Štev. 49. Y Mariboru 5. decembra 1889; Teeaj XXIII. s List ljudstvu v poduli. Izhaja vsak četrtek in velja s poštnino vred in v Maribor« s pošiljanjem na doni 7. a celo leto 3 k-I (i, za pol leta 1 irld 60 kr. /h četrt leta 80 kr. — Naročnina se pošilja aprarništvo v tiskarni sv. Cirila, koroške ulice, hit. 5. — Deležniki tiskovnega drnitva dobivajo list brez posebne naročnine Posamezni listi dobe se v tiskarni in pri g. Novak-u na velikem trgu po o kr. Rokopisi se ne vračajo, neplačani listi se ue sprejemajo. Za oznanila se plačuje od navadne vrstiue. če se natisne enkrat 8 kr., dvakrat 19 kr., trikrat 18 kr. Mesta in slov. okraji. (Dalje.) Kar se mora tu posebno jemati v poštev, to so cestne razmere; okrajne ceste v Celji koristijo največ mestu Celju. (Ugovori na levici.) Imam samo opozoriti na cesto Celje-Laško, na cesto Celje-Teharje, do Smarja-Slatine, potem na okrajno cesto, ki se loči od državne ceste blizu Celja, v Pletrovčah, proti Šoštanju, na okrajno cesto, ki pelje proti D »brni; na cesto proti Št. Martinu v Rožni dolini, katera poslednja konča v sredini mesta Celja; s tem sem tako dovolj dokazal, kar trdim. To plačilo 19.000 gld. in toliko sto goldinarjev za vzdrževanje okrajnih cest je vsaj ravno tako potrebno in na korist mesta Celje, kakor je na korist posameznih vasi in trgov, ali pa posameznega prebivalca tega okraja., To breme mora na vsak način ostati vedno sku,pno in če mislite naložiti plačanje teh letnih 19.0004} meni nič tebi nič samo kmetskim občinamiiir ! Podpisano ravnateljstvo vabi društ-venike „Posojilnice" v Mariboru k iz-vanrednemu občnemu zboru na 9. t. m. (ponedeljek) popoldan ob petih v čitalnično dvorano. Na dnevnem redu je razprava o ustanovi rajnega gospoda FraHC-il Rapoc-a. V Mariboru, dne 3. dec. 1889. Za ravnateljstvo: Dr. Jernej Glančnik. š 672 Razglas." Zaradi oddaje zidave pri farni cerkvi v Vuzenici se ponudbena obravnava na ponedeljek, dne 16. decembra t 1 ob 10. uri dopo-ludne pri c. kr. okrajnem glavarstvu v Slovenj-gradci odločuje. Stavbeni stroški uravnanik preračunov znašajo .....fl. 5807'67 za povižbo stolpa odpada „ 4014'19 na povekšavo žagreda . ... „ 1408 "88 za druge popravile.....„ 284-60 ZaporoČno vlogo (vadium) ima vsak pod-vzetnik 580 gld. ali v gotovini, drž. obligacijah po dnevnem teku ali pa v hranilničnih bukvah vložiti. Drugi oddatni pogoji, kakor stavbeni načrti in preračuni se vsaki dan pri tukajšnjem uradu v navadnih uradnih urah lahko raz gledajo. Vsi, kateri zidavo pod vzeti menijo, naj svojo ponudbo z določeno omenjeno zaporoeno vlogo in s kolekom 50 kr. dobro zapečateno, najilalje do dne 16. decembra t. 1. dopoludne 10. ure podpisanemu c. kr. okr. glavarstvu do-pošljejo. C. kr. okr. glavarstvo Slovenj igradec, dne 22. novembra l88y. 1-2 PiajaMca z nešaiiilS na Ptujski gori pri Ptuj i, kjer je velika božja pot, in sicer štacuna, 3 sobe, 2 kleti, kuhinja, magacin, hlev za 4 glave, kuhinjska vrt, ograd s 60 drevesi žlahtne sorte, 6 plugov zemlje in pohištvo za štacuno se proda po ceni. Več pove Anton StcherI, 3 3 v Spodnji Polskavi, via Pragerhof. Priporočita. Več tisoč lepih 4 — 5 letnih saclnili drevesc najboljih vrst, priporoča po nizki ceni Jože -Fanežie na Bizeljskem pri Brežicah. Občinski zastopi in šolska vodstva dobijo cepiče zastonj. 