Vrtec Gumbek v OŠ Dolenjske Toplice 2019—2020 • © f^®®-«*© r^®^^«*© © KAZALO VSEBINE VIZIJA VRTCA...........................................................................................................................................................4 ORGANIZIRANOST VRTCA.......................................................................................................................................6 ODDELKI VRTCA.......................................................................................................................................................6 ČASOVNA ORGANIZACIJA DELA V VRTCU...............................................................................................................7 1. starostno obdobje..........................................................................................................................................7 2. starostno obdobje..........................................................................................................................................7 Časovna organizacija dela v skupini 1—2 let v dislociranih oddelkih vrtca Gumbek.........................................7 Poslovni čas........................................................................................................................................................8 PROGRAMI V VRTCU...............................................................................................................................................8 Dnevni program.................................................................................................................................................8 Program za otroke s posebnimi potrebami.......................................................................................................8 OBOGATITVENE DEJAVNOSTI..................................................................................................................................9 Mali sonček........................................................................................................................................................9 Mali umetniki...................................................................................................................................................10 Športni dopoldnevi...........................................................................................................................................10 Teden otroka....................................................................................................................................................10 Medeni teden...................................................................................................................................................10 Sodelovanje s policistom..................................................................................................................................10 Sodelovanje z gasilci.........................................................................................................................................11 Sodelovanje s krajevno knjižnico.....................................................................................................................11 Obisk dedkov in babic......................................................................................................................................11 Izleti oddelkov..................................................................................................................................................11 Glasbene urice..................................................................................................................................................12 Angleške urice..................................................................................................................................................12 Nemške urice....................................................................................................................................................12 NADSTANDARDNE OBOGATITVENE DEJAVNOSTI.................................................................................................13 Bivanje v naravi................................................................................................................................................13 Prespimo v vrtcu..............................................................................................................................................13 Plavalni tečaj....................................................................................................................................................13 Ogled predstav.................................................................................................................................................13 DODATNE DEJAVNOSTI.........................................................................................................................................14 Popoldanske športne urice za dve starostni skupini........................................................................................14 Plesne urice......................................................................................................................................................14 Rolanje.............................................................................................................................................................14 PREDNOSTNE NALOGE VRTCA V ŠOLSKEM LETU 2019/2020...............................................................................15 2 PROJEKTI................................................................................................................................................................16 Razvojna naloga v Vrtcu Gumbek: uvajanje formativnega spremljanja in inkluzivna paradigma v vrtcu.......16 Mreža učečih se šol in vrtcev — osebna in funkcionalna učinkovitost strokovnih delavcev...........................16 Eko vrtec...........................................................................................................................................................16 Pasavček — prometna