Pogovor s člani skupine Odprti krog Ko semprišel mednje, seje ura nagibala proti peti. Fantje in dekleta so zaokrožili okrog čajnega servisa, iz katerega se je kadil čaj s sladko smetano. Zasebno stanovanje. Na gramofonu Gustav Mahler. Človek ni brez zveze z delom skupine, seje izkazalo v pogovoru. Poslušali smo glasbo, pili čaj, gledali fotografije in se menili. Letos ste precej gostovali. Kako je bUo? a) Še najbolje v Benetkah. Igrali smo na Markovem trgu... b) V Beogradu pa na Skadarliji, ob enih ponoči! a) Beograjski BRAMS je bil vča-sih velik festival novih smeri v gleda-lišču, enakovreden BITEFU. Zdaj pa so ostali v času svojega velikega uspeha, pri koncu šestdesetih let, ko smo bili mi še cicibani... c) Tehnična oprema je bila za tak festival katastrofalna... a) Tudi mi smo bili slabi. Vozili smo se, osem Ijudi v kupeju, vso noč, potem pa na sceno. Maček je med predstavo kar malo zadremal. c) Smo vsaj razburkali mnenja. Na okrogli mizi o predstavi so se sprli... a) Ali je Karantena performance ali ni, kaj spfoh je to performance. Ali je to, kar mi počnemo, sploh še gledališče. ... c) Nikoli nismo trdili, da smo gle-dališče! Delamo, kar pač delamo. Ljudje dajejo imena stvarem, ki jih ne poznajo... d) Andrej si je cel kup poimeno-vanj sam izmislil. če so to zahtevali od njega! Kaj potem pravzaprav počnete? Kako to imenovati? a) Nove umetniške prakse... (smeh) c) Multimedialni projekti. Upo-rabljamo video, playback, in nič nas ni sram, diapozitive, ambient, tisoč reči... Marsikaj dolgujemo tudi kon-ceptualizmu, pa smo vseeno tukaj in ¦ zdaj. Torej v postmodernizmu. Se vam zdi. da je odmev na vaše delo dober? Ustrezen? c) Nasa publika je kultna, hvala ji. (smeh) a) Med slabimi je tudi najmanj slab dober, in v Sloveniji je s takimi rečmi trenutno zelo slabo... b) Dandanes se že vsakomur, ki se ukvarja s čim svojim, primeri, da sliši: Kaj pa počneš? Ali je vredno? In potem slišiš tudi: Te bo že minilo. tudi jaz sem bil včasih tak... Dialek-tika poražencev? a) No. meni se zdi, da se publika dovolj dobro odziva. Kar ji servira-mo, namreč ni prav preprosto za použitek... Prav res! Kaj vam pomenijo formalna priz-nanja? Uvrščeni ste bili (s predstavo Zlata krogla!) med najboljše amater-ske skupine v Sloveniji... c) In ko smo prišli na slavnostni na-stop, smo zaradi neprave opreme lahko pokazali le pol predstave. Kaj boš s priznanji, če pa nobena ustanova nima videorekorderja. Imajo tisoče škripcev na odru, tako poceni in nu jne stvari, kot je videorekorder, pa ne... a) Pri nas je dovolj kalupov za kul-turo, nas pa ni v nobenem, to je. Uporabljamo tehnologijo. Če že ona uporablja nas, zakaj ji ne bi vrnili? Ampak nimamo popolnoma nič svoje opreme. Ko gostujemo, si de-lamo samo izgubo. Nihče od nas ni v službi, umetnost je torej nevarna. Imate kaj zveze z Ijubljansko sub-kultumo sceno? b) Damo je hsdil v FV, dokler ga .niso zaprli. FV namreč... (smeh) c) To je umeten pojem. Tega ni. Če pa je, potem mi nimamo zvez. Kakšna so potem za vas sploh me-rila? c) Ni jih. a) Malo se ocenimo sami. s prijate-lji. Ampak materialne možnosti pa kar upoštevamo pri tem... No. mera bi bila recimo festival FRINGE v Edinburghu. Poskusili bomo narediti predstavo zanj... b) Sploh, če že delamo za Evropo, bi se morali v tem okviru tudi prever-jati. Kar pa skorajda ni mogoče. Kako naj vidim }az njih. kako oni nas? V Sloveniji tako ne dela nihče, v Jugoslaviji najbrž tudi ne... d) Kar ODPRTI KROG ta hip kr-vavo potrebuje, je en sam vozen kombi! c) Tudi ime bi spremenili zanj... (smeh) Zanimivo, ampak podaril vam ga najbrž nihče ne bo. Kako pa bi se predstavili tistun, ki niso za vas še ni-koU slišali? e) Konec novembra bomo imeli v knjižnici Jožeta Mazovca razstavo dokumentov o dosedanjem delu. Morda takrat? In kaj razen tega pripravljate? a) Delamo predstavo Svit, ki se bo zgodila spomladi naslednjega leta najbrž v katakombah KD Spanski borci. Tukaj bomo radikalno dru-gačni kot doslej, pa vendar ne pov-sem. ' v) In še eel kup drugih projektov. e) Ne bi radi postali sredstvo so-cialne animacije mladim v Mostah. Ne bi radi. da bi šlo samo za ne-kakšno druženje, za to bi morale biti še druge reči... a) Ceprav nas skupaj drži prav želja po skupinskem dejanju! d) Poglej. Janez je slikar. nekaj je glasbenikov, nekaj nekakšnih knji-ževnikov. fotografov. Le z gledališ-čem se ne ukvarja nihče. Zato smo skupai tukaj, v ODPRTEM KROGU... Torej za vas dobro kaže? c) Brez kombija in video opreme bo težko... Mislim, za nas že dobro kaže, ampak publika tega ne bo vide-la. To in še cel kup besed je zabeležil kasetofon. Nato se je pričela vaja za Svit, vendar sem moral obljubiti, da podrobnosti ne bom izdajal. Hotel sdra samo opazovati, a neprestano so me spraševali: Kaj misliš? Kako se ti zdi? Nekatera mnenja so upoštevali, drugim ugovarjali. In ko sem jim rekel. da morda predstavljajo mejo tistega, kar delovni človek Most še potrebuje, so se nasmejali. Nekdo je rekel. da še ni delitve po potrebah Drugi je resneje dodai. da so mnenja o nastopih vselej različna, kar je dobro. Sicer pa so zelo različni tudi nasto-pi; nikakršni rutinirani profesionalci niso. Iščejo. In vendar vedo, kaj ho-čejo. Tako }e bilo tudi na vaji. Prizoi. ki so ga izdelovali. se je razraščal. spreminjal. Razvijali so ga v različnih smereh. Čas je mineval. Besed je bilo vse več, prostora v sobi vse manj. In že srao se odpravili v hladno in me-gleno noč. MAKS BROD