P. KRIZOSTOM: Kraljestvo čistosti. (Za praznik Brezmadežne.) Saj vam ne morem povedati, kakšno je kraljestvo čistosti. Znesite vso lepoto srebra in vso vedrino neba, ki se nad vami smehlja — pa ne boste imeli pojma, kaj je kraljestvo čistega srca. Čistost je božji hram, ves v bele zastore zavit, ves potopljen v kristalni svit kipečega morja. Ob stenah lilije dehte, da človeku kipi srce ob pogledu na svete vrtove, na nedotaknjene cvetove. Vse je kakor v pravljici; pa to pravljica ni — ker potem bi ne bilo na svetu čistosti. Se so mladeniči in možje, še so device in žene, ki noč in dan v svetišču stoje in branijo pred oskrumbo svoje srce. To je tista armada, ki za teboj, Brezmadežna, hiti, ki je tebi izročila z dušo celo svoje telo in SDojo kri. P. GVIDO: Mati — vzgojiteljica. Potrpežljivost. So umetnosti, ki zahtevajo nedopovedljivo potrpežljivost. Toda ni je umetnosti, ki bi zahtevala toliko potrpežljivosti kakor umetnost vzgoje. Počasi, skoraj neopaženo se razvija rast telesa in duše. Vse tvoje delo je delo sejalca. Glej, kako koraka poljedelec jeseni ali spomladi po razorih in seje poln upanja seme. Toda šele po tednih predre nežno zelenje trdo zemljo. In potem zopet dolgi meseci, preden dozori v vročini solnca polna žetev. Priroda ne pozna skokov, in kjer se pokažejo, je znamenje bolezni, opozarjajo nas, da se usahnenje hitro bliža. Iz .čudežnih otrok se je še malokdaj razvilo bitje, ki je krepkega življenja in življenje vzdrži. Potrpi z večno nemirnim, cepetajočim bitjem, s tisočerimi željami in neprestanimi vprašanji otrok. Ubogi otroci, ki vedno motijo in morajo radi tega na cesto, ali pa so pregnani v otroško sobo h »gospodični«. Kakor da ne bi imeli pravice, da te zaposle in preizkušajo tvojo potrpežljivost, kakor da ne bi neprestana vprašanja dokazovala, kako probujen in kako lačen je njihov duh. Priznam: otroška soba je težka preizkušnja živcev. Zdaj to, zdaj ono, zdaj tu, zdaj tam, zdaj smeh, zdaj jok, zdaj v prisrčni igri in takoj na to v oglušljivem prepiru. Poleg tega pa tudi v največjem miru kolikor mogoče veliko hrupa, često tako brezobzirno- in sebično, da se skoraj razodeva hlepenje po uničenju. Toda razburjenost nikdar ne pomiri, samo mir umiri. Potrpi z napakami in pogreški. Otrok je človek, in ljudje imajo napake, ki izvirajo iz narave, oslabljene vsled podedovanega greha. Kar pa korenini v naravi, je težko izrezati. Poleg tega pa v otroku ni samo meso slabo, ampak tudi duh. Pozno 'se probudi in polagoma si omane oči, da prvič pogleda v svet. Zaradi tega presoja vse samo iz stališča sedanjosti. Vtise sprejme kakršni so, zakaj ne more še razločevati med videzom in resnico. Ker otrok še nima preteklosti in zato tudi izkustva ne, ne pozna daljnosežnosti svojih besed in dejanj. Vedno mora le verjeti. Šele ožgani otroci se boje ognja. Mogoče so pa napake in pogreški otrok dedna obremenitev ali posledica pomanjkljive vzgoje, ki torej zadenejo tebe in ne otroka. Zato potrpi! Saj morajo tudi drugi s teboj potrpeti in si vendar dorasla in duševno zrela! Kako neskončno potrpežljiv je Bog z nami! Naj bo tudi v tem oziru tvoj učitelj in tvoja predpodoba. »V potrpežljivosti boste posedovali svoje duše«, pravi sv. pismo, in jaz dostavim: tudi duše svojih otrok. Potrpi sama s seboj! Potrpežljivost je umetnost upanja. Kje najdeš mater, ki bi se ji vzgojno delo na prvi mah posrečilo? Kje je kmetovalec, ki bi mu vsa semenska zrnca vzklila in dozorela kot zlat sad? Kje je človek, ki se še ni nikdar zmotil, ki si ne bi mogel očitati nobenega zanemarjenja ali mogoče še