varnost........................................................................................................................17 SODELOVANJE S STARŠI........................................................................................................................................18 Roditeljski sestanki...........................................................................................................................................18 Govorilne ure — individualni pogovori s starši................................................................................................18 Obveščanje staršev..........................................................................................................................................18 SODELOVANJE Z OKOLJEM....................................................................................................................................19 Sodelovanje s šolsko knjižnico.........................................................................................................................19 Računalniške urice...........................................................................................................................................19 Sodelovanje s strokovnimi delavci šole............................................................................................................19 Sodelovanje z zunanjimi strokovnimi službami...............................................................................................20 Preventiva za zdravje zob.................................................................................................................................20 Zdravstvena vzgoja za otroke vrtca..................................................................................................................20 SODELOVANJE Z OSTALIMI INSTITUCIJAMI...........................................................................................................21 DEJAVNOSTI STROKOVNI DELAVCI—OTROCI—STARŠI.........................................................................................21 Srečanje družin ali igralno popoldne................................................................................................................21 Zaključna prireditev — Gumbarija...................................................................................................................22 Predstava staršev za otroke.............................................................................................................................22 Predstava delavcev za otroke..........................................................................................................................22 Pohod treh generacij........................................................................................................................................22 Simbioza Giba...................................................................................................................................................22 POVEZOVANJE IN SODELOVANJE S STARŠI...........................................................................................................23 OBVEZNOSTI STARŠEV DO VRTCA.........................................................................................................................24 VPIS V VRTEC.........................................................................................................................................................25 UVAJANJE V VRTEC................................................................................................................................................26 DODATNE INFORMACIJE.......................................................................................................................................27 Izpisi otrok........................................................................................................................................................27 Zmanjšanje mesečnega plačila (začasna odsotnost otroka)............................................................................27 Vloga za znižano plačilo vrtca..........................................................................................................................28 HIMNA VRTCA.......................................................................................................................................................29 KOLEDAR...............................................................................................................................................................30 3 Kvalitetni odnosi vseh udeležencev nas vodijo k uresničevanju otrokovih potreb. Vse, kar moram vedeti o tem, kako je treba živeti, kaj je treba početi in kakšen moraš biti, sem se naučil že v vrtcu. Modrost me ni čakala na vrhu šolanja, ampak v peskovniku na otroškem igrišču. (FulhumJ 4 Vrtec Gumbek v OŠ Dolenjske Toplice Pionirska cesta 35, 8350 Dolenjske Toplice ■Ä. ñJS&i- Ravnateljica Andreja Koščak, prof. Pomočnica ravnateljice Andreja Mlakar Svetovalna delavka Tina Hrastar, prof. Telefon vrtca spodaj Telefon vrtca za skupino Medvedki Telefon vrtca zgoraj Telefon v dislociranem oddelku Sončki 38 45 202 38 45 224 38 45 224 38 45 227 38 45 222 38 45 223 0599 29 116 Telefon v dislociranem oddelku Pikapolonice Tajništvo šole in vrtca Računovodstvo šole in vrtca 031 706 105 38 45 200 faks: 38 45 210 38 45 213 Spletna stran vrtca http://www.vrtec-dt.si USTANOVITELJ JAVNEGA VRTCA GUMBEK V OS DOLENJSKE TOPLICE JE OBČINA DOLENJSKE TOPLICE. A I obči f/D ole Občina Dolenjske Toplice 5 ® im © ^ ® ® ® gr®^©^, gr®^®'©; ©" ORGANIZIRANOST VRTCA Oddelek Vzgojiteljice in VPO-pomočnice vzgojiteljic 1-3 PIKAPOLONICE Marjetka JORDAN Katja GIMPELJ Urška ZUPANČIČ 1-3 SONČKI Simona MOHAR Andreja VIDMAR Diana BARTOLJ 1-2 METULJČKI Silva PERKO Zemira ČERNE Diana BARTOLJ 2-3 POLŽKI Tatjana MALENŠEK Simona MIKLAVČIČ Diana BARTOLJ 2-4 MUCKI Nastja BOBNAR Anita JARC Urška ZUPANČIČ 4-5 MEDVEDKI Maja GIMPELJ PLANTAN Tina ŠKEDELJ 3—4 ZMAJČKI Marija PIRNAT Katja ŠENICA 4—6 DELFINI Mateja BEVC Milena ROGLIČ 5—6 ZLATE RIBICE Darja MRVAR Suzana AVGUŠTIN 3—5 BALONČKI Lea TISOVEC Irena PEČNIK 6 ČASOVNA ORGANIZACIJA DELA V VRTCU 1. starostno obdobje ČAS DEJAVNOST 5.30-8.10 prihod