NOVA POTNIŠKA POSTAJA Kako bomo potovali ob koncu stoletja ' Vsi prometni sistemi na enem mestu /Navje in Neubergerjeva vila ostanejo/ Prva etapa: nova avtobusna postaja V paviljonu Jurček na Gospo-darskem razstavišču so razgrnili zazidalni načrt nove Ijubljanske potniške postaje Razstava na čr-tov za to pomembno domače in mednarodno avtobusno in zelez-niško vozlišče bo odprta do sre-de marca. Avtor bodoče Ijubljanske pot-niške postaje je arhitekt Marko Mušič. Že pred petimi leti je bila njegova rešitev prometne glave na jugoslovanskem natečaju izbrana kot najboljša. »Združitev vseh javnih promet-nih sistemov. železnice, avtobu-snega in letalskega prometa na enem mestu - na skupni potniški postaji, pomeni najkrajše poti in najbolj ugodno izbiro potovanj za Ijudi. Tesna vraščenost v mestno tkivo pa bo omogočila, da bo postaja neposredno do-stopna tudi za pešce. kolesarje, mestni potniški promet, taksije in osebna vozila.« je dejal arhitekt Marko Mušič v pogovoru z novi-narji. ¦ Celotno novo prometno sredi-šče zajema potniško postajo Ljubljana s skupno osrednjo dvorano za železniški in avtobu-sni promet, ki leži nad tiri med podaljškoma Miklošičeve in Mo-še Pijadeja ulice. Pod avtobusno postajo. južno od Gospodarske-ga razstavišča, je predvidena dvoetažna parkirna hiša za pri-bližno 1.550 vozil. Stara zgradba železniške postaje bo Le vedno ostala kot južni vstop do tirov. Nasproti podaljška Metelkove ulice ob Masarykovi cesti je predvidena zidava brzovoznega skladišta in poslovnih prostorov Železniškega gospodarstva Ljubljana. Vzhodno od podaljška Metelkove ufice bo predvidoma zrastel glavni poštni center Na severnem, bežigrajskem delu so ob Vilharjevi cesti, med Robbovo in Neubergerjevo ulico, predvi-deni trije tiri za avtovlake. carin-ska služba ter milica in poslovni prostori Železniškega gospodar-stva. Najpomembnejši del zazidal-nega nafirta je prometna zasnova tega dela Ljubljane, ki predvide-va v prihodnje precejšnje spre-membe. Na območju trga Osvo-bodilne fronte je predvidena »poglobitev« tranzitnega prome-ta in ureditev Trga OF za pešce in javni potniški promet. Masaryko-va cesta od Resljeve do Šmartin-ske ceste je zasnovana kot široka aleja s srednjo 12 metrov široko zelenico kot del obvozne ceste mestnega središča. Vilharjeva cesta je z več križišči namenjena predvsem zvezam z novim pro-metnim središčem. Tudi Vilharje-va cesta bo dobila podobo aleje z drevoredom in 12 metrov široko srednjo zelenico. Za pešce je predvidenih pet prehodov preko tirov, ki bodo povezovali severni in južni del mesta. Drevoredi na severu in jugu ter parka ob Titovi in Šmartinski cesti pa bosta lovi-la hrup in zaprla pot onesnaževa-, nju ostalega mesta. Novi zazidalni nadrt bo koreni-to posegel tudi v našo občino. Center mesta se počasi pomika Droli severu. Načrt pa bo omogo- čal tudi dokončno ureditev Zu-pančičeve jame med Gospodar-skim razstavišCem in Neuberger-jevo ulico ter prostora med Lin-hartovo in Vilharjevo cesto. Približno 263.000 kvadratnih metrov novih zazidalnih in ureje nih površin, k\ jih predvideva dol-gorodni program prometnega središča. predstavlja, kot so po-vedali strokovnjaki na pogovoru z novinarji. največji povojni urba-nistični program v Ljubljani. Iz-gradnja bo postopna in bo trajala več desetletij. Ta veliki projekt, ki bo pustil nedotaknjene le Neu-bergerjevo vilo, Navje in staro že-lezniško postajo. bo zato razde-Ijen v nekaj faz izgradnje. Prva etapa predvideva ureditev naj-nujnejšega - prestavitev avtobu-sne postaje južno od Gospodar-skega razstavišča, preureditev Trga Osvobodilne fronte nazaj v park, zidavo nadhoda preko tirov v podaljšku Moša Pijadove ulice z dostopi na perone, izgradnjo manjšega kraka nove skupne potniške postaje, delno izdelavo brzovoza in PTT centra ob Masa-rykovi cesti in krožnega dostopa v podzemlje na Vilharjevi cesti Investicijska vrednost prve etape gradnje, ki bo seveda razdeljena še na vrsto podfaz, je od 170 do 200 milijard starih dinarjev. Bistvene spremembe, ki jih pri-naša nova -prometna glava« že-lezni cesti pa so, da bosta v pri-hodnje ločena potniški in bla-govni promet. Železnica bo lah-ko bistveno razbremenila tudi mestni potniški promet, saj se • bodo z razvejanim primestnim tirnim prometom lahko Ijudje vo-zili z vlakom iz Sentvida. Viča, Bežigrada in z litijske ter grosu-peljske strani v mesto VIDA PETROVČIČ