3 Ol>eiiislii lajnil*:i | in druge olikane, zanesljive osebe, katere pri-i dejo pogosto z ljudmi v doti ko in si hočejo po-j leg svoje službe še kaj zaslužiti, naj se oglasijo pod naslovom: G. A. G. 1. 867, Graz, poste restante. 8-10 Pravo francozko žganje (cognac). Kaj j« pravo francozko žganje? u^o» iAŠLIČEf.i rti^ Iz francozkega in južno- ort Štajerskega jakega moč- nega brtlskega vina izcr-fe^ [K*j<7 pljenl alkohol, pod ime- —vSi^UUfr^ nom .cognac" zdravnički ^/j ^g^ fyw ¡Vi^k pripo/.nano tlletično, duh J ^C*'* ViU ¿M/Silili - telo oživajoče slastno in L jfe Ej i zdravilno sredstvo. Kaj ^ fi^ s<' dobi navaduo mesto zjpii i takega zdravila? Navadno t'4 \:>J' : šesto s soljo pomešano, 1 vinn; m bo-^^nf ¿t^/ \ VI i \ " loziliin, izpadu las, pro- V/. : - >-i t'iiu . trgnnjn v udih, j^bTiA_ v ) ■ .■ obromentu, vunnni vsake vrste, boleznim v glavi in zobeh i t. d. nič ne pomagajo, naj se pokosi vsaki bolestnik iz južnoštajerskega znamenitega Konjlčkega, lastno pripravljenega vina (lest i lova no. na vse ove bolezni črnino delojoee, pravo francozko žganje vporabili. Mala st. ki. fiO kr.. v. 1 gl. -20 z. Stari COgnaC, posebnv okrevajo« Im in na želodcu bo-lanim preporočljiv, t steklenica gl. 1.50, narocbe 4 v. steklenic pošiljajo sc fr.mko brez dalnjlh stroškov. 3BElI^3■2i:33X.•i¡;3f:,T,, istiriiri.Tij veliki posestnik na grajičini Oolir pri Konjicah,.I nžno-ŠtajerBka. Priložena od katol tiskovnega društva 49. štev. „Slov- Gospodarja". 1889. £>. decembra. lii.-rg C. kr. zavod za višjo vzgojo duhovnikov na Dunaji. V. Premil. gosp. knezoškof dr. Mihael Napotnik. (Dalje.) Konjice, zlate Konjice! Vaše preslavno ime svetilo se bode na vekov veke v zgodovini naše Lavantske zgodovine, ker vas je doletela preredka sreča, da ste staroslavnej našej škofiji 54. a mestu Mariborskemu tretjega knezoškofa dale. Ne v knežjem gradu Konjiškem, ne v krasnem trgu Konjiškem, ne v kakšnem gradiču zunaj trga, ne — v priprosti kmečki hiši starodavne nadžupnije Konjiške tekla je zibelka našega mil. knezoškofa Mihaela. — Ako jo po državni cesti mahneš iz Konjiškega trga proti Slov. Bistrici, zapaziš proti vzhodu, kako da se cesta polagoma iz doline vzdiguje v kreber, dokler se pičlo uro hoda od trga ne zavije za košato šumo. Brdo, ki ti zakrivlje dalnji razgled v veliko Tepanjsko ves, zadnjo nadfare Konjiške, imenuje se Tepanjski vrh. Skrajni hiši v tej po brdih raztrošeni vesi pravijo od nekedaj že pri Lipakih. V tej poštenej kmečki hiši zagledali so naš mil. knezoškof kvaterni petek, dne 20. septembra leta 1850 luč sveta. Kmečki botri nesli so jih v cerkev sv. Jurija v Konjicah, da so jim tadanji vikarij Konjiški, sedaj častni korar Lavantske škofije, preč g. Tomaž Rožanc podelili sv. krst na ime nadan-angel.ja sv. Mihaela. Tako iz vode in sv. Duha prerojenega Mihaela prinesli so botri nazaj njegovim osrečenim roditeljem, ki sta oba bila iz Tepanjske vesi doma. Oče Jurij Napotnik, p. d. Lipak, ki še živijo, bili