otrok, zajtrk, dejavnosti po želji otrok 8.15-8.45 malica 8.45-11.15 načrtovane dejavnosti v igralnici, telovadnici in na prostem, sadna malica 11.15-12.15 kosilo, priprava na počitek, nega 12.15-13.30 počitek 13.30-16.00 nega, dejavnosti, popoldanska malica, odhod domov 2. starostno obdobje ČAS DEJAVNOST 5.30-8.10 prihod otrok, zajtrk, dejavnosti po želji otrok 8.15-8.45 malica 8.45-11.30 načrtovane dejavnosti v igralnici, telovadnici in na prostem, sadna malica 11.30-12.45 kosilo, priprava na počitek 12.45-13.45 počitek in aktivni počitek 13.45-16.00 dejavnosti, popoldanska malica, odhod domov Časovna organizacija dela v skupini 1—2 let v dislociranih oddelkih Vrtca Gumbek ČAS DEJAVNOST 6.00-8.00 sprejem otrok, zajtrk, igra po želji 8.00-9.00 priprava na malico, malica, nega 9.00-11.15 dejavnosti v igralnici, sadna malica in bivanje na prostem 11.15-12.00 kosilo, nega 12.00-13.30 počitek 13.30-15.30 nega, igra, popoldanska malica, odhod domov 7 % g JP9* ® r-) m r?""?9^ (?) % © ^ ® J*5«* ® ^ ® © ~ Poslovni čas Oddelki v osnovni šoli delujejo pet dni na teden s poslovnim časom od 5.30 do 16.00. Vzgojno-varstvena ustanova je odprta celo koledarsko leto. Po dogovoru s starši racionaliziramo delo (združujemo skupine) v času šolskih počitnic. V dopoldanskem času je vrtec zaklenjen. Ob sobotah, nedeljah in praznikih vrtec ne deluje. Dislocirana oddelka Vrtca Gumbek sta v apartmajskem naselju Hrast in stanovanjski hiši Gimpelj. Delujeta pet dni v tednu, od septembra do konca junija, s poslovnim časom od 6.00 do 15.30. V času letnega dopusta ali ob kakšnih drugih racionalizacijah dela so ti otroci v prostorih Vrtca Gumbek na Pionirski cesti 35. V dislocirana oddelka vozimo malice in kosila iz šolske kuhinje. PROGRAMI V VRTCU Starši ali skrbniki ob vpisu otroka v Vrtec Gumbek lahko izbirajo med: dnevnim programom, poldnevnim programom ter dnevnim programom v dislociranem oddelku Vrtca Gumbek v apartmajskem naselju Hrast in družinski hiši Gimpelj. Dnevni program traja od šest do devet ur. Izvajamo ga v času delovanja vrtca od 5.30 do 16.00, v dislociranem oddelku Vrtca Gumbek v apartmajskem naselju Hrast in v stanovanjski hiši Gimpelj pa od 6.00 do 15.30. Namenjen je otrokom od enega leta starosti do vstopa v šolo. Plačilo staršev je vezano na največ devet ur otrokove dnevne prisotnosti. Otrok je lahko v vrtcu več kot 9 ur brez dodatnega plačila le izjemoma. Starši morajo pisni vlogi priložiti tudi potrdilo delodajalca. Vrtec vpisuje in sprejema predšolske otroke v svoje programe na podlagi prijav in prostih mest vse leto. Vrtec lahko sprejme otroka, ki je dopolnil eno leto oziroma ko je dopolnil starost najmanj enajst mesecev. Dnevni program Vanj so vključeni otroci od 1. leta starosti do vstopa v šolo, katerih starši so zaposleni ali potrebujejo dnevni program vzgoje iz drugih utemeljenih razlogov. Dnevni program traja od šest do devet ur ter obsega vzgojo in izobraževanje, varstvo ter prehrano otrok. Program za otroke s posebnimi potrebami Otroci s posebnimi potrebami so vključeni v redne oddelke vrtca. Dodatno strokovno pomoč jim zagotovimo v okviru odločbe in glede na veljavno zakonodajo. 8 i» g • r»-) m r?) £ ® ^ ® J*5®» ® ~ ® @ ~ 1 © © © •¿^#•4 © © OBOGATITVENE DEJAVNOSTI V okviru navedenih programov izvajamo tudi obogatitvene dejavnosti, ki so del nacionalnega kurikuluma in ga izvajajo vzgojitelji in pomočnice vzgojiteljev. Izvajamo jih v sklopu dnevnega programa. Z njimi bogatimo vrtčevsko okolje, da bi bilo bolj življenjsko ter prijetnejše za otroke in njihove starše. Načrtujejo in izvajajo jih strokovni delavci vrtca v času predpisane delovne obveznosti in so skladne s cilji in načeli kurikuluma za vrtce. Namen izvajanja obogatitvenih dejavnosti je: • v čim večji meri uresničevati načela predšolske vzgoje (2. člen ZVrt), predvsem načelo enakih možnosti za otroke in starše, upoštevanje različnosti med otroki ter pravice do izbire in drugačnosti, • kakovostna in pestra izvedba kurikuluma, • uresničevati načelo uravnoteženosti, • uresničevati načelo timskega načrtovanja in izvajanja predšolske vzgoje, • uresničevati načelo kritičnega vrednotenja (evalvacije). Obogatitvene dejavnosti se izvajajo v okviru posameznega dne otrokovega bivanja v vrtcu v obliki delavnic v prostorih vrtca, obiskov predstav, knjižnic, muzejev, izvajanja interesnih dejavnosti, projektov, obiskov kmetije, plavalnega tečaja, vsebin Malega sončka in bralne značke. Mali sonček Mali sonček je gibalno-športni program, ki je namenjen otrokom od drugega do šestega leta starosti. Vsebuje 4 stopnje: Mali sonček — modri (za otroke od 2. do 3. leta), Mali sonček — zeleni (za otroke od 3. do 4. leta), Mali sonček — oranžni (za otroke od 4. do 5. leta), Mali sonček — rumeni (za otroke od 5. do 6. leta). Njegov namen je obogatiti program na področju gibanja v vrtcu s sodobnimi gibalnimi/športnimi vsebinami. Poudarek daje igri in vadbi, ki naj bo prijetna in prilagojena otroku. Za vsako uspešno opravljeno nalogo dobi otrok nalepko, ki jo nalepi na ustrezno mesto v knjižici. Program Mali sonček k aktivnemu sodelovanju spodbuja tudi starše. Otroci morajo za vsako stopnjo opraviti določeno število nalog in ob koncu leta prejmejo priznanje, zadnje leto pred vstopom v šolo pa medaljo. 9 Mali umetniki Ustvarjalni dan je sestavljen iz različnih področij umetnosti: likovna, plesna, glasbena, lutkovna in rajalna. Ta dan je namenjena dejavnostim na določeno temo s skupnim namenom - ciljem. Pri tej obliki dejavnosti pri otrocih spodbujamo splošno ustvarjalnost pri načrtovanju, pripravi, organizaciji in uporabi sredstev ter prostora. Izvedemo ga ločeno za prvo in drugo starostno obdobje in pripravimo delavnice, primerne starosti otrok. V dejavnostih se po predhodnem dogovoru strokovnih delavcev družita dva ali trije oddelki hkrati. Strokovne delavke z različnimi motivacijami otroke popeljejo v ustvarjalni svet. Športni dopoldnevi Športno dopoldne izvedemo ločeno za prvo in drugo starostno obdobje. V času športnega dopoldneva se otroci družijo ob športnih dejavnostih na prostem ali v telovadnici osnovne šole. Pri tem spoznavajo pomen sodelovanja, spoštovanja in upoštevanja različnosti med seboj (starost otrok, spretnosti ...). Načrtujemo in izvedemo ga timsko. Jeseni in spomladi so