večjega pregreška? Tako se tudi tebi ne bo vse posrečilo in često vsled tvoje lastne krivde. A tudi potem ne izgubi srčnosti in potrpežljivosti! Vsaka spoznana vzgojna napaka je korak, ki vodi na pravo pot. Potrpežljivost pa mora imeti svoje meje. Res je, vsake muhe ne smemo videti in vsakega lahkega prestopka kaznovati; toda so dejanja, ki ne smejo ostati nekaznovana, ker izvirajo iz hudobije. Pa tudi v drugih slučajih mora primerna kazen neizprosno povdariti in varovati materino voljo, ako tvoj pogled ničesar ne doseže, tvoja beseda ne zaleže in tvoja grožnja ne pomaga. Kdor noče poslušati, mora čutiti. Ako bolezni ne ozdravijo lažja sredstva, moramo uporabiti bolj skeleča. Tvoje srce krvavi, kadar moraš kaznovati! Pusti, naj krvavi! Rajši par kapljic zdaj, kakor pozneje celi potoki iz globokih ran! Boljše je, da joka tvoj otrok, kakor pa ti! In ali ne priča kazen in ne govori bolj jasno o ljubezni, kakor pa božanje in sladkanje? Saj je namen Kardinal-protektor frančiškanskega reda Bonaventura Ceretti je umrl dne 8. maja 1933. kazni ta, da pomaga temu, kar je v otroku dobrega, da zmaga nad slabim. Ko mine nekaj let, bi bila mogoče rada odločna in tudi odločno biješ, toda prepozno. Mlade' šibe se lahko upognejo, mogočna debla nikdar. Pozne kazni so kakor pozna zdravila. In četudi ne bi bile prepozne, bi si vendar prihranila poostrena strahovanja in mnogo jeze, skrbi, žalosti in očitanja. Udarec o pravem času je za vsako slabo navado ali razpoloženje to, kar je oster urez za nevaren tvor: začetek ozdravljenja. Kot zaključek letošnjih razmišljevanj o vzgoji, poslušaj, mati, moj kratek svet: Ne grozi preveč, sicer ne bo imel otrok tvojih groženj za resne. Ne grozi s praznimi besedami. S takimi grožnjami se napake samo zalivajo in ne iztrebljajo. S slepimi streli se ne zavzemajo trdnjave. Ne grozi preveč in nikdar ne z očetom! S tem odkrivaš svojo lastno slabost in delaš očeta za rablja družine. Ne grozi s črnim možem in drugimi strahovi. Take grožnje plašijo otroka, oropajo ga lepih otroških sanj in poživljajočega nočnega spanja. Kaznuj šele tedaj, ko gotovo veš, da zasluži kazen otrok in ne morda ti sama. Marsikateri uadrec žge otroka, ko bi bolj pravilno padel po hrbtu staršev. Ne kaznuj prenagljeno, v jezi ali nestrpnosti in muhavosti. Kaznovati se pravi povzročiti bolečino. Kdor. to dela, mora vedeti, zakaj. Otrok rad pozabi, toda krivične kazni ne pozabi nikdar. Ne kaznuj pred tujimi ljudmi! Vsaka kazen ponižuje. Kdor pred drugimi brezobzirno kaznuje, ubija čuvstvo poštenja in spoštovanja do samega sebe. Ne kaznuj pretrdo! Oziraj se na otroško nerazsodnost! Pretrde kazni rode plašljivost, vzgajajo lažnivost in zaduše ljubezen. Telesna kazen bodi izjema. Najboljše uspehe doseže palica, ki leži nezaprta v omari. In vendar so grde navade in razvade, ki se dajo ozdraviti samo s krepkim obdelovanjem nepleminitih delov človeškega telesa. Mnogim je bila šiba rešiteljica njihovega življenja. Toda samo surov človek, ali pa tak, ki je izgubil vso oblast nad seboj, tolče kar na slepo in nepremišljeno. Poznam nekaj ljudi, ki sta jih lastni togotni oče in lastna brezumna mati s svojim divjanjem za celo življenje pohabila. Bodi mila z otrokom, če prizna svoj greh. Odpusti mu kazen! Če zaradi pravičnosti in modrosti tega ne smeš, zmanjšaj kazen, ali vsaj pokaži, da se veseliš njegovega odkritega priznanja. Saj se je moral revček mogoče tako zelo premagati. Ne izsili za vsako ceno priznanja dozdevne krivde. Kdor otroku prav nič ne verjame, kvari njegov značaj in mu ubija zaupanje v ljudi. Da