so pri Kolariči doma, a mati Neža, ki že 5 let pri sv. Ani nad Konjicami v hladnem grobu počivajo, rodili so se pri Šolarji. Komaj 22 let stara priženili so se kot pošteno kmečko dekle k Lipaku na Tepanj-skem vrhu, a le prehitro postali so tam vdova z dvema malima sinkoma. Ce sv. apostol Pavel v svojem prvem listu do ljubljenega učenca Timoteja že sploh daje svet mlajšim vdovam, da naj se može, otroke rodevajo, gospodinjijo (5. pogl. 14 v.), koliko bolj je to potrebno bilo tej mladi vdovi Jerav-šekovi (tako so se pisali po svojem prvem možu) na tako obširnem in težavnem kmečkem domu ali gruntu. Pri tem vedela je mlada vdova pravice sinkov svojega rajnega moža, kar je bilo največ mogoče dobro okovariti. Naš sedanji mil. knezoškof, ki so prvorojen sin drugega zakona, so nekako podobni slavnemu knezoškofu Krškemu dr. Wiery-u, katerih življenje smo v III. odstavku tega spisa popisali, ki so bili tudi prvorojenec, pa še le tretje žene njihovega očeta. Pri Lipakovih na Tepanjskem vrhu, kjer so imeli že hčerko Nežo, dobili so s časom še Mico, Frančeka, Ančko in Jerčko, ki je pa še zelo mala umrla. Umrl je tudi Franček, prvorojenec prvega zakona, med tem, ko se je njegov brat A. Jerovšek že pred 20 leti na dobro kmetijo v Slovenjebistriški fari priženil. Mlajši Frančišek iz II. zakona, prevzel je pred leti Lipakovo domačijo ter je bil kmalo potem namesto svojega že priletnega strijca Simona Napotnika, p. d. Kolariča izvoljen za cerkvenega ključarja toliko obširne nadžupnije Konjiške. Sestre našega mil. knezoškofa izvolile so si pa vse tri deviški stan, katerega skrbno negujejo pri svojem vdovem očetu na njih lastnem posestvu v Tepanjski okolici. Ce povem, da očetovega že omenjenega brata Simona, starejša hči Neža kot sestra Roza vzgledno deluje že 29. leto v redu sv. Vincencija Pavlanskega, sedaj v Mariborski bolnišnici, njeni brat France pa kot č. o. Leopold Napotnik 5 let kot duhovnik — redovnik sv. Benedikta na samostanski fari sv. Lamberta na Gorenjem Štajarskem, potem bo sleherni mi pritrdil, da je to vzgleana hiša, ki ne vživa zastonj svojega dobrega slovesa pri dalnjih kakor bližnjih sosedah. Ako bi me pa kdo vprašal, zakaj da te podrobnosti tukaj pri-občujem, povem mu, da sem zadnjič z veseljem bral poročilo, ki je pravilo, kako sta bila čast. brat duhovnik in sestra nuna oba s Francoskega v Rimu navzoča, ko so sv Oče tovnej-le njunega brata mučenca Janeza Gabrijela, duhovnika družbe sv. Vincencija Pavi. slovesno prišteli vzveličanim služebnikom božjim. Poročevalec ni pozabil omeniti, da druga sestra, ki je nuna na Kitajskem, kjer je njen vzveličani brat svojo kri prelil za sv. vero., ni mogla pra vodobno k tej svečanosti dospeti v Rim. Kar sem jaz rad zvedel, o tem sodim, da bodo drugi tudi radi kaj zvedeli. Ker stariši, če so še tako skrbni, ne morejo otroka vedno na rokah nositi, zlasti na kmetih ne. kjer dostikrat človek ne ve, za katero delo bi poprej prejel, tam je treba dete tem bolj goreče njegovemu angelju varhu pri- poročevati. To in še več storili soranjka mati našega mil. knezoškofa vestno vsako jutro in vsaki večer. Pokazal je