URN_NBN_SI_DOC-QHCJF3I5

111 INFORMACIJSKO OPISMENJEVANJE V SPE- CIALNIH KNJIŽNICAH: ANALIZA STANJA V LETU 2010 V PRIMERJAVI Z LETOM 2002 1 Uršula Tarfila Primož Južnič Oddano: 23. 3. 2011 – Sprejeto: 16. 4. 2011 Izvirni znanstveni članek UDK 026:004:37(497.4) Izvleček Namen: Študija je ugotavljala, ali se je stanje na področju informacijskega opismenje- vanja uporabnikov slovenskih specialnih knjižnic v primerjavi z letom 2002 izboljšalo in na katerih področjih. Metodologija/pristop: Izvedli smo spletno anketo med specialnimi knjižničarji, rezultate pa primerjali s podobno študijo iz leta 2002. Rezultati: Primerjava rezultatov ni pokazala bistvenih razlik. Anketirani knjižničarji iz leta 2010 se zavedajo pomena informacijskega opismenjevanja, vendar izvedbo največ- krat ovirajo preobremenjenost in pomanjkanje časa, pomanjkanje finančnih sredstev in strokovna neusposobljenost. Ugotovili smo, da so v primerjavi z letom 2020 v raziskavi zajete specialne knjižnice v letu 2010 več sodelovale z drugimi oddelki matične ustanove. Omejitve raziskave : Primerjani študiji nista imeli enako velikega vzorca, nekatere rezul- tate, da bi jih lahko bolje razumeli, bi bilo potrebno raziskati z drugimi raziskovalnimi metodami. Izvirnost/uporabnost raziskave: S študijo smo želeli spodbuditi razvoj informacijskega opismenjevanja v specialnih knjižnicah, kajti informacijska pismenost je ključna ve- ščina aktivne generacije zaposlenih in pogoj inovativnosti ter konkurenčnosti matične ustanove. Ključne besede : specialne knjižnice, informacijska pismenost, delovno okolje, Slovenija 1 Članek je nastal na osnovi diplomskega dela Uršule Tarfila Informacijsko opismenjevanje v specialnih knjižnicah Slovenije: stanje v letu 2010 pod mentorstvom dr. Primoža Južniča. TARFILA, Uršula; Primož JUŽNIČ. Information literacy instruction in special libraries: the situation in the year 2010 in comparison with the year 2002. Knjižnica, 55(2011)2-3, pp. 111–128

RkJQdWJsaXNoZXIy