženi član (direktor Andragoškega centra Slovenije, ustanove - podeljevalke priznanj) • mag. Marija Velikonja (Andragoško društvo Slovenije) It)1* 36 Pomembni datumi TVU 2011 Prva seja Nacionalnega odbora za TVU 18. februar 2011 ob 9. uri Prvo srečanje izvajalcev in koordinatorjev TVU in delna razdelitev promocijskega gradiva TVU 2011 3. marec 2011 ob 10. uri Rok za oddajo Pisne namere o prevzemu vloge koordinatorja TVU 2011 15. marec 2011 Prijava dejavnosti v TVU 2011 (prek interneta, po e-pošti ali pošti) od 15. marca do 22. aprila 2011 Razpis za prireditve TVU 2011 od 1. do 12. aprila 2011 Drugo srečanje izvajalcev in koordinatorjev TVU, namenjeno usposabljanju za učinkovitejše sodelovanje z mediji, dodatnim informacijam o pripravah na TVU 2011 ter razdelitvi promocijskega gradiva 4. april 2011 ob 10. uri Objava spletnega koledarja TVU 2011 prva uradna objava 30. aprila 2011, sicer pa sprotno objavljanje TVU-Novičke 1/2011 maj 2011 Novinarska konferenca organizatorja odprtja 12. maj 2011 ob 10. uri Nacionalno odprtje TVU s podelitvijo priznanj ACS 12. maj 2011 ob 11. uri Nacionalna novinarska konferenca ob začetku TVU 2011 16. maj 2011 ob 10. uri Uradni termin TVU 2011 Razširjeni termin TVU 2011 od 16. do 22. maja 2011 od 1. maja do 30. junija 2011 15. andragoški kolokvij 26. maj 2011 ob 9. uri 10^ Zbiranje anket o izpeljavi dejavnosti TVU 2011 od 1. junija do 31. julija 2011 Razpis za priznanja ACS za promocijo učenja in znanja za leto 2011 od 15. septembra do 14. oktobra 2011 Izbor dobitnikov priznanj ACS za promocijo učenja in znanja za leto 2011 november 2011 Dogodki na mednarodni ravni: Drugo srečanje projekta SLS*: delavnica na temo Vloga prostovoljnega dela pri organizaciji festivala učenja in obisk irskega Festivala učečih se 19.-22. februar 2011, Dublin, Irska Tretje srečanje projekta SLS: delavnica na temo Večje vključevanje medijev v festival učenja ter uporaba novih medijev in sodelovanje na Tednu vseživljenjskega učenja 11.-14. maj 2011, 2alec/Ljubljana, Slovenija Četrto srečanje projekta SLS: delavnica na temo Večje vključevanje učečih se v promocijo učenja ter sodelovanje na estonskem Tednu učečih se odraslih 6.-9. oktober 2011, Talin, Estonija *Projekt Širimo semena učenja (Sowing the Learning Seeds - SLS; http://pro.acs.si/sls). It)1* Podatki so z dne 4. maja 2011, posodobljene pa si oglejte na spletni strani: http://tvu.acs.si/koledar/v stevilkah/.