gibalne dejavnosti zasnovane v obliki vadbe po postajah na športnih površinah v okolici vrtca ali kot pohod v bližnjo okolico vrtca. Pozimi izvedemo športno dopoldne na snegu. Teden otroka Teden otroka bo potekal od 7. do 13. oktobra 2019. Ker se v letošnjem letu obeležuje 30-letnica sprejetja Konvencije o otrokovih pravicah, je Teden otroka namenjen ozaveščanju in spoznavanju pravic, zapisanih v Konvenciji. Tema bo NAŠE PRAVICE. Vzgojiteljice bodo otrokom pripravile zanimiv in aktiven teden z različnimi dejavnostmi. Otroci pa se bodo v tem času še več družili z otroki iz drugih skupin, se skupaj igrali in zabavali. Medeni teden Tretji teden v mesecu novembru bodo potekale dejavnosti v okviru tradicionalnega slovenskega zajtrka. Namen dejavnosti medenega tedna je spoznavanje življenja in pomena čebel za okolje, seznanjanje z zdravim načinom prehranjevanja s poudarkom na lokalno pridelani hrani ter spoznavanje dejavnosti čebelarja. Sodelovanje s policistom Otroci drugega starostnega obdobja se ob srečanju s policistom starosti primerno seznanjajo s poklicem policista, si ogledajo policijsko vozilo, se seznanijo z varno hojo oziroma z varnostjo pešcev v prometu in z varno vožnjo otrok v avtomobilih in na avtobusu. Policist otroke tudi seznani z varno potjo tako, da jih pospremi na sprehod. 10 i» ® ® ^ 1 ^-f9®-* ® r?) ~ ® ~ ® ® ~ ® @ ~ I © •¿^••©t © © © © Sodelovanje z gasilci V mesecu požarne varnosti bo izvedena evakuacija šole in vrtca. Po izvedbi evakuacije se bodo otroci vrtca srečali z gasilci. Ob tem si bodo ogledali gasilsko vozilo, otroci 2. starostnega obdobja pa se bodo seznanili tudi z gasilsko opremo. Sodelovanje s krajevno knjižnico Septembra si bodo najstarejši otroci ogledali predstavo Bicikleta, ostali otroci drugega starostnega obdobja pa bodo v bibliobusu pred vrtcem prisluhnili pravljici o čebelah in prijateljstvu. Bibliobus si bodo lahko tudi ogledali in prelistali nekaj knjig ter revij. V oktobru bo knjižničarka iz Krajevne knjižnice Dolenjske Toplice obiskala vse skupine vrtca. Otrokom prvega starostnega obdobja bo v igralnicah povedala novo pravljico in pokazala igralne knjige. Otrokom drugega starostnega obdobja pa bo povedla novo pravljico, primerno njihovi starostni stopnji, jih motivirala za delo pri predšolski bralni znački Mavrična ribica in jim razdelila zgibanke za Mavrično ribico. Prvo knjigo jim bo vpisala v zgibanko, nato pa bodo morali še tri knjige predstaviti v krajevni knjižnici. Podelitev Mavrične ribice za vrtca Gumbek in Krkine lučke iz Vavte vasi bo aprila 2020 v Kulturno-kongresnem centru v Dolenjskih Toplicah. V maju pa bodo otroci drugega starostnega obdobja obiskali Krajevno knjižnico v Dolenjskih Toplicah. Na oddelku jih bo pričakala knjižničarka, ki se bo z njimi pogovarjala o odnosu do knjige, jim predstavila knjižnico, nekaj novih pravljic in jim omogočila ogled knjig ter igro. Obisk dedkov in babic Po dogovoru s starši se v skupinah izvede srečanje z dedki in babicami. Seznanijo se z vključevanjem svojih vnukov v skupino in z njimi preživijo dve uri v različnih dejavnostih in igri. Izleti oddelkov Izleti so organizirani v maju. Namen izleta je spoznavanje bližnje in daljne okolice in njenih znamenitosti preko različnih dejavnosti. Udeleženci so po dogovoru na prvem roditeljskem sestanku starši, otroci in strokovni delavci vrtca. 11 Glasbene urice Otroci zelo radi prepevajo, igrajo na instrumente in se igrajo glasbeno-didaktične igre. Zelo hitro se naučijo novo pesem, z igranjem na lastne in Orffove instrumente pa dobijo občutek za ritem. Z nudenjem takih dejavnosti si otroci razvijajo glasbene sposobnosti, se sprostijo in družijo. Kaj znamo, bomo prikazali tudi na šolskih in vrtčevskih koncertih ter drugih prireditvah. Pevski zbor bo v času aktivnega počitka potekal za otroke, ki so v vrtcu zadnje leto pred vstopom v šolo. Vodila ga bosta učitelj glasbene umetnosti Robert Ko-hek, ki poučuje na šoli, in strokovna delavka vrtca Lea Tisovec. Angleške urice V dopoldanskem času bodo imeli 5 in 6-letni otroci našega vrtca možnost vključiti se v angleške urice, ki jih bomo izvedli preko igralnih dejavnosti: iger, pesmi, gibalnih rim in animacij lutk ... Glavni cilj pri poučevanju tujega jezika v predšolskem obdobju je razumevanje govorjenega, predvsem pa je pomembno, da se otroci počutijo sproščene in domače v okolju, kjer pogovor poteka v angleškem jeziku, ter da pri dejavnostih uživajo. Nemške urice V dopoldanskem času bodo imeli 5 in 6-letni otroci našega vrtca možnost vključiti se tudi v nemške urice. Izvedli jih bomo preko igralno zasnovanih dejavnostih: iger, pesmi, gibalnih rim in animacije lutk .V tem času smo še v postopku pridobivanja prijavnic za izvedbo. 12 i» ® @ ® ^ ® Jp«* © ^ ® ® - ® © ~ NADSTANDARDNE OBOGATITVENE DEJAVNOSTI Izvedbo nekaterih nadstandardnih obogatitvenih dejavnosti bo sofinancirala tudi občina ustanoviteljica. Naš vrtec želi oblikovati lastno podobo in prepoznavnost v okolju z naslednjimi dejavnostmi obogatitvenega programa. Bivanje v naravi Tudi v letošnjem šolskem letu bomo za najstarejše otroke vrtca v času od 4. 12. 2019 do 6. 12. 2019 organizirali bivanje v naravi. Tridnevno bivanje, poimenovano Cicidnevi, bo letos potekalo v CŠOD v Črmošnjicah v domu Lipa. Namen takšne oblike dela je razvijanje otrokove samostojnosti, spoznavanje tamkajšnjega okolja, žive in nežive narave in gibanje na prostem, ki je povezano z različnimi športnimi dejavnostmi z rekviziti in brez njih ter s poudarkom na tistih dejavnostih, ki niso v programu v vrtcu in so primerne za letni čas bivanja na Cicidnevih. Prespimo v vrtcu Prespimo v vrtcu je dogodek, ki je otrokom zanimiv in vznemirljiv in ki ga izvedemo pred bivanjem v naravi. Namen dejavnosti je otroke pripraviti na bivanje v naravi v smislu ločitve od doma in staršev za eno noč. Plavalni tečaj Izvajali ga bomo v povezavi s programom Mali sonček, ki je namenjen otrokom, ki zadnje leto obiskujejo vrtec. Izvedba bo potekala v Termah Dolenjske Toplice v terminu, ki nam bo na voljo. Izvajali ga bodo strokovni delavci vrtca in šole. Ogled predstav Otroci posameznih skupin si ogledajo lutkovno ali gledališko predstavo, ki je primerna njihovi starosti. Ogledi potekajo v vrtcu v času kulturnega tedna. Otroci štirih najstarejših skupin si bodo v mesecu decembru ogledali didaktično svetlobno predstavo za otroke Mavrica v Anton Podbevšek Teatru v Novem mestu. 