moraš kaznovati tiste, ki si jih rodila in jih tako srčno ljubiš! Je pač tako med ljudmi. Ne pozabi: kazen je sredstvo, nikdar ne cilj. Pravična kazen ne bo nikdar zmanjšala ljubezni otroka do tebe, ampak jo bo trajno utrdila. Naj končam svoja izvajanja z lepimi besedami znanega vzgojitelja: »Najlepšo obliko vzgoje nas uči nebeško sonce, ki deli vsemu, kar raste, svetlobo in toploto, večkrat dež in veter, redko blisk in grmenje in tudi to le v korist stvari, ki žive in rastejo in se razvijajo od njegove toplote in svetlobe.« (Amos Comenius.) Vadimo se v poniževanju samega sebe, v tem, da se zavedamo svoje slabosti in se tako nekoč naslajamo ob svojem niču. Kakor hitro smo tisto domišljavo mnenje o samem sebi zavrgli in na kakršenkoli način izgrebli v svojo dušo globoko strujo, se bodo vanjo zlivali veletoki milosti. Mir nam bo dodeljen na zemlji; zakaj kdo bi mogel motiti mir tistega, ki se sam pozablja in zaničuje in se ojrira samo na Boga in se oklepa samo Boga. (Lamennais.) P. ROMAN: Dekla Lucija. Povest iz vsakdanjega življenja. (Konec.) Lucija — zavetje. Ste katerikrat takole na večer pri litanijah prisluškovali, kako različno zveni molitev iz ust otroka, iz ust moža, iz ust žena in mladenk — jaz sem namreč že. Bo kdo rekel: zase bi molil. 0, saj sem tudi. Toda nehote se čuje iz tistega zbora molitve tudi posamezno srce, kako hrepeni po svoje, trpi po svoje in kako svoje želje pozna. Zlasti se to dobro sliši iz molitve: Pod tvoje varstvo pribežimo, o sveta božja Porodnica... Jaz imam ob tej molitvi zmeraj občutek, kako naša dobra, ljuba Gospa razgrne pred nami svoj svilnati plašček in v tiste mehke gube, ki so začuda prostorne in tako tople, sme pritisniti svoj obraz in svoje pekoče oči vsakdo, vsakdo brez izjeme — pod tvoje varstvo pribežimo! Je to slika materinstva, slika matere, ki slavi in ljubi svoje dete — ampak ne more drugače, da se ta skrb na vse raztegne. Je to sladkost, ki ji mož imena ne ve, zakaj očetovstvo ie zopet drugače. Druga skrb in drugo občutje, druge skrivnosti. Nekaj prvotno materinskega ima sleherna žena, ko dozori. Tako tudi Lucija. Postala je za vso vas zavetje. Tako zelo si je znala pridobiti ljubezen in spoštovanje vseh brez izjeme, da je iz tega vzklila roža zaupanja. Ne raste rada in redka je. To, kar ljudje imenujejo včasi zaupanje*, je le volja do opravljanja, jezikanja in tiha želja, da bi zaupana >skrivnost« šla naprej... Lucija je uživala drugačno zaupanje. To že vemo, kako je znala zavrniti opravljive jezike in ženske čenče. Zaupanje te sorte, kot ga je imela Lucija, je bilo čisto drugačno. Vse je vedela — cele vasi križe in težave. Vseh rodbin grenke in žalostne bridkosti. Vseh žena in mater skrbi in vseh mladenk tiho ljubezen. Zaupali so ji starši, ker je bila modra in razumna, zaupala ji je mladina, ker je imela srce in je znala molčati. Otroci so pa v njej imeli še posebno pribežališče. Ne samo, da so nedeljski popoldnevi bili nalašč za otroke, tudi sicer je imela pravi otroški vrtec. Če je koga zob bolel, nikdo ni znal tako hitro pomagati kot Lucija in za vsako otroško bolečino je imela svoj lek. Z Miklavžem se je pa Lucija neverjetno dobro razumela. Zakaj, če kje otroci doma niso nič dobili, pri Luciji je bil sv. Miklavž kar moč radodaren. In otroci, kdo bi jim zameril to otroško sebičnost, so to dobro vedeli. Zato so tam pisali pisma svojih otroških želja in sanj. In tam pri Luciji je modri sveti Miklavž razmišljal in se z njo posvetoval, kaj bo za otroke prav in primerno. To sem že omeniL, kako je Lucija za bolnike