O POSLEDICAH NESPREJETEGA MESTNEGA PRORAČUNA IN ŠE ČEM! Ali mora finančna blokada res pripeljati do nesmislov? Kako ocenjujete uresničevanje razvojnih nalog v tem letu? »Slabo. Opravljajo se le nekatere naloge, ki pa temeljijo pravzaprav na sprejetih obveznostih iz lanskega leta ali pa se izvajajo na podlagi že plačanih avansov. Nekaj del poteka iz sredstev Sklada stavbnih zemljišč in nekaj iz programov javnih podjetij!« Mestni računi so bili vse do danes blokirani! »Kot sem že dejal je vse v hudem zastoju in pričakovati je bilo samo še stopnjevanje te situaci-je, saj ni bilo utemeljenih pričakovanj, da se bo blokada razrešila. Vemo, da so bili vsi računi v Mestu, ki so bili vezani na proračunska sredstva, blokirani. Od 24. aprila pa tudi podračuni, ki so namensko opredeljevali posamezne dejavnosti, npr. družbene. Možna je bila le realizacija progra-mov, ki se financirajo z izvenproračunskimi sred-stvi. Tako je bil »prost« le račun Sklada stavbnih zemljišč. Kakoje tafinančna blokada vplivala na življenje v naši občini? »Srečujemo se že s težkimi problemi. Naj jih naštejem: - pod vprašajem je naša vloga na natečaju za sredstva za demografsko ogrožena območja. Gre za več kot deset pomembnih investicij v gospodar-sko infrastrukturo, ker pa je garant tudi mestni proračun, vse visi v zraku, - izredno kritična je bila situacija v kmetijstvu, nekaj denarja smo dobesedno postrgali za regresi-ranje semen in izobraževanje, ostalih vlaganj pa ni bilo moč speljati, pomladni čas pa se izteka, - stoji celoten program javnih del, ki se sofi-nancira iz republiških in mestnih sredstev. Slednja niso zagotovljena, - v teku je najbolj ugodna sezona za komunal-na dela, program in sredstev ni.« Kakopaje z zagotavljanjem sredstev zafunkcioni-ranje družbenih dejavnosti? »Ta sredstva smo do 24. aprila zagotavljali pre-ko že omenjenih podračunov dejavnosti, ki pa so bila od tega dne dalje tudi blokirana. Ljubljanske občine smo se že dogovorile, da sredstva za te dejavnosti zagotovimo tako, da jih iz naših sred-stev proračunske izravnave nakažemo neposred-no samim izvajalcem. Podatke smo želeli pridobiti iz resornih mestnih organov, a nam je mestni izvršni svet odnosno predsednik preko mestnega se-krelariata za finance onemogočil posredovanje ka-kršnihkoli podalkov.« lz teh sredstev se gradi tudi našo osnovno šolo Livada? Proračun mesta Ljubljane ni spre-jet, mestni računi so bili blokirani, mnogo nalog na območju naše ob-čine se sofinancira ali pa financira iz teh nesojenih sredstev, pojavlja-jo se tudi zaostan-ki, vprašljivo je delovanje vrste dejavnosti povsem živ-ljenjsko pomembnih, ljubljanske občine so reševale situacijo kolikor je v njihovi moči . . ., kakšne so zagate in kakšne bodo posledice, o tem smo se pogovarja-li z Davorjem Valentinčičem, predsedni-kom občinskega izvršnega sveta. »Tako je. Šola je v gradnji in dela potekajo več ali manj nemoteno. Zaenkrat rešujemo zadevo tako, da smo drugi obrok plačali neposredno izva-jalcu (prve je še Mesto), kako bo s tretjim še ne vemo.« Če prav razumemo, so sedaj računi Mesta deblo-kirani, podaljšano je takoimenovano začasno finan-ciranje proračunskih porabnikov po lanskih dvanaj-stinah vse do sprejema mestnega proraiuna. Kaj to pomeni? »Bati se je izredno neurejene sitaucije v financi-ranju. Zaenkrat je financiranje vseh dejavnosti še vedno brez prave pravne podlage in bo potekalo pravzaprav na osnovah razmerij iz lanskega pro-računa in pa na osnovi ad hoc odločitev mestnega izvršnega sveta in žal samo na njegovih ocenah, kaj je prednostno in kaj ne ... Do sprejetja prora-čuna mora priti čimpreje, ker s tem ni sedaj nič rešeno, to pa pomeni, da demokracije ne potrebu-jemo in da prave demokracije nimamo.« Btokada mestne skupščine pa vpliva tudi na druga področja delovanja, saj njeni poslanci že več mese-cev niso razpravljali o drugih vsebinskih vprašanjih! »Že dolgo je predvideno npr., da mestna skupš-čina potrdi soglasje mestnega izvršnega sveta o garanciji za najetje posojila GP Grosilplje za osnovno šolo Livada v gradnji. Stojijo tudi druge zadeve, ki so vitalnega pomena za Mesto kot je urejanje prometa, prostora, tu je poročilo in pro-gram sklada stavbnih zemljišč... Situacija postaja kritična tudi drugje, saj ni sprejetih vrsta zadev npr. zapleta se okrog stanovanjskega sklada. Ob-čine smo ustanovile skupnega, Mesto pa o tem odnosno o svojem predlogu še ni razpravljalo, okrog tega je še precej nepotrebnih zapletov.« Kako ocenjujete možnosti sprejema mestnega pro-računa? »Še vedno menim, da ne bo sprejet pred obrav-navanjem zaupnice mestnemu izvršnemu svetu in pri tem ne gre pozabiti, da se to vprašanje vleče že šesti mesec in oblast, ki si ne upa uvrstiti na dnevi red tega vprašanja, je do neke mere nezrela in v bistvu v svojem delovanju invalidna, ker ne more opravljati nalog kot oblast, ki ima podporo parlamenta. Proračunska vprašanja so še vedno aktualna in mestni izvršni svet pravzaprav ne mo-re opravljati nalog kot legitimna oblast.«