13 DODATNE DEJAVNOSTI Izvajanje dodatnih dejavnosti sodi med storitvene dejavnosti in ne v kurikulum vrtca, zato se tudi izvaja izven izvedbenega kurikuluma vrtca. V vrtcu se dodatne dejavnosti izvajajo na željo staršev. Omogočajo druženje in sodelovanje otrok s sorodnimi interesi, hkrati pa je to priložnost za razvijanje otrokovih močnih področij oziroma specifičnih sposobnosti. Dodatne dejavnosti izvajajo zunanji sodelavci ali strokovni delavci vrtca in jih starši v dogovoru z izvajalci sami financirajo. Popoldanske športne urice za dve starostni skupini Za otroke vrtca Gumbek od 3. leta starosti naprej in njihove starše bodo tudi v letošnjem šolskem letu v popoldanskem času, predvidoma od novembra do marca, tedensko organizirane športne urice. V telovadnici Osnovne šole Dolenjske Toplice jih bodo vodili strokovni delavci vrtca. Namen popoldanskih športnih uric je spodbujanje otrok h gibalni aktivnosti, pri kateri jim aktivno pomagajo starši, zavedanje lastnega telesa in doživljanje ugodja v gibanju kot tudi omogočanje, da spoznajo svoje gibalne sposobnosti. To bomo uresničevali preko elementarnih iger, sklopa gimnastičnih vaj, dela po postajah, vadb na stezi, dela v skupinah ter zaključnega dela — iger za umirjanje in sprostitev. Vadbena ura bo potekala ob sredah popoldan. Plesne urice Otrokom, starim od 4 do 6 let, so ponujene plesne urice, ki bodo, če bo dovolj prijav, potekale v popoldanskem času v prostorih vrtca ali šole. Izvajal jih bo Plesni studio Novo mesto. Namen dejavnosti je razvijati sposobnosti otrok in bogatiti poznavanje glasbe. Program poteka celo šolsko leto, razdeljen je v 3 semestre po 8 vaj. Vsak semester se zaključi z nastopom za starše. Rolanje Otrokom, starim od 4 do 6 let, je ponujeno rolanje, ki bo v jesenskem in spomladanskem času. Potekalo bo od 16.00 na hokejskem igrišču šole. 14 i» ® © ~ ® r?> £ © ~ ® © ,,, ® © ~ i ® •¿^••©t ® ® ® © PREDNOSTNE NALOGE V ŠOLSKEM LETU 2019/2020 Vsebinska prednostna naloga vrtca: Letošnje šolsko leto bomo večji del dejavnosti namenili projektu »Trajnostna mobilnost v vrtcih«, s katerim bomo nadgradili ter povezali dejavnosti, ki jih že izvajamo v okviru eko vrtca. Med letoma 2019 in 2021 bomo tako v vrtcu izvajali igro »Beli zajček« skupaj z ostalimi aktivnostmi, ki bodo prispevale k spreminjanju potovalnih navad in posledično k zmanjševanju motoriziranega prometa v okolici vrtca. Prispevati želimo k zmanjšanju obremenitev na okolje ter spodbujati gibanje otrok. Beli zajček ima umazan kožušček zaradi izpušnih plinov avtomobilov. Otroci lahko njegov kožušček očistijo z vsakim okolju prijaznim in varnim načinom prihoda v vrtec. Cilji prednostne naloge: • spodbujati k večji samostojnosti otrok v prometu, • obvladati pravila v prometu in se vanj varno vključevati, • spodbujati redno aktivnost na svežem zraku. Otroci v okviru projekta natančneje spoznajo: • različne vrste mobilnosti, • nevarna mesta in situacije na poti v vrtec, • pravilno in napačno vedenje voznikov osebnih avtomobilov, • da promet onesnažuje okolje, • da hoja in kolesarjenje zmanjšujeta onesnaževanje okolja. Dejavnosti prednostne naloge bomo v tem šolskem letu izvajali v dveh daljših časovnih obdobjih v jesenskem in spomladanskem času. Zaključili jih bomo s predstavitvijo na zaključnem roditeljskem sestanku. Vključitev posameznih skupin v prednostno nalogo se kaže v izboru prednostnih nalog, katerih vsebine so vzgojiteljice podrobneje razdelale v letnem delovnem načrtu oddelka. Tudi v tem šolskem letu bomo pozorni na zdravo prehrano ter nadaljevali s skrbjo za zdravje otrok v vrtcu. 15 i, ® @ ® • £ «S'«® ® ^ ® Jp«® ® ^ ® ,<*"•• © ~ i ® © •¿ V©! © © © PROJEKTI Razvojna naloga v Vrtcu Gumbek: uvajanje formativnega spremljanja in inkluzivna paradigma v vrtcu Od septembra smo že drugo leto vključeni v razvojno nalogo kot nadaljevanje formativnega spremljanja v sodelovanju z Zavodom za šolstvo. Članice razvojne skupine v sodelovanju z ZRSŠ znanje in izkušnje prenašamo na strokovne delavce v svojem vrtcu. V letošnjem šolskem letu pa bomo izvajali še druge aktivnosti v okviru razvojne naloge, ki nam jih bodo na ZRSŠ predstavili do začetka novega koledarskega leta. Pridobljene izkušnje in znanje smo iz enega oddelka razširili na tri oddelke našega vrtca. Dobre izkušnje in novosti pa želimo prenesti na celoten vrtec. Formativno spremljanje bomo udejanjali kot koncept, pri katerem vzgojitelj sistematično podpira otroka pri učenju. Pomembno je, da vzgojitelj prilagaja strategije učenja ob upoštevanju individualnih posebnosti in potreb vsakega otroka, omogoča učenje otrok od otrok, samovre-dnotenje lastnega dela in da vključuje otroke v proces načrtovanja in vrednotenja. Delo bo pogosto potekalo tudi v manjših skupinah, kar bo omogočalo, da je otrok bolj »viden«, »slišan«, s čimer jim lahko nudimo več pogostejših povratnih informacij v podporo njihovemu napredku in razvoju. Mreža učečih se šol in vrtcev — osebna in funkcionalna učinkovitost strokovnih delavcev Projekt smo v letošnjem letu zaključili, nam je pa ostalo nekaj vsebin akcijskega načrta, ki jih bomo udejanjali tudi v tem šolskem letu. Nadaljevali bomo na področju medsebojnih odnosov ter nadgradili osebno in profesionalno učinkovitost. Eko vrtec Eko vrtec je projekt evropskega združenja in sestavni del prizadevanj Evropske unije za okoljevarstveno izobraževanje, programske vsebine pa so znotraj programa Ekošola. Vsebine so usmerjene v otrokovo dejavnost v ustvarjalnem okolju, to okolje je tam, kjer otrok živi, ob spodbudnih starših in vzgojiteljih. Okoljsko opismenjevanje se začne že zelo zgodaj, zato je skrb za varovanje okolja v našem vrtcu že dalj časa del vsakodnevnega kurikula. Problematika nas spodbuja, da na tem področju delujemo usklajeno, poglobljeno, inovativno ter da skupaj in vsak zase tudi kaj izboljšamo. Eko vrtec bogati čustvene vezi otroka do narave. Preko različnih (otrokom primernih) vsebin se otroci seznanjajo s pomenom varčevanja na različnih področjih življenja. Učijo se spoštovati drugačnost in ceniti naravne dobrine. Projekt otroke spodbuja, da pridobijo občutek povezanosti z okoljem, zaradi katerega bolj cenijo naravo in vse, kar se v njej skriva. V šolskem letu 2018/2019 smo podpisali Ekolistino in tako pridobili eko zeleno zastavo. Postali smo del Ekošole. Uresničevali in spoštovali bomo cilje Ekolistine Vrtca Gumbek. Sledili in udejanjili bomo sedem korakov Ekošole, izpeljali dejavnosti in projekte ekoakcijskega načrta, ki ga bo predlagal ekoodbor Vrtca Gumbek. 