preskrbela. In tisti način se je kar dobro obnesel. Žene so se lepo vrstile in tako ni bilo nobene zadrege, ki se nas tako rada loti ob misli: zdaj sem pa dolžan — kako bom pa povrnil! Prav nič več tega razmišljanja. Ljubezen nam je Bog dal in za vse je tu, nikoli je ne more zmanjšati, če je ljudje sami ne prepode. Enako je skrbela za občinske uboge. Znala je pridobiti vse uglednejše žene in te so pridobile može, da so sklenili pri občinski sčji čimprej zgraditi zavetišče za onemogle. Sestre bodo prišle in bo še za otroke čez dan poskrbljeno, ko so starši na polju in se prav ti mali nič dobrega ne nauče od starejših na paši. Tudi to je šlo. Seveda ne kar čez leto dni, ampak na tem je že, da občina kupi hišo, ki je za to primerna in se more preurediti. 0, Lucija zna! In neki dan, to bo Lucija pomnila vse življenje, se zgodi, da pride po vasi sam gospod župnik in gre prav v njeno hišico. Kaj bo le? Lucija sicer ni v zadregi, ker v hiši je čisto in pražnje, da lahko vsak čas pripelje ne vem koga v izbo. Ampak vendar — kaj bo le, — tudi Lucija je radovedna. Ko gospod župnik pride v hišo in ko se mirno razgleda po izbi, reče resno: >Lucija, lepo je pri vas. Prišel sem pa s čisto posebno prošnjo. Takrat za žegnanje je bila cerkev tako lepa in vsa sveža. Bo treba to reč urediti. Vsako nedeljo sveže rože na oltar. To bi se že dalo napraviti. Naj se uči mladina od vas, ki ste starejša, kako vse življenje iz tabernaklja vre. In še eno skrb imam. Cerkveno perilo je že čisto pri koncu. Tako se mi hudo stori: pogledam prte — ne eden ni več cel. Vse je že pre-prano. Albe, vse zašite in preperele. Tudi rokati. Cerkev bo morala dati za popravo mašnih oblek vse, kar se je prihranilo. Za perilo ne bo nič ostalo. Bi sam iz srca rad dal. Pa res nimam. Plače duhovnikov so tako revne, da me je sram povedati. Preko petdeset sem že, pa dobivam komaj 600 dinarjev. Da ni zbirce žita, bi ne shajal niti za hrano. Posestvo ne nese, in še ko je toliko stvari, ki jih župnik mora imeti. Knjige, časopisi, in še sto stvari, ki so nujne. Pa sem takole mislil: Pri vas se zbirajo dekleta in žene. Prišli bodo zimski večeri, pa bi ena brala naprej, druge bi pri tem lahko šivale, vezle in kvačkale. Vzorce bi že jaz preskrbel. Naposled ima vsaka dekle in žena več perila kot pa naša uboga farna cerkev. Sem bil tu in tam po svetu, saj nič ne očitam, ampak drugje ljudje s ponosom gledajo na to, da je vse v cerkvi praznična Pri nas pa vsa pobožnost ni tolikšna, da bi najpotrebnejše preskrbeli. Lucija, boste vzela to v roke? Vam se vse posreči, pa recite, da sem jaz prišel prosit.« Lucija je sama. Danes je srečna. Ne ve, zakaj, saj je to le novo delo, nova skrb. Ampak srečna je. In že ji gredo misli, kako bi uresničila ta načrt. Še to zimo mora biti vse storjeno. Nekaj bo dala kongregacija deklet, nekaj in še več mora prispevati III. red. Saj je sv. Frančišek z lastnimi rokami popravljal razpadle cerkvice in je to naročil vsem svojim otrokom, da bodi cerkev res hram božji, res topel in mikaven in poln sveže lepote. Da, tako bo šlo. Še ta teden bom šla okoli vseh deklet, da bodo prišle vse en večer. Potem se bomo porazgovorile. Vsaka hiša bo dala nekaj za platno in za prejico. Sestre iz Repnjega nam bodo pokazale, kako in kaj in nam urezale kroj. Potem bomo pa že same naprej. Naša cerkev mora biti spomladi kakor nevesta z balo. Vsa sveža, da kar dehti. Vsega mora biti po troje — za začetek. Potem pa pridejo na vrsto podružnice. Če drugje lahko, tudi pri nas ne smemo zaostati. Za Božič je dobila cerkev dve krasni albi in gospod