Slovensko ljudsko gledališče Celje bo odprlo novo sezono z enim največjih del svetovnega gledališča, s tragedijo sodobnega angleškega pesnika Eliota Umor v katedrali. Delo seže nazaj v 12. stoletje. Osrednja oseba je Becket, nekoč kraljev veseli družabnik in državni kancler, po kraljevi volji zdaj nadškof v Canterburyju. Zvest načelom, ki mu jih nalagata dolžnost novega poklica in lastna vest, se upre zahtevam kralja in mora zato v začasno pregnanstvo. Po vrnitvi ga v katedrali umorijo štirje vitezi, strastni privrženci vladarjevega absolutizma. Prikaz čistega političnega umora. Veliko delo izrednih vsebinskih in uprizoritvenih razsežnosti, ki po obliki spominja na srednjeveško moraliteto. Umor v katedrali nakazuje dosledno usmeritev celjskega gledališča: da ostane zvesto načelom živega gledališča, da je v osnovi ljudsko gledališče, ki mu je prva skrb dojemljivost dela in njegove izvedbe, da odpre vrata sodobnim miselnim tokovom in da sledi tvornim umetniškim hotenjem. Dušan Jovanovič je napisal zgodovinsko igro 1963 Norci. Nadarjeni avtor se je poslužil posebne oblike gledališča, s porogom in ostro ironijo napada in smeši sodobni svet potrošniške družbe, ki manipulira z ideologijami in se zmedeno gre revolucije. To izjemno delo v novejši slovenski dramski literaturi, za katero pravi avtor, da noče biti drugega kot prava igra, bo tako kot Eliot na Slovenskem prvikrat uprizorjeno. Prvikrat pri nas bo tudi Snaha angleškega pisatelja D. H. Lawrenca (avtorja romanov Ljubimec lady Chatterley in Sinovi in ljubimci), ki ga je kot dramatika rodno gledališče šele nedavno odkrilo. Odkrilo je nenavadno velikega gledališkega pisatelja, ki z vsakim stavkom diha pravo odrsko ozračje. Skozi trpki vsakdan rudarskega življenja se prebijata zdrav humor in instinktivna solidarnost v vsakdanjih opravilih in tegobah, ki je daleč nad predsodki in moralo siceršnje družbe. Snaha je prava ljudska igra, če želimo s to oznako poudariti gledališče oddiha in sproščenega umetniškega užitka. Figaro se ločuje Odona von Horvatha bi prav tako lahko označili kot primer odlične ljudske igre. Figaro in njegova žena Suzana spremljata grofovski par Almaviva čez mejo v begu pred revolucijo. Srečujemo jih v varljivem blesku tujine, v siromaštvu, Figaro zapusti dobro Suzano, spoznamo ga kot slabega ljubimca in kot edinega pravega soproga, nazadnje pa še kot zmagovitega povratnika. Komedija ima prav toliko otožnega kakor žalostna igra komičnega, da lahko posedimo ob njej kakor ob dobrih starih časih, ne da bi jih jemali zares in da bi vendarle verjeli vanje, kajpak s prizanesljivo ironijo, ki nam jo von Horvath obilno ponuja. Tudi to delo bo prvikrat na Slovenskem. V vrhu sezone bo uprizorjena Levstikova varianta Tugomera, vendar tokrat z negativnim junakom, kakor si ga je zamislil Jurčič. Slišali bomo Levstikovo sočno, živo in bogato starinsko govorico. Uprizoritev bo prinesla marsikaj presenetljivega in novega v oživljanju naše domače klasike. Tugomer, slovenska tragedija, veliko delo iz davnine, del naše resnične zgodovine. Ivan Sergejevič Turgenjev je napisal tankočutno, krhko in človeško toplo, humorno dramo iz ruskega življenja sredi prejšnjega stoletja. Mesec dni na kmetih nam razgrne bogato paleto zanimivih značajev, njihovih usod, hrepenenj in razočaranj in odpovedovanj. Za konec sezone še eno veliko delo svetovnega gledališča, življenje je sen španskega dramatika Calderona. Zgodba pripoveduje o nesrečnem kraljeviču Sigismundu, ki ga oče zaradi usodne prerokbe že ob rojstvu pahne v ječo in ki mu je življenje, ki se mu kasneje ponuja, le varljiv sen. Poleg omenjenih del bomo uprizorili v mesecu decembru že obvezno pravljico o dedku Mrazu, Domača naloga na potepu Janeza Žmavca, spomladi pa mladinsko igro Leopolda Suhadolčana Figole Fagole. Spoštovani obiskovalec gledališča. prav na kratko smo vas seznanili z repertoarjem v novi sezoni. Uverjeni smo, da boste našli v uprizorjenih delih vse tisto, kar pričakujete od gledališča: duševno sprostitev po delu, duhovno obogatitev, svoje kulturno okolje in družabnost kot nepogrešljivi del uživanja ob gledališki umetnosti. Prepričali ste se lahko, da je program dovolj pester in da vas bo popeljal od tragedije do komedije, od klasike do sodobnih del in do ljudskih iger, ki imajo v našem repertoarju prav posebno mesto. V sedmih večerih tja do pomladi si lahko ohranite svoj stalni sedež bodisi v parterju ali na balkonu. Prednosti, ki vam jih daje abonma, so tudi v tem, da si lahko izberete določen dan v tednu, ki vam najbolj ustreza za obisk gledališke predstave. Letos smo uvedli še plačevanje v 4 obrokih, popust pa je od 20 do 50 odstotkov. Posebej bi vas radi opozorili na NEDELJSKI POPOLDANSKI ABONMA, ki bo imel popularne, izredno znižane cene. Drugi abonmaji so še PREMIERSKI, SOBOTA, TOREK, GLEDALIŠKI AMATERJI, UPOKOJENCI, MLADINSKI in ŠOLSKI (slednji tudi ob nedeljah dopoldne). Vpisovanje bo dnevno od 8. do 10. in od 18. do 20. ure (razen ob nedeljah) pri gledališki blagajni od 1. do 20. septembra. Nove abonente prosimo, da si rezervirajo sedeže že takoj na začetku, vpisovali pa jih bomo med 21. in 23. septembrom. Rezervacije tudi po telefonu 29-60 in 29-64.