16 Nekaj ciljev, ki jim bomo sledili: • Razvijamo spoštljiv in odgovoren odnos do žive in nežive narave. • Spodbujamo pozitivne medsebojne odnose. • Pridobivamo spoznanja o zdravem načinu življenja v zdravem okolju. • Spodbujamo kreativnost, inovativnost in izmenjavo idej ter učinkovito rabo naravnih virov (voda, odpadki, energija). • Spodbujamo ustvarjanje iz naravnega in odpadnega materiala. Nekaj predvidenih vsebin za ohranjanje zelene zastave: • projekt ekobranje za ekoživljenje, • spoznajmo talni živ žav okrog nas, • aktivnosti v tematskih sklopih voda - energija, odpadki - krožno gospodarstvo ter podnebne spremembe in mi, • zbiranje starega papirja (jeseni in spomladi) z določenim namenom - za obisk Kekčeve dežele, • zbiranje plastenk za humanitarni namen - Jaz, ti, mi za Slovenijo, • Ekovrtilnica — urejanje vrta, • projekt Misija, zeleni koraki, • urejanje okolice šole in vrtca ter skrb za čistočo skozi celo šolsko leto. Pasavček — prometna varnost Osnovni namen projekta Pasavček je spodbujanje pravilne uporabe otroških varnostnih sedežev ter varnostnih pasov med vožnjo, spodbujanje staršev k opazovanju in spremljanju vedenja njihovih otrok v prometu in pridobivanje veščin, povezanih s prometno varnostjo otroka kot pešca. Letos bo v projektu sodelovala skupina 4-5 let. 17 l ® © ® © SODELOVANJE S STARŠI Sodelovanje staršev s strokovnimi delavci vrtca prispeva k približevanju vzgojnih metod, boljšemu poznavanju življenja in dela v vrtcu, povezavi staršev otrok skupine in celotnega vrtca ter premagovanju morebitnih težav pri vzpostavljanju odnosov med starši in zaposlenimi. Sodelovanje poteka preko naslednjih oblik. Roditeljski sestanki Na uvodnem roditeljskem sestanku se starši seznanijo s prednostno nalogo vrtca, časovno organizacijo dela v vrtcu, s programom vzgojno-izobraževalnega dela ter z obogatitvenimi in dodatnimi dejavnostmi. Vzgojiteljice po skupinah predstavijo program dela vsake skupine in se s starši dogovorijo o oblikah medsebojnega sodelovanja. Drugi roditeljski sestanek (februar 2020) je tematsko zasnovan in ga izvajajo strokovne delavke. Na zaključnem roditeljskem sestanku v maju in juniju 2020 pa se starši seznanijo s pregledom opravljenih dejavnosti v skupini. Govorilne ure — individualni pogovori s starši Starši se seznanijo z vključevanjem otroka v skupino ter z napredkom otroka na različnih področjih razvoja. Govorilne ure potekajo vsak 2. četrtek v mesecu. Termin je enoten za vse skupine. Triplastno srečanje je srečanje ob zbranih oziroma izbranih otrokovih dokazilih. Enakovredno vključuje otroka, strokovne delavce in starše. Skupaj se pregleda otrokov portfolio. Ob tem se izbere izdelke, ki kažejo njegov razvoj, napredek in učenje. Vzgojitelj na srečanju zapisuje otrokova razmišljanja in njegove komentarje. Obveščanje staršev Oglasne deske so pred vsako igralnico. Namenjene so informiranju staršev otrok o vzgojno-izobraževalnem delu in aktualnim obvestilom. Aktualne informacije so objavljene na spletni strani vrtca. 18 i» ® @ ® ^ ® Jp«* © ^ ® ® - ® © ~ SODELOVANJE Z OKOLJEM Sodelovanje s šolsko knjižnico Vrtec zelo dobro sodeluje s šolsko knjižnico, ki jo vodi knjižničarka Marija Andrejčič. Enkrat mesečno jo obiščejo skupine drugega starostnega obdobja. Knjige si lahko izposojajo domov, vendar samo tisti, ki bodo vrnili predhodno izposojene knjige. Otroci, ki bodo želeli na mesec več kot eno knjigo iz šolske knjižnice, si jo lahko dodatno izposodijo z vzgojiteljico v zadnjem tednu v tekočem mesecu ali s starši vsak dan po kosilu. Otroci prvega starostnega obdobja začnejo z obiskovanjem knjižnice v januarju. Ti otroci bodo domov prinašali bralne nahrbtnike, v katerem bodo knjige za otroke in strokovna literatura za starše. S tem so tudi vključeni v projekt Rastoča knjiga. Otroci prvega starostnega obdobja si bodo knjige lahko izposojali samo v igralnico, po dogovoru vzgojiteljice s starši pa si bodo lahko izposojali tudi na dom. Otroci vrtca lahko naročijo otroške revije: Zmajček, Cicido, Cicizabavnik. Otroci, ki obiskujejo vrtec zadnje leto pred vstopom v šolo, sodelujejo pri Cici veseli šoli. Računalniške urice Za skupine 5 in 6-letnih otrok izvedemo računalniške urice, ki potekajo v računalniški učilnici. Otroci s pomočjo didaktičnih iger spoznajo prostor, računalniško opremo in osnove delovanja računalnika. Z vzgojitelji sodeluje računalnikar - organizator informacijskih dejavnosti (ROID), učitelj Dejan Žnideršič, ki: • ureja spletno stran vrtca, • ureja fotografije, • računalniško ureja dokumentacijo vrtca, • skrbi za IKT-opremo. Sodelovanje s strokovnimi delavci šole Vzgojiteljice in otroci sodelujejo tudi z drugimi strokovnimi delavci šole in tehničnim osebjem. Njihovo sodelovanje je vezano na uresničevanje različnih nalog in ciljev. V času šolskih počitnic izvajamo vadbene ure v šolski telovadnici. V veliki telovadnici imajo otroci možnost spoznati različna športna orodja in pripomočke ter razvijati svoje gibalne sposobnosti. V času šolskega pouka pa izvajajo posamezne aktivnosti na galeriji, ob četrtkih od 9.10 do 10.10 izvajamo vadbene ure v šolski telovadnici. Otroci, v starosti od 5 do 6 let, se seznanijo s prostori šole, kjer bodo obiskovali 1. razred. 