župnik zase še lepšo, tako da je bil pri polnočnici malce ničemua hreščale in tulile. Najmogočnejši človek je, kdor je v svoji duši nagomilil toliko nežnega in dobrega, da ga ne more noben človek več spraviti iz ravnovesja, temveč mirno posluša najhujše in gleda, da je njegov odgovor vedno le izliv njegove lastne globoke ljubezni. Tega seveda vi še ne morete. Tudi jaz ne. Zakaj mi vendar še ne goslamo dovolj dolgo in je resnično treba precej let dela, dokler ni v srcu toliko plemenitega, da vse nečisto použije. Toda če zdaj ne začnete, bo pozneje vedno teže. Povedati vam mislim, kako je treba narediti. Ne smemo se najprej kar na lepem razjeziti in potem stisniti zobe in držati roke na sebi in morda reči: »Oh, ko bi le slutil, kako rad bi te neusmiljeno pretepel-toda premagal se bom.« To je zelo na- porno in samo prav zunanja zmaga nad jezo. Ne — s premagovanjem je treba začeti veliko prej. Treba se je kdaj vprašati, ali se dečku, ki se nad njim jezimo, ali se mu mar godi tako dobro v življenju kakor nam samim, ali je deležen tolikšne skrbi in nežnosti kakor mi, ali je morda bolehen ali slabih živcev, ali so se njegovi starši nemara manj utegnili ž njim ukvarjati in ga odvajati bedarij, ali pač redko dobi v roke kakšno dobro in spodbudno knjigo? — Z eno besedo, če se kdaj nekoliko potrudimo, da se razgledamo po njegovem majhnem življenju, se nam zdajci posveti in nam je skoraj žal, da smo bili ž njim doslej tako nepotrpežljivi in divja jeza se izpremeni v usmiljenje. Če dobite kakršnegakoli ptiča ali majhno živalco za rojstni dan, vendar tudi radi pogledate, iz katere dežele je žival doma, kako živi, česa ne more prenašati in kako najlepše delaš z njo. Če pa dobite za tovariša kakega človeka, mislite, da pri njem lahko opravite in prav delate ž njim, če vam celo ni mar, iz kakšne okolice prihaja, kaj pogreša, kako živi, kako se je doslej hranilo njegovo srce — in veliko drugega. Takrat potlej ni čuda, če se cele dni hudujete nanj ali ga pretepate ali zmerjate, ker pač ne poznate njegovih prirodnih svojstev. In s tem napravite največ škode sami sebi — kajti vaša duša ostane potem pač brez vseh prijaznih misli in vsega odpuščenja in na vašem obrazu se bere, da ste slabiči v boju zoper jezo in togoto — slabi goslarji. Dragocenim goslim je podoben krotek človek. Krotkost nam je vsem potrebna, kajti če si tudi uredimo življenje še tako udobno, vedno se nam bo, tudi če živimo med najboljšimi ljudmi, kaj pripetilo, kar nas bo vznemirilo in žalilo. Če si v takem slučaju v nevarnosti, da bi zgubil ravnotežje, tedaj molči in moli. Ko boš pa enkrat dosegel zmago nad samim seboj, boš tudi sovražniku ali nasprotniku na neprijazno ali zbadljivo besedo prijazno odgovoril. In pomni, da bo to večja zmaga, kakor če bi si zavojeval celo kraljestvo. »Blagor krotkim, zakaj ti bodo deželo posedli« (Mt 5, 4) in si pridobili naklonjenost in ljubezen soljudi. Kdor obvlada jezo v sebi, jo bo znal obvladati tudi v drugih. Križarji od Sv. Trojice v Slov. goricah. Gotovo boste, dragi čitatelji, mali in veliki, z veseljem čitali novosti malih Frančiškovih križarjev od Sv. Trojice v Slov. gor. Ne obstojimo še dolgo, zakaj sprejeti smo bili šele 7. majnika t. 1. Sprejel nas je preč. p. Ludovik slovesno pred oltarjem presv. Trojice. Bilo nas je vseh skupaj s sestricami sv. Klare okrog sedemdeset. Dne 2. julija smo šli na izlet v Zavrh. Dobre sestre tretjerednice so nam izvrstno postregle s črešnjami, z belim kruhom in s sladko brezalkoholno pijačo. Še od Sv. Ruperta so nas prišli pogledat in nam prinesli