URN_NBN_SI_doc-PRH3S6LT

51 Vpliv fizičnega prostora in družbenega okolja na bralno izkušnjo: izsledki študije šestih fokusnih skupin 1 Reading experience and the impact of physical and social environment: a study of six focus groups Ana Vogrinčič Čepič, Anežka Kuzmičová, Patrícia Dias Oddano: 1. 3. 2018 – Sprejeto: 30. 4. 2018 1.01 Izvirni znanstveni članek 1.01 Original scientific article UDK 028-057.875 Izvleček Namen: Namen prispevka je obravnavati branje kot fizično dejavnost, ki je vpisana v prostor in nosi številne sociološke konotacije. Branje analizira kot utelešeno (angl. em- bodied) in družbeno prakso in ugotavlja medsebojno sodoločenost teh dveh dimenzij. Metodologija/pristop: V fokusnih skupinah smo izvedli pogovore s študenti iz šestih evropskih držav in jih spraševali o vplivu oziroma vlogi, ki jo vrsta besedila, namen branja in bralna naprava igrajo pri izboru konkretnega bralnega okolja. Sodelovalo je 21 deklet in 15 fantov različnih do- in podiplomskih programov s povprečno starostjo 21,5 leta. Rezultati: Izkazalo se je, da sogovorniki večinoma niso brezbrižni do svojega bralnega okolja. Kot prostor branja so najpogosteje navedli dom, knjižnice oziroma čitalnice, poleg tega pa še druge javne kraje, npr. kavarne in parke, okolja, kjer ljudje pogosto 1 Raziskava je nastala v okviru evropskega projekta COST Action IS1404: Evolution of reading in the age of digitisation (2014–2018) in bila oktobra 2017 predstavljena na konferenci Books, screens and the reading brain v Vilniusu; njeni izsledki pa so objavljeni tudi v reviji Literacy (maj 2018). Pri njej so ob avtoricah tega članka sodelovali še: Anne-Mette Bech Albrechtslund, André Casa- do, Marina Kotrla Topić, Xavier Minguez López, Skans Kersti Nilsson in Inês Teixeira-Botelho. Omenjeni prispevek se bolj osredotoča na teoretska izhodišča, tu pa smo se izraziteje oprli na izjave sogovornikov in skušali povedano sistematično osmisliti.

RkJQdWJsaXNoZXIy