pa tudi zvesti angelj varuh svojo službo prav očivestno, ko je rešil našega škofa iz velike smrtne nevarnosti, v katero jih je bil že kot otroka zlobni konj si-vec spravil. Samemu angelju varhu skrb za otroke prepuščati pa tudi ne gre, to vsaki razume, stariši morajo otrokom tudi pestem ali „varučev" priskrbljevati. Početno ali ljudsko šolo obiskovali so naš mil. knezoškof v Konjicah, kamor so imeli blizo do ene ure hoda vsaki den. Prvence brati učili so namesto bolnega učitelja (Bablerja) ovodobni vikarij č. g. Šim. Crnoša, sedaj župnik Pišečki. V višjem oddelku bili so jim tudi kateket. ki vejo še sedaj o bistri glavi in blagem srcu tega svojega vzornega učenca pripovedovati. Druga priča nam je poročala, kako prisrčno da so naš sedanji knezoškof prosili svoje ljube stariše, da bi jih v Celje v šole dali, ker že takrat kazali so prav posebno veselje do duhovskega stanu. Oče Lipak zaprežejo drugi dan po Mihaelovem godu 1 1862. sivca, ter peljajo svojega kletnega sinka v Celje v četrti razred tadanjih glavnih šol, kjer so se mladi Miha nemškemu jeziku tako hitro privadili, da so leta potem v prvi latinski šoli že skoraj vseh 67 svojih sošolcev prekosili. V šolskih poročilih gimnazije Celjske od leta 1871. vidimo ime Napotnikovo svetiti že na čelu vseh učencev vse višje gimnazije. Prav blizo stal jim je njihov rojak in verni prijatelj g. J. Pukl, (Slovencem dobro znan rodoljub na Dunaji) potem še 6 drugih odličnjakov in 19 učencev, ki so prav povoljno zvršili osmo latinsko šolo. Gotovo ni mala reč med tolikimi zavzemati prvo mesto. Ravno tako sijajno dostali so izpit zrelosti dne 12. avgusta 1871. Ker so s svojimi stariši vred od mladih dni gojili željo, postati duhovnik, zato brez dolgega premišljevanja vložijo svojo ponižno prošnjo na preč. kn. šk. ordinarijat v Maribor za sprejem v duhovnišnico Mariborsko. Bili so tudi kmalo sprejeti. A ko dne 1. oktobra leta 1871 pridejo v Maribor, da bi vstopili v bogoslovje, zvedo na splošno začudenje, da morajo takoj v Celovec, kjer bodo namesto knjig nosili puško, a namesto talarja, vojaško suknjo. Kako da je tako prišlo, povemo prihodnjič. Dnes sklenemo s tem. da božja pota so res čudna — če dostikrat nam nezapopadljiva. (Dalje prih.) Zlata sv meša pri sv. Lenarta v slov. gor. dne 28. julija 1889. (Daljo.) Da bi se najsvetejša daritev, kolikor mogoče, slovesno opravljati zamogla, da bi se mlač-nost med verniki izpodrinila in služba božja oživela, zato so novi g. dekan najprej oskrbeli prelepo veliko gotično srebrno a v ognji dobro pozlačeno monstranco, ki je veljala 814 gold., krasen gotičen kelih s pateno za 225 gld. novo nebo iz rdečega žameta, znotraj pa iz svilnatega damasta, okinčano od znotraj in znnaj s pravimi zlatimi zvezdami in obrobljeno z zlatimi zobci v vrednosti 435 gld., dvoje mesnih oblačil za praznike, kakor tudi uzvišeni sedež pri glavnem altarji na levi strani za levitirano mešo in za oltar novo prepovel. Vse to je delo njihove skrbi in prizadevanja že v letu 1858 in 1859. Za tem je prišla zapuščena, v lepem gotičnem slogu zidana hiša božja na vrsto. Ta je bila poprej z dva sežnja visokim zidom okrog obdana in vsled tega vedno mokrotna. Da bi se to odpravilo, dali so cerkveni zid od dveh strani popolnoma odstraniti, zemljo za dva čevlja znižati, a na drugih dveh stranih zidu za dober seženj odvzeti. Tudi znotraj, kolikor se je takrat dalo, se je bila cerkev osnažila in ozaljšala, da je zamogla 1. 