Izjava IO ZDPDS ob odprtem pismu Znanstvenega sveta Pedago{kega in{tituta Zveza dru{tev pedago{kih delavcev Slovenije sledi dogajanjem v pedago{ki znanosti pa tudi {olski politiki. Tako smo po sredstvih javnega obve{~anja, objavljenih izjavah Vlade Republike Slovenije, ministra, pristojnega za znanost, in posameznih ~lanov Pedago{kega in{tituta ter izjave, ki jo je za javnost zapisal Znanstveni svet Pedago{kega in{tituta, spremljali dogajanje v zvezi z vodenjem in ocenjevanjem dela Pedago{kega in{tituta. Za~udeni smo nad tem, s kak{no lahkoto, povsem nedokumentirano je bila izre~ena splo{no negativna ocena o delu Pedago{kega in{tituta v zadnjem obdobju, ko ga je vodil dr. Zoran Pavlovi}. Kot smo lahko razbrali, se nekdanjemu direktorju o~ita netransparentno vodenje in{tituta kot javne raziskovalne institucije in neuresni~evanje raziskovalnih nalog s podro~ja {olske politike, teoreti~nih in {olskosistemskih vpra{anj ter drugega. Ni nam znano, da bi bil doslej naveden en sam dokaz za podkrepitev navedenih o~itkov. Menimo, da so dokazi celo nasprotni. Kot smo lahko prebrali v poro~ilih Agencije za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije (ARRS), so bile ocene raziskovalnega programa in posameznih raziskovalnih nalog (seveda po znanstveno sprejetih kriterijih ocenjevanja) visoke. Raziskovalni rezultati Pedago{kega in{tituta so znani tudi doma~i in mednarodni strokovni javnosti. Verjeli smo, da je Republika Slovenija na podlagi zakonodaje, ki jo je sprejel Dr`avni zbor Republike Slovenije, razvila mehanizme in institucije (kot je ARRS) za kvalificirano ocenjevanje kakovosti, uspe{nosti ali neuspe{nosti raziskovalnega dela in raziskovalnih institucij ter da je dr`avni zbor s predpisi prenesel na te institucije zakonske pristojnosti za razvijanje sistemov, metodologije in meril ocenjevanja znanstvenoraziskovalnega dela. O~itno pa se zdaj z ocenjevanjem raziskovalnega dela javnega znanstvenega zavoda ukvarja neposredno Vlada Republike Slovenije. Ni nam znano, da bi vlada tak{ne pristojnosti imela, razen mogo~e znotraj svojih splo{nih pristojnosti in odgovornosti za stanje na dolo~enem podro~ju, to pa bi lahko uporabljala le v kriznih razmerah, ko bi redni mehanizmi odpovedali. Pri tem nam tudi ni znano, da bi imela vlada izdelan sistem ter zlasti metodologijo in merila za ocenjevanje znanstvenega in raziskovalnega dela. To, kako je vlada ignorirala ocene, ki jih je Pedago{ki in{titut za svoje delo dobil od pristojnih institucij oziroma organov in pedago{kih delavcev praktikov, ter kako je vzporedno ocenjevala njegovo delo po netransparentnih kriterijih, si ne moremo razlagati druga~e, kot da gre za potezo s politi~nimi cilji. Da utegne biti to res, potrjuje sklep vlade na ministrov predlog, da ne da soglasja 152 SODOBNA PEDAGOGIKA 4/2006 k imenovanju sedaj `e nekdanjega direktorja za vr{ilca dol`nosti, ter na~in, na kakr{nega je bil imenovan novi vr{ilec dol`nosti direktorja. Vlada Republike Slovenije ima sicer kot ustanoviteljica pravico s svojim soglasjem vplivati na kadrovanje v znanstvenih institucijah, vendar pri tem ne sme ignorirati meril, ki jih dolo~a statut organizacije, h kateremu je navsezadnje dala soglasje vlada sama. Menimo, da je to napa~na in nekorektna politi~na poteza, ki si jo je dovolila Vlada Republike Slovenije in s katero si zmanj{uje ugled in podporo v znanstveni javnosti. Korak v smeri politi~nega discipliniranja znanstvenikov in znanosti je vlada naredila tudi s tem, da je za vr{ilca dol`nosti direktorja Pedago{kega in{tituta imenovala osebo iz vrst ministrovih svetovalcev, ki ne izpolnjuje nekaterih klju~nih pogojev za mesto direktorja. Ne glede na to, da bi se kandidat v prihodnje lahko razvil v dobrega raziskovalca, ob imenovanju ni izpolnjeval osnovnih pogojev, ki jih dolo~a statut Pedago{kega in{tituta: to so zlasti zahtevane izku{nje v vodenju raziskovalnih projektov ter osem let minimalnih splo{nih delovnih izku{enj. Nazadnje se tudi spra{ujemo, kak{no bo po vsem tem sodelovanje med direktorjem in delavci – raziskovalci Pedago{kega in{tituta, saj postopek zaradi sestave upravnega odbora, v katerem imajo predstavniki vlade ve~ino, ne omogo~a imenovanja direktorja po volji in kriterijih zaposlenih znanstvenikov. To je tudi mogo~e razbrati iz odprtega pisma Znanstvenega sveta Pedago{kega in{tituta. Vpra{anje je, ali bo v takih pogojih Pedago{ki in{titut lahko dosegal enake raziskovalne rezultate, kot jih je doslej. Rezultati in{tituta namre~ niso samo delo posameznih raziskovalcev, ampak v velikem obsegu izid medsebojnega sodelovanja, zlasti sodelovanja med vodstvom institucije in ~lani, nosilci znanstvenih projektov. Zveza dru{tev pedago{kih delavcev Slovenije zato podpira protest, ki ga je z odprtim pismom objavil Znanstveni svet Pedago{kega in{tituta. Predsednik ZDPDS dr. Tadej Vidmar Poro~ila, ocene 153