111 Šolska knjižnica, l jubljana, 25 (2016), 1/2, 110-111 in preizkušala različne bralne strategije, ki jih je tudi zapisala. Njenemu delu in razmišljanju se je pridružilo vse več sodelavcev, ki so se poimenovali »Motivatorji iz Talentuma«. Leta 1984 je pri za- ložbi SM kot rezultat raziskovan- ja, izvajanja delavnic in bogatih izkušenj izšla tudi prva mono- grafija Sartojeve o motiviranju za branje z naslovom Motiviranje za branje, ki bo otrokom poma- galo, da postanejo bralci. Bogate izkušnje so avtorico pripeljale do povezovanja z institucijami, do vodenja seminarjev za motivira- nje za branje in do sodelovanja pri pripravi prve in druge izdaje španskega nacionalnega načrta za spodbujanje branja, ki je potekalo pod okriljem Ministrstva za izobraževanje in kulturo. Vse to pa je pripeljalo do nove, razširjene izdaje bralnomotivacijskih strategij z naslovom Nove strategije motiviran- ja za branje. Ta knjiga jo je popeljala v svet. Njene strategije so postopoma sprejele države Latinske Amerike, projekt Živim v Evropi jih je predstavil učiteljem iz Nemčije, Italije in Belgije, sledili pa so prevodi knjige v italijanš- čino, japonščino in korejščino. Leta 2004 je avtorica za dosežke na področju motiviranja za branje prejela nagrado Alfonza Modrega, ki jo podeljuje špansko Ministrstvo za šolstvo in kulturo. Slovenska izdaja bralnomotivacijskih strategij Montserrat Sarto je pripravljena po posodob- ljeni izdaji iz leta 2009. V njej je predstav- ljenih 75 strategij, ki so razdeljene glede na starost udeležencev, zahtevnost izvedbe in literarno vrsto. Pri uporabi je zelo pomembna vloga motivatorjev in motivatork branja, ki poznajo svoje bralce, zato znajo izbrati pravo strategijo, ki bralcem približa različna besedila. Strategije so razvrščene od lažjih k težjim. De- loma je izdaja knjige prilagojena tudi sloven- skemu okolju in slovenski pedagoški praksi. Strategije so bile preizkušene na vseh staro- stnih skupinah bralcev, od vrtca, šol in univerz do knjižnic in jezikovnih tečajev. Strategije so bile uporabljene v projektu motiviranja za bra- nje LEO, LEO, ki ga pripravlja založba Malinc. Uporabljene so bile tudi v mednarodnem pro- jektu izobraževanja promotorjev branja LDV, ki je potekal v Sloveniji in Baskiji, pri pripravi na pisanje maturitetnega eseja iz španske knji- ževnosti in med drugim tudi pri predavanjih iz literarne interpretacije na Univerzi v Novi Gorici. Strategije je torej v praksi uporabilo že več kot 5000 udeležencev, evalviralo pa več kot 250 motivatorjev in mentorjev branja z več kot 50 različnih ustanov. Kako so predstavljene posamezne strategi- je? Lahko bi rekli, da preprosto, nazorno, predvsem pa praktično uporabno. Najprej je zapisano, komu je strategija namenjena. Sle- dijo kratki zapisi z napotki o najprimernejšem številu sodelujočih, o tem, kakšen naj bo moti- vator, o ciljih strategije, o pripomočkih in času, potrebnem za njeno izvedbo, o prednostih in pasteh, o navodilih za izvedbo, o analizi le-te, ob koncu vsake strategije pa so dodani napotki in izkušnje slovenskih motivatork in motiva- torjev. Vsi ti napotki so označeni z zanimivimi znaki oziroma legendo. Pred nami je torej knjiga s praktičnimi opisi strategij s področja motiviranja za branje, ki prinaša veliko različnih idej za vse starostne stopnje. Dodano vrednost pa knjigi prinašajo opisane izkušnje slovenskih motivatork in motivatorjev branja.