URN_NBN_SI_doc-PQFUA8H5

244 1.19 Objavljena recenzija, prikaz knjige, kritika Sonja Pečjak, Medvrstniško nasilje v šoli , Ljubljana, Oddelek za psihologijo FF, 2014 Prve raziskave o medvrstniškem nasilju so se pojavile v 70. letih prejšnjega sto- letja v Skandinaviji. Seveda to ne pomeni, da prej tega pojava ni bilo, le institucije se zanj niso zanimale tako podrobno. Začetnik tovrstnih raziskav je švedski psiholog Dan Olweus. V zadnjega pol stoletja so to področje raziskali precej podrobno, sintezo razi- skav pa prinaša knjiga Sonje Pečjak, ki je v prvi vrsti namenjena študentom psihologije in pedagoških smeri, poučne ugotovitve pa lahko iz nje potegnemo praktično vsi, ki tako ali drugače delujemo v vzgojno-izobraževalnem sistemu. Publikacija je zasnovana kot učbenik, vsebuje tudi precej primerov za praktično delo in pogovor po skupinah, na voljo je celo nekaj navodil za poglobljeno projektno delo. Zavidljivo število raziskav, na katere se avtorica sklicuje, daje knjigi dodatno težo, konkretni primeri iz slovenskega časopisja pa temo približajo tudi po aktualnosti. Knjiga je razdeljena na pet sklopov. V prvem avtorica opredeli izhodiščne pojme, razloži, kaj sploh pojmujemo kot medvrstniško nasilje (naprej MVN), kakšne oblike MVN obstajajo, kdo so nasilneži, kdo žrtve in razloži, katere pojave bi lahko pomo- toma zamenjali z MVN. Ob koncu poda tudi nekaj mitov o MVN in opredeli, katera od teh pogostih prepričanj držijo in katera ne. Tako na primer ovrže mit, da se MVN dogaja predvsem na poti v šolo in iz nje, ne pa v šoli, potrdi pa trditev, da nadzor uči- teljev med skupnimi obroki znižuje pogostost MVN.

RkJQdWJsaXNoZXIy