ORMOŽ, 14. DECEMBER 2011 TISKOVINA LETNIK: 15 ŠT. 13 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ VSEBINA 76. ODLOK o proračunu Občine Ormož za leto 2012 77. SKLEP o podelitvi priznanj Občine Ormož 76. Na podlagi 29. člena Zakon o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07-UPB2, 76/08, 100/08-odl US, 79/09 in 51/10), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 -UPB4) in 104. člena Statuta Občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 6/10 - UPB) je Občinski svet Občine Ormož na 10. seji, dne 12.12.2011 sprejel ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ORMOŽ ZA LETO 2012 1. SPLOŠNA DOLOČBA 1. člen (vsebina odloka) S tem odlokom se za Občino Ormož za leto 2012 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun). 2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA 2. člen (sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna) V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov. Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih: A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v eurih Skupina / Podskupina kontov/Konto/Podkonto Proračun leta 2012 I. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) 18.373.612 TEKOČI PRIHODKI (70+71) 11.455.064 70 DAVČNI PRIHODKI 9.285.867 700 Davki na dohodek in dobiček 7.938.848 703 Davki na premoženje 1.120.219 704 Domači davki na blago in storitve 226.800 71 NEDAVČNI PRIHODKI 2.169.197 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 1.192.981 711 Takse in pristojbine 5.000 712 Globe in druge kazni 20.000 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 67.335 714 Drugi nedavčni prihodki 883.881 72 KAPITALSKI PRIHODKI 247.000 722 Prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev 247.000 73 PREJETE DONACIJE 198.330 Prejete donacije iz domačih virov 198.330 74 TRANSFERNI PRIHODKI 6.473.218 740 Transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij 1.778.961 741 Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije 4.694.257 II. SKUPAJ ODHODKI 20.960.406 40 TEKOČI ODHODKI 2.531.114 400 Plače in drugi izdatki zaposlenim 687.546 401 Prispevki delodajalca za socialno varnost 109.331 402 Izdatki za blago in storitve 1.417.341 403 Plačila domačih obresti 67.210 409 Rezerve 249.686 41 TEKOČI TRANSFERI 5.378.955 410 Subvencije 222.810 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 2.675.486 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 511.637 413 Drugi tekoči domači transferi 1.969.022 42 INVESTICIJSKI ODHODKI 12.685.390 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 12.685.390 43 INVESTICJSKI TRANSFERI 364.947 431 Investicijski transferi privatnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki 169.817 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom 195.130 III. PRORAČUNSKI PRIMANKLJAJ (PRESEŽEK) (I.-II.) -2.586.794 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB Skupina / Podskupina kontov/Konto/Podkonto Proračun leta 2012 IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN KAPITALSKIH DELEŽEV 6.400 75 Prejeta vračila danih posojil 6.400 752 Kupnine iz naslova privatizacije 6.400 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 29.400 44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev 29.400 440 Dana posojila 22.000 441 Povečanje kapitalskih deležev in finančnih naložb 5.000 442 Poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije 2.400 VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe kapitalskih deležev (IV.- v.) -23.000 C. RAČUN FINANCIRANJA Skupina / Podskupina kontov/Konto/Podkonto Proračun leta 2012 VII. ZADOLŽEVANJE 1.980.000 50 ZADOLŽEVANJE 1.980.000 500 Domače zadolževanje 1.980.000 VIII. ODPLAČILA DOLGA 415.767 55 ODPLAČILA DOLGA 415.767 550 Odplačila domačega dolga 415.767 IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.- -1.045.561 V.-VIII.) X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 1.564.233 XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) 2.586.794 STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH NA DAN 31.12. PRETEKLEGA LETA 9009 Splošni sklad za drugo 1.045.561 Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področje proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom. Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - kontov in načrt razvojnih programov sta priloga k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Ormož. Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti. 3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 3. člen (izvrševanje proračuna) Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke - konta. 4. člen (namenski prihodki in odhodki proračuna) Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF, tudi naslednji prihodki: 1. požarna taksa, 2. okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda, 3. okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov, 4. prihodki iz naslova namenskih sredstev iz državnega proračuna in drugih javnih institucij za investicije, 5. del namenskih prihodkov iz naslova prihodkov za odlaganje komunalnih odpadkov, 6. prihodki iz naslova prispevkov za priklop na širokopasovno omrežje, 7. prihodki iz naslova prihodkov od komunalnih prispevkov, 8. izvirni prihodki krajevnih skupnosti, 9. drugi namenski prihodki. 