1861 dostojno v svojih prostorih sprejeti uzvišenega knezoškofa Martina Slomšeka, ki so takrat prišli mladini zakrament sv. birme delit, odrašenih pa v sv. veri krepčat. Kar se je takrat začelo, dopolnjevalo se je vedno leto za letom zdaj z naročevanjem novih mešnih oblačil, zdaj s ponovljenjem in pozlačenjem oltarjev in sv. podob, ki je v enem samem letu stalo 2338 gld. Zopet je bilo treba visokemu turnu nove strehe, zvonom drugih kron in njih obrnjenja, da se na eni strani celo niso zglodali in drugih večjih popravkov; delo je naraslo na blizo 1200 gold. in za le-to svoto so skrben pastir morali storiti veliko stopinj in dosta pisarij, predno so bili stroški poplačani in vse poravnano. Priskrbeli so pred dvema letoma farma-nom dobro turnsko uro, ki oznanjuje vernim življenja dragi in hitri čas, pa jih tudi opominja k natančnemu izpolnjevanju dušnih in telesnih dolžnosti. Uro je izvrstno in vsem v zadovoljnost izdelal urar g Andrej Berthold v Guasu za 600 gld. Kdor ima le nekoliko oči odprte, lehko se hitro prepriča, koliko truda in skrbi je bilo sploh potreba, da se je tako velika cerkev, kakor je naša in ki še je k temu, žali Bog, brez vseh dohodkov, v toliko lepem stanu ohranila. Pri zunanjih popravilih niso korar pozabili na notranjo lepoto hiše božje. Pripravili so ji lepo gotično lampico za večno luč, katera oznanjuje gorečnost vernih do Jezusa v presv. R. Telesu; nagovorili so posestnika Cučeka, da je kupil podobo Lurške Matere božje, Frasa in Kurnika pa, vsi trije iz Lor-manja, da sta spravila podobo sv. Alojzija, izgled krščanskega življenja za mladino. Krono pa so dali preč. g. jubilant svoji : nevesti letošnje leto s tem, da so jo naročili znotraj celo pomalati in sicer po načinu ško- fovske cerkve v Mariboru, katero delo je po sodbi strokovnjakov jako dobro in po ceni izvršil J. Marko, malar od sv. Jurja v slov. gor. Sredino cerkve pa kinča nov gotičen svetilnik ali luster s 24 svečami, pred velikim oltarjem stojita dva velika svečnika, kakor je videti v stolni cerkvi v Mariboru in glavni oltar je olepšan z novim krasnim tepibom vse za spomin zlate sv. meše. Kar pa se tiče dušoskrbja, ne bom našteval, koliko se skoz 32 let svojega dušnega pastirstva pri sv. Lenartu trudijo v spovednici, na pridižnici, pred oltarjem, da bi svojim ovčicam olajšali in ogladili pot v srečno večnost; ne bom navajal, koliko bolnikov in umirajočih so na domu potolažili in s sv. po potnico sprevideli, ker morebiti bi ne našel hiše, katere praga bi njihove noge v tem poslu ne bile prestopile; ne bom omenjal sv. krstov, ne porok, ampak zabilježiti le hočem prelepe družbe in bratovščine, katere so v fari vpeljali in jih sploh modro vodijo, vedoč, da polje ne bo rodilo, če ga kmet samo razorje, pohleven dež pa ga ne pomaka in zlato solnce ne ogreva; enako