ZLOBEC MED v simbolno podobo lirskosti. Najegovega »PESNIKI DISOVE POMLADI« imena se drži nekaj tiste očarljivosti, ki jo pri nas povezujemo s sicer četrt stolet- Vladislav Petkovič - Dis (1880-1917) ja mlajšim Kosovelom. Kot izraz spošto- njiževnost je eno najsugestivnejših imen srbske mo- vanja njegove umetnosti so si v Cačku derne poezije na prelomu stoletja, ute- pred šestindvajsetimi leti omislili poseb- meljitelj srbske moderne. Odlična poezi- no ustanovo pri tamkajšnji Mestni knjiž- ja, bohemsko življenje, tragična smrt niči in jo v spomin na pesnika poetično - vse to je Disa povzdignilo domala imenovali Disova pomlad. Osrednji del 219 220 V. S. prireditev, ki jih vsako leto pripravijo denosti od otroštva in podob iz vojne pod tem naslovom v Čačku, je izbor Zlobec poje o ljubezni in razmišlja o se- »pesnika leta«, ki za to čast prejme po- bi in svetu okrog sebe. Nadaljujoč bo- sebno Disovo plaketo in mu za to prilož- gato tradicijo slovenske ljubezenske liri- nost izdajo samostojno zbirko pesmi. ke je izpisal nove vidike ljubezni z moč- Leta 1984 se je žirija odločila za (do- nim erotskim nabojem. »Morda najizra- slej edinega slovenskega pesnika) Cirila zitejši zastopnik lirike, ki v središču Zlobca, prejel je Disovo plaketo in izdali svojega sporočila ohranja osnovni lirski so mu zbirko Svoj obraz iščoč. No, to je subjekt v klasičnem smislu te besede« preteklost. Pravkar pa je izšla lepo ureje- (Janko Kos). Zlobčevo videnje sveta se na antologija (drugi del), ki prinaša zad- zrcali v nekem nenavadnem spoju real- njih deset nagrajenih pesnikov (Stevan nega in irealnega, v izvirnosti in indivi- Raičkovič, Jure Kaštelan, Slavko Vuko- dualnosti, čeprav je v tem lirskem sub- savljevič, Izet Sarajlič, Aleksandar Ri- jektu čutiti vrsto univerzalnih človeških stovič, Ciril Zlobec, Borislav Radovič, problemov in preokupacij. Nagnjenost Vesna Parun, Radovan Pavlovski, Ivan k abstraktnim refleksijam in aforistiki V. Lalič). Urednik tega drugega dela približuje tega pesnika tematskim kro- »odprte« antologije Pesniki Disove po- gom sodobne evropske poezije. Zlobec mladi Milovan Uroševič je vsakemu od je šel skozi nekaj faz modernih pesniških teh desetih pesnikov odmeril enako pro- tokov z elementi klasičnih vzorov, pa štora, Ciril Zlobec je zastopan s pesmimi tudi ekspresionizma, nadrealizma in ne- Pobeglo otroštvo, Otroške oči, Samo be- oromantizma. »Poseben slog in verz se seda je življenje, V kaplji rose, Potuhnje- dokaj razlikujeta od pesniških oblik, ki ni Prometeji, Tišina, Skoraj himna, Ne so jih izoblikovali drugi pesniki starejših primerjaj, Kamen I, Oreh, Vrata, Ve- in mlajših rodov, tako da moramo to čer, Iz roda v rod (v prevodu Dejana poezijo oceniti kot izviren prispevek Poznanoviča, Roksande Njeguš in Mila- k slovenski pesniški tradiciji« (Janko na Dordeviča). V biobibliografski belež- Kos)... ki o pesniku je urednik med drugim zapi- Antologija Pesniki Disove pomladi, sal: »Ciril Zlobec (1925) je pesnik, pro- v kateri je predstavljena poezija Cirila zaist, prevajalec in antologist. Eden naj- Zlobca, ima v tem trenutku tudi blažilen pomembnejših sodobnih slovenskih pes- političen pomen, saj vemo, da so tudi nikov, ustvarjalec raznovrstnih intere- kulturni stiki med Srbijo in Slovenijo, sov, v poeziji pa vsestranskih tematskih tako kot politični, domala v celoti »za- preokupacij. Ves čas hodi za svojim po- mrznjeni«. Ena sama lastovka sicer še ne beglim otroštvom, išče svoj obraz, hišo prinese pomladi, vendar je Disova po- očetovo, z žilami posekanega oreha kot mlad v Čačku opogumljajoča manifesta- znamenja in korenin preteklosti. Toda cija, v tem svojem prvem četrtstoletju odkriva, da samo beseda je življenje, da življenja je opravila zgledno delo, rasto- celo nebo je ograjeno in da se kamen če iz ideje, ki je tudi sedanji politični grozeče kotali proti njemu. Poleg obse- hrup ne more preglasiti. v. s.