dobrih prigrizkov prav kakor sv. Frančišku in njegovim tovarišem. Na koncu južine je bil shod na prijazni trati ob robu gozda pri malem potočku. P. voditelj je sedel na posekano smreko, mi pa okrog njega po tleh in smo ga zvešto poslušali, ko je priporočal, naj gremo vsak prvi petek k sv. obhajilu in nam razlagal zgodbice o sv. Frančišku. Po shodu smo še zapeli križarsko himno, nato pa rajali, peli in vriskali, da se je razlegalo daleč naokrog. Domov grede pa nas je dobro opral dež, če se je kdo kaj zamazal s češnjami. Pa mi nismo dosti marali za dež, bili smo veseli, da se je naš izlet tako dobro obnesel. Razume se, da smo sklenili, da pojdemo drugo leto spet, če nas bodo le naše dobre sestre povabile, in če bodo češnje kaj polne. Sestanke imamo vsak mesec. Vsak prvi petek pa prejmemo zado-stilno sv. obhajilo. Kadar je naša maša, skupno glasno molimo in prepevamo. Pri mesečnih mašah za tretji red ministriramo in svetimo križarji v krojih. Tudi pri procesijah sv. Rešnjega Telesa smo dvakrat nastopili v križarskih oblekah. Pa žal, malo jih ima te obleke. Naš p. voditelj pa piše našim sobratom v Maribor, in oni so tako dobri, da nam jih posodijo. Bog plačaj njim in posebno njihovemu voditelju, ki nam je podaril zastavici, ki jih imamo prav radi in smo na nje zelo ponosni. Te dni pa nas je doletela velika žalost. Smrt je posegla v našo sredino in nam vzela pridnega Majkeničevega Frančeka. Umrl je na praznik našega očeta sv. Frančiška in na svoj godovni dan, ki ga je šel obhajat v nebesa. Na mrtvaškem odru je bil napravljen v križarsko obleko. Bil je več let ministrant, zmeraj veselega obraza. Bil je navdušen križar. Na smrtni postelji je dejal: »Od vseh otrok imam križarje najrajši.« Bolehal je le 14 dni; lotila se ga je neozdravljiva bolezen in umrl je v groznih bolečinah. Imel je krasen pogreb. Tudi mi smo ga spremljali na zadnji poti v naših uniformah. Za pogrebom smo križarji in sestrice nosili snopke rož, tako da je njegov grob kakor en sam cvet. P. voditelj mu je govoril ganljiv govor v slovo. Vsi smo jokali in rekli: »Zbogom, naš dragi Franček, prosi za nas v nebesih.« Priporočamo ga vsem križarjem in klaricam v molitev. Kadar bo kaj novega, se zopet oglasim. Do tedaj pa, sobratje, najsrčnejše pozdravljeni od vseh križarjev svetotrojiških. Pen Maksek. P. ANGELIK: Kdor noče na stara leta biti sam sebi in drugim v nadlego, kdor hoče na stara leta, ko ne bo mogel več vršiti svojega poklica, živeti od svojega dela, naj se zavaruje za starost in onemoglost pri zavarovalnem odseku III. reda. Glavni pogoji za zavarovanje za starost in onemoglost so sledeči: Kdor se hoče zavarovati: 1. Mora biti ud III. reda ali se zavezati, da vanj stopi tekom petih let; 2. se mora preživljati z lastnim delom in ne sme biti odvisen od dobrote bližnjega; 3. ne sme biti star nad 60 let; 4. mora biti naročen na »Cvetje« ali se nanj naročiti. Kdor potrebuje tiskovine za vpis ali želi kakega nadaljnjega pojasnila, se lahko pismeno ali osebno obrne na: »Zavarovalni odsek III. reda v Ljubljani, Marijin trg 4« ali pa na »Župni urad Marijinega Oznanjenja v Ljubljani«. Stara sem 56 let, ali se še lahko zavarujem za starost in onemoglost? Do novega leta še, ker dotedaj še sprejemamo take, ki niso stari 60 let, po novem letu pa se bodo mogli vpisati v zavarovalni odsek samo taki, ki še ne bodo stari 55 let. Dve leti pozneje pa bomo sprejemali samo še take, ki ne bodo stari nad 50 let. Kdor je pohitel v letih, naj pohiti tudi tu, da mu enkrat pozneje ne bo žal, pa bo prepozno. et bonum! Mir in vse dobro!