tudi duhovski čredi ne izda samo pri-digovati in spovedovati. Solnčni dež je še tako lepa svečanost; potreba je pobožnih diužb in krščanskih bratovščin, katere božje nauke polivajo in dobro setev čednosti skrbno plejejo; po njih še le po letih v fari priraste zala pšenica, da je pri vernih pobožnost v časti, da se sv. zakramenti pogosto prejemajo, da gorečnost do službe božje raste in se krščanska ljubezen lepo razcveta. To imenitno resnico preč. gosp. jubilant modro razumejo, zato so najprej vpeljali stanovske družbe: za može žene. mladenče in dekleta; potem sladkega Srca Jezusovega in Marijinega, živega rožnega venca, vednega češčenja presv. R. Telesa in še nekatere. Vsega tega modro oskrbovati in voditi, se g. jubilant poleg svojih drugih mnogih opravil niso naveličali. Zamolčati ne smem njih velike skrbi za družbo sv. Mohorja, kateri so za celo dekanijo poverjenik. Le po njih prigovarjanju se v naši dekaniji število družbenikov leto za letom množi in raste. To je prelep dokaz, da jim je pri srcu slava in omika maternega jezika in slovenskega ljudstva tako, kakor ženinu lepota in čast drage neveste, da je nikdo ne zasramuje in ne oskruni, ampak po vrednosti spoštuje in časti. Venec pastirskega truda je pa gotovo sv. misijon katerega so obhajali 1. 1883. Nova meša pri sv. Jožefu 1. 1889. (Konec.) Na prižnico stopijo sedaj preč. gosp. ka nonik Fr. Ogradi, ravnatelj bogoslovja Mari- , borskega. ki so Celjskim faranom še vedno ne-pozabljivi. V vvodu v svoj govor povejo nam iz življenja č. g. novomešnika, da so oni kot bivši Celjski vikarij pred 11. leti jim preblagega očeta za smrt prevideli in pokopali, zato tembolj srčno častitajo navzoči primicijantovi materi, da se je njej kot vbogi vdovi posrečilo, pri slabih letinah svojega sina Antona za mešnika izšolati in ga spremljat pred Gospodov-oltar. Potem so pa v jedrnatih, času in okoliščinam posebno primernih besedah razlagali: zakaj da je treba mešnike spoštovati? Dokazali so, da 1. zato, ker mešniki ljudi uč£ večne resnice, 2. zato, ker sv. zakramente delijo, in 3. zato, ker so od Boga in od sv. cerkve postavljeni voditelji vernega ljudstva ali dušni pastirji krščanskih čred. Ni dvomiti, da bodo te jasne besede tudi lep sad obrodile. Ob času Volitev se bode marsikdo lehko na to lepo pridigo skliceval. Po pridigi vršila se je nova meša, pri katerej so č. g. novotnešniku njihovi i ravnatelj, pred. g. kanonik Ogradi na strani i stali. Prisotni bili so tudi pred. g. špirituval Mariborski in prečastiti gospod podravnatelj bogoslovski Res redko odlikovanje: videl si ^ poleg oltarja tudi starosto Celjskih čč. duhov-: nikov, pred g. zlatomešnika Jeretina, kr. šk. duh. svetovalca in župnika s Teharij, potem še i par drugih čč. mešnikov iz Celjske in par gg. ; župnikov iz Novocerkevške dekanije. Med sv. mešo prijeli so iz novomešnikovih rok sv, obhajilo primicijantova mati, brata, sestra in še i nekoliko drugih „svatov''. Po sv. meši zapela se je zahvalna pesen: „Te Deum" nato bilo je običajno darovanje in poslednjič molile so se za večernice litanije M Božje. Preč. gosp. superijor Jakob Horvat, zlatomešnik