19 i, ® @ ® • £ «S'«® ® ^ ® Jp«® ® ^ ® ,<*"•• © ~ i ® •^V©! © © © ® •£)*#! Sodelovanje z zunanjimi strokovnimi službami Sodelujemo z zunanjimi institucijami, ki jih potrebujemo pri delu z otroki s posebnimi potrebami in za delo s tistimi otroki ter starši, katerim ne moremo svetovati v okviru svojih strokovnih služb. Tako redno sodelujemo s timom iz Razvojne ambulante, Zavodom za šolstvo Novo mesto, Avtistično ambulanto v Ljubljani in s Centrom za socialno delo Novo mesto. Po potrebi se povežemo tudi s strokovnjaki v ostalih institucijah. Preventiva za zdravje zob V skrbi za zdravje zob sodelujemo s sestrami iz preventivne ambulante iz Zdravstvenega doma Novo mesto. Sestre nas bodo obiskale dvakrat letno po dogovoru (v jesenskem in spomladanskem času). Otrokom preko zgodbe predstavijo pomen zdrave prehrane in čiščenja zob. Preko nazorne predstavitve in s ponazorili otrokom prikažejo pravilen način umivanja zob ter individualno z vsakim otrokom očistijo zobe. Posameznike usmerjajo k pravilnemu načinu umivanja zob. Sodelujemo pa tudi z domačo zobozdravstveno ambulanto. Zdravstvena vzgoja za otroke vrtca Zdravstveni dom Novo mesto pripravlja različna predavanja za vrtce. Vzgojiteljice glede na starost in potrebe otrok izberejo temo predavanja, ki jo predavatelji Zdravstvenega doma Novo mesto predstavijo v oddelku. Izbrane vsebine otroci pozorno poslušajo, saj so zanimive, primerne starosti in dodatno obogatijo načrtovane teme. 20 i, ©© © © ©••¿v©: SODELOVANJE Z OSTALIMI INSTITUCIJAMI Pri delu sodelujemo tudi z drugimi zunanjimi institucijami. Svetovalna služba sodeluje z ustanovami, ki jih potrebujemo pri razreševanju konkretnih težav (CSD Novo mesto, Razvojna ambulanta v zdravstvenem domu Novo mesto, Posvetovalnica za učence in starše Novo mesto, Zdravstveni dom, Policija Dolenjske Toplice in Novo mesto ...). Sodelujemo pa tudi z: • Zavodom za šolstvo Novo mesto - sodelovanje v razvojnem projektu, • Zavodom za šolstvo Ljubljana, • Pedagoško fakulteto Ljubljana in • Pedagoško fakulteto Koper, • Srednjo vzgojiteljsko šolo Novo mesto, • Šolo za ravnatelje. Srednja vzgojiteljska šola Novo mesto, prav tako tudi obe pedagoški fakulteti, vsako leto zaprosijo za opravljanje prakse njihovih dijakinj in študentk v naši organizaciji, kar jim mi tudi omogočimo. Za prakso in nastope za strokovni izpit zaprošajo tudi mladi, ki naredijo prekvalifikacijo iz drugih poklicev v poklic vzgojitelja in pomočnika vzgojitelja. DEJAVNOSTI STROKOVNI DELAVCI—OTROCI—STARŠI Srečanje družin ali igralno popoldne Srečanje poteka na ravni posameznega oddelka. Za obliko srečanja se lahko strokovne delavke s starši dogovorijo na uvodnem roditeljskem sestanku. Povabljena je celotna družina otroka. Skupina se lahko predstavi s kratkim programom. Vsaka družina prejme darilo, ki ga izdelajo otroci v dopoldanskem času. Srečanje se nadaljuje s skupnim druženjem in pogostitvijo. 21 i» ® ® C^ m r?) £ ® ^ ® ® ^ ® © ~ l © •¿^••4 © © © •£)##©t Zaključna prireditev — Gumbarija Zaključna prireditev - Gumbarija - poteka ob koncu šolskega leta na ravni celotnega vrtca. Kratkemu programu sledijo delavnice, v katerih sodelujejo otroci in starši. Delavnice potekajo v različnih oblikah (npr. športne aktivnosti, reševanje nalog, ustvarjanje ...). Pobude in ideje za obliko in vsebino delavnice predlagajo otroci po presenečenju, ki je mesec dni pred Gumbarijo v dopoldanskem času za vse skupine. Otroci aktivno sodelujejo pri izdelavi pripomočkov, ki so potrebni za izvedbo. Vstopnina za Gumbarijo in delavnice se plača z gumbi. Cilj Gumbarije je druženje ter uživanje otrok, staršev in ostalih obiskovalcev ob gibalnih aktivnostih ter ustvarjanju v različnih delavnicah na prostem. Predstava staršev za otroke Delavci vrtca na začetku novembra povabimo starše k sodelovanju pri predstavi, ki jo starši otrokom zaigrajo v času veselega decembra v dopoldanskem času. Starši v sodelovanju z nosilcem dejavnosti izberejo pravljico, ki jo zaigrajo v lutkovni ali dramski obliki, s čimer pomagajo popestriti prednovoletno vzdušje. Predstava delavcev za otroke V šolskem letu 2019/2020 bodo strokovne delavke izvedle predstavo za vse otroke vrtca. Pri izvedbi sodelujejo strokovni delavci po lastnem interesu. Ostali strokovni delavci pa pomagajo pri izdelavi scene in rekvizitov. Pohod treh generacij Pohod bo organiziran v petek popoldne ali soboto dopoldne v okolici vrtca za otroke, starše in stare starše. Namen pohoda je druženje treh generacij ob gibanju v naravi. Simbioza Giba Letošnje šolsko leto smo se vključili v vseslovenski projekt Simbioza Giba, ki bo od 14. do 21. oktobra 2019 v gibanju združeval in povezoval vse generacije ljudi v Sloveniji z namenom, da si med seboj izmenjujejo svoje izkušnje in energijo na najbolj zdrav možen način. Gibanje, telesna dejavnost, rekreacija in šport so namreč pomembne prvine kakovostnega življenjskega sloga. Gibanje v vseh življenjskih obdobjih pomembno vpliva na celovit življenjski slog. Že davno odkrita skrivnost je, da prav vsebinska komponenta gibanja primerno nagrajuje starejše z avtonomno in radoživo starostjo. Pozitivno razmišljanje in kakovosten življenjski slog zgledno vplivata tudi na mlajše generacije. Tako nas bo projekt povezal, da bomo pomembno prvino, telesno kulturo, udejanjili v celostnem kontekstu kakovostnega življenjskega sloga. 22 i, ® • @ ® ^«f ® ^ ® • ® 0 ® • © ^ ® «?>• • ~ r. 1 © © © © © POVEZOVANJE IN SODELOVANJE S STARŠI Vrtec dopolnjuje in pomaga staršem pri zagotavljanju kvalitetnega življenja njihovih otrok, zato predstavljajo starši za vrtec pomembne sogovornike in soustvarjalce. Starši imate pravico sodelovati pri načrtovanju ter organiziranju življenja in dela v vrtcu. Ob upoštevanju strokovne avtonomnosti vrtca in po dogovoru z vzgojiteljicami lahko občasno aktivno sodelujete tudi pri vzgojnem delu. Starši imate pravico do postopnega uvajanja otroka v vrtec in do obveščenosti o življenju in delu v vrtcu. Razumevanje otroka je osnova za naše kakovostno delo ter prispeva k boljši povezanosti in pristnejšim stikom s starši. PRAVICE OTROK Konvencija o otrokovih pravicah je temeljni dokument, ki uravnava naše delo z otroki: Otrok ima pravico: • do srečnega, zadovoljnega in zdravega otroštva, • do ljubezni, topline, varnosti, razumevanja, • do igre, pestrejše ponudbe dejavnosti, preko katerih razvija svoje sposobnosti, • do individualnosti, drugačnosti, zasebnosti. Torej ima pravico: BITI OTROK V VSEJ SVOJI ENKRATNOSTI IN NEPONOVLJIVOSTI. 