5. člen (prerazporejanje pravic porabe) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna. Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika, župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami in konti, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva namenjena. O prerazporejanju sredstev v okviru finančnih načrtov krajevnih skupnosti med proračunskimi postavkami in konti odločajo predsedniki svetov krajevnih skupnosti, če s tem ni bistveno ogroženo izvajanje nalog, za katere so bila sredstva namenjena. Župan s poročilom o izvrševanju proračuna ob polletju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2012 in njegovi realizaciji. 6. člen (največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let) Neposredni uporabniki lahko v tekočem letu razpišejo javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu. Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega: 1. v letu 2013 60 % navedenih pravic porabe in 2. v ostalih prihodnjih letih 20 % odobrenih pravic porabe. Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 30 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika. Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, vode, komunalnih storitev, telefona in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov. Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov. 7. člen (spreminjanje načrta razvojnih programov) Župan lahko na predlog neposrednega proračunskega uporabnika spreminja vrednost projektov v načrtu razvojnih programov. Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta. Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna. 8. člen (proračunski skladi) Proračunski skladi so: 1. račun proračunske rezerve, oblikovane po ZJF, 2. račun stanovanjskega sklada, ustanovljen na podlagi Odloka o ustanovitvi proračunskega sklada (Uradni vestnik občine Ormož, štev. 7/2001) in 3. stanovanjski rezervni sklad. Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za posamezne namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF do višine 25.000 eurov župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. 9. člen (financiranje posrednih in ostali proračunskih uporabnikov) Sredstva za financiranje programov posrednih proračunskih uporabnikov se zagotavljajo v skladu s predpisi, ki urejajo posamezna področja. Višino in obseg porabe sredstev namenjenih za delovanje posrednih in drugih uporabnikov proračuna, ki ni določena s podpisi in merili določi župan s sklepom v okviru zagotovljenega obsega sredstev za posamezno proračunsko postavko. Poraba sredstev za sofinanciranje programov posrednih proračunskih uporabnikov se dogovori s pogodbo. 10. člen (omejitve pri sklepanju pravnih poslov) Vsi uporabniki proračuna ter druge pravne osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Ormož, so dolžni oddajati javna naročila v skladu z zakonom. Vsi uporabniki proračuna ter druge pravne osebe javnega prava, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Ormož, morajo za izbiro izvajalca in sklepanje pravnih poslov, ki so sofinancirani oziroma financirani iz sredstev občinskega proračuna in presegajo vrednost 10.000 eurov brez DDV, pridobiti soglasje župana. Krajevne skupnosti si morajo pridobiti soglasje župana za sklepanje vseh poslov katerih vrednost je večja od 10.000 eurov brez DDV. 4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA 11. člen (odpis dolga) Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan dolžniku do višine 1.000 eurov odpiše plačilo dolga. 5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 12. člen (zadolževanje) Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2012 lahko zadolži do višine 1.980.000 eurov. Javni zavodi, katerih ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Občina Ormož se smejo zadolžiti le s soglasjem ustanoviteljev. O soglasju k zadolžitvi in izdaji poroštev odloča občinski svet. 6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 13. člen (začasno financiranje 2013) V obdobju začasnega financiranja Občine Ormož v letu 2013, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja. 14. člen (uveljavitev odloka) Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož. 77. Na podlagi 5. člena Odloka o priznanjih občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 1/97, 3/97, 1/01 in 16/07) in 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 6/10-uradno prečiščeno besedilo) je Občinski svet Ormož na svoji 10. redni seji, dne 12.12.2011 sprejel SKLEP 1. V letu 2011 se podelijo naslednja priznanja Občine Ormož: • Zlata plaketa Občine Ormož za leto 2011 se podeli Cirilu Mešku, Lahonci 6, 2259 Ivanjkovci, • Srebrna plaketa Občine Ormož za leto 2011 se podeli Območni obrtno podjetniški zbornici Ormož, Ljutomerska c. 30, 2270 Ormož. 2. Ta sklep velja takoj. Številka: 094-00001/2011 07/9 Ormož, dne 12.12.2011 ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Alojz SOK l.i. Številka: 410-10/2011 11/11 Ormož, 12.12.2011 ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Alojz SOK l.i. PRILOGA: Posebni del in načrt razvojnih programov