in kn. sk. duh. j svetoyalec, ki že 37. leto slavno vodijo misi-| jansko hišo pri sv. Jožefu, povabili so č. gosp. | primicijanta ter vse navzoče duhovnike k svojej 1 toliko gostoljubnej mizi ter so vse prav bogato pogostili. Bogjim povrni vse stoterno ! Različnih i napitnic naštevati mi prostor ne pripušča — Omenim naj le, da izmed 11 še živih čč. duhovnikov, Celjskih rojakov, bili so pri tem obedu | navzoči najstarejši in najmlajši in oni, ki i med obema ravno srednje mesto zavzemljejo. Ostali gostje ali svatje odpeljali so se bili medtem na primicijantov rojstni dom, ki leži pri sredi pota iz Celja v Rožno dolino. Tudi tam je bilo za vse dobro poskrbljeno, vse je bilo tako veselo, da nihče ni imel časa poslušati, kako je zvunaj gromelo in lilo. Pozno na večer se je pa zopet zvedrilo, da je bilo gostom mogoče se odpeljati na dom. Drugo jutro zbrali smo se zopet tam, kjer prvi den, da smo č. g primicijanta na vozeh spremljali, a ne k sv. Jožefu, ampak k njegovi deviški nevesti, k prebl. M. Božjej v Petrovče. Celjani našteli so nad 40 voz. ki so s č. gosp. novomešnikom in njegovimi gosti drdrali iz Lokrovca skozi Belje v Petrovče. Tam zbrala se je tolika množica ljudi, da so veliko cerkev skoraj napolnili. Ob lOih peli so č. gosp. pri-micijant na glavnem oltarji te romarske cerkve M. Božje slovesno sv. mešo, pri katerej so zopet v obilnem številu na koru navzoči gg. bogo-slovci prav lepo odpevali. Bilo je vse prav ginljivo! Na prijazno povabilo č. g. novomeš-nika in njegove skrbne matere peljali smo se nazaj v Lokrovec na primicjantov dom, kjer se je vršila, ne gostija, ampak smel bi reči: prava ljudska veselica! Vse prehitro minole so vesele ure. Ločili smo se s prisrčno željo, da bi č. g. novomešniku ljubi Bog dal včakati še zlato sv. mešo, njegovi dobrej materi podaljšal njihove dni do skrajne meje človeške starosti in da bi pošteno Pušnjakovo hišo obsipal s posebnim blagoslovom, ker je škofiji Lavantski dala tako nadepolnega mešnika. Hvala in zahvala pa tudi gre po vsej pravici č. g. novomešniku, da čeravno so še le tretje leto bogoslovja dovršili, stopili so v teh svojih počitnicah v raznih cerkvah po večkrat na pridižnico ter so pri različnih slovesnostih s pohvalo oznanjevali besedo božjo. Naj bi ta lepa nova meša krščanskim starišem dala poguma, nadarjenih sinov pošiljati v šole, da se tolikemu pomanjkanju duhovnikov kmalo pride za vselej v okom! P. Nuže. Dopisi. 0(1 sv. Lovrenca v slov. gor. Zopet imenitni spomin stoji. Na hribu, z imenom Kukava, je stala ob času naših preddedov cerkvica ali podružnica sv. Janeza, k iarni cerkvi sv. Lovrenca, kake male pol urice od nje oddaljena. Bili pa so jo v kratkih letih za voljo slabih časov razdrli. Boljše reči so takrat prodali. Iz ostalega kamenja in opeke sta potem dva moža, katera še sta bila sedanjim starim ljudem znana, iz te občine — ta sta čez nekaj let potem spet kapelo, precej veliko postavila in sicer v spomin prejšnji cerkvici sv. Janeza Ne-pomučana. Tudi tav bila je zapuščena in je vsled starosti razpadla. Še pred kakimi desetimi leti so sedanji č. g. župnik Jakob Meško