23 i, ® @ ® • £ «S'«® ® ^ ® Jp«® ® ^ ® ,<*"•• © ~ i © © © © © •£)*#! OBVEZNOSTI STARŠEV DO VRTCA • Na dan vstopa otroka v vrtec vzgojiteljici oddajo potrdilo pediatra o zdravstvenem stanju otroka, • ob sprejemu otroka v vrtec opozorijo vzgojiteljico na posebnosti otrokovega zdravstvenega stanja, če te niso razvidne iz zdravniške dokumentacije, • redno obveščajo vzgojiteljico o spremembi podatkov (telefonski številki, naslovu ...), da vas lahko dobimo v nujnih primerih, • v vrtec pripeljejo zdravega otroka, ki ne ogroža zdravja drugih otrok, če otrok zboli v vrtcu, pridejo po njega v najkrajšem možnem času, • upoštevajo navodila in obvestila na oglasnih deskah, • s pisno izjavo soglašajo s prevozom otrok z javnimi sredstvi, • vzgojiteljici javijo izostanek otroka, • s svojim ravnanjem, vedenjem in delom prispevajo h kvaliteti programa in k ugledu vrtca, • redno plačujejo ceno programa na osnovi pravilnika o plačilih vrtca, • upoštevajo prometne znake in svoja vozila pustijo na parkirišču, • ob izpisu otroka izpolnijo obrazec in upoštevajo izpisni rok, • upoštevajo poslovni čas in 9-urno bivanje otroka v vrtcu in ne zamujajo, vsaka ura nad 9 ur prisotnosti se obračuna po vrednosti 4,17 €, • otroka primerno oblečejo in obujejo, ker bo tako varen in sproščen pri igri v vrtcu in na prostem (v vsakem vremenu), • ob prihodu v vrtec so starši oziroma tisti, ki spremljajo otroka, dolžni otroka pripeljati do vzgojiteljice ali VPO-pomočnice vzgojiteljice, prav tako morajo obvestiti vzgojiteljico ali njeno pomočnico, da so prišli po otroka (ob odhodu iz vrtca), • v vrtec ni dovoljeno prinašati stvari, ki bi lahko ogrozile zdravje in varnost otrok (žvečilni gumi, ogrlice, frnikule ...), • dragocenih predmetov in igrač naj otrok ne nosi v vrtec, ker ne moremo odgovarjati zanje, • starši, prebirajte naša obvestila in sporočila, ki jih dobite osebno ter tista na oglasnih deskah in spletu, • svetujemo, da se sproti pogovorite o morebitnih težavah in problemih v zvezi z bivanjem vašega otroka v vrtcu — probleme najlažje in uspešno rešujemo takrat, ko nastanejo, in tam, kjer se pojavijo. 24 % ® @ ® 9 ~ ® ® ^ ® ® ^ ® © ~ I © © © © © VPIS V VRTEC Po razpisu, ki ga v marcu ali aprilu objavimo v lokalnem časopisu, starši ali skrbniki prijavijo otroke v ponujene programe. Že vpisanim otrokom se ni treba ponovno vpisovati. Če je v vrtec vpisanih več otrok, kot je prostih mest, odloča o sprejemu komisija za sprejem otrok. Sestavo komisije za sprejem otrok ter kriterije za sprejem otrok v vrtec določi občina ustanoviteljica na predlog sveta šole. Komisija se ravna po Pravilniku o sprejemu otrok v Vrtec Gumbek, ki ga sprejme Občinski svet Občine Dolenjske Toplice. Pravilnik ureja postopek sprejemanja otrok, sestavo in način dela komisije za sprejem otrok, kriterije za sprejem in izpis otrok iz vrtca. Starši ali skrbniki ob vpisu otroka v Vrtec Gumbek lahko izbirajo med: dnevnim programom, poldnevnim programom ter dnevnim programom v dislociranem oddelku Vrtca Gumbek v apartmajskem naselju Hrast in družinski hiši Gimpelj. Dnevni program traja od šest do devet ur. Izvajamo ga v času delovanja vrtca od 5.30 do 16.00, v dislociranem oddelku Vrtca Gumbek v apartmajskem naselju Hrast in družinski hiši Gimpelj pa od 6.00 do 15.30. Namenjen je otrokom od enega leta starosti do vstopa v šolo. Plačilo staršev je vezano na največ devet ur otrokove dnevne prisotnosti. Otrok je lahko v vrtcu več kot 9 ur brez dodatnega plačila le izjemoma. Starši morajo pisni vlogi priložiti tudi potrdilo delodajalca. Vrtec vpisuje in sprejema predšolske otroke v svoje programe na podlagi prijav in prostih mest vse leto. Vrtec lahko sprejme otroka, ki je dopolnil eno leto oziroma ko je dopolnil starost najmanj enajst mesecev. Starši lahko vpišejo otroka tudi med letom. Otrok je sprejet, če je še prosto mesto oziroma po Pravilniku o sprejemu otrok v Vrtec Gumbek. V juniju imamo s starši novincev prvi roditeljski sestanek. Na uvodnem roditeljskem sestanku konec avgusta pa se s starši novincev dogovorimo o poteku uvajanja otroka. Prve tedne bivanja otrok v vrtcu dajemo velik poudarek postopnemu uvajanju. OTROKE, KI SO ŽE SPREJETI V VRTEC, V ČASU VPISA NE VPISUJETE PONOVNO! 25 i, ® £ ® ^ ® ® ~ ® @ ~ i ® •¿^••©t ® ® ® © Dodatno olajšavo lahko uveljavljajo starši, ki imajo v vrtec vključenega samo enega otroka, in starši, ki imajo v vrtec vključenih več otrok hkrati, vendar le za starejšega otroka, za mlajše otroke pa olajšave ne morejo uveljaviti. Če boste v času počitnic otroka izpisali iz vrtca, bo pri ponovnem vpisu razporejen v oddelek, če bo še prosto mesto. Vloga za znižano plačilo vrtca Starši vloge za znižano plačilo vrtca oddajo na obrazcih, ki jih dobijo na spletni strani Ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti ter Centrih za socialno delo, kupiti pa jih je možno tudi v knjigarnah. Na podlagi vloge Center za socialno delo izda odločbo o uvrstitvi v plačilni razred in o tem obvesti starše in vrtec. Višina plačila se določi na podlagi lestvice, ki starše razvršča v razrede, upoštevaje bruto mesečni dohodek na družinskega člana v primerjavi s povprečno plačo na zaposlenega v RS in upoštevaje premoženje družine. Vlogo za znižano plačilo vrtca se odda samo prvič (ob vstopu otroka v vrtec), nato centri za socialno delo po uradni dolžnosti odločijo o nadaljnji upravičenosti do pravice do znižanega plačila vrtca (Zakon o spremembi in dopolnitvi ZUPJS-H), potrebno pa je javiti vsako spremembo, ki bi lahko vplivala na višino plačila. Starši so dolžni redno poravnavati oskrbnino, v nasprotnem primeru zaračunamo zamudne obresti in pričnemo s postopkom za izterjavo pri pristojnem sodišču. 28 7 © © . © •¿^«•©t © •¿^«•©t © 4--°®*©t HIMNA VRTCA SO LEPE ROŽICE IN SONČEK IN LEPA, LEPA JE POMLAD IN DOBER, DOBER JE BONBONČEK, ŠE LEPŠI PA JE VRTEC NAŠ. NAŠ VRTEC JE GUMBEK, NAŠ VRTEC JE ZLAT, OKROGEL KOT GUMBEK, GA VSAK IMA RAD. ® © V / ® ® ® ® ® " ®® ® «5» • © ® © ® R VfrHí p T s P 8 H 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 JAkMUAH 202!j b r T S Ù P 8 N 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 b r T 8 t P 8 N 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 C 2£20 P T S Œ P S H 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 Af-RJL 2l)2í P T S £ P S N 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 13 19 20 21 22 23 24 25 26 * 28 29 30 MD 2 ,20 P T S £ P N i 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 30 31 Publikacijo sta pripravili ravnateljica Andreja Koščak, prof. in pomočnica ravnateljice Andreja Mlakar, lektoriranje Vesna Kastelic, mag. prof., računalniška obdelava Dejan Žnideršič, prof. Natis: 70 izvodov Vrtec Gumbek v šolskem letu 2019 / 2020 32