zapove-dali, da se razpadlina podere in kamenje skup zloži. In to kamenje je do lanskega leta pričakovalo svojega prostora. Ljubi Bog pa se je ogledal na ta kraj, kjer je stala prej cerkvica. Mlademu orgljarskemu učencu g. Fr. Janžeko-viču je Bog dal pogum, da se je lani na pomoč in podporo dobrih občanov, poprijel zopet težavnega dela. Spravil je to delo srečno pred žimo še pod streho lani. Ni se dalo vse dodelati lani, ali letos ni zamogel več sam oskrbovati tega dela, ker je bil sprejet že v službo za organista in cerkvenika pri sv. Urbanu, pa v dobri misli tega dela ne opustiti. Zato mesto sebe nagovori mladega krojača Jakoba Horvata, naj bi gledal na delo in sedaj se je delo dovršilo, dne 20. vinotoka 1889. Blagoslovili so cerkvico č. g. župnik Va-njo so prinesle štiri male, ovenčane deklice lepo podobo bi. D. M. Lurške, štiri druge male deklice in osem večih pa so jih spremljale. Po blagoslovljenju lepe podobe M. Lurške, katero je omislil gosp. Fr. Janžekovič, poleg te pa še podobo sv, Janeza, katera je v spomin prejšnje cerkvice, so preč. g. župnik imeli zelo lepi govor o prejšnji cerkvi. Tudi so vsem dobrim občanom zahvalo izrekli, da so v tem slabem času tako veliko in smem reči, najlepši spomin tej fari postavili, v čast M. D. Lurški in sv. Janezu. Hvalo so izrekli v imenu občanov za lepi podobi, zelo dragi in veliki, kateri so darovali g. J. J. V tej slovesnosti bilo je vse tako genljivo, da je marsikateri solze prelival, posebno, ko smo zagledali, da se je mladi g. prvi začetnik tega dela in denešnjega veselja vdeležil. Prav veselo nas je pozdravil, vse pri kapeli stoječe. Vse ga je radostno sprejelo in hvalilo za trud, da še je tudi k zadnjemu delu se potrudil, ter ljubezen M. Lurški in sv. Janezu skazal. Za to naj ljubi Bog stotero povrne vsem občanom, mlademu oskrbbniku, g. Fr. Janžekoviču in namestniku Jakobu Horvatu, posebno še preč. g. župniku, da so se potrudili priti nam kapelo blagoslovit v čast bi. D. M. Lurške. Raznoterosti. (Za družbo vednega češčenja) so podarile naslednje župnije: sv. Jurij na južni žel. 23 fl. 38 kr., Lembah 11 fl.. sv. Lenart nad Laškim 4 fl. 53 kr., sv. Vid na Planini 4 fl. 11 kr., Podčetrtek 5 fl., Skale 12 fl. 40 kr., sv. Bolfank pri Bišu 15 fl., sv. Ropert v slov. gor. 3 fl, Fram 1 fl. 86 kr., Brežice 13 fl., Konjice 10 fl. 50 kr. sv. Marjeta na Pesnici 3 fl,, sv. Križ pri Ljutomeru 14 fl. 10 kr., Jarenina 10 fl., Ponkva 8 fl. 50 kr., Loka 8 fl. 20 kr., Kapela pri Radgoni 18 fl. 44 kr., Braslovče 20 fl.r sv. Peter in Pavel na Ptuju 15 fl., sv, Lovrenc na Dravskem polji 7 fl. 70 kr., Dobova 20 fl., sv. Peter pri Radgoni 30 fl., Polzela 5 fl , Stranice 1 fl., sv. Ilj pri Velenji 7 fl. 30 kr., sv. ilj v slov, gor. 15 fl. 53 kr., Spodnja Polskava 11 fl. 60 kr. (Ob redni k) III. reda sv. Frančiška izdal je v slovenskem in latinskem jeziku P. Hugo-lin Sattner, iz reda sv. Frančiška v Novem mestu. (Jena knjižici, ki utegne prav lepo ustreči vsem prijateljem tega reda, je s pošto vred vezani v usnje z zlato obrezo 75 in z rdečo samo 65 kr. Dobi pa se edino pri g. izdatelji P. Hugolinu Sattnerji v Novem mestu.